Жаңа білім беру бағдарламасы

7M05216 Экологиялық топырақтану в Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Топырақтану және жер ресурстарын басқару саласында топырақ зерттеулері негізінде жер ресурстарын қорғау және оған жақын облыстарда ғылыми проблемаларды шешуге; заманауи ғылыми тұжырымдамалар негізінде ЖОО-да топырақтануды оқытуға; қазіргі заманғы аспаптар мен ақпараттық технологиялардың көмегімен топырақ жамылғысының жай-күйін зерттеуді жүзеге асыруға; далалық ізденістер мен зертханалық талдаулардың нәтижелерін өңдеуге, ғылыми ізденістердің нәтижелерін ғылыми жарияланымдар мен магистірлік диссертацияда рәсімдеуге қабілетті ғылыми-педагогикалық кадрларды даярлау.
  • Академиялық дәреже Магистратура
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша
  • Оқу мерзімі 2 года
  • Кредиттер көлемі 120
  • Білім беру бағдарламаларының тобы M087 Қоршаған ортаны қорғау технологиясы
  • Дайындық бағыты 7M052 Қоршаған орта
  • Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: магистратура студенттерін ғылым сферасындағы жұмысқа дайындау және оларды ғылыми-зерттеудің, ғылыми-техникалық, инновациялық қызметтердің ерекшеліктерімен, ғылыми зерттеулердің жабдықтары және әдістерімен, шығармашылықтық еңбекті ұйымдастыру және оны жоспарлаумен таныстыру, теориялық және эксперименттік зерттеулерді талдау және қорытындылар мен ұсыныстарды тұжырымдау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Жерді тұрақты пайдаланудың топырақ – экологиялық аспектері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты-топырақ түзілуін ұзақ геологиялық даму нәтижесінде биосфераның қалыптасуының ажырамас бөлігі ретінде қарастыру. Курста топырақ түзілуіне байланысты биосфералық процестерді зерттеу теориясы, әдістемесі және принциптері, топырақ қасиеттері мен режимдерінің қалыптасуының жалпы заңдылықтары қарастырылады. Топырақтың ластануына және ландшафттың техногендік өзгеру дәрежесін экологиялық бағалауға көңіл бөлінеді.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Топырақ зерттеулерінің заманауи химиялық әдістері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - топырақты заманауи химиялық талдаудың теориялық және практикалық негіздерін және әдістерін құру принциптерін зерттеу бойынша білімді қалыптастыру; топырақ ресурстарын тиімді пайдалану және бағалау бойынша қолданбалы мәселелерді шешу үшін топырақты ғылыми және өндірістік химиялық талдаудың заманауи әдістерін игеру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Ғылым тарихы және философиясы
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты: дүниеге көзқарастың ерекше формасы ретіндегі философия туралы тұтас жүйелі түсінік, болашақ кәсіби әрекет шеңберінде оларды оқытудың әдістері мен мәселелерітуралы түсінік қалыптастыру. Пәнді оқытудың нәтижесінде қабілеттерге ие болады: философияның тарихи даму шеңберінде метафизика мен онтологияның негізгі мазмұнын сипаттау; дүниені танудың философиялық және ғылыми әдістерін жүйелеу; кəсіби саладағы мəселелердің философиялық мазмұнын анықтауға жəне талқылауға арналған нəтижелерді ұсынуға байланысты зерттеулер жүргізу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Топырақтың физика – химиялық үрдістері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты-топырақтың қасиеттері мен режимдерін талдау процесінде теориялық және қолданбалы есептерді шешуде физикалық және химиялық әдістерді қолдану қабілетін қалыптастыру.курста топырақ процестерінің термодинамикасы, топырақты зерттеудің негізгі әдістерінің теориясы, әдістемесі және принциптері, химиялық элементтердің таралуы қарастырылады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Заманауи және палео-топырақтардың генезисі мен эволюциясы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты-ауа-райының және топырақтың пайда болу процестерін зерттеу, қазіргі және жерленген топырақтың генетикалық көкжиектері мен қасиеттерін қалыптастыру кезінде топырақ түзілу факторларының бірлескен әсерін көрсету; топырақ эволюциясының сатыларын көрсету; палеопотану мен топырақ эволюциясы туралы ілімді жердің геологиялық тарихымен өзара байланыста өткен топырақты зерттейтін қазіргі заманғы Пәнаралық ғылыми бағыт ретінде ұсыну.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Топырақ – ландшафты жоспарлау
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - топырақ-ландшафтық жоспарлаудың әдіснамалық негізін түсіну қабілетін қалыптастыру, халық шаруашылығында (ауыл, орман және т.б.) топырақ жамылғысын пайдалана отырып ландшафтық жоспарлау әдістерін қолдану, топырақты ұтымды пайдалану қағидаттарын сақтай отырып аумақты ұйымдастыру. Курс Қазақстанның жер қорының құрылымы мен ерекшеліктерін, топырақ ресурстарының пайдаланылуын мемлекеттік басқару мен бақылауды зерделеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Басқару психологиясы
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты: Басқару психологиясының іргелі ұғымдарын меңгеру негізінде магистранттардың практикалық дайындығын қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу үрдісінде басқару саласының ең маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық пайдалану үшін алғышарт жасау. Пәнді меңгеру нәтижесінде магистранттар келесі құзыреттерге ие болады: -негізгі заманауи психологиялық теорияларды және тәсілдерді білу; -әріптестермен оңтайлы психологиялық қарым-қатынас орнату және қолдау; -қызмет саласында психологиялық білім мен дағдыларды қолдану.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Топырақтың географиялық таралуы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - топырақтың номенклатурасын, географиялық таралу заңдылықтарының, жүйеленуін көрсету қабілетін қалыптастыру; аудандастырудың таксономиялық бірліктерінің негіздемесі мен топырақ-биоклиматтық белдеулердің, облыстардың, типтердің, аймақтарының, провинцияларыңың, округтерінің және ауданыңың сипаттамасын жасау. Курста топырақтың түзілу теориясы, әдістемесі мен принциптері, топырақ қасиеттері мен режимдерінің қалыптасуының жалпы заңдылықтары қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Шетел тілі (кәсіби)
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: Халықаралық стандарттарға сәйкес шет тіліндегі коммуникативтік құзыреттілікті арттыру және шет тілде болашақ магистранттың мәдениетаралық және кәсіби қызметінде байланыс құралы ретінде пайдалануға үйрету. Пәнді меңгеру нәтижесінде магистранттар келесі құзыреттерге ие болады: -кәсіби қызмет міндетін шешу үшін шет тілінде түрлі формада қарым-қатынас жасау; -кәсіби деңгейде шет тілін оқыту саласындағы теория мен практиканың күрделі мәселелерін анықтау; -магистранттардың кәсіби қызметін жүзеге асыруға қажетті сөздік қорын кеңейту.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • ГАЖ технологияларың пайдаланып топырақты қашықтықтан зерттеу және картаға түсіру
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – аймақтық цифрлық модельдеуді жүзеге асыру білімдері мен қабілеттерін қалыптастыру, географиялық ақпараттық жүйелерді (ГАЖ), картография және геоинформатика саласындағы заманауи бағдарламалық қамтамасыз етуді қолдана отырып биіктіктің сандық модельдерін талдаудың негізгі әдістерін меңгеру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Топырақ түзілу биохимиясы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты-топырақ түзудегі биохимиялық процестердің рөлі; олардың құрылымы, қасиеттері, қалыптасу, даму және жұмыс істеу процестері, сыртқы ортамен өзара байланысы туралы; топырақта жүретін биохимиялық процестердің заңдылықтары, құнарлылықтың агрохимиялық және биологиялық көрсеткіштері, қарашірік синтезі процестері, топыраққа қолданылатын органикалық тыңайтқыштардың минералдануы, ландшафттың биохимиялық процестерінің қарқындылығы мен бағыты туралы білімді қалыптастыру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Топырақ биологиясының инновациялық әдістері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - топырақ биотасының функционалдық және сандық сипаттамаларын талдау, топырақ құнарлылығын қалыптастырудағы флора мен фаунаның рөлін анықтау, топырақтың биохимиялық қасиеттерін зерттеудің инновациялық әдістерін игеру, топырақ микроорганизмдерінің сандық және сапалық құрамын анықтау, топырақтағы микробиологиялық процестерді талдау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Жоғары мектептің педагогикасы
    Несиелер: 5

    Мақсаты - жоғары оқу орындарының дидактикасы, тәрбие мен білім беруді басқару теориялары, педагогикалық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау білімдері негізінде университетте педагогикалық іс-әрекеттің қабілетін қалыптастыру. Курс болашақ оқытушының білім беру қызметін оқытудың кредиттік технологиясын қолдана отырып жобалауды,Болон процесін жүзеге асыруды,дәріскерлік,кураторлық шеберлікті оқыту/тәрбиелеу және бағалау стратегиялары мен әдістерін қолдана отырып (TLA-стратегиялар)игеруді қарастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Антропогенді бұзылған жерлерді рекультивациялау
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - антропогендік бұзылған жерлерді қалпына келтіру, өнімділікті қалпына келтіру, топырақ құнарлылығын арттыру шараларын әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Курста топырақ жамылғысына теріс әсердің себептері, табиғи және техногендік ландшафттарды қалпына келтіру кезеңдері зерттеледі. деградацияланған және бұзылған жерлерді ауыл шаруашылығы айналымына енгізе отырып, қалпына келтірудің тиімді технологияларын қолдану үшін негіз қалыптастырады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Урбандалған және техногенді ландшафтардың топырақ жамылғысы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - "урбандалу" және "урбандалған топырақ" ұғымдарын қалыптастыру, урбандалу проблемаларын көрсету, қалалық ландшафтардың қалыптасуын, қалаларды бөлу критерийлерін, урбандалған топырақтың биогеоценотикалық функцияларын түсіндіру, қалалық топырақтың жіктелуін және диагностикасын, топырақ түзілу факторларының ерекшелігін білу; қалалық топырақтың ластануының қазіргі проблемалары туралы білімді қалыптастыру, ластану түрлері мен көздері, улы заттардың таралуының жалпы заңдылықтары.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Топырақтарды мелиорациялау және қорғау
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - өңделетін дақылдардың жоғары және тұрақты өнімін алу үшін жер және су ресурстарын пайдалану тиімділігін арттыру мақсатында гидрологиялық, топырақ және агроклиматтық жағдайларды жақсарту жөніндегі ұйымдастыру -шаруашылық және техникалық іс-шаралар кешені ретінде мелиорация туралы ұғымды қалыптастыру; суарудың, топырақты эрозиядан, ластанудан және деградациядан қорғаудың қазіргі заманғы инновациялық әдістерін зерттеу.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Жер кадастры және жерге орналастыру
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - жер ресурстарының ел экономикасындағы маңыздылығын түсіндіру, жер ресурстарын басқару тетіктерін талдау, жерге орналастыруда жүйелі тәсілді қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс ҚР Жер қорының, жер ресурстарын басқару және жерді пайдалануды бақылау жөніндегі мемлекеттік органдардың, жер ресурстарын мемлекеттік басқару жүйесінің құрылымы мен ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Топырақ процестерін математикалық модельдеу
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - модельдерді құрудың негізгі математикалық құралдарын игеру, есептеу экспериментін жүргізу: модельдеу мақсаттарын тұжырымдау, тұжырымдамалау, модельдің сыртқы және ішкі айнымалыларын оқшаулау, бақылау, сәйкестендіру, үлгіні енгізу және тексеру, модельді зерттеу және оңтайландыру, қорытынды синтез. Курста топырақтануда (тұжырымдамалық-баланстық, статистикалық, динамикалық), математикалық статистикада қолданылатын модельдердің негізгі түрлері (2D және 3D) зерттеледі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Топырақ бонитировкасы және агроэкологиялық бағалау
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - бонитет балдарын есептеуге негізделген топырақты бағалаудың негізгі әдістерін зерттеу және практикада қолдану, бағалау шкалаларын құру үшін топырақтың қасиеттері мен белгілерін іріктеудің негізгі принциптерін игеру; топырақ жамылғысын сапасы (құнарлылығы) және экономикалық құндылығы бойынша бағалау. Топырақты бағалаудың негізгі көрсеткіштерін талдау: бонитет балдары, балл бағасы, топырақ жамылғысы бонитеті.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Адаптивті – ландшафты егіншілік жүйесі
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – агроландшафт тұрақтылығын және топырақ құнарлылығын молайтуды қамтамасыз ететін табиғи және өндірістік ресурстарға, әлеуметтік (нарықтық) қажеттіліктерге, табиғи және өндірістік ресурстарға сәйкес экономикалық және экологиялық негізделген мөлшер мен сапа өнімін өндіруге бағдарланған нақты топырақ-климаттық жағдайларда жерді пайдаланатын жүйе ретінде егіншіліктің бейімделгіш-ландшафтық жүйесі, белгілі бір агроэкологиялық топ туралы түсінік қалыптастыру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Топырақ құнарлығының мониторингі
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - топырақтың мониторингін ұйымдастыру, оның агрофизикалық, агрохимиялық және биологиялық қасиеттерін және құбылымдарын бақылау арқылы құнарлылық күйін бағалай отырып, алынған ақпаратты топырақты сақтау және құнарлылық жағдайын жақсарту бойынша іс - шараларды әзірлеу үшін пайдалану қабілеттерін дамыту.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Топырақтардың шөлдену және деградация проблемалалары
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты – эрозия түрлері, шөлейттену және жер деградациясының басқа да процестері туралы теориялық білімді қалыптастыру; осы процестердің әсерін және олардың ландшафттың жер жамылғысы мен аумағына әсерін талдау; ландшафтты қалпына келтіру және сақтау үшін деградациялық құбылыстардың кері әсерін болдырмау және азайту жолдарын меңгеру.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Топырақ құнарлығын үдере өндеу әдістері және эрозиядан қорғау
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - топырақ құнарлылығын қайта қалпына келтірудің кең таралған әдістері мен экологиялық жағдайдың теориялық және практикалық негіздерін қалыптастыру, топырақты эрозия мен дефляциядан қорғаудың, берілген сапада тұрақты өнім алу үшін фитосанитарлық әлеуетті басқаруды қамтамасыз ету.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Код ON1

    Заманауи топырақ жамылғысын және палео - топырақтарды зерттеу бойынша теориялық білімді және практикалық дағдыларды меңгеру, ақпаратты өңдеу, талдау және қорыту үшін заманауи аспаптар мен ГАЖ-технологияларды пайдалана отырып, қасиеттері мен режимдерін зерттеу әдістерін меңгеру.

  • Код ON2

    Химиялық элементтердің дисперсиясының, концентрациясының және көші-қонының заңдылықтарын түсіндіру және литосфера мен топырақ жамылғысының дамуындағы экзогендік және эндогендік процестердің рөлін негіздеу.

  • Код ON3

    Әр түрлі топырақтың физикалық, гидрологиялық, химиялық, физика-химиялық, биологиялық және басқа қасиеттерін зерттеудің инновациялық әдістерін қолдана отырып, құнарлылықтың оңтайлы параметрлерінің көрсеткіштерін түсіндіру.

  • Код ON4

    Зерттеудің заманауи әдістері мен экологиялық нормативтерді пайдалана отырып, жер ресурстарының бонитировкасы мен кадастрын, шаруашылық қызметтің экологиялық сараптамасы мен аудитін жүргізу.Топырақ ресурстарын пайдалану мен экономиканың өсуі арасында өзара байланыс орнату және ұтымды жер пайдалануды реттеудің әкімшілік және экономикалық тетіктерін қолдануды негіздеу;

  • Код ON5

    Экологиялық факторларға байланысты топырақтың қалыптасу заңдылықтарын пайдалана отырып, ел өңірлері бойынша топырақ жамылғысының ерекшеліктерін анықтау, табиғи және антропогендік әсерлерге байланысты топырақтың тозу, эрозия және шөлейттену себептерін түсіндіру, ғылыми зерттеулер жүргізу кезінде топырақ материалдарын зерттеудің, интерпретациялаудың және өңдеудің заманауи әдістерін пайдалана отырып, оларды қалпына келтіру және қорғау жөніндегі қажетті іс-шараларды әзірлеу.

  • Код ON6

    Халық шаруашылығында топырақ ресурстарының пайдаланылуына мониторинг пен бақылауды жүзеге асыру, агроөнеркәсіптік кешенде пайдаланылатын жерлерді мемлекеттік бақылау және бағалау рәсімдерін ұйымдастыру. Ауыл шаруашылығы өндірісін қарқындату кезінде қазіргі заманғы топырақ қорғау технологияларын енгізу мүмкіндіктерін айқындау, жоспарлау мен болжаудың қазіргі заманғы әдістерін қолдана отырып, топырақ ресурстарын оңтайлы пайдалану схемаларын жасау.

  • Код ON7

    Топырақ құнарлылығының үздіксіз өсімін қамтамасыз ететін жер ресурстарын пайдалануды жоспарлау және болжау, топырақ өнімділігін арттыру құралдарын (минералдық және органикалық тыңайтқыштар, мелиоранттар, өсімдіктердің өсуін ынталандырғыштар және т.б.) пайдалану қарқынын және олардың ел экономикасы үшін маңызын талдау.

  • Код ON8

    Топырақтың экологиялық жағдайын бағалау, ақпараттың жалпы ағымынан топырақ-өсімдік жамылғысының құнарлылығы мен өнімділігінің одан әрі өзгеруін болжауға, оларды қорғау және ұтымды пайдалану жөніндегі шараларды әзірлеуге мүмкіндік беретін негізгі пікірлерді таңдау.

  • Код ON9

    Суармалы топырақты ұтымды пайдаланудың кешенді схемаларын әзірлеу, су тұтыну және су бұру теңгерімдерін жасау, суармалы жерлерде суарудың заманауи тәсілдерін пайдалану.

  • Код ON10

    Үлгілік табиғат қорғау іс-шараларын, оның ішінде ластанған жерлерді тазарту, урбандалған және техногендік ландшафтарды қалпына келтіру, тұзды және сілтілі (сор және сортаң) топырақтарды игеру бойынша әзірлеу.

  • Код ON11

    Камералдық, картографиялық, далалық, қашықтықтан, зертханалық, стационарлық және басқа да зерттеулер әдістерін қолдана отырып, халық шаруашылығында (ауыл, орман, су және т. б.) топырақ ресурстарын мелиорациялау, қорғау және ұтымды пайдалану стратегиясын негіздеу.

  • Код ON12

    Ғылымды, қоғам мен экономиканы дамытудың қазақстандық моделін талдау үшін ғылыми-тарихи және философиялық білімді еркін түсіндіру және шығармашылықпен пайдалану; сабақтар мен тәрбиелік іс-шараларды өткізу кезінде заманауи педагогикалық технологиялар мен тәсілдерді пайдалану; тиімді шешімдер қабылдау үшін психологиялық білімді қолдану, жеке өмірі мен кәсіби қызметінде табысты коммуникативтік стратегияларды іске асыру.

Top