7M02307 Лингвистика в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Әртүрлі кәсіби қызметте лингвистикалық білімді қолдана алатын, ғылыми-педагогикалық қабілеті қалыптасқан білікті лингвист маманды дайындау
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M057 Лингвистика
-
Білім беру саласы 7M02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M023 Тілдер және әдебиет
Пәндер
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
Мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру мен жоспарлауда практикалық дағдыларды қолдану, ғылыми зерттеу бағыттары туралы білімдерін жүйелеу және қолдану қабілеттерін қалыптастыру. Пән зерттейді: ғылыми мақалалар мен диссертацияларды жоспарлау, ұйымдастыру және ресімдеудің нысандары мен әдістері; презентацияларда, баяндамаларда, жобаларда, мақалаларда ғылыми зерттеу нәтижелерін қорытындылау түрлері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Прагмалингвистика
Пәннің мақсаты – магистранттарды тіл білімінің коммуникативті-прагматикалық бағытымен таныстыру. Курс прагмалингвистиканың негізгі ұғымдарын жүйелеуге, сөйлеу актісі, функционалдық және жасырын прагматика ұғымдарын түсінуге және ұғынуға, белгілі бір мақсатпен сөйлеу қарым-қатынасын жүзеге асыруға және сәйкес сөйлеу тактикасы мен стратегияларын таңдауға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы
Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды жеңу, өзін-өзі дамыту және өзін-өзі таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Шетел тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Рефлексивтік лингвистика
Курстың мақсаты: концептуалды алғышарттарды, тілдегі рефлексияны зерттеудің онтологиясы мен әдістемесіне, оның ішінде нысаны мен пәнді, бастапқы принциптерді, категориялық-тұжырымдамалық аппаратты, талдау әдістері мен бірліктерін талдау. Курс тілдегі рефлексияны және оның коммуникацияға әсерін зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Лингвистика және семиотика
Пәннің мақсаты – магистранттарды таңбалар туралы ғылым ретіндегі семиотика негізгі ұғымдарымен таныстыру; таңбалардың түрлері, семиотика мен лингвистика арасындағы байланыс туралы түсінік беру. Пән табиғи және жасанды тілдердің таңбалық жүйелерін зерттеуге, әртүрлі коммуникативті жағдайларда таңбаларды түсіндіруге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Лингвистика метатілі
Пәннің мақсаты – тіл білімінің метатілі, жалпы ғылыми лексика, номенклатуралық белгілер, терминологиялық аппаратты біріздендіру және стандарттау мәселелері туралы түсінік қалыптастыру. Пән қазіргі терминологияның негізі ретінде тіл дамуының тарихи және қазіргі үдерістері туралы білімді зерделеу мен жүйелеуге бағытталған
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тіл теориясы
Пәнді меңгерудің мақсаттары: магистранттардың тілдік ой-өрісін кеңейту және тереңдету, тіл жүйесі туралы ойларын жүйелеу, негізгі лингвистикалық терминдердің мазмұнын нақтылау. Пән тіл білімінің ұғымдық-терминологиялық аппаратын, тіл білімінің қалыптасу және даму тарихын, тіл жүйесі мен құрылымындағы лингвистикалық категорияларды зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Лингвистикалық ілімдер
Пәннің мақсаты: білім алушылардың тіл білімінің тарихы мен кезеңдері, тұлғалары, ғылыми мектептері мен бағыттары бойынша лингвистикалық білімдерін жүйелеу, лингвистикалық мәселелерді шешуде тарихи сабақтастықты көрсету, қоғамдағы тарихи өзгерістерді ескере отырып, тіл біліміндегі үрдістер туралы түсінік беру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Тілдің құрылымы мен жүйесі
Пәннің мақсаты: лингвистикалық талдау жасауда қолдану мақсатымен құрылымдық лингвистиканың негізгі тұжырымдарын меңгеру. Пән тілдің деңгейлік ұйымдастырылуы, тілдік бірліктер мен тілдік категориялар, тіл заңдылықтары, жүйелік құрылымдық бірлік ретінде тілдің байланысы мен өзара тәуелділігі туралы білімді жүйелеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Лингвистика әдістері мен тәсілдері
Пәннің мақсаты: магистранттарды тіл білімінің зерттеу әдіс-тәсілдерімен таныстыру, лингвистикалық талдаудың әртүрлі әдістемелері мен техникаларын сынау және қолдану. Бұл пән ғылыми зерттеудің мақсаты мен міндеттеріне сәйкес білім алушылардың бойында лингвистикалық талдау әдістерін қолдану дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Контрастивтік лингвистика және екінші тілді меңгеру
Пәннің мақсаты – бірінші (ана) тілдің лингвистикалық категорияларын, бірліктерін оқытылатын тілдегі берілу жолдарымен салыстыра отырып зерттеу. Пән екінші және шет тілдерін меңгеруді және оқуды жеңілдету үшін екі тіл арасындағы тіларалық сәйкестіктерді, ұқсастықтар мен айырмашылықтарды салыстырмалы түрде зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Мәдениаралық қарым-қатынас теориясы
Пәннің мақсаты – тілді оқыту үдерісінде білім алушылардың коммуникативтік және мәдениаралық құзыреттіліктерін қалыптастыру. Пән магистранттардың ұлттық-мәдени ерекшеліктерге сәйкес тіл иеленеушілермен вербалды және бейвербалды қарым-қатынас жасауға мүмкіндік беретін жалпы білім, білік және дағдыларды түсіндіру қабілетін дамытуға бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Психолингвистика теориясы
Пәннің мақсаты тіл, сөйлеу және сөйлеу жасау үдерістері мәселелерін ғылыми-теориялық тұрғыдан зерделеу, сөйлеу әрекетін психикалық үдерістермен байланыстыра зерттей отырып, олардың тіл жүйесімен сәйкестілік деңгейін зерттеу болып табылады. Бұл пән психолингвистиканың тарихын, әдістерін және терминологиясын зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Іскерлік қарым-қатынастың теориясы мен практикасы
Пәннің мақсаты – іскерлік коммуникацияның теориясы мен практикасын зерттеу. Пәнді оқу кезінде іскерлік қарым-қатынасты ұйымдастыру және жүзеге асыру мәселелері, іскерлік қарым-қатынас мәдениеті; іскерлік мәтіндер мен іскерлік корреспонденцияның жанрлық және стильдік ерекшеліктері, іскерлік саладағы коммуникациялық технологияларды дамытудың заманауи үрдістері қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Макроәлеуметтік лингвистика
Пәннің мақсаты – әлеуметтік және тілдік құрылымдардың өзара шарттастығы мен тіл-адам, тіл-тұлға, тіл-қоғам, тіл-этнос, тіл-ұлт, тіл-мемлекет арасындағы байланыстарды зерттеу. Пән тілдің қоғамдағы рөлі мен орнын зерделеу аясында тілдік жағдаятты, тіл саясатын, тілді жоспарлауды бағалау қабілетін дамытуға бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Лингводидактика және мәтін адаптациясы
Пәннің мақсаты – лингвистика мен лингводидактиканың интеграциясы аясында мәтінді талдау әдістерін оқыту. Бұл пән мәтінжасамның негізгі заңдылықтарын, тіл үйрену үдерісі кезіндегі әртүрлі жанрлар мен стильдегі түрлі сипаттағы мәтіндерді трансформациялау және бейімдеу механизмдері мен әдістерін зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Компьютерлік лингвистика
Пәннің мақсаты – лингвистикалық зерттеулерге арналған ақпараттық технологияларды оқыту. Пәнді оқу барысында табиғи тілді өңдеу және талдау, тіл білімінде жасанды интеллектіні пайдалану, тілдік деректер негізінде функционалды қосымшаларды әзірлеу, тіл теориясындағы эксперименттік міндеттерді шешу мәселелері қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Саяси лингвистика
Пәннің мақсаты – қазіргі тіл білімінің өзекті бағыты – саяси лингвистикамен танысу. Пән саяси лингвистиканың ғылыми бағыт ретіндегі әдіснамалық мәртебесі мен онтологиялық сипаттамасын зерттеуге және білім алушылардың саяси мәтіндерді, саяси коммуникацияның стратегиялары мен тактикасын талдау қабілетін дамытуға бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Лингвомәдениеттану
Пәннің мақсаты – тілмен байланыстыра отырып, жер бетіндегі этностардың жалпыадамзаттық және мәдени-спецификалық, рухани және материалдық мәдениет үлгілерімен танысу. Аталмыш пән ұлттық менталды-тілдік кешендерді, мәдени концептінің барлық қабаттарының тілдегі бейнелену мәселесін диахрония және сонхрония аспектісінде зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Ғылыми зерттеу жұмысын дайындау жағдайында тілдік үдерістердің себеп-салдарлық байланыстарын анықтай отырып, ғылыми зерттеудің әдіснамалық негізін құрастыру.
- Әртүрлі тілдердегі мәліметтерді пайдаланып, зерттеу жұмыстарын жүргізудің жоспарлары мен әдістемелік бағдарламаларын әзірлей отырып, ең күрделі және жауапты жұмыстарды орындаушы ретінде ғылыми зерттеулер жүргізу.
- Түрлі дереккөздерден маңызды деректерді жинау және өңдеу, материалдардың құрылымы мен мазмұнын талдау, жалпы ережелер немесе қорытынды жасау үшін ақпараттарды біріктіру, мәнмәтінді, емле, синтаксис, пунктуация және материал стилін өңдеу.
- Жасанды интеллект, компьютерлік бағдарламалар мен технологияларды ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізуде және оқу үдерісінде қолдану.
- Нақты және сенімді зерттеу нәтижелеріне негізделген көпшілік алдында сөйлеудің, келіссөздер мен полемиканың негізгі ережелеріне сәйкес өз ұстанымдары мен жеке көзқарасын қорғау.
- Қазақстан Республикасының білім және ғылым жүйесіндегі мемлекеттік лингвистикалық бағдарламалардың тиімділігін жүзеге асырылып жатқан тіл саясаты мен тілдік жағдайға, әлемдік үрдістер мен тенденцияларға сәйкес бағалау.
- Талдаудың, модельдеудің және ақпаратты генерациялаудың жалпы және арнайы әдістерін қолдана отырып, лингвистикалық сараптама жүргізу
- Күрделілігі мен жүйелілігі, тілдік дейгейі мен мәтіндік мәліметтеріне қарай тілдік корпустарды әзірлеу