8D05104 Генетика в Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Бағдарлама жалпы және молекулалық генетика, гендік және клеткалық инженерия саласындағы сыни ойлау мен білімі бар маманның тұлғасын қалыптастыруға; әртүрлі кәсіби көздерден алынған генетикалық деректер базасымен жұмыс істей алатын; жүйелі, молекулалық және популяциялық талдау жүргізуге және алынған эксперименттік деректердің статистикалық мәнділік бағасын бере алатын; генетикалық тақырыптар бойынша пікірталасқа қосыла алатын, заманауи генетика мәселесі бойынша ғылыми көзқарастарын дәлелдей алатын; пәнаралық және көп векторлы командада жұмыс істей алатын маманды даярлауға бағытталған.
-
Академиялық дәреже Докторантура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 3 года
-
Кредиттер көлемі 180
-
Білім беру бағдарламаларының тобы D081 Генетика
-
Білім беру саласы 8D05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 8D051 Биологиялық және сабақтас ғылымдар
-
Гормональды сигналомика
Несиелер: 5Пәннің мақсаты: физиологиялық генетика саласындағы ғылыми-зерттеу жобаларын жасау үшін тірі организмдердің тіршілік әрекетін гормоналды реттеудің молекулалық-генетикалық механизмдерін талдау және түсіндіру қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқытуда келесі аспектілер қарастырылады: организм мен клетканың гормоналдық жауабына қатысатын лиганд-рецепторлық кешендердің физикалық-химиялық қасиеттері және құрылымдық ұйымдастырылуы; гормондардың биосинтезі мен ыдырауы, жіктелуі; адам, жануарлар мен өсімдіктердегі гормондық жауаптың сигналдық жолдарын іске асырудың молекулалық механизмдері туралы заманауи түсініктер; гормоналдық сигналдық жолдар, олардың клеткадан сыртқы, цитоплазмалық және ядролық компоненттері; эукариоттардың гормоналдық сигналомикасы және әртүрлі гормоналдық кросстолктері бойынша деректер қоры; сигналдық гормоналдық каскадттарды картаға салу.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Академиялық жазу
Несиелер: 2Пәннің мақсаты - өзіндік идеяларды құрылымды түрде жеткізе білу, генетика және молекулалық биология салаларында ғылыми, ғылыми-ақпараттық мәтіндерді жазу қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқытуда келесі аспектілер қарастырылады: ғылыми стильдің ерекшеліктері; ғылыми стильдің ішкі дифференциациясы; ғылыми дискурстың ерекшеліктері; ғылыми мәтіннің типологиялық ерекшеліктері; ғылыми мәтінді құрастыру қағидаттары және оны жариялауға дайындау; ғылыми мәтіннің құрылымы мен логикасының ерекшеліктері; генетика және молекулалық биология салаларындағы арнайы ғылыми, жалпы ғылыми лексика және терминология.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Адам және жануарлардың генетикасының қазіргі мәселелері
Несиелер: 5Пәннің мақсаты: күрделі және пәнаралық жобаларды жобалау үшін адам мен жануарлар генетикасының қазіргі заманғы мәселелерін талдау қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқытуда келесі аспектілер қарастырылады: адам және жануарлар генетикасының заманауи жетістіктері, генетикалық аурулардың молекулалық, биохимиялық және цитологиялық негіздері; тұқымқуалайтын патология нысандарын жіктеу; тұқымқуалайтын патологияның диагностикасындағы негізгі генетикалық әдістері; тұқым қуалайтын ауруларды емдеу принциптері; тұқымқуалайтын патологияның алдын алу; модельдік жануарлар организмдердің жаңа желілерін тест-жүйелер ретінде зерттеу және қолдану.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Ғылыми зерттеудің әдістері
Несиелер: 3Пәннің мақсаты - қоғамның дамуының әлеуметтік, экономикалық және экологиялық мәселелерін шешуде заманауи генетика және молекулалық биологиядағы жоғары ақпараттық әдістерді өндеу және еңгізу қабілеттерін қалыптастыру. Пәнді оқытуда келесі аспектілер қарастырылады: жүйелік талдауда классикалық генетика заңдарын қолдану; зерттеудің мақсаты мен міндеттеріне сәйкес модельдік объектіні таңдау; хромосомалардың генетикалық карталарының негізгі стратегиялары; модельдік объектілердің генетикалық коллекциялары бойынша әлемдік деректер қорына шолу; табиғатта және зертханаларда "экзотикалық" гибридизацияны қолдану әдістемесі мен болашағы; генетикалық әдістер негізінде медицина және фармакология, тамақ өнеркәсібі, ауыл шаруашылығы, экология саласындағы мәселелерді шешу; адамның және қоршаған ортаның генетикалық мониторингісінің әдістемелік негіздері; генетикалық зерттеулердегі биоэтканың қағидаттары.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Тұқым қуалаушылық пен өзгергіштіктің молекулалық механизмдері
Несиелер: 5Пәннің мақсаты: тұқым қуалаушылық пен өзгергіштіктің молекулалық механизмдерін зерттеудің жаңа ғылыми-әдістемелік тәсілдерін жасау мақсатында қазіргі генетика мен молекулалық биологияның даму тенденцияларын талдау қабілеттерін қалыптастыру. Пәнді оқытуда келесі аспектілер қарастырылады: РНҚ домендік құрылымын зерттеудегі заманауи жетістіктер және молекулалық деңгейдегі эволюциялық аспектілер, фагтар және вирустық гендер регуляциясы; бактериялық гендердің реттеу жолдары, мобильді генетикалық элементтер және олардың реттелуі, домендер құрылуы қағидаттары, эукариоттар гендерінің тәуелсіз, кооперативтік және интегралдық реттелуі, кластерлік гендер және олардың регуляциясы; гендердің дифференциалдық экспрессия әдістері, геномды картаға түсіру, ГМО-ны қолдану, оларды сертификаттау және жағымсыз эффектілердің алдын алу, гендік терапия гендердің реттлуі тәжірибесі ретінде.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Өсімдіктер генетикасының қазіргі мәселелері
Несиелер: 5Пәннің мақсаты: аграрлық сала орталықтарында селекциялық-генетикалық және гендік-инженерлік қызметті жаңғырту қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқытуда келесі аспектілер қарастырылады: өсімдік генетикасының қазіргі жағдайы; өсімдіктер генетикасындағы объектілер мен әдістер; өсімдіктердің клеткалық инженериясы; соматикалық гибридизация және оның селекциялық үдерісіне маңыздылығы; аталық цитоплазмалық стерилділігі және оларды селекциялық-генетикалық зерттеулерде қолдану болашағы; өсімдіктердің хромосомалық инженериясы; дәнді дақылдар селекциясында хромосомалық технологиялар; өсімдіктің морфогенезінің молекулалық-генетикалық механизмдері; генетикалық инженерияның ферменттері; ДНҚ секвендеу әдісі; геномдық кітапханалар; трансгендік өсімдіктер; астық дақылдардың геномын анықтау; тест-жүйелері ретіндегі өсімдіктер.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Эволюцияның генетикалық механизмдері
Несиелер: 5Пәннің мақсаты: органикалық әлемнің эволюциялық процесінің генетикалық механизмдерін және адам-табиғат-қоғам жүйесінің байланысын түсіндіру қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқытуда келесі аспектілер қарастырылады: тіршіліктің ұйымдасуының негізгі қағидаттары; тіршіліктің ұйымдастырылу деңгейлері: молекулярлық-генетикалық, онтогенетикалық, популяциялық түрлік, биогеоценоздық ұйымдастырылуы; микроэволюцияның генетикалық негіздері; қарапайым эволюциялық факторлар – мутациялар, популяциялық толқындар, оқшаулану; гендер дрейфі, табиғи сұрыпталу; адаптациогенез; прогрессивті эволюцияның молекулалық-генетикалық механизмдері; адам-табиғат-қоғам жүйесі.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Генетиканы оқытудың инновациялық технологиялары
Несиелер: 5Пәннің мақсаты: іргелі және қолданбалы зерттеулер саласындағы білімді біріктіруді және әріптестермен және шетелдік серіктестермен кәсіби өзара әрекеттесуді ескере отырып генетикалық пәндерді оқыту қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқу кезінде келесі аспектілер ескеріледі: жалпы педагогикалық және нақты оқыту қағидаттары; оқытудың негізгі түрлері; генетиканы оқытудың әдістері мен әдістері жүйесі; оқу құралдары; оқу жұмысындағы өзіндік жұмыстың орны мен рөлі; оқытудың стандартты және инновациялық әдістері, модульдік білім, сын тұрғысынан ойлауды дамыту технологиялары, контекстік білім, проблемалық білім, көп салалы білім, тәжірибеге негізделген білім, онлайн және қашықтықтан оқыту, soft-skills тәсілді дамыту, пәндердің оқу-әдістемелік кешендерін дамытудың белсенді ұстанымдары, оқыту сапасын бақылау.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Код ON3
Биология, медицина, биотехнология және экология саласындағы өзекті мәселелерді шешу үшін жалпы және молекулалық генетикадағы кеңейтілген технологияларға негізделген ғылыми зерттеулерді жүзеге асыру;
-
Код ON6
Ғылыми мәселенің қарапайым гипотезасын құрастыру үшін генетикалық зерттеулердің нәтижелерін талдап түсіндіру;
-
Код ON7
Пәнаралық зерттеулерді әзірлеу және іске асыру үшін генетиканың, молекулалық биология және гендік инженерияның қазіргі заманғы теориялары мен әдіснамасының қағидаттарын тұжырымдау;
-
Код ON10
Биологиялық, медициналық, аграрлық салалық орталықтар мен зертханаларда селекциялық-генетикалық және гендік инженериялық іс-әрекеттерді модернизациялау бойынша ұсыныстарды әзірлеу;
-
Код ON4
Жалпы және молекулалық генетика бойынша халықаралық, ұлттық, салалық және аймақтық бағдарламалар мен жобаларды өндеу, генетикалық аурулардың мониторингі және алдын-алу жөніндегі іс-шараларды әзірлеу;
-
Код ON11
Күндізгі, дуальды, дистанциялық және инклюзивті оқытуды шешу үшін студенттік-бағдарланған тәсілдерді негізге ала отырып оқытудың интерактивтік әдістері, формалары, цифрлік технологиялардың көмегімен пәндердің оқу-әдістемелік кешендері мен оқытудың теориялық және қолданбалы курстарын әзірлеу;
-
Код ON2
Генетикалық және гендік инженерия мәселелерін шешу бағытындағы генетикадағы кеңейтілген және жаңа әдістерді дамытудың негізгі тенденцияларын бағалау;
-
Код ON9
Ғылыми-зерттеу жобалар мен диссертациялық жұмыстарды іске асыру барысында алынған молекулалақ-генетикалық нәтижелерді оқу үрдісіне және өндірістік практикасына енгізу;
-
Код ON1
Генетикалық ақпараттын механизмдеріне және генетикалық ұйымдасу ерекшелігіне байланысты, организмнің функциясының іске асырылуының тәуелді болуын талдау;
-
Код ON5
Жоғары сараптамалық және клиникалық-диагностикалық сенімділікке негізделген молекулалық-генетикалық зерттеулердің жаңа әдістерін әзірлеу және енгізу;
-
Код ON8
Ғылыми-зерттеу және өндірістік жұмыстарды адамдардың өзара қатнасуына байланысты этикалық және заңды нормалар негізінде және жануарларға қатысты биоэтика негіздеріне сүйеніп орындау;
-
Код ON12
Халықаралық кооперация, пәнаралық және бизнес-инкубациялау жағдайларында пилоттық алгоритмдер және ұзақ генетикалық зерттеулер негізінде қазіргі заманғы генетикалық ғылымдар саласындағы өз кәсіби қабілеттіктерін қолдануды табу; ғылым мен қоғамды дамытуға жәрдемдесу.