7M02306 Филология: орыс филологиясы в Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Қазіргі заманғы ақпараттық технологияларды пайдалана отырып, дербес ғылыми-зерттеу, ғылыми-педагогикалық, ұйымдастыру-басқару қызметінің дағдыларын меңгерген, іргелі теориялық-әдіснамалық базасы бар, филология ғылымы саласында жан-жақты білімді, халықаралық нарықта сұранысқа ие құзыретті мамандар дайындау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M060 Филология
-
Білім беру саласы 7M02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M023 Тілдер және әдебиет
Пәндер
-
Шетелдік теориялық әдебиеттану
Курсты оқудың мақсаты-шетелдік теориялық әдебиеттанудың негізгі кезеңдері және тенденцияларымен танысу. Курс магистранттарды ХХ ғасырдағы әдебиеттанудағы академиялық бағыттар, психоаналитикалық әдебиеттанудың мәні мен ұстанымдары, структурализм, рецептивті эстетика, герменевтикамен және т.б. таныстырады. Оқыту нәтижелері магистранттардың көрсетілген бағыттар тұрғысынан көркем мәтінді талдау және түсіндіру тәсілдерін меңгеру қабілеті болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пән ғылым тарихын, ғылыми танымның философиялық негіздерін және ғылыми зерттеу әдіснамасын зерттеуге бағытталған. Курстың мақсаты – магистранттарда ғылымның әлеуметтік институт ретінде дамуы туралы тұтас түсінікті қалыптастыру, сонымен қатар қазіргі ғылымның әдіснамалық негіздері мен мәселелерін меңгеру. Курс ғылым мен философияның өзара байланысының тарихымен, оның ішінде нақты онтологиялық және гносеологиялық проблемалармен, сонымен қатар нақты ғылымдардың қазіргі жағдайындағы философиялық мәселелерімен таныстырады. Курс заманауи ғылыми жетістіктерді сыни талдауға және ғылыми зерттеу жұмысының әдіснамалық мәдениетін дамытуға ықпал етеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Мәтінді филологиялық талдау
«Мәтінді филологиялық талдау» пәні студенттердің жалпы филологиялық білімін арттыруға және оның кәсіби бағдарларын нығайтуға көмектеседі. Әдеби мәтіндерді құрудың негізгі қағидаттарын, негізгі жасырын мағыналарды түсіндіру нысандарын және басқа лингвистикалық түсіндірудің интерпретациясын бағалауға ерекше көңіл бөлінеді. Оқытудың нәтижелері – филологиялық талдау және мәтінді түсіндіру саласындағы негізгі ережелер мен тұжырымдамалар туралы білімдерін, филологияның тарихы, қазіргі жағдайы және даму перспективалары туралы түсініктерін көрсету мүмкіндігі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ХХ ғасырдағы әдеби процесс
Курс ХХ ғасырдың әдеби процесінің негізгі сипаттамаларын, әдеби ағымдарды, бағыттар мен мектептерді қарастырады. Курс кеңестік ресми, тыйым салынған әдебиеттермен, орыс эмиграциясының әдебиеттерімен таныстырады. Оқытудың нәтижелері – көркем әдебиет мәтінін кеңестік идеология және әдебиеттанудың заманауи ғылыми тәсілдері контекстінде талдай білу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдебиеттанудың жаңа бағыттары
Курстың мақсаты – әдебиеттану ғылымының жаңа бағыттарымен, оның өзекті мәселелерімен танысу, сонымен қатар теориялық әдебиеттану және оның тарихи дамуы туралы тұтас түсінік қалыптастыру. Оқу нәтижелері әдеби мәтінді талдаудың дәстүрлі және жаңа әдістерін меңгеру болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Отандық әдебиет және әдебиеттану
Бұл курс отандық әдебиеттану қалыптасуының алғышарттары мен факторларын, оның дамуының негізгі кезеңдерін зерттейді. Курс ежелгі ғасырлардағы (VI-XIV ғасырлар) әдеби ойдың бастауларымен таныстырады, Ш.Уәлиханов, Ы. Алтынсарин мен Абай Құнанбаев еңбектерінде қазақ әдебиеттануының басталуы туралы, кәсіби қазақ әдебиеттануының қалыптасуы (1900-1932 жылдар), оның кеңестік кезеңде және Қазақстан тәуелсіздігі кезеңінде дамуы туралы түсінік береді. Оқыту нәтижелері отандық әдебиеттанудың ғылыми парадигмасы туралы түсініктерді қалыптастыру және көркем мәтінді талдау кезінде әдебиеттану саласындағы көрнекті отандық ғалымдардың теориялық тұжырымдамаларын қолдана білу болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тілтанудағы антропоцентризм
Курстың мақсаты – сөйлеу серіктестерінің әлеуметтік және коммуникативті өзара әрекеттесуін, дискурстың құрылымын, тілдік тұлғаны дамытуды, грамматикадағы белсенді үдерістерді анықтауды және заманауи қалалық коммуникацияның даму үрдістері мен перспективаларын қарастырудың теориялық аспектілерін түсіну. Оқыту нәтижелері-әлеуметтік-коммуникативтік дискурсты құру, тілдегі белсенді процестерді анықтау және тілдік тұлғаны қалыптастыру, мета-тілдерді құру әдістерін білу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тілтанудың философиялық-әдіснамалық мәселелері
Курс лингвистиканың даму тарихын ғылым ретінде, философиялық үрдістердің және дүниетанымдардың тілдің теориялық тұжырымдамаларына әсерін зерттеуге бағытталған. Курс лингвистикалық зерттеулер әдіснамасы туралы түсініктерді қалыптастыруды, ғылыми қызметті жоспарлау мен ұйымдастырудағы жүйелік зерттеулерді дамытуды қамтиды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шет тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты еңбек нарығында бәсекеге қабілетті болашақ магистрдің табысты кәсіби және ғылыми қызметі үшін қарым-қатынас құралы ретінде шет тілін (жоғары-базалық стандарттылық деңгейінде (С1) пайдалануға мүмкіндік беретін шет тілін оқытудың халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді игеру және жетілдіру болып табылады. Оқыту курсы білім беру бағдарламасына сәйкес кәсіби және академиялық контексте ағылшын тілін үйретуді қамтиды. Кәсіби және ғылыми саламен байланысты арнайы терминдерді үйретуге және оны белсенді қолдануға, сыни оқуға, мәтіндерді талдауға, тыңдау арқылы алынған ақпаратты қабылдауға, ғылыми жұмыстарды жазуға қажетті академиялық жазу дағдыларын дамытуға, сондай-ақ академиялық ортада қарым-қатынас жасау үшін ауызша сөйлеу дағдыларын дамытуға баса назар аударылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Мәтіннің лингвистикалық сараптамасы: теория және тәжірибе
Курстың мақсаты - лингвистикалық білімдер жүйесі, оның ішінде заңдар мен жіктеу принциптерін білу, мәтіннің лингвистикалық сараптамасының типологиясы. Курста сараптамалық қызметті жүзеге асырудың технологиялары мен әдістері, құқық саласына тартылған даулы мәтіндерді лингвистикалық зерттеудің ерекшеліктері, мәтіннің лингвистикалық сараптамасында қолданылатын сөздіктер түрлері қолданылады. Оқыту нәтижелері – тиісті ақпаратты бөліп көрсету мақсатында әртүрлі тілдік құралдарды барабар қолдана білу, құқықтық жазу техникасын, құқық субъектілерін сипаттау кезінде логикалық дәлелдеу жүйесін құрудың өзекті әдістерін қолдана отырып, құқықтық мәтінді білікті бағалау ережелерін меңгеру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Көркем аударма және әдеби үдеріс
Курс заманауи аударматанудың негізгі бөлімдері, аударма модельдері мен аударма трансформациялары түрлерін зерттеуге бағытталған, Ежелгі Шығыс елдері, орта ғасырлар, Ренессанс пен классицизм дәуірі, XIX ғасырдағы Батыс Еуропадағы аударма ерекшеліктерімен, Ресейдегі көркем аударма тарихымен дәуірдің әдеби үдерісі контекстінде таныстырады. Оқу нәтижелері – көркем аударма үлгілерін талдай білу (эквиваленттілік дәрежесі мен деңгейін анықтау).
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы
Пән қазіргі заманғы отандық және шетелдік ғылымдағы басқару психологиясын оқыту әдістемесінің негізгі теориялары мен тұжырымдамаларын, теориялық және практикалық бағыттағы психологиялық пәндерді оқытудағы басқарудың әдістемелік және технологиялық ерекшеліктерін игеруге мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Мақсаты: магистранттардың кәсіби-педагогикалық мәдениетінің негіздерін қалыптастыру, қазіргі педагогика ғылымының теориялық негіздерін игеру. Пән педагогикалық ғылымдар жүйесіндегі жоғары мектеп педагогикасының мәнін ашуға бағытталған. Пән жоғары білімнің теориялық негіздерін, оның тарихын, заманауи тұжырымдамалары мен функцияларын қамтиды. Оқытудың психологиялық-педагогикалық аспектілері, білім беру процесінің әдістері мен технологиялары, сондай-ақ оқу қызметін ұйымдастырудың дидактикалық принциптері мен әдістері зерттеледі. Білім беру процесін басқаруға, ғылыми-зерттеу қызметіне және әлеуметтік-педагогикалық аспектілерге ерекше назар аударылады. Мұғалімнің кәсіби құзыреттілігін, оның ішінде педагогикалық дағдылары мен өзін-өзі тәрбиелеуді дамыту мәселелері қарастырылады. Пәнді оқу барысында оқыту мен тәрбиелеуді ұйымдастырудың негізгі технологияларын, әдістері мен нысандарын, сондай-ақ жоғары білім беру жүйесінде педагогикалық менеджментті ұйымдастырудың тиімді модельдерін қолдану дағдыларын игеруге бағытталған құзыреттер қалыптастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Қазіргі заманғы жарнама және БАҚ тілі
Курстың мақсаты - жарнама және бұқаралық ақпарат құралдары-ның тілін дамытудағы ағымдық үрдістерді зерттеу саласындағы білім жүйесін құру. Курс қазіргі заманғы медиаға және жарнамаға тән авторлық сөйлеу стратегиясы, тіл және сөйлеу әдістерін ұсынады. Курс бұқаралық ақпарат құралдары стандартының тұжырымдамасы, жарнама тілі, графикалық ойын тұжырымдамасы және типологиясы, жарнамалық мәтіндер туралы түсінік береді. Оқыту нәтижелері орыс және шет тілдерінің нормаларына, өзге де таңбалы жүйелердің ерекшеліктеріне сәйкес қоғам мен индустрия талап ететін медиатексттер мен медиа өнімдерді жасау қабілеті болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тіл білімінің жаңа бағыттары
Курстың мақсаты – қазіргі тіл білімінің негізгі бағыттары мен ұстанымдарын зерделеу, жаңа лингвистикалық бағыттарды зерделеу, тілдік әртүрлілік мәселелерін, тіл мен мәдениеттің өзара байланысын, сонымен қатар тілдің қоғамдық өмірге қатысуын талдау. Курста тіл біліміндегі жаңа бағыттардың шығу тегі, болашағы мен мәселелері талданып, цифрландырудың тіл ғылымының дамуындағы рөлі айқындалады. Оқыту нәтижесі – тіл біліміндегі заманауи ғылыми парадигмаларды білу, сонымен қатар дәстүрлі әдістер мен заманауи ақпараттық технологияларды пайдалана отырып, тілдік фактілерді жинау және талдаудың негізгі дағдыларын меңгеру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Әдеби жанрлардың қазіргі теориясы
Курстың мақсаты – дәстүрлі жанрлық формалардың жаңару және түрлену процестерінің жіктелуі, орыс формализмінің маңызы, жанрологияның категориялық аппаратын жүйелеу, жанрдың жаңа динамикалық тұжырымдамасының қажеттілігі және жанрлық процестердің табиғатына феноменологиялық көзқарас туралы білімді игеру. Оқыту нәтижелері жанрлық трансформация түрлерін анықтау, жанрлық трансформацияны жандандыру факторларын анықтау, сондай-ақ жаңа жанрлық немесе түрішілік формацияларды анықтау қабілеттері болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Лексикографияның өзекті мәселелері
Оқу пәнін оқудың мақсаты – заманауи лексикологияның теория-лық негізі ретінде тілдің жүйелілік және қоғамдық тұжырым-дамасы туралы жүйелі білімді қалыптастыру. Курс лексикография, функция, лексикография теориясының негізгі принциптері, сөздік түрлерінің даму сатыларын енгізеді. Оқыту нәтижелері – сөздіктердің әртүрлі түрлерімен және түрлерімен жұмыс істеу, сөздік материалын сипаттау және жіктеу кезінде лексикография принциптерін қолдану.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Бұқаралық әдебиет және дискурс
Курстың мақсаты – бұқаралық әдебиеттің теориясы мен тарихымен, осы құбылысты зерттеудің әртүрлі тәсілдермен таныстыру. Нәтижесінде игерілген заманауи әдістемелер мен әдіснамаларды, озық отандық және шетелдік тәжірибені пайдалана отырып, бұқаралық әдебиет мәтіндерін талдау дағдыларын дамыту болып табылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдебиеттанудың компаративистикасы
Курстың мақсаты – дара пән ретінде әдеби компаративистиканың ерекшеліктері, міндеттері мен әдісі туралы, әртүрлі ұлттық әдебиеттердің өзара байланысы мен өзара әсер ету механизмдері жөнінде жүйелі білім қалыптастыру. Оқыту нәтижелері – әртүрлі дәстүрлердің әдеби құбылыстарын салыстыра білу, әр әдебиеттің жалпы және ерекше белгілерін оқшаулау, әдеби шығарманы оның ұлттық ерекшелігі, басқа ұлттық әдебиеттердің шығармаларымен байланысы тұрғысынан талдай білу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Орыс өлеңін шығарудың теориясы мен тәжірибесі
Курстың мақсаты – өлеңтанудың қазіргі заманғы теориялары, бағыттары, мектептері, заманауи тұжырымдамалары, әдістері мен тәсілдерін зерттеу. Оқыту нәтижелері – өз бетінше өлеңді сараптау дағдыларын игеру; өлең туралы жүйелі білім қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ХХ-ХХI ғасырлар арасындағы философиялық-эстетикалық ілімдер
Курстың мақсаты – эстетиканың философиялық рефлексияның бір түрі ретінде қажеттілігін негіздеу, әлемге эстетикалық қатынастың өзіндік ерекшелігі мен бірегейлігін және осыған байланысты оның құндылығы мен маңыздылығын ашу, эстетиканың әлемдік әдеби процеске проекциясында ғылым ретіндегі ерекшеліктері, міндеттері мен әдісі туралы жүйелі білімді қалыптастыру. Оқытудың нәтижелері-бұл зерттелген философиялық және эстетикалық тұжырымдамаларды қолдана отырып, әдеби мәтінді талдай білу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеулерді жобалау және ұйымдастыру
Пәннің мақсаты: ғылыми әзірлемелер мен зерттеулерді ұйымдастыру мен жоспарлаудың заманауи әдістерін зерделеу, геодезия және картография саласындағы ғылыми білімді тереңдету арқылы жаһандану жағдайында кәсіби құзыреттілікті дамыту. Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау саласындағы шетелдік және отандық тәжірибені зерттейді. Пәннің мақсаты – филолог мамандарды дербес ғылыми және практикалық іс-әрекетке дайындау, бұл кейін магистрлік диссертацияны іске асыру үшін магистранттарға қажетті ғылыми-зерттеу жұмыстарының негізгі принциптері мен әдістерін меңгертуді білдіреді. Курс ғылыми мақсаттарды анықтауда, ғылыми мәселелерді шешу жолдарын іздестіруде және белгіленген талаптарға сәйкес зерттеу нәтижелерін рәсімдеуде ғылыми білімді пайдалану дағдыларын меңгеруді қарастырады. Оқыту нәтижелері ғылыми материалды жинау және құрылымдау, ғылыми зерттеу әдістері мен материалды ұсыну формаларын білу, ғылыми зерттеудің нәтижелілігін болжау қабілеті болып табылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдеби редакциялау
Курсты оқып-үйрену мақсаты – әдеби редакторлық білімін редакторлық талдау, мәтіннің әдеби формасын бағалау және жетілдіру. Курс микро-редакциялаудың негіздерін, мәтіндік, нақты, логикалық, сөйлеу қателерінің тұжырымдамаларын ұсынады. Оқыту нәтижелері мәтіндегі қателерді анықтау, кез келген жанрдағы мәтіндерді редакциялау және түзету қабілеттері болып табылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Мәдениетаралық коммуникация және лингвомәдениеттану
Бұл курс мәдениетаралық коммуникацияны арнайы қарым-қатынас жолы және оның даму тарихы ретінде зерттеуге бағытталған. Курс әлемнің тұжырымдамалық және лингвистикалық көрінісін, лингвистикалық тұлғаны және мәдени сәйкестікті, мәдениетаралық құзыреттілікті, әлемнің лингвистикалық және мәдени бейнесін, әр түрлі лингвистикалық және мәдени қауымдастық өкілдерінің коммуникативтік мінез-құлқының ерекшеліктерін таныстырады. Оқыту нәтижелері – қарым-қатынастың әртүрлі тәсілдерін анықтау және пайдалану, әртүрлі мәдениеттер мен қоғамдық топтардың өкілдерімен қарым-қатынас жасау және қарым-қатынастың жалпы және кәсіби салаларында мәдениетаралық диалогты жүзеге асыру қабілеті.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- негізгі дүниетанымдық және әдістемелік мәселелерді, соның ішінде ғылым дамуының заманауи кезеңінде пайда болатын пәнаралық сипаттағы мәселелерді, талдау және кәсіби қызметте пайдалану
- заманауи педагогикалық технологияларды және коммуникативтік дағдыларды игеру
- логикалық операцияларды пайдалана отырып, ақпаратпен жұмыс істеу дағдыларын меңгеру, ақпаратты өз бетінше талдау, таңдау, қайта құру, сақтау, түрлендіру және ұсыну, оның ішінде заманауи ақпараттық және коммуникациялық технологияларды қолдана білу дағдыларын меңгеру
- орыс тіл білімі мен әдебиеттанудың ғылыми бағыттары мен тұжырымдамаларының теориялық негіздерін талдау және оларды кәсіби қызметінде, оның ішінде педагогикалық қызметте қолдана білу
- кәсіби коммуникацияның әртүрлі салаларында шешендік, ғылыми, іскерлік тілдік дағдылар мен нормаларды көрсету және оларды кәсіби міндеттерді шешуде және ғылыми полемикада қолдану
- фольклордың даму кезеңдерін, жанрлық, стильдік және эстетикалық ерекшеліктерін және әдебиеттанудың ғылыми негіздерін, қазақ және әлемдік мәдениет контекстіндегі Қазақстандағы заманауи әдеби үрдістерді білу және алған білімдерін өзінің кәсіби қызметінде, оның ішінде педагогикалық қызметінде қолдана білу
- әдеби-сыни еңбектерді талдау, көркем шығармалардағы жазушылардың шығармашылығын талдаудың заманауи қағидаттары мен әдістерін қолдана отырып, шығармалардың бейнелі, мазмұнды ерекшеліктерін ашу және алған білімдерін кәсіби қызметінде, соның ішінде педагогикалық қызметінде қолдана білу
- тіл мен әдебиетті оқытудың жаңа технологияларын меңгеру; оларды зерттеу жұмыстарында және өзінің кәсіби қызметінде, оның ішінде педагогикалық қызметте пайдалана білу