7M03104 Мәдениеттану в Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Мәдениеттану, мәдени саясат саласында ғылыми және теориялық, практикалық дағдыларға ие, ғылыми және зерттеу, педагогикалық, ұйымдастыру және басқару іс-әрекеттердің заманауи әдістерімен қолданатын бәсекеге қабілетті магистрлерді дайындау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M062 Мәдениеттану
-
Білім беру саласы 7M03 Әлеуметтік ғылымдар, журналистика және ақпарат
-
Дайындық бағыты 7M031 Әлеуметтік ғылымдар
Пәндер
-
Естеліктің өзекті мәселелері
Пән жадты зерттеудің теориялық негіздерін білуге және қазіргі жад тәжірибесін зерттеуде практикалық дағдыларды дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты студенттерде еске алу процестері және қазіргі жад тәжірибесі туралы заманауи білімді, ұжымдық жадының бейнеленуі туралы білімдерді дамыту. Курс аясында студенттер жадтың негізгі ұғымдары, жадты зерттеудің негізгі тұжырымдамалары туралы білім алады, қазіргі мәдениеттегі еске алу процестерінің логикасын анықтауды үйренеді және академиялық жазу дағдыларын дамытады. Алынған білім студенттерге кәсіби деңгейде жүріп жатқан әлеуметтік-мәдени процестерді сыни тұрғыдан талдауға және қазіргі Қазақстандағы қазіргі жады тәжірибесін зерттеуге мүмкіндік береді. Пәннің мазмұны жеке құндылықтарды қалыптастыруға және Қазақстандағы мәдени саясаттың бағытын түсінуге ықпал етеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ұлттық құрылыстың қазіргі заманғы теориясы
Пән ұлттық құрылыстың қазіргі теориялары және олардың әртүрлі контексттерде қолданылуы туралы түсінікті дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты – ұлттың қалыптасу үдерістерін зерделеуде сыни тұрғыдан ойлау мен талдау дағдыларын дамыту. Пән ұлттық құрылыстың тарихи және заманауи тәсілдерін, саяси, мәдени және экономикалық факторлардың рөлін, сондай-ақ ұлттық бірегейлікті құрудағы сәтті және сәтсіз әрекеттердің мысалдарын қарастырады. Магистраттар ұлтшылдық, этникалық және мемлекеттілік ұғымдарын зерттей отырып, олардың қазіргі қоғамға әсерін талдайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шет тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты еңбек нарығында бәсекеге қабілетті болашақ магистрдің табысты кәсіби және ғылыми қызметі үшін қарым-қатынас құралы ретінде шет тілін (жоғары-базалық стандарттылық деңгейінде (С1) пайдалануға мүмкіндік беретін шет тілін оқытудың халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді игеру және жетілдіру болып табылады. Оқыту курсы білім беру бағдарламасына сәйкес кәсіби және академиялық контексте ағылшын тілін үйретуді қамтиды. Кәсіби және ғылыми саламен байланысты арнайы терминдерді үйретуге және оны белсенді қолдануға, сыни оқуға, мәтіндерді талдауға, тыңдау арқылы алынған ақпаратты қабылдауға, ғылыми жұмыстарды жазуға қажетті академиялық жазу дағдыларын дамытуға, сондай-ақ академиялық ортада қарым-қатынас жасау үшін ауызша сөйлеу дағдыларын дамытуға баса назар аударылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Социогуманитарлық білім: әдістемелік аспектілері
Пән әлеуметтік-гуманитарлық білімнің әдістемелік аспектілері туралы түсінікті дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты сыни талдау және зерттеуде әдістемелік тәсілдерді қолдану дағдыларын дамыту. Пән әлеуметтік және гуманитарлық ғылымдардың іргелі әдістері мен әдіснамасын, соның ішінде сапалық және сандық зерттеулерді, интерпретациялық және сыни көзқарастарды зерттейді. Магистранттар әдіснаманың теориясы мен тәжірибесін, зерттеудің этикалық аспектілерін және әлеуметтік және мәдени құбылыстарды талдауда әртүрлі әдістемелік құралдарды қарастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ориентализм және постколониалдық сын
Пән шығыстану және постколониализм саласында білім алуға бағытталған. Пәннің мақсаты – студенттердің қазіргі постколониалдық зерттеулер тарихи-мәдени құбылыс ретіндегі түсініктерін қалыптастыру. Пән постколониалдық зерттеулер мысалында күрделі мәдени объектілерді зерттеуді, мәдени құбылыстарды талдаудың негізгі тәсілдері мен әдістерін, постколониалдық қоғамдардағы процестер мен тәжірибелерді, отарлық тәжірибенің заманауи сыни теорияларын, күнделікті мәдени коммуникацияның әртүрлі формаларын; өзінің тарихи тәжірибесіне ой жүгірту үшін Қазақстан Республикасындағы қазіргі мәдени формалар мен процестер.бөліп көрсетуге мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Сандық ойлау және цифрлық этика негіздері
Ұсынылатын пән цифрлық ойлау мен цифрлық этика негіздерін, оның қазіргі дәуірдегі қоғамдық өмірдің барлық салаларындағы инновациялық өзгерістерге әсерін түсінуге бағытталған. Пәннің мақсаты – «цифрлық өзгерістер» фреймі арқылы қазіргі жаһандану әлемінде цифрлық ойлау мен этиканың қалыптасу үрдістерін, оның қазіргі қазақстандық қоғамның цифрлық трансформациясына әсерін зерттеу. Пәнді оқыту барысында цифрлық қоғамдағы өзгерістерді түсіндіретін теориялар мен тұжырымдамалар қарастырылып, соның ішінде цифрлық сәйкестік, цифрлық өзін-өзі айқындау мен онлайн-имидж, заттардың интернет бейнесі, интернеттегі қауіпсіздік және құпиялылық, интернетті зерттеу этикасы, үлкен деректер этикасы, цифрлық технологияның экологиялық аспектілері және цифрлық кемсітушілік сияқты тақырыптар оқытылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пән ғылым тарихын, ғылыми танымның философиялық негіздерін және ғылыми зерттеу әдіснамасын зерттеуге бағытталған. Курстың мақсаты – магистранттарда ғылымның әлеуметтік институт ретінде дамуы туралы тұтас түсінікті қалыптастыру, сонымен қатар қазіргі ғылымның әдіснамалық негіздері мен мәселелерін меңгеру. Курс ғылым мен философияның өзара байланысының тарихымен, оның ішінде нақты онтологиялық және гносеологиялық проблемалармен, сонымен қатар нақты ғылымдардың қазіргі жағдайындағы философиялық мәселелерімен таныстырады. Курс заманауи ғылыми жетістіктерді сыни талдауға және ғылыми зерттеу жұмысының әдіснамалық мәдениетін дамытуға ықпал етеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Мәдениетті зерттеудегі мұрағат ісі
Пән мәдени зерттеулер үшін мұрағат деректерін пайдалану дағдыларын дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты – мәдениеттану контекстінде мұрағат материалдарын талдау және түсіндіру қабілеттерін дамыту. Пән мұрағаттармен жұмыс істеу әдістерін, мұрағаттарды цифрландыруды, сонымен қатар мәдени үдерістерді зерттеудегі мұрағаттық дереккөздердің рөлін қарастырады. Магистранттар ғылыми-тарихи еңбектерді жасау үшін мұрағат деректерін іздеу, бағалау және пайдалану әдістерін зерттейді. Пән Қазақстан Республикасы мұрағат қорының мәдениет саласындағы құжаттарды жіктеу дағдыларын қалыптастырады
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тарихи-мәдени мұраны зерттеу және сараптау
Пән тарихи-мәдени мұраны зерттеу және сараптау дағдыларын дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты – тарихи-мәдени нысандарды бағалауға, сақтауға және танымал етуге қабілетті мамандарды дайындау. Пән аясында тарихи-мәдени талдаудың әдістері мен принциптерін, мұраны қорғаудың құқықтық және нормативтік аспектілерін, сонымен қатар мәдени құндылықтарды сақтаудың заманауи технологиялары мен тәсілдерін қарастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Мақсаты: магистранттардың кәсіби-педагогикалық мәдениетінің негіздерін қалыптастыру, қазіргі педагогика ғылымының теориялық негіздерін меңгерту. Мазмұны: жоғары мектеп педагогикасы: пәні, міндеттері, қызметтері, педагогикалық ғылымдар жүйесіндегі орны. Жоғары білім құбылыстары мен процестерінің мәні, оның негізгі даму тенденциялары. Жоғары мектептің педагогикалық үдерісінің құрылымы. Студенттерді оқыту мен тәрбиелеуді ұйымдастырудың технологиялары, әдістері мен формалары. Жоғары білім беру жүйесіндегі педагогикалық менеджмент.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Өлкетанулық зерттеулер
Пән өлкетану саласындағы білім мен зерттеу дағдыларын дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты – өлкенің тарихи, мәдени және табиғи ерекшеліктерін зерттеу. Пән өлкетануды зерттеу әдістерін, ақпарат көздерін, аймақтық деректерді талдау мен түсіндіруді, сонымен қатар далалық зерттеулер мен құжаттамаларды жүргізудің практикалық аспектілерін қарастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазіргі заманғы мәдениетті зерттеу әдістері
Пән мәдени зерттеудің заманауи әдістерін қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты – мәдениеттану саласында сыни ойлау мен талдау дағдыларын дамыту. Пән сапалы және сандық әдістерді, соның ішінде этнографияны, дискурсты талдауды, визуалды әдістерді және цифрлық гуманитарлық ғылымдарды зерттейді. Магистранттар осы әдістерді мәдени мәтіндерді, тәжірибелер мен құбылыстарды талдауда қолдануды, сонымен қатар деректерді зерттеу мен түсіндірудің этикалық аспектілерін; кәсіптік және әлеуметтік-практикалық қызметке қажетті мәдениеттану саласындағы заманауи теориялық білімді қарастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Деколониялдық бетбұрыс эпистемологиясы
Пән деколониялдық бетбұрыстың гносеологиясын зерттеуге бағытталған. Бұл қазіргі білімнің логикасы мен жүйесіне күмән келтіретін салыстырмалы түрде жаңа қозғалыс. Пәннің мақсаты қазіргі заманғы мәдениетті зерттеудегі жаңа білім мен тәсілдерді зерттеу, магистранттар арасында салыстырмалы талдау дағдыларын қалыптастыру. Пән постколониалдық және деколониялдық концепциялар мен дискурстарды қарастырады
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
ХХ ғасырдың маргиналдық эпистемологиясы
Пән білім өндірісі процестерінің әлеуметтік-мәдени ерекшеліктері туралы түсінікті дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты – магистранттарды мәдениетаралық, пәнаралық байланыстарды түсінуге үйрету. Пән пайда болған кездегі шекті мәртебеге ие болған, бірақ кейіннен әлемдік философиялық ойдың, гуманитарлық ғылымдардың және өнердің әртүрлі салаларының дамуына елеулі әсер еткен философиялық теорияларды қарастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы..
Пән қазіргі заманғы отандық және шетелдік ғылымдағы басқару психологиясын оқыту әдістемесінің негізгі теориялары мен тұжырымдамаларын, теориялық және практикалық бағыттағы психологиялық пәндерді оқытудағы басқарудың әдістемелік және технологиялық ерекшеліктерін игеруге мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Қолданбалы этика
Пән ағымдағы моральдық және практикалық мәселелерді зерттеуге, нақты моральдық құндылықтармен жұмыс істеудің практикалық дағдыларын дамытуға және моральдық өзгерістерді болжауға бағытталған. Пәннің мақсаты қазіргі практикалық этиканың, зерттеу этикасының және этикалық нормалардың өзекті мәселелерін зерттеу болып табылады. Пән қолданбалы этиканың теориялық негіздерін, қоғамның әртүрлі салаларындағы жағдайларды және этикалық сараптама әдістерін қарастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі заманғы компаративистика
Пән әртүрлі мәдени және әлеуметтік құбылыстарды салыстырмалы талдау дағдыларын дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты – мәдени процестерді зерттеудің салыстырмалы әдістерін қолдана алатын мамандарды дайындау. Пән салыстырмалы талдаудың теориялық негіздері мен әдіснамалық тәсілдерін, әртүрлі мәдениеттердегі жағдайлар мен мысалдарды зерттеуді, сонымен қатар өзінің салыстырмалы зерттеулерін дамытуды қарастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Мәдениеттанудағы зерттеу дизайны
Пән мәдениеттану саласындағы зерттеулерді әзірлеу және жүргізу дағдыларын дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты – ғылыми жобаларды әзірлеуге және мәдени құбылыстар мен үрдістерді талдауға қабілетті мамандарды дайындау. Пән мәдениеттану әдіснамасы мен әдістерін, деректерді жинау және талдау әдістерін, сондай-ақ зерттеу нәтижелерін интерпретациялау принциптерін зерттейді. Пән саланың әдістемелік және әдістемелік ерекшеліктерін ескере отырып, зерттеушілік ойлауды және сәйкес құзыреттіліктерді дамытуға бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақстанның сакралды кеңістігі
Пән Қазақстанның киелі жерлері және олардың мәдени маңызы туралы білімдерін дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты – киелі нысандардың тарихи, мәдени және рухани мұрасын зерттеу. Пән Қазақстанның басты киелі жерлерін, олардың тарихын, аңыздарын және қазіргі қоғамға ықпалын, сондай-ақ осы мұраны сақтау және насихаттау әдістерін қарастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жаңаша және инновациялық ойлау
«Пән шығармашылық және инновациялық ойлауды дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты - әртүрлі мәселелерді шешуде жаңа идеялар мен тәсілдерді тудыру қабілетін дамыту. Пән шығармашылық ойлау әдістерін, идеяларды қалыптастыру әдістерін, инновациялық стратегияларды және мәселелерді шешу тәсілдерін қарастырады. Пән Қазақстанның қазіргі заманғы инновациялық-индустриалды дамуының рухани-адамгершілік факторлары туралы жалпы түсінік береді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Гуманитарлық ғылымдағы визуалдық әдістер
Пән зерттеу жұмысында көрнекі әдістерді қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған. Пәннің мақсаты – мәдени және әлеуметтік құбылыстарды талдау және түсіндіру үшін көрнекі құралдарды пайдалана алатын мамандарды дайындау. Пән визуалды талдау принциптерін, көрнекі деректермен жұмыс істеу әдістерін, сонымен қатар гуманитарлық зерттеулерде мультимедиялық технологияларды қолдануды қарастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Қазіргі дәуірдегі медиамәдениет
Пән медиамәдениетті пәнаралық көзқарасқа негізделген бірегей феномен ретінде терең зерттеуге бағытталған. Пәннің мақсаты – БАҚ-тың қазіргі заманғы сыни теорияларын түсінуді тереңдету, заманауи медиа мәдениеттің процестері мен тәжірибесін зерттеу әдістемесін меңгеру. Оқыту үдерісінде магистранттар БАҚ мәтіндерін сыни талдау дағдыларын жетілдіреді; медиа мәдениет бойынша жобалық тапсырмаларды құрастыруды үйренеді; заманауи медиамәдениет процестері мен тәжірибесін зерттеу әдістемесін меңгереді; коммуникациялық стратегияларды құру, топта жұмыс істеу, медиа мәтіндерді талдаудың дискурсивті, баяндау және семиотикалық әдістерін меңгеру қабілетін көрсете алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Білім беру ұйымдарында тәрбиелік және педагогикалық қызметті ұйымдастырады; ғылым философиясының заманауи тұжырымдамаларын талдайды, түсіндіреді және бағалайды; теория мен әдіснаманың негіздерін біледі, кәсіби салада ғылыми әдістерді және әлеуметтік-гуманитарлық білім концептілерін қолданады; ғылыми-зерттеу және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды/шығармашылық жобаларды орындауға қатысады; жоғары білім бағыты бойынша сабақтарды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізу кезінде кәсіптің ерекшеліктерін ескереді.
- Кәсіптік қызмет мәселелерін шешу үшін ауызша және жазбаша түрде шет тілін қолданады; шетелдік ғылыми әдебиеттерді өз бетінше оқиды және аударады; басқару шешімдерін қабылдаудың психологиясын, коммуникация және қарым-қатынас психологиясын қолданады.
- Ұлт құрылысы және Memory Studies теорияларын, тұжырымдамаларын талдайды; қазіргі мәдениеттегі ұлт құрылысы және коммеморация процестерінің логикасын анықтайды; мәдени мұра объектілерінің сипаттайды және жіктейді; орындалған жұмыстар бойынша есептерді құрастырып, мұрағаттарға тапсырады; қазіргі ақпараттық технологияларды, ғылыми ақпаратты алу, өңдеу және сақтау әдістерін меңгереді; сараптамалық-тәжірибелік жұмысты жүзеге асырады; тарихи-мәдени мұра туралы деректерді талдайды, өңдейді, каталог жасайды; тарихи және мәдени объектілерге далалық зерттеулер ұйымдастырады және жүргізеді; жергілікті қауымдастықтарды зерттеу үшін этнографиялық және антропологиялық әдістерді қолданады.
- Қазіргі зерттеу бағдарламаларына сәйкес ХХ ғасырдың мәдени формаларын, күнделікті мәдениетін, процестерін, тәжірибесін және гносеологиясын зерттеумен байланысты теорияларды, ұғымдарды, әдістерді қолданады; заманауи постколониалды және деколониалды зерттеулердің негізгі бағыттарын талдайды және бағалайды; мәдениеттану теорияларын салыстырып, сынды тұрғыдан қарайды; күнделікті мәдениет контекстіндегі мәселелерді шешу тәртібін сипаттайды, алған білімдері мен дағдыларын пайдалана отырып өздігінен зерттеу жұмыстарын әзірлейді.
- Мәдениет саласындағы жобаларды әзірлейді, қатысады және іске асыруға басшылық етеді; жобалық және консалтингтік тапсырмаларды құрастырады: әлеуметтік маңызы бар, инновациялық жобаларға өтінімдер ресімдейді, жоспарлайды, кеңес береді және есептер жазады; медиамәдениет мәтіндеріне дискурстық талдау жүргізеді; инновациялық ойлауды, аралық салыстырмалы зерттеулерді дамытудың жаңа әдістерін қолданады және мәдениет саласындағы идеяларды қалыптастырады.
- Академиялық жазудың логикасы мен құрылымы туралы білімдерін көрсете отырып, академиялық мәтіндер жазады; жаңа идеяларды тұжырымдайды; мәдени мәтіндерге сыни тұрғыдан талдау жасайды; қазіргі заманғы салыстырмалы зерттеулердің әдістерін зерттеу тәжірибесінде қолданады.
- Цифрлық ойлау, цифрлық және қолданбалы этика қағидаттарын ескере отырып, олардың этикалық, әлеуметтік және құқықтық талаптарға сәйкестігін қамтамасыз ете отырып, технологиялық шешімдерді талдайды, жасайды және енгізеді; ЖИ шешімдерін талдайды, жобалайды, олардың қоғамға әсерін бағалайды және жауапты шешімдер қабылдау үшін цифрлық ойлау мен этиканы қолданады.