Жаңа білім беру бағдарламасы

7M03217 Этножурналистика в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті

Пәндер

  • Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)

    Мақсаты - ғылыми зерттеудің тақырыбын, мақсаты мен міндеттерін тұжырымдау мәселелерін қарастыру; теориялық және эксперименттік зерттеудің әдіснамасы; теориялық және эксперименттік зерттеулерді талдау және тұжырымдар мен ұсыныстарды тұжырымдау. Магистранттар инновациялық қызметті, енгізу техникасын және ғылыми зерттеулердің тиімділігін бағалауды, сондай-ақ зерттеу нәтижелерін ресімдеу және қорғау қағидаларын меңгереді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Этножурналистикадағы саяси сұхбат

    Пәннің мақсаты - бұқаралық коммуникацияны түрлері мен түрлерінің алуан түрлілігі бар жүйе ретінде қарастыратын коммуникативистика саласындағы шетелдік теориялардың даму тарихымен таныстыру. Бұл курста бұқаралық коммуникациялық процестердің қазіргі заманғы шындықтарына шолу, оның ішінде жаңа технологиялық мүмкіндіктер контекстінде, бұқаралық коммуникация тиімділігінің сипатына әсер ететін факторларды талдау жүргізіледі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өркениеттер қақтығысы жағдайындағы ақпараттық кеңістік трансформациясы

    Пәннің мақсаты –студенттердің елдер арасындағы саяси байланыстар процесін талдауға қазіргі заманғы тәсілдер; әлемнің жекелеген аймақтарында аймақтандыру және оның жетілу дәрежесі туралы білім кешенін қалыптастыру. Курсты қарау кезінде өңірлер мен өңірлендіруге қатысты қазіргі заманғы ғылыми терминология, сондай-ақ өз бетінше жұмыс істеу үшін қажетті талдау әдістері туралы білім берілетін болады. Пән аймақтандыру процестерін талдаудың негізгі ғылыми тәсілдерін зерттейді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әлемдік интеграция және ҚР ұлттық ақпараттық саясаты

    Пәннің мақсаты - магистранттардың қазіргі әлемдік дамудың негізгі тенденцияларын, оның қозғаушы күштерін; жаңа халықаралық саяси жағдайды қалыптастыру нұсқаларын талдау қабілетін қалыптастыру. Бағытты қарау кезінде тұрақтылықты, адамның іргелі құқықтарын қамтамасыз ету және жанжалдардың алдын алу үшін жаңа халықаралық-саяси құралдарды қалыптастырудың маңызы анықталатын болады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ұлтаралық саладағы мемлекеттік басқару, ақпараттық қауіпсіздік

    Курстың мақсаты - магистранттардың ұлтаралық саладағы ақпараттық қауіпсіздік саласындағы нормативтік құқықтық базамен кәсіби жұмыс істеу қабілетін қалыптастыру. Пән Қазақстандағы ақпараттық қауіпсіздіктің қазіргі жай-күйін талдау дағдыларын әзірлейді. Бұл курста ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету саласында ҚР Бірыңғай мемлекеттік саясатын айқындау, қалыптастыру, жүргізу және іске асыру кезінде негіз болатын ресми құжаттарға шолу жүргізіледі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Этникалықтың коммуникациялық элементтерінің дамуы

    Пәннің мақсаты -магистранттарда Қазақстанның жаһандық ақпараттық кеңістіктегі жағдайы мен мәртебесі туралы ғылыми түсінік қалыптастыру. Курсты қарау кезінде мәні анықталады ашық жүйелер тұжырымдамасы негізінде әлемдік қоғамдастық іске асыратын жаһандық ақпараттық кеңістіктің бөлігі ретінде ұлттық инфрақұрылымды қалыптастыру арқылы Қазақстанның ақпараттық саладағы даму басымдықтары.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • БАҚ-тағы этностереотиптер

    Пәннің мақсаты - магистранттарда БАҚ-тағы этноконфликтогендік жарияланымдарға мониторинг және талдау жүргізу, ұлтаралық әлемге жаңа қауіп-қатерлер туралы тұтас түсінік қалыптастыру. Пәнді оқу кезінде теріс этномәдени стереотиптерді жеңуде БАҚ редакцияларымен өзара әрекеттесу дағдысы дамиды. Тақырып стереотиптің теориялары мен тұжырымдамаларымен таныстырады (Э. Фромм, Р.Линтон, Д. Левинсон, А. Инкельс, Дю Буа, Т. Адорно, г. Маркузе, Н. Джандильдин).

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Шетел тілі (кәсіби)

    Пәннің мақсаты: магистранттардың іскерлік және ғылыми салаларда қарым-қатынас жасауына, халықаралық зерттеу ұжымдарында ғылыми-зерттеу қызметін жүргізуге мүмкіндік беретін коммуникативтік құзыреттерді іске асыру үшін қажетті дағдыларын дамыту. Ауызша, жазбаша және электрондық коммуникация әдістері зерделенеді және ағылшын тілінде кәсіби маңызы бар мәтіндер құрастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Басқару психологиясы

    Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі концепцияларын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби даму процесінде менеджмент саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс басқару қызметінің тиімділігінің психологиялық негіздерін, басқару психологиясының негізгі принциптерін анықтайды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Этникалық БАҚ этикасы мен кәсіби стандарттары

    Пәннің мақсаты – магистранттардың этникалық БАҚ-та этика мен оның стандарттарын анықтау, жіктеу және талдау қабілеттерін қалыптастыру. Аталған курс этникалық тақырыпты қамти отырып, ұлтаралық қарым-қатынас пен мәдениетаралық диалог байланысының негізгі арналарын айқындайды. Тақырып «журналистік этика», «этикалық принцип», «этикалық норма», «этикалық нұсқаулық», «этикалық императив» терминдерінің арақатынасын, М.Маклюэн, Р. Портер шығармаларындағы этиканың ұлттық көрінісін қарастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Этникалық БАҚ типологиясы, модельдері және функциялары

    Пәннің мақсаты - магистранттардың этникалық БАҚ-ты типтері мен модельдері бойынша саралау, форматтар мен мәтіндердің айырмашылығын белгілеу, осы медиа түрінің функцияларына сәйкес келетін этникалық тақырыптағы материалдарды кәсіби түрде дайындау, кросс-этникалық қарым-қатынас форматында жұмыс істеу және басқаларға осы дағдыларды үйрету қабілеттерін қалыптастыру. Пән қоғамның демократиялық моделіндегі мульти-ұлттық диалогты дамыту аясында БАҚ функцияларының кешенін жүзеге асыратын этникалық журналистиканың мүмкіндіктері мен әлеуметтік миссиясының көріністерін жүйелейді. Бұл курста Қазақстан мен шет елдердегі этникалық БАҚ-тың әртүрлі үлгілері мен үлгілеріне шолу жасалады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Этножурналистика және ғаламдық медиа жүйесі

    Пәннің мақсаты - БАҚ арқылы нәсілшілдікке, шовинизмге және ксенофобияға қарсы тұру үшін толерантты идеяларды тарату арқылы жаһандық медиа жүйесінде ұлттық мәдениетті сақтау және дамыту мүмкіндіктерін анықтау және талдау қабілетін қалыптастыру. Пән жаһандану және этножурналистиканың Әлемдік медиа кеңістікке интеграциялануы жағдайында этносаралық коммуникация саласындағы медиа саланың зерттеушілері мен қызметкерлерінің біліктілігін арттыруға мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Жоғары мектептің педагогикасы

    Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарының дидактикасы, тәрбие теориясы мен білім беруді басқару, педагогикалық іс-әрекетті талдау және өзін-өзі бағалауды білу негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық құзіреттілікті, педагогикалық қызмет қабілетін қалыптастыру. Курс білім берудің даму тенденцияларымен және Болон үдерісімен танысуға, оқытудың/тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін пайдалана отырып, лекторлық және кураторлық дағдыларды меңгеруге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Ғылым тарихы мен философиясы

    Пәннің мақсаты:: магистранттардың рационалды-теоретикалық ойлаудағы негізгі дүниетанымдық және әдістемелік мәселелерді құраушы ғылыми білімнің ерекше түрі ретіндегі заманауи ғылым философиясы туралы терең түсінік қалыптастыру. Қарастырылады: Ғылымның тарихы және философиясының пәні, Ғылымның пайда болуы және қалыптасуы, Әлеуметтік және гумантарлық ғылымдардың тарихы мен философиясы, Қазіргі заманғы жаһандық өркениет дамуының философиялық мәселелері

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Этножурналист позициясы: толеранттылық және ксенофобия

    Пәнді оқу барысында магистранттар толеранттылық, төзімсіздік, саяси дұрыстық, нәсілшілдік, кемсітушілік, ксенофобияның негізгі ұғымдарымен танысады; БАҚ мәтіндеріндегі оң және теріс этникалық маркерлерді анықтауды үйренеді; шығармашылық кәсіби қызмет барысындағы әлеуметтік және этникалық қатынасты бақылайды; этнопсихологияға негізделген аудиторияның күтуін алдын ала біледі. Нәтижесінде студенттер бұқаралық ақпарат құралдарында ұлттық азшылықтардың мүдделерін көрсету, этникалық бірегейлікті сақтай отырып, көпмәдениетті дамыту үшін бірқатар қажетті дағдыларды игереді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Цифрлық технологиялар дәуіріндегі этножурналистика

    Пәннің мақсаты – магистранттарда этникалық журналистиканы ажырата білу және қазіргі медиа жүйедегі "жаңа регионализм" жүйесінің көріністерін көру қабілетін қалыптастыру. Курсты қарау кезінде этникалық медиа арқылы ұлттық бірегейлікті сақтау қағидаттары айқындалатын болады. Пән сандық технологиялар мен оның құралдарына негізделген этножурналистикадағы жаһандану және глокализация процестерін зерттейді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • БАҚ-та діни экстремизмнің алдын алу

    Пәннің мақсаты - магистранттардың экстремалды діни экстремизм мен жалпы діни қызмет көріністерін ажырата және көрсете білу қабілетін қалыптастыру. Курсты қарау кезінде осы мәселелерді ушықтыратын іс-әрекеттерге итермелейтін дезинформацияның мәні анықталады. Пән жалған немесе шынайы ақпарат (сайттар немесе бейнематериалдар) әсерінің сапалық сипаттамаларын зерделейді, діни экстремизм туралы сенімді ақпаратпен жұмыс істеуге мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Қазақстан этностары тілдеріндегі хабар тарату ресурстары

    Пәннің мақсаты - өркениет контекстінде БАҚ трансформациясы қағидаларын тұжырымдау. Ақпараттық алмасу мен ақпараттық саланың өзара әрекеттесуінің нақты процестерін талдау. Жаңа дәуірдегі ақпараттық кеңістіктің жаһандануы туралы кең ақпарат беру. Пән саяси мәдениетті қалыптастыру және дамыту құралы ретінде жаңа ақпараттық технологияларды қолдану дағдыларын дамытады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • БАҚ-тағы және әлеуметтік желілердегі өшпенділік тілі

    Пәннің мақсаты – магистранттардың әртүрлі коммуникациялық модельдермен жұмыс істеу қабілетін қалыптастыру (Р.Якобсон); дұшпандық тілін жіктеу (И.Дзялошинский, А.Верховскийге сәйкес), ұры коммуникациясын диагностикалау әдістерін қолдану, "дұшпандық тілі"түрлерінің тізімі арқылы әлеуметтік шындықты қабылдау шеңберін кеңейту. Пәнді оқу барысында "антилокациялардың" (г.Олпорт) рөлі мен мағынасын түсіну арқылы "өшпенділік риторикасы" және "өшпенділік тілі" ұғымдарының айырмашылықтары қарастырылады. Тақырып әлеуметтік желілердегі селективті қабылдау көріністерімен таныстырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Қазақстан халқы Ассамблеясының коммуникациялық функциялары

    Пәннің мақсаты - журналистік еңбекті этикалық реттеудің халықаралық практикасын, БАҚ кодификациясының әлемдік тарихын ғылыми қабылдауды зерделеу, журналистің адамгершілік санасын және оның ұстанымын айқындау, қазақстандық және шетелдік БАҚ кодекстерінің этикалық нормаларының салыстырмалы сипаттамаларын білуін көрсету. Тақырыпты зерделеу кезінде журналистер қызметінің моральдық реттелуін дамытудың негізгі теориялық, әдіснамалық және практикалық мәселелері қарастырылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Бұқаралық ақпарат құралдарындағы толеранттылық диагностикасы

    Пәннің мақсаты -магистранттардың тергеу журналистикасының теориялық, әдіснамалық және технологиялық негіздерін жалпылау қабілетін қалыптастыру. Тақырыпты зерттеу барысында АҚШ-тағы макрейкер қозғалысының тәжірибесі, "вальрафинг" әдісі, Уотергейт дело, Ассанждың WiciLeacs, сондай-ақ журналистік тергеу жүргізу кезінде құқықтық базаны қолдану әдістері қарастырылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Блогосфера және этникалық құндылықтар

    Пәннің мақсаты - магистранттардың блогосфераны этникалық құндылықтарды танымал етудің тиімді платформасы ретінде ғылыми негіздеу және әлемнің этникалық бейнесі туралы мәтіндер құру қабілетін қалыптастыру. Тақырып әлеуметтік медианы әлеуметтік көңіл-күйді жинау, қоғамдық пікір мен мәдени мемуарларды зерттеу көзі ретінде пайдалану дағдыларын дамытады. Бұл курста этно контент, сенім және төзімділік мәдениеті бойынша әлеуметтік желілерге шолу жасалады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • Этножурналистиканың тарихын, теориясы мен тұжырымдамасын зерттеу проекциясында философияның, психологияның, педагогиканың, түрлі тілдердің эмпирикалық және семантикалық деректерін пайдалану.
  • Этникалық БАҚ-тарды үйлесімді көпмәдениетті, интегралды ақпараттық қоғамды қалыптастыру құралы және жаһандық медиа жүйені трансформациялау процесі ретінде бағалау.
  • Этносаралық қатынастар саласындағы этножурналистиканың типологиясын, модельдері мен функцияларын, когнитивті, проективті-мінез-құлық және аксиологиялық құндылықтарды тарату үшін этникалық БАҚ деректерін анықтау.
  • Бұқаралық ақпарат құралдарында қабылданған журналистік этика стандарттары мен қағидаттарын, этникалық және конфессияаралық тақырыптарды қамтитын журналистің әлеуметтік жауапкершілігінің этикалық-адамгершілік және құқықтық аспектілерін қолдану.
  • Сандық дәуірдегі этножурналистика генезисінің феноменін мультиплатформалылық және мультиканалдылық технологиялары арқылы әлемдік қоғамдастыққа интеграциялануын көрсете отырып ашу.
  • Этножурналистикада саяси диалогты, БАҚ жұмысы арқылы этносаралық диалогты және БАҚ тәжірибесінде этникалық стереотиптеуді жүзеге асыру.
  • Ақпараттық кеңістіктің өзгеруін бағалау нұсқаларымен өркениеттер қақтығысы жағдайында елдер арасындағы саяси байланыстардың заманауи талдауын көрсету.
  • Қазақстанның ұлттық ақпараттық саясатын қолдану және әлемдік ақпараттық интеграцияны есепке алу арқылы этностың коммуникациялық элементтерінің дамуын, мемлекеттік басқару тетіктерінің өзара байланысын және ұлтаралық саладағы ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз етуді зерттеу;
  • БАҚ-тағы толерантты және жанжалды этникалық ақпаратты, БАҚ-та және әлеуметтік желілерде сөйлеу агрессиясының («дұшпандық тілінің») өсуін, оларға қарсы іс-қимылдың әдістері мен құралдарын, соның ішінде қазақстандық БАҚ-тың хабар тарату ресурстары арқылы оларды тұрақты қолдау арқылы құндылық-семантикалық және мінез-құлық үлгілерін жақсарту үшін БАҚ-тың бітімгершілік әлеуетін ажырату;
  • Инновациялық коммуникациялық технологияларды қолдана отырып, қазіргі Қазақстанның ұлттық этникалық құндылықтарының мәнін медиа ресурстарда, блогосферада ашу;
  • Коммуникациялық функциялардың этносаралық келісімнің қазақстандық моделін қалыптастыру, барлық этноәлеуметтік топтарды жалпықазақстандық қоғамға интеграциялау процестерімен өзара байланысын табу;
  • Діни экстремизмнің алдын алу мен алдын алуда БАҚ-ты пайдалану тиімділігінің санаттарын айқындау.
Top