Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

6B05120 Биотехнология в М.Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті

Пәндер

  • Биотехнология негіздері

    Мақсаты: Студенттерді биоөндірістің технологиялық негіздерімен таныстыру, шикі затты дайындау, бионысандарды дақылдап оларды бөліп алу сатыларын, тазалау және соңғы өнімді тұрақтандыру. Мазмұны: Биотехнологияның қазіргі жағдайы және даму перспективалары. Биотехнологиялық үрдістің кезеңдері және биотехнологиялық үрдісті іске асыру негіздері. Шикі заттың технико-экономикалық тиімділігі, өндірістік штамм микроорганизмдерінің соңғы өнімнің, асептикалық жағдайлардың және масштабтаудың технологиясы. Микроорганизмдер, жануарлар және өсімдік клеткаларының типтік тәсілдері және дақылдау ерекшеліктері. Асептикалық жағдайларды қамтамасыз ету әдістері. Ферментация (биологиялық объектілерді дақылдау).

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Академиялық жазу негіздері

    Мақсаты: Аналитикалық мәтіндік әрекетке байланысты кәсіби және коммуникативтік құзыреттілігін кеңейту; студенттердің тілдік және прагматикалық ойлау дағдыларын қалыптастыру, тілдің экспрессивтік бірліктерін талдай білу. Мазмұны: Академиялық жазуға кіріспе. Академиялық жазу ғылыми қарым-қатынас процесінің процедуралық дизайны ретінде. Академиялық мәтін түсінігі. Академиялық мәтіндердің функциялары: сипаттамалық, сендіргіш, сындарлы. Академиялық мәтіндердің түрлері. Ағылшын және орыс тілді дәстүрлерде академиялық мәтіндерді жазудың әлеуметтік –мәдени ерекшеліктері. Әлеуметтік және гуманитарлық пәндер бойынша мәтіндерді жазудың ерекшеліктері. Академиялық мәтіндер мен тілге қойылатын талаптар.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Химия

    Мақсаты: Заттардың құрылысы мен қасиеттері, теориялық негіздері және химиялық және электрохимиялық реакциялардың журуінің жалпы заңдылықтарын студенттердің білімдерін қалыптастыру. Мазмұны: Атом молекулалық ілімі. Химияның жалпы заңдары. Атом құрылысы. Бейорганикалық қосылыстардың негізгі кластары. Оксидтер, қышқылдар. тұздар, негіздер. Эквивалент туралы түсінік. Эквивалент заңы Химиялық байланыстар. Полюсті және полюссіз коваленттік байланыс. Ерітінділер. Ерітінділер концентрациясы. Ерітінділердің қасиеттері. Химиялық кинетика. Химиялық тепе- теңдік Химиялық реакция жылдамдығына әсер ететін факторы. Кешенді қосылыстар. Тотығу-тотықсыздану реакциялары және электрохимиялық процестер. Тұздар гидролизі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Жоғары математика

    Мақсаты: Математиканың негізгі ұғымдарымен және есептерді шешу әдістерімен таныстыру, модельдер жасауда пайда болған есептерді шешуде математикалық ойлауын дамыту, математиканы одан әрі өз бетінше оқуға негіз жасау. Мазмұны: Анықтаушылар . Матрица. Кері матрица. Матрица рангісі. Сызықтық теңдеулер жүйесін шешу әдістері. Векторлар. Кеңістіктегі түзу мен жазықтықтың әртүрлі теңдеулері. Екінші ретті қисықтар мен беттер. Тізбектер. Тізбектің шегі. Функция. Функция шегі. Тамаша шектер. Функцияның үздіксіздігі. Комплекс сандар. Бір айнымалы функцияның дифференциалдануы. Жоғары ретті туындылар. Анықталмаған және анықталған интегралдар.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Суық техникасы

    Мақсаты: Тамақ кәсіпорындарындағы тоңазытқыш жабдықтарды пайдалану, оны қолдану әдістері және негізгі технологиялық жабдықтармен үйлестіру саласындағы өндірістік-техникалық қызметке дайындайды. Мазмұны: Азық-түлік өнеркәсібінде салқындату техникасының дамуы. Жасанды тоңазыту негіздері. Термодинамиканың негізгі заңдары, термодинамикалық үрдістер диаграммаларының негізгі ұғымдары. Салқындату техникасындағы термодинамикалық үрдістер. Карно циклі. Салқындату жабдықтарының жіктелуі. Бу қысу. Сіңіре суыту және энжекторлы салқындатқыш құрал-жабдықтары. Салқындату техникасындағы жылу алмасу түрлері. Ұқсастық теориясы. Биотехнологиялық тағам өнеркәсібінде салқындату техникасын қолдану.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Мұхтартану

    Мақсаты: М.Әуезовтің әдеби-тарихи шығармашылығы туралы әдебиет тарихымен патриоттық және мәдени-рухани ұстаным негізінде түсінік қалыптастыру. Шығармашылық ойлауын, өзіндік зерттеу дағдысын дамыту. Мазмұны: М.Әуезовтің Семей, Ташкент, Санкт-Петербург кезеңіндегі өмірі мен шығармашылық жолы. «Шолпан», «Абай» журналдарындағы М.Әуезовтің қызметі. М. Әуезовтің публицистикасы. «Қорғансыздың күні», «Қыр суреттері», «Оқыған азамат», «Көксерек» әңгімелеріне, «Еңлік-Кебек» пьесасына, «Қилы заман», «Қараш-қараш» оқиғасы» повестеріне, «Абай Құнанбаев» монографиясына, «Абай жолы» роман-эпопеясына шолу жасау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Абайтану

    Мақсаты: А.Құнанбайұлы арқылы «Қазақтану» жобасындағы «ұлттық кодты» сақтау мен дәріптеу. Мазмұны: ХІХ-ХХғ. Қазақстан тарихына, қазақ әдебиетіне тарихи шолу жасау. Абайтану саласының дамуындағы ХХ-ХХІ ғасырдың абайтанушылардың еңбектері. Абайдың шығармашылығының хронологиясы. Абай - қазақ халқының ұлы ақыны, этнограф, қазақ жазба әдебитінің негізін салушы. Абай - «Қарамола Ережесі» заңдар жинағының құрастырушысы, қоғамдық маңыздылығы. Абай - ойшыл, дінтанушы, философ. Абай білім және ғылым саласындағы рөлі, «Толық адамды» қалыптастыру идеясы. Абайдың аудармалары, поэмалары, «Қара сөздері», «Абай жолы» роман-эпопея. Қ.Тоқаев «Абай және Қазақстан ХХІ ғасырда» маңыздылығы.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері

    Мақсаты: Сыбайлас жемқорлыққа қарсы дүниетанымды, тұлғаның берік адамгершілік негіздерін, азаматтық ұстанымын, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлықтың орнықты дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: Құқықтық нигилизмді еңсеру, сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнама саласында білім алушылардың құқықтық мәдениетінің негіздерін қалыптастыру. Сыбайлас жемқорлыққа саналы көзқарасты қалыптастыру.Сыбайлас жемқорлық мінез-құлқынан, сыбайлас жемқорлық моралінен, этикасынан адамгершілік тұрғыдан бас тарту. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл үшін қажетті дағдыларды игеру. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлық стандартын жасау. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы насихаттау, заңдылық, заңға құрмет идеяларын тарату. Сыбайлас жемқорлықтың табиғатын түсінуге, оның көріністерінен әлеуметтік шығындарды сезінуге, өз ұстанымын дәлелді қорғай білуге, сыбайлас жемқорлықтың көріністерін еңсеру жолдарын іздеуге бағытталған қызмет.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Зертханалық іс

    Мақсаты: Оқу зертханасы жағдайында биотехнология бойынша жұмыс кезеңдері мен заманауи әдістемелік зертханалық тәжірибелер туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Жалпы пайдалануға арналған зертханалық ыдыстар; зертханалық ыдыстарды дайындау; зертханалық ыдыстарды кептіру және физико-химиялық тазарту әдістері. Жалпы пайдалануға арналған зертханалық техника. Сіңімді орталар және бактериологиялық бояулар. Бактериологиялық сіңімді орталарды дайындау технологиялары. Химиялық реактивтер; қоспаларды дайындаудың тәртібі мен технологиялары. Дезинфекциялық құралдарды қолдану және дезинфекциялау. Зертханалық нысандар. Зертханалық нысандардың аурулары. Лапаротомия әдісі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Физика

    Мақсаты: физика заңдары туралы білімдерін дамыту және оларды техника мен технологияда қолдану дағдыларын жетілдіру. Мазмұны: Механикалық қозғалыс, динамиканың негізгі заңдары. Қатты дененің айналуы, сақталу заңдары. Үздіксіз орта механикасы, механикалық тербеліс және толқындар. Молекулалық-кинетикалық теория, тасымалдау құбылыстары, термодинамика. Электростатика, тұрақты электр тогы. Магнит өрісі, электромагниттік индукция. Электромагниттік тербелістер мен толқындар, оптика. Жылулық сәулелену, фотоэффект. Зертханалық зерттеу нәтижелерін өңдеу және талдау әдістері. Қолданбалы салалық есептерді шешу үшін физика заңдылықтарын қолдану.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Жасанды интеллект негіздері

    Мақсаты – AI-Sana бағдарламасының басымдықтарын ескере отырып, жасанды интеллект құралдары мен әдістерін практикалық қолдану және білімді пайдалану саласында құзыреттіліктерді қалыптастыру. Мазмұны: Жасанды интеллектке (AI) кіріспе. Практикалық дағдылар мен дағдыларды дамыту: AI құралдарын қолдану; үлкен тілдік модельдермен (LLM) жұмыс істеу; кодсыз жасанды интеллект платформаларын пайдалану; генеративті жасанды интеллект құралдары; кескінді тану; табиғи тілді өңдеу (NLP); AI көмегімен деректерді визуализациялау. Әртүрлі салаларда AI қолдану туралы түсінікке ие болу; AI-sana бағдарламасының тәсілдерін интеграциялау арқылы AI әлеуетін ашу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Биотехнология өндірісінің санитариясы мен гигиенасы

    Мақсаты: Қоршаған орта факторларына және азық-түлік тағамдары кәсіпорындарының тұрақтануына, технологиялық құрал-жабдықтарға, ыдыстарға және қаптама материалдарына қойылатын санитарлық және гигиеналық талаптарды меңгеру. Мазмұны: Тамақ өндіру кәсіпорындарында гигиеналық және санитарлық жағдай мен оны бақылау әдістері. Санитария мен гигиенаның маңызы, қоршаған орта мен жеке бас гигиена талаптары. Азық-түлік қорларын санитарлық қорғау маңызы және тамақ өнімдерінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету жолдары. Азық-түлік тағамдары өндірісінің санитарлық және гигиеналық күйін анықтау. Өндіріс орындары мен қоршаған ортаны санитарлық-гигиеналық қорғауды ұйымдастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Кәсіби бағытталған шетел тілі

    Мақсаты: Студенттердің – биотехнологтардың кәсіби бағдарланған тілдік коммуникативтік құзыреттілігін қалыптастыру. Мазмұны: Тірі ағзалардың қоршаған ортамен байланысының негіздері. Бас әріппен жазылуы. Биотехнологиялық эксперимент. Биотехнологияда қолданылатын заманауи әдістер мен жабдықтар. Жалпы атаулар. Экологиялық мәселелерді шешу үшін биотехнологиялық процестерді қолдану. Көпше түрдегі зат есімдер, синонимдер және антонимдер. Жасушаларды, ұлпаларды және мүшелерді криоконсервациялау және оларды медицина мен мал шаруашылығында қолдану. Сын есім. Ауыл шаруашылығындағы биотехнология. Есімдіктер. Биотестілеу экологиялық қауіпсіздікті бағалау жүйесінің ажырамас элементі ретінде. Қазіргі биотехнологиялық өндіріс өнімдерінің қауіпсіздік мәселелері. Етістік және шақтар.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Өндірістік микроағзалар

    Мақсаты: Биотехнологияда қолданылатын өнеркәсіптік микроорганизмдерді бөлу және культивирлеудің теориялық және практикалық дағдыларын меңгеру. Мазмұны: Өндірістік микроағзалар пәніне кіріспе. Биологиялық белсенді заттарды және микроб жасушаның жеке компоненттерін алу. Ашытуды және басқада метобализм процестерін қолдану. Ашытуды және басқада метобализм процестерін қолдану. Егу материалын және антибиотикті өндіретін продуцентті дақылдандыруға арналған ортаны дайындау. Алкалойдтар. Микробтық химия процесі. Метан түзуші бактерия-лардың қасиеттері. Өндірістік микробиологиялық процестер. Микроорганизмдер метаболизмінің өнімдерін алу. Микробтық шығу тегі бар ферменттерді алу.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Микроорганизмдер биотехнологиясы

    Мақсаты: Биотехнологияда қолданылатын микробиологиялық процестердің принциптері мен ерекшеліктері туралы заманауи түсініктерді қалыптастыру. Мазмұны: Микроорганизмдер биотехнологиясының дамуы. Биотехнологиялық үрдістерді бағалаудың аппаратуралары мен критерийлері. Микробты метаболиттердің биотехнологиялық өндірісі. Ферментті препараттардың биотехнологиялық өндірісі. Микробты биомассаның биотехнологиялық өндірісі. Микроорганизмдер биотехнологиясы және биоқауіпсіздік. Микроорганизмдер биотехно-логиясының қазіргі заманғы әдістері. Биологиялық агенттерді заманауи өндірістік қолдану.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Микробиология және вирусология

    Мақсаты: Жалпы микробиология мен вирусологияның концептуальды негіздерін түсіндіру. Мазмұны: Таксономиялық категориялар. Түрлер. Штамм. Клон. Прокариоттарды жіктеуде қолданылатын ең перспективті белгілер және әдістер. Морфофизиологиялық белгілері. Микроорганизмдердің экологиясы. Вирустардың морфологиясы мен құрылысы. Вирион формасы. Вирионның химиялық құрамы және құрылымы. Қарапайым және күрделі вирустар. Спиральды және изометриялық капсидті вирустар. Биологиялық тотығудың ерекшеліктері. Бактерия жасушасының энергия жинақтауы. Микроорганизмдердің оттегіге қатынасы. Сүт өнімдері мен сүттің санитарлық жағдайын микробиологиялық эксприментальді бағалау. Шұжықтар, консервілер және жартылай фабрикаттардың микробиологиясы және микроорганизмдердің таза культурасын бөліп алу.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Кәсіби қазақ (орыс) тілі

    Мақсаты: Биотехнология саласындағы ғылыми-техникалық материалдардың мәтіндерін оқуға жіне аударуға қажетті тақырыптық терминологияның лексикалық қорын меңгеру, студенттердің орыс тілінде ауызша баяндау мен дағдыларын дамыту Мазмұны: Кәсіби терминология. Ғылыми стильдің жалпы сипаттамасы. Мамандық профилі бойынша ғылыми зерттеу жұмыстарының құрылымы. Кәсіби орыс тілінің мамандық пәндерімен байланысы. Ауызша кәсіби сөйлеу. Іскерлік әңгіме.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Кәсіпкерлік және қаржылық сауаттылық

    Мақсаты: Қаржылық әл ауқатқа жету үшін маңызы бар жеке және отбасылық қаржылық ресурстарды басқаруды, кәсіпкерлік қызметті ұйымдастыруды дағдыларын оқыту. Мазмұны: Кәсіпкерлік: мәні, мазмұны қалыптасу шарттары. Кәсіпкерліктің ұйымдастыру-құқықтық түрлері. Кәсіпкерліктегі тәукелділік. Кәсіпкерліктегі бизнес-жоспарлау. Кәсіпкерлік келісімдерді ұйымдастыру. Кәсіпкерліктегі мәдениет және этика. Кәсіпкерлік қызметің қаржыландыру. Қаржылық сауаттылық түсінігі, мақсаттары мен міндеттері.Ақша,есеп айырысу және төлемдер. Жеке қаржы: кіріс,шығыс, бюджет. Салықтар және жеке тұлғаларға салық салу. Зейнетақылар және сақтандыру. Халыққа банктік қызмет көрсету. Жеке тұлғалардың банкроттығы және қаржылық тәуекелдер. Қаржылық пирамида және жеке қаржылық қауіпсіздік.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Қолданбалы генетика

    Мақсаты - студенттерге болашақта молекулалық биотехнология мен гендік инженерияның әртүрлі қолданбалы салаларын меңгеру үшін жалпы генетика саласында базалық білім алу болып табылады. Мазмұны: Пәнге кіріспе. Тұқым қуалаушылықтың цитологиялық негіздері. Жыныстық көбею кезіндегі белгілердің тұқым қуалауы. Тұқым қуалаушылықтың хромосомалық теориясы. Тұқымқуалаушылықтың молекулалық негіздері. Өзгергіштіктің негізгі заңдылықтары. Популяциялық генетика. Генетикалық талдаудың негіздері. Түрішілік және дистанциялық будандастыру кезінде белгілердің тұқым қуалауының негізгі заңдылықтары. Тірі ағзалардың тұқымқуалаушылық және өзгергіштігінің молекулалық негіздері. Гендік инженерияның негіздері. Цитоплазмалық тұқым қуалаушылық. Үйлесімсіздіктің генетикалық аспектілері, гетерозис, онтогенез. Тірі организмдердің популяцияларындағы генетикалық және статистикалық процестер, сонымен қатар өсімдік шаруашылығында, селекцияда және өсімдіктерді қорғауда генетика жетістіктерін пайдалану мүмкіндіктері.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 7
  • Жануарлар физиологиясы

    Мақсаты: Әртүрлі жануарлар түрлеріндегі ағзалардың, мүшелер жүйесінің және тұтас организмнің тіршілік әрекетінің процестерін олардың қоршаған ортамен қарым-қатынасында зерттеу, физиологияның жаңа жетістіктерімен танысу және даму перспективаларын анықтау. Мазмұны: Жануарлар физиологиясы ғылымының дамуына қысқаша шолу. Қозғыш тіндердің физиологиясы. Жеке мүшелер мен функционалды жүйелердің қызметі. Организм қызметін бақылауды ұйымдастыру принциптері. Орталық жүйке жүйесінің физиологиясы. Вегетативті жүйке жүйесінің физиологиясы. Ағзаның ішкі ортасы. Эндокриндік жүйенің физиологиясы. Қан физиологиясы. Қан және лимфа айналымы. Терморегуляция физиологиясы. Сенсорлық жүйелер.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Өсімдіктер физиологиясы

    Мақсаты: Өсімдіктер тіршілігінің жалпы заңдылықтары туралы білімнің қазіргі жағдайын, негізгі биологиялық процестердің байланысы туралы түсініктерді меңгеру және осы процестердің қоршаған орта жағдайларына тәуелділігін анықтау. Мазмұны: Өсімдіктер физиологиясы пәні, міндеттері мен әдістері. Өсімдіктер физиологиясының даму кезеңдері. Өсімдіктердің тіршілік әрекетін зерттеу тәсілдері. Өсімдік физиологиясын дамытудың өзекті мәселелері мен перспективалары. Өсімдік жасушасының физиологиясы. Өсімдіктердің тамыр қоректенуі. Өсімдіктердің су режимі. Өсімдіктердің көміртегімен қоректенуі. Фотосинтез. Өсімдіктердің тыныс алуы. Өсімдіктердің өсуі мен дамуы. Өсімдіктегі физиологиялық процестерді реттеу және интеграциялау. Өсімдіктер төзімділігінің физиологиялық негіздері.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Экожүйе және құқық

    Мақсаты: Қоғамның тұрақты дамуына қол жеткізу үшін экономика, құқық, экология және тіршілік қауіпсіздігі, ғылыми зерттеу әдістері саласында интеграцияланған білімді қалыптастыру. Мазмұны: Адам мен табиғаттың қауіпсіз өзара іс-қимылының, экожүйелер мен биосфераның өнімділігінің негіздері. Қазақстанның тұрақты даму мақсаттары шеңберінде ресурстардың шектеулілігі жағдайындағы қоғамның кәсіпкерлік қызметі, бизнес пен ұлттық экономиканың бәсекеге қабілеттілігін арттыру. Экологиялық мәселелер мен тұрақты даму принциптерін жүйелі түсіну. Қазақстандық құқықты, субъектілердің міндеттері мен кепілдіктерін білу, әлеуметтік прогресті қамтамасыз ету үшін қоғамдық қатынастарды мемлекеттік реттеуді білу және сақтау. Инклюзия-халықаралық заңнаманың стратегиясы. Жасанды интеллекттің құқықтық негіздері.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Физиологиялық процестерді модельдеу

    Мақсаты: Биотехнологиялық зерттеулерді оқытуда физиологиялық модельдеу әдістерін қолдану бойынша білім дағдыларын қалыптастыру және тәжірибеде нақты табиғи процестерге талдау жасау. Мазмұны: Модельдеу - табиғи процестерді зерттеу әдісі ретінде. Популяция динамикасының модельдері. Жыртқыш-жемтік модельдегі екі түрдің өзара әрекеттесуінің сипаттамасы. Стационарлық жағдайлардың тұрақтылығын зерттеу. Физиологиялық процестерді модельдеу. Тәжірибелік-статистикалық модельдеу. Кездейсоқ оқиғалар мен процестерді модельдеу. Жануарлардан адамдарға модельдеу нәтижелерін экстраполяциялау әдістері. Медициналық мәселелерді шешу үшін модельдеу әдістерін қолдану. Жаңа медициналық жабдықтарды жасау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Табиғи популяциялардың генетикалық мониторингі

    Мақсаты – гендік, хромосомалық, геномдық және популяциялық деңгейде адам, жануарлар және өсімдіктер популяцияларындағы мутациялық жүктеме деңгейін бақылау. Мазмұны: Генетикалық мониторингтің түрлері: 1) табиғи генетикалық жүйелердің мониторингі; 2) қоршаған ортаның ластануына байланысты аумақтық генетикалық мониторинг; 3) жасанды және эксперименталды генетикалық жүйелердің мониторингі. Генетикалық-токсикологиялық бағалау. Жоғары қауіпті аймақтарды анықтау. Генетикалық процестердің тенденцияларының динамикасы мен уақытын бағалау. Әртүрлі тест жүйелерін тестілеу. Популяциялардың әртүрлі типтері үшін әмбебап математикалық модельдерді құру. Қоршаған ортаны ластау факторларының спектрінің салыстырмалы өзгеруі. Көптеген химиялық және радиоактивті ластаушы заттардың тез әсер етуінің күрделі әсері. Адамның қоршаған ортасындағы ұзақ мерзімді тұрақтылығы бар факторлар (диоксиндер, радионуклидтер). Полимерлі және пластикалық «толтырмасы» бар заманауи корпус мутагендік және канцерогендік әсерлердің көзі болып табылады. Стресске және психоактивті заттардың (темекі шегу, есірткі) кеңінен қолданылуына әсер ететін тератогендік және мутациялық процестер.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 7
  • Өсімдіктердің микроклоналді көбею негіздері

    Мақсаты: Дәстүрлі емес егіншілік пен өсімдік шаруашылығының заманауи әдістерін (жоғары сатыдағы өсімдіктердің жасушаларын, ұлпаларын, мүшелерін өсіру) пайдалана отырып, экономикалық пайдалы өнім алу үшін өндірістің практикалық жұмысқа қажетті дағдыларды қалыптастыру. Мазмұны: Биотехнологияның физиологиялық - биологиялық негіздері. Эксперименттік морфогенез. Жасуша селекциясына негізделген физиологиялық әдістерді тәжірибеде қолдану. Сомаклондық өзгергіштік. Клондық микрокөбейту. Протопластарды оқшаулаумен, өсірумен және біріктіру, гаплоидтарды алу, екінші гормондардың, заттардың алынуы. Жылыжайда өсімдіктерді өсіру және оларды қолдануға дайындау немесе егістік алқаптарына отырғызу.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Өсімдіктер биотехнологиясы

    Мақсаты: Өсімдік жасушаларының биологиясы және биотехнологияның барлық негізгі бағыттары, қазіргі жағдайы туралы білім беруге бағытталады. Мазмұны: Өсімдіктердің жасушалық биотехнологиясы. Жеке жасушаларды өсіру. Тотипотенттілік. Өсімдік жасушасы биотехнологияның объектісі ретінде. Каллус. Өсімдік жасушасының инженериясының негізгі бағыттары. суспензия дақылдары. Каллус тіндеріндегі морфогенез. Клондық микрокөбейту түрлері бар меристемалардың активтенуі. Жаңа бүршіктердің немесе эмбриоидтардың индукциясы. Оқшауланған протопластарды біріктіру әдісімен соматикалық будандарды алу. Гаплоидты өсімдіктер. Тозаң және тозаң дақылындағы андрогенез. Гибридті эмбриондағы хромосомалардың жойылуы. Псевдогамия.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктердің жасушалары және ұлпалары культураларын өсіру технологиясы

    Мақсаты: Жоғары сатыдағы өсімдіктердің жасушаларын, ұлпаларын және мүшелерін өсіру арқылы экономикалық пайдалы өнім алудың заманауи көзқарасты қалыптастыру. Бұл пән биотехнологияның молекулярлық - биологиялық негіздерімен, эксперименттік морфогенезбен, жасуша селекциясына негізделген биотехнологиялық әдістерді тәжірибеде қолданумен, сомаклондық өзгергіштікпен, клондық микрокөбейтумен, протопластарды оқшаулаумен, өсірумен және біріктірумен, гаплоидтарды алумен, екінші гормондардың, заттардың алынуымен таныстырады. Мазмұны: Invitro өсімдік объектілерінің дақылдарын өсіру техникасы. Каллус дақылдар. Дифференциация және каллусогенез. Өсімдік жасушаларының суспензиялық культурасы. Протопласттарды оқшаулау және өсіру әдістері. Протопласттардың бірігуі. Соматикалық жасушаларды будандастыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Клеткалық биотехнология

    Мақсаты: Жасушалық және гендік инженерия бойынша негізгі білімдер кешенін, тағамдық және жемдік препараттарды оқшаулаудың негізгі әдістері мен тәсілдерін қалыптастыру. Мазмұны: Өсімдіктер мен жануарлар жасушасы - биотехнологияның объектісі ретінде. In vitro жағдайында эукариоттық жасушаларды өсіру. Жануарлардың жасуша линияларын алу және өсіру технологиясы. Бастапқы культура. Тұрақты жасуша линиясы, жасушаның өсу ерекшеліктері. Мүшелер культурасы. Гистотиптік культура. Органотиптік культура. Ұлпаларды өсіру әдісінің артықшылықтары мен шектеулері.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Молекулалық биология

    Мақсаты: Тірі жасушаның құрамындағы макромолекулдардың құрылыс ерекшеліктері және қасиеттері, жасушаның генетикалық аппаратының құрылымдық-қызметтік ұйымдастырылуы, генетикалық ақпараттың іске асырылуы туралы білімдерді қалыптастыру. Мазмұны: Молекулалық биологияның өмір туралы ғылымға әсері. Молекулалық-генетикалық зерттеу әдістері. Заманауи диагностикада ДНҚ-ны зерттеу әдісінің молекулалық-генетикалық деңгейі. 5 негізгі ПТР компоненттері және олардың функциялары. ПТР реакциясының қосымша компоненттері. ДНҚ изотермиялық амплификациялауға негізделген ПТР техникасының әртүрлі түрлері. ПТР праймерін жобалау құралдары. ПТР үшін GenScript молекулалық биология. құралдары. GenScript онлайн ПТР праймерлер дизайны құралы.Адам геномының жобасы. Біріктірілген ДНҚ технологиялары дүниежүзілік орындар. Хромосомалар: Тұқым қуалаушылық векторлары. Адам хромосомалары.Хромосомалық бұзылыстар. Байланыс және гендік карта.Молекулалық генетиканың қолданылуы.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Трансгенді жануарлар, өсімдіктер және оларды алу әдістері/

    Мақсаты: Гендік-инженерлік жұмыс сатысында рекомбинантты ДНҚ алудың негізгі принциптері, сондай-ақ трансгенді өсімдіктер мен жануарларды пайдаланудағы биоқауіпсіздікті қамтамасыз етудің ғылыми-құқықтық негіздері туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Рекомбинантты организмдерді құру принциптері. Мақсатты ақуыздардың экспрессиясы және бөлінуі. Трансгенді өсімдіктер мен жануарлар. Трансгенді өсімдіктерді коммерцияландыру және биоқауіпсіздік. Трансгенді өсімдіктер мен жануарлардың генетикалық түрлендірілген өнімдері. Өсімдіктер биотехнологиясын ауыл шаруашылығында, селекцияда және өсімдік шаруашылығында қолдану. Жануарлар биотехнологиясын ауыл шаруашылығында, сонымен қатар селекцияда және жануарларды өсіруде қолдану.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Биофизика

    Мақсаты: Биофизиканың негізгі құбылыстары, ұғымдары, заңдылықтары мен әдістері туралы түсініктерін қалыптастыру, ең қарапайым практикалық есептеулерді, сонымен қатар зертханалық - тәжірибелік жұмыстарды орындау дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: Клетка биофизикасының және тұтас организмдердің негізгі принциптері, биологиялық заңдар мен құбылыстардың негізінде жатқан негізгі физикалық заңдылықтар, термодинамиканың бірінші және екінші заңдары, Гесс заңы, Пригожин және Е. Бауэр бойынша биоэлектрлік және фотобиологиялық процестердің механизмдері, радиобиология негіздері және радиациялық зақымдану механизмдері, биологиялық ырғақтардың пайда болу механизмдері, негізгі биофизикалық зерттеу әдістері.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктер биопротекторлары мен стимуляторлары

    Мақсаты: Өсімдік биопротекторлары мен стимуляторларының құрамы мен қызметі туралы білімді қалыптастырады және оны тәжірибеде тиімді пайдаланады. Мазмұны: Өсімдіктердің физиологиялық процестерін реттеу механизмдері. Гормоналды реттеу. Өсімдіктердің өсуі мен дамуын реттеу. Фотосинтез және бейімделу процесі. Өсімдіктерді қорғау құралдары. Өсімдік өсуіне арналған синтетикалық стимуляторлар. Өсімдік өсіретін заттар. Өсімдік өсіретін заттардың өсімдікке әсер ету механизмі. Ауксин мен гиббереллиннің әсер етуі. Өсімдіктер өмірінде өсіретін заттардың маңыздылығы. Синтетикалық агенттер түрлерін қолданудың экономикалық және экологиялық салдарын бағалау.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Медициналық биофизика

    Мақсаты: Биологиялық жүйелерде қалыпты және науқастанған жағдайда физикалық процестер мен құбылыстар туралы білімді меңгеру. Мазмұны: Медициналық биофизикаға кіріспе. Қалыпты және патологиялық процестердің физикалық және физика-химиялық негіздерін зерттеу, ауруларды емдеудің жаңа әдістерін жасау; организмнің функционалдық жағдайын объективті диагностикалау үшін қолдануға болатын физикалық және физика-химиялық көрсеткіштерді анықтау және организмге физикалық факторлардың әсер ету механизмдері (иондаушы сәулелер, жарық, ультрадыбыстық және тағы басқа) және патологиялық процестердің дамуын зерттеу әдістері. Медициналық биофизиканың жетістіктері.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Биохимиядағы аналитикалық әдістер

    Мақсаты: Макромолекулалардың химиялық құрамын және олардың құрылымын анықтау әдістерін меңгеру, заттардың құрамын аналитикалық әдістермен зерттеу химиялық талдау арқылы жүзеге асырылады. Мазмұны: Биохимиялық талдаудың сандық, жартылай сандық және сапалық бағалау түрлері. Сапалық бағалау немесе жартылай сандық анықтау үшін биологиялық сұйықтықтардағы әртүрлі заттарды (белоктар, көмірсулар, кетон денелері, өт пигменттері және т.б.). Биологиялық сұйықтықтардың, жасушалар мен ұлпалардың химиялық құрамдастарын, сондай-ақ қалыпты және патологиялық жағдайларда адам ағзасында болатын заттар мен энергияның айналу процестерін зерттеу әдістері.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Биохимия

    Мақсаты: Тірі ағзаларды құрайтын химиялық қосылыстардың құрылысы мен қасиеттері, биохимиялық процестердің негізгі заңдылықтары және зат алмасудың реттелу механизмдері туралы білім алу. Мазмұны: Белоктардың физика-химиялық қасиеттері. Белоктардың түс реакциялары. Белоктың изоэлектрлік нүктесін анықтау. Ақуыздың денатурациясын зерттеу. Ферменттердің каталитикалық қасиеттерін зерттеу. Ферменттік реакциялардың жылдамдығына әртүрлі факторлардың әсері. Нуклеин қышқылдарының физика-химиялық қасиеттері. Нуклеин қышқылдарының компоненттеріне сапалық реакциялар. Спектрофотометриялық мөлшерлеу әдісі нуклеин қышқылдары. Ерітіндіден ДНҚ-ның тұнбаға түсуі.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Жануарлар биотехнологиясы

    Мақсаты: Жануарлар биотехнологиясының жалпы мәселелері бойынша теориялық білім алу, эмбриондарды трансплантациялау және мал шаруашылығындағы эмбриондық инженерлік зерттеулер бойынша практикалық дағдыларды игеру. Мазмұны: Жануарлар биотехнологиясының негізгі нысандары. Лабораториялық жағдайда жануарларды бағып ұстау және көбейту. Ғылыми және практикалық жануарлар биотехнологиясының мақсаты үшін клеткалық культураларды модельдік жүйелер ретінде қолдану. Жануарлар биотехнологиясында қолданылатын әдістер және қолданалатын деңгейдегі құрылымдар. Биоэтикалық сұрақтар. Биотехнология саласындағы зерттеулеуге бақылау және биотехнологиялық патенттелген өнертабыс. Жануарлар биотехнологиясының теориялық және қолданбалы міндеттерінің шешімдері.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Бейорганикалық химия

    Мақсаты: Пәннің теориялық негіздері, оның ерекшеліктері, басқа ғылымдармен байланысы және практикалық маңызы туралы түсініктерін қалыптастыру. Пәнді игеру нәтижесінде атомның құрылысы және химиялық байланыс туралы қазіргі заманғы түсініктер қалыптастыру. Мазмұны: Атом құрылысының кванттыққа дейінгі теориялары. Атом құрылысының кванттық-химиялық сипаттамасы. Электрондық қабаттардың құрылымы. Атомдардың периодтық қасиеттері. Қосылыстардың периодтық қасиеттері. Химиялық байланыстың қазіргі теорияларына кіріспе. Валенттік байланыс әдісі. Молекулалық орбитальдар әдісі. Молекулааралық әрекеттесу. Заттың агрегаттық күйлері. Заттың қатты күйі. Химиялық термодинамика және осы мамандық аясында қарапайым химиялық эксперименттер жүргізу қабілетін машықтандырады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өсімдіктерді интеграциялық қорғаудағы менеджмент

    Мақсаты: Интеграциялық қорғаудағы менеджмент жағдайында қазіргі заманғы өсімдіктерді қорғаудағы ерекше қауіпті зиянкестер мен зиянды организмдердің популяциясын зерттеудің қолжетімді әдістері туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Өсімдіктерді интеграциялық қорғаудағы менеджмент әдістері. Жоғары экономикалық тиімділікті қамтамасыз ету. Табиғи реттеуші факторларды барынша пайдалану. Қоршаған ортаны пестицидтермен ластау қаупін болдырмау. Экологиялық таза өсімдік өнімдерін алу. Өсімдіктерді қорғау ғылыми негізделген шаралар жүйесі ретінде ауыл шаруашылығы дақылдарын өсірудің жалпы технологиясы.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Фитосанитарлық технологияларды қолдануды ұйымдастыру

    Мақсаты: Танаптық дақылдарды зиянкестерден, аурулардан және арамшөптерден кешенді қорғауды қолданудың дағдылары мен іскерліктерін қалыптастыру. Мазмұны: Зиянкестер мен аурулармен күресудің агротехникалық, экономикалық әдістері. Селекциялық және тұқым өсіру жұмыстары. Төзімді сорттардың эпифитотикалық және инвазиядағы маңызы. Сау тұқымдарды отырғызу материалын алудағы тұқым шаруашылығының рөлі. Өсімдіктерді кешенді қорғау жүйесіндегі биологиялық әдіс. генетикалық әдіс. Қолдану саласы. Даму перспективалары. Физика-механикалық әдіс. Өсімдіктерді кешенді қорғаудағы жағдайы, рөлі. Өсімдіктерді кешенді қорғау жүйесіндегі химиялық әдіс.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Ғылыми зерттеу негіздері және патенттану

    Мақсаты: Ғылыми зерттеулерді жүргізу әдістемесінің ерекшеліктері, өнеркәсіптік меншік объектілерін құқықтық қорғау және ғылыми-зерттеу жұмыстарын ұйымдастыру туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Зияткерлік меншік түсінігі, авторлық құқық және өнеркәсіптік меншік құқығы (патенттік құқық). Патент құқығының пәні. Патенттік құқықтың жалпы құқық жүйесіндегі орны. Биотехнологиядағы ғылыми зерттеулердің негізгі бағыттары мен таңдауы. Эксперименттерге қойылатын талаптар. Бақылау нәтижелерін сипаттау және ұсыну. Эксперименттік зерттеулер және олардың ерекшеліктері. Эксперименттерді орнатудың әдістемелік әдістері. Зерттеу әдістемесінің негізгі принциптері. Зерттеу нәтижелерін талдау. Талдау және салалар бойынша ұсыныстарды дайындау әдістерімен таныстыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Эксперимент техникасы және нәтижелерді өңдеу, патенттану

    Мақсаты: Эксперимент техникасы және алынған мәліметтерді өңдеу, сондай-ақ зияткерлік меншікті қорғау әдістері мен құралдары туралы негізгі білімді қалыптастыру. Мазмұны: Патент құқығының пайда болу тарихы. Интеллектуалдық қызмет нәтижелерін қорғау туралы жалпы ережелер. Тәжірибені өткізу әдістемесі мен схемасын әзірлеу. Ғылыми зерттеулердің құрылымы. Ғылыми зерттеу түрлері. Зерттеу тақырыбын таңдау және негіздеу. Зерттеу реті және эксперимент жоспары. Эксперименттің статистикалық, графикалық және математикалық анализдері. Метрология, стандарттау, сертификаттау туралы түсінік. Қателіктер теориясы және эксперимент нәтижелерін өңдеу. Биотехнологиялық тәжірибелерде қолданылатын генетикалық математикалық әдістер.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Ауылшаруашылық өнімдерінің сапасы мен қауіпсіздігін бағалау

    Мақсаты: Әртүрлі шикізат пен дайын өнімге сынамаларын таңдау және дайындау әдістемесі және азық-түлік қауіпсіздігін бағалаудың негізгі критерийлерін талдау бойынша дағдыларды қалыптастыру. Мазмұны: Ауылшаруашылық өнімдерінің, тауарлардың ассортименті мен тұтынушылық қасиеттері. Ауыл шаруашылығы өнімдерінің сапасын қалыптастыратын және сақтайтын факторлар. Ақауларды диагностикалау. Қауіпті, сапасыз және контрафактілік өнімдерді анықтау. Өнімнің жоғалуын азайту және алдын-алу үшін тауарлардың сапасы мен қауіпсіздігін анықтау, бағалау әдістері. Тұтынушыға бағытталған дизайн әдістемесін қолдану арқылы тамақ өнімдерінің сапасы мен қауіпсіздігін арттыру. Азық-түлік қауіпсіздігін басқарудың заманауи тәсілдері.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 7
  • Тағам биотехнологиясы

    Мақсаты: Тамақ өндірісі саласындағы қазіргі биотехнологиялық зерттеулердің негіздері туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Заманауи биотехнологиянын әдістері. ҚР және дүние жүзіндегі биотехнологиянын тәжірибелік жетістіктері мен проблемалары, заманауи тұрғысы. Азықтық және өндірілетін саладағы агроөндірістік комплекстегі биотехнология ғылымынын заманауи мәселелері. Биотехнологиялық өндірістегі құралдары мен процестері. Гендік-клеткалық инженерия. Алкагольді, жартылай алкагольді және алкагольсіз ішімдіктер биотехнологиясы. Рационалді және балансты азық-түлікке арналған жаңа азықтық өнімдер алу. Микроорганизмдерді бақыланатын өсірудің автоматтандырылған биотехнологиялық жүйелері.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 7
  • Ауылшаруашылық биотехнологиясы

    Мақсаты: Ауылшаруашылық өсімдіктері мен жануарларының жаңа сорттарын молекулалық өсірудің қазіргі заманғы постгеномдық және биотехнологиялық әдістері туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Ауыл шаруашылығы өнімдерін биотехнологиялық өңдеу үшін пайдаланылатын микроорга-низмдер ферменттерінің қасиеттері. Табиғаттағы заттардың биотрансформациясындағы микроорганизмдер ферменттерінің рөлі. Целлюлоза бұзатын және пектин бұзатын микроорганизмдердің ферментативтік белсенділігі. Табиғи жағдайларда көміртегі, азот, фосфор, темір, күкірт қосылыстарын микро-организмдермен биотрансформациялау. Ауыл шаруашылығы қалдықтарын биотехнологиялық өңдеуде осы процестерді пайдалану мүмкіндігі. Түр аралық эмбриондарды тасымалдау және химерлі жануарларды алу.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 7
  • Полютанттар, ксенобиотиктердің биоыдырауы мен тұрақтылығы

    Мақсаты: Қоршаған ортаға антропогендік әсерді және табиғаттың өзін-өзі қалыпқа келтіруі, полютанттардың, ксено-биотиктердің жинақталуы мен өзгеруі туралы білімді қалыптастырады. Мазмұны: Өсімдіктерді, протозоидтарды батарея ретінде пайдалану. Полютанттар мен ластанған жерлердің тозуы және қалпына келуі. Ластаушы заттардың қоршаған ортаға әсер ету дәрежесі. Қауіпті ластаушы заттардың пайда болуы, олардың кәдеге жаратылуы және алдын-алу шаралары. Ксенобиотиктердің биожетімділігі. Ксенобиотиктердің микроб жасушасымен әрекеттесу кезеңдері. Ксенобиотиктердің микробиологиялық түрленуінің биохимиялық жолдары. Әртүрлі таксономиялық топтағы микроорганизмдердегі ксенобиотикалық деградацияның генетикалық детерминанттары.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 7
  • Экологиялық биотехнология

    Мақсаты: Өндірісте экологиялық инженерияны дамыту мақсатындағы экологиялық биотехнология негіздері туралы ғылыми білімді меңгеру. Мазмұны: Экологиялық биотехнологияның дамуы. Қоршаған ортадағы органикалық заттардың биодеградациясында микроағзалардың рөлі. Ауылшаруашылығы, өнеркәсіп қалдықтары мен тұрып қалған суларды аэробты және анаэробты әдістермен биологиялық тазарту. Технологиялық биоэнергетика. Дәстүрлік емес энергия көздері. Көмірсу, биогаз және этанол өндіру. Фотосинтез процестерін модификациялау. Радионуклидтер мен ластанған ауыр металдарды биотехнологиялық әдістермен тазалау. Экологиялық биотехнологияның болашағы.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 7
  • Биологиялық және тағам қауіпсіздігі

    Мақсаты: Шикізат пен өнімнің негізгі құрамдас бөліктерінің гигиеналық сипаттамаларын бақылау әдістері, азық-түлік шикізаты және тамақ өнімдерінің қауіпсіздігі көрсеткіштері туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Тағам өнімдерінің сапасын қалыптастыру және басқарудың негізгі принциптері. Тағам қауіпсіздігі және оны бағалаудың негізгі өлшемдері. Критикалық бақылау нүктелері бойынша қауіптерді талдаудың Европалық НАССР жүйесі. Тағам өнімдеріне қойылатын гигиеналық талаптар. Тағам өнімдері қауіпсіздігінің микробиологиялық көрсеткіштері. Ет және ет өнімдерінің қауіпсіздігіне қойылатын талаптар. Тағамнан улану кезіндегі сүт және сүт өнімдерінің рөлі.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 7
  • Синтетикалық биология

    Мақсаты – қажетті қасиеттері мен функциялары бар, оның ішінде табиғатта теңдесі жоқ биологиялық жүйелерді жобалау және құрумен айналысатын биология бағытының жаңа ғылыми тұжырымдамасын қалыптастыру. Мазмұны: «биологиялық модульдер, биологиялық жүйелер мен биологиялық машиналарды жобалау және құру немесе пайдалы мақсаттар үшін қолданыстағы биологиялық жүйелерді қайта құру. Болашақта балдырлардан биоотын алу, бактериялық электр қуатын, синтетикалық вакциналарға, бактериофагтарға және пробиотиктерге инфекциялармен күресуге, мәдени өсімдіктер мен жануарлардың өнімділігі мен тұрақтылығын арттырудағы мүмкіндіктері. Синтетикалық биологияның даму перспективалары.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 7
  • Биотехнологиядағы модельдеу мен масштабтау

    Мақсаты: Биотехнологиялық өндірістің принциптік сызбасын, оның негізгі үдерістері мен аппарат-тарын модельдеу негіздері мен инженерлік есептеу әдістемесін меңгеру. Мазмұны: Биотехнология процестері мен схемаларын модельдеу және масштабтау. Негізгі процестердің кинетикалық заңдылықтары. Биотехнология процестерін физикалық және математикалық модельдеу. Гидромеханикалық және жылу процестері. Масса алмасу процестері. Биохимиялық процестерді аппаратуралық рәсім-деу. Үздіксіз биореакторларда микроорганизмдердің өсу кинетикасын модельдеу. Биотехнологиялық процестерді масштабтау. Микроорганизмдер биомассасының «формуласының» қорытындысы. Биотехнологиялық процестердегі стехиометрия. Биохимиялық процесте бөлінетін жылуды есептеу.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 7
  • Бионанотехнология

    Мақсаты: Микроорганизмдердегі, өсімдіктер мен жануарлардағы жалпы және молекулалық-генетикалық процестер мен құбылыстарды талдау, сонымен қатар олардың қазіргі биотехнологиялық процестегі маңызды теориялық және практикалық білімдерді қалыптастыру. Мазмұны: Биология мен нанотехнологияның тоғысындағы ғылым саласы ретінде. Технологиялық тәсілдердің кең ауқымын - биотехнологияда нанотехнологиялық құрылғылар мен наноматериалдарды қолдану. Нанотехнологиялық мақсаттар үшін биологиялық молекулаларды пайдалану. Биомолекулалардың нанобиофизикасы. Ақуыздардың фолдингі. Кеңістіктік симметрияны макромолекулалық құрылымдарды құруда қолдану. Биологиялық объектілердің құрылымын қалыптастыруда молекулалық тануды жүзеге асыру мысалдары. Биомалекулалардың құрылымдық икемділігін пайдалану.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 7
  • Бионанотехнологияның құрылымдық принциптері

    Мақсаты: Биологиялық объектілерді өздігінен құрастыру принциптерінің іске асырылуы туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Бионанотехнологияның құрылымдық принциптері. Биомолекулалардағы ковалентті емес әрекеттесулердің құрылымдық ерекшеліктері және олардың құрылымының қалыптасуындағы гидрофобтық әсердің рөлі. Ақуыздың қатпарлануы нәтижесінде тұрақты құрылымдардың қалыптасу принципі. Ақуыздардың қатпарлануындағы иерархия принципі. Наноматериалдар синтезі үшін биологиялық наноқұрылымдарды матрицалар түрінде пайдалану. Оң және теріс шеберлік комбинациясы биомолекулалардың тұрақты глобулярлық құрылымдарының түзілуі. Биомолекулаларды спецификалық емес агрегациядан қорғау принципі. Биоқұрылымдарды жергілікті күшейту принципі және бионаномашиналар құрылымының басқарылатын бұзылуы принциптері. Биотехнологиялық процестерді масштабтау.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 7
  • Биоинформатика

    Мақсаты – биоинженериядағы статистикалық әдістерді қолдана отырып есептерді шешуге қажетті практикалық дағдыларды дамыту, R тілінде сапалық және сандық деректерді өңдеу, визуализациялау және талдау әдістерін қолдану. Мазмұны: Биоинформатика және ақпараттық биологияға кіріспе. Биологиялық мәліметтерді интерпретациялау әдістері. Биологиядағы мәліметтер мен мәтіндік ақпаратты талдау әдістері. Гендердің экспрессиясын талдау әдістері. Молекулалық эволюцияның алгоритмдері. Биологиялық молекулалардың өзара әрекетесуін компьютерлік модельдеу. Қазіргі заманғы бағдарламалау тілі R – халықаралық академиялық ортада. Жасанды интеллектті биотехнологияда қолдану.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 7
  • Молекулалық –генетикалық зерттеулер диагностикасы

    Мақсаты – молекулалық диагностика әдістерімен, адамдағы кездесетін әртүрлі паталогиялық, оның ішінде тұқым қуалайтын ауруларды, атадан балаға берілетін белгілерді диагностикалаудың механизмдерін, ерекшеліктерін, сипаттарын қалыптастыру. Мазмұны: Молекулалық диагностика пәніне кіріспе. Биологиялық макромолекулалардың құрылымы. ДНҚ, РНҚ және белок молекулаларының құрылымдары және сипаттамалары. ДНҚ, РНҚ және белок молекулаларын әртүрлі биологиялық материалдардан бөліп алу әдістері. ДНҚ, РНҚ және белок молекулаларына электрофорез жүргізу. Саузерн блот-гибридизация әдісі. Вестерн блот блот-гибридизация әдісі. Полимеразды тізбекті реакция және оның модификацияланған түрі. Молекулалық диагностикалаудың медицинадағы маңызы. Тұқым қуалайтын ауруларды диагностикалау. Инфекциялық ауруларды диагностикалаудың молекулалық технологиясы. Молекулалық диагностиканың ауыл шаруашылығындағы маңызы. Молекулалық диагностика әдістерінің криминалистика саласындағы ролі.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 7

Оқыту нәтижелері

  • Қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде коммуникативтік дағдыларды көрсете отырып, ҚР академиялық адалдығын, этикалық принциптері мен заңдарын сақтайды.
  • Дүниетанымдық, азаматтық, рухани және әлеуметтік жауапкершілікті, ғылыми, жасанды интеллекттің жаңа тәсілдерін қолдану арқылы теориялық және эксперименттік зерттеу әдістерін қалыптастыру негізінде жаратылыстану, математикалық, әлеуметтік, әлеуметтік-мәдени, кәсіби дамуды, кәсіби мансап құру кезінде сауатты қаржылық шешімдер қабылдауды көрсетеді.
  • Ақпараттық қауіпсіздіктің негізгі талаптарын сақтай отырып, іскерлік қызметтің қолданбалы бағдарламалық құралдары негізінде желілік компьютерлік технологияларды, мәліметтер базасын, бағдарламалар пакетін пайдаланады.
  • Микроорганизмдердің, өсімдіктер мен жануарлардың жасушаларына негізделген өнімдерді синтездеудің биотехнологиялық принциптерін қолдану.
  • Биологиялық объектілердің, шикізаттың, аралас субстанциялардың және дайын өнімдердің биотехнологиялық өндірістің ерекшелігіне сәйкестігін бағалау үшін физика-химиялық және технологиялық тәсілдерді пайдалана отырып зертханалық талдаулар мен эксперименттер жүргізеді.
  • Жасанды интеллект пайдалану арқылы технологияларды әзірлеу мақсатында пилоттық, өнеркәсіптік және далалық сынақтар өткізеді.
  • Биотехнология саласында ферменттерді, вирустарды, микроорганизмдерді, жануарлар мен өсімдіктердің жасушалық дақылдарын алу, олардың биосинтезін және биотрансформациясын қолдану үшін қажетті ғылыми-зерттеулер мен зерттеулердің барабар әдістерін пайдаланады.
  • Қоршаған ортаны қорғауды қолдайтын экологиялық және биологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз етеді.
  • Бағытталған спектрі бар дәрілік препараттарды, функционалдық тамақ өнімдерін, биологиялық белсенді заттарды алудың биотехнологиялық әдістерін пайдалана отырып, биомедицина және бионанотехнология салаларындағы ғылыми-практикалық міндеттерді шешуге қатысады.
  • Өздерінің кәсіби салаларында эксперименттік зерттеулер жүргізу арқылы дайын өнімдер мен технологиялық процестердің стандартты және сертификациялық сынақтарын жүргізеді.
  • Өз идеяларын және адам қызметінің әртүрлі салалары мен салаларындағы іргелі кәсіби білімдерін жазбаша немесе ауызша баяндайды.
  • Бөлімнің жұмысын басқара отырып, әр түрлі органдармен өзара әрекеттесіп, зерттеу, кәсіпкерлік дағдыларды қолдана отырып, топта жұмыс жасау.
Top