Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

7M02219 Археология в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Археология аясында ғылым және білім беру, тарихи және ағартушылық салалар үшін Қазақстанның ұлттық басымдықтары туралы құнды тұжырымдарға ие, осы саладағы қазіргі заманғы білімді, жаңа теорияларды түсіндіру және бағалау дағдылары бар және археологиялық қазба жұмыстарын жүргізуде IT қолдана алатын, инновациялық, пәнаралық әдістерді қолдана отырып далалық және қолданбалы зерттеулерді, археологиялық экспедицияларды жүргізуге қабілетті, археологиялық пәндерді дәстүрлі және қашықтан оқыту кезінде жаңа инновациялық оқыту әдістері мен технологияларын енгізе білетін ғылыми-педагогикалық кадрларды сапалы даярлау.
  • Академиялық дәреже Магистратура
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша
  • Оқу мерзімі 2 года
  • Кредиттер көлемі 120
  • Білім беру бағдарламаларының тобы M153 Археология және этнология
  • Дайындық бағыты 7M022 Гуманитарлық ғылымдар

Пәндер

  • Шетел тілі (кәсіби)

    Мақсаты – шет тілі білімінің халықаралық стандарттары бойынша құзыреттіліктерді меңгеру және жетілдіру және мәдениетаралық, кәсіби және ғылыми ортада қарым-қатынас жасау. Магистрант жаңа ақпаратты біріктіріп, тілдердің ұйымдастырылуын түсініп, қоғамда өзара әрекеттесіп, өз көзқарасын қорғауы керек.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Сақ-скиф археологиясы

    Пәннің мақсаты - Магистранттарда сақ-скиф археологиясын зерттеуде теориялық және методологиялық негіз болуға ықпал еткен жаңа теориялық концепциялар мен тұжырымдамалар туралы түсінік қалыптастыру, сонымен қатар, ерте темір дәуіріне жататын тайпалардың өмірі, қоғамдық, әлеуметтік құрылымы мәселесіне арналған еңбектермен таныстыру.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)

    Пәннің мақсаты – магистранттарды ғылыми зерттеулер, ғылыми-әдістемелік жұмыстарды жүргізуге, әлеуметтендіруге және жоғары оқу орындарының корпоративтік басқару жүйесіне қатысуын қалыптастыру. Пән ЖЖОКБҰ мүдделі тараптарымен өзара әрекеттесуге, дәстүрлі және жаңа медиа саласындағы ғылыми жобаларға қатысуға, зерттеу мәселесін тұжырымдауға, гипотеза құруға, талдау және нәтижелерді алу үшін деректерді жинауға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Археологияның теориялық және методологиялық мәселелері

    Пәннің мақсаты - археологияның теориялық және әдіснамалық мәселелерін талдау қабілетін қалыптастыру, ғылыми зерттеудің нақты методологиясының дағдыларын қалыптастыру. Пән: археологиялық материалдарды өңдеудің жаңа әдістерін, интенсификация, археологиядағы теориялық зерттеулерді, заманауи теориялық концепцияларды, археология деректері бойынша мәдениеттердің өзара әрекеттесу мәселелерін анықтау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Классикалық археологияның өзекті мәселелері

    Пәннің мақсаты – магистранттарды әлемдік антикалық ескерткіштерді зерделеудің тарихымен, эталонды және негізгі археологиялық кешендермен, материалдар категориясымен, өнер ескерткіштерімен, өзекті сауалдарымен және негізгі әлемдік ғылыми мектептермен таныстыру. Басты назар әлемдік абсолюттік және салыстырмалы хронологияның түйінді түрткілдерін құрастыратын археологиялық кешендерге аударылады

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Когнитивтік және өндірістік археологияның заманауи мәселелері

    Пәннің мақсаты - магистранттардың когнитивтік және индустриялық Археологияның өзекті мәселелері бойынша базалық жалпы кәсіптік білім алу. Ол қазіргі археологияның екі саласын біріктіреді. Оқу нәтижесінде: әр түрлі ғылыми-тарихи парадигмалар шеңберіндегі танымдық және өнеркәсіптік археологиялық білімнің орны; пән бойынша археологиялық дереккөздердің негізгі түрлері, олардың қалыптасу ерекшеліктері және қазіргі әлемдегі танымдық мүмкіндіктері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Басқару психологиясы

    Мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерттеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Пән мазмұны: басқару қызметінің әлеуметтік-психологиялық заңдылықтары, негізгі принциптері, басқару әрекетіндегі тұлға, тұлға мінез-құлқын басқару, топтық құбылыстарды басқару.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Орталық Азия археологиясының өзекті мәселелері

    Пәннің мақсаты - Орталық Азия археологиясының өзекті мәселелерімен таныстыру. Оқу нәтижесінде: алған білімдерін Орталық Азияның материалдық, рухани және қалалық мәдениетінің дамуын зерттеуде пайдалану; біздің мемлекетіміздің қалыптасуы мен байырғы халықтың этногенезінде Орталық Азия қалалық мәдениетінің рөлін көрсету; Орталық Азия археологиясын зерттеуде өзінің дүниетанымдық ұстанымын қалыптастыру; ғылыми-зерттеу жұмыстарында анықталған деректерді талдау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ежелгі және ортағасырлардағы Қазақстандағы этномәдени үдерістері

    Пәннің мақсаты – ежелгі және орта ғасырдағы Қазақстандағы этномәдени үрдістерді зерттеу мәселелерін бағалау қабілетін қалыптастыру. Зерттелу нысаны: үйсін археологиялық ескерткіштері. Көшпелі қоғамдардың скиф-сақ дәуіріндегі даму кезеңі. Ғұн тайпаларының шығу тегі. Қазақстанның ортағасырлық қалаларының тарихи географиясы. Қазақстанның ортағасырлық қала мәдениетінің этникалық үрдістерінің рөлі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Орта Азия және Қазақстандағы алғашқы қалалық мәдениет \ \

    Пәннің мақсаты магистранттарға алғашқы қала өркениетінің қалыптасуы мен даму тарихы туралы білім беріледі. Орта Азия және Қазақстандағы алғашқы қалалық мәдениеттің пайда болуы, олардың негізгі бағыттары, қалалық өркениет ошақтарының қалыптасуы жан-жақты қарастырылады. Оқыту нәтижесінде магистрант келесідей дағдыларды жүзеге асыра алады: қала және қалалық мәдениеттің пайда болуы; - қалалардың белгілері мен функциялары; - қала және қамалдар; - бекініс жүйесі; - үй-жайлары мен шаруашылық құрлыстары. - қалалардағы қолөнер шеберханалары: қыш өндірісі, метал өңдеу, ағаш өңдеу, сәулет өнері және т.б.; - ирригациялық жүйелері; қалалардың ішкі және сыртқы саудасы туралы археологиялық деректер жайлы танымдарын игереді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Жоғары мектептің педагогикасы

    Мақсаты - жоғары оқу орындарының дидактикасы, тәрбие мен білім беруді басқару теориялары, педагогикалық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау білімдері негізінде университетте педагогикалық іс-әрекеттің қабілетін қалыптастыру. Болашақ оқытушының білім беру қызметін ОКТ қолдана отырып жобалауды, Болон процесін жүзеге асыруды,дәріскерлік,кураторлық шеберлікті оқыту/тәрбиелеу және бағалау стратегиялары мен әдістерін қолдана отырып (TLA-стратегиялар) игеруді қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Ғылым тарихы мен философиясы

    Пәннің мақсаты – магистрантта қазіргі философияны ғылыми білімдер жүйесі ретінде, оның ішінде олардың ұтымды және теориялық түсінігінде идеологиялық мәселелерді терең түсінуді қалыптастыру. Пән ғылыми ойлаудың эволюциясын, тарихи аспектілерін және ғылыми қызметтің этикалық және әлеуметтік аспектілерін қамтиды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Түркі дәуірі археологиясы

    Пәннің мақсаты – түркі дәуіріндегі археологияның өзекті мәселелері туралы түсінік қалыптастыру. Оқу нәтижесінде: ежелгі түркілердің мәдениетін зерттеу мәселелері, ежелгі түркілердің археологиялық ескерткіштерінің сипаттамаларының ерекшеліктері, түркі мәдениетінің Орталық және Солтүстік Азиядағы түрлі этностар мен этникалық топтардың мәдениетке әсері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Еуразия халықтарының өнеріндегі скиф-сібірлік аң стилі

    Бұл пән кешенді болып табылады. Ол тыңдаушыларды скиф-сібір әлеміне жататын археологиялық ескерткіштерді, Еуразияның ежелгі тарихының скиф дәуіріне жататын әдеби және жазба дереккөздерін зерттеу тарихымен, Еуразияның скиф-сібір аң стилінің шығу тегі мен дамуының негізгі теорияларымен, скиф-сібір аң стилінің генезисі, сәндік - қолданбалы өнер мәселелерімен таныстырады, сондай-ақ Еуразия халықтарының скиф әлемі тарихына қатысты әртүрлі тарихи, социоантропологиялық және этнолингвистикалық мәліметтерден тұрады.Пәннің мақсаты: магистранттарды ежелгі әлемдік өркениет тарихындағы скиф - сібір аң стилінің орны туралы және Еуразияның тарихы мен мәдениетінде скиф мұрасының тағдыры туралы қазіргі замандағы археологиялық және тарихи ғылымдармен таныстыру. Курс пәнаралық сипатқа ие, ол археологиялық, тарихи, әдеби дереккөздерді Тарихи интерпретациялау процесінде әр текті пәндердің синтезіне, ерте көшпенділердің сәндік-қолданбалы өнер туындыларына, белгілі бір мәтін ретінде талдау мәселелеріне назар аударады. - студенттерде адамзат өркениетіне, өз халқына, оның мәдени құндылықтары мен дәстүрлеріне қатыстылық сезімін, ғылыми зерттеулер мен алғашқы көздерге сүйене отырып, тарихи және объективтілік принциптеріне сүйене отырып, хронологиялық реттілікте қоғамдық дамудың ерекшеліктерін түсінуді қалыптастыру. - студенттің жеке қабілеттерін ашу үшін психологиялық-педагогикалық жағдай жасау - бағдарламаны орындау барысында оқу-зерттеу қызметіне танымдық қызығушылықты жандандыру; - арнайы әдебиеттермен жұмыс істеу дағдыларын дамыту; - студенттерді археология, тарих, мәдениет, табиғат ескерткіштерін қорғауға және археологиялық объектілерді қалпына келтіру принциптеріне қатысуға тарту; - тапсырылған іске жауапкершілікті және дербестікті тәрбиелеу; - ұжымда өмір сүруге және жұмыс істеуге тәрбиелеу; - студенттердің тарихқа деген қызығушылығын арттыру және туған өлкесі мен Отанының өткеніне деген сүйіспеншілігін тәрбиелеу. - азаматтық адамгершілікті тәрбиелеу;

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Тас дәуірі археологиясындағы тәжірибиелік трассология, жоспарлау және жөндеу

    Пәннің мақсаты – Тәжірибиелік трассология - бұл ежелгі адамдардың тас пен сүйектен жасалған құралдарының функционалдық мақсаты туралы ақпарат алуға мүмкіндік беретін ажырамас әдіс. Нәтижелерді алу үшін әртүрлі материалдарды өңдеудің әдіс-тәсілдерін модельдеу мүмкіндіктері қолданылып, бұл өз кезегінде жекелеген өндірістер мен жалпы шаруашылықты қайта құруға көшу үшін алғышарттарын жасайды. Табиғи тас бұйымдары ыдырату мақсатында өнімдерді құрастыруға қабылданады. Жоспарлау бұл - ежелгі қоныстың келбетін және оның орналасу динамикасын қайта құру мақсатында жоспардағы мәдени қабаттардың бөлінуін зерттеу болып табылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Тас индустриясының типологиясы мен классификациясы

    Пәннің мақсаты – типтерді құруға негізделген жіктеу жүйесі болып табылады. Тас индустриясының қызметі мен түрі жағынан тастарды ыдырату техникасы жүзеге асырылады. Тас индустриясында бұйымдарды талдау және ыдырату техникасында қайталама өңдеу (түрі) қызметі қолданылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Әлемнің ежелгі ұлы өркениеттері

    Пәннің мақсаты - Магистранттарда әлемдік өркениеттер типологиясы, қазіргі және өткендегі өркениеттер даму тарихының ерекшеліктері, «өркениет» түсінігі және оның негізгі теориялары туралы түсінік қалыптастыру. Алғашқықауымдықтан өркениетке өту, ежелгі өркенитеттердің, ежелгі дәуірдегі адам, табиғат, қоғам және олардың археологиялық ескерткіштерінің жалпы сипаттамасы туралы білім беру. Білім беру нәтижесінде магистрант: 1. «Өркениет» түсінігін және өркениеттің негізгі теорияларын зерттеуде тереңдетілген заманауи білімді көрсетуге; 2. Алғашқы қауымнан өркениетке өту жөнінде өз қорытындыларын хабарлауға; 3. Ежелгі өркениеттер мен олардың археологиялық ескерткіштері сипаттауға; 4. Әлемдік өркениет шеңберіндегі теориялық және тарихи білімді талдауға қабілетті. 5. Тарихи-мәдени мұра бойынша принциптер мен әдістерді қолдану. Пәннің мазмұны. Пән магистранттардың Ежелгі дүние өркениеттері туралы көзқарастарын қалыптастыратын теориялық курс болып табылады. Пән ежелгі өркениеттер туралы деректерді түсіндіру; Ежелгі Грекия өркениетін, батысеуропалық ортағасырлық өркениет пен Византияны зерттеу; Орта ғасырдағы Шығыс өркениеті мен ортағасырлық орыс өркениетіне ерекше назар аудару секілді білім жүйесіне негізделеді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Ғұн-сармат археологиясы

    Пәннің мақсаты - Магистранттарда ғұн-сармат археологиясын зерттеуде теориялық және методологиялық негіз болуға ықпал еткен жаңа теориялық концепциялар мен тұжырымдамалар туралы түсінік қалыптастыру, сонымен қатар, ғұн-сармат дәуіріне жататын тайпалардың өмірі, қоғамдық, әлеуметтік құрылымы мәселесіне арналған еңбектермен таныстыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Антропогенездің заманауи мәселелері

    "Антропогенез" пәні (грек. anthropos – адам, genesіs – шығу тегі) – маантропология ғылымының адамның шығу тегін, даму тарихын, оның жеке биологиялық түр болып қалыптасуын және адамзат қоғамының даму кезеңдерін әрі жаратылыстану, әрі қоғамдық ғылымдарға сүйене отырып зерттейтін негізгі саласы. Бұларды шешуде антропогенез приматология, эмбриология, физиология, психология, геология, археология, этнография, тіл білімі сияқты ғылымдардың нақты деректеріне сүйенеді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Қола дәуірін кезеңдеу және мерзімдеу мәселесі

    Пәннің мақсаты: археологиялық ескерткіштерді зерттеудегі қола дәуірінің хронологиясын анықтайтын негізгі пәнаралық құралдарды қолдану қабілетін қалыптастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Археологиядағы пәнаралық зерттеулер

    Пәннің мақсаты: магистранттарда ғылыми ойлаудың қазіргі заманғы түрін қалыптастыру, сондай-ақ білім алушыларда әртүрлі әдістерді, соның ішінде жаратылыстану-ғылыми, ақпараттық, сонымен қатар жүйелі тәсіл шеңберінде археология, этнология және мәдени антропология әдістерін қолдана отырып пәнаралық зерттеу дағдыларын қалыптастыру болып табылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Эксперименталды археология

    Пәнді оқу барысында эксперименталды археологияның негізгі әдістерімен, археологиялық деректерді әртүрлі тарихи-мәдени процестермен салыстырумен, эксперименталды археология саласындағы ашылымдармен, экспериментте алынған нәтижелердің археологиялық зерттеулердің жалпы әдістеріне әсерімен, эксперименталды археологияның қазіргі жетістіктері, пікірталас мәселелері және перспективалық бағыттарымен танысады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • Физикалық, химиялық, геологиялық және биологиялық теориялар мен әдістерді қолдана отырып археологиялық нысандарды зерттеу;
  • Салыстырмалы талдау негізінде, тарихи-мәдени құндылықтарды сақтау, пәнаралық және жүйелік көзқарас, IT технологиясын қолданумен тарихи және әлеуметтік әдістерді меңгереді;
  • Әлемдік және Орталық Азия археологиясының зерттеулеріндегі ғылыми әдіс, әдістемелерінің негізінде археологиялық қазбалар мен камералдық өндеу жұмыстарын жүргізу, Қазақстандағы этномәдени процестердің үдерісі мен қала мәдениетінің ерекшеліктерін бағалау және ескерткіштерді сақтау саласындағы заңдылықтарды білу.
  • Пәнаралық әдістерді қолдана отырып, археологиялық экспедицияны ұйымдастыру және экспедицияның жетекшісі ретінде шешім қабылдау
  • ГАЖ саласындағы білімдерін көрсете отырып, ежелгі карталар негізінде ландшафттың 3D реконструкциясын жасау немесе компьютерде археологиялық артефактінің көлемді моделін жасау.
  • Жоғары мектеп педагогикасы саласында терең заманауи білімді көрсету және ІТ технологиясын қолдана отырып, археологияның қолданбалы аспектілері бойынша білім беру, мұражай мекемелерінде сабақтар өткізу, оқу және тәрбие бағдарламаларын, әдістемелік ұсыныстарды, қашықтықтан оқыту формасы үшін бағалау құралдарын әзірлеу
  • Археологиялық бақылау негізінде тарихи-мәдени мұраны сақтау бағдарламаларын әзірлеу және археологиялық қайта қалпына келтіру жұмыстарын жүргізу
  • Қазақстан Республикасының заңнамасын және менеджменттің заңдылықтарын пайдалана отырып, стратегиялар негізінде әлеуметтік-мәдени бағыттағы ұйымдарды басқару
  • Археология саласындағы теория мен тәжірибенің жаңа жетістіктерін сыни бағалау және түсіндіру және Қазақстан археологиясының бағыттары бойынша энциклопедиялық, арнайы әдебиет, қазба материалдары бойынша мәліметтерді жүйелеу арқылы археологиялық ескерткіштер бойынша шолулар дайындау.
  • Ғылыми семинарлар, конференциялар, дөңгелек үстелдер, пікірсайыс клубтарын өткізу мақсатында ғылыми-зерттеу, мәдени мекемелерде, мәдениет бөлімінің бөлімдерінде стратегиялық даму бағдарламаларын жасау;
  • Экспозицияларды, белгілі бір тақырып бойынша көрмелерді жасау кезінде экспозициялық жұмыстың заманауи жобалаудың теориясы мен тәжірибесінде технологияларды және шетелдік тәжірибені пайдалана отырып, өзіндік және шығармашылық көрсету.
  • Ұжымда жұмыс істеу, талқылау, әр түрлі мәдени және конфессиялық деңгейлерде ұжымда өзара іс-қимылдың Әлеуметтік-этикалық нормаларын пайдалану, тұлғалық және кәсіби дамудың перспективалық стратегиясын құру, одан әрі оқуға және өзін-өзі оқытуға дайын болу, шет тілінде тұлғааралық, кәсіби және мәдениаралық өзара іс-қимыл міндеттерін шешу үшін коммуникацияларға қабілетті болу қажет.
Top