Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

7M02320 Лингвистика в Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Білім алушыларды қазіргі кездегі өзгермелі әлемде жоғары кәсіби құзыреттілік пен әлеуметтік ұтқырлыққа кепілдік беретін лингвистика саласының қазіргі бағыттарының, сондай-ақ шектес ғылым салаларының іргелі теориялық-әдіснамалық базасы және практикалық дағдылармен қамтамасыз ету.
  • Академиялық дәреже Магистратура
  • Оқыту тілі Қазақша
  • Оқу мерзімі 2 года
  • Кредиттер көлемі 120
  • Білім беру бағдарламаларының тобы M057 Лингвистика
  • Дайындық бағыты 7M023 Тілдер және әдебиет
  • Грамматикадағы функционалды бағыт және зерттеу әдістері
    Несиелер: 6

    Курстың мақсаты – функционалды грамматиканың негізгі ұғымдары туралы мәлімет беру, тілдік құбылыстарды функционалды аспектіде зерттеу қабілетін қалыптастыру. Пәнді өту барысында: функционалды грамматиканың негізгі ұғымдары; грамматикадағы әртүрлі зерттеу әдістері; құрылымдық грамматика мен функционалды грамматиканың зерттеу әдіс-тәсілдерінің айырмашылығы туралы түсінік беріледі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Академиялық дискурс
    Несиелер: 6

    Пәннің негізгі мақсаты- Құрылымында дискурстық, тектік және түрлік институционалды ерекшеліктері бар академиялық дискурстың жүйелі сипатын түсіну және талдай алу қабілетін қалыптастыру. Пән дискурстың бір түрі ретіндегі академиялық дискурстың сөйлеу кезінде көрінетін жүйелі-құрылымдық ерекшеліктерін тануға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
    Несиелер: 6

    Пән ғылыми зерттеулердің іргелі принциптерін, әдістерін, стратегиялары мен нысандарын оқып-меңгеруге, дереккөздермен және мәліметтермен жұмыс істеуді үйренуге бағытталған және белгілі бір саласында зерттеу жүргізу қабілетін қалыптастыруды мақсат етеді. Курс магистранттарға жаңа білімді өз бетімен алудың теориялық-әдіснамалық негіздерін, басты ғылыми категориялармен жұмыс істеуді және зерттеуді практикалық тұрғыдан жүзеге асыруды үйретеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Басқару психологиясы
    Несиелер: 3

    Бұл пән басқару мен көшбасшылықтың психологиялық теорияларын оқытып, сонымен қатар топтық даму және ұжымдық қалыптасу динамикасын көрсетіп, және көпшілік пен тобыр психологиясының ерекшеліктерін, сондай-ақ қарым-қатынастың психологиялық теорияларын және басқарушылық қарым-қатынас шеңберінде өзінің кәсіби қызметі үшін қажетті жанжалды шешудің стратегияларын объективті бағалау бойынша әлеуметтік-психологиялық құзыреттілікті қалыптастыруға бағытталған болып табылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Статистикалық лингвистика
    Несиелер: 6

    Пәннің мақсаты –магистранттарға статолингвистика теориясы мен практикасын меңгерту, кез келген мәтніннің жиілік сөздігін құрастыру қабілетін қалыптастыру. Курста: - әлемдік және отандық лингвостатистика саласының қалыптасу тарихы және қазақ тіліндегі жиілік сөздіктер құрастыру тарихы; - жиілік сөздіктер құрастырудың негізгі әдістері; - барлық тілдік бірліктердің жиілік деректері бойынша статистикалық талдау жүргізу және жазу әдістері үйретіледі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Шетел тілі (кәсіби)
    Несиелер: 6

    Пән шетел тілінде білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес өзінің кәсіби қызметінде шетел тілінде қарым-қатынас жасау үшін тілдік, коммуникативтік құзыреттілікті қалыптастыруға, мәдениетаралық, ғылыми коммуникация контексінде кәсіби қарым-қатынас орнатуға, жаңа ақпараттық ресурстарды, технологияларды игеру негізінде ғылыми байланыстарды кеңейтуге және зерттеу қызметін дамытуға бағытталған

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Ғылым тарихы мен философиясы
    Несиелер: 3

    Курс ғылым философиясы туралы түсініктерді, олардың рационалды-теориялық түсінудегі мәселелерін қамтитын ерекше типтегі білімдер жүйесі ретінде қалыптастыруға бағытталған. Ғылымның идеялық негізі, пайда болуы, қалыптасуы мәселелері қарастырылады. Ежелгі дүниедегі, Орта ғасырлардағы және Қайта өрлеу дәуіріндегі ғылым.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Жоғары мектептің педагогикасы
    Несиелер: 3

    Курстың мақсаты – жоғары оқу орындарының дидактикасы, білім беру теориясы, педагогикалық іс-әрекетті талдау және өзін-өзі бағалау бойынша білімдер негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық құзыреттілік пен педагогикалық қызмет қабілетін қалыптастыру. Заманауи жоғары білімді дамытудағы мега-тренд, Болон процесі түрлі стратегиялар, оқыту әдістерін қолдана отырып, лекторлық және кураторлық шеберлікті меңгеру мәселелері қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Қазақ тіліндегі функционалды-семантикалық өрістер
    Несиелер: 9

    Курс мақсаты – тілдің универсалды категорияларының функционалды ерекшеліктерін зерттеу қабілеттерін қалыптастыру. Пән: тілдің грамматикалық құрылымы бірліктерінің қызметін, олардың әр деңгейлік тілдік бірліктермен арақатынасын, грамматикалық категориялардың функционалды тұрғыдан қалыптасуы мен құрылымының заңдылықтарын қарастырады. Қазақ тіліндегі функционалды-семантикалық категориялардың мазмұндық-құрылымдық жүйесі айқындалады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Ұлттық корпустар құрастыру әдістемесі мен тәжірибесі
    Несиелер: 9

    Пәннің мақсаты – Корпустық лингвистика теориясы мен корпус құрастыру тәжірибесі, әдіс-тәсілдері туралы мағлұмат беру; әр түрлі лингвистикалық белгіленімдер әзірлемесін жасаудің әдіс-тәсілдерін меңгеру, корпусты пайдалану қабілетін қалыптастыру. Курс лингвистикалық (морфологиялық, семантикалық, синтаксистік және т.б.) және экстралингвистикалық (метамәтіндік) белгіленімдер әзірлеу әдістемесін және Ұлттық корпустар құрастыру әдістемесін үйретуге бағытталған.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Іскери коммуникация теориясы мен практикасы
    Несиелер: 6

    Мақсаты: магистранттардың іскери-кәсіби коммуникация тұрғысындағы білімдері мен дағдыларын қалыптастыру үшін іскери коммуникация теориясы мен практикасы туралы білімдерін тереңдету, коструктивті іскери қарым қатынас дағдыларын жетілдіру. Пән мазмұнында келесі мәселелер қамтылады: іскери қарым-қатынас және оны ұйымдастыру мен жүзеге асыру (пікір алмасу түрлері, іскери қарым қатынас қызметтері, құжат түзу, презентация жасау, аудитория алдында сөйлеу мәселелері); іскери келіссөздер мен мәжіліс ұйымдастыру ерекшеліктері; қазіргі әлемдік іскери мәдениаралық қарым-қатынастың сипаттары мен мәселелері; сөйлеу нормалары және іскери сөйлеу нормаларынан ауытқулар; өзге мәдениеттің іскери қарым қатынас мәселелері және этноцентризм; іскери қарым қатынас мәдениетін меңгеру мәселелері; імкери қарым қатынас мәдениетін меңгерудің психологиялық механизмі; іскери қарым-қатынастың тілдік теориялық және методологиялық мәселелері, іскери қарым-қатынастың үрдістері мен қызметі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Фоносемантика
    Несиелер: 9

    Пәннің мақсаты – магистранттарды тіл туралы ғылымдағы фоносемантикалық бағыттың даму тарихымен; фоносемантикалық зерттеулердің негізгі мәселелерімен таныстыру; фоносемантикалық талдау жасау қабілетін қалыптастыру. Курста: - оқытылатын пәннің дербес білім саласы ретінде қалыптасу кезеңдері және оның бастапқы және сабақтас ғылымдармен арақатынасы; - фоносемантикалық талдау әдістері; - көркем мәтінді фоносемантикалық талдау дағдылары меңгертіледі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Ономастикалық зерттеулер теориясы мен практикасы
    Несиелер: 9

    Пәннің негізгі мақсаты – ономастиканық зерттеулердің теориясы мен әдістемесін меңгерту. Ономастика ғылымы туралы базалық теориялық, әдістемелік негіздері, құрылымдық ерекшелігі, қолданбалы және ортологиялық мәселелері, саяси-әлеуметтік, этномәдени аспектісі, антропоөзектік бағытта даму ерекшелігі оқытылады. Жалқы есімдерді стандарттау, транслитерациялау, жер-су атауларын өзгерту және т.б. өзекті ономастикалық мәселелері магистранттарға меңгертіледі.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Мәдениеттану тіл аспектісінде
    Несиелер: 9

    Мақсаты: магистранттарды лингвомәдениеттанудың негізгі постулаттарымен, зерттеу әдістерімен, әмбебап және этностың мәдени-ерекше, рухани және материалдық мәдениетімен таныстыру; Пән ұлттың менталды-лингвалды кешенін (эталон, стереотип, паремиологиялық қор, әлемнің ұлттық бейнесі және т.б.) зерттеудің мүмкін жолдарын үйретуге, қазақ лингвокультуремаларына мәдени-семантикалық талдау жасау қабілетін қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Қазақ паралингвистикасы
    Несиелер: 9

    Пәннің негізгі мақсаты – бейвербалды элементтердің түрімен таныстыру, семантикасына, коммуниктивтік функциясына анализ жасау, ғылыми еңбек жазуда пайдалана білу дағдыларын қалыптастыру. Пәнді өту барысында: - ым-ишараттардың классификациясы, типтері; - қолданысы, коммуникативтік аспектісі, семантикасы; - ым-ишараттардың универсалды, ұлттық сипатының ментальдылықпен сабақтастығы; - кинесикалық, такесикалық, просодикалық амалдарға талдау жүргізу әдістері қарастырылады.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Функционалды аспектідегі қазақ синтаксисі
    Несиелер: 9

    Пәннің негізгі мақсаты – қазақ тілі синтаксистік құрылымының ерекшеліктері туралы кешенді түсінік қалыптастыру, қазақ синтаксисін функционалды тұрғыдан сипаттау. Курстың міндеті: функционалды синтаксиске қатысты негізгі ұғымдар мен терминдер жүйесін меңгерту, негізгі синтаксистік бірліктер типологиясымен таныстыру, қазіргі қазақ тіліндегі синтаксистік ұғымдардың қалыптасу тарихын сипаттау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 2
    Семестр 3
  • Код ON12

    Кинесикалық, такесикалық, просодикалық амалдарға талдау жүргізуді, функционалды бағыттағы әдіс тәсілдерді меңгереді және оны кез келген зерттеуде қолдана алады.

  • Код ON10

    Түрлі іскери жағдаяттарда іскери әдеп ережелері мен нормаларын білу және жоспарлау; өз идеяларын негіздеу білу, кәсіби дискурста қызметкерлермен сөйлесуде тиімді сөзді қолдана және проблемаларды шеше білу.

  • Код ON8

    Оқу және ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижелерін ғылыми баяндамалар, тезистер, мақалалар тезистері, филологиялық түсіндірмелер, докторлық диссертациялар, оқу-зерттеу жұмыстары мен ғылыми жобалар және т.б. (мамандар үшін де, тиісті кәсіби дайындығы жоқ аудитория үшін де) түрінде баяндай білу және негіздей білу.

  • Код ON9

    Ономастика ғылымы туралы базалық теориялық, әдістемелік негіздері, құрылымдық ерекшелігі, қолданбалы және ортологиялық мәселелері, саяси-әлеуметтік, этномәдени аспектісі, антропоөзектік бағытта даму ерекшелігін білу және зерттеу нәтижелерін қорыта білу.

  • Код ON1

    Жалпы тіл білімі туралы игерген білімін кәсіби қызметте кездесетін мәселелерді шешуде қолдана білу; білім нәтижелерін теориялық тұрғыдан қорыта білу.

  • Код ON2

    Жоғары мектеп оқытушысының кәсіби-педагогикалық мәдениетінің негіздерін меңгеру; алған білімдерін педагогикалық практикада қолдана білу; кәсіби (өндірістік және ғылыми) қызмет барысында, сондай-ақ өз бетімен білім алуда шетел тілін пайдалануға мүмкіндік тудыратын деңгейдегі коммуникативтік құзыреттілікті игеру.

  • Код ON5

    Статолингвистика саласының теориялық негіздерін білу, жиілік сөздіктер құрастыру технологиясын игеру, жиілік сөздіктер құрастыра алу, сондай-ақ лингвистикалық бірліктердің жиілігіне талдау жасай алу.

  • Код ON6

    Ғылыми зерттеулерді жоспарлай білу, академиялық жазу стилі мен сөйлеу мәдениетін игеру, академиялық еңбектер жазу және сөйлеу дағдысын қалыптастыру;

  • Код ON7

    Қиындығына, жүйелілігіне, көлеміне, тілдік деңгейлеріне, мәтіндік материалына байланысты басқа тілдік корпустармен салғастыра отырып, қазақ тілінің корпусын құрастыру және тілдік корпустарды ғылыми зерттеулерде қолдану.

  • Код ON3

    Филология саласындағы ғылыми мекемелерді, ғылыми зерттеулер бағдарламасының стратегияларын басқару. Инновациялық, стратегиялық менеджментті пайдалана отырып, пікірталас алаңдарын, ғылыми форумдарды, отырыстар мен конференцияларды ұйымдастыру.

  • Код ON4

    Әртүрлі педагогикалық әдістермен сабақтардың түрлерін құрастыру, жоспарлау, ғылымның, білім мен инновацияның тығыз интеграция қағидаттары бойынша жаңа формацияның жоғары білікті оқытушы құрамын даярлаудың сапасын қалыптастыру және көрсету.

  • Код ON11

    Тарихи материалдарға және отандық, сондай-ақ шетелдік лингвомәдениеттану қалыптасуының кезеңдеріне сыни тұрғыдан шолу жасап, іріктеп, халықтың я ұлттың ділі мен мәдениетін оның тілі арқылы зерттеуді меңгеру; этнобірліктердегі ұлттық кодтар ерекшеліктерін тани білу.

Top