Жаңа білім беру бағдарламасы

8D05102 Биомедицина в Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Бағдарлама биомедицина аумағында жаңа теорияларды қабылдауын қамтамасыз ететін фундаменталды білімді түсіндіруге және қорытындылауға мүмкіндік беретін маманның кәсіптік тұлғасын қалыптастыруға бағытталған, биомедицина мен жаратылыстану ғылым саласында замануи ғылым-практикалық мәселерді шешуге қабілетті мамандарды дайындау, ЖОО –да ғылыми, басқарушы, педогогикалық қызметті жүргізуге қабілетті мамандар дайындау.
  • Академиялық дәреже Докторантура
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
  • Оқу мерзімі 3 года
  • Кредиттер көлемі 180
  • Білім беру бағдарламаларының тобы D080 Биология
  • Бос радикалдар мен антиоксиданттар
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - физиологиялық және патологиялық процестер кезінде туындайтын негізгі проблемаларды шешуде еркін радикалдардың және антиоксиданттар рөлінің тұтас жүйелік түсінігін қалыптастыру болып табылады. Пәндерді оқу нәтижесінде докторанттар: 1. еркін радикалдардың пайда болу ерекшеліктерін түсіну; 2. еркін органикалық радикалдар реакцияларының негізгі түрлерін зерттеу; Органикалық радикалдардың құрылымы мен реактивтілігі арасындағы байланыс 3. тотығу стресстері кезінде биомолекулалардың зақымдалуының негізгі механизмдері және еркін радикалды этиологияның аурулары, организмнің антиоксидантты қорғау принциптері сипатталған. 4. Зерттеудің қажетті әдістерін таңдап, қолданыстағы түрлерін өзгертуге және белгілі бір зерттеудің мақсаттарына негізделген жаңа әдістерді меңгеруге; 5. Ғылыми-зерттеу жұмыстарының барысында туындайтын проблемаларды тұжырымдап, шеше білу және терең кәсіби білімді талап ету. «Бос радикалдар мен антиоксиданттар» пәні болашақ мамандарға адам ағзасындағы патологиялық процестерде еркін радикалдардың және антиоксиданттар рөлінің қалыптасуына бағытталған. Пәнді оқыған кезде келесі аспектілер қарастырылады: Бос радикалдардың пайда болуы және олардың организмге әсер етуі. Липидті тотығу процесі туралы жалпы түсініктер. Липидті авто-тотығу туралы қазіргі заманғы идеялар. Антиоксиданттармен тотығудың алдын алу. Антиоксиданттар фенолдық табиғаты. Табиғи антиоксиданттардың биологиялық рөлі. Антиоксиданттық белсенділік механизмдері. Антиоксиданттарды қолдану. Антиоксиданттарға қойылатын талаптар.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Жасуша патологиясы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты докторанттарға жасушаның зақымдалуының негізгі механизмдері мен көріністері туралы біртұтас жүйелік түсінігін қалыптастыру. Пәнді оқу нәтижесінде докторанттар: 1. клетканың зақымдануының жекелеген көріністерінің патогенезін түсіндіру 2. жасушаның зақымдалуының спецификалық және спецификалық емес көріністерін сипаттау; 3. жасушаның негізгі зақымдануын білу; 4. зерделеуге ықпал ететін факторлар өтімділік мембраналар 5. жасушаның зақымдану механизмдеріндегі кальций патогенетикалық рөлін түсіндіру. "Жасуша патологиясы" пәні болашақ мамандардың тірі ағзалардың жасушаларының зақымдануының негізгі механизмдері туралы ақпаратты ұсыну қабілетін қалыптастыруға бағытталған. Пәнді оқу кезінде келесі аспектілер қарастырылады: "Жасушаның зақымдануы" ұғымының анықтамасы. Жасушаның зақымдану түрлері. Зақымдаушы агенттердің әрекеті кезінде жасушалардың бейімделуі. Апоптоз және жасушалардың некрозы. Жасушаның зақымдануының морфологиялық және функционалдық белгілері. Жасушалардың зақымдануын тудыратын себептер. Жасушаның зақымдануының жалпы механизмдері. Митохондриялардың зақымдануы және АТФ-тің сарқылуы. Жасушаның кальций иондарымен зақымдану механизмі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Мелатонин және метаболикалық синдром
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - метаболикалық синдромдағы мелатониннің рөлі мен оның диагностикалық және болжамдық маркер ретінде маңыздылығына сыни талдау және бағалаудың қазіргі заманғы ғылыми жетістіктерін бағалау қабілетін қалыптастыру докторлық тұтастық жүйелерін қалыптастыру. Пәндерді оқу нәтижесінде докторанттар: 1. адам ағзасындағы мелатониннің рөлі туралы заманауи идеялар мен ғылыми жетістіктер туралы білімдерін жетілдіру; 2. метаболизм процестерін реттеу тетіктерін сипаттайды; 3. метаболикалық синдромның патофизиологиялық механизмдерін түсінуді талдау; 4. метаболикалық синдромның дамуында мелатониннің кешенді қорғаныштық әсер ету механизмдерін сипаттау; 5.теориялық және практикалық медицинада клиникалық эндокринология мен диабеттің рөлі мен орнын зерттеу. «Мелатонин және метаболикалық синдром» пәні болашақ мамандардың метаболизм синдромындағы мелатониннің рөлін және оның адам денесінің маңыздылығын дамытуға бағытталған. Пәнді оқыған кезде келесі аспектілер қарастырылады: Метаболикалық синдромның дамуына әсер ететін факторлар. Ауруханаларда және мамандандырылған клиникаларда метаболикалық синдром диагностикасы. Әйелдердегі метаболикалық синдром үшін димморональды тәуекел факторларын түзету ерекшеліктері. Метаболикалық синдромы бар ерлерде андрогендік жеткіліксіздікті емдеу. Балалар мен жасөспірімдердегі метаболикалық синдром.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Тотығу стрессінің биомаркерлері мен оның диагностикалық маңызы
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты докторанттарға диагностиканың клиникалық сатысы ретінде тотықтырғыш стресстегі қазіргі заманғы ғылыми жетістіктерді сыни талдау және бағалау үшін тұтас жүйелік көзқарас қалыптастыру болып табылады. Пәндерді оқу нәтижесінде докторанттар: 1. тотығу стрессінің табиғатын түсінуді қалыптастыру; 2.тотығу стресстері, тотығу кезінде пайда болған молекулалар туралы білімді жүйелендіру; 3. биологиялық химия саласындағы білімді жоғары теориялық деңгейде қолдану; 4. биология және медицина саласында негізгі ғылыми зерттеулер жүргізу қабілеті мен дайындығы; 5. Тотығу стресті биомаркерлерді сандық анықтау арқылы тәжірибелік зерттеулер жүргізу дағдыларын талдауға. «Тотығу стресстің биомаркерлер және оның диагностикалық маңызы» пәні болашақ мамандардың жалпы тотығу стрессі туралы заманауи идеяларды зерделеу қабілетін дамытуға бағытталған. Пәнді оқыған кезде келесі аспектілер қарастырылады: Клиникалық тәжірибеде тотықтырғыш стресстің және эндогендік интоксикацияның мәселелері, антиоксидантты түзетудің әдістері мен әдістері. Клиникалық тәжірибеде эндогенді интоксикацияның проблемалары, еркін радикалды тотығу процесімен, диагностикалық әдістермен қарым-қатынас. Тотығу стресс - тұжырымдамасы, патофизиологиялық және физиологиялық аспектілері. Реактивті оттегі түрлерінің цитотоксикалық әсері. Реактивті оттегі түрлерінің физиологиялық әсері. Дененің антиоксидантты жүйесі. Ферментативті емес антиоксиданттық факторлардың факторлары. Антиоксиданттық жүйенің ферменттік байланысы. Әртүрлі патологиялық жағдайлардағы проксидалық байланыстың индикаторлары. Тотығу стрессін диагностикалаудың интегралды әдістері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Канцерогенездің молекулалық негізі
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты: жануарлардың қалыпты жасушаларының ісік жасушаларына түрленуінің себептері мен молекулалық механизмдері туралы түсінікті қалыптастыру. Пәнді оқу кезінде канцерогенді факторлар (химиялық факторлар, физикалық факторлар, биологиялық факторлар), олардың жіктелуі және әсер ету механизмдері қарастырылады. Курста қатерлі ісік клеткаларының қалыптасуының негізгі молекулалық механизмдері (белгілі бір реттеуіш жүйелердің генетикалық мутациясы) және қатерлі түзілімдер процесі (малигнизация) оқытылады.); канцерогенездің биологиялық механизмдері: төрт-стадиялы канцерогенез теориясы (инициация, промоция, дің сызығының түзілуі, ісік прогрессиясы); ісік клеткаларыеың биологиялық ерекшеліктері (атипизм, өсу автономдылығы, ісік клеткаларының кинетикасы, ісіктердің инвазивті өсуі, метастаза ағзаға әсері - қатерлі кахексия). Онкологиялық аурулардың молекулалық-генетикалық мәртебесін бағалау әдістері қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Онкоиммунология
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - ісік процесін дамыту кезінде пайда болатын молекулярлық және суб-клеткалық деңгейлердегі өзгерістер туралы білімді қалыптастырудың тұтас жүйелік идеясын қалыптастыру, ісіктің ағзаның метаболизм процестеріне әсері. Тәжірибе нәтижесінде докторанттарға: 1. Антибактериальды емес қарсылыққа негізделген иммунохимиялық құбылыстар туралы жүйелік ақпараттарды сипаттау және рак клеткаларына ерекше иммундық жауап беру, 2. Зертханалық иммунохимиялық талдау әдістерін зерттеу, 3. Иммунохимиялық талдаудың деректерін талдау және иммунологиялық диагнозды қалыптастыру, 4.Негізгі иммунохимиялық құбылыстарға негізделген иммунотерапия және иммунопрофилактика әдістерін түсіну (антиген-антиденелер реакциялары, жасуша адгезиясы реакциялары, иммуногенездің цитокинді реттеу және т.б.). 5. Иммунохимиялық эксперименттерді жоспарлау және оның нәтижелерін талдау «Онкоиммунология» пәні болашақ мамандарға онкологиялық аурулардағы иммундық жүйенің жұмыс істеуін дамытуды реттейтін жалпы заңдарды білу қабілетін дамытуға бағытталған. Пәнді оқыған кезде келесі аспектілер қарастырылады: Онкоиммунологияға кіріспе, адамның ісіктерінің иммундық қадағалауы. Тінтуір модельдерінде иммундық ісіктерді өңдеудің эксперименталды дәлелдері. Ісік антигендері. Ісік антигендерін диагностикалау үшін қолдану. Бала асырап алатын жасушалық терапияға заманауи тәсілдер. Рак ауруына қарсы вакциналар. Қабыну және қатерлі ісік. Онкологиялық иммунотерапиядағы антиденелер. Онкологиялық терапияның қазіргі жетістіктері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Апоптоз және некроз механизмдері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - докторанттарға жасуша өлімінің механизміне зерттеу саласындағы тұтас жүйелік өкілдігін қалыптастыру. Пәндерді оқу нәтижесінде докторанттар: 1. бағдарламаланған жасушалардың өлімінің ерекшеліктерін білу; 2. бағдарламаланған жасушалардың өлімінің молекулярлық механизмдерін, оның патологияны дамытудағы рөлін (канценогенез және аутоиммундық аурулар) сипаттаңыз; 3. олардың себептерін және даму механизмдерін түсіндіріп, биохимиялық деңгейде, жарық-оптикалық және ультроқұрылымдық деңгейлерде апоптоздың, некроздың және автофагиттің айрықша морфологиялық белгілерін анықтаңыз; 4. ағзаның бұл процестердің маңыздылығын анықтайды; 5. эксперименттік жұмыстың нәтижелерін қалыптастыру, жүргізу және түсіндіру үшін алынған білімді қолданыңыз. «Апоптоз және некроздың механизмдері» пәні болашақ мамандардың жасушалардың өлімінің себептері мен даму тетіктерін түсіндіру қабілетін дамытуға бағытталған. Пәнді оқыған кезде келесі аспектілер қарастырылады: апоптоз және некроздың механизмдерін анықтаудың электрондық-микроскопиялық әдістері. Көп клеткалық ағзада апоптоздың рөлі: генетика, биохимия, молекулалық механизмдер. Автофагияның түрлері мен механизмдері. Некроздың клиникалық сипаттамалары. Некроз және апоптоза - ұқсастықтар мен айырмашылықтар. Ұрық клеткаларының өлімі биохимиясы.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Биомедициналық зерттеулерінің заманауй әдістері
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - тірі организмдерге арналған биомедициналық зерттеулердің заманауи әдістерін сыни талдау және бағалау үшін докторанттарға жүйелік көзқарас қалыптастыру. Пәндерді оқу нәтижесінде докторанттар: 1.тірі объектілерде биомедициналық зерттеулерде қолданылатын негізгі эксперименттік әдістерді білу; 2.болашақ іс-әрекеттердің қолданылған тапсырмаларындағы нақты физикалық мазмұнды бөлектеу; 3. зерттеудің мақсаттарына сәйкес зерттеу әдіснамасын таңдау; 4.тірі ағзалардағы деректерді алу ерекшеліктерін, оларды түсіндіру және талдау принциптерін сипаттай білу; 5. осы пән бойынша өздігінен жаңа білімдерді меңгеру, оны талдай білу, осы білімді практикада және басқа пәндерді оқып үйрену. «Биомедициналық зерттеулерінің заманауи әдістері» пәні болашақ мамандар арасында тірі ағзаларға биомедициналық зерттеулер жүргізудің заманауи әдістерін бағалау мен бағалауды дамытуға бағытталған. Пәнді оқыған кезде келесі аспектілер қарастырылады: Тұрмыстық объектілерге инвазивті емес зерттеулердің қазіргі заманғы әдістерін жіктеу және шолу. Тірі ағзалардың зерттеу ерекшеліктері. Тұрмыстық объектілерге инвазивті емес зерттеулер жүргізудің заманауи әдістерін жіктеу және сараптау Пациенттердің қауіпсіздігін қамтамасыз ету және эксперименталдық жануарлардың өмірлік белсенділігін сақтау. Магнитті резонанс арқылы физиологиялық процестерді зерттеу. Биомедициналық зерттеулерде позитрон эмиссиясының томографиясы және фотонды эмиссиясы бар компьютерлік томография және басқа да бейнелеу әдістері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Ғылыми зерттеудің әдістері
    Несиелер: 3

    Пәннің мақсаты - докторанттың диссертациялық жұмысты орындау кезінде ғылыми зерттеулердің заманауи әдістері мен әдіснамаларын қолдану қабілетін қалыптастыру. Пән аясында қарастырылады: ғылыми зерттеулердің әдістері мен әдіснамалары; докторанттың ғылыми зерттеулеріне заманауи эксперименттік тәсілдер; ғылыми экспериментті жоспарлаудың кезеңдері мен принциптері; биомедициналық экспериментте биологиялық объектілерді пайдалану ерекшеліктері және эксперимент жұмысының мақсатын шеше алатын заманауи химиялық, математикалық, физикалық және биологиялық зерттеу әдістерін іріктеу; молекулалық деңгейде биомедициналық обьектілерін зерттеудің тәжірибелік тәсілдері; биологиялық объектілерді зерттеуде молекулалық әдістерді қолданудағы жетістіктер; ғылыми зерттеулердегі компьютерлік эксперименттің ерекшелігі; экспериментті өткізу, нәтижелерін өңдеу және түсіндіру ережелері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Биомедицинадағы деректерді талдау және компьютерлік әдістер
    Несиелер: 5

    Пәннің мақсаты - докторанттарға компьютерлік зерттеу әдістерінің қазіргі заманғы ғылыми жетістіктерін сыни талдау және бағалау мүмкіндігін ұсыну және Microsoft Office Excel бағдарламасының стандартты құралдарын пайдалана отырып биологиялық объектілер бойынша бақылау нәтижелерін статистикалық өңдеуді орындаудың тұтас жүйесін ұсыну болып табылады. Пәндерді оқу нәтижесінде докторант: 1. заманауи қоғамның дамуындағы ақпараттың мәні мен маңыздылығын түсіну; ақпарат алудың, сақтаудың, өңдеудің негізгі әдістерін, әдістері мен құралдарын иеленеді; 2. компьютерлік зерттеу әдістерінің саласында заманауи ғылыми жетістіктердің теориялық білімдерін жетілдіру; 3. биологиялық объектілердің нәтижелерін өңдеудің соңғы статистикалық әдістерін қолдануға; 4. зерттеу тақырыбы бойынша ақпаратты өңдеу, талдау және жүйелеу үшін тиісті математикалық аппаратураны және құралдарды қолдана білу; 5. Заманауи ғылыми жетістіктерді сыни талдау және бағалау дағдыларын және ғылыми-практикалық мәселелерді, соның ішінде пәнаралық бағыттардағы шешімдерді шешуде «Биомедицинадағы деректерді талдау және компьютерлік әдістер» пәні болашақ мамандар арасында компьютерлік әдістерді зерттеу және нәтижелерді өңдеудің статистикалық әдістерін енгізу саласындағы заманауи ғылыми жетістіктерді тиісті талдау және бағалау үшін қажетті білімін нығайтуға бағытталған. Пәнді оқыған кезде келесі аспектілер қарастырылады: Биологиялық деректерге классикалық статистиканы қолданудағы қиындықтар. Статистиканы нәтижелерді біріктіру және салыстыру бойынша жалпы қабылданған ережелер ретінде. Статистика және материалды жинауды жоспарлау. Статистикалық және биологиялық маңызы, зерттеудің негізділігі. Статистикалық деректерді талдау саласында биологтардың қазіргі білім деңгейі. Зерттеу кезеңдері: жұмыс жоспарлау, деректерді жинау, іріктеу және бастапқы өңдеу (топтастыру, бастапқы деректерді таңдау), статистикалық талдау, нәтижелерді түсіндіру. Дерекқорлармен жұмыс істеу логикасы. Microsoft Excel электрондық кестелерінен Microsoft Access үлгісіндегі DBMS (Database Management Systems) арасындағы айырмашылық.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Академиялық жазу
    Несиелер: 2

    Пәннің мақсаты: докторанттардың академиялық сипаттағы мәтіндерді жазудың практикалық дағдыларын қалыптастыру, есептер, шолулар, ғылыми баяндамалар және Scopus-та индекстелген рейтингтік жарияланымдар түрінде жыртқыш емес басылымдардың критерийлеріне сәйкес келетін SJR индексімен жариялау түрінде орындалған жұмыс нәтижелерін ұсыну. Пәннің аясында докторанттар әртүрлі үлгіде ғылыми ақпараттарды талдау және баяндау (есеп, рецензия, шолу, мақала) бойынша біліктіліктерін арттырады; ғылыми мақалаларды ағылшын тілінде жазу ерекшеліктерін ескере отырып, ғылыми мақалаларды рейтингтік ғылыми жарияланымдарда жариялау үшін зерттеу нәтижелерін сипаттаудың құрылымын, форматын, стилін және тілін таңдауға үйренеді; докторлық диссертацияны жазу әдістемесін меңгереді; биомедицина саласындағы және іргелес салалардағы басым бағыттар бойынша ғылыми гранттар жазу және рәсімдеу әдістемесін, сонымен қатар ғылыми-баспа процесінің этикалық принциптері мен нормаларына сәйкес ғылыми зерттеулердің дизайнын өңдеуді үйренеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Код ON2

    Биомедициналық профилдік ұйымдарының даму стратегиясын өңдеу және басқару; биомедициналық құрылымдарды жоспарлау, ұйымдастыру және басқару; оны дамытуға арналған шешімдерді қабылдау.

  • Код ON9

    Биомедицина саласындағы ғылыми жобаларды ұйымдастыру және экспертиза жүргізу, өзінің жеке пікірін қорғау, басқаларды тыңдай білу және өзінің ойын түзеу.

  • Код ON1

    Биомедицинаға бағытталған ғылыми-зерттеу зертханаларында, практикалық денсаулық сақтау орталықтарында, фармакологиялық және хрономедициналық орталықтары мен жоғары оқу орындарында фунадаменталды ғылыми зерттеу жұмыстарын жоспарлау және жүргізу.

  • Код ON10

    Заңды және нормативті документтерді, негізгі биоэтикалық принциптерді сақтайды, тірі табиғатқа жауапкершілікті көзқарасы бар, гуманистік, моральды-адамгершілік норма мен принциптерге сай шешімдерді қабылдай алады;

  • Код ON11

    Заманауи білім беру парадигмасында, педогогика ғылымының дамуына бағытталған жаңа концептуалды бағыттар мен тәсілдерді қолдану, биомедицина саласында білім беру аумағында заманауи әдістерді қолдану, жоғарғы мектептегі білім беру процесінде методологиялық бағыттарды қарастыру, жоғары мектепте биологиялық және медициналық пәндерді оқыту кезінде инновациялық интерактивті технологияларды қолдану;

  • Код ON3

    Биомедициналық зерттеу бағытындағы әртүрлі теориялық концепцияларды талдау, бағалау және салыстырып, қорытынды жасау;

  • Код ON5

    Заманауи әдістемелік зерттеу әдістерін таңдау және оны эффективті қолдану, өз бетімен ғылыми зерттеу жұмыстарын жүргізу, заманауи ғылыми биомедициналық бағыттағы теориялық және қолданбалы міндеттерді анықтау (физиология, кардиология, онкология, эндокринология, иммунология, фармакология, цифрлік медицина, регенеративті медицина және т.б.);

  • Код ON7

    Жаратылыстану ғылымдарының (физика, химия, математика және т.б.) жетістіктерін, биология және медицинамен біріктіру, техникалық жабдықтарды жақсарту мен оптимизация мақсатында, биологиялық жүйелердің құрылыстық мен қызметтік принциптерін қолдану;

  • Код ON8

    Түзетудің физикалық, механикалық, фармокологиялық, фармокологиялық емес әдістерін өңдеу, организмнің метаболиттік процестерін қалпына келуіне, патологиялық симптомдарды түзету және организмнің ішкі ортасының сақталуына мүмкіндік беретін іс-шаралар комплексін ұсыну.

  • Код ON6

    Биомедицина аумағындағы ғылыми шекараны кеңейте отырып, жаңа ғылыми идеяны жасау, ғылыми қоғамға өзінің білімін және идеясын жариялау;

  • Код ON4

    Таңдалған заманауи ғылыми зерттеу әдістерінің сапалығын және нәтижелілігін қамтамасыз ету, медико-биологиялық тәжірбиелердің нәтижелерін өңдеу барысында сипаттамалық, болжамдық және нормативті статистикалық әдістерді қолдану.

  • Код ON12

    Биомедицина және педогогика саласында қызмет жасау барысында, өзінің оригиналдылығын және шығармашылығын көрсетеді және өзінің кәсіптік өсу траекториясын дайындау, жоғары бәсекеге қабілеттілікті қамтамасыз ететеді, осы мамандықты дамытуға өз үлесіңізді қосады

Top