8D02109 Театр режиссурасы в Т.Жүргенов атындағы Қазақ ұлттық өнер академиясы
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Білім беру бағдарламасына сәйкес театр өнері режиссурасы саласында кәсіби білікті маман, жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру жүйесінде заманауи ғылыми-практикалық проблемаларды шешуге, зерттеу және басқару қызметін жүзеге асыруға қабілетті өнертану ғылымдарының докторын (PhD) дайындау
-
Академиялық дәреже Докторантура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 3 года
-
Кредиттер көлемі 180
-
Білім беру бағдарламаларының тобы D029 Театр өнері
-
Білім беру саласы 8D02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 8D021 Өнер
Пәндер
-
Академиялық хат
Курс аясында академиялық хаттың жанрлық әралуандығын, академиялық мәтіннің және оның құрамдас бөліктерін, академиялық хаттың жалпы қағидаттарын, жазбаша ғылыми мәтінді құрылымдаудың негізгі қағидаттарын; академиялық хаттың стилистикалық ерекшеліктерін, ғылыми мәтіннің жанрлары мен олардың ерекшеліктерін: ғылыми-танымал (дәрістер, мақалалар, очерктер); оқу-ғылыми (оқулықтар, әдістемелік құралдар, бағдарламалар); ғылыми-іскерлік (келісімшарттар, шығармашылық зертханалар нұсқаулықтарын); ғылыми-ақпараттық (патент, ақпараттық рефераттар, аннотациялар); ғылыми – анықтамалық (сөздіктер, энциклопедиялар, каталогтар анықтамалығы) қарастырылады
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Заманауи режиссураның концептуалды тәсілдері
Режиссерлік білім саласындағы трансформациялардың тұжырымдамалық негіздері мен нормативтік-құқықтық базасын қарастыру. Әртүрлі зерттеу тәсілдеріне негізделген тұжырымдамалық талдауды жүзеге асыру. Кешенді концептуалды талдаудың алгоритмін құрастырудағы оның негізгі кезеңдерін қамти отырып жүзеге асыру. Концептерді кешенді түрде талдау әртүрлі әдістемелік құралдарды қолдана отырып жүргізу
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Театр режиссурасын оқытудың тарихнамалық концептілері
Режиссерлік білім туралы әдебиеттерді талдау. Зерттелетін мәселе бойынша режиссерлік тарихнаманың үш кезеңін анықтау: кеңестік, 1980 жылдардың соңы – 1990 жылдардың басындағы өтпелі кезең, қазіргі заман. Режиссерлік білім берудің мақсаттары мен міндеттері жиынтығын бір ортаға бағыттау, оны жүзеге асырудағы және ғылыми-педагогикалық құралдардың ерекшеліктері. Мәселенің ғылыми даму дәрежесін анықтау, іске асырылмаған ғылыми мүмкіндіктерді айқындау және ақпараттық қамтамасыз етуді жақсарту үшін отандық және шетелдік тарихнамалық әдебиеттердің қазіргі жағдайын талдау. Барлық дереккөздерді талдау және жүйелеу, ғылыми айналымға алғаш рет енгізілген материалдарды іріктеу. Режиссерлік жоғары білім берудің әртүрлі кезеңдеріндегі жағдайын зерттеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Өнер философиясы
Курс жалпы адамзат өнерінің, оның ішінде қазақ халқының өнерінің классикалық дамуының ең ірі, түйінді, тағдырлы кезеңдері негізінде өнер философиясын; өнердің белгілі бір түрінің өркендеу себептерін, эстетикалық, этикалық және философиялық білімдердің даму дәрежесі мен деңгейін; шығармашылықтың негізгі философиялық және эстетикалық мәселелерін шешуді; өнерді мәдени-тарихи құбылыс ретінде философиялық түсіну және бағалау мәселелерін ашады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Мәдени антропология
Курс мәдени антропологияның пәнімен, принциптерімен, категорияларымен; әлеуметтік және мәдени антропологияның негізгі даму кезеңдерімен, мәдени антропологияның генезисі мәселесімен; әлеуметтік және мәдени антропологияның тарихы мен әдіснамасымен таныстырады; адамның мәнін және оның трансценденттік, экзистенциализм үрдістерін; шығармашылық үдерістегі сабақтастық мәселесін; трансцендентализмді мәдени-философиялық талдау тәсілі ретінде; антропологиялық константаны – трансцендентализмнің негізі және философиялау дәстүрі ретінде ашады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Театр өнердегі режиссерлік инновациялар
Инновациялық педагогиканың қазіргі түсінігі мен даму тенденциялары (ұлы режиссерлердің тәжірибесінен). Театр өнерінде инновациялық технологияларды қолдану. Театр режиссерінің инновациялық әдістердің тиімділігін анықтауы. Театр режиссурасындағы дәстүрлі және инновациялық технологиялардың үйлесімі. Режиссурадағы инновациялар: нақты үдерістер мен нәтижелер.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Ғылыми зерттеу әдістері
Курс отандық және шетелдік ғалымдардың заманауи жетістіктеріне негізделген ғылыми зерттеулерді жүргізудің негізгі теориялық ережелерін, технологияларын, операцияларын, практикалық әдістері ментәсілдерін; ғылыми зерттеу әдістері мен әдістемесін, ғылыми деректерді жинау және өңдеу әдістерін, ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру принциптерін, қазіргі ғылымның әдіснамалық ерекшеліктерін, ғылым мен ғылыми зерттеулердің даму жолдарын, жалпы ғылыми, философиялық және арнайы әдістерді теория мен практикада қолдануды ашады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Өнер креативтілігінің инвариантты негіздері
Курс эстетикалық категориялармен және негізгі проблемалармен, түрлі эстетикалық мектептердің өнер мен өнер туындыларын интерпретациялаудағы қолданатын амал-тәсілдер, құралдар және әдістерімен таныстырады. Көркем шығармашылық түрлерінің жүйесін, эстетикалық және көркемдік қызметтің арақатынасын ашады. Көркем шығармашылық процесін, эстетикалық және көркем құндылықтар жүйесін, олардың адам тіршілігіндегі рөлін қарастырады. Қоғам, өркениет, өнердегі эстетикалық проблемалардың көрінісі, адам мен өнер мәселелері, эстетиканың өзекті мәселелері туралы ақпарат береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Өнер семиотикасы
Курс классикалық семиотиканың теориялық және әдістемелік тәсілдерін тереңдетіп оқытуға негізделген; семиотиканың ғылым ретінде даму тарихының негізгі кезеңдері мен заңдылықтарын, семиотикалық талдаудың негізгі әдістерімен, принциптерімен және тәртібімен таныстырады; семиотикалық сараптама әдістері, принциптері мен процедураларын, қазіргі заманауи семиотиканың (сонымен қатар нарратологияның) өнерді зерттеудегі семиотикалық көзқарасын, позициясын, семантиканың өнердегі мәні мен рөлін ашады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Театр режиссурасындағы шығармашылық ізденістің заманауи парадигмалары
Ғылым мен практикадағы парадигмалық құбылыстар теориясы. «Парадигма» ұғымының ғылым мен тәжірибедегі мәні. Зерттеу теориясындағы парадигмалардың түрлері. Практикадағы парадигмалардың орны. Зерттеу кеңістігіндегі парадигмалықтың эволюциялық үдерісінің мазмұны. Өнердегі жетекші парадигмалар және олардың сипаттамалары. Театр режиссурасында және практикасында парадигмалық концепцияны қолдану мүмкіндіктерін теориялық негіздеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Өнер, визуалды антропология және қазіргі әлемнің құрылуы (авторлық курс)
Өнер мен визуалды антропологиядағы қазіргі әлемді құру теориясы мен әдіснамасы. Адамның қоршаған әлемдегі орны мен қатынасын анықтаудағы ғылыми бағыттардың тәжірибесі. Мәдени құбылыстарды ғылыми зерттеудің әдіснамалық принциптері мен тәсілдері. Батыстық емес контексте өнерді анықтауда ғылыми мұраны сыни тұрғыдан пайымдау. «Өнер» антропологиясының басқа түрлеріне айналу тенденциялары. Қазіргі әлемді құрудағы адамның «биологиялық өзгерістерін» айқындау. Шығармашылық таным үлгілері және қиялға қарай жасалған эволюциялық қадам.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Әлемдік мәдениеттегі стильдер мен парадигмалар: өнердегі әлем мен адам мәселесі (авторлық курс)
Курс докторанттардың пәнаралық диалог негізінде өнердегі үдерістерді талдауға жүйелі көзқарас дағдыларын белсендіреді: мәдениет антропологиясының қазіргі теориялары, эстетика, философия және өнер тарихы. Стилі, ағымы және басқа да замануи өнертанудың категориялық аппараты ұғымдарының өзекті түсіндірмелеріне ерекше назар аударылады. Курс адам мен әлем бейнесін диахрондық тұрғыда көрсету мәселесі толассыз тақырыпқа негізделген және көрнекі мысалдарға толы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Театр өнері саласындағы психологиялық маңызды мәселелер мен тенденцияларды анықтайды
- Халықаралық стандарттардың талаптарына сәйкес, шетел тілінде ғылыми мақалалар жариялай және коммуникациялық байланыстар орната алады
- Театр өнері саласының білім беру бағдарламалары бойынша ЖОО-да оқытушылық қызметті жүзеге асыра алады
- Театр өнері саласында актерлар мен режиссерлерді даярлау/қайта даярлау/біліктілігін арттыру үдерістерін басқарады
- Мәдениет және өнер саласындағы ғылыми, оқу-әдістемелік және шығармашылық, әкімшілік басқарудың күрделі, үдерістеріндегі өзекті мәселелерді белсендіреді
- Қазіргі кезеңдегі театр өнерінің даму тенденцияларына мониторинг жүргізуді іске асырады
- Театр өнерідегі шығармашылық жобаларды басқарады
- Мәдениет ұйымы қызметінде жалпы басшылық жасау жұмысын жүйелендіруді іске асырады
- Өнер тілін, философиялық көзқарастарды шығармашылық жұмыста қолдану үшін стандарттай алады
- Білім беру мен ғылыми зерттеулердің сапасын арттыруға ықпал ететін ғылыми-зерттеу мәселелерін синтездеуге бейім