Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

6B10104 Мейіргер ісі в Оңтүстік Қазақстан медицина академиясы

  • Анатомия, физиология және патология
    Несиелер: 6

    Адам ағзасының функциялары контекстіндегі адам ағзасының мүшелері мен жүйелерінің құрылымы. Дене жасушаларының, тіндерінің, мүшелері мен жүйелерінің жұмыс істеу заңдылықтары және өмірдің әртүрлі кезеңдерінде оларды реттеу механизмдері. Типтік патологиялық процестердің себептері мен механизмдері, олардың әртүрлі аурулардағы ағзадағы көріністері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 1
  • Қауіпсіз мейіргерлік күтім
    Несиелер: 5

    Білім алушыларды медициналық денсаулық сақтау ұйымдарындағы болашақ кәсіби қызметімен, медициналық ұйымдардың бөлімшелеріндегі мейіргердің жұмысын ұйымдастырумен таныстыру. Медициналық ұйымдарда санитарлық-эпидемиологиялық режимді қамтамасыз ету, науқастарға жалпы күтім жасау. Денсаулық сақтау ұйымдарында әртүрлі бейіндегі науқастарға қауіпсіз мейіргерлік күтімді қамтамасыз ету.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Медициналық-санитариялық алғашқы көмектегі мейіргерлік іс
    Несиелер: 6

    МСАК-тың енгізілуі, мақсаттары мен міндеттері. Халықтың денсаулығын сақтау, нығайту жөніндегі іс-шаралар. Жұқпалы, жұқпалы емес аурулардың алдын-алудағы мейірдің рөлі. Медициналық құжаттарды жүргізу. Балалар емханасының жұмысын ұйымдастыру. Денсаулық топтарын, қауіп топтарын анықтау. Жаңа туған кезеңде, бір жылға дейін патронаждық бақылауды ұйымдастыру. Емхананың егу кабинеті, егу күнтізбесі, вакциналарды сақтау. Диспансеризация. Алдын алу шараларын жоспарлау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Құқық және экономика негіздері
    Несиелер: 5

    Сыбайлас жемқорлыққа қарсы құқықтық тәрбие және дамыту мемлекеттік бағдарламасы шеңберіндегі "Рухани жаңғыру" бағдарламасы. Медицина қызметкерлерінің құқықтық мәртебесі, олардың әлеуметтік қамтамасыз етілуі. «Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы» Қазақстан Республикасының Кодексі. Нарық және бәсекелестік. Фирманың және кәсіпкерліктің теориясы. Даму ерекшеліктері Қазақстан Республикасындағы Ұлттық экономика Медициналық көмекті дамыту саласындағы мемлекеттік саясат өнеркәсіп.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Экология және тірішілік қауіпсіздігі
    Несиелер: 5

    Экологияны зерттеудің мақсаты, міндеттері, әдістері. Қазіргі экономикалық мәселелерді шешудегі экологияның орны мен рөлі. Қоршаған орта және адамның денсаулығы. Ластану көздері, құрамы. Халықтың жалпы аурушаңдығының экологиялық факторлармен себеп-салдарлық байланысы, шешу жолдары. Қоршаған ортаға жүктемені азайтуға бағытталған. Тіршілік қауіпсіздігін қамтамасыз ету.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 1
    Семестр 2
  • Хирургиядағы мейіргерлік күтім
    Несиелер: 3

    Хирургиялық, онкологиялық көмекті ұйымдастыру жүйесі. Асептика және антисептика. Пациент пен персоналдың инфекциялық қауіпсіздігі. Анестезиологияның жалпы сұрақтары. Десмургия. Қан кету және гемостаз, жедел қан жоғалту. Трансфузиологияның негізгі мәселелері. Хирургиялық ауруларға, онкологиялық ауруларға күтім жасау. Травматология, реаниматология негіздері. Хирургиялық операциялар. Жедел және созылмалы хирургиялық инфекция. Іштің өткір аурулары, қан тамырлары аурулары, зәр шығару жүйесі. Жеке хирургия.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Терапиядағы мейіргерлік іс
    Несиелер: 3

    Патологиялық процестердің себептері мен факторлары, ішкі ағзалардың негізгі ауруларының алдын-алу. Жеке қажеттіліктер мен проблемаларды ескере отырып, пациентке білікті күтім жасауды қамтамасыз ету үшін мейіргерлік процестің барлық кезеңдерін ұйымдастыру және жүзеге асыру. Қан айналымы, ас қорыту органдары, зәр шығару органдары, тірек-қимыл жүйесі, эндокриндік жүйе және қан аурулары кезінде мейіргерлік процесті ұйымдастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Акушерия және гинекологиядағы мейіргерлік іс
    Несиелер: 3

    ҚР акушерлік-гинекологиялық қызметін ұйымдастыру. Акушерия және гинекологиядағы зерттеу әдістері. Физиологиялық жүктілікті, босануды және босанғаннан кейінгі кезеңді жүргізу. Әйел жыныс мүшелерінің қабыну аурулары. Әйел жыныс мүшелерінің даму аномалиясы және жағдайы. Менструальдық функцияның бұзылуы. Акушерия және гинекологиядағы шұғыл көмек. Жүкті, босанған әйелді, гинекологиялық науқасты бақылау мен күтудегі мейіргер қызметінің рөлі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 1
  • Денсаулық жағдайын клиникалық бағалау және мейіргер ісі негіздері
    Несиелер: 8

    Денсаулықтың әлеуметтік жағдайы, әсер ету факторлары. Денсаулықтың физиологиялық нормалары, ағзаның функционалдық жағдайын, оның маңызды жүйелерін бағалау принциптері. Физикалық, психикалық денсаулықты, шаршауды бағалау әдістемесі. Мейіргер ісінің негіздері. Инфекциялық қауіпсіздік, бақылау. Науқасқа жеке гигиенаны жүзеге асыруға көмектесу. Науқастарды тамақтандыру. Науқастың функционалдық жағдайын бағалау. Дәрілік терапия әдістері, әдістері. Зертханалық, аспаптық зерттеу әдістеріне дайындық.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • Созылмалы аурулар кезіндегі мейіргерлік күтім
    Несиелер: 4

    Созылмалы аурулар кезінде мейіргерлік күтімді ұйымдастырудың негізгі нысандары. тыныс алу жүйесінің аурулары, қан айналымы жүйесінің аурулары, асқазан-ішек жолдарының аурулары, зәр шығару жүйесінің аурулары, қан жүйесінің аурулары, сүйек-бұлшықет жүйесінің аурулары кезіндегі мейірбикелік күтім. Ауруларды басқару бағдарламасын енгізу кезіндегі жұмысты ұйымдастыру, мультидисциплинарлық команданың жұмысы, созылмалы аурулары бар пациенттерді оқыту.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • Педиатриядағы мейіргерлік процесс
    Несиелер: 4

    Балалар бөлімшесінде санитарлық-эпидемияға қарсы режимді қамтамасыз ету. Балаларды клиникалық тексерудің негізгі әдістері. Балаларды субъективті тексеру. Жаңа туған кезеңде мейіргерлік күтімді ұйымдастыру. Балалар скринингі. Тыныс алу органдарының аурулары, Асқазан-ішек жолдарының аурулары, қан айналымы органдарының аурулары кезінде мейіргерлік күтімді ұйымдастыру. Бала жасындағы ауруларды ықпалдастыра қарау. Балалардың шұғыл жағдайы кезінде көмек көрсету.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • Жедел және шұғыл жағдайларда медициналық көмек
    Несиелер: 4

    Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының жаһандық шеңберін қолдана отырып, шұғыл медициналық көмек көрсетудің принциптері мен стратегиялары. Өмірге қауіп төндіретін жағдайларда шұғыл көмек көрсету алгоритмдері. Науқастың қозғалыс бағыты. Шұғыл көмек көрсететін дәрілік препараттарды қолдану. Әр түрлі шұғыл жағдайларда алғашқы медициналық көмек көрсету. Алғашқы медициналық көмек алгоритмдерін қолдану.

    Оқу жылы - 2
    Семестр 2
  • Психикалық денсаулық және аддикция
    Несиелер: 4

    Психикалық денсаулық және жеке даму, критерийлері мен факторлары. Жүйке-психикалық бұзылыстардың түрлері. Аддикциидің биологиялық механизмдері, аддиктивті мінез-құлық, аддикция түрлері.Аддиктивті мінез-құлықтың пайда болу факторлары. Психогигиена, психопрофилактикасы мен психотерапиясы. Интоксикация кезінде психикаға белсенді әсер ететін заттарды тұтынудан пайда болған жіті және созылмалы психоз кезіндемедициналық көмек. Наркологиялық бұзылыстары бар пациенттерді күтукезіндегі мейіргерлік процестің ерекшелігі.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Фармакология негіздері
    Несиелер: 3

    Фармакологияға кіріспе. Дәрілік заттардың Фармакодинамикасы мен фармакокинетикасының жалпы заңдылықтары және фармакологиялық әсерден туындаған ағзалар мен жүйелер функциясының өзгеруі. Дәрілік заттар мен биомолекулалар арасындағы алғашқы фармакологиялық реакциялар. Дәрілік заттардың мөлшері мен концентрациясын есептеу. Дәрі-дәрмектерді тағайындау кезіндегі жанама әсерлер, алдын-алу әдістері және жанама әсерлерді түзету жолдары.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Әлеуметтік маңызды аурулар
    Несиелер: 4

    «Әлеуметтік маңызды аурулар» анықтамасы. Әлеуметтік маңызы бар аурулардың тізбесін анықтайтын нормативтік-құқықтық құжаттар, әлеуметтік-медициналық көмектің түрі мен көлемі, жеңілдіктер тізімі мен түрлері. Пациенттерді диспансерлік бақылаудан өткізу, оның ішінде жұмысқа жарамсыздығын анықтау. Жүректің ишемиялық ауруларының жедел түрлерінде, церебральді инсультте жедел көмек көрсету алгоритмдері. Әлеуметтік маңызы бар ауруларды жеке, жанұялық және жергілікті деңгейдегі алдын алу іс- шаралары.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Үйдегі мейіргерлік күтім
    Несиелер: 4

    Әртүрлі клиникалық жағдайларда (жараны емдеуді талап ететін пациенттер, мүгедек пациенттер, неврологиялық аурулары бар пациенттер, созылмалы жүрек жеткіліксіздігі) үйде мейіргерлік күтімді жүзеге асырудың көрсеткіштері мен мүмкіндіктері. Үйде күтім жасаудың негізгі принциптері. Дәрігермен, пәнаралық топпен, пациенттің отбасымен, әлеуметтік қызметкермен немесе қамқоршымен бірлесе отырып, үйде мейіргерлік күтім жасау. Құжаттаманы дұрыс жүргізу.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Дәлелді мейіргер ісінің негіздері
    Несиелер: 5

    Дәлелді мейіргер ісінің тарихы. Мейіргерлік ғылыми зерттеулердің медициналық тәжірибеге әсері. Дәлелді мейіргерлік практиканың науқастарға оң әсері. Мейіргерлік практикада ғылыми дәлелдерді қолдану қадамдары. Қабылданған шешім негізінде жүзеге асырылған мейіргерлік араласу нәтижелерін сыни бағалау. Ғылыми жарияланымдар мен ғылыми зерттеулердің есептерін оқу және талдау. Дәлелді мейіргерлік практиканы дамытуға кедергілер.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 1
  • Мейіргерлік істе зерттеуді ұйымдастыру және әдістері
    Несиелер: 5

    Ғылыми байланыс. Ғылыми зерттеулер саласындағы халықаралық құқық және этикалық реттеу негіздері. Мәселені тұжырымдау, гипотезаны қалыптастыру. Ғылыми-зерттеу жобасының мақсаты мен міндеттерін анықтау. Зерттеу дизайны. Зерттеулерді талдау және тұжырымдар мен ұсыныстарды тұжырымдау. Теориялық-эксперименттік зерттеулерді талдау және ғылыми-зерттеу жұмысы бойынша қорытындыларды тұжырымдау және есептерді ресімдеу. Практикалық мейіргер ісіне ғылыми зерттеулер нәтижелерінің трансферті.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Науқасқа бағытталған оқыту
    Несиелер: 5

    Науқасты оқыту кезеңдері. Науқас туралы ақпарат жинау. Науқастың қажеттіліктері мен проблемаларын анықтау. Науқасты оқытудың мақсаттары мен жоспарын белгілеу, көп салалы топтағы рөлдерді бөлу. Науқасты ауруға, денсаулық жағдайына байланысты оқыту жоспарын іске асыру, өзін-өзі бақылау күнделігін толтыру. Пациентті оқыту нәтижелерінің тиімділігін бағалау. Пациентті денсаулықты нығайту, оңалту және аурулардың алдын алу бойынша оқыту.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Зерттеудің сандық және сапалық әдістері
    Несиелер: 5

    Ғылыми зерттеудің теориялық негіздері. Мейіргер ісіндегі ғылыми зерттеулердің түрлері. Ғылыми зерттеулерді талдау, әдебиеттерге шолу, деректерді жинау және талдау. Зерттеу нәтижелерін бағалау дағдылары. Корреляция, регрессия, тізбекті тіркеу ұғымдары. Зерттеудің сапалы әдістері. Оларды қолдануды талдау. Зерттеудің сапалық және сандық әдістерінің айырмашылықтары мен артықшылықтары. Мейіргерлік практикада сапалы зерттеулерді қолдану.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Мамандандырылған мейіргерлік көмек
    Несиелер: 5

    Әр түрлі емдеу-алдын алу ұйымдарында пациенттерге мамандандырылған күтім жасау, мейіргерлік қызмет көрсету әдістері. Кардиологиялық бейіндегі пациенттерге мамандандырылған мейіргерлік күтімді ұйымдастыру. Неврологиялық, инсульттік науқастарға мамандандырылған мейірбикелік күтімді ұйымдастыру. Инсульт орталықтарында медбикенің жұмысы. Жарақаттан кейінгі науқастарға және тамырлы патологиясы бар науқастарға мамандандырылған күтім және бақылау. Науқастың жағдайын бағалау және шұғыл көмек көрсету.

    Оқу жылы - 3
    Семестр 2
  • Менталды денсаулық
    Несиелер: 5

    Психикалық денсаулықты қорғау саласындағы ұлттық саясат. Қазақстан Республикасының Мемлекеттік әлеуметтік саясаты. Ментальдық денсаулықтың бұзылуының критерийлері мен қауіп факторлары. Бұзылулардың дамуының әлеуметтік, психологиялық және биологиялық факторлары.Медициналық-әлеуметтік патронаж. Психикалық денсаулықты нығайту және қорғау жолдары.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Дәлелді мейіргерлік практика бойынша тереңдетілген курс
    Несиелер: 5

    Ғылыми зерттеулердің мейіргерлік практикамен байланысы. Сапалық, сандық зерттеулердің мәні, мейірбикелік зерттеулердің негізгі кезеңдері. Зерттеу жүргізу кезіндегі этикалық мәселелер. Зерттеу жүргізу әдістемесі. Зерттеу деректерін ғылыми іздеу, өңдеу және талдау әдіснамасы. Медицинада, денсаулық сақтауда, мейірбике ісінде зерттеулер жүргізудің құқықтық негіздері. Зерттеулерді бағалау процесі, сыни бағалау. Ғылыми зерттеулердегі жүйелік тәсілдің рөлі.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Геронтологиядағы мейіргерлік іс
    Несиелер: 5

    Қартаю теориялары мен тұжырымдамалары, қарт адамдарға күтім жасау бойынша дәлелді Нұсқаулық. Қарт халықтың денсаулығы мен әл-ауқатының бірегей қажеттіліктері. Жағдайын бағалау, денсаулықты дәлелді нығайту, егде жастағы пациенттің қауіпсіздігі. Гериатриялық синдромдар, қозғалыс технологиялары. Отбасының қарт адамның денсаулығы мен жақсы көңіл-күйін сақтауға қатысуы. Қарттар күтіміндегі медбике мен әлеуметтік қызметкердің бірлескен жұмысы.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Мейіргерлік үрдіс
    Несиелер: 7

    Мейіргер практикасының стандарттары. Мейіргер процесінің сипаттамасы. Мейіргерлік процестің кезеңдері, әр кезеңді дұрыс жүргізу. Мейіргерлік процестің құжаттамасы, операциялық рәсімдердің стандарттары. Деректерді жинау. Деректерді жинау әдістері. Мейіргерлік диагноз қою. Мейіргерлік процесті ұйымдастыру және жүзеге асыру. Мейіргерлік бақылау картасы. Мейіргердің кәсіби ісіндегі стандарттау. Мейіргерлік күтім картасы. Мейіргерлік араласудың түрлері. Өткізуді бағалау.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Мейіргерлік білім берудегі педагогика теориялары мен принциптері
    Несиелер: 3

    Тұжырымдамалардың негізгі компоненттері, оқыту теориясы. Білім беру қызметінің негізгі кезеңдері. Педагогикадағы қазіргі теориялар. Білімнің адамға әсері. Педагогикалық технологиялар, медициналық білім берудің мақсаттары мен мазмұны; мейірбикелік пәндер бойынша сабақтардың негізгі түрлерінің біліктілігін қалыптастыру; білім беру мекемелерінің қызметі мен басқаруы; білім берудегі зерттеудің және зерттеу жұмысының негізгі әдістері.

    Селективті тәртіп
    Оқу жылы - 4
    Семестр 1
  • Мейіргер ісіндегі көшбасшылық
    Несиелер: 6

    «Көшбасшы», «көшбасшылық» түсінігі. Басқару стилін анықтайтын негізгі факторлар. Басқару стилінің түрлері. Табысты басшының тұжырымдамасы. Көшбасшылықтың негізгі теориялары: ситуациялық, мінез-құлықтық, мотивациялық. Ықпал ету, сендіру. Ұжымдағы әлеуметтік-психологиялық жағдай. Басқару қызметіндегі шығармашылық. Командадағы жұмыс: команданың негізгі ерекшеліктері, командалық жұмыс формасының артықшылықтары. Ұйымдастырушылық мәдениет түсінігі. Көшбасшының көшбасшылық қасиеттерінің құрылуы.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 2
  • Паллиативтік көмек
    Несиелер: 6

    Паллиативті көмек философиясы. "Емделмейтін науқас". Паллиативті көмекке көрсеткіштер. Паллиативті көмек көрсету тәртібі, инновациялық тәсіл. Көп салалы тәсілді қолдана отырып, жан-жақты паллиативті көмек. Қатерлі ісіктен емделген, бірақ химиотерапия, радиация, хирургиялық емдеудің салдарын бастан кешіретін пациенттерді басқару принциптері. Туыстар мен еріктілерді ауруханада және үйде паллиативті көмек көрсетуге үйрету.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 2
  • Мейіргер ісіндегі менеджмент және сапа
    Несиелер: 6

    Денсаулық сақтауды ұйымдастырудың өзекті мәселелері және ҚР мен әлемде мейірбике ісінің даму перспективалары. "Менеджмент", "басқару" және "басқарушылық қызмет"түсінігі. Әкімшілік процестегі медбике менеджерінің рөлі, ұйымдастырушы медбике қызметінің психологиялық аспектілері. Денсаулық сақтау және мейірбике ісі саласындағы сапаны басқару мәселелері. Өзгерістерді, тәуекелдерді және қақтығыстарды басқару. Мейірбике ісіндегі ынтымақтастық мәселелері.

    Оқу жылы - 4
    Семестр 2
  • Код ON3

    Нақты, тиімді және кәсіби коммуникация мен өзара іс-қимылды көрсетеді, мемлекеттік, орыс және ағылшын тілдерін пайдалана алады, кәсіби міндеттерді орындау кезінде ақпараттық және коммуникациялық технологиялардың алуан түрлілігін тиімді пайдаланады, әртүрлі мәдениет адамдарымен құрмет көрсетеді және ынтымақтасады.

  • Код ON1

    Ғылым мен технологияның соңғы жетістіктерін ескере отырып, кәсіби дамуды жетілдіреді, сенімді, заманауи, ғылыми негізделген ақпаратты, коммуникациялық технологияларды талдайды, сыни тұрғыдан және тиімді пайдаланады, талдау және шешу кезінде сыни ойлау дағдыларын қолдана алады.

  • Код ON6

    Диагностика жүргізеді, мейіргерлік диагноз қоюға қабілетті, мейіргерлік процесті жүзеге асыру үшін озық және әр түрлі клиникалық, теориялық және технологиялық дағдылары мен білімі бар, науқасқа-жоғары сапалы интеграцияланған мейіргерлік күтімді көрсете алады.

  • Код ON10

    Өмір сапасын жақсарту үшін денсаулықты нығайту саласындағы стратегияларды сыни бағалауға, халықтың денсаулық жағдайын талдауға, олардың тиімділігін бағалауға қабілетті, денсаулықты нығайту стратегияларын әзірлеуге қатысу үшін озық білім мен дағдыларды меңгереді.

  • Код ON11

    Салауатты өмір салтына үлес қосу, функционалдық мүмкіндіктерді, дербестікті кеңейту және күнделікті өмірде өзін-өзі күту үшін пациент-орталықтанған оқыту әдістерін пайдалана отырып, кәсіпқойларды оқыта және дайындай алады, оқытады, кеңес береді және нұсқама өткізеді.

  • Код ON7

    Қажетті компьютерлік технологияны қолдана отырып, мейіргерлік процесті құжаттамамен қамтамасыз етеді, ақпарат пен дәлелдемелерді сыни бағалауға және біріктіруге қабілетті.

  • Код ON4

    Әртүрлі мәселелер мен міндеттерді шешуде шығармашылық тәсілді көрсетеді, жаңа және кәсіби білім мен шешімдерді енгізеді және қолданады, күтім сапасын жақсарту үшін көп бейінді командада жаңа білім мен идеяларды тиімді құрады және біріктіреді, мейіргерлік практикада инновациялық технологияларды пайдалана алады.

  • Код ON8

    Дәлелді медицина қағидаттарына негізделген мейіргерлік практиканы жүзеге асыру үшін мейіргерлік зерттеулер жүргізеді, мейіргерлік практиканың қазіргі заманғы проблемаларын анықтайды, ғылыми зерттеулердің нәтижелерін клиникалық практикада қолдануды көрсетеді.

  • Код ON9

    Стратегиялық жоспарларды әзірлеуге және іске асыруға қабілетті, тиімді мейіргер күтімін ұйымдастырады, мейіргер персоналы мен ресурстарын тиімді басқарады, басқарушылық шешімдерді қабылдауға жауапты болады, мейіргер күтімінде халықаралық инновациялық идеяларды таниды және енгізеді, ұйымдағы құжаттарды басқаруға жауапты болады.

  • Код ON2

    Кәсіби этика қағидаларын, құпиялылықты сақтайды, мейіргер ісінің теориялары мен принциптерінің мәнін түсінеді, нормативтік-құқықтық актілерге сәйкес өз әрекеттері үшін жауапкершілікті қабылдайды, өз іс-әрекетінің тиімділігін өз бетінше және командада талдай алады, команданың басқа мүшелеріне мейіргер ісі туралы ақпарат пен білім беру қабілетін көрсетеді.

  • Код ON5

    Ғылыми білімді, технологиялық жетістіктерді және кәсіби дағдыларды заманауи, тиісті әдістерді қолдана отырып, оларды стандартты жағдайда да, тез өзгеретін жағдайда да сыни және үздіксіз бағалай отырып қолданады.

Top