6B01715 Қазақ тілі мен әдебиеті (ІР) в Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Қазақ тілінде оқытпайтын барлық типтегі және түрдегі орта білім беру ұйымдарында қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі ретінде кәсіби қызметті жүзеге асыруға қабілетті жоғары білікті маман-педагог даярлау.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B016 Қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімдерін даярлау
-
ҰБТ-дағы пәндер Қазақ тілі және Қазақ әдебиеті
-
Білім беру саласы 6B01 Педагогикалық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 6B017 Тілдер және әдебиет бойынша мұғалімдерді даярлау
Пәндер
-
Цифрлық технологиялар мен жасанды интеллект
Бұл курстың мақсаты академиялық және болашақ кәсіби қызмет міндеттерін шешуде цифрлық ақпараттық-коммуникациялық технологияларды, жасанды интеллектті, Интернет желісінің ресурстарын қауіпсіз және тиімді пайдалану үшін қажетті құзыреттерді қалыптастыру болып табылады. Студенттер заманауи технологиялар мен жасанды интеллекттің, оның ішінде Интернет-технологиялар мен қоғамның даму үдерістеріндегі өтпелі цифрлық технологиялардың орны мен рөлі, оқу-танымдық және болашақ кәсіби қызметтің міндеттерін шешу құралы ретінде цифрлық технологиялар мен ЖИ-ті қолданудың практикалық дағдыларын қалыптастыру тәсілдері туралы біледі
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Экономика негіздері, кәсіпкерлік және қаржылық сауаттылық
Студенттер экономика мен кәсіпкерлік негіздерін, бизнесті жүргізудің негізгі нысандарын оқып, қаржылық сауаттылық деңгейін арттырып, оның ішінде жеке қаржылық жоспарлау саласында теориялық және практикалық білім алады. Олар мемлекеттің ақша-несие, фискалдық және әлеуметтік саясатының негіздерімен танысады. Тәжірибелік сабақтарда студенттер бизнес-жоспар құрастыру, жеке қаржылық жоспарды құру әдістері мен жинақтарды инвестициялау тәсілдерін, қаржы ұйымдарының қызметтерін пайдалана отырып кірісті арттыру әдістерін, қаржылық алаяқтықтан қорғау әдістерін, зейнетақы жүйесін, сақтандыру, банктер және банк ісі, ақша және қаржы әлеміндегі құқықтық қорғау дағдыларын игереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Экология және өмір сүру қауіпсіздігі
Тірі ағзалардың, әртүрлі ұйымдастыру деңгейлеріндегі экожүйелердің, жалпы биосфераның негізгі өмір сүру заңдары, олардың тұрақтылығы. Биосфера компоненттерінің әрекеттестігі және адамның шаруашылық қызметінің, әсіресе, табиғатты қарқынды пайдалануды жағдайындағы экологиялық салдары. Әртүрлі елдерде және Қазақстан Республикасында тұрақты даму тұжырымдамалары, стратегиялары мен практикалық тапсырмаларының заманауи түсінігі. Өмір сүру қауіпсіздігі, оның негізгі ережелері. Тәуекелдер, төтенше жағдайлар. Тәуекелдерді талдау, тәуекелдерді басқару. Адам қауіпсіздігінің жүйелері. Заманауи тепе - теңсіздік факторлары. Әлеуметтік, діни, саяси, экономикалық қауіптер, күнделікті өмірдегі қауіптер Қауіпсіздік мекемелерінің жүйесі және олардың қызметін құқықтық реттеу
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеулер мен академиялық жазылым негіздері
Бұл курстың мақсаты - зерттеудің тәсілдері мен дағдыларын дамыту. Курста зерттеу жүргізу барысында зерттеу жүргізудің этикалық қағидаттарын сақтай отырып, түрлі ақпараттық-коммуникациялық технологиялар мен ақпаратты іздеуге, сақтауға, өңдеуге, қорғауға және таратуға арналған сервистерді пайдалану арқылы ғылыми зерттеу жүргізудің негізгі әдістері игеріледі. Студенттер ақпаратты талдауды және жүйелеуді, өз идеяларын негіздеп,жеткізуді және оны жүйелі құрылған әрі логикалық тұрғыда жинақы мәтін түрінде ұсына алуды үйренеді, академиялық адалдық қағидаттарына сәйкес, академиялық жазылымның ерекшеліктерін, жазба жұмыстарының түрлерін дұрыс жазу және рәсімдеу тәсілдерін меңгереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Дінтану
Діннің мәнін, оның құрылымын, функциялары мен қоғам мен адам өміріндегі рөлін, оның тарихи даму ерекшеліктерін, Қазақстан дінінің қалыптасуы мен динамикасын, дін саласындағы мемлекеттік саясаттың мәнін зерттеу. Конфессияаралық диалог, діни жағдайды талдау және бағалау, сыни ойлау дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Әдістері: проблемалық оқыту, салыстыру, талдау, герменевтикалық әдістер, эссегерменевтикалық әдістер, эссе
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Құқық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері
Курс барысында студенттер заңнаманың негізгі теориялық ережелері саласындағы білімді игереді, қолданыстағы заңнаманың күрделі жүйесін саралауды үйренеді, сондай-ақ құқықтық мәдениет деңгейін арттырады. Пәнді зерделеу барысында сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрестің себептері, алғышарттары, негізгі әдістері мен нысандары, қазіргі қоғамда сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру мәселелері, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың әлеуметтік, экономикалық, құқықтық, адамгершілік-этикалық әдістері мен нысандары қарастырылады
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тіл біліміне кіріспе
«Тіл біліміне кіріспе» атты теориялық курс тілдің пайда болуы мен дамуы, генеологиялық және типологиялық ерекшеліктері мен түрлері, тілдік бірліктер, қызметі, тіл мен ойлаудың қарым-қатынасы, тіл және қоғамның диалектикалық бірлігінен хабардар етеді. «Тіл біліміне кіріспе» курсын оқып-үйрену нәтижесінде студенттер тіл білімінің негізгі ұғымдарымен, терминдерімен танысып, ғылыми тұрғыдан пайдалануға үйренеді. Тіл білімінің басқа ғылымдармен байланысы және алатын орны туралы жүйелі білім алады. Білімді баяндау, анализ, синтез, сұрақ-жауап, интерактивті, көрнекілік, Блум таксономиясы, модульдік оқыту әдістері арқылы игереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Әдебиеттануға кіріспе
Курс әдеби шығармалардың мәні, шығу тегі мен дамуы туралы, оның әдеби басылымы, принциптері мен әдістері туралы материалдан тұрады, әлемдік әдебиеттің қазіргі даму үрдістерін түсінуге арналған материалды көрсетеді, әдеби мәтінді адекватты түсіндіру тетіктерін талқылайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Оқу сауаттылығы және оқыту негіздері
Мектепте жұмысқа дайындалатын болашақ мұғалімдер әр мектептегі оқушылардың оқу сауаттылығы тұрғысынан жалпы лингвистикалық білімін және логикалық талдауын түсінуді анықтап, жүйелеуді үйренеді. Олар практикалық лингвистикалық талдау жүргізеді және логикалық және грамматикалық сауаттылық дағдыларын дамытады, сонымен қатар оқу сауаттылығын (функционалдық сауаттылық) арттырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазіргі әдеби процесс
Қазіргі әдеби процесс пәнінің мақсаты – әдебиеттің ерекшеліктері мен даму заңдылықтарын, көркем шығарманың, сюжеттің көркемдік әдісі, стилі, жанры, құрылысы және әдебиет туралы ғылымның көркемөнер теориясы, эстетика ғылымдарымен байланысы мәселелерін қарастыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ тілінің фонетикалық жүйесі және оқыту негіздері
Курс барысында болашақ мұғалімдер тілдің фонологиялық және фонетикалық теориялық негіздерін, қазақ тілі фонетикасының ерекшеліктерін, дыбыс жасалуын, тіл заңдылықтарының табиғатын меңгеру арқылы дұрыс ауызша және жазбаша сөйлеудің негіздерін меңгереді. Тәжірибеленуші мұғалімдер тілдің фонетикалық және фонологиялық ерекшеліктерін, заңдылықтарын меңгереді, фонетикалық талдауды кәсіби қызметінде қолдану дағдыларын қалыптастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қазақ фольклоры және оны оқыту негіздері
Болашақ мұғалімдер фольклордың, фольклор мен жазба әдебиеттің, халық ауыз әдебиетінің түрлерінің қоғамдық мәні мен ерекшеліктерін зерттейді. Оқушылардың қазақ ауыз әдебиетінің табиғаты мен шығу тегі, таралуы, сақталуы, жанрлық классификациясы туралы түсініктерін қалыптастыруға үйренеді. Болашақ ұстаздар халық ауыз әдебиеті арқылы оқушылардың талдау қабілетін қалыптастырып, дүниетанымын кеңейтуді үйренеді. Оқушыларға қазақ ауыз әдебиетінің шығу тегі, жанрлық ерекшеліктері туралы теориялық білімдерін талдауға, ақпарат жинауға, әртүрлі мәтіндерді түсінуге және түсіндіруге үйренеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Академиялық сауаттылық негіздері
Болашақ мұғалімдер академиялық жазу негіздерін, оның ережелері мен түрлерін, құрылымын, принциптері мен әдістерін зерттейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Қазақ тілі емлесі мен тыныс белгілері
Болашақ мұғалімдер қазақ тілі сөздерінің жазылу заңдылықтары мен лингвистикасына теориялық саралау жүргізеді. Қазақ тілінің емле ережелерін, тыныс белгілерінің теориясын меңгеруге үйренеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Балалардың жас ерекшелік және физиологиялық даму ерекшеліктері
Пән психиканың қалыптасуымен, оның қызметі мен даму заңдылықтарымен таныстырады. Оқушылардың дамуын байқауға және соған сәйкес оқушылардың жеке қажеттіліктерін ескере отырып, жас ерекшеліктеріне сәйкес оқу процестерін жоспарлауға және жүзеге асыруға үйретеді; әртүрлі жағдайларда шығармашылық және адекватты әрекет ету және оқушылардың оқуы мен әл-ауқатына қолдау көрсету.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қазақ жазу тарихы
Болашақ мұғалімдер дыбыс-таңба, дыбыс-әріп, әріп-таңба туралы түсініктерін тереңдете отырып, қазақ жазуының тарихын білумен қатар қазақ жазуының қалыптасуын дамытады. Олар қазақ әліпбиінің бұрынғы және қазіргі түрлеріне теориялық талдау жасайды. Болашақ мұғалімдер оқушыларына қазақ жазуының қалыптасуы туралы мағлұмат беріп, қазақ жазуының дамуындағы тарихи кезеңдерді түсіндіріп, талдауды үйренеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Педагогикалық зерттеулер
Бұл курс болашақ мұғалімдерге педагогикалық зерттеулердің теориялық негіздерін береді. Болашақ мұғалімдер түрлі сенімді көздерден теориялық білімді іздеу және сыни тұрғыдан іріктеу дағдысын меңгереді, педагогикалық ойлау мен практиканы дамытуда зерттеу нәтижелерін пайдалану дағдыларын қалыптастырады, зерттеулерге негізделген оқыту мен білім алуға, сондай-ақ осы дағдыларды үздіксіз дамытып, өздерін кәсіби тұрғыдан жетілдіруге ықпал етуге дайын болуы тиіс.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Ежелгі және хандық дәуір әдебиеті мен оқыту жүйесі
Болашақ мұғалімдер түркі тілдес халықтарға ортақ әдебиеттер мен Қазақ хандығы дәуіріндегі әдебиеттердің мазмұнын, осы кезең әдебиетін зерттеген ғалымдардың еңбектерін зерттейді. Олар көне әдеби жәдігерлердің қазақ әдебиетіндегі орнын айқындайды, көне түркі әлемі мен хан дәуірі мұраларының оқушылардың рухани дамуына, қоғамдық-саяси, әлеуметтік көзқарастарының қалыптасуына ықпалын ұғынады. Олар студенттерге ежелгі және хан дәуіріндегі қазақ әдебиетінің тарихы, көрнекті өкілдерінің шығармаларының мазмұны туралы толық теориялық білім бере алады, осы дәуір әдебиетінің негіздерін түсіндіре отырып, студенттерді өзіндік ізденістерге тарта алады. Болашақ мұғалімдер оқыту барысында ұлттық әдебиеттің негіздерін көрсетеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ тілінің лексикологиясы және оқыту негіздері
Болашақ мұғалімдер қазақ тілінің сөздік құрамының теориялық ерекшеліктерімен және әр сөзді әдеби, сауатты сөйлеуде дұрыс қолданудың әдіс-тәсілдерімен танысады, оларға сөздің құрылымын, сөздік қорын, мағынасын теориялық және практикалық тұрғыдан үйретеді. Олар қазақ тілінің сөздік құрамы мен құрылымының, фразеологизмдердің рөлін, сауатты, әдеби-мәдени сөйлеудегі сөздердің мағынасын түсіндіре алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ХІХ ғасыр мен ХХ ғасыр басындағы қазақ әдебиеті және оқыту жүйесі
Болашақ мұғалімдер ХІХ ғасыр мен ХХ ғасыр басындағы әдебиеттің дамуы мен кезеңдерін және осы кезеңдегі көрнекті жазушылардың өмірбаянын зерттейді. Курстың маңыздылығын түсініп, түсіндіре білу үшін олар шығармашылық ізденістермен, іргелі зерттеулермен және олар туралы жазбалармен танысады. Сондай-ақ олар әдеби жанрлардың, аудармалардың, әдеби сын мен прозаның дамуын зерттейді. Олар оқушыларға ХІХ-ХХ ғасырдың басындағы тарихи-әлеуметтік жағдайлардың әдеби ағымдарға әсерін көрсетуді үйренеді. Олар ақын-жазушылардың шығармашылығының тақырыптық негіздерін, дәуірлер сабақтастығын, дәстүр сабақтастығын және оны білім беру жүйесінде түсіндіру жолдарын қарастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Білім берудегі психология және өзара әрекеттесу мен коммуникация тұжырымдамалары
Болашақ мұғалімдер заманауи психологиялық теориялар мен үлгілер, сондай-ақ тұлғаның қызметі және оның жеке қасиеттері туралы білімге ие. Олар бұл білімді әртүрлі білім беру мәнмәтінінде мұғалімдік қызметінде қолдана алады. Болашақ мұғалімдер білім беру үрдісінде диалогты, өзара әрекеттесуді және қарым-қатынасты дамыта отырып, білім алушылардың қолайлы дамуына ықпал етеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Білім беру туралы ғылым және оқытудың негізгі теориялары
Болашақ мұғалімдер оқытудың әртүрлі теориялары мен педагогикалық үлгілеріне жетелейтін тұлғаның тұжырымдамалық бейнелері сияқты педагогика ғылымының негіздерін меңгереді. Теориялық тұжырымдамаларды түсіну негізінде болашақ мұғалімдер әртүрлі оқу жағдайларына сәйкес педагогикалық таңдау жасай алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қазақ тілінің сөзжасамы және оқыту негіздері
Болашақ мұғалімдер сөзжасам теориясын, сөзжасамның ұғымдары мен бірліктерін, сөзжасамдық талдаудың синхронды және диахрондық түрлерін үйретуді үйренеді. Сөзжасам жолдары мен сөзжасам тәсілдерін көрсетуге үйренеді және қазақ тіліндегі сөздердің сөзжасамдық табиғаты, сөзжасамдық бірліктері мен сөзжасам тәсілдері туралы білімдерін дамытады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Бағалау және дамыту
Болашақ мұғалімдер оқу үдерісінде бағалаудың мәнін терең түсінеді және оқу үдерісінің әртүрлі кезеңдерінде этикалық түрде конструктивті бағалауды қамтамасыз ете алады және білім алушыларды бағалауға тарта алады. Болашақ мұғалімдер бағалаудың әртүрлі технологияларын, принциптерін, кезеңдерін, өз білім саласын бағалау құралдарын (қалыптастырушы және жиынтық бағалауды, өзін-өзі бағалауды, өзара бағалауды және т.б. қоса алғанда) анықтайды, саралайды және пайдаланады. Олар бағалауға қатысты өздерінің түсініктері мен тәжірибелерін сыни тұрғыдан бағалауға, талдауға және оларды әрі қарай дамытуға қабілетті.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Инклюзивті білім беру ортасы
Пән студенттердің жан-жақтылығын есепке алуға және оқу процесінде олардың жеке қажеттіліктерін анықтауға мүмкіндік береді; сәйкес АКТ, оқыту және көмекші технологияларды пайдалана отырып, студенттердің оқуын және білім беру үдерісіне қосылуын қолдау; студенттердің өмір сүру деңгейін және оқу деңгейін ескере отырып, қоғаммен (мұғалімдер, оқушылар, ата-аналар/қамқоршылар) бірлесіп, психологиялық және этикалық тұрғыдан оқушылардың әл-ауқатын қолдау.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ тілін оқыту теориясы мен технологиясы
Болашақ мұғалімдер оқыту технологиясын көрсету және оның теориялық негіздерін түсіндіру арқылы қазақ тілін оқытудың өзіндік жолдарын дамытады. Мектепте қазақ тілін оқытудың теориясы мен технологиясын қарастырып, талдауға үйренеді, сонымен қатар қазақ тілін оқытудың әдіс-тәсілдері мен технологияларын түсіндіреді. Қазақ тілін оқытудың теориясы мен технологиясының негіздерін түсіндіреді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Оқытудың әдісі мен технологиялары
Болашақ мұғалімдер оқытудың стратегиялары мен әдістемелерін жан-жақты түсінеді және оларды нақты педагогикалық жағдайларға, мектептің нақты шарттарына және оқушылардың мүмкіндіктеріне сәйкес келетін инновациялық әдістермен жоспарлауда, оқытуда және бағалауда қолдана алады. Болашақ мұғалімдер білім беру үдерісінің әртүрлі кезеңдерінде қолайлы инклюзивті, физикалық және онлайн оқыту ортасын құра алады. Болашақ мұғалімдер оқу материалдарын жоспарлау кезінде авторлық құқық пен деректерді қорғау ережелерін түсінеді және қолдана алады. Болашақ мұғалімдердің дидактика, оқыту технологиялары мен оқушыларды ынталандыру әдістері бойынша қажетті білімдері бар, оқушыларға қажетті педагогикалық көмек көрсете алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ әдебиеті және оқыту жүйесі
Болашақ мұғалімдер қазіргі қазақ әдебиетінің бағыты мен мазмұнына талдау жасайды. Олар өз шәкірттерін қазіргі ақын-жазушылардың шығармашылығымен таныстырып, олардың шығармаларының идеялық-көркемдік ерекшеліктерін ұғындыруды үйренеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ әдебиетін оқыту теориясы мен технологиясы
Болашақ мұғалімдер әдебиетті оқытудың әдістері мен технологияларын, сондай-ақ оларды қолдану жолдарын енгізеді және талдайды. Оларды іс жүзінде көрсетіп, қазақ әдебиетін оқытудың таңдалған әдіс-тәсілдері мен технологияларының түрлеріне түсініктеме беріп, талдау жасайды.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ тілінің морфологиясы және оқыту негіздері
Болашақ мұғалімдер қазақ тіліндегі морфологиялық санаттарды зерттеп, қазақ тілінің сөздерді түрлендіру жүйесін оқытуды меңгереді. Олар қазақ тіліндегі грамматикалық санаттар туралы білім беруге үйренеді. Сонымен қатар грамматикалық ұғымдар туралы түсініктерін дамытады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ тілінің синтаксисі және оқыту негіздері
Болашақ мұғалімдер қазақ тілінің сөз тіркесі мен сөйлем құрылысының ерекшеліктерін, белгілерін, синтаксис теориясын түсіндіре алады. Олар қазақ тіліндегі сөз тіркестері мен сөйлемдердің құрылымының, түрлерінің теориялық негіздерін және бұл пәннің ойды дұрыс жеткізудегі маңызын зерттейді. Қазақ тіліндегі сөз тіркесі мен сөйлем түрлерінің белгілері мен қызметін де зерттейді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 10
-
Түркі халықтарының әдебиеті
Бұл курста түркі халықтары әдебиеті тарихының кезеңдері, қалыптасуы, әлем әдебиетіндегі алатын орны меңгертіледі. Студенттер пәнді оқу барысында ақын-жазушылардың шығармаларын кеңінен қарастыра отырып, өз ойларын қорытып айтуға, белсенді ойлауға, алған білімдерін жетілдіруге, ғылыми көзқарастарын кеңейтуге, іздене білуге үйренеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Әлем әдебиеті және оқыту жүйесі
Болашақ мұғалімдер әлем әдебиетінің даму заңдылықтарын, шығармалардың көркемдік ерекшеліктерін дүниенің әлеуметтік ерекшеліктері призмасы арқылы зерттейді. Әлем әдебиетін оқудың арқасында болашақ мұғалімдердің дүниетанымы кеңейіп келеді. Әдеби шығармаларды талдау арқылы әлем әдебиетінің негізгі бағыттарын меңгеруге үйренеді. Әлем әдебиеті мен қазақ әдебиетінің байланыстары мен ерекшеліктерін талдап, салыстырады. Сондай-ақ олар шығармалардың көркемдік құндылығы мен қазіргі мәдениеттегі әлеуметтік жағдай арасындағы байланысты талдайды. Болашақ мұғалімдер оқушыларына әлем әдебиетінің даму заңдылықтарын түсіндіруге және мектеп бағдарламасы аясында әлем әдебиеті шығармаларын оқытудың маңызы мен ерекшелігін ұғынуға үйренеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Әдеби өлкетану
«Әдеби өлкетану» пәні жергілікті ақын-жазушылардың әдеби-шығармашылық мұрасын айқындайды. Поэзиялық, прозалық, драмалық шығармалар осы пәнде сарапталады. Әдеби өлкетануды меңгеру елімізде жүріп жатқан «Рухани жаңғыру» бағдарламасының негізгі талаптарына сәйкес келеді. Білім алушылар жалпы қазақ әдебиетінің құрамдас бір бөлігі ретінде белгілі бір аймақтың, өлкенің әдеби шығармалары мазмұнымен танысу нәтижесінде рухани, мәдени өмір деректерімен танысады, қоғам дамуында орны бар белгілі адамдардың, өлкенің тарихи тұлғаларының көркем әдебиетте сомдалуымен, көркем шығарма арқауына айналған кейіпкерлер әлемімен танысуға мүмкіндік алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Оқытуды жоспарлау және дербес оқыту
Болашақ мұғалімдер өздерінің оқыту саласындағы білім беру бағдарламаларымен, сондай-ақ кәсіпкерлік пен тұрақты даму сияқты білім берудің белгілі бір деңгейін дамытудың педагогикалық қағидаларымен және қиылысатын тақырыптарымен таныс. Болашақ мұғалімдерде педагогикалық және өз бетінше ізденістерге негізделген оқыту технологияларын қолдану және оқыту үдерісіне оқушылардың жан-жақтылығын және инклюзия қағидаларын ескере отырып, оқытуды дараландыру дағдылары бар.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Махамбеттану
"Махамбеттану" курсы ұлт ақыны, ержүрек жауынгер Махамбет Өтемісұлының көркем әдеби мұрасы мен ерлік істерін дәріптеп, рухты жырлары арқылы білім алушылардың рухани-эстетикалық талғамын жетілдіреді, ерлікке, елін сүюге тәрбиелейді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Көркем шығарманы герменевтикалық талдау
Болашақ мұғалімдер көркем мәтінді герменевтикалық талдау ұғымын және талдау әдістерін зерттейді. Тарихи және көркем мәтіндерді талдап, талдау әдістерін үйретеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Салғастырмалы грамматика
Болашақ мұғалімдер қазақ-орыс тілінің грамматикасын салыстыра отырып, өзге ұлт өкілдерін оқытуды, тіл ерекшеліктерін көрсетуді және оларды тіл үйретуде қолдануды үйренеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Зерттеулер, даму және инновациялар
Қазіргі заман деңгейінде болу, өзін және жұмысын үнемі дамыту мүмкіндігіне ие болу үшін болашақ мұғалімдер зерттеуге негізделген жаңа білім алады және білім беру мен мұғалім кәсібінің дамуына, әртүрлі желілерде оқытудың инновациялық тәсілдеріне, сонымен қатар білім алушыларды оқыту мен басқаруға қатысты зерттеулер жүргізеді. Болашақ мұғалімдер дамуға бағытталған ойлау тәсілін меңгереді, қоғамда және білім беру ортасында болып жатқан өзгерістер контексінде оқытудың инновациялық тәсілдері мен технологияларын әзірлеуге, жаңартуға және қолдануға қабілетті.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Абайтану
Абайдың гуманистік ілімдеріне бой алдырған толыққанды, адамзатты сүйетін, адамгершілігі мол, толерантты азаматты қалыптастыру. Абайдың мәңгілік құндылықтар туралы ойларына терең махаббат тәрбиелеу: оның өлеңдері мен прозаларында көрсетілген оқу, білім, ғылым, өнер, тәрбие, адамгершілік; ақын-ойшылдың дүниетанымына әсер еткен негізгі көздерді көрсету; Шығыс мәдениетінен, Ислам философиясынан шыққан Ар-намыс пен ар-ождан түсінігін игеру
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Әдебиет теориясы
Болашақ мұғалімдер көркем шығарманы талдау, сараптау әдістемесін зерттеп, әдебиеттегі теориялық ұғымдардың негіздерін меңгереді. Олар мектептегі қазақ тілі мұғаліміне қажетті әдебиет саласының теориялық негіздерін көрсетеді. Сондай-ақ әдеби үдерістің анықтамасымен, әдебиеттің жанрлары мен түрлерімен, көркемдік тәсілдерімен, ағымдары мен бағыттарымен танысады. Болашақ ұстаздар көркем әдебиеттің өнер ретіндегі ерекшеліктерін, оның идеялық мәні мен әлеуметтік болмысын, даму заңдылықтарын және көркем шығарманы талдау қағидаттарын зерттейді. Әдебиеттанудағы теориялық ұғымдар мен категорияларды меңгеруге үйренеді. Сондай-ақ олар мәтіннің кез келген түрін талдауды үйренеді және оқушыларды көркем шығарманың эстетикалық табиғатын тануға үйретеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ тілінің тарихи грамматикасы
Болашақ мұғалімдер қазақ тілінің тарихи негіздерін, грамматикасын ғылыми-теориялық ұғымдарды пайдалана отырып, шәкірттеріне түсіндіруді үйренеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ тілі мен әдебиетінен сабақ үлгілерін жасау негіздері
Болашақ мұғалімдер қазақ тілі мен әдебиетінің теориялық негіздерін көрсетіп, қазақ тілі мен әдебиетін оқытудың әдіс-тәсілдерін іс жүзінде дұрыс және тиімді пайдалану мен қолдануды меңгереді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Мәтін және лингвамәдени талдау негіздері
Болашақ мұғалімдер мәтіннің ғылыми-теориялық тұжырымдамасын зерттеп, түсінігін кеңейтеді. Олар мәтінді зерттейді, негізгі теорияны түсіндіреді және мәтінге тілдік және мәдени талдау жасайды. Олар мәтінді лингвистикалық және мәдени талдау әдістерін көрсетіп, лингвистикалық және мәдени талдаудың мәнін түсіндіреді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Аталым теориясы және мәтін құру негіздері
Болашақ мұғалімдер мәтінді номинациялау және құрастыру негіздерін меңгереді және оларды кәсіби қызметінде қолдануды үйренеді. Олар тілде номинациялардың пайда болу жолдарын түсіндіреді. Мәтіннің композициясын тақырыптық ойдың идеалды баяндалуының көрсеткіші ретінде зерттейді
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Тілдік кеңістік және қазақ тілі экологиясы
Болашақ мұғалімдер қазақ тілінің қолданыс аясын сақтап, кеңейту жолдарын іздестіруде.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Тәуелсіздік жылдарындағы қазақ әдебиеті және оқыту жүйесі
Болашақ мұғалімдер қазақ әдебиетінің тәуелсіздік жылдарындағы дамуын, қазақ поэзиясындағы ұлттық сипаттың тереңдей түсуін, ақындар шығармашылығындағы тәуелсіздік тақырыбын зерттейді. Сондай-ақ талдау барысында ХХ-ХХІ ғасырлар тоғысында жазылған шығармаларды қоғамдық пікірге байланыстыра зерттейді. Олар тәуелсіздік жылдарындағы әдеби үдеріс пен көркем шығармашылыққа ғылыми-теориялық талдау, түсіндіру жұмыстарын жүргізеді, көркемдік-эстетикалық даму жолдарын талқылайды. Болашақ мұғалімдер оқушыларға сол кезеңдегі әдебиеттің олардың рухани дамуына, қоғамдық-саяси, әлеуметтік көзқарастарының қалыптасуына ықпалын түсінуге үйретуді үйренеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ әдеби сынының тарихы
Бұл курста әдеби сынды әдебиет тарихының салалары, әдебиет теориясы сынды пәндермен тығыз байланыста оқыта отырып, студенттердің кәсіптік біліктілігін арттыру көзделеді. «Қазақ әдеби сынының тарихы» пәнінен студент-жастар қоғамдық, әлеуметтік, саяси, рухани т.б. өмір деректерінің ең бір қайшылықты, күрделі дәуірлерінен, қазақ әдеби сынының кәсіби тұрғыда қалыптасуы мен қазіргі жай-күйінен, сын жанрының теориялық негіздерінен жан-жақты мәлімет алып шығады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазақ әдеби тілінің тарихы
«Қазақ әдеби тілінің тарихы» пәнінің мақсаты - әдеби тілге тән негізгі белгілер мен нормаларды, әдеби тілдің тарихи кезеңдерде қалыптасу, даму дәрежесі мен оның стильдік тармақтарын меңгерту. Пәнді меңгеру барысында білім алушыларда әдеби тіл ұғымы, сипаты, оның арналары, нормалары, қоғамдық қызметі, әдеби тілдің функционалдық стильдермен арақатынасы жөнінде білім және әдеби тілдің ерекшеліктеріне талдау жасай білу, коммуникативтік, әдеби тіл нормасына сай сөйлеу, әдеби тілдің стильдеріне сай тілдесім т.б. дағдылар қалыптасады. Пәнді оқытуда креативті оқыту, витагендік, проблемалық, дамыта оқыту т.б. оқыту технологиялары пайдаланылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Аналитикалық ойлауды дамытады, ғылыми-зерттеу қызметінде дағдыларды меңгереді; ғылыми деректерді өңдеу бойынша сапалы жұмыс жүргізеді; ғылыми қызметті іске асыруда субъективтілік пен жауапкершілікті арттырады; өзіндік көзқарасы қалыптасады.
- Біртұтас жүйе және адам ретінде қоғам туралы, қазіргі қоғамдағы рухани процестердің рөлі, жеке және заңды тұлғалардың құқықтарын қорғау саласындағы тараптардың құқықтық мүдделері, кәсіпкерлік қызметті жүзеге асырудың экономикалық және әлеуметтік жағдайлары, адамға және табиғи ортаға зиянды және қауіпті факторлардың әсері, негізгі ұғымдары туралы біледі.
- Педагогикалық үдерісте білім беру және тәрбиелік міндеттерді, оқытудың түрлерін, формаларын және әдістерін біледі, алған білімдері негізінде білім беру үдерісін басқарудың әдістері мен құралдарын, принциптері мен аңдылықтарын меңгереді. Инклюзивті, жалпы білім беретін мектептердің арнайы сыныптары мен үйден оқыту жағдайында оқушыларды инклюзивті оқыту үлгісін қолдану жұмыстарын ұйымдастыруды, жоспарлауды және шешім қабылдауды үйренеді.
- Педагогикалық психологияның негізгі ұғымдары мен терминдерін меңгеріп, психологиялық-педагогикалық білімді практика жүзінде қолданудың негізгі салаларын біледі, оқу және тәрбие үдерісіндегі адамның танымдық және жеке даму заңдылықтарын, фактілер мен құбылыстарды талдайды.
- Әр түрлі деңгейдегі білім беру ортасын жобалау, сараптау және түзету мәселелерін шешуге кешенді тәсілді қолданады, адамның когнитивті және тұлғалық даму процесінің бөлігі ретінде үздіксіз оқыту тұжырымдамасын түсінеді және іс жүзінде қолданады, сонымен қатар жеке, қоғамдық және желілік деңгейлерде қарым-қатынас пен өзара әрекеттесудің негізгі тұжырымдамалары мен теорияларын қолданады.
- Адам тұжырымдамалары мен олардың оқуды түсінудегі және білім беру үдерісін жобалаудағы маңызын, оқыту теориялары мен олардың оқуды түсінудегі және білім беру үдерісін жобалаудағы маңызын ажыратады; жан-жақты оқыту үдерісіне қолайлы оқыту теориялары мен педагогикалық үлгілерді қолданады.
- Әр білім алушылардың бастапқы кезеңдерін, олардың оқу әлеуеті мен нақты қолдау қажеттіліктерін тани алады, өз білім алушыларына нақты қолдау, жетекшілік ету, оқыту және бағалауға қатысты жеке қажеттіліктерін қарастыра алады.
- Оқу мен оқытудың инновациялық стратегияларын, сондай-ақ пән бойынша ұзақ мерзімді, орта мерзімді, қысқа мерзімді сабақ/сабақ жоспарлары, оқу және сыныптан тыс іс-шаралар негізінде білім беру үдерісін және/немесе сыныптан тыс іс-шараларды жобалау, өткізу және бағалау әдістері мен құралдарын қолданады; эксперименттердің нәтижелерін және/немесе жиналған деректерді талдап, қорытынды жасайды.
- Қазақ тілінің фонетикалық жүйесі мен дыбыстық құрылымы, заңдылықтары, ішкі ерекшеліктері туралы теориялық ұғымдарды түсіндіреді; фонетикалық терминология мен транскрипцияны қолданады; кешенді фонетикалық талдау әдістерін қолданады; тіл фонетикасын теория мен практикада оқытады.
- Қазақ әдеби тілінің лексикалық-фразеологиялық жүйесін, негізгі категорияларын түсіндіреді; лексикалық және фразеологиялық бірліктердегі парадигматикалық, синтагматикалық байланысты, лексикалық бірліктердің арақатынасын түсінеді.
- Мәнмәтіндегі сөздерді мәтіннің мағынасына қарай талдайды; сөзжасамның ғылыми-теориялық негіздерін түсіндіреді; сөзжасамдық талдау жүйесін және сөз тудырушы жұрнақтарды түсіндіреді; қазақ тілі морфологиясының ғылыми теориясын түсіндіреді; сөзді түрлендіру жүйесі туралы құзыреттілікке негізделген білімге ие.
- Қазақ тілінің синтаксис теориясы мен синтаксистік құрылымын түсіндіреді; синтаксистік ұғым бірліктерін ажыратады; қазіргі қазақ әдеби тілінің нормаларына сәйкес сөйлем құрастырады; сөз тіркестеріне, сөйлем түрлеріне жан-жақты талдау жүргізеді.
- Шешендік өнер мен логикалық ойлауды қолданады; ұлттық құндылықтарды, қазақ ауыз әдебиетінің тарихын, фольклортану мен фольклортанулық зерттеулерді түсіндіреді; көне түркі әдебиетіне ортақ әдеби және мәдени ескерткіштерге сипаттама береді; ақындар мен айтушылар поэзиясын түсініп, пікір айтады.
- Қазақ әдебиетіндегі негізгі әдеби мотивтерді сипаттайды; жазба әдебиеттің қалыптасуы мен дамуын түсіндіреді; тәуелсіздік кезеңіндегі қазақ әдебиеті қайраткерлерінің мұрасын меңгереді; прозаға, поэзияға және драматургияға, сатира жанрындағы жаңашыл ізденістерге, жаңашыл әдебиеттану мен әдеби сынға қатысты шығармаларды ұсынады.
- Дүние жүзі әдебиеті тарихының қалыптасуы, дамуы, тенденциялары мен концепцияларын түсінеді; қазақ және әлем әдебиетін салыстырады; автор мен кейіпкер арасындағы байланысты түсіндіреді; әдеби гендер мен тип, әдеби мектептер, әртүрлі ағымдар мен стильдер туралы негізгі түсініктерді меңгереді; пәндік ұғымдарды, ережелерді, теориялық талдау әдістерін түсіндіреді.
- Мәтінге тілдік, логикалық талдау жүргізеді; оқушылардың ауызша және жазбаша сөйлеу дағдыларын жетілдіреді; мәтіннің негізгі идеясы мен мазмұнын анықтайды; жалпы тілдік құзыреттілігін және тыныс белгілері мен емле ережелерін білуін көрсетеді; орфографиялық талдау жүргізеді.