7M02320 Лингвистика в Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Білім алушыларды қазіргі кездегі өзгермелі әлемде жоғары кәсіби құзыреттілік пен әлеуметтік ұтқырлыққа кепілдік беретін лингвистика саласының қазіргі бағыттарының, сондай-ақ шектес ғылым салаларының іргелі теориялық-әдіснамалық базасы және практикалық дағдылармен қамтамасыз ету.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M057 Лингвистика
-
Білім беру саласы 7M02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M023 Тілдер және әдебиет
-
Грамматикадағы функционалды бағыт және зерттеу әдістері
Несиелер: 6Курстың мақсаты – функционалды грамматиканың негізгі ұғымдары туралы мәлімет беру, тілдік құбылыстарды функционалды аспектіде зерттеу қабілетін қалыптастыру. Пәнді өту барысында: функционалды грамматиканың негізгі ұғымдары; грамматикадағы әртүрлі зерттеу әдістері; құрылымдық грамматика мен функционалды грамматиканың зерттеу әдіс-тәсілдерінің айырмашылығы туралы түсінік беріледі.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Академиялық дискурс
Несиелер: 6Пәннің негізгі мақсаты- Құрылымында дискурстық, тектік және түрлік институционалды ерекшеліктері бар академиялық дискурстың жүйелі сипатын түсіну және талдай алу қабілетін қалыптастыру. Пән дискурстың бір түрі ретіндегі академиялық дискурстың сөйлеу кезінде көрінетін жүйелі-құрылымдық ерекшеліктерін тануға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
Несиелер: 6Пән ғылыми зерттеулердің іргелі принциптерін, әдістерін, стратегиялары мен нысандарын оқып-меңгеруге, дереккөздермен және мәліметтермен жұмыс істеуді үйренуге бағытталған және белгілі бір саласында зерттеу жүргізу қабілетін қалыптастыруды мақсат етеді. Курс магистранттарға жаңа білімді өз бетімен алудың теориялық-әдіснамалық негіздерін, басты ғылыми категориялармен жұмыс істеуді және зерттеуді практикалық тұрғыдан жүзеге асыруды үйретеді.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Басқару психологиясы
Несиелер: 3Бұл пән басқару мен көшбасшылықтың психологиялық теорияларын оқытып, сонымен қатар топтық даму және ұжымдық қалыптасу динамикасын көрсетіп, және көпшілік пен тобыр психологиясының ерекшеліктерін, сондай-ақ қарым-қатынастың психологиялық теорияларын және басқарушылық қарым-қатынас шеңберінде өзінің кәсіби қызметі үшін қажетті жанжалды шешудің стратегияларын объективті бағалау бойынша әлеуметтік-психологиялық құзыреттілікті қалыптастыруға бағытталған болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Статистикалық лингвистика
Несиелер: 6Пәннің мақсаты –магистранттарға статолингвистика теориясы мен практикасын меңгерту, кез келген мәтніннің жиілік сөздігін құрастыру қабілетін қалыптастыру. Курста: - әлемдік және отандық лингвостатистика саласының қалыптасу тарихы және қазақ тіліндегі жиілік сөздіктер құрастыру тарихы; - жиілік сөздіктер құрастырудың негізгі әдістері; - барлық тілдік бірліктердің жиілік деректері бойынша статистикалық талдау жүргізу және жазу әдістері үйретіледі.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Шетел тілі (кәсіби)
Несиелер: 6Пән шетел тілінде білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес өзінің кәсіби қызметінде шетел тілінде қарым-қатынас жасау үшін тілдік, коммуникативтік құзыреттілікті қалыптастыруға, мәдениетаралық, ғылыми коммуникация контексінде кәсіби қарым-қатынас орнатуға, жаңа ақпараттық ресурстарды, технологияларды игеру негізінде ғылыми байланыстарды кеңейтуге және зерттеу қызметін дамытуға бағытталған
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Несиелер: 3Курс ғылым философиясы туралы түсініктерді, олардың рационалды-теориялық түсінудегі мәселелерін қамтитын ерекше типтегі білімдер жүйесі ретінде қалыптастыруға бағытталған. Ғылымның идеялық негізі, пайда болуы, қалыптасуы мәселелері қарастырылады. Ежелгі дүниедегі, Орта ғасырлардағы және Қайта өрлеу дәуіріндегі ғылым.
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Несиелер: 3Курстың мақсаты – жоғары оқу орындарының дидактикасы, білім беру теориясы, педагогикалық іс-әрекетті талдау және өзін-өзі бағалау бойынша білімдер негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық құзыреттілік пен педагогикалық қызмет қабілетін қалыптастыру. Заманауи жоғары білімді дамытудағы мега-тренд, Болон процесі түрлі стратегиялар, оқыту әдістерін қолдана отырып, лекторлық және кураторлық шеберлікті меңгеру мәселелері қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Қазақ тіліндегі функционалды-семантикалық өрістер
Несиелер: 9Курс мақсаты – тілдің универсалды категорияларының функционалды ерекшеліктерін зерттеу қабілеттерін қалыптастыру. Пән: тілдің грамматикалық құрылымы бірліктерінің қызметін, олардың әр деңгейлік тілдік бірліктермен арақатынасын, грамматикалық категориялардың функционалды тұрғыдан қалыптасуы мен құрылымының заңдылықтарын қарастырады. Қазақ тіліндегі функционалды-семантикалық категориялардың мазмұндық-құрылымдық жүйесі айқындалады.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Ұлттық корпустар құрастыру әдістемесі мен тәжірибесі
Несиелер: 9Пәннің мақсаты – Корпустық лингвистика теориясы мен корпус құрастыру тәжірибесі, әдіс-тәсілдері туралы мағлұмат беру; әр түрлі лингвистикалық белгіленімдер әзірлемесін жасаудің әдіс-тәсілдерін меңгеру, корпусты пайдалану қабілетін қалыптастыру. Курс лингвистикалық (морфологиялық, семантикалық, синтаксистік және т.б.) және экстралингвистикалық (метамәтіндік) белгіленімдер әзірлеу әдістемесін және Ұлттық корпустар құрастыру әдістемесін үйретуге бағытталған.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Іскери коммуникация теориясы мен практикасы
Несиелер: 6Мақсаты: магистранттардың іскери-кәсіби коммуникация тұрғысындағы білімдері мен дағдыларын қалыптастыру үшін іскери коммуникация теориясы мен практикасы туралы білімдерін тереңдету, коструктивті іскери қарым қатынас дағдыларын жетілдіру. Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: іскери қарым-қатынас және оны ұйымдастыру мен жүзеге асыру (пікір алмасу түрлері, іскери қарым қатынас қызметтері, құжат түзу, презентация жасау, аудитория алдында сөйлеу мәселелері); іскери келіссөздер мен мәжіліс ұйымдастыру ерекшеліктері; қазіргі әлемдік іскери мәдениаралық қарым-қатынастың сипаттары мен мәселелері; сөйлеу нормалары және іскери сөйлеу нормаларынан ауытқулар; өзге мәдениеттің іскери қарым қатынас мәселелері және этноцентризм; іскери қарым қатынас мәдениетін меңгеру мәселелері; імкери қарым қатынас мәдениетін меңгерудің психологиялық механизмі; іскери қарым-қатынастың тілдік теориялық және методологиялық мәселелері, іскери қарым-қатынастың үрдістері мен қызметі.
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Фоносемантика
Несиелер: 9Пәннің мақсаты – магистранттарды тіл туралы ғылымдағы фоносемантикалық бағыттың даму тарихымен; фоносемантикалық зерттеулердің негізгі мәселелерімен таныстыру; фоносемантикалық талдау жасау қабілетін қалыптастыру. Курста: - оқытылатын пәннің дербес білім саласы ретінде қалыптасу кезеңдері және оның бастапқы және сабақтас ғылымдармен арақатынасы; - фоносемантикалық талдау әдістері; - көркем мәтінді фоносемантикалық талдау дағдылары меңгертіледі.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 3
-
Ономастикалық зерттеулер теориясы мен практикасы
Несиелер: 9Пәннің негізгі мақсаты – ономастиканық зерттеулердің теориясы мен әдістемесін меңгерту. Ономастика ғылымы туралы базалық теориялық, әдістемелік негіздері, құрылымдық ерекшелігі, қолданбалы және ортологиялық мәселелері, саяси-әлеуметтік, этномәдени аспектісі, антропоөзектік бағытта даму ерекшелігі оқытылады. Жалқы есімдерді стандарттау, транслитерациялау, жер-су атауларын өзгерту және т.б. өзекті ономастикалық мәселелері магистранттарға меңгертіледі.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 3
-
Мәдениеттану тіл аспектісінде
Несиелер: 9Мақсаты: магистранттарды лингвомәдениеттанудың негізгі постулаттарымен, зерттеу әдістерімен, әмбебап және этностың мәдени-ерекше, рухани және материалдық мәдениетімен таныстыру; Пән ұлттың менталды-лингвалды кешенін (эталон, стереотип, паремиологиялық қор, әлемнің ұлттық бейнесі және т.б.) зерттеудің мүмкін жолдарын үйретуге, қазақ лингвокультуремаларына мәдени-семантикалық талдау жасау қабілетін қалыптастыруға бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр 3
-
Қазақ паралингвистикасы
Несиелер: 9Пәннің негізгі мақсаты – бейвербалды элементтердің түрімен таныстыру, семантикасына, коммуниктивтік функциясына анализ жасау, ғылыми еңбек жазуда пайдалана білу дағдыларын қалыптастыру. Пәнді өту барысында: - ым-ишараттардың классификациясы, типтері; - қолданысы, коммуникативтік аспектісі, семантикасы; - ым-ишараттардың универсалды, ұлттық сипатының ментальдылықпен сабақтастығы; - кинесикалық, такесикалық, просодикалық амалдарға талдау жүргізу әдістері қарастырылады.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 3
-
Функционалды аспектідегі қазақ синтаксисі
Несиелер: 9Пәннің негізгі мақсаты – қазақ тілі синтаксистік құрылымының ерекшеліктері туралы кешенді түсінік қалыптастыру, қазақ синтаксисін функционалды тұрғыдан сипаттау. Курстың міндеті: функционалды синтаксиске қатысты негізгі ұғымдар мен терминдер жүйесін меңгерту, негізгі синтаксистік бірліктер типологиясымен таныстыру, қазіргі қазақ тіліндегі синтаксистік ұғымдардың қалыптасу тарихын сипаттау.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 3
-
Код ON12
Кинесикалық, такесикалық, просодикалық амалдарға талдау жүргізуді, функционалды бағыттағы әдіс тәсілдерді меңгереді және оны кез келген зерттеуде қолдана алады.
-
Код ON10
Түрлі іскери жағдаяттарда іскери әдеп ережелері мен нормаларын білу және жоспарлау; өз идеяларын негіздеу білу, кәсіби дискурста қызметкерлермен сөйлесуде тиімді сөзді қолдана және проблемаларды шеше білу.
-
Код ON8
Оқу және ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижелерін ғылыми баяндамалар, тезистер, мақалалар тезистері, филологиялық түсіндірмелер, докторлық диссертациялар, оқу-зерттеу жұмыстары мен ғылыми жобалар және т.б. (мамандар үшін де, тиісті кәсіби дайындығы жоқ аудитория үшін де) түрінде баяндай білу және негіздей білу.
-
Код ON9
Ономастика ғылымы туралы базалық теориялық, әдістемелік негіздері, құрылымдық ерекшелігі, қолданбалы және ортологиялық мәселелері, саяси-әлеуметтік, этномәдени аспектісі, антропоөзектік бағытта даму ерекшелігін білу және зерттеу нәтижелерін қорыта білу.
-
Код ON1
Жалпы тіл білімі туралы игерген білімін кәсіби қызметте кездесетін мәселелерді шешуде қолдана білу; білім нәтижелерін теориялық тұрғыдан қорыта білу.
-
Код ON2
Жоғары мектеп оқытушысының кәсіби-педагогикалық мәдениетінің негіздерін меңгеру; алған білімдерін педагогикалық практикада қолдана білу; кәсіби (өндірістік және ғылыми) қызмет барысында, сондай-ақ өз бетімен білім алуда шетел тілін пайдалануға мүмкіндік тудыратын деңгейдегі коммуникативтік құзыреттілікті игеру.
-
Код ON5
Статолингвистика саласының теориялық негіздерін білу, жиілік сөздіктер құрастыру технологиясын игеру, жиілік сөздіктер құрастыра алу, сондай-ақ лингвистикалық бірліктердің жиілігіне талдау жасай алу.
-
Код ON6
Ғылыми зерттеулерді жоспарлай білу, академиялық жазу стилі мен сөйлеу мәдениетін игеру, академиялық еңбектер жазу және сөйлеу дағдысын қалыптастыру;
-
Код ON7
Қиындығына, жүйелілігіне, көлеміне, тілдік деңгейлеріне, мәтіндік материалына байланысты басқа тілдік корпустармен салғастыра отырып, қазақ тілінің корпусын құрастыру және тілдік корпустарды ғылыми зерттеулерде қолдану.
-
Код ON3
Филология саласындағы ғылыми мекемелерді, ғылыми зерттеулер бағдарламасының стратегияларын басқару. Инновациялық, стратегиялық менеджментті пайдалана отырып, пікірталас алаңдарын, ғылыми форумдарды, отырыстар мен конференцияларды ұйымдастыру.
-
Код ON4
Әртүрлі педагогикалық әдістермен сабақтардың түрлерін құрастыру, жоспарлау, ғылымның, білім мен инновацияның тығыз интеграция қағидаттары бойынша жаңа формацияның жоғары білікті оқытушы құрамын даярлаудың сапасын қалыптастыру және көрсету.
-
Код ON11
Тарихи материалдарға және отандық, сондай-ақ шетелдік лингвомәдениеттану қалыптасуының кезеңдеріне сыни тұрғыдан шолу жасап, іріктеп, халықтың я ұлттың ділі мен мәдениетін оның тілі арқылы зерттеуді меңгеру; этнобірліктердегі ұлттық кодтар ерекшеліктерін тани білу.