Жаңа білім беру бағдарламасы

8D03206 Кітапханалық ақпараттық жүйелер в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Білім беру бағдарламасының мақсаты - кітапхана ісі саласында іргелі ғылыми зерттеулер жүргізуге қабілеті бар, ғылыми әдістерді кітапхана мәселелерін зерттеуде, кітапхананы басқару жүйесінде қолдана алатын ғылыми және ғылыми-педагогикалық кадрларды даярлау. Бағдарлама түлектері кітапхана ісіне байланысты мәселелер бойынша сараптамалық және басқарушылық қызметті жүзеге асырып, кітапхананың ақпараттық жүйесі туралы ғылымның негізгі теориялары мен тұжырымдамаларын түсіндіріп, кітапхана ғылымын дамыту тұжырымдамасын әзірлеп, зерттеу нәтижелерін негіздейді.
  • Академиялық дәреже Докторантура
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
  • Оқу мерзімі 3 года
  • Кредиттер көлемі 180
  • Білім беру бағдарламаларының тобы D069 Кітапхана ісі, ақпаратты өңдеу және архив ісі

Пәндер

  • Кітапханалық-ақпараттық саладағы ғылыми коммуникация

    Пән мақсаты- цифрлық әлемдегі коммуникацияға байланыстықиындықтары мен мәселелерді зерделеп, ғылыми коммуникацияларды дамытудағы қабілетін қалыптастыру. Курс ғылыми коммуникацияның теориялық тұжырымдамалары мен модельдерін, репозиторийлер мен библиометриялық жүйелерді қоса алғанда, ғылыми коммуникацияның сандық құралдары мен платформаларын зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Интеллектуалды жүйелердің модельдері мен әдістері

    Пән мақсаты - докторанттардың кітапхана ісінде интеллектуалды ақпараттық жүйелерді әзірлеу және тәжірибеде қолдану қабілеттерін қалыптастыру. Курс жасанды интеллекттің негізгі тұжырымдамаларымен осы саладағы ғылыми зерттеулерді жүргізу әдістерін, интеллектуалды ақпараттық жүйелерді қолдану әдіснамасына, сонымен қатар жасанды нейрондық желілерді әзірлеу мен жұмыс істеу принциптеріне бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Цифрлы кітапхананың теориясы мен практикасы

    Пән мақсаты - цифрлық кітапханаларды жобалаумен, басқарумен және бағалаумен, сондай-ақ метадеректер мен стандарттар схемаларымен, файл форматтарымен және жүйелердің интероперабельділігімен байланысты концептуалды сұрақтар мен мәселелерден докторанттардың хабардар болуын кеңейту және іске асыру. Курс цифрлық коллекцияларды басқару дағдыларын дамытуға, пайдаланушы тәжірибесінің әдістерін меңгеруге, ақпаратты іздеуге және контенттің қолжетімділігін қамтамасыз етуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ғылыми зерттеудің әдістері

    Пәннің мақсаты - оқу-зерттеу қабілеттерін дамыту, ғылыми жобаны әзірлеу, талдау, әдістерді қолдану. Негізгі аспектілері: әдістемелік құралдарды меңгеру, зерттеуді жоспарлау және жүргізу дағдыларын дамыту, мәліметтерді, статистикалық әдістерді, зертеу нәтижелерінен қорытындыларды талдау және дағдыларын меңгеру, өз бетімен ғылыми қызметке дайындалу, конференцияларда зерттеу нәтижелері бойынша ғылыми мақалалар жаза білу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Кітапханалық-ақпараттық жүйелерді зерттеу әдіснамасы мен әдістемесі

    Пән мақсаты -докторанттарда кітапханалық-ақпараттық жүйелер саласындағы ғылыми зерттеулердің теориялық және практикалық аспектілерін талдау қабілетін қалыптастыру. Курс кітапханалық ақпараттық жүйелердің алдында тұрған нақты мәселелер мен міндеттерді, кітапханалық және ақпараттық жүйелерді зерттеудегі әдістемелік тәсілдерді, ғылыми зерттеулерді жоспарлау және ұйымдастыруды, нәтижелерді бағалауды және интерпретациялауды, қазіргі заманғы зерттеудің әдістерін қарастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Кітапханалық-ақпараттық саладағы әлеуметтік-мәдени жобалау

    Пән мақсаты - қоғамның ақпараттық және мәдени қажеттіліктерін қанағаттандыруға бағытталған жобаларды құру және басқару дағдыларын дамытып, кітапханалық-ақпараттық салада әлеуметтік-мәдени жобалаудың қағидаттары мен әдістерін талдау және бағалау қабілетін қалыптастыру. Курс шеңберінде әлеуметтік-мәдени жобалаудың негізгі тұжырымдамалары мен тәсілдері, оны жүзеге асырудың әдіснамасы мен әдістемесі, сондай-ақ осы процестің технологиялық және ақпараттық аспектілері қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Академиялық жазу

    Пәннің мақсаты - ғылыми мәтіндерді жазу дағдыларын қалыптастыру, өз идеяларын құрылымдау. Ғылыми жұмысты жазудың негізгі әдіснамалық тәсілдері қаралатын болады; идеяларды жазбаша түрде дәлелдеу; академиялық жұмыстарды құрылымдау тәсілдерін пайдалану, сілтемелердің библиографиясы, оның ішінде шет тілінде рәссімдеу; ғылыми мақалаларды Q1-Q4 көрсеткіштері бар журналы және жоғары немесе JCR-дәйексөзді басылымдарда жариялау құралдары көрсетілетін болады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 2
  • Желілік ақпараттық ресурстарды ұйымдастыру және пайдалану

    Пәннің мақсаты - ғылыми зерттеулер жүргізу үшін заманауи желілік ақпараттық ресурстар мен технологияларды әзірлеу және пайдалану дағдыларын дамыту. Курс шеңберінде докторанттар желілік ақпараттық ресурстарды ұйымдастыру және басқару принциптерін зерделеп, ғылыми ақпаратты іздеу және бағалау әдістерін меңгеріп, әртүрлі ғылыми дерекқорлармен жұмыс істеу дағдыларын дамытып, сондай-ақ желілік жобаларды әзірлеу және енгізу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ғылым мен білімдегі ақпараттық технологиялар

    Пән мақсаты - ғылыми-зерттеу және білім беру қызметінде заманауи ақпараттық технологияларды пайдалану саласындағы кәсіби құзыреттілік дағдыларын қалыптастыру. Курс ғылым мен білім беруде ақпараттық технологияларды қолдану мүмкіндіктерін зерделеуге, ғылыми-зерттеу және білім беру қызметінде заманауи ақпараттық технологияларды пайдалану дағдыларын дамытуға және ғылыми және педагогикалық ойлау мәдениетін қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • Зерттеудің жаңа әдістері мен ғылыми дискурстың даму тенденцияларын түсіну үшін кітапхана ісі саласында қазіргі заманғы теориялық білімді бағалау.
  • Дәйексөз индексі жоғары басылымдарда ғылыми коммуникация принциптеріне негізделген ғылыми зерттеулердің нәтижелерін көрсете білу.
  • Заманауи пәнаралық әдіснама және цифрлық технологиялар негізінде кітапхана ісінің өзекті мәселелері бойынша қолданбалы зерттеулер жүргізу.
  • Ғылыми орталықтардың жұмысын ұйымдастыру және кітапхана ісі саласында жобалар мен стартаптарды әзірлеу.
  • Кітапханалық-ақпараттық жүйелерді жетілдіру мақсатында кітапханалар қызметінің бағыттары бойынша сараптамалық зерттеулер жүргізу.
  • Цифрлық кітапханалардың болашағын сыни тұрғыдан: зерттеулер мен әзірлемелерді, ақпаратты ұйымдастыруды, метадеректер схемасы мен стандарттарды, ресурстарды сипаттау үшін Dublin Coreні бағалау және кітапхана ісі саласында цифрлық деректер қоры мен бірыңғай автоматтандырылған ақпараттық жүйені әзірлеу.
  • Цифрландыруды және жасанды интеллектті қолдануды ескере отырып, кітапхана ісін әдістемелік қамтамасыз етуді ұйымдастыру.
  • Жоғары оқу орындарында кітапханалық-ақпараттық жүйенің дәстүрлі, инновациялық, интерактивті, тұлғаға бағытталған технологиялары мен оқыту әдістерін пайдалана отырып сабақтар өткізу.
  • Кітапхана ісі саласындағы теориялық және қолданбалы оқу пәндері бойынша педагогикалық үдерісті жетілдіру және оқу нәтижелерін бағалау үшін ғылыми-әдістемелік қызметті жүзеге асыру.
  • Заманауи технологиялар мен инновациялық менеджмент негізінде әртүрлі типтегі кітапханалардың басқару стратегияларын әзірлеу.
Top