Жаңа білім беру бағдарламасы

7M05316 Теориялық ядролық физика(МИФИ) в Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Жаңа білім объектілерін меңгеруге, сондай-ақ физика саласындағы жаңа білімді генерациялауға қабілетті бәсекеге қабілетті мамандарды даярлауды қамтамасыз ету, кәсіптік тілде ғылыми және өндірістік міндеттерді қалыптастыру және оларды қазіргі заманғы әдістер мен технологиялар көмегімен шешу; бейбітшілік, жақсылық пен әділдік идеяларына негізделген белсенді азаматтық ұстанымы бар. Білім алушыларға физика саласында теориялық білімді және практикада зерттеу әдістерін қолдану қабілетін қалыптастыру, өз саласында ғылыми-зерттеу жұмыстарын ұйымдастыруды қамтамасыз ету. Ғылыми-зерттеу ұйымдары, жобалау - конструкторлық бюролар және ұқсас бейіндегі басқа да ұйымдар үшін кәсіби кадрлар даярлау; жоғары және орта-арнайы білім беру жүйесінің ұйымдарын педагогикалық кадрлармен қамтамасыз ету; жаратылыстану-ғылыми және техникалық бейіндегі ұйымдарды басқару кадрларымен қамтамасыз ету.
  • Академиялық дәреже Магистратура
  • Оқыту тілі Русский, Ағылшын тілі
  • Оқу мерзімі 2 года
  • Кредиттер көлемі 120
  • Білім беру бағдарламаларының тобы M090 Физика
  • ЖСТ-дағы орнықтылық мәселелері
    Несиелер: 5

    Пәнді оқытудың мақсаты – магистранттарға орбиталық тұрақтылық туралы мәлімет беру және жалпы салыстырмалық механикада векторлық элементтерге қатысты орнықтылық мәселесі туралы білім беру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. жалпы салыстырмалы теорияда қолданатын дифференциалды геометрияның негізгі концепцияларын түсінуді; 2. аффиндық қисындылық, спиндық қисындылық, Фок-Иваненко коэффициенттерін қолдануды; 3. бұрау тензоры, Эйнштейн-Картан теориясын тұжырымдауды; 4. Эйнштейн-Картан теориясында есептерді шешуді; 5. спинордық анализды қисық кеңістікте толық қолдануды. Жалпы салыстырмалық теориясындағы денелер қозғалысының тұрақтылығы мәселелерінің қысқаша тарихи мәліметі берілген және қисық уақыт-кеңістігіндегі тұрақтылық мәселесінің дұрыс тұжырымдасы беріледі. Әр-түрлі гравитациялық және электрмагнит өрістерінде сынақ дененің қозғалысының класстары Ляпунов және Лагранж бойынша тұрақтылық және тұрақсыздыққа зерттеледі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Басқару психологиясы
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты: магистранттардың бойында кәсіби іс-әрекеттің тиімділігін арттыруға қажетті психологиялық ғылым мен практиканың негіздері арқылы қазіргі ғылыми ақпараттарды қалыптастыру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. ғылыми-педагогикалық және кәсіби іс-әрекетте туындайтын психологиялық заңдылықтар мен феномендерді түсіну; 2. психологиялық көзқарас бойынша өмірлік және кәсіби жағдаяттарды сыни талдау, даму мүмкіндіктері мен ресурстарының, тұлға және ұжым іс-әрекетінің нәтижесі мен мінез-құлқы арасындағы өзара байланысты көре білу; 3. жалпы білім беруде өзі және өзгелер туралы психологиялық ақпаратты біріктіру және негiзделген пікірлерді тұжырымдау; 4. тиімді шешім қабылдау үшін психологиялық білімдерді қолдану, кәсіби іс-әрекет пен жеке өмірде сәтті коммуникативті стратегияны жүзеге асыру; 5. ұжым мен өзінің потенциалын дамыту үшін психологиялық білімдерді тиімді қолдану. Пәнді оқу нәтижесінде магистранттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Психологияның пәні, салалары, әдістері, психикалық процестердің қызметі мен даму заңдылықтары, тұлғаның күйлері мен қасиеттері, қарым-қатынас, тиімді өзара әрекеттің негіздері және конфликтіні шешу, магистранттардың кәсіби және ғылыми-педагогикалық іс-әрекетін есепке ала отырып өзін дамыту және презентациялау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Ғылым тарихы мен философиясы
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты: ғылыми білім өндіруге бағытталған ерекше қызметтің заңдылықтары мен даму тенденциясын зерттеу. Ол тарихи динамика негізінде және тарихи өзгермелі әлеуметтік-мәдени контексте қарастырылады. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. ғылымның табиғатын, құрылымын, ұйымдастыру және қызмет ету принциптерін; ғылымның генезисі мен тарихын оның үлгілерінің, бейнелерінің және ойлау түрлерінің қалыптасуы тұрғысынан түсіндіруге; 2. ғылыми ізденіс қызметінде туындайтын және терең кәсіби білімдерді қажет ететін міндеттерді тұжырымдауға және шеше білуге; 3. зерттеудің қажетті әдіс-методтарын таңдауды, бұрынғыларын жетілдіруді және нақты ізденістің міндеттерінен туындайтын жаңа әдіс-тәсілдерін жасауды жүйелеуге; 4. ғылымның тарихы мен философиясының, жаратылыстану, әлеуметтік-гуманитарлық және техникалық білімдер методологиясының негізінде қазіргі заманғы теория мен практиканың шындығын сараптауға және түсінуге; 5. әдістемелік және әдістік білімдерді ғылыми ізденісте, педагогикалық және тәрбие жұмыстарында қолдануды түсіндіруге. Пәнді оқу нәтижесінде магистранттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Ғылымның тарихы және философиясының пәні, Ғылымның көзқарастық негіздемелері, Ғылымның қызметтері, Ғылымның пайда болуы және қалыптасуы. Ежелгі дүниедегі, Орта ғасырдағы және Қайта Өркендеу дәуіріндегі ғылым, Жаңаеуропалық ғылым – ғылымның дамуының классикалық кезеңі, Ғылымның дамуының классикалық емес және постклассикалық емес кезеңінің негізгі концепциялары және бағыттары, Ғылыми танымның құрылымы мен деңгейлері, Ғылымның мамандық ретінде қалыптасуы. Ғылымның идеалдары мен нормалары, Ғылымның философиялық негіздемелері және дүниенің ғылыми бейнесі, Ғылыми дәстүрлер және ғылыми революциялар, Жаратылыстану ғылымдары мен техникалық ғылымдардың тарихы мен философиясы, Әлеуметтік және гумантарлық ғылымдардың тарихы мен философиясы, Қазіргі заманғы жаһандық өркениет дамуының философиялық мәселелері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Элементар бөлшектер теориясындағы суперсимметриялар
    Несиелер: 5

    Пәнді оқытудың мақсаты – магистранттарға суперсимметрия тақырыбына кіріспе, физикаға бозондар мен фермиалар арасындағы симметрия идеясы негізінде енгізу; Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді 1. релятивтің астрофизиканың негіздерін тұжырымдау; 2. өз еркімен қолданбалы және теориялық есептерді шығару; 3. берілген тақырып бойынша есептерді қою және оларды шешуге бейімделуге. 4. әлемнің құрылымы және эволюциясы жайлы мағлұматтарды қолдану 5. макродүниенің зандылықтары жайлы терең түсінік беру. Астрофизикада экзотикалық компакт объектердің, қараңғы материя мен қараңғы энергияның ашылуымен байланысты соңғы ғылыми жетістіктерді қарастырады. Релятивтик астрофизиканың пәні мен объекті. Астрофизикадағы соңғы ғылыми жаңалықтар. Әлемнің физикалық құрылымы. Кеңейіп бара жатқан Әлемнің теориясы. Космологияның заманауи мәселелері. Әлемнің құрылымын және эволюциясын зерттеу әдістерін оқыту.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Заманауи физиканың негізгі принциптері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - қазіргі замаңғы физиканың негізгі принциптерін, физикалық жүйелер симметриясының кеңістік-уақыт координаттар түрлендірулеріне салыстырмалы сақталу заңдарымен байланыстарын мазмұндау. Магистранттарға физикалық құбылыстар заңдылықтарының терең түсінігін беру. Магистрант қазіргі замаңғы физиканың негізгі принциптерінің айқын түсінігін иелену керек. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. салыстырмалық принципін; Галилей және Лоренц түрлендірулерін; Физиканың теңдеулерін коварианттық түрде; симметрия, суперпозиция, анықталмағандық принциптерін; сәйкестік принципін; энергияның сақталу заңын және уақыттың біртектілігін; 2. импульстің және қозғалыс мӛлшерінің сақталу заңдарын; кеңістіктің айна симметриясын және жұптылықтың сақталу заңын; бірдей бӛлшектердің айырмаушылық принципі және бӛлшектердің статистикасын; күшті әсерлесудің зарядтық тәуелсіздігін; аддитивтік және мультипликативтік сақталу заңдарын тұжырымдау; 3. конверсия коэффициентін қазіргі замаңғы физикалық есептеулерде қолдану; 4. сәйкестік принципін кванттық механикада, атомдық физикада қолдану; релятивтік инвариантты қолдану және ядролық процесстердің табалдырықтарын анықтау; жылдам тұрақсыз бӛлшектердің қмір сүру уақытын анықтау және ядролық процесстердің табалдырықтарын анықтау. 5. қазіргі заман физикасының негізгі принциптері туралы түсінік; симметрия принциптері және сақталу заңдары туралы түсінік; релятивтік инвариант және оның қолданылуы туралы түсінік; Салыстырмалық принципі. Галилей және Лоренц түрлендірулері. Физиканың теңдеулері коварианттық түрде. Сәйкестік принципі жаңа физикалық теорияларды құрастыру кезінде бағыт ретінде. Кванттық физикада сақталатын шамалар. Симметрия операторы және унитарлық түрлендірулер. Электр зарядының, бариондық және лептондық сандардыі сақталу заңдары. Бұрылу және трансляцияға салыстырмалы инварианттылық. Күшті әсерлесудің зарядтық тәуелсізділігі. Изотоптық спин. Бірдей бөлшектердің ажыратылмаушылық принципі және бөлшектердің статистикасы. Жұптылықтың сақталуы және айналық симметрия. Аддитивтік және мультипликативтік сақталу заңдары. Кванттық механикада анықталмағандық принципі. Орталық потенциалдарда азғындау. Энергия-уақыт үшін анықталмағандық қатынасы. Виртуалдық бөлшектер және процесстер туралы түсінік. Жүйені инварианттық болып қалдыратын түрлендірулердің генераторларының қасиеттерінің салдары болып табылатын аддитивтік және мультипликативтік сақталу заңдарын қарастыру, физиканың принциптерін (салыстырмалық, симметрия, суперпозиция, анықталмағандық, сәйкестік) қарастыру. Магистрант физикалық шамалардың сақталу заңдарының кеңістік-уақыттың симметриясымен байланысын түсіндіре білу керек, микроәлемнің ерекшеліктерін түсіндіру үшін анықталмағандық принципін қолдана білу керек, микроәлемдегі жоғары энергиялы процесстерді сипаттау үшін релятивтік инвариантты қолдана білу керек.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: магистранттарды ғылыми-зерттеу қызметінің ерекшеліктерімен таныстыру және ғылыми зерттеу әдістерін қолдану дағдыларын меңгеру, шығармашылық еңбекті ұйымдастыру және жоспарлау. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. зерттеу тақырыбы бойынша отандық және шетелдік тәжірибені талдай отырып, жаңа ғылыми-техникалық ақпаратты іздеуде қазіргі заманғы ақпараттық технологияларды пайдалана отырып, зерттеу қызметінде кәсіби-практикалық іскерліктер мен дағдыларды қолдану; 2. зерттеу процесін ұйымдастыру заңдылықтары мен принциптері, әдістемесінің негіздерін ескере отырып, ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізу; өнеркәсіптің түрлі салаларында қолданылатын негізгі жылутехникалық жабдықтар үшін жылуфизикалық өлшеулер мен есептерді орындау; 3. эксперименттік зерттеулерді метрологиялық қамтамасыз етуді жүзеге асыру; 4. қол жеткізілген нәтижелерді өңдеудің аналитикалық әдістерін қолдану; ғылыми зерттеулердің нәтижелерін түсіндіру және қорыту, алынған нәтижелерді өндіріске енгізу бойынша практикалық ұсынымдарды ұсына отырып, есептер, презентациялар және ғылыми жарияланымдар дайындау; өнертабысқа өтінім ресімдеу; 5. қойылған ғылыми мақсатқа жету үшін инновациялық жобаны әзірлеу кезінде шығармашылық ұжымның жұмысын басқару. Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: Ғылым концепциясы. Ғылым классификациясы. Ғылым саласындағы мемлекеттік саясаттың негізгі қағидалары. Ғылыми-зерттеу мекемелері мен зерттеу орталықтары. Ғылыми қызмет нәтижелеріне зияткерлік меншік құқығы. Ғылыми зерттеу және оның кезеңдері. Ғылыми зерттеулердің әдіснамасы. Ғылыми зерттеулердің бағытын таңдау және жоспарлау. Ғылыми ақпарат және оның көздері. Latex пішімдеу. Ғылыми зерттеулерді өндіріске және оқу процесіне енгізу. Ғылыми зерттеулердің тиімділігі. Зерттеу жұмысына қойылатын жалпы талаптар. Магистранттардың ғылыми жұмысын жазуға, ресімдеуге және қорғауға қойылатын негізгі талаптар. Ғылыми жарияланымдар мен ғылыми баяндаманы дайындау. Ғылыми-техникалық кадрларды даярлау. Зерттеушілердің біліктілігін арттыру түрлері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Кванттық хромодинамикаға кіріспе
    Несиелер: 5

    Пәнді оқыту мақсаты – магистранттарға кванттық хромодинамика тақырыбын енгізу, оларды глюон мен кварк физикасымен, сондай-ақ күшті әсерлесу теориясының заманауи әдістерімен таныстыру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. кванттық хромодинамиканың мәселелерін тұжырымдау; 2. мәселелердің шешу жолдарын табу; 3. шешу әдістерін тану; 4. кванттық хромодинамиканың негізгі қағидаларын тұжырымдау; 5. кванттық хромодинамикада элементар бөлшектердің классификациясын түсіну. Пәннің қысқаша мазмұны: Кванттық хромодинамикадағы пертурбативты әдістер. Өрістің кванттық теориясындағы жинақсыздық және оны жою әдістері. Кванттық хромодинамикадағы қайтанормалау тобы әдісі. Кванттық хромодинамикадағы инвариант заряд және асимптотикалық еркіндік. Партондық модел. Уақыттәріздес аймақта күшті әсерлесу процестерін сипаттау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Өрістің кванттық теориясына кіріспе
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – кванттық физикада жиі қолданылатын кванттық өріс теориясын қалыптастыру; Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. өріс кванттық теориясының негізгі ережелерін түсіндіру; 2. Фейнманның тиісті диаграммаларын құру үшін ашулану теориясының формализмін түсіну, 3. кешенді математикалық есептерді жоспарлау, орындау және құжаттау және физикалық есептерді шешу, 4. мәселелерді шешу бойынша дәрістер мен сессиялар кезінде физикалық және математикалық мәселелердің шешімін түсіндіру; 5. практикалық есептеулерде өріс кванттық теориясының әдістерін қолдану аппаратын қолдану. Өрістің кванттық теориясының дамуы себебіндеғылымның тұжырымдылық және тарихи мәнмәтінінде және кванттық өрісті теориялық сипаттауында,мүмкін болатын шектеулерінде жатыр. Өрістің кванттық теориясының формализмі жекелеп алғанда: өрісті кванттау; бірыңғай бөлшектердің теориялық-өрістік сипатталуы; Клейн-Гордон теңдеуі; өрістер үшін Лагранжформализмі; Нётер теоремасы және сақталу заңы симметриялары; Пуанкаре инварианттығы және онымен байланысты дискретті симметрия; Дирак өрістері; Фейнман диаграммалары және ұйытқу теориясына қысқаша кіріспе; қайта нормалау туралы түсінік. Қазіргі зерттеулердің проблемалары.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Шетел тілі (кәсіби)
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: жаратылыстану, гуманитарлық және әлеуметтік мамандық саласында оқитын магистранттарды ауызекі сөйлесуде, тұрмыста күнделікті өмірде, өз мамандығы саласында, кәсіби қарым-қатынас жасауда шетел тілін белсене қолдана білу дағдыларына үйрету. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. қажетінше жылдам әрі ойланбастан күнделікті және кәсіби тақырыптарда сөйлеуді үйренуге; 2. жалпы және кәсіби тақырыптарда адамдармен пікір таластыруға; 3. әртүрлі тақырыптарға, онымен қоса кәсіби тақарыптарда баяндамалар мен презентациялар дайындауға; 4. таныс тақырыптардағы дәірстерді тыңдауға және бір тыңдағаннан оқу мәтінін түсінуге. 5. мамандыққа байланысты түпнұсқадағы мәтіндерді оқу және шет тілінен ана тіліне сөздік пен анықтамалардың көмегімен аударуға; 6. жалпы және кәсіби тақырыптарда өз пікірін дәлелдей отырып эссе және баяндама жазуға, қызықтырған сұрақтар бойынша тереңдетілген хабарламалар жазуға. Пәнді оқу нәтижесінде магистранттар төмендегі мәселелерді қарастырады: «Шет тілі (Кәсіби)» пәні магистранттардың бойында, мамандық бойынша түпнұсқа әдебиетті оқып аудару, терминологиялық сөздікті қалыптастыру, баяндамалар жазып, конференцияларда сөз сөйлеу, күнделікті кәсіби қарым-қатынас саласында және т.б. үшін қажетті коммуникативтік құзыреттер мен дағдыларды дамытуды көздейді. ағылшын тілін үздіксіз оқыту циклінің интегративті бөлігі. Бұл курс коммуникативтік (оқу, жазу, тыңдау, сөйлеу) және тілдік (айтылу, лексика, грамматика), жалпы мәдени және тұлғааралық құзыреттілікті қалыптастыруға бағытталған. «Шет тілі (Кәсіби)» курсы магистранттарды шетел тілін мамандық саласында жүйелі білімін жетілдіру, тереңдету, кеңейту, өз бетінше кәсіби біліктілігін арттыру құралы ретінде пайдалана білуге баулуға бағдарланған. Пәндерді оқыту кезінде келесі аспектілер қарастырылады: оқу, жазу, тыңдау, сөйлеу және тілдік соның ішінде: айтылу, лексика, грамматика, баяндамалар жазып, конференцияларда сөз сөйлеу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Ядролық астрофизика
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты магистраттарға астрофизикадағы заманауи мәселелер және жұлдыздық заттардағы ядролық реакциялар туралы білімдерін қалыптастыру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1.ғарыштық объектілерге қолданылатын физикалық заңдылықтарды білу; 2.ғылыми-техникалық ақпараттарды сараптай алу, 3.зерттеу бағыты бойынша отандық және шет елдік тәжірибелерді үйрену; 4. заманауи ядролық астрофизиканың фундаментальды заңдылықтарын игеру. 5. ғарыштық объектілерге қолданылатын физикалық әдістерді қолдану. Жұлдыздар мен жұлдызаралық орта. Жұлдыздардың туылуы. Галактикалар мен квазарлар. Ғаламды толықтай және ғарыштық объектілерді (жұлдыздарды, ғарыштық плазманы) зерттеу кезінде физикалық заңдарды қолдану. Жұлдыздардың энергия көздері. Сәуленің орын ауыстыру теңдеуі және оның қарапайым шешімдері. Жұлдыздардағы және де басқа астрономикалық объектілердегі ядролық реакциялар. Ядроның бөліну механизмі мен энергиясы. Жұлдыздардың жарқырауы мен массалары. Ғарыштық объектілерді зерттеудің физикалық әдістері. Астрофизикалық объектілердегі ядролық реакциялар. Астрофизиканың заманауи мәселелері. астрофизиканың негізгі принциптерін, жұлдыздар мен олардың жүйелері туралы заманауи теориялық көріністерін, жұлдыздар әлемінің заңдылықтарын үйрету; негізгі заңдардың ғарыштың шарттары бойынша қолданылуын көрсету; ғарыштық объектілерді зерттеудің физикалық әдістері; астрофизиканың заманауи мәселелерімен, Ғаламды зерттеудегі соңғы жылдардағы жаңа ашылуларымен және жетістіктерімен танысу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Жоғары мектептің педагогикасы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: жоғары мектеп мұғалімінің кәсіби және педагогикалық мәдениетінің негіздерін игеру, болашақ педагогтарды жалпы мәселелермен таныстыру, жоғары мектеп педагогикасының әдістемелік және теориялық негіздері, заманауи талдау технологиялары, оқыту мен білім беруді жоспарлау және ұйымдастыру, оқытушы мен студенттің арасындағы оқу-пәндік өзара әрекеттесудің коммуникациялық технологияларын меңгеру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. жоғарғы мектептің мұғалімінің кәсіби және педагогикалық мәдениетінің негіздерін меңгеру; 2. Қазақстандағы жоғары кәсіби білім беру жүйесін талдау; 3. жоғары білім мазмұнын анықтау; 4. білім беруді ұйымдастырудың дәстүрлі және инновациялық әдістерін және нысандарын, жоғары білім берудегі жаңа білім беру технологияларын қолдану; 5. университеттің оқу үдерісіндегі оқытушы және студент арасындағы өзара қарым-қатынасының коммуникациялық технологияларын бағалау. Пәнді оқу нәтижесінде магистранттар төмендегі мәселелерді қарастырады: Жоғары білім берудің қазіргі парадигмасы. Қазақстандағы жоғары кәсіби білім беру жүйесі. Педагогика ғылымының әдіснамасы. Педагогикалық зерттеулердің әдіснамалық аппараты. Жоғары мектеп оқытушысының кәсіби біліктілігі. Жоғары мектеп оқытушысының коммуникативтік біліктілігі. Жоғарғы мектептегі оқыту теориясы (Дидактика). Жоғары мектепте оқытудың қозғаушы күші және ұстанымдары. Жоғары білім беру мазмұны. Кредиттік жүйе негізінде жоғары мектепте оқыту үдерісін ұйымдастыру. Оқытуды ұйымдастырудың дәстүрлі әдістері мен түрлері. Болашақ мамандарды даярлаудағы оқытудың белсенді әдістері мен түрлері. Жоғары мектептегі жаңа білім беру технологиялары. ЖОО-ғы эдвайзер, тьютор және офис-регистратордың қызметі. Кредиттік технология жағдайында студенттердің өзіндік жұмысын ұйымдастыру. Жоғары мектептің ғылыми іс-әрекет теориясы. СҒЗЖ. Оқу-әдістемелік материалдарды құру технологиясы. Жоғары мектеп маман тұлғасын тәрбиелеу мен қалыптастырудың әлеуметтік институты ретінде. ЖОО тәрбие жұмыстарының мәні мен негізгі бағыттары. Жоғары мектептегі куратор. Білім беру менеджменті.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Космология
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты магистранттарды Әлемнің гравитациялық орнықсыздық модельдері, инфляция және тығыздық ұйытқуының бастапқы спектрінің қалыптасу модельдері, өте көне кезеңде және кеңеюдің алғашқы кезеңдерінде Әлемнің кеңею модельдері тәрізді заманауи комологиялық модельдермен таныстыру болып табылады. Бұл пәнді игеру нәтижесінде алынған білім мен дағдылар ғылыми-ізденіс зерттеулерін жүргізу барысында қолданылатын болады. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. Фридманның, де Ситтердің, ыстық Әлемнің, инфляция гипотезасының негізгі космологиялық негізгі модельдерін анықтайтын болады; 2. өте көне Әлемнің домендік қабықтар, ішектер, кірпілер, монополдар және құрылымдар тәрізді негізгі қасиеттерін түсінеді; 3. релятивтік жұлдыздық шоғырлардың негізгі қасиеттерін қолданатын болады; 4. Герцшпрунг-Рассел диаграммасы, Г.Бете эволюция теориясы тәрізді жұлдздар эволюциясының теориясын меңгереді; 5. инфляция және тығыздық ұйытқуының бастапқы спектрінің қалыптасу модельдері, өте көне кезеңде және кеңеюдің алғашқы кезеңдерінде Әлемнің кеңею модельдері тәрізді теорияларды меңгереді. Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: Біртекті және изотропты модельдер. Фридман әлемі 1. Фридман және Робертсон—Уокер жазуларындағы метрика нысаны. FRW метрикасына арналған кристоффельдер. Риччи тензоры. Фридман Әлемі 2. Гильберттің толық әрекеті. Вариациялық принцип бойынша Фридман теңдеуін шешу. Практикалық космология. Параметр немесе Хаббл тұрақтысы, тығыздық параметрі. Фридман үлгілеріндегі шешімдердің тәртібі. Космография: ғаламдағы қашықтық. Фотометриялық қашықтық, оның байланыс формуласын көздің космологиялық қызыл ығысуымен шығару. Әлемдегі материя-энергияның түрлері. Қараңғы Материя және қараңғы Энергия. Аса тығыз жұлдыздардың тепе-теңдігі, жерсіну энергетикасы. Релятивистік жұлдыздар. Сфералық симметриялық жұлдыз ішіндегі метрика. Релятивистік байланыс энергиясы. Жұлдыздың механикалық тепе-теңдік теңдеуі. ОТО жұлдыз өрісіндегі бөлшектер энергиясы. Айналмалы қара тесіктер, Керр метрикасы (дәлелеусіз). Шварцшильд және Керр өрісіндегі айналма және радиалды қозғалыс. Орбитаның бөлшектер мен энергия шығуы кезінде аккреции да метрике Керра. Жоғары және гамма-всплескілер физикасы. Эргосфера. Жоғары және гамма-всплескілер физикасы. Галактиканың белсенді ядросы, аса массивті қара тесіктер мен квазарлар.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Статистикалық физика әдістері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – магистранттарды келесі көпбөлшекті жүйелерді сипаттаудың келесі заманауи әдістерімен таныстыру: тепе-тең емес диаграмдық техника, қоспасы бар өткізгіште электрондар қозғалысы туралы есептегі континуалды интегралдау, қоспалы диаграммдық техника. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. Тепе-тең емес көпбөлшекті жүйелерді теориялық сипаттаудың негізгі принциптерін түсінеді; 2. Тепе-тең емес жүйелердің Грин функциясының аппаратын анықтайды; 3. Континуалдық интегралдау әдісін қолдана отырып тепе-тең емес жүйелердің Грин функциясына есептеу техникасын қолдана алады; 4. Тепе-тең емес диаграмдық техника элементтерін меңгереді; 5. Физикалық шамаларға кеңістіктік орталау жүргізе алады. Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: Тепе-тең емес жүйенің Гриндік функциялары. Коммутациялық (бозондар) және антикоммуникациялық (фермиондар) айнымалы бойынша континуальды интеграл түрінде жүйе тығыздығының матрицасын ұсыну. Құрлықтық интеграл арқылы Гриннің тепе-тең емес функцияларына арналған өрнектер. Туынды функционал. Гриннің озыңқы және кешігу функциялары, F–функция. Гриннің тепе-тең емес функцияларына арналған диаграммалық техника. Дайсон теңдеуі. Бозондар мен фермиондар үшін жаппай оператор элементтері арасындағы сызықтық қатынастар. Гриннің озыңқы және кешігу функцияларының теңдеуі. Грин функциясы және оператор элементтері арқылы кинетикалық теңдеуде қақтығыстар интегралын ұсыну. Операторлар үшін өзара әрекет ету бойынша бірқатар қозу теориялары. Шыңдар үшін диаграмма қатарын қосу. Қақтығыстар интегралы. Антикоммутациялық (грасмановтар) айнымалылар. Қоспалардың жағдайы бойынша орташаландыру. Еркін жүру ұзындығының коррелятор потенциалымен байланысы. Ток корреляторы арқылы өткізгіштікке арналған өрнек. Супервекторлар бойынша интегралдар арқылы Грин функцияларын ұсыну. Грин мен олардың корреляторларының қоспалардың жағдайы бойынша функцияларының орташалануы. Гриннің кешігетін функциясы үшін Дайсон теңдеуі. δ -коррелирленген потенциалына арналған Бете-Солпитер теңдеуінің шешімі. Диффузиялық асимптотика. Үлкен қашықтықтағы корреляция.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Кездейсоқ орталарда толқындардың таралуы
    Несиелер: 6

    Пәннің мақсаты – магистранттарға стандартты тасымал теориясынан тыс және сәулеленудің ортамен әсерлесуінің іргелі заңдылықтарын түсіндіруге мүмкіндік беретін кездейсоқ орталарда толқындардың көп рет шашырауының теориясынан негізгі қажетті білімі беру. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. толқындық теңдеудің шешімінің, классикалық тасымал теориясындағы сәулеленудің бұрыш пен координата бойынша таралу функциясымен байланысын анықтайтын болады; 2. әлсіз локалдану (сәулеленудің толқын ұзындығы еркін жүрі жолынан әлдқөайда кіші) шартындатолқындардың шашырауын Дайсон теңдеуі арқылы сипаттау принциптерін түсінетін болады; 3. геометриясы әр түрлі орталар жағдайында толқындық теңдеуді нүктелік шашыратқыштың күйлері бойынша орташаландыру пинциптерін меңгереді; 4. нүктелік шашыратқыштары бар дартылай шексіз ортадан когерентті шағылу эффектілерін ескеру принциптерін зерттейді; 5. толқындық теңдеудің (веерлы және баспалдақты диаграммалар) шешіміне талдау жасау үшін диаграммалық техниканы қолдана алады. Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: Толқындық теңдеуді (толқындық өрісті) шешу жолдарының классикалық тасымалдау теориясында көрініс табатын бұрыштар мен координаттар бойынша сәулеленуді тарату функциясымен байланысы. Толқынды өрістің моменттерін шашыратқыштардың орналасуын кездейсоқ іске асыру бойынша орташаландыру. Гриннің орташа өрісі және орташа функциясы. Гриннің орташа функциясына арналған Дайсонның диаграммалық техникасы және теңдеуі. Дайсон теңдеуі. Шексіз ортадағы нүктелік көз жағдайында шашыраңқы өрісті үлестіру функциясы. Шексіз ортада шашыраңқы сәулеленудің таралу функциясына арналған теңдеу. Соңғы өлшемдегі шашыратқыштары бар жартылай ұшты ортадағы Дайсон теңдеуі. Нүктелік көзден шексіз ортадағы сәулеленудің кеңістіктік диффузиясы. Орта шекарасында когерентті шағылысу және сыну әсерлерін ескере отырып, нүктелі шашыратқыштары бар жартылай ұшты ортадан сәулеленудің бейнеленуі. Кедір-бұдыр бетінен шағылған рентген сәулесінің аномальды көрінісінің табиғаты. Сәуле шығарудың когерентті кері шашырауы. Нүктелі шашыратқыштар үшін екі мәрте шашыраудың жақындауында когерентті кері шашыраудың спектрі. Жоғарғы (циклдық) диаграммалардың қосындысы үшін теңдеу (нүктелік шашыратқыштар). Веерлік диаграммалар сомасының сатылық диаграммалар сомасымен байланысы (нүктелік шашыратқыштар).

    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Релятивтік астрофизика және космология
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – магистранттарға астрофизикалық объектілердің заманауи математикалық модельдерін оқыту. Пәнді оу нәтижесінде алған білімдері мен дағдылары ғылыми-ізденіс зерттеулерін жүргізуде қолданылады. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. политропты модельдер, Герцшпрунг-Рассел диаграммасы, Г.Бете теориясы тәрізді жұлдыздарды теориялық сипаттау принциптерін анықтайтын болады; 2. қара дене қасиеттерін түсінеді: Эйнштейн теңдеуінің (Шварцшильд және Керр) шешімін, қара денелер аккрециясын, байқау принциптерін түсінетін болады; 3. ақ ергежейлілер, радиопульсарлар, рентгендік көздер тәрізді релятивтік объектілерді бауқау принциптерін қолдана біледі; 4. релятивтік жұлдыздық шоғырлардытеориялық сипаттау әдістерін меңгереді; 5. астрофизикалық объектілердің заманауи модельдерін қолдана біледі және комологиядағы космо- микрофизиканың принциптерін қолдана алады. Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: Жұлдыздардың тепе-теңдігі және тұрақтылығы: политропты модельдер. Ақ ергежейлілер мен нейтрондық жұлдыздар. Қара құрдымдар: Шварцшильд және Керр шешімдері. Қара құрдымдар Аккрециясы: сфералық симметриялық жағдай. Қара құрдымдарға арналған дискі. Қара құрдымдарға үлкен масштабты магниттік өрісі бар газды жерсіндіру. Релятивистік объектілерді бақылау: ақ ергежейлілер, радиопульсарлар, рентген көздері. Нейтрондық жұлдыздар аккрециясы. Радиопульсарлар. Релятивистік жұлдыздар топтасуы. Жаппай жұлдыздардың эволюциясы және жоғары жұлдыздар. Біртекті ғарыштық модельдер. Әлемнің кеңеюінің ерте кезеңдері: бариогенезис және нуклеосинтез. Гравитациялық тұрақсыздық: Джинс және Боннор модельдері. Қара тесіктер аккрециясы: сфералық симметриялық жағдай. Реликтік сәулеленудің флуктуациясы және әлемнің жаһандық параметрлерін анықтау. Космомикрофизика. Нейтрино тыныштық массасына шектеу. Қараңғы материя және қараңғы энергия. Әлемнің фондық құраушылары. Фридман және де Ситтер ғаламының байланысы. Скаляр өрістерінің қасиеттері. Өте ертедегі әлем: Домна қабырғалары, ішектер, кірпілер, моноөрістер және текстуралар. Релятивистік жұлдызды жинақтар. Инфляция моделі және тығыздықтың бастапқы өрісін қалыптастыру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Кванттық-механикалық модельдеудің заманауи әдістері
    Несиелер: 2

    Пәннің мақсаты – магистранттарды конденсирленген күй физикасында қарқынды оқытылып жүрген нақтылы кванттық жүйелердегі компьютерлік модельдеудің заманауи әдістерімен таныстыру. Кванттық модельдеудің келесі негізгі әдістері қарастырылады: дәлме-дәл диагоналдау әдісі және Монте-Карло әдісі. Конденсирленген күй физикасының заманауи модельдері мысалында жүйенің әр түрлі термодинамикалық сипаттамаларын сандық талдау мәселесі зерттеледі. Курсты оқу барысында магистрант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. кванттық жүйелерді компьютерлік модельдеудің негізгі принциптерін түсінеді; 2. дәлме-дәл диагоналдау әдісін меңгереді; 3. негізгі принциптерді біледі және Монте-Карло әдісін қолдана алады; 4. модельдік көпбөлшекті жүйелердің термодинамикасын сандық талдау жасай алады; 5. көп денелер есептерінде кванттық механикалық процестерді модельдеу үшін заманауи математикалық орталарды қолдана алады. Пәнді оқу кезінде магистранттар келесі аспектілерді зерттейді: Кванттық механиканың матрицалық тұжырымы. Бра-кет техникасы. Базистерді түрлендіру. Операторлар. Меншікті векторлар және меншікті сандар. Классикалық механикадағы гармоникалық осциллятор. Екі атомдық молекула ядросының тербелістері. Ангармонизм. Сутегі атомы үшін Шредингер теңдеуі. Сутегі атомының кванттық сандары. Күйлердің жіктелуі және белгіленуі. Іріктеу ережелері. Сутегі атомының спектрлік сериясы. Спин-орбиталық байланыс. Импульс моменттерін және олардың проекцияларын кванттау. Келісілген өріс ұғымы. Периодтық жүйе. Паули принципі. Орбиталық және спиндік моменттерін қосу. Байланыс түрлері. Қалыпты байланыс. Екі деңгейлі жүйелер. Раби осцилляциясы және Раби жиілігі. Үш деңгейлі жүйелер. Сызықтық шаршы тұзақ. Матье теңдеулері. Пауль қармауларындағы тұрақтылық аумағы. Макроқозғалыс. Лэмба – Дик режимі. Лэмба – Дик өлшемі. Тұзақтың құрылымы. Қалыпты тербелістер және оларды кванттау. Екі ионды кристал. Ионды тізбектің лэмба – Дика режимінде лазерлік сәулеленумен өзара әрекеттесуі. Лазерлік және симпатикалық салқындату. Кванттық логика негізіндегі атом күйлерінің спектроскопиясы. Кубит ұғымы. Кубиттерді жүзеге асыру мысалдары. Дойтч-Джоза есебі. Кванттық регистрлердегі логикалық операциялар. Дойтч–Джоза алгоритмі. Кванттық модельді компьютер.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Код ON1

    теориялық физиканың аппараты мен әдіснамасын, сондай-ақ пән туралы тұтас түсінік беретін және заманауи теориялық физиканың әртүрлі бөлімдерінде кәсіби қызметті жүзеге асыруға мүмкіндік беретін жалпы білімді меңгеру;

  • Код ON2

    табиғи құбылыстардың физикалық және математикалық модельдерін құру, сандық бағалау жүргізу, модель шеңберінде сандық нәтижелерді алу үшін математикалық әдістерді таңдау және қолдану;

  • Код ON3

    аудиторияға қажеттілікті бағалай отырып, қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде мақалалар, есептер, презентациялар, баяндамалар сияқты түрлі құралдарды пайдаланып өз қызметінің жоспарлары мен нәтижелерін ұсыну қабілетін дамыту;

  • Код ON4

    таңдалған пән саласындағы жобалар мен тапсырмаларды орындау кезінде зерттеулер мен эксперименттерді жоспарлау және жүргізу әдістерін қолдану;

  • Код ON5

    зерттеу және жобалау жұмыстарын ұйымдастыруда қалыптасқан іскерлік дағдыларды практикада қолдану, ғылыми зерттеулерді өз бетінше ұйымдастыру, жүргізу және олардың нәтижелерін енгізу қабілетін қолдану;

  • Код ON6

    қажетті есептерді қою, формалдау және шешу, ғылыми мәселелерді жүйелі түрде талдай білу, жаңа идеяларды жинақтау және жаңа білім құру, кәсіби қызмет саласында ақпаратты талдау, өңдеу және ұсынудың заманауи әдістерін қолдану;

  • Код ON7

    қойылған ғылыми мәселені шешудің әдістері мен тәсілдерін таңдау, құбылыстың математикалық моделін қалыптастыру және оның қолданылу саласын бағалау, аналитикалық және сандық есептеулер;

  • Код ON8

    кәсіби міндеттерді шешуге, кәсіби өсуге қабілетті жаңа перспективалы тәсілдер мен әдістерді ғылыми іздестіруді және әзірлеуді жүзеге асыру;

  • Код ON9

    жаратылыстану және гуманитарлық ғылымдар саласында және ғылыми дүниетанымды меңгеруде алынған терең іргелі білімді практикада қолдану;

  • Код ON10

    кәсіби қызмет міндеттерін шешу кезінде қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде ауызша, жазбаша нысанда коммуникацияға дайын екенін көрсету;

  • Код ON11

    теориялық ядролық физика саласындағы құбылыстар мен процестерді теориялық сипаттау үшін тиімді компьютерлік технологияларды, бағдарламаларды, математикалық және сандық әдістерді қолдану;

  • Код ON12

    тыңдаушылар алдында өз білімін, іскерлігін және дағдыларын тиімді көрсету, түсінікті баяндау, педагогикалық қызметте озық педагогикалық оқу-білім беру технологияларын қолдану, оқыту нәтижелерін бағалау үшін заманауи технологияларды қолдану.

Top