Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

8D02304 Әдебиеттану в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Бағдарлама көркем шығармашылықты зерттеудің инновациялық технологияларын меңгеруге, өткен және қазіргі әдеби мұраны зерттеудің жаңа ғылыми теорияларын, тұжырымдамалары мен әдіснамаларын дайындауға қабілетті әдебиеттанушы-ғалымның кәсіби тұлғасын қалыптастыруға бағытталған.
  • Академиялық дәреже Докторантура
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
  • Оқу мерзімі 3 года
  • Кредиттер көлемі 180
  • Білім беру бағдарламаларының тобы D058 Әдебиет
  • Дайындық бағыты 8D023 Тілдер және әдебиет

Пәндер

  • Ғылыми зерттеудің әдістері

    Пәннің мақсаты – филологиялық зерттеу әдістерінің негізгі түрлерін сипаттау және бағалау қабілетін дамыту. Оқу курсы олардың түрлеріне сәйкес зерттеулерді жүргізудің теориялық және әдістемелік негізін құрайды. Пән мыналарды зерттеуге бағытталған: ғылыми филологиялық зерттеу әдістерінің ерекшеліктерін, міндеттері мен жұмыс кезеңдерімен байланысты дұрыс таңдау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Әдебиеттанудағы мектептер мен бағытттар

    Пәннің мақсаты – әлемдік әдебиеттанудың жетекші бағыттары мен ғылыми мектептерінің негізгі теориялары мен тұжырымдамаларын сыни бағалау және түсіндіру қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы әдебиеттанудың тарихи дамуын ғылым ретінде жүйелі түсінудің теориялық-әдіснамалық негізін қалыптастырады. Пән әдебиеттанудың негізгі ғылыми бағыттарын, ағымдары мен мектептерін, олардың көркем шығармашылықты зерттеудегі қағидаттары мен принциптерін зерделеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Бұқаралық және Интернеттік әдебиеті

    Пәннің мақсаты – бұқаралық және Интернеттік әдебиет туындыларының жанрлық-стилистикалық және көркемдік ерекшеліктерін сипаттау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы бұқаралық, кибер әдебиетті зерттеудің маңыздылығы мен алғышарттарын және қағидаттарын, олардың қазіргі оқырман санасына әсерін түсінудің теориялық-әдіснамалық негізін қалыптастырады. Пән бұқаралық және Интернеттік әдебиеттің жанрлық жүйесін, құрылымдық ұйымдасуын және мазмұнын зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Психологиялық әдебиеттану

    Пәннің мақсаты – әдеби шығармаларды автор тұлғасының психологиясы призмасы арқылы түсіну және зерттеу қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы авторлардың эмоциялық-мағыналық доминанттарының парадигмасында көркем мәтіндердің типологиясы мен сараптамасын жүзеге асыруда теориялық-әдіснамалық негізді қалыптастырады. Пән көркем шығарманың табиғатын, жазушы мен оқырман психологиясын терең түсінуге, көркем туындыларға психологиялық-лингвистикалық сараптама жүргізу қағидаттарын зерделеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • ЖОО-дағы әдебиетті оқыту әдістемесі мен әдіснамасы

    Пәннің мақсаты – жоғары оқу орындарында әдебиет пен әдебиеттану пәндерін зерттеу ерекшеліктерін түсіну қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы оқу орындарында әдебиет пен әдебиеттану пәндерін оқыту барысында инновациялық технологияларды қолданудың теориялық-әдіснамалық негізін қалыптастырады. Пән шығармашылық тәжірибені жүйелеуге, әдебиет пен әдебиеттану пәндерін зерттеу мен оқытудың өзіндік стратегиясын меңгеруге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Фольклорлық-әдеби конвергенциялар

    Пәннің мақсаты – әдебиет пен фольклордың өзара онтологиялық байланыс заңдылықтарын сипаттау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы фольклор мен әдебиет конвергенциялары процестерін түсінудің теориялық-әдіснамалық негізін қалыптастырады. Пән әдеби-фольклорлық байланыстар мәселесінің екіжақтылығын зерттеуге бағытталған; әдеби оқиғалар мен типологиялық-контактілік қатынастарды типологиялық тұрғысынан талдау; әдеби туындылардың фольклоризм проблемалары мен әдеби поэзияның ауызша генез туындыларына әсерін зерделеу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ұлттық әдебиеттің концептілері

    Пәннің мақсаты – әдеби туындының көркемдік әлемін концептология тұрғысынан сипаттау және бағалау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы ұлттық тұжырымдаманы құндылықтар мен басымдықтар жүйесі ретінде түсінудің теориялық-әдіснамалық негізін қалыптастырады. Пән әдебиеттану концептологиясын, ұлттық әдебиет концептосферасының ұғымдары мен құрылымын зерттеуге; әдеби-көркем тәжірибе призмасында ұлттың руханиятын, менталитетін және мәдениетін синтездеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Академиялық жазу

    Пәннің мақсаты – жазбаша ғылыми коммуникация саласындағы құзыреттіліктерді, академиялық қарым-қатынас нормаларына сәйкес мәтіндерді жазу және өңдеу қабілетін дамыту; әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндерді құру: диссертация, аннотациялар, ғылыми мақалалар, дәлелді (аналитикалық) эссе, зерттеуді негіздеу мен шолу, филологиялық түсініктемелер және т.б. Пән әртүрлі жанрдағы ғылыми мәтіндердің құрылымдық, композициялық, стильдік ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 2

Оқыту нәтижелері

  • Қазіргі заманғы теорияларды, концепцияларды, әдебиеттанудың, фольклористиканың әдіснамасы туралы жүйелі түсінуін, көркем шығармашылықты зерттеудің жаңа технологияларын меңгеруін, әдебиет туындыларын сараптауын көрсету.
  • Қазіргі тарихи-мәдени және экономикалық үдерістердің даму тенденциялары контекстінде көркем шығармашылық туындыларын зерттеу, түсіндіру және сараптаудың өзіндік стратегиясын әзірлеу. Көркем шығармашылық туындыларын сараптаудың жаңа, сандық және Интернет технологияларын меңгеру, БАҚ материалдарымен жұмыс істеу.
  • Теориялық және қолданбалы әдебиеттану, тіл және мәдени саясат, Мемлекеттік және бастамашылық бағдарламалар саласындағы ғылыми зерттеулердің патенттік іздестіруін, үйлестіруін және менеджментін әзірлеу және жүзеге асыра алады.
  • Қазіргі әдебиеттану мен лингвистиканың категориялық-әдіснамалық аппаратын, әдебиеттанудың даму кезеңдерін, ерекшеліктері мен перспективаларын, олардың рөлі мен қоғамдық маңызын талдай алады.
  • Зерттеу жұмысының қорытындыларын есеп, мақалалар, монографиялар, дәріс курстары, оқулықтар мен оқу құралдары түрінде, қазіргі баспа құралдарын, редакциялау және ақпараттық ресурстарды қолдана отырып таныстыру.
  • Өзін-өзі реттеуге, кәсіби қызметтің түрі мен сипатын икемді өзгертуге қабілетті, әлеуметтік және кәсіби бейімделудің жоғары дәрежесі бар бәсекеге қабілетті тұлға ретінде дербестендіру; рефлексия, өз жетістіктерін объективті бағалау, жағдайды талдау.
Top