Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

7M02304 Филология в Қ.Жұбанов атындағы Ақтөбе өңірлік университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты филология саласындағы іргелі ғылыми тұжырымдарды практикалық мақсатта қолдана алатын, филологиялық білімі мен дағдысы арқылы заманауи ғылыми мәселелерді тұжырымдайтын және шешетін, жоғары оқу орындарында сабақ беріп, зерттеу және басқару қызметін табысты жүзеге асыратын магистрлерді даярлау.
  • Академиялық дәреже Магистратура
  • Оқыту тілі Қазақша
  • Оқу мерзімі 2 года
  • Кредиттер көлемі 120
  • Білім беру бағдарламаларының тобы M060 Филология
  • Дайындық бағыты 7M023 Тілдер және әдебиет

Пәндер

  • Жаңа заман лингвистикасы

    Тілдің құрылымы, даму заңдылықтары, функционалды аспектілері мен әлеуметтік контекстін зерттейтін ғылым саласы туралы пән. Ол тілдің қазіргі заманғы қолданылуын, оның әлеуметтік, мәдени, психологиялық, когнитивтік факторлармен өзара байланысын қарастырады. Бұл пән лексика, грамматика, фонетика сияқты негізгі тілдік деңгейлерді талдай отырып, тілдің эволюциясы мен өзгерістерін зерттейді. Сонымен қатар, жаңа заман лингвистикасы тіл мен қоғамның өзара ықпалы, коммуникацияның түрлі түрлері мен тілдік құбылыстардың ерекшеліктерін зерттейді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау

    Пән зерттеу әдіснамасын, инновациялық экономиканы, ҒЗТКЖ-ны, зерттеу әдістемесін, ғылыми-зерттеу жұмысының негізгі компоненттерін, авторлық құқықты, патент пен авторлық куәлікті, жобаның ҒЗЖ-дан айырмашылығын, жобаның өмірлік циклін, жоба құнын бағалауды, оңтайлы идеяларды іріктеу критерийлерін зерделейді. Зерттеу жоспарының инновациялылығы. Жасанды интеллектіні курс бағдарламасына енгізу білім алушылардың жасанды интеллектіні зерттеу барысында қосымша ресурс ретінде тиімді пайдалануларына қажетті дағдылар мен білім-біліктерді дамытуға мүмкіндік береді.Зерттеудің сапасы мен іске асырылуы ғылыми, ғылыми-техникалық, инновациялық жобалар мен бағдарламаларды іске асыру нәтижелерінің салдарын болжау саласы.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Ғылым тарихы мен философиясы

    Пән ғылыми ойлаудың тарихы мен философиясы, ғылымның философиялық негіздері, эмпирикалық және ғылыми танымның генезисі, мәні, болашағы туралы білімді қалыптастырады, білімгерлердің ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізуіне қажетті әдістемелік аппаратты дамытады. Проблемалық оқыту, тақырыптық талқылау, жоба әдісі сияқты оқытудың белсенді әдістері қазіргі заманғы ғылым жетістіктерін сыни тұрғыдан бағалау дағдыларын меңгеруге, өзіндік этикалық ұстанымын қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Тіл білімінің /әдебиеттанудың жаңа бағыттары

    Тіл мен әдебиетті зерттеудің заманауи тәсілдерін қамтитын ғылым салалары туралы пән. Олар когнитивті лингвистика, дискурс анализі, әлеуметтік лингвистика, постструктурализм, психоаналитикалық әдебиеттану сияқты жаңа әдіс-тәсілдер мен концепциялар арқылы тіл мен әдебиеттің мәнін терең түсінуге бағытталған. Бұл бағыттар тіл мен әдебиеттің мәдени, психологиялық, әлеуметтік аспектілерін зерттейді. Сонымен қатар, олар әдеби туындылардың әлеуметтік және тарихи контекстін, мәтіннің көпмәнділігін, сондай-ақ тіл мен әдебиеттің эволюциясын түсіндіруді мақсат етеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Шетел тілі (кәсіби)

    Пәннің мақсаты: халықаралық деңгейде кәсіби салаға кірігу үшін шет тілін меңгеру дағдыларын қалыптастыру, ағылшын тілін мәдениетаралық және кәсіби қарым-қатынас құралы ретінде пайдалану, сонымен қатар шетел ғалымдарының ғылыми еңбектерін аудару үшін, аударматану және мәдениетаралық коммуникация саласындағы шетелдік тәжірибені дамыту, кәсіби қызметте қолданылатын ақпаратты ауызша және жазбаша түрде аудару дағдыларын жетілдіру.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Лингвистикалық концептология

    Тіл мен ойлаудың өзара байланысын зерттейтін ғылым саласы туралы пән. Ол тілдегі концептіні, яғни адам санасындағы түсініктер мен образдарды тіл арқылы қалай бейнелейтінін талдайды. Бұл бағыт мәдениет, психология, когнитивті ғылымдармен тығыз байланысты болып, тілдегі мағына мен түсініктердің құрылымын зерттейді. Сонымен қатар, концептология тілдің әртүрлі деңгейлеріндегі мағыналардың қалыптасуы мен өзгеруін, сонымен қатар мәдени контекстке әсерін қарастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Жоғары мектеп педагогикасы

    Бұл пәнді оқудың мақсаты жоғары кәсіби білім берудің теориялық және практикалық мәселелері болып табылады. Жоғары оқу орындарының педагогикасы білім беру заңдылықтары мен принциптері, жоғары кәсіби білім беру құралдары мен әдістері туралы білімнің дамуын зерттейді. Пәнді меңгеру нәтижесінде магистранттар Қазақстан Республикасының жоғары білім беру жүйесінің дамуын, оның негізгі міндеттерін біледі. Сонымен қатар педагогикалық процесті басқарудың ғылыми аспектілері және заманауи педагогикалық технологияларды қолдану туралы білімдері қалыптасады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Басқару психологиясы

    Пәннің мақсаты - басқарушылық іс-әрекеттің заңдылықтарын, принциптерін, әдістерін зерттеу: басқарушылық іс-әрекеттің ерекшеліктері мен психологиялық жағдайларын талдау, осы процесте адамдар арасында пайда болатын басқару процесі мен қатынастарды ұйымдастырудың психологиялық заңдылықтарын зерттеу. Курс психологиялық білім мен теорияларға негізделген басқарушылық қызмет мәселелерін анықтау және шешу дағдыларын қалыптастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Тіл және мәдениетаралық коммуникация

    Түрлі мәдениеттер мен тілдер арасындағы өзара түсіністік пен қарым-қатынасты зерттейтін сала туралы пән. Ол адамдардың әртүрлі мәдени контексттерде тіл арқылы қалай өзара әрекеттесетінін, мәдени ерекшеліктер мен тілдік айырмашылықтарды қалай шешетінін қарастырады. Бұл пән мәдениеттің тілдік құрылымдарға әсерін, сондай-ақ тиімді коммуникация мен түсіністік орнату жолдарын зерттейді. Сонымен қатар, ол тілдік стереотиптер мен мәдени төзімділік, кросс-мәдени байланыс мәселелерін де қамтиды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Қазақ эпосының генезисі, типологиясы, эволюциясы және поэтикасы

    «Қазақ эпосының генезисі, типологиясы, эволюциясы және поэтикасы» — қазақ халқының ауыз әдебиетінің құрылымы мен дамуын зерттейтін сала жайындағы пән. Бұл бағыт эпостың пайда болуын, оның түрлі типтерін, тарихи өзгерістерін және шығармашылық құрылымын талдайды. Сонымен қатар, эпостың көркемдік ерекшеліктері, образдар жүйесі мен композициялық құрылымы да зерттеледі. Қазақ эпосы қоғамдық, философиялық мәселелерді, халықтың өмірі мен тұрмысын, тағдырын бейнелейтін терең мән-мағынаға ие шығармашылық туынды ретінде қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Нейролингвистика

    Тіл мен мидың байланысын, тілдік процестердің нейрологиялық негіздерін зерттейтін ғылыми саласы туралы пән. Ол сөйлеу, тыңдау, жазу, оқудың нейрологиялық механизмдерін түсінуге бағытталған. Бұл пән нейропсихология, когнитивтік ғылымдар мен лингвистиканың тоғысқан жерінде орналасады. Нейролингвистика тілдің мидың түрлі аймақтарымен өзара әрекетін, мидың зақымдануынан кейінгі тілдік бұзылуларды зерттейді. Сонымен қатар, тілдің ми құрылымындағы орналасуын, сөйлеу мен тілдің нейрологиялық аспектілерін талдайды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Драмалық шығармалардағы коммуникативтік жүйелер

    «Драмалық шығармалардағы коммуникативтік жүйелер» пәні — театрдағы тіл мен қарым-қатынасты зерттейтін сала. Бұл пән драмалық туындылардағы кейіпкерлер арасындағы тілдік өзара әрекеттестіктерді, диалогтардың құрылымын, сөйлесу стратегияларын және сөз бен әрекеттің үйлесімін талдайды. Сонымен қатар, әртүрлі мәдени және әлеуметтік контекстегі тілдің рөлі зерттеледі. Пән драманың көркемдік құрылымындағы тілдік ерекшеліктерді, сөз бен әрекеттің байланысын жан-жақты қарастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Корпустық лингвистика

    Корпустық лингвистика — тілдің нақты қолданылуын зерттейтін ғылым саласы туралы пән. Бұл пән тіл деректерін компьютерлік әдістермен өңдеу арқылы тілдің құрылымдық ерекшеліктерін, сөздердің жиілігін, контексттерін және олардың арасындағы байланыстарды талдайды. Корпустық лингвистика тілдің даму процесін, грамматикалық және лексикалық өзгерістерін зерттеуде маңызды құрал болып табылады. Сонымен қатар, ол тілдің стилистикалық ерекшеліктері мен сөздер арасындағы семантикалық байланыстарды анықтауға мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Әдебиеттанудың философиялық-әдістемелік мәселелері

    Әдебиеттанудың философиялық-әдістемелік мәселелері пәні әдебиеттанудың ғылыми негіздерін, әдіснамалық тәсілдерін зерттейді. Бұл пән әдебиеттің табиғаты, оның әлеуметтік және мәдени рөлі, эстетикалық функциялары туралы философиялық сұрақтарды талдайды. Сондай-ақ, әдебиет зерттеуде қолданылатын әдістер, теориялар мен бағыттарды қарастырады, әдебиет пен қоғамның өзара байланысын тереңірек түсіндіреді. Әдебиеттану ғылымының тарихы мен дамуын, оның қазіргі заманғы тенденцияларын да қарастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Тіл білімінің философиялық-әдіснамалық мәселелері

    «Тіл білімінің философиялық-әдіснамалық мәселелері» пәні тіл ғылымының теориялық негіздерін, әдіснамалық тәсілдерін зерттейді. Бұл пән тілдің табиғаты, құрылымы, дамуы мен қолданылуы туралы философиялық сұрақтарды қарастырып, тіл зерттеудің ғылыми принциптері мен әдістерін талдайды. Сондай-ақ, тіл мен ойлау, тіл мен қоғам арасындағы байланыс мәселелері зерттеледі. Пән тіл білімінің тарихи дамуын, тілдің қызметін, оның қоғамдағы рөлін тереңірек түсінуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Қазақ әдебиетіндегі фольклорлық мотивтер: постмодерндік контекст

    Бұл пән қазақ әдебиетіндегі фольклорлық мотивтердің постмодернистік интерпретациясын зерттеуге арналған. Курста қазақтың дәстүрлі фольклоры (ертегілер, эпостар, мифтер, аңыздар) мен олардың қазіргі қазақ әдебиетіндегі көрінісі қарастырылады. Постмодерндік әдістер арқылы авторлардың фольклорлық элементтерді қалай жаңғыртатыны, қайта өңдейтіні және жаңа мағыналармен толықтыратыны талданады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Көркем әдебиеттің танымдық мәні

    «Көркем әдебиеттің танымдық мәні» пәні — әдеби шығармалардың адам өмірі мен әлемді түсіну жолындағы танымдық ролін зерттейтін сала. Бұл пән әдебиеттің философиялық, моральдық, әлеуметтік аспектілерін, адамзат тәжірибесін, оның рухани ізденістерін аша отырып, әдебиет арқылы әлемнің бейнесін қалыптастыруды қарастырады. Көркем әдебиет танымдық қызметі арқылы адам санасын тереңірек зерттеуге мүмкіндік береді. Әдебиеттің танымдық құндылығы мен мәдени мұраларды сақтаудағы рөлін де зерттейді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ұлттық дискурс негіздері

    «Ұлттық дискурс негіздері» пәні — ұлттық мәдениет, дәстүрлер мен құндылықтар аясындағы тілдік қарым-қатынасты зерттейтін сала. Бұл пән ұлттық тіл мен мәдениеттің байланысын, қоғамдағы тілдің әлеуметтік рөлін, ұлттық ерекшеліктердің тілдегі көрінісін қарастырады. Ұлттық дискурс әр түрлі әлеуметтік топтар мен мәдениеттер арасындағы қарым-қатынасты қалыптастырады. Пән тілдің ұлттық мінез-құлықты және дүниетанымды бейнелеудегі маңыздылығын зерттейді. Сонымен қатар, ұлттық сана мен идеологияның тіл арқылы берілуін, ұлттық бірегейліктің қалыптасуын да қамтиды.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Функционалды лингвистика

    «Функционалды лингвистика» пәні тілдің функционалдық аспектілерін зерттейтін сала болып табылады. Бұл пән тілдік бірліктердің қарым-қатынастағы қызметін, олардың мағыналық және құрылымдық рөлін талдайды. Функционалды лингвистика тілдің әлеуметтік, мәдени және когнитивтік аспектілермен байланысын, сөйлеу актілері мен мәтін құрылымын зерттеуге бағытталған. Сонымен қатар, ол тілдің өзгеруі, қоғамдағы әртүрлі тілдік деңгейлер мен контексттердегі қызметін қарастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Жоғары мектепте әдебиет пәндерін оқытуда АКТ және жасанды интеллекті қолдану

    Технологияның дамуы әлем халқының көпшілігінің әдеттерінің өзгеруіне әкелді. Адамдар жаңа технологияларды қолдану арқылы ақпаратты байланыстыру, өзара әрекеттесу, оқу, жазу және алу тәсілдерін өзгертті. Бұл сценарийде білім беруді қазіргі заманға және қоғамдық әдет-ғұрыптарға бейімдеу қажеттілігі туындайды. Осылайша, ақпараттық-коммуникациялық технологияларды (АКТ) енгізу шындыққа айналды және оны жалғастыру керек. Технологияны енгізу білім алушыға бағытталған оқыту әдістемелерін енгізуге әкелетін трансформациялық процестер жүретін аудиториядағы өзара әрекеттесудің жаңа динамикасын жасауға мүмкіндік береді. Пәннің мақсаты: жоғары мектепте әдебиет пәндерін оқыту барысында ақпараттық технологиялар және жасанды интеллекті қолдану барысында магистранттардың кәсіби құзіреттілігін дамыту.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Когнитивтік әдебиеттану

    «Когнитивтік әдебиеттану» пәні — әдеби шығармаларды адамның ойлау, қабылдау және сезімдер жүйесі тұрғысынан зерттейтін сала. Бұл пән әдебиеттің танымдық механизмдерін, мәтіндегі мағыналарды қалай қабылдайтынымызды және түсінетінімізді зерттейді. Когнитивтік әдебиеттану тіл мен ойлаудың байланысын аша отырып, шығармалардағы көркем бейнелер мен метафоралардың қалай жұмыс істейтінін талдайды. Сонымен қатар, ол оқырманның мәтінді қабылдау процесін және мәдени контексттің маңыздылығын зерттейді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • Терең теориялық білімін практикамен ұштастырады, әртүрлі ғылыми теорияларды, оның ішінде психологиялық ғылыми теорияларды салыстыра алады, тарихи даму контекстіндегі қазіргі жай-күйін талдай алады.
  • Әдебиеттану, әдебиет тарихы, әдебиет сыны және лингвистика саласында кәсіби құзыреттіліктерін дамытады
  • Ғылыми-зерттеу әдістері мен әдістемесін ғылыми материалдарды талдауда қолданады
  • Зерттелетін саладағы мәселелерді анықтауға, жүйелі ойлау негізінде әлеуметтік жауапкершілікті ескере отырып, стратегияларды, тәсілдерді және оларды шешу жолдарын анықтайды.
  • Кәсіби белсенділікті, конструктивті-әдістемелік қызметті дамытады
  • Ғылыми зерттеулер, жобалық қызмет жүргізуге, алынған нәтижелерді өз бетінше талдауға және ұсынуға, идеяларды, қол жеткізілген нәтижелер мен инновацияларды ілгерілетеді.
  • Тұрақты өздігінен даму, өздігінен жетілуге қабілеттілігінің нәтижесінде ғылыми және әдеби еңбектерді бағалайды.
  • Жалпы білім беретін, техникалық және кәсіби оқу орындарында, жоғары оқу орындарында белсенді оқытудың қазіргі заманғы әдістерін пайдалана отырып, оқу іс-әрекетінің түрлі нысандарын дайындау, ұйымдастыру және өткізу дағдыларын меңгереді
  • Оқу жағдайында әдістемелік білім мен қолданбалы біліктілікті, сондай-ақ жасанды интеллектіні қолдануды жүзеге асырады.
  • Ғылыми-әдістемелік әдебиеттерді зерттей отырып, оларды талдау, жүйелеу және зерттеу нәтижелерін практикада тиімді қолдану үшін қажетті әдіс-тәсілдер мен құралдарды анықтайды.
  • Жаңа ғылыми тұжырымдамалар мен теорияларды қолдана отырып, кәсіби және пәнаралық саладағы мәселелерді шешеді, сондай-ақ жағдайды өзгерту және жақсарту үшін инновацияларды енгізеді.
  • Ғылыми білімдер мен әдіснамалардың синтезі мен интеграциясы негізінде инновациялық өнім жасау үшін жеке ғылыми зерттеу жүргізуге, кәсіптік саладағы ғылымның жаңа жетістіктері контекстінде жобалық қызметті жүзеге асырады.
Top