7M01551 Биология в Павлодар педагогикалық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Ғылыми-педагогикалық бағыт бойынша "Биология" білім беру бағдарламасының мақсаты заманауи ғылыми және практикалық мәселелерді тұжырымдай және шеше алатын, педагогикалық (соның ішінде ЖОО-да), ғылыми-зерттеу және басқару қызметін табысты жүзеге асыра алатын жоғары білікті биология мұғалімін дайындау болып табылады.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
ЖОО атауы Павлодар педагогикалық университеті
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M014 Биология педагогтерін даярлау
-
Білім беру саласы 7M01 Педагогикалық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M015 Жаратылыстану пәндері бойынша педагогтарды даярлау
-
Биологиялық жіктеудің принциптері мен әдістері
Несиелер: 5Өмірдің алуан түрлілігі. Эволюцияның алғашқы кезеңдерінде өмірдің әртүрлі формаларының пайда болуы және дамуы. Организмдер құрылымының қарапайым прогрессивті белгілері. Анатомия және морфология. Систематика, құрылым, эволюция. Физиология негіздері, географиялық таралуы; шығу тегі, биосферадағы және адам өміріндегі рөлі; бақылау әдістері, сипаттау, өсіру, таксономиялық зерттеулер, әртүрлі таксондардың адам өміріне әсері
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Табиғатты пайдаланудың экологиялық негіздері
Несиелер: 5Экология және оның тұрақты даму тұжырымдамасын іске асырудағы рөлі. Биосфера және оның беріктігі: Ағза және орта. Организмдердің экологиялық факторларға реакциясы. Экология заңдары. Демэкология. Популяцияның статикалық сипаттамалары. Қауымдастықтар экологиясы -синэкология. Экожүйелердегі негізгі ұғымдары мен байланыстардың формалары
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Популяциялық генетика
Несиелер: 5Аллель жиіліктерінің таралуы және олардың эволюцияның қозғаушы күштерінің әсерінен өзгеруі: мутагенез, табиғи сұрыптау, гендер дрейфі және популяциялардағы ген ағымы. Популяцияның кеңістіктік құрылымы және субпопуляциялық құрылымдар. Бейімделу және түртүзілу процестері.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Экосистемалық экология
Несиелер: 5Экосистемалық экологияның негізгі түсініктері, қағидалары, заңдары; тірі ағзалардың қоршаған ортамен қарым-қатынастарын талдау;адамзат қоғамының экономикалық және басқа әрекеттеріндегі табиғи ресурстарды қолдану кезінде экологиялық білімдердің маңызын ашу. Жалпы экологияның негіздері. Жалпы (классикалық) экологияның құрылымы. Қоршаған ортаны қорғау. Табиғатты пайдалану саласындағы халықаралық ынтымақтастық. Тұрақты даму концепциясы.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Генетиканың өзекті мәселері
Несиелер: 5Қазіргі генетиканың теориялық және практикалық аспектілері. Генетикалық зерттеулердің негізгі бағыттары. Ферменттік құрал-сайман. Геномның генетикалық және физикалық карталары. Ауылшаруашылық құнды белгілері бойынша селекция. Генетикалық деңгейде жасушалық құрылымдарды анықтау. Кариология. Электронды микроскопия. Флуоресцентті будандастыру in situ. Ағынды цитофотометрия. Дрозофила генетикасы.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Несиелер: 5Ғылым және философия. Ғылым және өнер. Ғылым және дін. Ғылым және адамгершілік. Ғылым этикасы. Ғылым әлеуметтік институт ретінде. Ғылымның философиялық негіздері. Эмпирикалық білімнің құрылымы. Факт мәселесі. Теориялық білім құрылымы. Ғылыми теорияның функциялары. Ғылыми таным әдістері және олардың жіктелуі. Құндылықтар және олардың танымдағы рөлі. Ғылым, псевдоғылым, квазиғылым.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Биология тарихы және әдістемесі
Несиелер: 5Қазіргі биологияның іргелі мәселелерінің дүниетанымдық және әдіснамалық аспектілері. Биология тарихы, өзара әрекеттесу және парадигмалардың ауысуы. Ежелгі Грецияда рационалды ғылымның пайда болуы. Биология Ұлы Альберт пен Венсан де Бовенің жазбаларында. XV-XVIII ғасырлардағы ботаника мен зоологияның дамуы. XV-XVIII ғасырлардағы адам анатомиясы мен физиологиясының дамуы. Жасуша теориясына негізделген ғылым тарихы.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Шетел тілі (кәсіби)
Несиелер: 4Тілді меңгеру деңгейі: В2-С1, жеткілікті және ілгері. Шет тіліндегі кәсіби терминология. Кәсіби ауызша және жазбаша коммуникацияны жүргізу. Іскерлік шет тілі. Ғылыми-зерттеу жұмысын шет тілінде жүргізу негіздері. Ғылыми-әдістемелік және педагогикалық терминология.
Оқу жылы - 1
Семестр 1
-
Эмбриология
Несиелер: 5Патологиялық жағдайлардағы жасушалар мен ұлпаларда болатын құрылымдық және функционалдық өзгерістердің мәнін түсіну үшін ұйымның жасушалық, ұлпалық және ағзалық деңгейлеріндегі адам ағзасының құрылымы, дамуы мен жұмыс істеуінің жалпы заңдылықтары туралы жүйелі білімді қалыптастыру. Құстардың дамуы. Сүтқоректілердің дамуы.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Жоғары мектеп педагогикасы
Несиелер: 4Жоғары білім берудің қазіргі парадигмасы. Педагогикалық ғылымның әдіснамасы. ЖОО оқытушысының кәсіби құзыреттілігі. Жоғары мектеп дидактикасы. Жоғары білім мазмұны. Кредиттік оқыту жүйесі. ПОӘК құру технологиясы. ЖОО - да оқытудың белсенді формалары мен әдістері. ЖОО-дағы тәрбие жұмысының мәні мен негізгі бағыттары. Жоғары білім берудегі Менеджмент
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Бионанотехнология және биомодельдеу
Несиелер: 5Адамзат қолданатын бионанотехнологиялар мен бионанообъектілер. Бионанотехнологияның молекулалық биологиямен, биофизикамен, микробиологиямен және басқалармен байланысы. Нано бүгін. Нанотехнологияның перспективалары. Нанотехнологияның даму тарихы. Нанохимия, табиғаттағы наноэффектілері. Нанобиотехнология: үш жолы. Нанопротеомды технологиялар - ақуыздар, пептидтер қоспаларын бөлу және оларды сәйкестендіру. Медицинадағы нанотехнологиялар. Ақуыздар мен пептидтер негізіндегі нанобиоматериалдар. Биологиялық мембрананың наноқұрылымдары.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Генетикалық модификацияланған ағзалар
Несиелер: 5«Генетикалық модификацияланған организм (ГМО)», «трансгенді организм (ТГО)», «генетикалық модификацияланғанкөзі (ГМК)» түсініктерін анықтау. Трансген, трансгеноз түсініктері. ГМО-ның табиғи (табиғатта құрылған) организмдерден принциптік айырмашылығы. ГМО-биотехнология өнімі. ГМО және биоқауіпсіздік мәселелерінің өзектілігі. Әлемде ГМО таралу ауқымы.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Ғылыми-зерттеу жұмысының әдіснамасы және академиялық жазу сауатылығы
Несиелер: 5Ғылыми зерттеудің ерекшелігі. Ғылым әдіснамасы. Білім беруде зерттеу жүргізудің тәсілдері мен талаптары. Зерттеу кезеңдері. Ғылыми зерттеудің мәселесі, тақырыбы, өзектілігі. Зерттеу нысаны, пәні, гипотезасы, ғылыми жаңалығы, теориялық және практикалық маңыздылығы, нәтижелердің айқындылығы. Ғылыми-зерттеу жұмысын жазудың негіздері. Академиялық сауаттылық негіздері. Ғылыми этика. Ғылыми еңбек жазудың ерекшеліктері. Ғылыми жұмыстарды жазу әдістері.
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Функционалдық биология
Несиелер: 5Биологиялық систематика. Дене жүйе ретінде. Суборганизмдік және организм үсті биологиялық жүйелер. Эдификаторлар және экожүйе инженерлері. Форикалық және фабрикалық байланыстар. Динамикадағы тірі организм. Популяциялар мен қауымдастықтардың антропогендік трансформациясының заңдылықтары. Геозронологиялық шкала. Эволюциялық тұжырымдамалардың әртүрлілігі Маңызды таксондардың филогенезіне көзқарастардың әртүрлілігі. Ғылыми дүниетанымды қалыптастырудағы биологияның рөлі.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Жаратылыстану-ғылыми мұражайтану
Несиелер: 5Курс жаратылыстану-ғылыми музейтану саласында құзыреттілікті қалыптастырудың барлық аспектілерін қамтиды. Мұражай заттары мен экспонаттар түріндегі биологиялық объектілерді сақтау, тану және сақтау процестерін зерттейді. Мұражай қызметінің негізгі бағыттарында теориялық білім алу және практикалық дағдыларды қалыптастыру міндеттерін шешеді. Практикалық сабақтарда студенттер экологиялық-биологиялық ғылымдарды оқытудың инновациялық технологиялары мен әдістемелерін жобалау перспективасымен жаратылыстану-ғылыми мұражайлар базасында мәдени-ағартушылық экскурсияларды әзірлеу және іске асыру әдістемесін меңгереді. Өздік жұмыс аясында студенттер жаратылыстану мұражайлары базасында білім беру жобаларын жүзеге асырады. Қорытынды бақылау жоба түрінде жүргізіледі.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Палеонтология негіздері және мұражай ісі
Несиелер: 5Курс жойылып кеткен организмдердің қазба қалдықтарымен және олардың тіршілік іздерімен ғылыми жұмысты жүзеге асыру және ұйымдастыру үшін қажетті іскерліктер мен дағдыларды дамытуға бағытталған. Курс барысында қазба организмдердің түрлік құрамы, олардың морфологиясы мен өзгергіштігі зерттеледі, түрдің өмір сүру уақыты мен ауқымы анықталады, ежелгі организмдердің тіршілік етуін және олардың қоршаған ортамен байланысын анықтайды, оларды сипаттау және кейіннен мұражайлар мен мұражай коллекцияларында таныстыру мақсатында систематика мен эволюция мәселелерін шешеді. Практикалық сабақтар кезінде студенттер палеонтологиялық материалды сипаттаумен жұмыс істеу, камералық өңдеу, өлшеу, шифрлау және инвентарлық кітапта тіркеу, экспонатқа дайындау, этикетаж, экскурсияға дайындау дағдыларын дамытады. Студенттер мектеп оқушыларына арналған экскурсияларды әзірлеуге және өткізуге қатысады. Өздік жұмыс шеңберінде білім алушылар мұражайларға, табиғат ескерткіштеріне барады және білім беру экскурсияларын әзірлейді. Қорытынды бақылау әзірленген экскурсияның немесе жобаның презентациясы түрінде жүргізіледі.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 1
Семестр 2
-
Молекулярлық-генетикалық зерттеулердің заманауи әдістері
Несиелер: 5Патогендерді диагностикалаудағы ПТР жетістіктері. Прокариоттар мен эукариоттардың геномын декодтау саласындағы жетістіктер, транскриптом мен протеоманы зерттеу, эукариоттық жасушаның реттеуші аппаратын зерттеу, осы міндеттерді шешуді қамтамасыз ететін әдістемелік тәсілдер, молекулалық генетика мен молекулалық биологияның әдістемелік базасының тұрақты дамуы.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 1
-
Ұлпалардың функционалды морфологиясы
Несиелер: 5Электрограммалар, жасушалық құрылымдарды идентификациялау және жасушаның функционалдық жағдайын бағалау.Жасушалар мен ұлпаларды зерттеудің микроскопиялық әдістері. Микроскопияның тарихы. Жарық және электрондық микроскопияның түрлері, препараттарды дайындау әдістері. Криоәдістер, электронды-микроскопиялық томография. Иммуномикроскопия. Жасушалық органоидтар. Эндосомдар, эндоцитоз типтері. Цитоскелет. Лизосомдар. Плазмалемма жәнеоның туындылары. Кірпікшелер. Митохондрия.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 1
-
Басқару психологиясы
Несиелер: 2Басқару психологиясының пәні мен негізгі міндеттері. Топтық процестерді басқару психологиясы. Қол астындағыларға әлеуметтік (әкімшілік) әсер ету, оның мүмкіндіктері мен шектеулері. Басшының коммуникативтік құзыреттілігі. Басшының кәсіби қызметінде қарым-қатынас жасау. Психологиялық ерекшеліктері қақтығыс ретінде үлгідегі өзара іс-қимыл. Жанжалда объективті мүдделер мен психологиялық факторлардың рөлі. Жанжалға эмоциялық тартылу. Конструктивтік және деструктивтік жанжал
Оқу жылы - 2
Семестр 1
-
Вирусология
Несиелер: 6Вирусологияның пәні мен міндеттері. Адамның, жануарлардың, өсімдіктердің және жұқпалы патологиясындағы вирустардың рөлі. Ветеринарлық вирусология, оның міндеттері мен жетістіктері. Вирустарды өсіру. Вирустарды өсіруге арналған тірі жүйелерге шолу. Жасушалырының, ұлпаларының культураларының жіктелуі, ерекшеліктері, басқа тірі жүйелерге қарағанда артықшылықтары. Вириондар (геном; ақуыздар, құрылымдық және құрылымдық емес; көмірсулар; липидтер) және олардың функциялары.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 1
-
Эволюциялық биология
Несиелер: 5Тарихы. Әдістері. Түрлердің пайда болуы, тұқым қуалаушылық және олардың белгілерінің өзгергіштігі, түрлердің көбеюі және әртүрлілігі. Флора мен фаунаның жаһандық түрленуі. Эволюциялық биологияға териология, орнитология, герпетологияның қосқан үлесі. Эволюцияның қарқыны мен формалары. Теориялық және эксперименттік эволюциялық биология. Соңғы әмбебап ата-бабасы. Әлем гипотезасы. Үзікті тепе-теңдік теориясы. Молекулалық эволюцияның бейтарап теориясы. Дамудың эволюциялық биологиясы. Симбиогенез.
Оқу жылы - 2
Семестр 1
-
Микробиология мен биотехнологияның заманауи мәселелері
Несиелер: 6Биотехнологиялық өндірістердің микробиологиялық бақылау ұғымы. Микробиологиялық бақылау жүргізу принциптері. Стандартты микробиологиялық зертхана. Жұмыстың негізгі әдістері. Тамақ өнімдерін бақылау зертханаларының сипаттамасы. Санитарлық-индикативті микроорганизмдердің негізгі топтарының сипаттамасы–ластану индикаторлары. Тамақ өнімдерін микробиологиялық бақылауды әдістемелік қамтамасыз ету. Микробиологиялық талдау үшін тамақ өнімдерінің сынамаларын іріктеу және дайындау әдістері. Сүт және ет өнімдерін талдау әдістері.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 1
-
Жасуша мен ұлпаларды өсіру технологиясы
Несиелер: 5In vitro жасушалар мен ұлпалардың культуралары. Жасушалар мен ұлпалар культурасы туралы түсінік. Жасанды қоректік ортада өсімдіктердің жасушалары мен ұлпаларын өсіру. Өсіру әдістері. Культураға оңтайлы қоректік орта және физикалық факторлары. Дифференция және каллусогенез қайта отырғызылатын каллусты дақылдарды құрудың негізі ретінде. In vitro өсірудегі прокариотикалық және эукариотикалық жасушалар.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 1
-
ПТР әдістері
Несиелер: 5ПТР әдісінің қағидасы. ПТР-талдау өткізу кезеңдері. Нақты уақыт режимінде ПТР әдісі (real-time pcr). ПТР әдісінің артықшылықтары. ПТР әдісін шектеулері. Әдісті қолдану. Прокариот пен эукариот геномын шифр шешу саласындағы жетістіктері, транскриптом мен протеомды зерттеу, эукариотикалық жасушаның реттеуші аппаратын зерттеу, әдістемелік тәсілдері.
Селективті тәртіп
Оқу жылы - 2
Семестр 1
-
Код ON3
Биология мен педагогикаға байланысты пәнаралық салалар шеңберіндегі жаңа немесе таныс емес жағдайлар мен контекстегі мәселелерді шешеді.
-
Код ON1
Зерттеу контекстінде идеяларды әзірлеу және қолдану кезінде Биология саласындағы алдыңғы қатарлы білімге негізделген тірі жүйелердің жұмыс істеу мен даму заңдылықтарын түсінуді және дамып келе жатқан білімдерді көрсетеді.
-
Код ON4
Ғылыми зерттеулер контексінде идеяларды дамыту үшін биология және педагогика бойынша білімді қолданады
-
Код ON6
Білімді түсіндіреді, күрделі мәселелерді шешеді және осы пікірлер мен білімдерді қолдану үшін этикалық және әлеуметтік жауапкершілікті ескере отырып, толық емес немесе шектеулі ақпарат негізінде шешім қабылдайды.
-
Код ON5
Ғылыми-зерттеу қызметінің дағдылары мен біліктерін, ғылыми материалдарды жинау және түсіндіру, психологиялық-педагогикалық зерттеулердің нәтижелерін өңдеу дағдыларын меңгерген.
-
Код ON2
Білім алушылармен жұмыс істей алады, білім, білік, дағды мен құзыреттілікті қалыптастыру үшін оқытудың әртүрлі әдістерін қолдана алады, оқу-тәрбие процесін жоспарлай алады
-
Код ON8
Кәсіби қызмет дағдыларын жетілдіру үшін оқытуды өздігінен жалғастыра алады.
-
Код ON7
Ақпаратты, идеяларды, қорытындыларды, проблемалар мен шешімдерді және олардың негіздемесін білім беру саласындағы мамандар мен маман еместерге нақты және анық хабарлайды.