7M05110 Биология в М.Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Биология ғылымының әртүрлі салаларында ғылыми-педагогикалық және өндірістік қызметті жоспарлауға және орындауға қабілетті, терең ғылыми және педагогикалық білімі бар жоғары білікті магистрлерді даярлау
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M080 Биология
-
Білім беру саласы 7M05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 7M051 Биологиялық және сабақтас ғылымдар
Пәндер
-
Кәсіптік пәндерді оқыту әдістемесі
Мақсаты: жаңа әлеуметтік-экономикалық жағдайларда магистранттардың болашақ педагогикалық қызметіне кәсіби-педагогикалық құзыреттілігін және әдістемелік даярлығын қалыптастыру. Мазмұны: мақсаттарды құру ерекшеліктері, мазмұны, қазіргі заманғы әдістерді, әдіснамаларды және бейіндік пәндерді оқытудың ұйымдастырушылық формаларын қолдану. Әр түрлі сабақтарды ұйымдастыру және өткізу әдістемесі. Курс бағдарламаларын, бейіндік пәндердің әдістемелік қамтамасыз етілуін әзірлеу. Арнайы оқу сапасын және бақылауды ұйымдастыру және жүргізу әдістемесі.жоғары оқу орнындағы пәндерге
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектеп педагогикасы және психологиясы
Мақсаты: ЖОО оқытушысының кәсіби-педагогикалық мәдениетінің негіздерін, жалпы педагогикалық құзыреттіліктерін қалыптастыру, магистранттарды жоғары оқу орындары педагогикасының теориялық және әдістемелік негіздерімен таныстыру. Мазмұны: Жоғары білім берудің заманауи парадигмалары. Қазақстандағы жоғары кәсіптік білім беру жүйесі. Педагогика ғылымының әдістемесі. ЖОО оқытушысының кәсіби құзыреттілігі. Университетте оқытудың кредиттік технологиясы негізінде оқу процесін ұйымдастыру. ЖОО-дағы заманауи білім беру технологиялары, жоспарлау, оқыту және басқару әдістері мен формалары; университет пәндерін әдістемелік қамтамасыз ету. Жоғары мектеп маманды тәрбиелеу мен қалыптастырудың әлеуметтік институты ретінде. Жастар арасында және қоғамда жаһандық және ұлттық құндылықтарды насихаттаудың тұжырымдамалары, стратегиялары, тетіктері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы
Мақсаты: ұйымның адам ресурстарын басқару дағдыларын қалыптастыра отырып, психологиялық менеджмент саласындағы білімін меңгеру арқылы психологтың құзыреттілігін қамтамасыз ету. Мазмұны: басқару психологиясының әдіснамалық негіздері. Басқарудың психологиялық теорияларының дамуы. Басқару психологиясының жалпы теориялық сұрақтары. Басқарушылық қарым-қатынас психологиясы. Қызметкерлердің психологиялық ерекшеліктері. Қызметкерлерді ынталандыру психологиясы. Ұйымның адам ресурстарын басқару технологиялары. Ұйымның кадр саясатын психологиялық қамтамасыз ету. Ұйымдағы қақтығыс психологиясы. Тұлғаның кәсіби деформациясының алдын алу технологиялары. Диагностикалық құралдарды жасау, көшбасшыларды оқытудың цифрлық әдістерін әзірлеу және басқарушылық кеңес беру түрінде тәжірибелік енгізу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
ҚР -дағы биология ғылымдарының дамуының қазіргі жағдайы
Пәннің мақсаты -Қазақстан Республикасындағы биология ғылымының тарихи дамуы мен қазіргі жағдайы туралы объективті білім беру. Мазмұны. Қазақстан Республикасындағы биология ғылымының тарихы мен жай-күйіне, негізгі бағыттарына, даму үрдістері мен перспективаларына шолу. Қазақстанда биология ғылымының қалыптасуы мен дамуындағы отандық ғалымдардың рөлі. Қазақстандағы биология ғылымын дамытудағы ғылым академиясының, білім беру және ғылыми орталықтардың рөлі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Биология саласындағы соңғы жылдардағы ғылыми жетістіктер
Мақсаты-биология ғылымының қазіргі кезеңдегі жаңа бағыттармен таныстыру, оның негізгі бағыттарын бөліп көрсету, жаңа ғылымдармен, олардың зерттеу тақырыбымен, пайда болу тарихымен, қазіргі және болашақта әр бағыттың практикалық қолданылуы мен маңыздылығымен таныстыру. Мазмұны: Биология саласындағы соңғы ғылыми жетістіктер туралы объективті білім. Әлемдегі биологиялық ғылымның қазіргі даму тенденциялары. Синтетикалық биология, "наноғылым", Бионика. Нутригеномика және нутригенетика. Меметика, рекомбинантты меметика. Нейроэкономика. Әлеуметтану. Кванттық биология. Нейропаразитология
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Aльгология
Мақсаты: Ботаника саласындағы білімді тереңдету және өзіндік зерттеу жұмысының практикалық дағдыларын дамыту. Мазмұны: балдырлар жасушасының құрылымдық ерекшеліктері, жіктелуі және негізгі топтары. Балдырлардың өмірлік циклдерінің негізгі түрлері. Балдырлар талломының морфологиялық дифференциациясының түрлері. Балдырлардың көбею түрлері және өмірлік циклдері. Даму формалары мен ядролық фазалардың өзгеруі. Экологиялық топтар және балдырлар экологиясы. Балдырлардың табиғаттағы рөлі және олардың практикалық маңызы. Балдырларды жинау және зерттеу әдістері Балдырлардың уақытша препараттарын микроскопиялау техникасы және дайындау әдістемесі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Шет тілі (кәсіби)
Мақсаты – болашақ магистранттың кәсіби іс-әрекетінде белсенді тілді меңгеру дағдылары мен дағдыларын одан әрі дамыту негізінде шет тілін оқытудың халықаралық стандарттары шеңберінде коммуникативтік құзыреттілігін жүйелі түрде тереңдету. Мазмұны. В2, С1 деңгейлері жоғары деңгейде кәсіби және академиялық мақсаттарға арналған прагма-кәсіби бағдар түрінде ұсынылады: ғылыми ақпараттық база, ғылыми ақпаратты түсіндіру, дәлелдеу, сендіру, ғылыми қайшылықтар, академиялық жазу. Инновациялық әдістер мен технологияларды пайдалану және заманауи құралдарды қолдану (Интернет ресурстары). Кез келген сабақтас пән бойынша тілдік материалды меңгергендігін көрсету.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Mикро және макрофиттер
Мақсаты: Төменгі және жоғары су өсімдіктерінің биоалуантүрлілігі мен құрылымдық ерекшеліктері туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Макрофит топтары. Су өсімдіктерінің түрлік құрамы, өмірлік циклінің ерекшеліктері. Су өсімдіктерінің систематикасы, өсімдіктердің су тіндерінің құрылымының ерекшеліктері. Су өсімдіктерінің тіршілік ету ортасына бейімделуі, өмірлік цикл және көбею ерекшеліктері. Балдырлар, жоғары су өсімдіктері бөлімдерінің өкілдеріне тән белгілер. Су ортасының ластану көрсеткіштері түрлері, су өсімдіктерінің су объектілері үшін маңызы және олардың су экожүйелеріндегі рөлі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Мақсаты: Ғылым феноменінің проблематикасын арнайы философиялық талдау мәні, әлеуметтік-мәдени контексте алынған ғылыми білімді өндіру бойынша ерекше қызметтің даму заңдылықтары мен үрдістерін динамикалық сипатта зерделеу. Мазмұны: Ғылым тарихы мен философиясының негізгі проблемаларының ерекшелігі мен өзара байланысын анықтау. Ғылымның даму заңдылықтарын және ғылыми білімнің құрылымын, ғылыми зерттеу әдістерін зерделеу. Ғылымды дамытудың сыныптық емес және сыныптан кейінгі кезеңінің негізгі тұжырымдамалары мен бағыттарын білу. Жаратылыстану ғылымы, социогуманитарлық және техникалық білім әдіснамасын түсіну негізінде қазіргі теория мен практиканың шындығын талдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
ҚР жануарлар әлемінің биоалуантүрлілігі және қорғау
Мақсаты: Жануарлар әлемінің биоалуантүрлілігімен танысу: систематика, морфология, түрлік құрамы, көбеюі, географиялық таралуы туралы түсініктер қалыптастыру Мазмұны. Биологиялық әртүрлілік және жануарлар ресурстарын тұрақты пайдалану. Ерекше қорғалатын табиғи аумақтар және биоәртүрлілік. Жануарлар ресурстарының жай-күйін бағалау әдістері және оларды қалпына келтіру жолдары. Жануарлар ресурстарының жай-күйін бағалау әдістері және оларды қалпына келтіру жолдары. Жануарлар түрлерінің биоәртүрлілігіне қауіп төндіреді. Өңір деңгейінде де, республика мен әлемдік қоғамдастық деңгейінде де фаунаның биоәртүрлілігін сақтау мәселелері бойынша нормативтік-құқықтық база.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
ҚР Қорықтары
Мақсаты: Қазақстанда ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды құру ерекшеліктерін және сирек кездесетін өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін ғылыми талдау негізінде қорғаудың негізгі қағидаттары мен заңнамалары туралы түсінік беру. Мазмұны. Қазақстандағы өсімдіктер мен жануарлар дүниесін қорғау. Шаруашылық қызметтің қорғалатын экожүйелердің жай-күйіне әсері тұрғысынан ЕҚТА жұмыс істеу проблемалары. Бірегей ландшафттарды, бұзылмаған биогеоценоздардың стандарттарын, тірі организмдер түрлерінің әртүрлілігін (генофонд) сақтау мәселесі. Сирек кездесетін және жойылып бара жатқан реликті және эндемикалық (жергілікті) түрлерді қорғау, олардың көбеюі үшін қажетті жағдайларды қамтамасыз ету. Биосфералық қорықтар. Табиғат ескерткіштері. Қорықтар. Ұлттық саябақтар. Қазақстан қорықтары
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
ҚР өсімдіктер мен жануарлар ресурстарын, ұтымды пайдалану және қорғау
Мақсаты: ҚР-дағы өсімдіктер мен жануарлар ресурстарының жай-күйін анықтау әдістері, оларды қалпына келтіру жолдары және оларды тиімді пайдалану жөніндегі ұтымды шаралар туралы түсінік беру. Мазмұны. Қазақстанның өсімдіктер мен жануарлар ресурстарының жай-күйі, биоалуантүрліліктің, өсімдіктер мен жануарлар әлемінің құрылымы мен деңгейлері. ҚР Өсімдік және жануарлар ресурстарын қорғау және ұтымды пайдалану мүмкіндіктері. Өсімдіктер мен жануарлар ресурстарының жай-күйін және оларды қалпына келтіру жолдарын бағалау әдістері. Жануарлар мен өсімдіктер ресурстарын тұрақты пайдалану. Экожүйелердің адам әрекетінен өзгеруі. Ерекше қорғалатын табиғи аумақтар және биоәртүрлілік.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Ерекше қорғауға алынған табиғи территориялардың өзекті мәселелері
Мақсаты: антропогендік және биосфералық аспектілерді қоса алғанда, ерекше қорғалатын табиғи аумақтардың қазіргі заманғы проблемалары туралы түсініктерді қалыптастыру. Мазмұны: ЕҚТР мәселелері. Ұлттық ерекшеліктер және олардың табиғат ерекшеліктерімен, тарихымен, халықтың менталитетімен, ғылыми дәстүрлерімен байланысы. Әр түрлі елдердегі ЕҚТА ұйымдарындағы ұқсастықтар мен айырмашылықтар. Мәдени Ландшафттардың, табиғи ландшафттардың, биологиялық түрлердің және басқа да табиғи объектілердің әртүрлілігін сақтау. Қоршаған ортаны қорғау және биоәртүрлілікті сақтау саласындағы заңнамалық және нормативтік құжаттар
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Ақпараттық биология
Мақсаты: Биологиялық және экологиялық жүйелердегі процестердің ерекшелігі, биологиялық объектілерді, процестер мен жүйелерді талдауға ақпараттық тәсілдерді қолдану тәжірибесін қалыптастыру. Мазмұны: Биология және экологиядағы ғылыми-ақпараттық қызмет. Биология мен экологиядағы Ақпараттық жүйелер. биологиялық және экологиялық процестер мен жүйелерді талдауға ақпараттық тәсілдер (семантикалық, биокибернетикалық, семиотикалық). Биодиверсикология, Биологиялық әртүрліліктің құрылымы мен динамикасын зерттеудің ақпараттық аспектілері. Ақпараттық индекстер. Компьютерлік биология. Биологиялық және экологиялық зерттеулердің деректерін талдаудың және нәтижелерін Құжаттамалық ресімдеудің ақпараттық технологиялары
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақстанның өсімдіктер және жануарлар дүниесінің экологиялық мәселелері
Мақсаты: экологиялық проблемалар, Қазақстанның өсімдіктер мен жануарлар дүниесінің алуан түрлілігі және оларды шешудің тиімді жолдары туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Қазақстанның экологиялық мәселелері. Республикада қоршаған ортаны қорғау және орнықты даму жөніндегі практикалық қызметті білікті жүзеге асыру. Табиғи ортаны қорғау және пайдалану саласындағы ішкі және сыртқы саясаттың нормативтік құжаттары. Қазақстанның өсімдіктері мен жануарларының биоалуантүрлілігі. Биоәртүрлілікті сақтаудың биосфералық маңызы. Адам қызметінің биоәртүрлілікке әсері. Эндемикалық және сирек кездесетін өсімдіктер, Қазақстан жануарлары. Оларды қорғау шаралары. Қазақстан өсімдіктері мен жануарларының генофондын сақтау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Қоршаған ортаның биологиялық мониторингі
Мақсаты: биологиялық объектілерді бақылау жүйесі туралы білімді қалыптастыру, бұл адам қызметінің әсерінен БиоСфера күйінің өзгеруін анықтауға мүмкіндік береді. Мазмұны: Биологиялық мониторинг - қазіргі экологиялық мониторингтің басым әдісі. Мониторинг принциптері.Мониторингтің жалпы құрылымы. Мониторинг түрлерінің жіктелуі. Әсер ету факторларының мониторингі-физикалық, химиялық, биологиялық факторлар; БиоСфера жай-күйінің мониторингі-географиялық мониторинг (атмосфера, Мұхит, өзендер мен көлдер бар құрлық беті) және биологиялық мониторинг. Әсер ету факторлары мен қоршаған ортаның жай-күйін мониторингтеу; болжамды жай-күйді болжау және бағалау. Қоршаған ортаны бақылау бағдарламалары, оларды мониторинг кезінде қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Геномика
Мақсаты: Геномның құрылымы мен қызметі, молекулалық генетиканы қолданудың ғылыми және қолданбалы аспектілері туралы білімді қалыптастыру Мазмұны: геномика әдістері. Геномдардың қызметі мен эволюциясы.Бүкіл жасушаның толық генетикалық сипаттамасын анықтау. Құрылымдық және функционалдық геномика. Геологиялық картаға түсірудің жалпы принциптері және олардың ген элементтерінен тыс қызметі. Реттілік, картаға түсіру. Тұқым қуалаушылық және өзгергіштік, белгілердің тұқым қуалауы, мутациялық өзгергіштік. Ауытқу хромосомаларының реттілігі, генетикалық аурулардың тұқым қуалаушылығы. Геномиканың болашағы.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Клетка мембранасы
Мақсаты: клетка мембранасы құрылымының заманауи модельдері және функционалдық қызмет механизмдері туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: тірі ағзаларда жасушаларының мембраналары мен мембраналық жүйелерқұрылымының заманауи модельдері. Мембраналардың жіктелуі, эволюциясы, қызметі. Биохимиялық ерекшеліктері, мембраналардағы метаболикалық процестердің заңдылықтары. Қабаттық мембрана моделі. Сұйық-мозаикалық құрылым. Клетка мембраналарының қызметі. Тосқауыл, селективті, пассивті және белсенді метаболизм. Мембраналардың матрицалық, механикалық, рецепторлық, энергетикалық функциялары. Беттік рецепторлар. Мембранадағы энергияны тасымалдау жүйелері. Биопотенциалдар. Ферментативті функция, тану функциясы. Иммундық функция. Жасушааралық қатынастар. Трансмембраналық гликопротеидтер. Гистосәйкестік Мембраналардың күйінің өзгеруі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Ландшафттық дизайн және көгалдандыру
Мақсаты: ландшафттық композициялар жасау және оларды интерьер мен ашық орта жағдайларында пайдалану, микроклимат қалыптастыру, білім деңгейін жетілдіру үшін теориялық білім мен практикалық дағдылар жүйесін қалыптастыру Мазмұны: Ландшафт дизайнының теориялық және практикалық негіздері. Табиғи, әлеуметтік және экономикалық факторларды талдау негізінде көгалдандыру. Көгалдандырудың ұтымды әдістері мен құралдары. Архитектуралық ландшафттың ажырамас компоненттері ретінде рельеф, жасанды су объектілері және шағын формалар. Заманауи ландшафт дизайнының ғылыми және әдістемелік негіздері. Ландшафтты жоспарлаудың принциптері мен негізгі кезеңдері. Ландшафт жоспарларының жіктелуі және олардың құрылымының ерекшеліктері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Заманауи биологияның өзекті мәселелері
Мақсаты: қазіргі биологияның өзекті мәселелерін және биологиялық зерттеулерді дамытудың перспективалық бағыттарын қарастыруда жасанды интеллекті қолданудың (ЖИ) рөлі. Мазмұны: тіршіліктің пайда болуы туралы заманауи көзқарастар. Жануарлар мен өсімдіктердегі гендердің реттелуінің генетикалық және молекулалық негіздері.Даму биологиясы, мінез-құлық биологиясының мәселелері. Эволюцияның негізгі өзекті мәселелері және биологиялық құбылыстардың заңдылықтары. Табиғаттағы биологиялық заңдылықтардың мәнін түсінуге пәнаралық көзқарас. Заманауи биологияның өзекті мәселелерін қарастыруда жасанды интеллект (ЖИ) рөлі. Жасанды интеллект биология саласында қолданылу бағыттары, зерттеу әдістері, диагностика мен терапияны, және жалпы биологиялық процестерді терең түсіндіру мүмкіндіктері,. Осының ішінде Геномды зерттеу және секвенирлеу;Протеомика және белок құрылымын болжау; Синтетикалық биология және гендік инженерия; Экология және биологиялық әртүрлілік; Экологиялық модельдеу: Қоршаған ортаның мониторингі:
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Биогеоценология
Мақсаты: биогеоценоздардың өмірі мен өнімділігін анықтайтын әр түрлі қатынастар мен өзара әрекеттесу заңдылықтары туралы білім кешенін қалыптастыру. Мазмұны: өсімдіктер мен жануарлардың геоэкологиялық ерекшеліктерін талдау. Қазақстандағы ірі флористикалық және фауналық аймақтардың шекараларының ұқсастықтары. Биогеоценология мәселелері. Қазіргі биогеоценологиялық зерттеулердің даму кезеңдері. Биоценоздардың жіктелуі. Мәдени өсімдіктердің шығу орталығы. Өсімдіктер мен жануарлар әлемін аймақтарға, флористикалық және фауналық аймақтарға немесе патшалықтарға бөлу. Биологиялық әртүрлілік бойынша Халықаралық бағдарламалар.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Биометрия
Мақсаты: математикалық статистика әдістерімен сандық эксперименттер мен бақылаулардың нәтижелерін жоспарлау және өңдеу қабілетін қалыптастыру. Мазмұны: биометрияның негізгі түсініктері. Бастапқы деректерді топтастыру. Өзгермелі объектілердің негізгі сипаттамалары. Биологияда математикалық-статистикалық әдістерді қолдану. Тарату заңдары. Жалпы параметрлерді іріктеу әдісі және бағалау. Дисперсиялық талдау. Корреляциялық талдау. Регрессиялық талдау. Бағалаудың сенімділік критерийлері. Статистикалық гипотезалар және оларды тексеру. Зерттеуді жоспарлау мәселелері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Хронобиология
Мақсаты: ұйымның әртүрлі деңгейіндегі Биологиялық жүйелердегі циклдік процестер туралы білімді қалыптастыру Мазмұны: биологиялық ырғақтар туралы негізгі түсініктер. Хронобиология әдістері. Биологиялық уақыт мәселесі. Уақыт қатарлары. Уақыт қатарларын талдау. Тарихи аспектідегі адамның уақытты сезінуі. Тіршілік ету ортасының ритақты құрылымы. Аспан денелерінің қозғалысының циклдік сипаты. Биосферадағы ғарыштық ырғақтар. Озоносфераның динамикасы және жер бетіндегі вариациялар ультракүлгін сәулелену. Биологиялық ырғақтартардың тіршілік ету ортасының ырғағымен салыстырылуы. Күнделіктіырғақтартардың бейімделу рөлі. Маусымдық ырғақтартар. Биологиялық циркадиялық сағат. Циркадиандық биологиялықырғақтартардың реттегіштері. Уақыт датчиктері. Дезинхроноз.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Өсімдіктерді интродукциялау және акклиматизациялау негіздері
Мақсаты: Практикалық жүзінде өсімдіктерді интродукциялау және акклиматизациялау әдістері мен әдістерін қолдану қабілетін қалыптастыру Мазмұны: Интродукциялау және акклиматизация. Өсімдіктерді интродукциялау мен акклиматизациялаудың генетикалық негіздері. Интродукциялаудың алдын-ала таңдау әдістері. Палеоареалдарды және қазіргі интродукциялық диапазондарды салыстырмалы зерттеу әдісі. Соболевскаяның интродукцияларын таңдаудың флорогенетикалық әдісі. Авроринді акклиматизациялау тәжірибесін есепке алу әдісі. Кучеров табиғатындағы интродукцияларды зерттеу әдісі. Фенология. Фенофаза және оның көріну кезеңдері. Фенологиялық бақылаулар және оларды математикалық және графикалық өңдеу. Интродукциялық бақылауларды ұйымдастыру және енгізу табыстылығын бағалау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Урбанофлора
Мақсат. Қалалық ортадағы өсімдіктердің тіршілік ету жағдайларының ерекшеліктерімен, қалалық флора мен өсімдіктердің ерекшеліктерімен таныстыру. Мазмұны. Қалалық флораның ерекшеліктері оларды ұтымды пайдалану мен қорғауға байланысты. Қаладағы жарық және температура режимдері. Топырақ ортасы: тығыздау, микробиологиялық процестердің ерекшелігі. Қаладағы өсімдіктердің минералды қоректену шарттары. Қоршаған орта мен өсімдіктердің ластануы. Демалыс және өсімдіктер. Қалалық ортаның Өсімдіктердің физиологиялық процестеріне және олардың морфологиясына әсері. Урбанофитоценоздардың құрамы, құрылымы. Урбанофлораның экологиялық мәселелерді шешудегі рөлі. Қалалық ортадағы қоршаған орта жағдайының фитоиндикациясы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Биологиялық зерттеулердің заманауи әдістері
Мақсаты: Биологиялық жүйелер мен олардың компоненттерін зерттеудің негізгі әдістерін қарастыру және практикалық дағдыларды қалыптастыру. Биологиялық зерттеулерде жасанды интелекті тиімді пайдаланудың заманауи әдістер игеру. Мазмұны: Ғылыми зерттеулерді жоспарлау және ұйымдастыру. Биологиялық ғылыми зерттеудің құралдары мен әдістері. Биологиялық объектілерді анатомиялық және морфологиялық, микроскопияляқ, цитологиялық, цитогенетикалық, салыстырмалы, молекулалық зерттеу әдістері, флора және фауналық зерттеу әдістері. Биологиялық зерттеулерде жасанды интеллект (ЖИ) қазіргі таңда ғылыми үдерістерді тиімді әрі жылдам жүргізуге мүмкіндік беретін заманауи әдістері; Машиналық оқыту (Machine Learning) және деректерді талдау;Геномика және транскриптомика; Протеомика және белок құрылымын болжау; Сандық диагностика және медициналық бейнелерді өңдеу; Синтетикалық биология және гендік инженерия; Автоматтандырылған зертханалық тәжірибелер т.б.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Клеткалық биология
Мақсаты: тіршіліктің құрылымдық бірлігі ретінде жасушаның морфо-функционалдық ерекшеліктерін талдаудың ғылыми әдістерінің теориялық және практикалық негіздері туралы түсінікті қалыптастыру. Мазмұны: Жасуша теориясы, жасуша биологиясының қазіргі бағыттары мен даму перспективалары. Жасушаның молекулалық биологиясы, құрылымдық-функционалдық ұйымдастырылуы және геном экспрессиясын реттеу механизмдері. Жасушалардың авторегуляциясы және бейімделу механизмдері.Пролиферация және дифференциация, әртүрлі организмдердегі жасушалардың интеграциясы, жасушааралық өзара әрекеттесу. Тін жасушаларының құрылымы мен физиологиясының ерекшеліктері, олардың ағзаның өміріндегі рөлі. Жарық және электронды микроскопия. Жасушаларды өсіру, цитогенетикалық әдістер, жасушаішілік құрылымдарды оқшаулау және зерттеу, ПТР, ИФА, секвенирлеу әдістері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Шет тілін тұлға аралық қарым-қатынаста, кәсіби қызметте, мамандар және жеке түлғалармен кең ауқымда қарым-қатынаста қолдану.
- Қазіргі кезеңде ғылымда пайда болатын пәнаралық сипаттағы негізгі дүниетанымдық және әдіснамалық мәселелерді талдау, соның ішінде ғылым философиясының ережелері мен категорияларына негізделе отырып, түрлі фактілер мен құбылыстарды бағалау.
- Мекемелерде қызметкерлердің дамуы мен тиімді пайдаланылуын бағалау, жаппай мінез-құлықты басқарудың әлеуметтік-психологиялық технологияларын меңгеру.
- Оқытудың тиімді әдістемелерін, жасанды интеллектті (ЖИ) пайдалана отырып оқытудың тәжірибеге бағдарланған әдістері мен технологияларын, биология саласындағы қазіргі заманғы үрдістерді қолдану, жоғары мектеп педагогінің еңбегін ғылыми ұйымдастыруды сыни бағалау.
- Қазақстанда және әлемде биологияның қазіргі даму тенденцияларын қолдану, биологиялық ғылымдарға тиімді бағыттауды ашу, биология саласындағы өзекті мәселелерге өзіндік баға беру.
- Биология ғылымының қазіргі кезеңдегі және тарихи қалыптасу кезеңінде туындайтын негізгі әдіснамалық мәселелерді талдау.
- Деректерді өңдеу және түсіндіру үшін зерттеу құрылғыларын, сондай-ақ жасанды интеллектті, физика-биологиялық тәсілдерді пайдалана отырып, заманауи талдау әдістерін қолдану.
- Қазіргі заманауи аппараттар мен есептеу құралдарын пайдалана отырып, биологияның заманауи мәселелері бойынша өз көзқарастарын және өзекті ғылыми-зерттеу міндеттерін шешу принциптерін негіздеу.
- Биологияның пәнаралық туыстық саласындағы проблемаларды талдау үшін алған білімдері мен іскерліктерін қолдану; тәжірибелік зерттеулерді өз бетінше орындау, мамандармен және кең аудиториямен талқылау кезінде зерттеу нәтижелерін негіздей білу.
- Биологиялық таным әдістерін және ғылыми биологиялық зерттеулер саласындағы іргелі кәсіби міндеттерді шешуді жоспарлау технологияларын меңгеру.