Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

6B02301 Филология: қазақ филологиясы в Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Лингвистика, әдебиеттану, фольклористика және текстология саласында зерттеулер жүргізу дағдыларын қалыптастыру, ресми-іскерлік құжаттарды дайындай білу, білім беру, мәдениет, басқару, БАҚ мекемелерінде, мәдениетаралық коммуникация саласында және әлеуметтік-гуманитарлық қызметтің басқа да салаларында ауызша және жазбаша аудармаларды жүзеге асыра білетін, филологиялық білімді талап ететін кәсіби қызметті жүзеге асыруға қабілетті мамандарды даярлау
  • Академиялық дәреже Бакалавриат
  • Оқыту тілі Қазақша
  • Оқу мерзімі 4 года
  • Кредиттер көлемі 240
  • Білім беру бағдарламаларының тобы B037 Филология
  • Дайындық бағыты 6B023 Тілдер және әдебиет

Пәндер

  • Цифрлық технологиялар мен жасанды интеллект

    Бұл курстың мақсаты академиялық және болашақ кәсіби қызмет міндеттерін шешуде цифрлық ақпараттық-коммуникациялық технологияларды, жасанды интеллектті, Интернет желісінің ресурстарын қауіпсіз және тиімді пайдалану үшін қажетті құзыреттерді қалыптастыру болып табылады. Студенттер заманауи технологиялар мен жасанды интеллекттің, оның ішінде Интернет-технологиялар мен қоғамның даму үдерістеріндегі өтпелі цифрлық технологиялардың орны мен рөлі, оқу-танымдық және болашақ кәсіби қызметтің міндеттерін шешу құралы ретінде цифрлық технологиялар мен ЖИ-ті қолданудың практикалық дағдыларын қалыптастыру тәсілдері туралы біледі

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Құқық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері

    Курс барысында студенттер заңнаманың негізгі теориялық ережелері саласындағы білімді игереді, қолданыстағы заңнаманың күрделі жүйесін саралауды үйренеді, сондай-ақ құқықтық мәдениет деңгейін арттырады. Пәнді зерделеу барысында сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрестің себептері, алғышарттары, негізгі әдістері мен нысандары, қазіргі қоғамда сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру мәселелері, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың әлеуметтік, экономикалық, құқықтық, адамгершілік-этикалық әдістері мен нысандары қарастырылады

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Дінтану

    Діннің мәнін, оның құрылымын, функциялары мен қоғам мен адам өміріндегі рөлін, оның тарихи даму ерекшеліктерін, Қазақстан дінінің қалыптасуы мен динамикасын, дін саласындағы мемлекеттік саясаттың мәнін зерттеу. Конфессияаралық диалог, діни жағдайды талдау және бағалау, сыни ойлау дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Әдістері: проблемалық оқыту, салыстыру, талдау, герменевтикалық әдістер, эссегерменевтикалық әдістер, эссе

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ғылыми зерттеулер және академиялық жазылым негіздері

    Бұл курстың мақсаты зерттеу тәсілдері мен дағдыларын дамыту болып табылады. Курс барысында зерттеу этикасы қағидаттарын сақтай отырып, ақпаратты іздеу, сақтау, өңдеу, қорғау және тарату үшін түрлі ақпараттық-коммуникациялық технологиялар мен сервистерді пайдалана отырып, ғылыми зерттеудің негізгі әдістері игеріледі. Студенттер ақпаратты талдауды және жүйелеуді, өз идеяларын нақты құрылымдалған түрде жеткізуге, логикалық реттелген мәтін түрінде ұсынуды, академиялық жазудың ерекшеліктерін, академиялық адалдық қағидаттарына сәйкес жұмыстардың жазбаша түрлерін дұрыс жазу және ресімдеу тәсілдерін меңгереді. Академиялық адалдық қағидаттарына сәйкес жазбаша жұмыс түрлерін дұрыс жазу және рәсімдеу тәсілдерін үйренеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Экономика негіздері, кәсіпкерлік және қаржылық сауаттылық

    Студенттер экономика мен кәсіпкерлік негіздерін, бизнесті жүргізудің негізгі нысандарын оқып, қаржылық сауаттылық деңгейін арттырып, оның ішінде жеке қаржылық жоспарлау саласында теориялық және практикалық білім алады. Олар мемлекеттің ақша-несие, фискалдық және әлеуметтік саясатының негіздерімен танысады. Тәжірибелік сабақтарда студенттер бизнес-жоспар құрастыру, жеке қаржылық жоспарды құру әдістері мен жинақтарды инвестициялау тәсілдерін, қаржы ұйымдарының қызметтерін пайдалана отырып кірісті арттыру әдістерін, қаржылық алаяқтықтан қорғау әдістерін, зейнетақы жүйесін, сақтандыру, банктер және банк ісі, ақша және қаржы әлеміндегі құқықтық қорғау дағдыларын игереді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Экология және өмір сүру қауіпсіздігі

    Тірі ағзалардың, әртүрлі ұйымдастыру деңгейлеріндегі экожүйелердің, жалпы биосфераның негізгі өмір сүру заңдары, олардың тұрақтылығы. Биосфера компоненттерінің әрекеттестігі және адамның шаруашылық қызметінің, әсіресе, табиғатты қарқынды пайдалануды жағдайындағы экологиялық салдары. Әртүрлі елдерде және Қазақстан Республикасында тұрақты даму тұжырымдамалары, стратегиялары мен практикалық тапсырмаларының заманауи түсінігі. Өмір сүру қауіпсіздігі, оның негізгі ережелері. Тәуекелдер, төтенше жағдайлар. Тәуекелдерді талдау, тәуекелдерді басқару. Адам қауіпсіздігінің жүйелері. Заманауи тепе - теңсіздік факторлары. Әлеуметтік, діни, саяси, экономикалық қауіптер, күнделікті өмірдегі қауіптер Қауіпсіздік мекемелерінің жүйесі және олардың қызметін құқықтық реттеу

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазіргі әдеби процесс

    Қазіргі әдеби процесс пәнінің мақсаты - әдебиеттің ерекшеліктері мен даму заңдылықтарын, көркемдік әдіс, стиль, жанр мәселелерін, көркем туындының құрылысын, сюжетін қарастыру, әдебиет туралы ғылымның көркемөнер теориясы, эстетика ғылымдарымен байланысын талқылау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Тіл біліміне кіріспе

    «Тіл біліміне кіріспе» атты теориялық курс тілдің пайда болуы мен дамуы, генеологиялық және типологиялық ерекшеліктері мен түрлері, тілдік бірліктер, қызметі, тіл мен ойлаудың қарым-қатынасы, тіл және қоғамның диалектикалық бірлігінен хабардар етеді. «Тіл біліміне кіріспе» курсын оқып-үйрену нәтижесінде студенттер тіл білімінің негізгі ұғымдарымен, терминдерімен танысып, ғылыми тұрғыдан пайдалануға үйренеді. Тіл білімінің басқа ғылымдармен байланысы және алатын орны туралы жүйелі білім алады. Білімді баяндау, анализ, синтез, сұрақ-жауап, интерактивті, көрнекілік, Блум таксономиясы, модульдік оқыту әдістері арқылы игереді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Әдебиеттануға кіріспе

    Курс әдеби шығармалардың мәнін, шығу тегі мен дамуы туралы, оның әдеби шығарылымы, оның принциптері мен әдістері туралы ғылыми пәннің негіздерімен танысу, әлемдік әдебиеттің заманауи даму үрдістерін түсінуге арналған материалды анықтайды, әдеби мәтінді барабар түсіндіру тетіктерін талқылайды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Тіл тарихы

    Тіл тарихы курсын үйрену басқа оқу пәндерімен қатар қатысымдық және әлеуметтік-мәдени біліктілігі бар, шетел тілдері тарихын да жан-жақты, жоғары білікті филолог мамандарды дайындауды қамтамасыз етеді. Студенттер ана тілінің туыс тілдермен генетикалық жақындығын, басқа туыс емес тілдермен типологиялық ұқсастықтарын салыстыруға мүмкіндік алады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Халық ауыз әдебиеті

    Қазақ фольклорын жеке пән ретінде оқыту арқылы халқымыздың сан ғасыр бойына жасаған рухани мәдениеті – фольклорлық мұраларды терең, жан-жақты таныстыру мақсат етіледі. Мазмұн-мәні терең, әрі көркем халық әдебиетін аса бағалы байлық ретінде оқыта отырып, оның өзінше сыр-сипатын танытып, жастарға тағылым беру көзделеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Орфография және пунктуация практикумы

    Орфография және пунктуация практикумы практикалық тұрғыдан құнды. Болашақ тілші, журналист мамандарын сауатты жаза білуге, мәдениетті сөйлей білуге дағдыландыратын пәнді орфографиялық ережелер, тілдік норма, пунктуацияны оқытуға арналған. Пәнді оқыту барысында жаңа орфографиялық ережелерді меңгерту жоспарланған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Қазіргі қазақ тілі фонетикасы мен лексикологиясы

    Курста дыбыстық құрам, дыбыстардың акустико-артикуляциялық сипаттамасы, дыбыс тіркесімі, буын, екпін, сөз просодикасы, лексикологияның негізгі салалары: семантика, этимология, ономастика, фразеология т.б қарастырылады. Пәнді оқытуда баяндау, сұрақ-жауап, тестілік және деңгейлік тапсырмалар жүргізу, компонентті талдау әдістері қолданылады. Материалды меңгеру студентке қазақ тіл фонетикасының дыбыстары, сөз просодикасы, лексикологияның басты салалары: семантика, этимология, ономастика, фразеология, терминология т.б. туралы жүйелі білім береді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Коммуникативтік практикум

    "Коммуникативтік практикум" пәнін меңгерудің мақсаты әртүрлі жағдайларда өз мінез-құлқын сезінуге және қолда бар жеке ресурстарды тиімді пайдалануға негізделген коммуникативті оқытуды жетілдіру болып табылады. Студенттердің коммуникативтік құзыреттілігі оқу, күнделікті және болашақ кәсіби қызметінде атқаратын әлеуметтік рөлдердің ерекшеліктерімен тікелей байланысты.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Мәнерлеп оқу

    Курс кәсіби ұжымдағы коммуникация дағдыларын және коммуникативтік біліктерді қалыптастыруға бағытталған. Курстың міндеттері: сөйлеу ережелері мен нормалары туралы, әртүрлі коммуникативтік-сөйлеу жағдайларындағы тілдік мінез-құлыққа қойылатын талаптар туралы білімдерді меңгеру; практикалық сөйлеуге, сондай-ақ коммуникативтік-сөйлеу міндеттерін шешуге үйрету; студенттердің шешендік идеалын мәдениет компоненті ретінде тану.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Ежелгі және хандық дәуіріндегі әдебиет

    Ежелгі және хандық дәуірдегі әдебиет пәні – әдебиеттану ғылымының құрамдас, негізгі бөлімі, қазақ халқының этникалық құрамына енген тайпалардың көне дәуірдегі әдебиеті, сондай-ақ ақын-жыраулардың әдебиеті, олардың ежелгі түркі ру-ұлыстармен бірге жасаған көркем сөз өнері. Пәнді меңгеру студенттерге аталған кезеңнің болмысын, сол уақыттағы әдебиет үлгілерін терең білуге ықпал етеді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазіргі орфоэпия

    "Қазіргі орфоэпия" курсында тіл біліміндегі орфоэпия саласының дамуы мен зерттелу деңгейі, орфоэпиялық заңдылықтар, соңғы жылдардағы тілдік қолданыстағы өзгерістер мен өзекті мәселелер қарастырылады. Курстың негізгі мақсаты - студенттерді орфоэпиялық норма бойынша сөз бен қосымшаның шегіндегі, сөз бен сөздің аралығындағы дыбыстар бір-біріне үндесіп айтылуын, орфоэпиялық норма заңдылықтарын сақтап тіл мәдениетін дамыту.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Қазіргі қазақ тілі сөзжасамы мен морфологиясы

    Курста қазақ тілінің сөзжасам жүйесі, сөз таптары, грамматикалық құрылысы қарастырылады. Пәнді оқытуда баяндау, сұрақ-жауап, тесті, деңгейлік тапсырмалар жүргізу, морфологиялық талдау әдістері жүргізіледі. Студенттер қазақ тілінің сөзжасам мен морфология мәселелерін, грамматикалық тәсілдер, сөз таптарын және морфологиялық талдауды меңгереді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Орта ғасырлардағы қазақ әдебиеті

    Курстың мақсаты – ХҮ ғасырға дейінгі әдебиет туралы ұғым қалыптастыру, әдебиеттің қалыптасу кезеңдерін жүйелеу, осы дәуір әдебиетінің өз ерекшеліктерін аңғарту, қазақ әдебиетінің кейінгі дәуірлермен байланысын ашу және ортақ ұқсастық-бірліктерін айқындау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазақ жазуының тарихы

    Бұл курстың мақсаты филолог мамандарға өткен заманнан бері дамып келе жатқан түркі тілдерінің, атап айтқанда, қазақ тілінің графикалық жүйесінің қалыптасу тарихынан түбегейлі білім беруді көздейді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Теле және радио журналистика негіздері

    "Теле және радио журналистика негіздері "курсы БАҚ жүйесінің қазіргі жағдайы туралы, телевизиялық және радиожурналистика саласындағы кәсіби журналистік шығармашылық үрдістері туралы, қазіргі заманғы конвергенттік редакциялардың жұмысын ұйымдастыру және олардың практикалық қызметін оңтайландыру әдістерін қарастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Журналистикаға кіріспе

    “Журналистикаға кіріспе” пәнін оқыту барысында студенттер болашақ мамандықтары жөнінде толық танысады. Журналистика – қоғамдық-саяси және экономикалық өмірдің бір бөлігі. Журналистиканың басты элементтері мен қызметі, классикалық және күнделікті журналистиканың ерекшеліктері студенттерге жете түсіндіріледі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазақ тілі диалектологиясы

    Курс мазмұны – белгілі бір тілдегі диалектілер мен сөйленістердің қазіргі қалпы, тілдегі диалектілік ерекшеліктер, солардың шығу тегі, таралу сипаты, ұлттық және әдеби тілге қарым-қатынасы. Курста әрбір студент жазба ескерткіштердегі және тарихи мәліметтерге сүйене отырып, диалектілердің даму сипатын, қалыптасу тарихын аша алады, диалектілердің әдеби тілден қандай ерекшеліктері бар екенін түсіндіре біледі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • ХІХ ғасырдағы қазақ әдебиеті

    ХІХ ғасырдағы қазақ әдебиеті – ұлттық сөз өнері тарихының елеулі бір кезеңін қамтитын пән. Пәннің мазмұнында ауызша дәстүрлі жыраулық және ақындық поэзияның табиғи сабақтастығы, көркемдік, стильдік сабақтастық мәселелері, кезең әдебиетінің қоғамдық-әлеуметтік оқиғалармен, құбылыстармен байланысы, ХІХ ғасырдағы қазақ әдебиетінің әлемдік озық көркемдік әдістермен, жанрлық-стильдік шеберлік үлгілерімен үндестігі, шығармаларындағы көркемдік шеберліктер оқытылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Түркі тілдерінің салыстырмалы грамматикасы

    Түркі тілдерін салыстыра зерттеу дамыған, жетілген, теориялық негізі қалыптасқан, белгілі бір жүйеге келген ғылым саласы екенін студенттерге түсіндіре отырып, оларға оны меңгерудің жолдары үйретіледі. Бұл студенттердің шығармашылық тұрғыдан ізденуіне, ғылыми жұмыстың әдіс-тәсілдерін меңгеруге көмектеседі, лингвистикалық талдауға, оны игеруге мүмкіндік туғызады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Шығыс әдебиетінің тарихы

    Пәнде өркениеттегі лайықты орындары белгіленген шығыс халықтарының әдебиеті, қазақ әдебиетінің тарихындағы шығыс әдеби үлгілерінің алар орны оқытылады. Пән тәуелсіз Қазақстан мен шығыс халықтарының әдебиеттерін сабақтастыра оқытып-үйрету арқылы сөз өнерінің жалпы адамзатқа ортақ көркемдік тереңдіктерін игерту мақсатын көздейді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Қазіргі қазақ тілінің сөз тіркесі және жай сөйлем синтаксисі

    «Қазіргі қазақ тілінің сөз тіркесі және жай сөйлем синтаксисі» пәні сөздік тұлғалардың бір-бірімен байланысу амалдарын, сөз тіркесі мен сөйлемді, олардың құрамы мен түрлерін ажыратуды, сөйлемдердегі синтаксистік синтагманы табуды, сөйлемдердің ірі бірліктерге бірігу тәсілдерін, ондағы жеке сөйлемдердің бір-бірімен қарым-қатынасын, оның тарихы мен нақты теориясын оқытады. Білім алушылар осы курстан алған білімін әдеби тіл нормасына сай сөйлеу мен жазу, тыңдау мен оқу дағдысында қолданады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Түркітану

    Курста түркі тілдері мен түркі халықтары, түркі жазуы және түркі тілдерінің классификациясы қарастырылады. Пәнді оқытуда баяндау, сұрақ-жауап, тестілік, деңгейлік тапсырмалар жүргізу әдістері қолданылады. Материалды меңгеру студенттерге түркі тілдері мен түркі халықтары, түркі жазуы және түркі тілдерінің классификациясы туралы жүйелі білім береді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Лингвомәдениеттану

    Курс лингвистика мен мәдениеттану ғылымдарының тоғысқан тұсы ғылымның жаңа саласы лингвомәдениеттанымды оқытуға бағытталады. Халық мәдениетінің тілдегі көрінісін зерделеу студенттерге үйретіледі. Курс барысында мәдениеттің тілдік тұлға қалыптастырудағы рөлі, тілдік категориялар мен концептілер, тілдің мәдениетті құру, сақтау, дамыту, тасымалдау құралы ретіндегі қызметі қарастырылады. Курс ғылымның жаңа саласындағы лингвомәдениеттануды зерттеуге бағытталған. Студенттерді оқыту тілінде халықтық мәдениеттің мәнерлілігін зерттеу. Курс барысында тілдік тұлғаны қалыптастырудағы мәдениеттің рөлі, тілдік категориялар мен концептілер, мәдениетті жасау, сақтау, дамыту, тасымалдау құралы ретінде тілдің қызметі қарастырылады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • ХХ ғасыр басындағы қазақ әдебиеті (1900-1940)

    ХХ ғасыр басындағы әдеби процестің, әдебиет пен тілдің тарихы әрі теориялық мәселелері зерделеніп, әдебиеттанудың қалыптасып дамуы сараланады. ХХ ғасыр басындағы әдебиеттің өркендеуіне негіз болған қоғамдық-санаткерлік, көсемсөздік міндеттердің нәтижелері салыстырмалы талдау арқылы түсіндіріледі. ХХ ғасыр басындағы қазақ әдебиетінің қалыптасу және даму кезеңдері, ақын-жазушылардың шығармашылығы меңгеріледі.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өлең құрылысының негіздері

    "Өлең құрылысының негіздері" пәнінің мақсаты – студенттерге өлең өнері туралы мағлұмат беріп, өлең құрылысы, шумақ, тармақ, бунақ, буын саны жайлы түсінік қалыптастыру; білім алушылардың бойындағы шығармашылық қабілеттерін ашып көрсетуге жағдай туғызып, олардың қиялын ұштап, өз бетімен жұмыстануға дағдыландыру. Пәнді оқыту барысында қазақ өлеңі мен әлем әдебиетіндегі классикалық туындылар салыстырмалы оқып, талдау арқылы өлең теориясы меңгеріледі.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазақ әдеби сынының тарихы

    Бұл курста әдеби сынды әдебиет тарихының салалары, әдебиет теориясы сынды пәндермен тығыз байланыста оқыта отырып, студенттердің кәсіптік біліктілігін арттыру көзделеді. «Қазақ әдеби сынының тарихы» пәнінен студент-жастар қоғамдық, әлеуметтік, саяси, рухани т.б. өмір деректерінің ең бір қайшылықты, күрделі дәуірлерінен, қазақ әдеби сынының кәсіби тұрғыда қалыптасуы мен қазіргі жай-күйінен, сын жанрының теориялық негіздерінен жан-жақты мәлімет алып шығады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Редакциялық-баспа қызметінің негіздері

    Пәннің мақсаты студенттерге кітаптарды баспаға дайындаудың, оларды шығару мен таратудың заманауи технологиясын, редакциялық-баспа ісі туралы жүйелі түсінік қалыптастыру; осы процестің ұйымдастырушысы және жетекшісі, басылым жобасын өңдеу мен қалыптастырудың тікелей қатысушысы және орындаушысы ретіндегі редактордың қызметі туралы дағдыны қалыптастыру. Пәнді оқудың негізгі міндеті студенттердің теориялық білім мен редактордың практикалық жұмысында бастапқы қызметтерді меңгеру болып табылады. Курстың міндеттері: - студенттерге Қазақстандағы редакциялық-баспа процестері технологиясының кең таралған және әмбебап негіздері туралы түсінік беру; - соңғы компьютерлік технологиялардың дамуын ескере отырып, басылымдарды өңдеу мен дайындауда шығармашылық көзқарас қабілетін дамыту; - болашақ редакторлар мен баспагерлерде баспа ісі мен редакциялау саласындағы нақты дүниетанымдық және ғылыми-әдістемелік ұстанымдарды, материалдарды баспаға дайындау мен редакциялаудағы соңғы және озық технологияларды түсіну қабілетін қалыптастыру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Қазіргі қазақ тілінің құрмалас сөйлем синтаксисі

    «Қазіргі қазақ тілінің құрмалас сөйлем синтаксисі» курсы білім алушыларға қазіргі қазақ тілінің құрмалас сөйлем синтаксисі саласының қалыптасуы мен дамуы, зерттелуі жайынан түсінік беріп, құрмалас сөйлемнің түрлерін, олардың айырмашылықтары мен ұқсастықтарын көрсетеді, құрмалас сөйлемнің грамматикалық құрылысымен таныстырады және сөйлемнің актуалды мүшеленуін, суперсинтаксистік парадигмалар мен мәтін, оның негізгі ерекшеліктерін меңгертеді. Нәтижесінде студенттер әдеби тіл нормасына сай сөйлемдер түзіп, олардың қатысымдық қызмет атқарып отырғандығын түсінеді, білім алушылардың ауызша және жазбаша сауатты сөйлеу, жазу дағдылары жетіледі.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Ономастика теориясы және практикасы

    Пән студенттерге ономастикалық ғылым туралы теориялық білімді, ономастиканың қалыптасуы мен даму тарихы, зерттеу аспектілері мен әдістерін меңгертуге, ономастиканың өзегі болып табылатын антропоним, топоним, космонимдермен қатар шектік өрістегі онимдердің ерекшелігін ашып көрсетуге, жалқы есімдерді разрядтарға және кластарға топтастыру ерекшеліктерін, жалкы есімдердің сөзжасамдық мүмкіндіктерін, кұрылымдық-семантикалық ерекшелігін айқындауға, жалқы есімдерге тән кызметті анықтауға бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Шешендіктану

    Курс кәсіби ұжымдағы коммуникация дағдыларын және коммуникативтік біліктерді қалыптастыруға бағытталған. Курстың міндеттері: сөйлеу ережелері мен нормалары туралы, әртүрлі коммуникативтік-сөйлеу жағдайларындағы тілдік мінез-құлыққа қойылатын талаптар туралы білімдерді меңгеру; практикалық сөйлеуге, сондай-ақ коммуникативтік-сөйлеу міндеттерін шешуге үйрету; студенттердің шешендік идеалын мәдениет компоненті ретінде тану.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Әдеби редакциялау

    Пәннің мақсаты - телевизия, радио, баспасөз бетіне жарияланатын журналисттік шығарманың мәтінімен жұмыс жасау кезіндегі редакторлық кәсіптің теориялық, практикалық әдіс-тәсілдерімен танысу. Студенттер пәнді оқи отырып мәтіннің формалық тұтастығын сақтай білу, стильдік, логикалық қателерден аулақ болу, оқырманның түйсігіне сай оқиғаны суреттей алу қабілеті мен журналистік кәсіби біліктілігін арттырады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазақ журналистикасының тарихы

    Қазақ журналистикасының тарихы пәнін оқу барысында студенттер ХІХ ғасырдан бастау алған қазақ баспасөзіне ықпал еткен тарихи тұлғалардың еңбектері мен қазақ даласында жарық көрген газет-журналдарды меңгереді. Білім алушылар "Түркістан уәлаяты", "Дала уәлаяты", "Қазақ" газеттері мен "Айқап" журналынан басталатын қазақ журналистикасының даму кезеңдерiн, тарихын, қазақ журналистикасының бастауындағы шығармашылық ерекшелiктерді оқып үйренеді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Орхон-Енисей жазбаларының тілі

    Курстың мақсаты-Орхон, Енисей жазу тілі, ежелгі түркілер мен қазақтардың таным ортақтығының тілдік бейнесін анықтау. Модельдер негізінде дыбыстық бірегейліктің фоно-семантикалық аспектілерін зерттеу.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Орыс әдебиетінің тарихы

    Орыс әдебиетіне тарихи шолу жүргізіледі, әдеби шығарма жазу ерекшеліктеріне (көркем сурет, әдеби стиль, әдістеме), үздік үлгілі шығармаларға назар аударылады. Дәрістерге түсініктеме, әңгіме, сұрақтар мен жауаптар, сұрақтар, эксперименттер, статистика және т.б. кіреді. Студенттер орыс халық әдебиетінің қалыптасу және даму кезеңдерін, әдеби теория тұрғысынан орыс ақындары мен жазушыларының шығармаларының мазмұнын талдауды үйренеді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Алаш әдебиетінің тарихы

    Пән студенттерге Алаш қозғалысы кезеңіндегі әдебиет пен оның өкілдерінің шығармашылығы туралы терең білім береді. Бұл пәнде Ахмет Байтұрсынұлы, Міржақып Дулатұлы, Әлихан Бөкейханов және басқа да Алаш қайраткерлерінің еңбектері талданады. Алаш әдебиетінің идеялық және эстетикалық бағыттары, жанрлары мен стильдік ерекшеліктері зерттеледі. Пәннің мақсаты - ұлттық сананы қалыптастыру және қазіргі қазақ әдебиетіне Алаш мұраларының әсерін бағалау. Оқыту әдістеріне дәрістер, семинарлар, шығармашылық жұмыстар және әдеби талдаулар кіреді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Қазіргі қазақ әдебиеті және әдеби өлкетану

    Бұл курста 1941-1990 жылдардағы қазақ әдебиетіндегі әдеби ахуал, поэзия, проза, драма, әдеби сын, көркем аударма және белгілі қаламгерлердің шығармалары, оқу-ағарту, мәдениет саласының түрлі мәселелеріне арналған еңбектері жан-жақты талданылады. Студенттер 1941-1990 жылдардағы қазақ әдебиетінің көркемдік дамуын айқындап, көркем шығармаларды талдай, әдебиетті қоғамдық ой-санамен қабаттастыра зерделей алады, олардың әлеуметтік көзқарастары қалыптасады. Пән жергілікті ақын-жазушылардың әдеби-шығармашылық мұрасын айқындайды. Поэзиялық, прозалық, драмалық шығармалар осы пәнде сарапталады. Білім алушылар жалпы қазақ әдебиетінің құрамдас бір бөлігі ретінде белгілі бір аймақтың, өлкенің әдеби шығармалары мазмұнымен танысу нәтижесінде рухани, мәдени өмір деректерімен танысады, қоғам дамуында орны бар белгілі адамдардың, өлкенің тарихи тұлғаларының көркем әдебиетте сомдалуымен, көркем шығарма арқауына айналған кейіпкерлер әлемімен танысуға мүмкіндік алады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Көркем мәтінді лингвистикалық талдау

    Бұл пән көркем шығарма, ондағы тілдік құралдардың көркем мазмұнды бейнелеуге қатысын, көркем мәтінде қолданылған тілдік құралдардың мағынасын, мәнін, эстетикалық қызметін айқындауды мақсат етеді. Курсты оқу барысында студент мәтінді тілдік талдау әдістерін, мәтін талдаудың лингвистикалық категорияларын, көркем мәтінді лексикалық-стилистикалық тұрғыдан зерттеудің әдістерін, ондағы грамматикалық тұлғалардың қызметін, бейнелеуіш тәсілдердің тілдік табиғатын меңгеру арқылы лингвистикалық талдаудың жолдарын, практикасын үйренеді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Түркі халықтарының әдебиеті

    Бұл курста түркі халықтары әдебиеті тарихының кезеңдері, қалыптасуы, әлем әдебиетіндегі алатын орны меңгертіледі. Студенттер пәнді оқу барысында ақын-жазушылардың шығармаларын кеңінен қарастыра отырып, өз ойларын қорытып айтуға, белсенді ойлауға, алған білімдерін жетілдіруге, ғылыми көзқарастарын кеңейтуге, іздене білуге үйренеді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Шетел әдебиетінің тарихы

    Шетел әдебиетінің даму тарихын, әр кезеңдердегі әдебиеттің өркендеуіне үлес қосқан көрнекті өкілдердің, әдебиет қайраткерлерінің өмірі мен шығармашылығын жете таныстыру. Осы пәнді жүргізу барысында ақын-жазушылардың шетел әдебиеті классикасына енген шығармаларын студенттерге оқыту басты назарда ұсталады. Сол сияқты, шығармаларды мазмұндап қана қоймай, оны теориялық тұрғыдан жан-жақты талдау қарастырылған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Мәтінтану

    Текстологияның ғылым ретіндегі негізгі аспектілері, оның дамуының маңызды кезеңдері, негізгі категориялары мен ұғымдары, мәтінді зерттеу әдістері, мәтінді жариялау техникасы туралы түсінік беру. Мәтінді филологиялық оқу және сыни талдау ерекшеліктері туралы түсініктерін кеңейту. Әр заман мен халықтардың әдеби ескерткіштерін зерттеудегі мәтін тарихының маңыздылығын көрсету.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Қазақ тілінің тарихи грамматикасы

    Курстың негізгі мақсаты – қазіргі қазақ тілі бойынша алынатын білімді тереңдете отырып, қазақ тілінің тарихи лексикалық қоры мен құрамын, толығу жолдары мен жүйесін, тіл тарихының қалыптасу, кемелдену жолындағы фонетикалық өзгерістердің рөлін, этимологиялық және этнолингвистикалық ерекшеліктерін, сөзжасам жүйесі мен оның теориялық номинациялық қисындарын, грамматикалық құрылымындағы тұлғалық және қызметтік, мағыналық өзгерістердің себебі мен салдарын, сөз және сөйлем құрылымының күрделену сипатын т.б. ғылыми негіздеп кешенді түрде оқыту. “Қазақ тілінің тарихи грамматикасы” курсын оқу барысында студент қазақ халқының этногенездік құрамына сәйкес халық тілінің қалыптасу ерекшеліктерін, дыбыстық сипаты мен грамматикалық құрылымының ғылыми негіздерін, ұлт тілі ретінде өсу, даму жолдарын онтологиялық бағдарда кешенді түрде меңгереді. Тілдің даму жолдарын айқындау арқылы оның танымдық желісін таниды.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Филологияның қазіргі даму бағыттары

    «Филологияның қазіргі даму бағыттары» пәнінде қазіргі тіл білімі мен әдебиеттану ғылымының салалары оқытылып, олардың даму бағыттары жетік меңгертіледі. Студенттер әдебиет пен тілді дәуірлерге бөлу теориясымен танысады,оларға тіл мен әдебиеттің қалыптасу тарихы, даму заңдылықтары мен қазіргі өзекті мәселелерінен жүйелі білім беріледі.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Жалпы тіл білімі

    Жалпы тіл білімі пәні студенттерді теориялық лингвистиканың ең негізгі, өзекті мәселелерімен таныстырады. Оларға жалпы тіл білімі ғылымның өткен тарихынан, қазіргі күйінен, негізгі бағыт-бағдарынан, ғылым алдында тұрған басты мәселелерінен жүйелі білім береді.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Мәтінді түзету

    Пәнді меңгеру мақсаты-мәтінді түзету туралы мәліметтер негізінде студенттерде корректорлық түзетудің түрлері мен принциптері туралы білімді ұғындыру және корректорлық түзетудің бастапқы біліктері мен дағдыларын қалыптастыру.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Қазақ әдеби тілінің тарихы

    «Қазақ әдеби тілінің тарихы» пәнінің мақсаты - әдеби тілге тән негізгі белгілер мен нормаларды, әдеби тілдің тарихи кезеңдерде қалыптасу, даму дәрежесі мен оның стильдік тармақтарын меңгерту. Пәнді меңгеру барысында білім алушыларда әдеби тіл ұғымы, сипаты, оның арналары, нормалары, қоғамдық қызметі, әдеби тілдің функционалдық стильдермен арақатынасы жөнінде білім және әдеби тілдің ерекшеліктеріне талдау жасай білу, коммуникативтік, әдеби тіл нормасына сай сөйлеу, әдеби тілдің стильдеріне сай тілдесім т.б. дағдылар қалыптасады. Пәнді оқытуда креативті оқыту, витагендік, проблемалық, дамыта оқыту т.б. оқыту технологиялары пайдаланылады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Әдебиет теориясы

    Курстың мақсаты - студенттерді әдеби тілдің даму заңдылықтарымен және көркем мәтіннің ерекшеліктерімен таныстыру, қазіргі заманғы әдебиет теориясының өзекті мәселелерін зерттеу. Курстың міндеттеріне әдебиет түрлері мен жанрларының жіктелуі, арнайы терминологиямен танысу кіреді.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазіргі қазақ сатирасы

    Пәнде қазіргі сатираның қоғамдық мәні мен кеңестік сатирадан айырмашылығы оқытылады. Студенттер сатираның мысал, эпиграмма, памфлет, фельетон, пародия, шарж, карикатура, анекдот сияқты жанрларын меңгереді, драматургиядағы сатиралық шығармаларды, көркем прозадағы сатиралық әңгіме, повесть, романдарды талдай алады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазақ тілінің стилистикасы

    Курста қазақ тілі стилистиканың қалыптасуы, стилистиканың негізгі ұғымдары, функционалдық стильдер түрлері қарастырылады. Пәнді оқытуда баяндау, сұрақ-жауап, тесті, деңгейлік тапсырмалар жүргізу, стилистикалық талдау әдістері қолданылады. Материалды меңгеру студенттерге қазақ тілі стилистиканың қалыптасуы, негізгі ұғымдары, функционалдық стильдер түрлерін білуге мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Мәтін лингвистикасы

    "Мәтін лингвистикасы" курсы студенттердің тіл жүйесі туралы білімін жаңа объектіні оқу саласына қосу, тілдік бірліктердің иерархиясын-мәтінге айналдыру арқылы кеңейтуді мақсат етеді. Курс мәтіндік проблематиканың даму тарихымен және осы ғылыми бағыттағы қазіргі кезеңдегі мәтін лингвистикасының негізгі жетістіктерімен танысуды көздейді.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Әлеуметтік лингвистика

    "Әлеуметтік лингвистика" пәні бойынша студенттер этнос аралық, тіл аралық қатынастарының тең әрі тұрақты дамуына ықпал ететін демократиялық бағыттағы тіл саясатымен, этнолингвистикалық, тілдік жағдаяттарымен танысады. Әлеуметтік лингвистиканың пәндік және теориялық ұғымдарынан, қазіргі проблемаларынан, сондай-ақ оның өзіндік зерттеу әдістерінен хабардар болады. Оқу пәннің мақсаты - қазақ тіл біліміндегі әлеуметтік лингвистиканың лингвосаяси сипаты мен маңызы тіл білімінің ғана емес, мемлекеттің де өзекті мәселесіне айналып отырғандығы саралау, қазіргі зерттеу бағыттарына назар аудару. Сонымен қатар, пән мазмұны бойынша студенттер қазақ тіл білімінде әлеуметтік лингвистиканың басты зерттеу бағыттары (мемлекеттік тілді ұлттық дамудың басты құралына айналдыруы, қостілділік, тіл саясаты, гендерлік лингвистика, тіл экологиясы, т.б.) мен қазіргі тіл білімінің антропоөзектік бағыттағы тың зерттеулермен танысады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Драма поэтикасы

    Драмалық поэтиканы оқытудың мақсаты: драматургиядағы көркемдік тәсілдердің жасалу тәсілдерін, мағынасын, драмалық түрлерге бөліну шарттарын оқып-үйрену. Студенттер драма жанрының дамуын әдебиет тарихымен ұштастыра талдаудың ғылыми принциптерін меңгеруге, драматургия жанрын құрайтын ұғымдар мен категориялармен танысуға, олардың сыншы шығармаларындағы қолданыс ерекшеліктерін оқып, зерделеуге үйренеді.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Тәуелсіздік кезеңіндегі қазақ әдебиеті (1991 ж. кейінгі кезең)

    Тәуелсіздік жылдарындағы қазақ әдебиеті пәні ХХ ғасырдың 90-жылдарынан бастап қазақ әдебиетін тереңдеп оқып үйренуді, осы дәуірдегі әдебиет өкілдерінің көркемдік ойлау жүйесін, ұлттық әдебиеттегі тарихи сабақтастықты, көркемдік мәселесін жан-жақты, ғылыми негізде меңгертеді. Студенттер шығармалардың басты идеялық бағыты, тақырыптық, мазмұндық мақсатын саралай алады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Когнитивті лингвистика

    Пән когнитивті лингвистиканың зерттеу нысаны, міндеттері жайлы мағұлмат беріп, когнитивтік лингвистикаға тән категориялар, ғылым ретінде танылуы, оның ғылымдар арасында алатын орны, басқа ғылым салаларымен байланысы, оның зерттеу әдістері жайлы түсініктерін қалыптастыра отырып, студенттерді тілдің танымдық рөлін тануға, көркем шығарма тіліне концептуалдық талдау жасауға дағдыландырады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 3

Оқыту нәтижелері

  • Тіл білімі мен әдебиеттанудың негізгі теориялық түсініктерін қолданады.
  • Кәсіби қызметте заманауи ақпараттық сандық технологияларды, ғылыми зерттеу әдістерін қолданады.
  • Қазақ және әлем әдебиетіндегі көркем шығармалардың мазмұнын талдайды.
  • Іс қағаздармен жұмыс істеу, баспа өнімін түзету, редакциялау дағдыларын игереді.
  • Қазақ тілінің тарихы мен теориясы, көркем әдебиет аясындағы коммуникация теориясы, филологиялық сараптама және мәтін интерпретациясының негізгі нұсқаулығы мен концепцияларын пайдаланады.
  • Қазақ тілінің орфографиялық, орфоэпиялық, лексикалық, грамматикалық және стилистикалық нормаларын меңгереді.
  • Экономикалық, құқықтық білім, қоғам мен табиғаттың тұрақты дамуы негіздерін, төтенше жағдайларда сақтану, адам денсаулығын сақтау дағдыларын қолданады.
  • Зерттеу саласындағы білімдер мен түсініктерді, оның ішінде лингвистика мен әдебиеттегі ең озық білім элементтерін, инновациялық сипаттағы жүйелік білімін қолданады.
  • Академиялық адалдық принциптері мен мәдениетін пайдалана отырып, әлеуметтік-гуманитарлық пәндер саласында базалық білімдерін қолданады.
  • Тұлғааралық, мәдениетаралық және өндірістік (кәсіби) қарым-қатынас міндеттерін шешу үшін қазақ, орыс және шет тілдерінде ауызша және академиялық жазбаша сөйлеу дағдыларын қолданады.
Top