7M03206 Кітапханалық ақпараттық жүйелер в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Мақсаты-ғылыми-зерттеу және практикалық қызметті жүзеге асыруға қабілетті, автоматтандырылған кітапханалық-ақпараттық жүйелерді енгізу және қолдану дағдыларын меңгерген кітапхана ісі саласында ғылыми-педагогикалық кадрларды даярлау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M069 Кітапхана ісі, ақпаратты өңдеу және архив ісі
-
Білім беру саласы 7M03 Әлеуметтік ғылымдар, журналистика және ақпарат
-
Дайындық бағыты 7M032 Журналистика және ақпарат
Пәндер
-
Шетел тілі (кәсіби)
Пәнің мақсаты – еңбек нарығында бәсекеге қабілетті, шет тілін оқытудың халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттіліктерді меңгеру және жетілдіру, өйткені шет тілі арқылы болашақ магистрант академиялық білімге, жаңа технологияларға және заманауи ақпаратқа қол жеткізеді, болашақ магистранттың мәдениетаралық, кәсіби және ғылыми қызметінде шет тілін қарым-қатынас құралы ретінде пайдалануға мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы
Пәннің мақсаты басқару психологиясының іргелі түсініктерін түсіндіру, кәсіби тұрақтану процесінде басқару аймағының аспектілерін теориялық және тәжірибелік қолдану алғышарттарын анықтау қабілеттілігін қалыптастыру. Оқу курсы топтық құбылыстар мен процестерді басқару психологиясы бойынша заманауи көзқарастарды түсінуді қалыптастырады. Пән келесі мәселелерді оқытуға бағытталған: басқару психологиясының, басқару қарым-қатынастағы жеке тұлға, жеке тұлғаның мінез-құлқын басқару негізгі принциптері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Ақпараттық деректер және сервис
Пәннің мақсаты әртүрлі типтегі және түрдегі ақпараттық орталықтарда оқырмандардың әртүрлі санаттарына кітапханалық-ақпараттық қызмет көрсетудің мәні мен ерекшелігін түсінудің теориялық-әдіснамалық мәселелерін меңгеру; кітапханалық-библиографиялық ақпаратты тұтынушылардың негізгі топтарының жіктелуін және олардың ақпараттық қажеттіліктерінің ерекшеліктерін білу, оқу социологиясы мен психологиясын терең меңгеру, рухани, мәдени және ақпараттық байыту тәсілі ретінде оқу мәдениетін түсіну.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Кітапхана және ақпараттық ғылым негіздері
Курстың мақсаты ақпараттық архитектура, адам мен компьютердің өзара әрекеттесуі, осы саладағы зерттеулерге, ақпарат іздеуге, деректер ғылымына және ақпараттық технологиялар саласындағы көшбасшылыққа қатысты тәсілдер мен әдістемелердің принциптері мен сипаттамалары туралы білімді қалыптастыру. Пайдаланушыға бағытталған жүйелерді жобалау, әлеуметтік-техникалық тұжырымдамалар және ыңғайлылық курс барысында талқыланатын негізгі тақырыптар болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Кітапхана қорын ұйымдастыру және модернизациялау
Пәннің мақсаты: кітапханалық қортанудың теориялық негіздерін оқу және магистранттардың дағдыларын меңгеру, кітапхана қорын құруда алған білімдерін пайдалану. Оқу курсы ғылыми зерттеулерді ұйымдастыруда кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру және дамыту, оларға шығындарды жоспарлау және олардың тиімділігін бағалау теориялық-әдіснамалық негізін қалыптастырады. Пән ақпараттық қызметтің құжаттық ресурстарының түрлерін талдауды, кітапхана қорын жаңғырту мәселелерін, бейіндік әдебиеттің құжаттық ағымында топтастыру және бағдарлауды зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ақпараттық ресурстарға кітапханалық классификациялаудың методологиясы
Пәннің мақсаты - автоматтандырылған технологияларды қолдана отырып ақпараттық ресурстардың құрамын, құрылымын, даму заңдылықтарын және пайдалануын, оларды көпшілік кітапханалар қорларын қалыптастыруда, каталогтар мен картотекаларды ұйымдастыруда пайдалануды меңгеру, сонымен қатар баспалар мен баспа ұйымдарында, кітапханалық бейіндегі арнайы оқу орындарында қолдануға арналған білімін қалыптастыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Көшбасшылық принциптер және кітапханалық, ақпараттық қызметтерді басқару /
Пәннің мақсаты - магистранттардың білімін, осы ұйымдардағы басшылықтың теориялары, принциптері мен практикасына бекіту. Пәнді оқыту барысында көшбасшылыққа тән мүмкіндіктер мен артықшылықтар анықталады, көшбасшылықтың менеджменттен айырмашылығы, кәсіби маманның маңыздылығы, мансап, жұмысқа бағдарланумен салыстыру, жеке күштер мен басқару стильдерін түсіну, кәсіби құндылықтар, клиентке бағдарлану, тұрақты оқыту, әртүрлілік мүмкіндіктері талданады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
Пәннің мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру мен жоспарлауда практикалық дағдыларды қолдану, ғылыми зерттеу бағыттары туралы білімдерін жүйелеу және қолдану қабілеттерін қалыптастыру. Пән зерттейді: ғылыми мақалалар мен диссертацияларды жоспарлау, ұйымдастыру және ресімдеудің нысандары мен әдістері; презентацияларда, баяндамаларда, жобаларда, мақалаларда ғылыми зерттеу нәтижелерін қорытындылау түрлері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Кітапханалық және ақпараттық технологиялар
Пән деректер базасын жобалаумен, интернет-технологиялармен, веб-сервистермен, бұлтты есептеулермен, компьютерлік желілермен, телекоммуникациялармен және компьютерлік қауіпсіздікпен және басқа құралдармен, мәліметтер базасы мен ақпараттық массивтерді бағалау және талдау жүйелерін құрумен және қолдаумен, ақпараттық ресурстарды басқарумен, ақпараттық қызметтер саласында заманауи технологияларды қолданумен, ақпараттық өнімдерді жоспарлаумен және құрумен, түрлі мәдени мекемелермен ынтымақтастық мәселелерін қарастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жаңа және дамып келе жатқан технологиялар (АТ)
Мақсат - кітапхана және ақпараттық ғылымдарда және басқа салаларда қолданылатын (немесе болуы мүмкін) әртүрлі жаңа және дамып келе жатқан технологияларды жобалау және қолдану қабілетін қалыптастыру.Курс барысында ашық бастапқы бағдарламалық жасақтаманың (OSS) әртүрлі аспектілері, әлеуметтік медиа, вики, блогтар, мэшаптар, жаңа технологиялар мен тұжырымдамалар талданады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Мақсаты: магистранттардың рационалды-теоретикалық ойлаудағы негізгі дүниетанымдық және әдістемелік мәселелерді құраушы ғылыми білімнің ерекше түрі ретіндегі заманауи ғылым философиясы туралы терең түсінік қалыптастыру. Қарастырылады: Ғылымның тарихы және философиясының пәні, Ғылымның пайда болуы және қалыптасуы, Әлеуметтік және гумантарлық ғылымдардың тарихы мен философиясы, Қазіргі заманғы жаһандық өркениет дамуының философиялық мәселелері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Ақпаратты пайдаланудың құқықтық аспектілері
Пәннің мақсаты - магистранттарға ақпараттық қызметтер мен контент құру, ақпараттық қызметтерге зияткерлік меншік құқығы және 21 ғасырда бұқаралық ақпарат құралдарын қайта пайдалану мүмкіндіктерін қалыптастыру контекстінде авторлық құқықтың құқықтық аспектілері туралы білім беру (мысалы, адал пайдалану, бірінші сатылым доктринасы).
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Кітапхананың сапа менеджменті жүйесі
Пәннің мақсаты - кітапхана қызметін ұйымдастыру және табысты жүргізу үшін қажетті кітапхана ісі саласындағы сапа менеджменті жүйесінің стандарттарымен, нормативтік-құқықтық құжаттарымен таныстыру, оны құру және қызмет ету мәні, мақсаттары мен міндеттеріне талдау жасау, барлық іс-шараларды дұрыс жоспарлау және олардың жүзеге асырылуын тиімді ұйымдастыру, сапаны басқару жүйесінің жұмыс істеу тиімділігін бағалауды үйрету.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Пәннің мақсаты – жоғары мектеп мұғалімінің кәсіби-педагогикалық мәдениетінің негіздерін меңгеру, педагогикалық құзіреттілігін дамыту, болашақ мұғалімдерді жоғары оқу орындары педагогикасының жалпы мәселелерімен, әдістемелік және теориялық негіздерімен, қазіргі заманғы талдау, жоспарлау және ұйымдастыру технологияларымен таныстыру. оқыту мен тәрбиелеу, университеттің оқу үдерісінде оқытушы мен студенттердің субъекті-субъектілік өзара әрекетінің коммуникативті технологиялары
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Құжаттарға библиографиялық сипаттама жасаудың халықаралық стандарттары
Пәннің мақсаты кітапхана ісінде халықаралық және мемлекеттік стандарттарды қолдану қабілетін қалыптастыру және құжаттардың библиографиялық сипаттамасын жасаудың әртүрлі әдістемесін меңгеру. Пән библиографиялық сипаттаманың әртүрлі түрлерінің қызметін ұйымдастыруды, библиографиялық құжаттарды дайындау мен қалыптастырудың жалпы мәселелерін, қазіргі заманғы кітапханалық-ақпараттық технологияларды және кітапхананың библиографиялық қызметін басқаруды зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Кітапханалық-ақпараттық қызмет квалиметриясы
Мақсаты: сапалы өнімді жобалаумен, құрумен, пайдаланумен және талап етумен байланысты кітапханалық-ақпараттық қызметтің түрлерінің тиімділігін бағалау үшін зерттеу әдістері мен сандық есептеулерді меңгеру қабілетін қалыптастыру, ғылыми зерттеулерді ұйымдастыруда кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру және дамыту, квалиметрияның жалпы әдіснамалық негіздерін, өлшеудің күрделі міндеттерін шешу үшін жүйелік талдауды, квалиметриялық ақпаратты алу әдістерін меңгеруге бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Кітапхана ісін дамыту стратегиялары және әдістемелік қызметі
Пәннің мақсаты - кітапхана ісін дамыту стратегиясында алынған білімді қолдану қабілетін қалыптастыру, кітапханаларды ұйымдастыру және қызмет ету принциптерінің заманауи негіздері саласында білім беру. Оқу курсы барысында ғылыми зерттеулерді ұйымдастыруда кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру және дамыту әдістері, шығындарды жоспарлау және олардың тиімділігін бағалаудың теориялық-әдіснамалық негізін қалыптастыру әдістері меңгеріледі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Кітапханалық-ақпараттық қызметтің құқықтық негіздері
Курсты оқыту нәтижесінде қолданыстағы бейіндік заңнама жүйесін, кітапхана ісінде практикада құқықтық нормалар мен ережелерді қолдану қабілеттілігі, белгіленген заңнамалық актілер шеңберінде ақпараттық кеңістікті пайдалану және оларды еркін бағдарлау қабілеттері қалыптасады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Ақпараттық менеджмент
Пәннің мақсаты: ақпараттық қызмет пен кітапхана жұмысыныңттиімділігін арттыру мақсатында ақпараттық менеджментті қалыптастыру және қолдану қабілетін қалыптастыру, оған қатысты функцияларды, ұғымдарды, қоғам алдында тұрған кітапхана менеджментінің бағыттарын талдау, кітапхана менеджменті бойынша қызметті ұйымдастыруға, қоғамдық қызметте және кітапхана менеджментінде компьютерлік технологияларды қолдануға дағдыларды қалыптастыру және бекіту.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 9
-
Кітапхана статистикасы және абсолюттік көрсеткіштер
Пән кітапхана ісін дамыту заңдылықтарын тану үшін сандық өлшеуіштерді қолдану, ғылыми зерттеулерді ұйымдастыруда кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру және дамыту, оларға шығындарды жоспарлау және олардың тиімділігін бағалаудың теориялық-әдіснамалық негізін қалыптастырады, кітапханалық қызметтің ауқымын, пропорциясын сипаттайтын көрсеткіштер жүйесін әзірлеуді, сондай-ақ негізгі даму тенденцияларын негіздейтін көрсеткіштерді өзара байланыстыру және факторларды талдау әдістерін құруға бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 9
-
Білімді басқаруға кіріспе
Курстың мақсаты білімді басқарумен байланысты әртүрлі ұғымдар мен теорияларға кіріспе саласында білімді қолдану қабілетін қалыптастыру. Басқару теориялары мен модельдері, информатика, білімді басқаруға арналған құралдар мен технологиялар, білімді басқарудағы проблемаларға шолу, мазмұнды басқару жүйелері, корпоративтік порталдар, электрондық оқыту, құжат айналымы жүйелері, білімді сақтау сияқты білімді жобалау талданады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Электрондық ресурстар және мәліметтер базасын басқару жүйелері
Пәннің мақсаты түрлі бағыттар бойынша ғылым мен техниканың салалары бойынша ақпараттық қызметтерді сапалы ұсыну үшін оқырмандар мен пайдаланушыларға сұрау салынған тақырып бойынша еркін қызмет көрсетуге қабілетін қалыптастыру, жобалау стратегиясын әзірлеу, жобалық мақсаттарды анықтау, кітапханалық және библиографиялық қызметтің жекелеген бөлімдері мен үрдістеріне қатысты кәсіби қызметте, автоматтандыру және компьютерлендіру құралдарын пайдалануды меңгеру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Кітапхана қызметінің даму ауқымын, қарқынын, пропорцияларын сипаттайтын сандық көрсеткіштер жүйесін әзірлеу және кітапхана жұмысының жай-күйі туралы толық және сенімді статистикалық ақпарат бере білу
- Сапаны басқару жүйесінің жұмыс істеу тиімділігін бағалау, кітапхана қызметін ұйымдастыру және табысты жүргізу үшін қажетті сапа менеджменті жүйесінің принциптері мен әдістерін меңгеру.
- Кітапханалық каталогтарды құрастыру, библиографиялық сипаттамада, электрондық және ақпараттық ресурстарды қалыптастыру кезінде ақпаратты жинау, сақтау, өңдеу тәсілдері мен әдістерін қолдану, ақпараттық ресурстарды жіктеу құрылымын, әдіснамасын және қағидаттарын, оларға қол жеткізу әдістері мен құралдарын білу.
- Кітапхана саласының стратегиялық дамуының негізгі бағыттарын сыни талдаудың ғылыми және әдістемелік тәсілдері негізінде зерттеу, кітапханалардың ұлттық, аймақтық және халықаралық деңгейлердегі қызметін бағдарлау
- Инновациялық қызметтің нәтижелерін болжай отырып, автоматтандырылған ақпараттық жүйелерді жетілдіру бойынша ұсыныстар беру
- Кітапхана ісі бағыттары бойынша оқу сабақтарының барлық түрлерін өткізу, тілдік білімді және ғылым тарихы мен философиясы, басқару психологиясы және жоғары мектеп педагогикасы бойынша базалық білімді педагогикалық үдерісті ұйымдастыруда қолдану
- Пайдаланушылардың әртүрлі топтарына кітапханалық-ақпараттық қызмет көрсетудің психологиялық-педагогикалық тәсілдері мен әдістерін талдау; кітапханалық-ақпараттық қызметтің сапасын зерделеу үшін квалиметрия әдістерін әзірлеу және қолдану
- Кітаптану, кітапханатану және библиографтану саласында қолданбалы ғылыми зерттеулер жүргізу, тиісті әдіснаманы таңдау, зерттеу кезеңдерін анықтау, алынған нәтижелерді бағалау және түсіндіру
- Әлеуметтік-мәдени басымдықтарды және цифрлық технологиялардың қазіргі заманғы даму деңгейін ескере отырып, кітапхана мекемелерінің басқару қызметін модельдеу
- Кітапхана ісі саласындағы халықаралық стандарттарды кітапхананың жұмысында, библиографиялық сипаттау, электронды каталогтар мен кітапханаларды құрастыру үшін пайдалану.