Жаңа білім беру бағдарламасы

7M10109 Нутрициология в Марат Оспанов атындағы Батыс Қазақстан медицина университеті

Пәндер

  • Биостатистика

    Пәннің мазмұны келесі мәселелерді зерттеуді қамтиды: статистикалық жиынтықтарды салыстыру, корреляциялық талдау, регрессиялық талдау және дисперсияны талдау. Ғылыми зерттеулерді жоспарлау және статистикалық модельдеу мәселелері қарастырылады. Сондай-ақ құбылыстардың динамикасын талдау әдістері, параметрлік емес критерийлер, халық денсаулығының статистикасы зерттеледі. Магистранттар биомедициналық зерттеулердің нәтижелерін өңдеу үшін статистикалық бағдарламаларды өз бетінше пайдалана алады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Тамақтану гигиенасы

    Пәнді оқуды аяқтағаннан кейін магистрант тамақ өнімдерінің сапасының көрсеткіштерін, тамақ сапасына санитарлық сараптама жүргізудің міндеттерін, кезеңдері мен тәртібін, жарамды және жарамсыз тамақ өнімдерінің, суррогат және контрафактілік өнімдердің түсінігін біледі. Пән тамақ кәсіпорындарына қойылатын жалпы гигиеналық талаптарды зерттеуді, тамақ өнімдерінің сапасы мен қауіпсіздігін және халықтың денсаулығын бақылауды (әлеуметтік-гигиеналық мониторинг) қамтиды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Ғылыми зерттеулердің әдістемелігі

    Пән аясында ғылыми зерттеу саласындағы ұлттық және халықаралық құқық негіздерін зерделеу көзделеді. Медицинадағы ғылыми зерттеу мәселелеріне ерекше көңіл бөлінеді. Пәнді өту кезінде зерттеу нәтижелерін енгізу, гранттарды ресімдеу, іздеу және тарту талаптары мен ережелері, ғылыми жобалар мен гранттық өтінімдерді жазу, ғылыми жұмыстарды қарастыру сұрақтары қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Академиялық жазу негіздері

    Пәннің мазмұны ғылыми мәтіндерге сыни талдау жасауды, ғылыми басылымдардың түрлерімен және ғылыми мәтіннің қасиеттерімен танысуды қамтиды. Магистранттар ғылыми мақала мен диссертациямен жұмыс істеудің негізгі кезеңдерін, биомедициналық жазу, редакциялау және коммуникацияның негізгі аспектілері, ғылыми авторлық, мүдделер қақтығысы, плагиатты анықтау және басылым этикасының басқа да мәселелерін меңгереді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Магистрлік зерттеуді дайындау

    Ғылыми зерттеу: анықтамасы, түрлері. Магистрлік зерттеудің мәні мен ерекшеліктері. Диссертация ғылыми жұмыс ретінде. Магистрлік диссертацияның құрылымы. Магистрлік зерттеудің кезеңдері. Магистрлік диссертация тақырыбын қалыптастыру, зерттеудің өзектілігі, зерттеу объектісі, зерттеу пәні, зерттеудің мақсаты мен міндеттерін тұжырымдау. Мәселені тұжырымдау. Зерттеудің дизайны. Зерттеудің практикалық маңыздылығы. Ғылыми зерттеу нәтижелерін енгізу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Клиникалық эпидемиология

    Пән бағдарламасы эпидемиологиялық зерттеу әдістерін зерттеуді, эпидемиологиялық зерттеулердің мәліметтерін өңдеуді және талдауды, эпидемиологиялық зерттеулердегі ықтимал қателерді, медициналық араласуды кешенді бағалауды және сандық эпидемияологияны қамтиды. Дәлелді медицинаның негізгі ұғымдары мен әдістері, медициналық ақпаратты іздеу әдістемесі, сенімді көздер мен ресурстар қарастырылады. Магистранттар жүйелі шолуларды, мета-талдауларды, клиникалық және экономикалық талдауларды сыни бағалауды қалай жүргізу керектігін үйренеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Басқару психологиясы

    Басқару психологиясы ғылым ретінде. Басқару модельдері. Көшбасшылық теориялары. Ұйымдастырушылық мәдениет. Басқарушылық байланыс. Ұйымдағы қақтығыстарды басқару. Басшының әлеуметтік жауапкершілігі. Кәсіби бейімделу. Коммуникативті құзыреттілік. Коммуникативті құзыреттілік деңгейлері. Қызметкерлерді ынталандыру теориялары. Ұйымдағы стресс. Эмоционалды күйіп қалу. Басқару шешімдерін қабылдаудың психологиялық негіздері. Ұйымның тиімділігі мен бәсекеге қабілеттілігі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 2
  • Жоғары мектеп педагогикасы

    Пән педагогикалық ғылымды және оның гуманитарлық ғылымдар жүйесіндегі орнын зерттеуді; жоғары кәсіптік білім берудің жаңа моделі мен кредиттік оқыту жүйесі қарастырылады. Пәннің мазмұнына жоғары оқу орындарының дидактикасы, оқу процесін басқару; жоғары оқу орындарын оқытудың әдістері мен формалары. Педагогикалық технологиялар мен инновациялық белсенді оқыту әдістері зерттеледі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Шетел тілі (кәсіби)

    Пәнді оқу барысында мамандық бойынша мәтіндерді кіріспе, іздеу, оқу және оқу дағдыларын қалыптастыру сияқты мәселелер қарастырылады; диалогтік, монологтық сөйлеу, қорытындылау дағдыларын дамыту. Пәннің соңында магистранттар мамандық бойынша әңгіме жүргізе алады; ақпараттық және кәсіби хабарламаларды тыңдау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Ғылым тарихы мен философиясы

    Пән аясында ғылымның пайда болуы және оның дамуының негізгі кезеңдері, философиялық білімнің бір саласы ретіндегі ғылымның әдіснамасы зерттеледі. Ол ғылыми білімнің құрылымын, ғылым динамикасын зерттеуді көздейді. Мазмұнда ғылымның қазіргі даму кезеңінің ерекшеліктері мен медицина ғылымының әдістемесінің ерекшеліктері де берілген.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Тамақтану физиологиясы және патофизиологиясы

    Пәнді өту барысында тағамның жіктелуі, ағзаға кері әсер ететін тағам компоненттері зерттеледі. Ол ас қорыту физиологиясын, ас қорыту түрлерін, ас қорыту жолдарының әртүрлі бөліктеріндегі ас қорытуды, ас қорыту патофизиологиясын және зат алмасудың патофизиологиясын зерттеуді көздейді. Аштық пен қанықтыру механизмдері, дұрыс тамақтанбаудың клиникалық көрінісі қарастырылады. Дәрілік заттар мен тағамның өзара әрекеттесуі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 8
  • Рационалды тамақтану негіздері

    Пән рационалды және теңдестірілген тамақтану тұжырымдамасын, диетаны, тамақтану проблемаларының биологиялық және экологиялық аспектілерін, рационалды тамақтану теориясын; макро- және микроэлементтердің тамақтанудағы рөлі, энергия мен қоректік заттардың физиологиялық қажеттілігінің ұсынылған мәндері. Пәнді аяқтағаннан кейін магистрант халықтың әртүрлі топтарының тамақтануын зерттеу әдістерін біледі және тәжірибеде қолданады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 8
  • Нутрициология негіздері

    Бұл пән тамақтану және тамақтану туралы ғылым ретінде тамақтану түсінігін ашады; тамақтанудың «пирамидасы», биоэнергетика ұғымдары қарастырылады. Ол қоректік заттардың жетіспеушілігі немесе артық болуымен ағзаның дұрыс тамақтанбауының негізгі синдромдары, тамақтану мен ауру арасындағы байланысты зерттеуді қамтиды. Пән аясында остеопороз, кариес, тағамдық аллергия, темір тапшылық анемия, йод тапшылығы, артық салмақ кезінде диетаны түзетуге байланысты профилактикалық шаралар қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 10
  • Халықтың жекелеген топтарының тамақтануы

    Пән халықтың әртүрлі топтарының тамақтану жағдайын зерттеуді және оны бағалауды қамтиды. Пән балалар мен жасөспірімдердің тамақтану ерекшеліктерін, егде жастағы және қарт адамдардың тамақтануын, жүкті және бала емізетін әйелдердің тамақтануын көрсетеді. Пәнді аяқтағаннан кейін магистранттар жасына, денсаулық жағдайына және қызмет сипатына байланысты халықтың тамақтануын гигиеналық бағалау үшін алған білімдерін қолданады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 9
  • Алиментарлы-тәуелді аурулар және олардың алдын алу

    Пән аурулардың пайда болуындағы тамақтанудың рөлін зерттеуге бағытталған. Ол әртүрлі этиологиялардың тағамдық улануын және олардың алдын алуды зерттеуді қамтиды. Микробтық және микробтық емес этиологияның тағамдық уланулары, белгілі бір жағдайларда улы болып табылатын жануар және өсімдік өнімдерімен улану, табиғаты улы өнімдермен улану, сонымен қатар химиялық заттармен улану жатады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 9
  • Тамақтанудың заманауи тұжырымдамалары

    Пәнді оқу кезінде диетологияның негізгі түсініктері, қазіргі диетологияның міндеттері қарастырылады. Пән тамақтанудың әртүрлі теорияларын және олардың ағзаға әсерін қамтиды. Пәнді аяқтағаннан кейін магистранттар әртүрлі тағамдық концепцияларға гигиеналық бағалау жүргізеді. (ораза терапиясы, бөлек тамақтану, вегетариандық, қытайлық диета терапиясы, макробиотиктер, салмақ жоғалту диеталары, тамақтанудың бұзылуы және т.б.).

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 8
  • Практикалық диетология

    Пәннің мазмұнына клиникалық тамақтанудың ережелері мен принциптері, диеталық кестелердің ассортименті кіреді. Пән ас қорыту жүйесі, гепатобилиарлы жүйе және ұйқы безі аурулары, жүрек-қантамыр жүйесі аурулары, бүйрек және зәр шығару жүйесі аурулары үшін емдік тамақтануды қамтиды. Тыныс алу органдарының аурулары, өкпе туберкулезі, зат алмасу аурулары (қант диабеті, семіздік, подагра) үшін емдік тамақтануды қамтиды.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 8
  • Спортшылардың тамақтануы

    Пәнді оқу спорттық тамақтанудың негізгі принциптерін ашуды қамтиды. Мыналар зерттеледі: қоректік заттардың қажеттілігі, сабақ басталар алдында тамақтану, спорттық жаттығулардан кейінгі тамақтану, спортшылардың ішу режимі. Биологиялық құндылығы жоғары өнімдер, жарысқа дейінгі және жарысқа дейінгі кезеңде тамақтану, физикалық күш салудан кейінгі қалпына келтіру кезеңіндегі тамақтану және әртүрлі режимдер мен жүктемелер кезінде спортшыларға арналған үлгілі диеталар қарастырылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Емдік-профилактикалық тамақтану

    Пәннің мазмұны емдік-профилактикалық тамақтану (ТЖТ) түсінігін қамтиды. Кәсіпорындарда емдік-профилактикалық тамақтануды ұйымдастыру принциптерін, емдік-профилактикалық тамақтануды, диетаны, ыстық таңғы астарды, ПБО рациондарын беру ережелерін зерделеу көзделіп отыр. Емдік-профилактикалық тағам дайындау технологиясына, витаминді профилактикаға қойылатын талаптар, сүт беру ережелері қарастырылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 4

Оқыту нәтижелері

  • Жаһандық, ұлттық және жергілікті деңгейде халықтың тамақтануын ұтымды ету және тамақтануға тәуелді аурулардың алдын алу бойынша шараларды әзірлеу және іске асыру.
  • Тағам гигиенасы бойынша қолданыстағы заңнамалық, нұсқаулық және әдістемелік материалдарды ғылыми, педагогикалық және практикалық қызметте пайдалана білу.
  • Ғылыми-педагогикалық қызметте тамақтанудың қазіргі заманғы тұжырымдамаларын қолдану және дәлелді медицинаның терең біліміне сүйене отырып, тамақтанудың қазіргі теорияларына талдау жасау.
  • Денсаулық, азық-түлік және тамақтану проблемаларын өлшеуге және сипаттауға эпидемиологиялық көзқарас қағидаттарын қолдану және тиісті ұлттық немесе халықаралық тамақтану көздерінен алынған ақпаратты ғылыми-педагогикалық тәжірибеде пайдалану.
  • Тамақтану саласындағы ғылыми зерттеулерді жүргізу, талдау және бағалау және олардың нәтижелерін оқу процесін ұйымдастыруда тәжірибеде қолдану.
  • Оқытудың заманауи әдістерін қолдану, тұлғааралық қарым-қатынас дағдыларын қолдану және кәсіби қызметте этикалық нормаларды сақтау.
  • Денсаулық пен әл-ауқатқа ықпал ететін тағамды өз еркімен таңдауды және басқа да тағамдық және тамақтану тәртібін ынталандыру және жеңілдету.
  • Сыни тұрғыдан ойлауды дамыту, жаңа идеяларды тудыру және кәсіби қызметте үнемі жетілдіріп отыру.
  • Ағзаның жай-күйін зертханалық және аспаптық диагностикалаудың негізгі көрсеткіштерін талдау және жеткіліксіз жағдайлардың алдын алуға бағытталған тамақтану және өмір салты бойынша егжей-тегжейлі ғылыми негізделген жеке ұсыныстарды жасау.
Top