7R01111 Педиатрия
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Теориялық және практикалық білімнің кең көлеміне ие, кәсіби міндеттерді ойдағыдай шеше алатын, дифференциалды-диагностикалық іздеуді жүргізе алатын, жоғары білікті дәрігер маман педиатр даярлау; толық көлемде медициналық көмек көрсету; баланың өмірі мен денсаулығын сақтау бойынша барлық қажетті профилактикалық және оңалту іс-шараларын жүргізу.
-
Академиялық дәреже Резидентура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 140
-
Білім беру бағдарламаларының тобы R030 Педиатрия
-
Білім беру саласы 7R01 Денсаулық сақтау (медицина)
-
Дайындық бағыты 7R011 Денсаулық сақтау
Пәндер
-
Стационардағы балалар аурулары
Пән стационарлық емдеуді қажет ететін соматикалық аурулары бар балаларды жүргізу кезінде резиденттердің клиникалық ойлауы мен практикалық дағдыларын дамытуға бағытталған. Резиденттер диагностика алгоритмдерін, диагнозды тұжырымдауды және жас ерекшеліктерін және патологиялық ерекшеліктерін ескере отырып, жеке емдеу жоспарын құруды, дәлелді медицина принциптерін, медициналық құжаттаманы жүргізуді, сондай-ақ өмірге қауіп төндіретін жағдайларда балаларға шұғыл көмек көрсету әдістерін зерттейді. Негізгі бағыттарға мыналар жатады: аллергология және иммунология, гастроэнтерология, гематология, кардиология, нефрология, пульмонология, ревматология және эндокринология. Әр бағыт бойынша диагностика, мониторинг және терапия, оның ішінде пәнаралық өзара іс-қимыл дағдылары пысықталады. Қарым-қатынас дағдылары дамиды: балалармен және олардың ата-аналарымен өзара әрекеттесу, алдын алу және емдеу бойынша оқыту. Білім беру сессияларына, клиникалық талдауларға, ғылыми және зерттеу іс-шараларына қатысуға қолдау көрсетіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 70
-
Педиатриядағы қарқынды терапия
Пән резиденттердің жас ерекшеліктерін ескере отырып, балалардағы ауыр жағдайларды диагностикалау, бақылау және емдеудің практикалық дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. ОРИТ жұмысын ұйымдастыру, пациенттерді тасымалдау, тіршілікті қамтамасыз ету әдістері және медициналық құжаттаманы жүргізу зерттеледі. Тыныс алу жеткіліксіздігі, шок, құрысулар, сепсис, көп мүшелі жеткіліксіздік және басқа да қауіпті жағдайлар үшін шұғыл көмек көрсетуге ерекше назар аударылады. Резиденттер тыныс алу және гемодинамикалық қолдауды, қышқыл-негіз күйін түзетуді, электролиттік және гликемиялық бұзылуларды, инфузиялық терапия принциптерін және вазопрессорларды қолдануды меңгереді. ЭКМО, плазмаферез, бүйрек алмастыру терапиясы және органопротекцияны қоса алғанда, қазіргі заманғы қарқынды терапия әдістері зерттелуде. Пән аясында клиникалық бағалау, диагноз қою, дәлелді медицина негізінде жеке емдеу жоспарын құру және бейімдеу дағдылары қалыптасады. Пәнаралық өзара іс-қимыл, ата-аналармен жұмыс, оқыту және кеңес беру, сондай-ақ ғылыми және білім беру іс-шараларына қатысу құзыреттері дамиды. Резиденттер зерттеу қызметіне тартылады және нормативтік база және балалар денсаулығын сақтаудың ұлттық бағдарламалары туралы білім алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 12
-
Жедел шұғыл медициналық көмек
Пән ДДҰ-ның халықаралық хаттамаларына және дәлелді медицина қағидаттарына сәйкес ауруханаға дейінгі кезеңде балаларға диагностика мен шұғыл көмек көрсетуді қамтиды. Резиденттер баланың жағдайын жылдам бағалауға, клиникалық шешімдер қабылдауға және болжамды жақсарту үшін шұғыл көмек көрсетуге үйретіледі. Пән педиатрлар тобының жұмысын ұйымдастыруды, триажды, жедел жағдайларды диагностикалауды және басқаруды (тыныс алу жеткіліксіздігі, шок, құрысулар, анафилаксия, интоксикация, хирургиялық патология), тыныс алу және инфузиялық қолдауды, жарақат пен күйікке көмек көрсетуді, негізгі және кеңейтілген реанимацияны (BLS, ALS, PALS) қарастырады. Аяқтағаннан кейін резиденттер жас ерекшеліктерін ескере отырып, балаларға шұғыл көмек көрсете алады, клиникалық алгоритмдерді қолдана алады, диагнозды тұжырымдай алады, емдеудің тиімділігін дамытады және бағалайды. Олар сондай-ақ кәсіби дамуға, клиникалық ұсыныстарды талдауға, ата-аналар мен әріптестерді оқытуға, ғылыми зерттеулерге және балалардың денсаулығын сақтау бойынша пәнаралық топтарға қатысуға дайын болады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 12
-
Балалар хирургиясы
Пән балалардың анатомиялық-физиологиялық ерекшеліктерін ескере отырып, хирургиялық ауруларды диагностикалауды, емдеуді және алдын алуды қамтиды. Резиденттер клиникалық, зертханалық және аспаптық диагностика әдістерін, жедел жағдайлар, туа біткен ақаулар, жарақаттар, күйіктер және онкопатологияларды басқару тактикасын зерттейді. Минималды инвазивті технологияларды, қарқынды терапияны және реанимацияны қоса алғанда, заманауи тәсілдер игерілуде. Пән клиникалық шешімдер қабылдау, емдеудің жеке жоспарларын жасау, дәлелді медицина негізінде олардың тиімділігін бағалау дағдыларын дамытады, сондай-ақ пациенттің қауіпсіздігін қамтамасыз ету, ата-аналармен қарым-қатынас жасау және медициналық құжаттаманы жүргізу дағдыларын қалыптастырады. Оқыту кәсіби өсуге, пәнаралық өзара әрекеттесуге және балалардың денсаулығын сақтау жөніндегі ғылыми және ұлттық бағдарламаларға қатысуға ықпал етеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Амбулаториялық-емханалық педиатрия
Пән амбулаториялық жағдайда балаларды диагностикалауды, емдеуді, профилактиканы және диспансерлік бақылауды қамтиды. Резиденттер алғашқы медициналық-санитарлық көмекті ұйымдастыру, диспансерлеу, медициналық құжаттаманы жүргізу, қазіргі заманғы клиникалық ұсыныстарға сүйене отырып, кең таралған ауруларды (ЖРВИ, анемия, аллергия, тері және созылмалы патологиялар) диагностикалау және емдеу қағидаттарын меңгереді. Ауруханаға дейінгі көмек, төтенше жағдайлар және ата-аналарды ақпараттандыру тәсілдері зерттелуде. Вакцинация, иммунопрофилактика, аурулардан кейін қалпына келтіру және ерекше қажеттіліктері бар балаларды алып жүру мәселелеріне назар аударылады. Пән ата-аналармен өзара әрекеттесу, олардың алдын алу және емдеу мәселелеріне үйрету, сондай-ақ білім беру іс-шаралары мен талқылауларына қатысу дағдыларын қалыптастырады. Сонымен қатар, резиденттер негізгі зерттеу дағдыларын игереді — клиникалық маңызды сұрақтарды тұжырымдайды, деректерді жинайды және талдайды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 14
-
Неонатология
Пән жаңа туған нәрестелердің, соның ішінде шала туылған нәрестелер мен перинаталдық патологиясы бар балалардың ауруларын диагностикалауды, емдеуді және алдын алуды қамтиды. Резиденттерде жаңа туған нәрестелерді күту, ерте диагностикалау және мамандандырылған көмек көрсетудің практикалық дағдыларын қалыптастырады. Физиологиялық бейімделу, неонатальды реанимация, респираторлық және қоректік қолдау, асфиксия, инфекциялар, гипербилирубинемия, сондай-ақ шала туылған нәрестелерді күту және туа біткен ауруларды скрининг принциптері қарастырылады. Резиденттер жас ерекшеліктерін ескере отырып, диагностика және емдеу алгоритмдерін меңгереді, клиникалық ойлауды қалыптастырады және дәлелді медицина негізінде жеке емдеу жоспарларын жасайды. Оқыту ата-аналармен кәсіби қарым-қатынасты дамытуға, құжаттаманы жүргізуге бағытталған. Сондай-ақ балалардың денсаулығын сақтаудың ұлттық бағдарламалары шеңберінде пәнаралық топтарда зерттеу дағдылары мен жұмысқа дайындығы қалыптастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Балалар дерматовенерологиясы
Пән балалар мен жасөспірімдерде тері және жыныстық жолмен берілетін ауруларды диагностикалау, емдеу және алдын алу бойынша резиденттерде клиникалық құзыреттіліктерді қалыптастыруға бағытталған. Терінің жас ерекшеліктерін ескере отырып, жасөспірімдерде жұқпалы, қабыну, аутоиммунды және тұқым қуалайтын дерматоздар, сондай-ақ жыныстық жолмен берілетін инфекциялар (ЖЖБИ) зерттеледі. Заманауи диагностикалық әдістер, соның ішінде дерматоскопия, микроскопия және зертханалық зерттеулер және дәлелді медицинаға бағытталған терапия тәсілдері қарастырылады. Алдын алуға, вакцинациялауға, емдеу қауіпсіздігін қамтамасыз етуге, пәнаралық өзара іс-қимылға, сондай-ақ пациенттердің отбасыларымен тиімді қарым-қатынас жасау дағдыларын қалыптастыруға және ғылыми зерттеулерге қатысуға ерекше назар аударылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Балалардағы вакцинаның алдын алу
Пән балалардағы вакцинацияның негізгі аспектілерін, соның ішінде оның әлеуметтік маңыздылығын, профилактикалық вакцинацияларды ұйымдастыруды және иммундауға жеке көзқарасты қамтиды. Ұлттық егу күнтізбесі, вакцинацияға көрсеткіштер мен қарсы көрсеткіштер, созылмалы аурулары бар балаларды басқару ерекшеліктері зерттелуде. Вакциналардың түрлері, иммундық реакцияны қалыптастыру механизмдері, ықтимал реакциялар мен асқынулар, сондай-ақ олардың алдын алу және түзету әдістері қарастырылады. Ата-аналарды қалыптастыру, вакцинациямен қамтуды арттыру стратегиясы, сондай-ақ вакцинаға қарсы көңіл-күй мен вакцинация туралы мифтермен күресу мәселелеріне ерекше назар аударылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Балалар неврологиясы
Пән резиденттерде туа біткен ақауларды, перинаталдық зақымдануларды, эпилепсияны және нейромускулалық бұзылуларды қоса алғанда, балалардағы жүйке жүйесі ауруларын диагностикалау, емдеу және алдын алу бойынша кәсіби дағдыларды қалыптастыруға бағытталған. Жүйке жүйесінің дамуының жас ерекшеліктері, неврологиялық тексеру әдістері, ЭЭГ, МРТ, КТ деректерін түсіндіру қарастырылады. Оқыту шұғыл көмек көрсетуді, дәлелді медицинаны ескере отырып, жеке емдеу жоспарларын құруды, медициналық құжаттаманы жүргізуді, пациенттердің отбасыларымен және топтық жұмыстармен өзара әрекеттесуді қамтиды. Оңалту, пәнаралық тәсіл және балалардың неврологиялық денсаулығының сапасын арттыруға бағытталған ғылыми зерттеулерге қатысу мәселелеріне ерекше назар аударылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Балалар жасындағы онкология және гематология
Пән балалардағы ісік және гематологиялық ауруларды, олардың этиологиясын, патогенезін, диагностикасын, лечение және профилактикасын зерттейді. Балалар мен ересектердегі аурулардың ағымындағы айырмашылықтар, соның ішінде қатты ісіктер, лейкоздар, лимфомалар, анемия және коагулопатиялар қарастырылады. Диагностиканың (генетикалық, цитологиялық, бейнелеу зерттеулері) және терапияның (химио-, мақсатты, иммунотерапия, сүйек кемігін трансплантациялау) заманауи әдістері зерттелуде. Пациенттердің өмір сүру сапасын жақсарту үшін оңалту, паллиативті көмек және пәнаралық өзара әрекеттесуге баса назар аударылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Балалар фтизиатриясы
Пән резиденттерде балалардағы туберкулезді диагностикалауға, емдеуге және алдын алуға жүйелі тәсілді қалыптастыруға бағытталған. Этиология, патогенез, клиника, туберкулин сынамаларын, иммунологиялық және сәулелік зерттеулерді, сондай-ақ химиотерапия схемаларын, вакцинация ерекшеліктерін (БЦЖ) және тәуекел топтарын басқаруды қоса алғанда, ерте анықтаудың заманауи әдістері зерттелуде. Фтизиохирургия және фтизиоурология мәселелері енгізілген. Дәлелді медицина қағидаттарын қолдануға, көпсалалы тәсілге және пациенттердің отбасыларымен тиімді өзара іс-қимылға ерекше назар аударылады, бұл резиденттерге сапалы көмек көрсетуге, жас және клиникалық ерекшеліктерін ескеруге, ғылыми зерттеулерге қатысуға және балалар арасында туберкулезбен сырқаттанушылықты төмендету жөніндегі шараларды іске асыруға мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Балалар инфекциялары
Пән балалардағы жұқпалы ауруларды, соның ішінде олардың этиологиясын, патогенезін, клиникалық ағымын, диагностикасын, лечение және профилактикасын зерттеуге бағытталған. Резиденттер инфекциялардың жіктелуін (вирустық, бактериялық, саңырауқұлақтық, паразиттік), зертханалық диагностика әдістерін, микробқа қарсы және симптоматикалық терапия принциптерін, сондай-ақ вакцинопрофилактиканы, инфекциялық бақылау мен қадағалауды меңгереді. Жаңа туылған нәрестелердегі, жас балалардағы, жасөспірімдердегі және иммунокомпромирленген науқастардағы инфекциялардың ерекшеліктеріне ерекше назар аударылады. Пән резиденттерде жас және клиникалық ерекшеліктерін ескере отырып, жұқпалы ауруларды ерте анықтау және жүргізу, дәлелді медицинаны қолдану, емдеу қауіпсіздігін қамтамасыз ету, ата-аналармен тиімді қарым-қатынас жасау және медициналық құжаттаманы жүргізу дағдыларын қалыптастырады. Оқыту сонымен қатар кәсіби өсу, ғылыми талдау және балалар денсаулығын сақтаудың ұлттық және пәнаралық бағдарламаларына қатысу қабілетін дамытады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 6
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Педиатриялық практикада шұғыл жағдайларды диагностикалау және емдеу алгоритмдерін қолдана отырып, жас және физиологиялық ерекшеліктерін ескере отырып, балаларға шұғыл медициналық көмек көрсетуге қабілетті.
- Клиникалық хаттамаларға сәйкес анамнез жинауды, физикалық тексеруді, зертханалық-аспаптық зерттеулерді тағайындауды және түсіндіруді қоса алғанда, балалар мен жасөспірімдерде бастапқы тексеру мен диагностикалық іс-шараларды жүргізуге қабілетті.
- Анамнезді, клиникалық көріністі, зертханалық және аспаптық зерттеулердің деректерін кешенді бағалау негізінде балалардағы клиникалық диагнозды тұжырымдай алады, сондай-ақ дәлелді медицина принциптеріне сүйене отырып, емдеудің жеке жоспарын әзірлеп, оның тиімділігін бағалай алады.
- Амбулаториялық карталарды, ауру тарихын, жолдамалар мен үзінді көшірмелерді қоса алғанда, тәлімгердің бақылауымен Қазақстан Республикасының заңнамасы мен денсаулық сақтау стандарттарына сәйкес есептік-есептік медициналық құжаттаманы жүргізуге қабілетті.
- Пациенттің клиникалық жағдайын, жасын және қажеттіліктерін ескере отырып, балаларға арналған жеке оңалту бағдарламаларының тиімділігін әзірлеуге, іске асыруға және бақылауға қабілетті.
- Балалармен және олардың ата-аналарымен/заңды өкілдерімен тиімді кәсіби қарым-қатынас орнатуға, денсаулық жағдайы, жүргізілетін рәсімдер мен емдеу туралы қолжетімді және этикалық тұрғыдан дұрыс хабардар етуді қамтамасыз етуге қабілетті.
- Жұқпалы ауруларды диагностикалау, емдеу, оңалту, алдын алу және балаларда салауатты өмір салтын қалыптастыру мақсатында басқа мамандармен және денсаулық сақтау қызметтерімен өзара іс-қимылды жүзеге асыруға қабілетті.
- Тәуекелдерді бағалауды, вакцинациялауды, инфекциялық бақылауды сақтауды, ятрогендік асқынулардың алдын алуды және ұтымды фармакотерапияны қоса алғанда, балаларға медициналық көмектің қауіпсіздігін қамтамасыз етуге қабілетті.
- Заманауи клиникалық ұсыныстарды талдауға және қолдануға, педиатрия саласындағы ғылыми деректерді сыни бағалауға, ғылыми зерттеулерге, конференцияларға, білім беру және кәсіби іс-шараларға қатысуға қабілетті.
- ҚР Денсаулық сақтау заңнамасы мен ұйымдық нормалары шеңберінде әрекет етуге, алғашқы медициналық-санитарлық көмек көрсетуге, ана мен баланы қорғау бағдарламаларын іске асыруға қатысуға қабілетті.