7M02203 Дінтану в Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Дінтану саласында білімі бар, көпконфессиялы қоғамдағы талаптарға жауап беретін, азаматтық ұстанымы бар, жас ғалымдардың ғылыми-зерттеу жұмыстарын талдап, табысты жүзеге асыра алатын магистрлерді дайындау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M051 Дінтану және теология
-
Білім беру саласы 7M02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M022 Гуманитарлық ғылымдар
Пәндер
-
Жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясы
Жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясы пән ретінде болашақ мамандарды даярлау мен тәрбиелеудің теориялық және практикалық аспектілерін қамтиды. Ұсынылып отырған курс болашақ оқытушы ретінде магистрдің педагогикалық ұстанымын қалыптастыруға, педагогикалық қызметтің әртүрлі түрлеріне: кәсіптік-білім беру бағдарламалары мен оқу жоспарларын іске асыруға; заманауи білім беру технологияларын әзірлеуге және қолдануға, студенттердің дайындық деңгейіне және оқыту мақсаттарына байланысты оқытудың оңтайлы стратегиясын таңдауға бағытталған; Жоғары мектептегі ғылыми-зерттеу және оқу процестерінің өзара байланысын анықтау. Пән магистранттардың негізгі теориялық түсініктерін, психологиялық және педагогикалық заңдылықтар туралы білімдерін, адамның қызметінің механизмдерін және психикалық шындықтың мазмұнын игеруге бағытталған. Ғылыми психологиялық-педагогикалық зерттеулердің негізгі әдістерін, тұлғаның даму факторларын, оқытушы қызметінің психологиялық ерекшеліктерін, білім беру технологиялары мен педагогикалық коммуникациялардың негіздерінен білімді тереңдетеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Діни этика және жасанды интеллект
«Діни этика және жасанды интеллект» пәні діннің этикалық негіздерін қарастырады. Діни этика. Жасанды интеллект. Робоэтика - моральдық мінез-құлық мәселелерін шешу. Машиналық этика (немесе машиналық мораль). Жасанды моральдық агенттерді дамытуға байланысты зерттеу саласы. Философиялық идеялар, субъективтіліктің, рационалды агенттердің, моральдың стандартты сипаттамалары. Дін мен жасанды интеллекттің байланысы. Жасанды интеллекттің діни моральға әсерін талдайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі дінтану мәселелері
Мақсаты: дінтану мәселелерін сипаттау. Мазмұны: Предмет религиоведения. Негізгі ұғымдар, Санаттар. "Дін"ұғымының мәні мен мазмұны. Дінтану құрылымы. Діннің пайда болу мәселесі. Мифология және дін. Дінтану пәнін оқыту әдістемесінің дүниетанымдық негіздері. Діни білім беру мазмұны. Дін туралы білім. Дамытушы діни білім. Киелі канонды қалыптастыру. Апостол дәстүрі. Апологеттер. Құзыреттіліктер: дінтанулық білімнің өзекті мәселелерін зерттеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шет тілі (кәсіби)
Шет тілі (кәсіби) пәні әртүрлі салалардағы кәсіби қызмет үшін қажетті тілдік дағдыларды дамытуға бағытталған. Курс нақты лексиканы, кәсіби терминдерді, сондай-ақ тілді Кәсіби коммуникация контекстінде практикалық қолдануды қамтиды. Студенттер кәсіби ортада қарым-қатынас дағдыларын үйренеді, соның ішінде іскери хаттар жазу, келіссөздер жүргізу, есептер мен презентациялар жасау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
«Ғылымның тарихы мен философиясы» пәні ғылымның генезисімен таныстырады, оның даму кезеңдерін ежелгі дәуірден бастап қазіргі уақытқа дейін көрсетеді. Пәнде ғылымның классикалық, классикалық емес, постклассикалық емес ғылым кезеңдері қарастырылады. Жаратылыстану, әлеуметтік-гуманитарлық және техникалық ғылымдардың философиялық және әдіснамалдық мәселелері зерттеледі; позитивизм мен постпозитивизмнің негізгі идеялары мен тұжырымдары қарастырылады. Пән магистранттарда ғылыми-философиялық ойлау мәдениетін қалыптастыруға, әдіснамалдық дағдыларды жетілдіруге, тәуелсіз сыни және креативті ойлауды дамытуға бағытталған, соның арқасында жалпы әлемнің ғылыми бейнесін қалыптастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ислам ілімдерінің философиясы
«Ислам ілімдерінің философиясы» пәні Ислам ілімдерінің философиясын зерттейді. Тарихи тұрғыдан ислам философиясы. Ислам ағымдарының теориялық негізі болып табылатын фактологиялық материал. Мұсылман әлемінің тарихи даму ерекшеліктері туралы тұтас түсінік. Исламның мазмұны-мұсылман философиялық дәстүрі. Исламдағы философиялық идеологиялық ағымдардың даму тенденциялары туралы кешенді түсінік. Ең маңызды философиялық құбылыстарды түсіну және түсіндіру мәселелерін талдайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Діни сана мәселелері
«Діни сана мәселелері» пәні діни сананың қазіргі заманғы мәселелерін қайта қарау. Мифология, пантеизм және деизм идеяларын қайта қарастырады. Жазба және дәстүр, олардың христиан теологиясының негіздеріндегі орны. Христиан теологиясының еврей дереккөздері. Теология және экзегетика. Христиандық бидғат және олардың теологиялық мәні. Белгішелер айналасындағы иконоклазма және дау. Иконоклазманың пайда болуы мен негіздері. Діни сананың қалыптасуының генезисі мен кезеңдерін түсіндіреді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми-зерттеу жұмысының әдіснамасы мен әдістемесі
Ғылыми-зерттеу жұмысының әдістемесі мен әдістемесі" пәні ғылыми зерттеудің заманауи тәсілдерін зерттейді. "Дінтану" саласындағы отандық және шетелдік ғылымның жетістіктері туралы ғылыми ақпарат. Ғылыми зерттеулер жүргізу. Тақырып бойынша ғылыми-техникалық ақпаратты жинау, өңдеу, талдау. Зерттелетін тақырып және оның бөлімі бойынша есептер жасау. Конференцияда баяндама жасау. Ғылыми зерттеу әдістемесін анықтайды. Ғылыми зерттеулердің озық әдістерін жіктейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жаңа діни құрылымдар: олардың идеологиясы мен тәжірибесі
«Жаңа діни құрылымдар: олардың идеологиясы мен практикасы» пәні жаңа діни ағымдардың ерекшеліктерін ашады. Өткен мен қазіргі заманды жаңа діни құрылымдардың ілімдерімен салыстырады. Жаңа діни құрылымдар (ЖДҚ): негізгі ерекшеліктері, жіктелуі, осы санаттағы ірі діни ұйымдар. Посткеңестік кеңістіктегі және ТМД елдеріндегі ЖДҚ ерекшелігі: "импорттық" және отандық шыққан діни топтар. "Дәстүрлі емес культ" ұғымы. Мемлекет және ЖДҚ . Жаңа ағымдардың пайда болу себептерін жіктейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Діни мәтіндерді түсіну және түсіндіру мәселелері
«Діни мәтіндерді түсіну және түсіндіру мәселелері» пәні мәтіндермен жұмыс істеудің заманауи тәсілдерін зерттейді. Қазіргі Жаһандану әлеміндегі герменевтикалық теория. Герменевтиканың тууы. Дінтану жүйесіндегі теологияны зерттеу орны. Герменевтиканың орталық категориясы және негізгі проблемасы ретінде түсіну. Мәтіндерді исламдық түсіну-Тафсир. Герменевтика және эстетика. Герменевтика және мәдениеттер диалогы мәселесі. Діни мәтіндердің ішкі мазмұнын ашуды көрсетеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақстан мұсылмандары діни басқармасының құрылымы және ерекшелігі
«Қазақстан мұсылмандары діни басқармасының жұмыс ерекшелігі мен құрылымы» пәні мұсылмандар рухани басқармасының ішкі мазмұнын анықтау. Қазақстан Думасы: тарих және қазіргі заман. ҚМДБ құрылымының ерекшелігі. ҚМДБ-ның саяси көзқарастары. Мемлекет пен ҚМДБ қатынасы. Тәуелсіз Қазақстандағы Ислам. Көпұлтты Қазақстан исламының ұлттық ерекшеліктері. ҚР ұлттық бірегейлігін қалыптастырудағы ҚМДБ рөлі. ҚМДБ және басқа исламдық ағымдар. Діни бірлестіктердің құрылымына талдау жүргізеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Дінді зерттеудің теориясы мен әдіснамасы
«Дінді зерттеу теориясы мен әдіснамалары» пәні дінтанудың әдіснамалық тәсілдерін зерттейді. Дінді зерттеу саласындағы әлеуметтанулық білімді іске асырудың негізгі бағыттары. Дінтану зерттеулерінің принциптері, әдістері. Әлеуметтік жүйелердегі діннің жұмыс істеуі. Теориялық білімді көрсету. Классиктердің мәтіндерін талдау дінтану. Дінтану терминологиялық аппараты. Әлеуметтік құбылыстарды әлеуметтанулық, дінтану талдау дағдылары. Әлеуметтік талдаудың нақты әдістері. Дінді зерттеудің әртүрлі әдістемесін көрсетеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Толеранттылық саясаты
«Толеранттылық саясаты» пәні діни этика мен зайырлы нормалардың көздерін зерттейді. Діни этиканың басқа этикалық жүйелерден айырмашылықтарын қарастырады. Христиан этикасының дамуы зерттеледі. Ислам мен шариат нормаларының толеранттылық мәселелеріндегі рөлі талданады. Буддизм мен толеранттылыққа қатысты мәселелер қарастырылады. Ведалық этика негіздері зерттеледі. Реформация және контрреформация процестері талқыланады. Қазіргі этно-конфессиялық қоғамда толеранттылықты қалыптастыру проблемалары қарастырылады. Пән қазіргі саясаттағы толеранттылықтың негізгі идеяларын көрсетуге мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Салыстырмалы дінтану
«Салыстырмалы дінтану» пәні әртүрлі дінтану мектептерін зерттейді және салыстырады. Салыстырмалы дінтану туралы кіріспе. Салыстырмалы дінтану қазіргі дінтану бағыты ретінде. Салыстырмалы дінтану саласындағы зерттеу әдістемесі. Алғашқы рулық діндердің діни көріністері. Архаикалық діндердегі діни өкілдіктер. Тарихи діндер. Әлемнің негізгі діндерінің (индуизм, буддизм, зороастризм, Иудаизм, христиандық және ислам) жазбаларын салыстырмалы зерттеу. Дінтану мектептері мен дінді зерттеу тәсілдерін жіктейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Дін және ғылыми-техникалық прогресс
«Дін және ғылыми-техникалық прогресс» пәні ғылыми-техникалық прогрестің дінге әсерін қарастырады. Ғылыми-техникалық прогрестің дін саласына әсері. Дін эволюциясы туралы түсінік. Технократиялық қоғам жағдайындағы діни тәрбие. Секуляризация және сакрализация. Плюрализм жағдайындағы діннің эволюциясы. Қазіргі қоғамдағы" дін дағдарысы " мәселелері. Діндегі Модернизм. Діндегі Фундаментализм. Ғылыми-техникалық прогресс кезіндегі діни сана мәселелерін айқындайды. Ғылым жетістігінің діндарлыққа әсерін болжайды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Әлемдік діндердегі ортақтық пен ерекшелік
«Әлемдік діндердегі ортақ және ерекшелік» пәні әлемдік діндердегі жалпы және ерекше мәселелерді зерттейді және салыстырады. Әлемдік діни мәдениеттердің негіздерін зерттеу. Негізгі әлемдік діни мәдениеттер: буддизм, христиандық, ислам. Діндер туралы ғылыми дүниетанымды қалыптастырудағы философиялық, әлеуметтік-гуманитарлық білімнің негіздері. Философиялық мәселелер: дүниетанымдық, әлеуметтік, дінтану тұрғысынан. Феноменология әлемдік бағыт ретінде діндер. Діннің әмбебап және бірегей факторларын көрсетеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазіргі Қазақстандағы қақтығыстарды талдау және басқару әдістемесі
«Қазіргі Қазақстандағы жанжалдарды талдау және басқару әдіснамасы» пәні жанжал жағдайларының туындау, алдын алу себептерін зерттейді. Діни - саяси қақтығыстардың түсінігі, негізгі себептері, нысандары. Конфликтология. Діни-саяси экстремизм әлеуметтік-тарихи құбылыс ретінде. Діни-саяси қақтығыстарды шешудің идеологиялық, рухани-адамгершілік, құқықтық аспектілері мен тәжірибесі. Диагностика және алдын алу. Қазақстандағы әлеуметтік жанжалдарды еңсеру мәселелері. Жанжалдардың пайда болу қаупін талдайды және бағалайды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазақстан Республикасында христиандық пен буддизмнің жұмыс істеу ерекшеліктері
«Қазақстан Республикасындағы христиандық пен буддизмнің жұмыс істеу ерекшеліктері» пәні православие мен буддизмнің рөлі мен орнын көрсетеді. Христиан шіркеуі. Будда храмы. Жазба және дәстүр, олардың христиан теологиясының негіздеріндегі орны. Христиан шіркеуінің қалыптасуының діни және тарихи контексті. Библиялық Канонның қалыптасуы. Александрия теологиялық мектебі. Қазақстандағы христиандық және Буддизм. Буддистік ғибадаттың ерекшеліктері.: Қазақстандағы православие мен буддизмнің қазіргі қызметін көрсетеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Академиялық жазу
Пәнді оқу барысында докторанттар академиялық мәтіндер ұғымдарымен, жанрларымен, қызметтерімен және мәтіндерді безендіру түрлерімен, оларды рәсімдеуге қойылатын талаптармен танысады. Академиялық мәтіндер құру, зерттеу нәтижелерін жазбаша баяндау, ғылыми мақалаларды, диссертацияларды жазу және эмпирикалық зерттеу деректерін ұсыну, ұлттық және халықаралық мәліметтер базасымен жұмыс жасау дағдыларын меңгереді. Академиялық адалдық саясатын ұстану және плагиатқа төзбеушілік қасиеттері қалыптасады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Постсекулярлы қоғам: сын-қатерлер мен мәселелер
«Постсекулярлық қоғам: сын-қатерлер мен проблемалар « пәні постсекулярлық қоғамдағы діннің жағдайын қарастырады. Зайырлылық және оның діни білім беру саласына әсері. Діннің өзгеруі, оны қазіргі әлеуметтік-философиялық дискурста түсіну. Постсекулярлық қоғамдағы діни білім беру модельдері. Зайырлылық, руханият, адамгершілік, діндарлық ұғымдары. Қазіргі қоғамдағы діннің жағдайы. Постсекулярлық қоғамдағы діннің ерекшеліктерін, орны мен рөлін көрсетеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Дін және азаматтық қоғам
«Дін және азаматтық қоғам» пәні діннің азаматтық қоғамға қатынасын зерттейді. Қазақстандағы түрлі діндер мен қазіргі діни ахуалды талдау. Діннің қоғам өміріндегі рөлі. Діннің пайда болуының әлеуметтік-мәдени негіздері. Азаматтық қоғамның мәні мен ерекшелігінашады. Діндердің мәдени, қоғамдық-саяси өмір салаларына әсері. Дін тарихтағы, қазіргі әлемдегі мәдени құбылыс ретінде. Діннің азаматтық қоғамға әсер ету ерекшеліктерін ашады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- дін туралы философиялық білімнің мағыналық қалыптастырушы және дүниетанымдық аспектілерін анықтайды; билік пен діни бірлестік арасындағы өзара қарым-қатынасты тұжырымдамалық талдау дағдыларын бағалайды;
- дінтану ғылымының негізгі ұғымдары мен санаттарын салыстырады; қоғамдық өмірдің әртүрлі салалары туралы ақпаратты қамтитын дінтану ғылымының ұғымдары мен санаттарына опперлеуді қолданады;
- заманауи қоғамның әлеуметтік-мәдени өмірінің ерекшеліктерін анықтайды, алдыңғы қатарлы бағыттарды, нормативтік-құқықтық базаның қағидаттарын, сараптамалық-талдау қызметінің әлемдік және отандық тәжірибесін қолданады;
- заманауи этноконфессиялық жүйелердің теориялық негіздерін сыныптайды; әлеуметтік-мәдени мәселелердің мәнін және оларды шешу бойынша инновациялық идеяларды ұсынуды суреттейді;
- түрлі кәсіби жағдайларда үштілділік мүмкіндіктерін қолданады; ауызша және жазбаша коммуникация мен академиялық жазу дағдыларын байланыстырады;
- діни төзімділік пен діни сенім бостандығын сақтау негізінде билік пен діни ұйымдар арасындағы өзара қарым-қатынасты ұтымды етуге, демократияландыруға және оңтайландыруға негізгілерін білдіреді;
- ұжым қызметкерлерінің негізгі мәдени, педагогикалық-психологиялық, этикалық, конфессиялық ерекшеліктерін байланыстырады; мультимәдени қоғамдағы кәсіби қызмет жағдайында жанжалды жағдайларды шешу әдістерін қолданады;
- дінтанулық талдау әдістерін синтездейді, талдау және сараптама деңгейінде нақты дінтанулық практикада теориялық білім мен академиялық адалдық дағдыларын қолданады.