Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

8D02303 Лингвистика в Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты «Лингвистика» білім беру бағдарламасының мақсаты: алған білімді диссертациялық зерттеуде қолдану мақсатында қазіргі тіл білімі бағыттарының ғылыми теориялары мен тұжырымдамаларын жүйелендіруге және түсіндіруге қабілетті лингвистика саласындағы инновациялық қызметке терең теориялық және практикалық дайындықпен жоғары білікті маманды даярлау; методологияны барабар таңдау негізінде дербес ғылыми зерттеулерді жүзеге асыру; өзінің және өзге де ғылыми қызметінің қандай да бір өнімінің маңыздылығын анықтау және білікті баға беру, отандық және шетелдік лингвистиканың перспективалық бағыттарының ғылыми парадигмаларын дамытатын жаңа тұжырымдамалық білім беру, ғылыми пікірталастар, соның ішінде халықаралық ғылыми іс-шаралардың жұмыс тілінде оны мамандарға дәлелді түрде таныстыру; жобаларды әзірлеу, командада жұмыс істеу.
  • Академиялық дәреже Докторантура
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
  • Оқу мерзімі 3 года
  • Кредиттер көлемі 180
  • Білім беру бағдарламаларының тобы D057 Лингвистика
  • Дайындық бағыты 8D023 Тілдер және әдебиет
  • Лингвистикалық философия
    Несиелер: 5

    Пән мақсаты: болашақ кәсіби іс-әрекет контекстінде тіл философиясы туралы жүйелі түсінік қалыптастыру. Пән тіл философиясының дамуының негізгі тарихи кезеңдерін, тіл білімінің философиялық мәселелері мен тіл білімінің философиялық-методологиялық базасының ерекшеліктерін, аналитикалық философияның негізгі концепцияларын, герменевтиканы, структурализмді зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Лингвистика саласында ғылыми-зерттеулерді жобалау
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: қазіргі қоғамдық ғылымдардың жетістіктерінің аясында ғылыми зерттеуді ұйымдастырудың ұстанымдарын сипаттау, өзекті лингвистикалық мәселелерді анықтау, тұжырым жасау және әзірлеу қабілеттерін қалыптастыру. Оқу курсы тіл білімінің пәнаралық және трансдисциплинарлық мүмкіндіктері контекстінде зерттелетін мәселені талдау және түсіндіру дағдыларын қалыптастырады. Пән тіл ғылымындағы өзіндік ғылыми-зерттеу қызметін жобалаудың заманауи технологияларын зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Психо- және нейролингвистика
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: психикалық процестерге қатысты ақпаратты беру мәселелерін шешу қабілетін қалыптастыру. Пән метатілді, психо-/ нейролингвистикалық талдау әдістерін, тілдік тұлғаның психикалық феномендерін, тілдік сананы, тілдік пікірлерді тудырудың/ қабылдаудың психикалық процестерін, сөйлеу іс-әрекетін, мидың тілге әрекетін ұйымдастыруды, психолингвистикалық зерттеу тұрғысынан тілді меңгеруге бағытталған.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Жалпы лингвистика: құрылым және семантика
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: құрылымдық-жүйелік ұйымдастыру принциптерін, тілдің семантикасы мәселелерін сыни бағалау, талдау қабілетін қалыптастыру. Пән: тіл білімінің онтологиясын, тілдің жүйелік-құрылымдық ұйымдастырылуын, тіл Семантикасы, тілдік универсалдар, тілдің табиғаты мен функцияларын, тілдің белгілі табиғатын, тіл белгілерінің ассимметриясын, сыртқы және ішкі лингвистиканы, тілдің ұқсастығы мен жеке-жеке мәселелерін меңгеруге бағытталған.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Академиялық жазу
    Несиелер: 2

    Пәннің мақсаты: ғылыми зерттеу нәтижелерін жариялауға дайындау қабілетін қалыптастыру. Нақты ғылыми парадигманың аясында аяқталған және логикалық тұтас туындыны жасау техникасын меңгеру. Оқу курсы зерттеудің әдіснамалық мақсатын түсіну, зерттеу тақырыбына байланысты мәселерлерді жүйелеу және жариялауда қызметті ұйымдастыру негізін қалыптастырады. Пән жарияланым үдерісінің кезеңдері мен нормаларын зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Тіл, сана және ұлттық менталитет
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: сананың тілдегі көрінісінің нәтижелерін бағалау қабілетін қалыптастыру, адамдардың мінез-құлқына ділдің әсерін зертеу. Пән мететілді, тіл мен ойлауды нысан еткен теорияларды, тілдің/ділдің өзара әсерінің ерекшеліктерін, ділдің құрамдас бөлігі ретінде тілдік нұсқауды, тілді ұлттық сипаттың көрінісі ретінде, тілдік ділді ойлау тәсілі ретінде зерделеуге бағытталған.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Лингвистика тарихнамасы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: тіл білімінің даму тарихындағы лингвистикалық тұлғалардың әдіснамалық түсінігін қалыптастыру. Пән: лингвистиканың тарихнамасы принциптерін әзірлеудің негізгі ережелерін, лингвистиканың қалыптасуының күрделі мәселелерін шешу үшін маңызды жеке тұлғалардың алғашқы көздерін зерттеуге бағытталған.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Дискурс теориясы: дискурсивтік талдаудың әдістері және контент-талдау
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: дискурсты сыни тұрғыдан зерттеу қабілетін қалыптастыру. Дискурс теориясының концептуалды алғышарттарын, әдіснамалық мәртебесін, принциптерін, категориялық-ұғымдық аппаратын, дискурс теориясының әдістерін, контент-талдауын және талдау бірліктерін, дискурсты жүзеге асырудың лексикалық және грамматикалық құралдарын, дискурстегі субъект тілінің эксплицит/имплициттік сипаттамаларын, дискурсты анықтау критерийлерін және дискурс типологиясын зерттеуге бағытталған.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Лингвистикадағы антропоцентристік парадигманың ғылыми доминанттары
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: XX-XXI ғасыр лингвистикасындағы антропоөзекті парадигманың басым теорияларының жүйелі көрінісін қалыптастыру; тіл білімінің өзекті мәселелерін шешу үшін, диссертациялық зерттеудің оңтайлы ғылыми-әдістемелік негіздерін таңдау және пәнаралық жобаларды іске асыру үшін, оның көп парадигмалы мәнін сыни бағалау. Курс диссертациялық зерттеудің ғылыми-әдістемелік негізін, қазіргі көп парадигмалы жалпы тіл білімінің теориялары мен тұжырымдамаларын зерттеуге бағытталған.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Ғылыми зерттеудің әдістері
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты: лингвистикалық зерттеу жүргізу қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы өзіне тән анализ принциптері, теориялық негіздері, процедуралары мен тәсілдеріне негізделген лингвистикалық зерттеу әдіснамасын түсінудің негізін қалыптастырады, Пән интернет-ресурстардың, мультимедиялық құралдардың, ғылыми сайттардың, деректер қорының көмегімен зерттеу тәсілдерін интенсификациялауға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Код ON1

    Дәстүрлі және жаңа доминантты ғылыми концепциялардың мәнін, қазіргі лингвистиканың көппардигмалығын өзінің ғылыми зерттеулеріне проекциямен бөліп, түсіндіру. Жалпы тіл білімі саласындағы іргелі, жүйелі білімді (теория-әдіснамалық қағида, лингвистиканың ұғымдық-терминологиялық аппараты, өзекті лингвистикалық бағыттар, заманауи амалдар, тенденция мен трендтер) заманауи ғылым парадигмалары аясында көрсету. Қоғаммен байланысты лингвистикалық ғылыми зерттеулердің нәтижелерін жоспарлау, сыни бағалау және болжау.

  • Код ON2

    Жаңа салалардағы ғылыми зерттеулердің нәтижелерін сыни бағалау. Филология және гуманитарлық білім контекстінде лингвистикалық зерттеудегі қазіргі заманғы теориялардың, проблемалар мен тәсілдердің, жаңа үрдістердің мазмұнын сипаттау. Таным нәтижелерін жалпылау және оларды жаңа білім алу құралы ретінде пайдалану.

  • Код ON3

    Ғылыми-зерттеу жобалау негізінде өзіндік түпнұсқа тәсіл негізінде лингвистика саласындағы ғылыми мәселелерді шешу және жаңа гипотезалар ұсыну.

  • Код ON4

    Диссертациялық зерттеудің бастапқы теориялық позицияларын таңдау кезінде осы білімді одан әрі қолдану мақсатында Қазіргі тіл білімінің жаңа бағыттарының ғылыми теориялары мен тұжырымдамаларын жүйелеу және түсіндіру.

  • Код ON5

    Ғылыми-зерттеу міндеттерін шешу үдересінде лингвистикалық және пәнаралық білімді синтездеу және трансформациялау. Ұжымдарды басқару мен басқаруда көшбасшылықты көрсету, өз білімі мен іскерлігін әріптестеріне және бағыныштыларға беру, тұрақты кәсіби өсуге ұмтылу. Жоғары білім беру ұйымдарында жаңа оқыту технологияларын, Кәсіптік саладағы білімді меңгеру мен бақылау әдістерін пайдалана отырып, зияткерлік сабақтар өткізу, білім беру бағдарламаларын басқару.

  • Код ON6

    Өзіндік нәтижені қамтамасыз ететін заманауи ғылыми парадигмалар мен зерттеу технологиялары аясында Лингвистика саласындағы ғылыми зерттеулердің кешенді процесін өз бетінше жоспарлау және жүзеге асыру. Лингвистиканың ғылыми зерттеулерінде қолданылатын әдістемелердің негізділігін бағалау.

  • Код ON7

    Ғылыми зерттеудің мақсаттары мен міндеттерін тұжырымдау және олардың шешімін табу. Лингвистика саласындағы зерттеудің барабар әдіснамалық тәсілдерін таңдау, олардың сыни талдауын жүзеге асыру. Зерттеу барысында алынған материалдардың барысы мен дұрыстығын бақылау, ғылыми этиканы және нәтижелердің негізділік принциптерін ұстану.

  • Код ON8

    Ғылыми эксперименттерді жүзеге асыру және олардың нәтижелерін дұрыс талдау. Лингвистика және аралас гуманитарлық ғылымдар тұжырымдамалық және әдіснамалық аппараттарын пайдалана отырып, күрделілігі әртүрлі деңгейдегі стандартты емес зерттеу міндеттерін кәсіби деңгейде шешу, толық мәліметтер болмаған жағдайда негізделген қорытынды жасау.

  • Код ON9

    Ғылыми есептерді шешу мақсатында пәнаралық білімді зерттеу процесіне біріктіру. ҚР оқу орындарында лингвистикалық цикл пәндері бойынша оқу сабақтарының барлық түрлерін өткізуді жоспарлау және әдістемені қамтамасыз ету. Диссертацияның негізгі бағыттары бойынша нәтижелерді алу және тексеру үшін зерттеу процесін құру, алынған деректерді қоғаммен байланыс тәжірибесіне енгізу.

  • Код ON10

    Қазіргі заманғы компьютерлік технологияларды, әлем тілдерінің ұлттық корпустарының ресурстарын, лексикографиялық дереккөздерін пайдалана отырып, лингвистика саласында ғылыми еңбек (ғылыми есеп, реферат, тезистер, мақала, лингвистикалық пікір, докторлық диссертация, оқу-зерттеу және ғылыми жоба және т.б.) жазу және оған баға беру, өзінің ғылыми қызметінің өнімінің маңыздылығын анықтау.

  • Код ON11

    Зерттеулер мен эксперименттер барысында алынған нәтижелерді импакт-факторы жоғары ThomsPO-Reuters және Scopus халықаралық деректер қорына енетін журналдарда және жоғары аттестаттау комитетінің тізіміне енетін ғылыми жарияланымдарда жүзеге асыру, халықаралық конференцияларда ұсыну. Ғылыми есептер, рефераттар, мақалалардың тезистері, филологиялық түсініктемелер, докторлық диссертациялар, оқу-зерттеу және ғылыми жобалар және т.б. түрінде оқу, ғылыми-зерттеу және жобалау қызметінің нәтижелерін мамандарға да, сондай-ақ тиісті кәсіби дайындығы жоқ аудиторияда да таныстыру.

  • Код ON12

    Оқу және ғылыми-зерттеу қызметінің басымдықтарын таңдау, өзінің ғылыми қызығушылықтары қоғамдық мүдделермен, этикалық құндылықтармен, өндіріс пен қоғамның қажеттіліктерімен сәйкес келеді. Лингвистиканың өзекті мәселелерін шешу үшін қоғамдағы дұрыс, төзімді және өнімді өзара іс-қимылға, әлеуметтік өзара іс-қимылға және ынтымақтастыққа дайын болу. Ғылыми пікірталастарға қатысу, әртүрлі тілдерде коммуниациялық саланың түрлі аспектілері бойынша өз көзқарасын білдіру және қорғау.

Top