7M02319 Қазақ филологиясы в Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Қазақ филологиясының ғылыми негіздерін меңгерген пәндік-мaмaндық әрі жоғары кәсіби педагогикалық құзыреттіліктерге ие білікті, бәсекеге қабілетті магистр-филологтарды даярлау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M060 Филология
-
Білім беру саласы 7M02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M023 Тілдер және әдебиет
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
Несиелер: 6Мақсаты: Әлеуметтану және гуманитарлық ғылым салаларындағы соңғы зерттеу әдістері мен әдістемелерді қолдану қабілетін қалыптастыру. Пән ғылыми тұжырымдар жасау үшін ғылыми зерттеулерде жаңа әдіс-тәсілдерді; көркем мәтінді талдаудың филологиялық әдістерін іргелі ғылыми зерттеулермен ұштастыруды; іргелі және қолданбалы ғылыми жобалар дайындау және бағалауды қарастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Шетел тілі (кәсіби)
Несиелер: 6Пән шетел тілінде білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес өзінің кәсіби қызметінде шетел тілінде қарым-қатынас жасау үшін тілдік, коммуникативтік құзыреттілікті қалыптастыруға, мәдениетаралық, ғылыми коммуникация контексінде кәсіби қарым-қатынас орнатуға, жаңа ақпараттық ресурстарды, технологияларды игеру негізінде ғылыми байланыстарды кеңейтуге және зерттеу қызметін дамытуға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Қазақ тілі сөзсаптамының құрылымы мен прагматикасы
Несиелер: 6Пәннің мақсаты – қазақ тілінің ұлттық сөйлеу дәстүрі, қазақ сөзсаптамының өзіндік құрылымы мен прагматикасы туралы білім қалыптастыру, мәтінге лингвостилистикалық талдау жасау қабілетін қалыптастыру. Курста магистрант: -Қазақ тілінің дәстүрлі сөз саптамының құрылымы, жүйесі, нормасы және стилі туралы ертегі, аңыз, ең алғашқы публицистикалық мақалалар, 20-30-жылдардағы алғашқы әңгімелер, Абайдың қарасөздері, қазіргі ауызша шаршысөз үлгілері негізінде меңгереді; -грамматикалық, логикалық, стильдік, этикалық нормаға сай мәтіндерге лингвостилистикалық талдау жасау дағдысы қалыптасады; -қазақ шаршысөзін бағалау құзыреттігі қалыптасады.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Академиялық дискурс
Несиелер: 6Пәннің негізгі мақсаты- Құрылымында дискурстық, тектік және түрлік институционалды ерекшеліктері бар академиялық дискурстың жүйелі сипатын түсіну және талдай алу қабілетін қалыптастыру. Пән дискурстың бір түрі ретіндегі академиялық дискурстың сөйлеу кезінде көрінетін жүйелі-құрылымдық ерекшеліктерін тануға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Басқару психологиясы
Несиелер: 3Бұл пән басқару мен көшбасшылықтың психологиялық теорияларын оқытып, сонымен қатар топтық даму және ұжымдық қалыптасу динамикасын көрсетіп, және көпшілік пен тобыр психологиясының ерекшеліктерін, сондай-ақ қарым-қатынастың психологиялық теорияларын және басқарушылық қарым-қатынас шеңберінде өзінің кәсіби қызметі үшін қажетті жанжалды шешудің стратегияларын объективті бағалау бойынша әлеуметтік-психологиялық құзыреттілікті қалыптастыруға бағытталған болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Қазақ графемологиясының тарихы
Несиелер: 6Мақсаты – қазақ тілінің тарихи графемологиясына қатысты жүйелі білім қалыптастыру. Келесі мәселелер қарастырылады: қазақ жазуының фонетика-фонологиялық, графемологиялық тарихи негіздерін меңгеру, қазақ жазуының ғасырлар бойы қалыптасқан грамматологиялық құрылымын талдау; әліпби түріне байланысты графика-орфографиялық білімдер жүйесін, графика түрлері туралы білімдерін қалыптастыру.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Несиелер: 3Курс ғылым философиясы туралы түсініктерді, олардың рационалды-теориялық түсінудегі мәселелерін қамтитын ерекше типтегі білімдер жүйесі ретінде қалыптастыруға бағытталған. Ғылымның идеялық негізі, пайда болуы, қалыптасуы мәселелері қарастырылады. Ежелгі дүниедегі, Орта ғасырлардағы және Қайта өрлеу дәуіріндегі ғылым.
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Ауызша тіл лингвистикасы
Несиелер: 9Пәннің мақсаты – қазақ ауызша тілінің фонетикалық, морфологиялық, синтаксистік, лексикологиялық деңгейлерінің өзіндік ерекшеліктері, жазба тіл мен ауызша тілдің ұқсастығы мен айырмашылығы туралы түсінік қалыптастыру. Пән: болашақ тіл маманының коммуникативтік құзыреттілігін арттыру мақсатында қазақ ауызша сөйлеуі мен жазба мәдениетінің этикалық, коммуникативтік, тілдік нормаларын меңгертуге, көпшілік алдында дұрыс сөйлеу дағдысын қалыптастыруға бағытталған.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Несиелер: 3Курстың мақсаты – жоғары оқу орындарының дидактикасы, білім беру теориясы, педагогикалық іс-әрекетті талдау және өзін-өзі бағалау бойынша білімдер негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық құзыреттілік пен педагогикалық қызмет қабілетін қалыптастыру. Заманауи жоғары білімді дамытудағы мега-тренд, Болон процесі түрлі стратегиялар, оқыту әдістерін қолдана отырып, лекторлық және кураторлық шеберлікті меңгеру мәселелері қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Латынграфикалы қазақ жазуының әліпбиі мен емлесі
Несиелер: 9Мақсаты – латын графикасына негізделген қазақ әліпбиі мен емлеге қатысты жаңа нормаларды меңгерту. Келесі мәселелер қарастырылады: латынграфикалы қазақ жазуының фонетика-фонологиялық ерекшелігін, грамматологиялық принциптерін саралау; әліпбидегі әрбір әріптің мазмұны мен тұрпатын ажырату; қазақ тілінің жаңа орфографиялық, орфоэпиялық нормаларын терең меңгерту.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Ұлттық паремиологиялық қор: генезис және прагматика
Несиелер: 6Пәннің мақсаты фразеологияның тіл жүйесіндегі орнын анықтау; фразеологиялық бірліктердің (ФБ) өзге тілдік бірліктерден өзіндік ерекшеліктерін айқындау. Пәннің міндеттері – ФБ-дің өзге деңгейлердің тілдік бірліктерімен (сөз, сөз тіркесі, сөйлем) ұқсас және айырым белгілерін анықтау; ғаламның тілдік бейнесінің фразеологиялық фрагментін сипаттау; ФБ-дің сөзжұмсамдағы қолданыстық ерекшеліктерін айқындау; магистранттардың лексика-фразеологиялық қорын байыту.
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Қазақ лексикографиясының тарихы
Несиелер: 9Пәннің мақсаты – қазақ лексикографиясының дамуы мен қалыптасуы туралы білім беру. Келесі мәселелер қарастыралады: қазақ лексикографиясының қалыптасуына негіз болған тарихи бағыттағы сөздіктердің жіктелуі мен зерттелуін; тарихи сөздік мақаласының құрылымын білу; көне, ескі, кірме сөздердің түсіндірмесін берудің семантикалық ұстанымдарын меңгеру; сөздік әзірлеудің әдістері мен принциптері негізінде қазіргі қазақ сөздіктерін талдау.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 3
-
Ахметтану және төте жазу
Несиелер: 9Мақсаты – Ахмет Байтұрсынұлының «төте жазуын» оқу және жазу дағдысын қалыптастыру. Келесі мәселелер қарастырылады: Ахмет Байтұрсынұлының жазу теориясы (даму, қалыптасу кезеңдері) туралы білімдерін қалыптастыру; «төте» жазуды академиялық деңгейде үйрету; дауысты және дауыссыз дыбыстарды таңбалайтын әріптердің қолданысының себептерін меңгерту.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 3
-
Лингвостилистика және көркем мәтінге жаңаша талдау
Несиелер: 9Пәннің мақсаты – лингвостилистиканың зерттелу жолдары мен әдістері туралы іргелі білім бере отырып, қазақ көркем мәтіндеріне жаңа үлгіде лингвостилистикалық талдау жасау дағдысын қалыптастыру. Магистрант пәнді оқу барысында: -қазақ және әлемдік лингвостилистика саласының теориясы мен практикасы; -қазақ көркем мәтіндеріне талдау жасаудың өзіндік ерекшеліктері; -көркем мәтінді талдаудың қазіргі үлгілері туралы білім алады.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 3
-
Ортағасыр жазба ескерткіштері: графикасы мен мәтінтану
Несиелер: 9Мақсаты – ортағасыр жазба ескерткіштері түрлері мен графикасымен таныстыру, қолжазбаларға лингвотекстологиялық талдау жасауды меңгерту. Келесі мәселелер қарастырылады: ортағасыр жазба ескерткіштер мәтіндеріндегі бірнеше көшірмені өзара салыстыру арқылы лингвотекстологиялық (графикалық, фонетикалық, лексикалық, морфологиялық, синтаксистік) талдаулар жүргізу; лингвистикалық ауытқулардың себептерін түсіндіру; көшірме нұсқалары арасындағы айырмашылықтарды меңгерту.
Оқу жылы - 2
Семестр 3
-
Түркі тілдерінің әліпбиі мен графикасы
Несиелер: 9Мақсаты – кирил және латын графикасына негізделген түркі тілдерінің әліпбиі мен графикасы, емлесі туралы толық ғылыми теориялық түсінік беру. Келесі мәселелер қарастырылады: түркі тілдері әліпбилерінің құрамы мен әріп мазмұны, ондағы ерекшеліктерді меңгеру; фонема, графема, әріп қатынасын талдау; әліпби тарихы мен емлесіне қатысты зертеулер бойынша білімдерін қалыптастыру.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 3
-
Код ON1
Лингвистиканың ұғымдық-терминологиялық аппараты мен оның әдіснамасын пайдалана отырып, ғылыми зерттеулердің мақсаттары мен міндеттерін құрастыру. Қазақ филологиясы саласының ғылыми мәселелерін зерттеудің өзекті мәселелерін бағалау.
-
Код ON4
Салыстырмалы-тарихи, салыстырмалы-салғастырмалы, генеологиялық, этимологиялық, типологиялық, модификациялық зерттеу әдістерін пайдалана отырып, лексикографиялық еңбектерді құрастыруға қатысу.
-
Код ON8
Топтастыру, типтеу, сандық-статистикалық, семантикалық, стилистикалық, модельдеу талдауларды пайдалана отырып, қазақ жазуын жетілдіру үшін грамматологиялық зерттеулер нәтижесінде ұсыныстар беру.
-
Код ON9
ҒЗЖ-ның шынайы және сенімді нәтижелеріне сүйене отырып, өз көзқарасын қорғап, қарсыласын сендіре білу, бастамашылық пен жеке жауапкершілікті талап ететін жеке қасиеттерді көрсету, командада жұмыс істеу.
-
Код ON5
Лингвистикалық әдістер мен принциптерге негізделген жобалық менеджментті қолдана отырып, ғылыми ұйымдарда зерттеу жұмыстарын жоспарлау.
-
Код ON2
Қолданбалы зерттеулерді жүзеге асыру үшін фонетика, фонология, грамматология, қазақ тілі тарихы, лексикология, сөйлеу мәдениеті саласындағы дереккөздерге, тілдік материалдарға, лингвистикалық ілімдерге, әдістерге, әдістемелерге талдамалық зерттеулер жүргізу.
-
Код ON3
Ортағасырлық жазба мұралар графикасының түрлері және Ахмет Байтұрсынұлының жазуы негізінде қазақ тілінің қазіргі графикасына зерттеу жүргізу.
-
Код ON10
Орфография, пунктуация, стилистика негіздерін пайдалана отырып, ғылыми, техникалық, көркем, жарнамалық мәтіндерді түзету.
-
Код ON7
Ғылымның аралас, тарихи-функционалдық, салыстырмалы-салғастырмалы, интертекстуалды әдістерді қолдана отырып, қазақ тілінің құрылымдық лингвистикасының механизмдерін әзірлеу.
-
Код ON6
Халықаралық және республикалық ғылыми-практикалық конференцияларда ғылыми нәтижелерімен таныстыру, қазақ филологиясы мәселелері бойынша пікіралысуға қатысу, дәйексөз индексі жоғары мақалалар жариялау.
-
Код ON11
Жанрлық принциптер, стилистикалық әдістер, тілдік стандарттар негізінде көпшілік алдында сөйлеуге дайындалу.
-
Код ON12
Әртүрлі педагогикалық әдістерді пайдалана отырып, сабақ түрлерін әзірлеу, жоспарлау, ғылымның, білім мен инновацияның тығыз интеграция қағидаттары бойынша жаңа формацияның жоғары білікті оқытушы құрамын даярлаудың сапасын қалыптастыру және көрсету.