Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

8D02208 Түркітану в Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Жоғары оқу орындарының ғылыми және білім беру салалары үшін кәсіби кадрларды сапалы дайындау: - түркітанудың қазіргі заманғы мәселелерінің негізгі теорияларын, әдіснамасын және зерттеу принциптерін түсіндіру; - диссертациялық зерттеуді жүзеге асыру барысында осы білімдерді ары қарай қолдану мақсатында түркітанудың қазіргі заманғы ғылыми бағыттары туралы ғылыми теориялар мен тұжырымдамаларды жүйелеу және түсіндіру; - оқу объектісіне барабар материал негізінде жеке дара ғылыми зерттеулер жүргізу, түркітану ғылымының перспективалық жаңа бағыттарын дамыту бойынша жобалау әдіснамасын таңдау және зерттеу нәтижелерін жоғары сілтеме рейтингі бар журналдарда жариялау; - жеке дара және басқа да ғылыми жұмыстарының өнімінің маңыздылығын бағалау, өздерінің ғылыми пікірін өздерінің жұмыс тілін қолдана отырып, ғылыми пікірталастарда дәлелдеу және қорғау.
  • Академиялық дәреже Докторантура
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
  • Оқу мерзімі 3 года
  • Кредиттер көлемі 180
  • Білім беру бағдарламаларының тобы D054 Түркітану
  • Дайындық бағыты 8D022 Гуманитарлық ғылымдар
  • Түркі әдебиетін дәуірлеу мәселелері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - түркі халықтарының әдебиетін дәуірлеуді ғылыми талдау қабілеттерін қалыптастыру. Курс түркі халықтарының көрнекті әдебиеттерін оқып, зерделеуге, олардың эстетикалық түсінуіне бағытталған. Докторанттарға түркі әдебиетінің дамуы туралы жалпы түсінік алумен қатар, осы әдебиеттердің шедеврлерімен жақынырақ танысуға, шығарманы белгілі бір дәуір жағдайында қарастыруға, әдеби шығармалардағы дәстүрлер мен жаңашылдықтардың сабақтастығын көрсетуге мүмкіндік беретін сауалнама мен монографиялық тақырыптардың кезектесуі туралы теориялық және әдіснамалық түсінік береді.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Ғылыми зерттеудің әдістері
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты - дереккөздермен өз бетінше жұмыс жасау, түркітану және пәнаралық ғылымдар саласындағы теориялық және практикалық білімдерін сыни тұрғыдан талдау және өзіндік ғылыми зерттеулер жүргізу үшін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс түрлі деңгейдегі мәтіндердің білікті интерпретациясын, соның ішінде олардың мағынасы мен туындатқан дәуірмен байланысын, түркі білімін оқытуды, ғылыми қайта қарастыруды және жариялауды қамтамасыз ету үшін тілдік, әдеби және тарихи материалдарды талдауды қамтиды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Академиялық жазу
    Несиелер: 2

    Пәннің мақсаты - түркология саласындағы қазіргі ғылыми парадигманы және оның даму динамикасын, түркологиялық зерттеулердің әдіснамалық принциптері мен әдіснамалық жүйесін білу қабілетін қалыптастыру. Бұл курс Scopus, Thomson Reuters мәліметтер базасына кіретін жоғары рейтингті жарияланымдарда жарияланған ғылыми нәтижелермен, білікті талдау, бағалау, рефераттау, жазу, жобалау және өзіндік ғылыми жұмыстардың нәтижелерін отандық және шетелдік басылымдарда жариялау бойынша ауқымды жұмыстарды қамтиды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Түркітанудың деректануы мен тарихнамасының ілгері мәселелері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: түркі халықтарының жазбаша ескерткіштері мен дереккөздері, тарих, дипломатия, түркітілдес мемлекеттер мен халықтардың халықаралық қарым-қатынасы, жазбаша ескерткіштерді зерттеу әдістері мен тәсілдері, зерттеушінің кәсіби лабораториясында докторанттарға бағыталған, бастапқы дереккөздерді және тарихнамалық материалдарды пайдалану арқылы.Дерек көздердің ғылыми тұрғыдан сыннан өткізудің барлық кезеңдері, бастапқы зерттеу әдісі және тарихи ескерткіштерге оның түріне, дерек көздің шынайылығы мен онда көрсетілген ақпараттың дұрыстығына байланысты тарихи ескерткіштерді талдау жүргізілетін болады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Түркі тілдері этнолингвистикасының теориялық мәселелері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: түркі халықтарының қоныс аудару аумағын және олардың тілдік ерекшеліктерін (түркі тілдері мен халықтарын жойылу үстіндегі), түркі тілінің диахронды этникалық процестерді объективті талдау және зерттеу мүмкіндігін теориялық және практикалық тұрғыдан қалыптастыру, тіл мен этностық өзара әрекеттесудің тереңдігін анықтайды, түркі тілдерінің рөлі мен орнын анықтайды этнолингвистиканың және басқа да зерттеу бағыттарының зерттеу шеңберіндегі халықтар. Қазіргі заманғы түркі тілдерінің салыстырмалы талдауы, олардың фонетикалық жүйесі, этникалық үрдістер контексіндегі лексикалық және грамматикалық мағынадағы талдау жұмыстарын жүргізу. Қазіргі заманғы түркі тілдерінің салыстырмалы талдауы, олардың фонетикалық жүйесі, этникалық үрдістер контексіндегі лексикалық және грамматикалық мағынадағы зерттеулер жүргізу.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Түркі жазба ескерткіштері текстологиясының өзекті мәселелері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - мәтіндік зерттеудің тілдік ерекшеліктерін ғылыми түсіну қабілетін қалыптастыру, бұл олардың кезеңдерін фонетикалық, грамматикалық, орфографиялық, семантикалық талдауға мүмкіндік береді. Курс кезеңнің жалпы лингвистикалық негізін ашып, этнолингвистикалық талдау арқылы тілдің тарихи кезеңдерін, лингвистикалық ерекшеліктері мен генеалогиялық даму жүйесін анықтауға бағытталған. Мәтінді талдау үшін транскрипция және транслитерация әдістері қолданылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Түркі лингвомәдениеттанудың ғылыми-зерттеу бағыттары
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - лингвомәдениеттанулық аспектегі лингвистикалық бірліктерді ғылыми тұрғыдан зерделеудің ұлттық тілдердің дүниетанымын нақтылау қабілетін қалыптастыру. Курс лингвомәдениеттану, мифологияланған лингвистикалық бірліктер, ырымдар мен нанымдар, тілде бекітілген салт-дәстүрлер, тілдің паремиологиялық, фразеологиялық негіздері, стандарттар, стереотиптер, символдар, метафоралар мен образдар, сипаттаманың мәні болып табылатын лингвокультурологияны, сөздер мен сөз тіркестерін ғылыми зерттеуге бағытталған.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Түркітану зерттеулерінің тарихы, теориясы және әдістемесі
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: түркітану ғылымының іргелі және қолданбалы бөлімдерінде кәсіби ғылыми-педагогикалық қызметте терең түсіну және шығармашылық пайдалану дағдылары мен қабілеттерін қалыптастыру, ғылыми жұмыстарды сыни түрде түсіндіру, талдау, зерттеудің эмпирикалық сатысына негіз ретінде бастапқы теориялық ұстанымдарды таңдау. Әлемдік түркі институттарының ғылыми қызметінің тарихы, жұмыс істеу мәселелері және осы институттардың мұрағаттарынан жаңа материалдарды тарту қарастырылатын болады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Түркі мемлекеттерінің сыртқы саясатын талдануы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: түркітілдес мемлекеттердің сыртқы саясатының және дипломатиясының қалыптасуын, геосаясатты және жаһандық қаржы-экономикалық дағдарыс жағдайындағы сыртқы саясат бағытын зерттеуді, аймақтағы тұрақтылықты қамтамасыз етудегі түркітілдес мемлекеттердің рөлін, халықаралық және аймақтық ұйымдарға интеграциялануын ғылыми талдау және бағалау мүмкіндігін қалыптастыру.Бұл курс шоғырландыру және интеграция, халықаралық дипломатия, экология, көші-қон және демография мәселелеріне байланысты түркітілдес мемлекеттердің халықаралық қатынастарының жаңа бағыттарының пайда болуының негізгі аспектілерін қарастырады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Түркі халықтарының саяси және мәдени байланыстарын зерттеу әдістері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - түркі халықтарының этникалық және саяси процестерін ғылыми талдау және объективті бағалау мүмкіндіктерін қалыптастыру, этногенездің біртұтас процесс ретінде сабақтастығымен салыстырмалы талдау жасау, рулық, мемлекеттік бірлестіктер мен құрылымдардың қалыптасуы мен дамуын зерттеу, саяси және мәдени қатынастардың негізгі теориялық және әдіснамалық мәселелерін жасау. Түркі халықтарының нақты саяси және мәдени процестері, сондай-ақ заманауи этно-саяси процестердің даму перспективалары және туындаған мәселелерді шешу жолдары арқылы қарастырылады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Код ON3

    Түркі тілдері мен әдебиеті саласындағы жаңа және күрделі идеяларды, проблемаларды, тәсілдерді және үрдістерді сыни талдау, бағалау және синтездеу. Түркітанудың заманауи мәселелері бойынша базалық білімді репродуктивті-шығармашылық деңгейде қолдану, теориялық және әдіснамалық білімді түркітану мәселелерін шешуде қолдану, оларды ғылым мен білім саласында пайдалану.

  • Код ON8

    Жоғарғы оқу орындарында түркітану пәндері бойынша сабақ өткізу және сыныптан тыс жұмыс жүргізу үшін оқу-әдістемелік материалдар әзірлеу, сыни ойлауға негізделген білім беру технологиялары мен оқыту әдістерін қолдану;

  • Код ON10

    Ғылыми баяндамалар, мақалалар, конференциялардағы баяндамалар, оқу-зерттеу жобалары, докторлық диссертациялар және т.б. түрінде оқу және ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижелерін ұсынуға.

  • Код ON12

    Түркі тілдері, әдебиет, түркі халықтарының этносаралық қарым-қатынасы, фольклор саласындағы өз ғылыми зерттеулерінде алынған ғылыми білім қалыптастыру.

  • Код ON2

    Түркітану саласындағы іргелі, жүйелік білімді, университетте түркітану пәндерін оқыту әдістемесін (теориялық және әдіснамалық қағидалар, лингвистиканың тұжырымдамалық және терминологиялық аппараты, түркі халықтарының тарихы, түркітану бағыттары, өзекті түркологиялық бағыттар, заманауи көзқарастар, тенденциялар мен тенденциялар) заманауи ғылыми білім парадигмалары аясында қолдану

  • Код ON9

    Дәстүрлі, инновациялық, интерактивті, тұлғаға бағдарланған оқыту әдістерін қолдана отырып, жоғары жоғары оқу орындарында сапалы сабақтарды жоспарлау мен өткізу және халықаралық білім стандарттары негізінде авторлық құқық курстарын ұйымдастыру

  • Код ON1

    Түркітану саласындағы ғылыми эксперименттерде жаңа әдістер мен жаңа құрал жабдықтарды қолдану.

  • Код ON5

    Түркі халықтарының ежелгі, ортағасырлық, жаңа және қазіргі заманғы тарихында тәуелсіз зерттеу жүргізу, осы негізгі принциптерді іс жүзінде қолданып, әлемдегі түркі институттарының кең ауқымы арасындағы қатынасты орнату.

  • Код ON4

    Заманауи түркологияны зерттеуде жаңа әдістерді түсіндіріп, синтездеу, түркі бағыттарын білімді ғылыми практикада интеграциялау.

  • Код ON7

    Диссертация тақырыбы бойынша зерттеу үрдісін құру; Thomson-Reuters немесе Scopus халықаралық базаға енген рейтингтік журналдардағы ғылыми пікірталастар мен жарияланымдарда талқылау үшін ғылыми нәтижелерді ұсыну, сондай-ақ ұлттық және халықаралық сараптамалық басылымдарда ғылыми нәтижелерін жариялау.

  • Код ON6

    Оқу және ғылыми-зерттеу жұмыстарының басымдықтарын саралау, өздерінің ғылыми мүдделерін әлеуметтік, этникалық құндылықтармен, өндіріс пен қоғамның қажеттіліктерімен салыстыру;

  • Код ON11

    Зерттеу барысында қолданылатын әдістерді негіздеу, ғылыми мақсаттарды, міндеттерді тұжырымдау және олардың шешімін табу, қазіргі заманғы зерттеу әдістерін сипаттау және талдау мақсатында түркітану мәселелері бойынша зерттеу процесінде пәнаралық білімді біріктіру.

Top