7M02220 Этнология және антропология в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Білім беру бағдарламасынының мақсаты - этнология және антропология теориясы мен әдіснамасы саласында жалпы мәдени, жалпы кәсіби және кәсіби құзыреттілік пен іргелі білімдерге ие; мәліметтерді жинау мен талдаудың қазіргі заманғы әдістерін меңгерген, оларды практикалық жұмыста әртүрлі салаларда (антропология, этнология, әлеуметтану, экономика, саясаттану, құқықтану және т. б.) базалық теориялық біліммен ұштастыра алатын магистранттарды даярлау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M153 Археология және этнология
-
Білім беру саласы 7M02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M022 Гуманитарлық ғылымдар
Пәндер
-
Қазіргі Қазақстандағы этникалық және этномәдени үдерістер
Пәннің мақсаты - қазіргі Қазақстан аумағында этникалық және этномәдени үдерістер бойынша ғылыми, статистикалық және демографиялық материалдармен жұмыс істеу қабілетін қалыптастыру. Пәнде қарастырылатын мәселелер: полиэтникалық қоғамының қалыптасуы мен дамуының негізгі кезеңдері. Қазіргі заманғы этникалық және этномәдени үдерістердің концептуалды жүйесінің факторлары, заңдылықтары және негізгі бағыттары.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шетел тілі (кәсіби)
Пәнің мақсаты – еңбек нарығында бәсекеге қабілетті, шет тілін оқытудың халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттіліктерді меңгеру және жетілдіру, өйткені шет тілі арқылы болашақ магистрант академиялық білімге, жаңа технологияларға және заманауи ақпаратқа қол жеткізеді, болашақ магистранттың мәдениетаралық, кәсіби және ғылыми қызметінде шет тілін қарым-қатынас құралы ретінде пайдалануға мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы
Пәннің мақсаты: дамыту менеджмент психологиясының іргелі концепцияларын жүйелі түрде білу, кәсіби даму процесінде менеджмент саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау.Басқару психологиясының негізгі принциптері, басқару әрекетіндегі тұлға, тұлға мінез-құлқын басқару, құндылықтар бойынша басқару туралы заманауи идеялар, топтық құбылыстарды басқару психологиясы қарастырылады
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Әлеуметтік-мәдени антропологияның теориялық және методологиялық мәселелері
Пәннің мақсаты - әлеуметтік-мәдени антропологияның теориялық және әдістемелік мәселелерін, әр түрлі ғылыми мектептердің концепцияларын оқыту, түрлі дереккөздер негізіндегі ақпараттарды анықтау, өңдеу және талдаудың нақты әдістерін айқындау. Олардың ішінде жаңа теориялық бағыттар, сонымен бірге заманауи технологияларды қолдану саласындағы мәселелерді саралау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Отандық этнология ғылымының тарихы
Пәннің мақсаты-магистрантарда Қазақстандағы этнологияның қалыптасу және даму тарихының теориялық аспектілері туралы білімді қалыптастыру. Пән отандық этнология ғылымының қалыптасуы мен дамуының теориялық аспектілері, Қазақстандағы этнография ғылымы дамуының тарихи дереккөздері, қазақ және орыс зерттеушілерінің қазақ этнографиясына қосқан үлесі, Кеңес кезеңіндегі зерттеулер, қазіргі отандық этнология мәселелелері туралы қарастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қолданбалы антропологияның мәселелері мен әдістері
Пәннің мақсаты - қолданбалы антропологияны ерекше бағыт ретінде зерттеу, қолданбалы антропологияның белгілі бір бағыт ретінде қалыптасуы мен даму кезеңдері туралы білім беру. Қолданбалы антропологияның отандық тәжірибесі. Қолданбалы мәселелерді шешу үшін әлеуметтік-мәдени білімді қолдану мүмкіндіктері мен шектеулері. Әлеуметтік-мәдени антропологияның қолданбалы аспектілері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ескерткіштану: теория және тәжірибе
Пәннің мақсаты - магистранттарда ескерткіштеді зерттеуде қолданылатын әдіснамалық принциптер мен әдістер саласында қабілеттерді қалыптастыру. Курс ескерткіштерді құжаттаумен және экспонаттаумен, тарихи-мәдени ортаны қалыптастыру жобаларын дайындаумен байланысты арнайы білімді және деректану қызметінің түрлерін меңгеруді көздейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
Пәннің мақсаты – магистранттарды ғылыми зерттеулер, ғылыми-әдістемелік жұмыстарды жүргізуге, әлеуметтендіруге және жоғары оқу орындарының корпоративтік басқару жүйесіне қатысуын қалыптастыру. Пән ЖЖОКБҰ мүдделі тараптарымен өзара әрекеттесуге, дәстүрлі және жаңа медиа саласындағы ғылыми жобаларға қатысуға, зерттеу мәселесін тұжырымдауға, гипотеза құруға, талдау және нәтижелерді алу үшін деректерді жинауға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пәннің мақсаты - магистранттардың бойында рационалды-теоретикалық талдаудағы негізгі дүниетанымдық және әдістемелік мәселелерді құраушы ғылыми білімнің ерекше түрі ретіндегі заманауи ғылым философиясы туралы, сонымен қатар ғылым дамуының заңдылықтары мен ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізудің стратегиясы мен әдістері туралы пікір-таластар мен негізгі мәселелерді жан-жақты сараптамалық білім қалыптастыру
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Дін антропологиясы
Пәннің мақсаты – магистранттарға діннің мәнін адам табиғатымен, оның эволюциялық, нәсілдік, этникалық, мәдени ерекшеліктерімен байланысын түсіндіру. Дін антропологиясы - мифтің, салт-дәстүрдің антропологиялық теорияларын, халық діндарлығының жағдайы мен құрылымын, танымдық өкілдіктерді, этологиялық көзқарасты және т. б. зерттейтін білім саласы.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Этникалық көші-қон және диаспоралар
Пәннің мақсаты - магистранттарды диаспора және этникалық көші-қон сияқты қазіргі қоғамның құбылыстарының негізгі теориялары мен мәселелерімен таныстыру, осы негізде оларды өмірдің барлық салаларында тұрақты этносаралық өзара байланыс жағдайындағы қызметке дайындау. Диаспоралардың қалыптасу тенденцияларын және оның басқа этностық қауымдастықтармен өзара әрекеттесу механизмін талдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Мақсаты - жоғары оқу орындарының дидактикасы, тәрбие мен білім беруді басқару теориялары, педагогикалық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау білімдері негізінде университетте педагогикалық іс-әрекеттің қабілетін қалыптастыру. Болашақ оқытушының білім беру қызметін ОКТ қолдана отырып жобалауды, Болон процесін жүзеге асыруды,дәріскерлік,кураторлық шеберлікті оқыту/тәрбиелеу және бағалау стратегиялары мен әдістерін қолдана отырып (TLA-стратегиялар) игеруді қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Номадизм: зерттеу теориясы мен тарихы
Пәннің мақсаты-магистранттарда аналитикалық, сыни ойлау қабілетін, сонымен қатар пәнді оқу кезінде әдіснамалық негіздерді қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс теория мен тарих аясында номадизмді зерттеудің арнайы білімі мен методологиясын меңгеруді көздейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Этнография және фольклор: тарихи-салыстырмалы зерттеулер теориясы
Пәннің мақсаты – әлем халықтарының этнографиялық және фольклорлық мұралары бойынша зерттеулерді талдау қабілетін қалыптастыру. Этникалық тарих және фольклористік ғылым, теориялық және этнология және фольклор бойынша қолданбалы мәселелер. Этнография мен фольклордың маңызды мәселелері бойынша заманауи түсініктер. Әлемдік фольклордың жауһарлары. Қазіргі этнография мен фольклористиканың негізгі бағыттары мен даму тенденциялары.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Этникалықтың гендерлік аспектілерін зерттеудің теориясы мен әдістемесі
Пәннің мақсаты-магистранттарды этнологиялық бағыттылық контексінде ғылыми пән ретінде гендерология негіздерімен кешенді таныстыру. Қаралатын мәселелер: этнологиялық зерттеулер бөлінісінде қазіргі гендерологияның әдіснамалық және ұғымдық аппаратымен танысу; магистранттардың дәстүрлі этностардың мәдениеттерінің қызмет етуінің гендерлік аспектілерінің ерекшелігі және жаһандану жағдайында олардың трансформациясы туралы түсінігін қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазақтардың отбасы мен некесінің тарихи антропологиясы
Пәннің мақсаты – магистранттарда қазіргі қазақстандық отбасының дамуындағы үрдістер мен заңдылықтарды сипаттау және бағалау қабілетін қалыптастыру. Қарастырылатын мәселелер: моно және полиэтникалық өңірлердегі отбасылық-некелік қарым-қатынастардың өзекті мәселелері, Қазіргі отбасы құрылымындағы жалпы және ерекше белгілер. Отбасының ішкі және сыртқы байланыстары. Оның маңызды әлеуметтік функциялары.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Психология антропологиясы
Курстың мақсаты – магистранттарды мәдениеттердің психологиялық өлшемдерінің негізгі параметрлерімен, әртүрлі мәдени ортадағы ойлау мен қабылдаудың айырмашылықтарымен таныстыру; қарым-қатынастың мәдени әртүрлілігін және вербалды және вербалды емес қарым-қатынастың сипаттамасын игеру; этносаралық қатынастардың психологиясы және топаралық қабылдаудың механизмдері туралы түсінікті қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Этносаясаттың теориялық және-методологиялық мәселелері
Пәннің мақсаты – магистранттарда этнос пен саясаттың арақатынасын сипаттау және бағалау қабілетін қалыптастыру. Пән этносаяси мәселелер бойынша пәнаралық әдіснаманы, зерттеу мәселелері және этносаясаттың теориялық және қолданбалы аспектілері бойынша зерттеу нәтижелерін интерпретациялау, саяси аспектілермен өзара байланыстағы этникалық процестердің мәселелері туралы оқытады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Мәдени ескерткіштерді сақтау, қалпына келтіру, таныстыру және қайта ұсыну концепциялары
Пәннің мақсаты – әлемдік өркениеттер типологиясы, өткен және қазіргі ұлы өркениеттердің тарихи даму ерекшелігі туралы түсінік қалыптастыру. Археологиялық және сәулет ескерткіштері бойынша библиографиялық және мұрағаттық зерттеулер, олардың міндеттері мен жүргізу әдістері қарастырылады.; тарихи-мұрағаттық зерттеулер, әр түрлі мұрағаттарда сақталған ескерткіш бойынша материалдарды іздестірудің негізгі принциптері сараланады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Этникалық конфликтология
Пәннің мақсаты -магистранттарда этносаралық қақтығыстарды зерттеудің тарихы, заманауи теориялық және практикалық тәсілдері туралы тұтас түсінік қалыптастыру; ұлтаралық қарым-қатынас мәдениеті; этносаралық қақтығыстарды талдау, этносаралық қақтығыстарды реттеу әдістерін білу, сондай-ақ студенттерде этникалық қақтығыстың әртүрлі теориялары туралы білімді қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Дәстүрлі мәдениет және жаңғырудың теориялық мәселелері
Пәннің мақсаты – магистранттарда дәстүрлі мәдениет пен модернизацияның байланысы туралы түсінік қалыптастыру. Дәстүрлі мәдениет және жаңғыру мәселелері қаралатын болады. "Қазіргі заманғы" және "дәстүрлердің" қарсы тұруы. Дәстүрлі мәдениеттің негізгі ерекшеліктері. Дәстүрлі мәдениеттегі әдет-ғұрыптар мен салт-дәстүрлер. Дәстүрлі қоғамдарды жаңғырту мәселесі. Жаңғыру процестері және отарлық кезеңдер. Модернизациялаудың негізгі теориялары.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Мәдениеттің белгілік жүйелері: ғұрыптық-діни және семиотикалық жүйелер
Пәннің мақсаты-магистранттарды семиотика негіздерімен этнологиялық бағыттағы ғылыми пән ретінде кешенді таныстыру. Қазіргі Семиотиканың әдіснамалық және ұғымдық аппаратымен танысу; этнологиядағы мәдениеттің семиотикалық зерттеу әдістемесінің ерекшелігін зерттеу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Әлеуметтік, этникалық, конфессиялық және мәдени айырмашылықтарды толерантты қабылдай отырып, өзінің кәсіби қызметі саласында ұжымды басқару.
- Мемлекеттік және муниципалдық, музейлер, білім беру мекемелеріне, туристік компанияларға ұлттың ұлттық санасын қалыптастыру міндеттері тұрғысынан тарихи өткен оқиғаны сақтауда, көпшілікке таратуда және ұсынуда кеңес беру.
- Ұйымдар мен мекемелердің (зертханалар, мұражайлар және т.б.) қызметінде тарихи-мәдени және тарихи-өлкетану функцияларын жүзеге асыру, оның ішінде музей кеңістігінде көрмелерді іріктеу мен ұйымдастыруды жүзеге асыру.
- Адам және әлеуметтік жүйелер туралы, сондай-ақ әлеуметтік, гуманитарлық ғылымдардың даму процестері туралы кең білімді меңгеру.
- Ұлтшылдыққа, ксенофобияға және экстремизмге қарсы іс-қимылға, ұлттық азшылықтардың құқықтарын қорғауға, олардың мәдени мұрасын сақтауға, сондай-ақ этносаяси, этноконфессиялық әлеуметтік қақтығыстарды шешудің тиімді жолдарын іздеуге бағытталған жобаларды ұйымдастыруға дайындығын көрсету.
- Өз кәсібінің қоғамдағы рөлі мен оның ағартушылық функцияларын түсіну, әлем халықтарының тарихы мен мәдениетін, олардың этноұлттық дәстүрлерін ғылыми ақпараттық жариялауға қатысуға дайын болу, антропологиялық және этнологиялық білімді танымал ету.
- Этнология және антропологияның теориялық және қолданбалы аспектілері бойынша ІТ технологиясын қолдана отырып сабақтар жүргізу, курстар жүргізу; оқу және тәрбие бағдарламаларын, әдістемелік ұсыныстарды, бағалау құралдарын әзірлеу, музейлер мекемелерінде білім беру процесін жүргізу.
- Тарихи, этнологиялық, мәдениеттану және әлеуметтік-мәдени зерттеулердің қазіргі заманғы әдіснамалық принциптері мен әдістемелік ұстанымдарының базасын талдау және білімдерін жетілдіру.
- ІТ технологиясын пайдалана отырып тарихи және әлеуметтік әдістер негізінде этникалық және этномәдени проблемалар бойынша мәдени орталықтар үшін сараптама жүргізу, салыстырмалы талдау, пәнаралық және жүйелі көзқарас, тарихи-мәдени құндылықтарды сақтау.
- Бұқаралық ақпарат құралдары арқылы, оның ішінде электрондық, кино және теледидар арқылы халықтар, этноұлттық және мәдени дәстүрлер туралы шынайы ақпараттарды тарату.
- Социологиялық және математикалық әдістерді қолдана отырып, далалық этнологиялық зерттеулер жүргізу, сауалнамалық мәліметтер мен сауалнамаларды өңдеу, деректерді жүйелеу, аудио-бейне, фото материалдарды пайдалану, сондай-ақ мұрағаттарда, музейлерде және кітапханаларда материалдар жинау.
- Ғылыми семинарлар, конференциялар, дөңгелек үстелдер, дискуссиялық клубтар өткізу мақсатында зерттеу, мәдени мекемелерде, мәдениет департаментінің бөлімдерінде стратегиялық даму бағдарламаларын әзірлеу.