8D06104 Математикалық және компьютерлік модельдеу в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Білім беру бағдарламасының мақсаты – еліміздің және өңірдің даму болашағы мен қажеттіліктеріне сәйкес отандық және халықаралық еңбек нарығында бәсекеге қабілетті жоғары білікті ғылыми-педагогикалық және ғылыми кадрларды даярлау, білім алушыларда математикалық модельдеу және заманауи компьютерлік технологиялар саласындағы тереңдетілген білімді қалыптастыру, ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізу дағдыларын дамыту, сонымен қатар университеттер мен ғылыми-зерттеу институттарында оқытушылық қызмет дағдыларын қалыптастыру.
-
Академиялық дәреже Докторантура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 3 года
-
Кредиттер көлемі 180
-
Білім беру бағдарламаларының тобы D094 Ақпараттық технологиялар
-
Білім беру саласы 8D06 Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар
-
Дайындық бағыты 8D061 Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар
Пәндер
-
Жылу-масса алмасу мәселелерінің математикалық модельдері
Пәннің мақсаты: сұйықтықтың жылу, массаалмасу ағысын және олармен байланысты процестерді есептеудің жалпылама әдісін қолдану қабілетін қалыптастыру; есептерді сандық шешу алгоритмін құру, ДК-де іске асыру бағдарламасын құру; нәтижелерді, олардың физикалық мағынасын талдау; есептеу қателігін бағалау. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: - тапсырма үшін шешімдер есептеу әдісін таңдау; - есепті сандық шешу алгоритмін құру, - ДК іске асыру үшін бағдарлама құру; - олардың физикалық мағынасы мен нәтижелерін талдауға қабілетті болуы; - есептеу дәлдігін бағалау. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: электр контактілеріндегі жылу - массаалмасу математикалық моделдеудің негізгі аспектілері, ДК-де жүзеге асырудың түрлі әдістері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Сызықты емес деформацияланатын жүйелер мен процестерді модельдеу
Пәннің мақсаты: серпімділік теориясының қолданбалы есептерін моделдеу кезінде оларды практикалық қолдану үшін сызықты емес деформацияланатын орталардың негізгі арақатынасы мен сипаттамаларын алу қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: - сызықты емес деформацияланатын жүйелер мен процестердің математикалық модельдерін құру қабілетін және терең түсінігін көрсету; - деформацияланатын жүйелер мен процестердің сызықты емес математикалық модельдері негізінде жатқан негізгі қағидаларды түсіну және түсіндіру; - сызықты емес математикалық модельдерді шешу үшін деформацияланатын орталардың сызықты емес теориясының әдіснамалық аппаратын сауатты қолдану; - сызықты емес деформацияланатын жүйелер мен процестерді модельдеу нәтижелерін сыни талдау және бағалау; - маңызды қолданбалы міндеттерді шешу және өзінің және өзге де ғылыми қызметінің өнімдерінің маңыздылығын анықтау үшін сызықты емес деформацияланатын жүйелер мен процестерді моделдеу бойынша білімді біріктіру. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: деформация функционалы ұғымы; әртүрлі жақындаудағы сызықты емес ортаның серпімді деформациясы функционалын құру; Вариациялық қағидаттар; сызықты емес математикалық модельдерді құру үшін вариациялық қағидаттарды қолдану; сызықты емес қолданбалы есептер модельдерін шешу әдістерін таңдау және табу; ғылыми зерттеу нәтижелерін визуализациялау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Академиялық жазу
Пәннің мақсаты: "Академиялық жазу" пәнін оқытудың мақсаты PhD докторанттарында ғылыми-педагогикалық кадрлардың өзіндік зерттеу жобаларын, бағдарламаларын іске асыруға дайындығы мен қабілетін қалыптастыруға және олардың нәтижелерін Қазақстан Республикасының және халықаралық академиялық қауымдастықтың заңнамалық нормаларына сәйкес жазбаша түрде ұсынуға бағытталған тиісті кәсіби құзыреттілікті дамыту, ұлттық және шет тілінде жарияланым белсенділігін көрсете білу болып табылады. Пәнді оқу нәтижесінде докторанттар төмендегі мәселелерді қарастырады: ғылыми зерттеулердің нәтижелерін диссертациялар, ғылыми мақалалар немесе жобалық өтінімдер түрінде жариялау мақсатында қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде академиялық мәтіндерді құрастырудың негізгі аспектілері. Ғылыми конференциялар үшін қаржыландыру алуға конкурстық құжаттама үшін жобалық өтінімдерді, патенттік өтінімдерді және авторлық куәліктерді алуға өтінімдерді жазу ерекшеліктері зерттеледі. Бұл курс мақсаттары, міндеттері, зерттеу және т. б. өзектілігі үшін негізгі аспектілерді зерделеуді қамтиды. Оқушылар кешенді зерттеулердің қалай жүзеге асырылуымен, оның ішінде пәнаралық, тұтас жүйе ғылыми-зерттеу негізінде,қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде жасалған зерттеу жұмыстарының сипаттамасын жасауды үйренумен танысады. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. Ғылыми жұмыстың мақсатын, міндеттерін, мәнін және нысанын тұжырымдау; нәтижелерді жоғары рейтингті журналда жариялау мақсатында қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде ғылыми зерттеудің сипаттамасын дайындау. 2. Зерттеу тақырыбы бойынша әдебиетте бағдарлау, электронды мәліметтер базасын қоса алғанда, ғылыми жұмыс үшін библиографиялық ресурстарды және іздеу жүйелерін пайдалану; 3. Өз зерттеулерінің ережелерін дәлелдей отырып, фактілермен және мысалдармен бекіту. 4. Қорғау құжатын алуға құжаттарды дайындау және беруді жүзеге асыру. 5. Зерттеу мәселесін ашу және ғылыми жобаны іске асыру үшін әдіснамалық құралдарды әзірлеу мақсатында зерттеу тақырыбы бойынша дисскуссия жүргізу. Ғылыми жобаны конкурстық құжаттаманың талаптарына сәйкес немесе бастамашылық зерттеулер шеңберінде іске асыру. 6. Ғылыми жобаға/мақалаға/диссертацияға рецензия жасау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 2
-
Ғылыми зерттеудің әдістері
Пәннің мақсаты: "Ғылыми зерттеу әдістері" пәнін оқытудың мақсаты докторанттардың зерттеу қызметін талдау, жүйелеу және математикалық және компьютерлік модельдеу саласындағы ғылыми зерттеу нәтижелерін жинақтау негізінде нақты қолданбалы есептерді шешуде ғылыми - зерттеу әдістері кешенін қолдану арқылы жүргізу қабілетін қалыптастыру болып табылады. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: 1. абстрактілі ойлау, талдау, синтез, өзінің зияткерлік және жалпы мәдени деңгейін жетілдіру және дамыту қабілеті; 2. кәсіби және ғылыми-зерттеу қызметінің жаңа саласында зерттеудің жаңа әдістерін меңгеру және пайдалану; 3. іргелі және қолданбалы міндеттерді шешуде ғылым мен білім берудің заманауи мәселелерін білу; 4. ғылыми зерттеулердің нәтижелерін талдау, оларды нақты қолданбалы міндеттерді шешуде қолдану, ғылыми зерттеуді өз бетінше жүзеге асыру; 5. ғылыми-зерттеу міндеттерін өз бетінше шешу үшін жеке креативті қабілеттерін қолдану; 6. ғылыми іздестіруді жүзеге асыру, инновациялар құру, оларды шын мәнінде іске асыру, нәтижелерді талдау және рефлексациялау. .Пәнді оқу нәтижесінде докторанттар келесі мәселелерді қарастырады: экономиканың түрлі салаларындағы ұйымдардың, салалардың, аймақтардың тиімділігін арттыру мақсатында ғылыми зерттеулер мен ғылыми жобаларды әзірлеу және іске асыру үшін математикалық және компьютерлік моделдеу бойынша мамандар үшін қажетті әдістемелер, әдістер, проблемалар, қағидаттар, үрдістер. Бұл курс ғылыми зерттеу әдістемесінің категориялары мен негізгі ұғымдарымен, ғылыми танымның нысандары мен әдістерімен, ғылыми-зерттеу қызметінің принциптері мен ұйымдастырылуымен таныстырады.; ғылыми зерттеулердің қазіргі заманғы практикасының негізгі мәселелері, әртүрлі ақпараттық ресурстарды пайдалануға үйретеді, диссертациялық жұмысты жазу, ресімдеу және қорғау әдістемесімен таныстырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Кері есептеу және оңтайландыру әдістері
Пәннің мақсаты: докторанттарда есеп қоюды жүзеге асыру, шешу әдісін таңдау; алынған нәтижелерге талдау жүргізу, дәлелдеу; кері есептерді шешудің негізгі әдістерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: - кері есептерді шешудің негізгі оптимизациялық әдістерін меңгеру; -шешу әдісін таңдап, есептің қойылуын орната алу; - алынған нәтижелерді талдау, кері есептеу теориясының іргелі принциптерін дәлелдеу; - есептерді сандық шешу алгоритмін құру, ДК жүзеге асыру үшін бағдарлама және кері байланысты жүзеге асыру; - алынған нәтижелерді, олардың физикалық мәнін талдау; - есептеу қателігін бағалау. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: Кері есептің тұжырымдамасы. Екі өлшемді параболалық және эллиптикалық теңдеулер үшін кері есептер. Параболалық, эллиптикалық және гиперболалық теңдеулер үшін кері есептер байланысы. Параболикалық, эллиптикалық және гиперболалық теңдеулер үшін кері есептерді сандық шешу. Параболалық теңдеу үшін шекаралық кері есеп. Оңтайландыру әдістері. Шешімнің функционалдығы Параболалық теңдеу үшін шекаралық кері есептің максимум принципі. Сандық шешу алгоритмдері. Ең жылдам түсіру әдісі. Итеративті әдістер.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Стационарлы емес физикалық үрдістерді математикалық модельдеу
Пәннің мақсаты: математикалық әдістердің көмегімен стационарлық емес физикалық процестерді модельдеу қабілетін қалыптастыру. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: - математикалық физика теңдеулер жуықтап шешу үшін ақырлы-айырымдық әдістерін сипаттау. - көп өлшемді уақыт тәуелді дифференциалдық теңдеулер түрінде физикалық проблема үшін математикалық моделін таңдау; - сандық алгоритмі, компьютерде іске асыру үшін бағдарламаны жазу; - олардың физикалық мағынасының нәтижелерін талдау; - есептеу дәлдігін бағалау. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: физикалық процестерді математикалық моделін құру; математикалық моделін және сандық әдісін дұрыс таңдау; есептерді шешу үшін айырымдық схемалар мен алгоритмдерді құру; блок-схемалар мен бағдарламалық кодты құру; сызықты емес физикалық процестердің есептерін сандық моделдеу нәтижелерін талдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Физикалық химия процесстерін математикалық және компьютерлік модельдеу
Пәннің мақсаты: физикалық химия есебі үшін математикалық модельді әзірлеу қабілетін қалыптастыру; есептерді сандық шешу үшін алгоритм және бағдарлама; нәтижелерді, олардың физикалық мағынасын талдау; есептеу қателігін бағалау. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: - математикалық физиканың дифференциалдық теңдеулері түрінде физикалық химияның қойылған есептеріне арналған математикалық модельді таңдау; - компьютерде бағдарламаны жүзеге асыру үшін, тапсырмаларды сандық шешу алгоритмін құру.; - нәтижелерді, олардың физикалық мәнін талдау; есептеу қателігін бағалау. - физикалық химияның әртүрлі мәселелерін математикалық модельдер түрінде сипаттау; - физикалық есептерді сипаттайтын математикалық физика теңдеулерін шешу үшін сандық әдістерді қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Стационарлы емес үш өлшемді турбулентті ағындарды сандық модельдеу
Пәннің мақсаты: стационарлы емес үшөлшемді турбулентті ағындарды сандық моделдеу жүргізу қабілетін қалыптастыру; алынған нәтижелерге талдау жасау, есептеу экспериментін ұйымдастыру қабілетін қалыптастырады. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: - әртүрлі физикалық процестер мен математикалық модельдерді сипаттау; - физикалық есептерді сипаттайтын математикалық физика теңдеулерін шешу үшін сандық әдістерді қолдану, - жинақтылық мәселелерін, қолданылатын схемалар мен алгоритмдердің орнықтылығын, есептеу қателіктерін сипаттау; - стационарлы емес үшөлшемді турбулентті ағымдарды сандық моделдеуді жүргізу, есептерді шешу әдісін таңдау, сондай-ақ алынған нәтижелерге талдау жасау. - есептеу экспериментін ұйымдастыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Динамикалық жүйелердегі компьютерлік модельдеу
Пәннің мақсаты: тірі жүйелер физикасының мәселері қосымшаларындағы динамикалық жүйелер мен сызықты емес динамика теориясы саласындағы білімді қалыптастыру; қолданбалы есептерді шешу қабілеті; динамикалық жүйелерді сәйкестендіру және шешім қабылдау әдістерін меңгеру қабілетін қалыптастырады. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: - дифференциалдық теңдеулердің сапалы теориясының негізгі ережелерін, динамикалық жүйелер теориясының терминдері мен тәсілдерін сипаттау; - жүйелік талдау және жүйелер теориясы бойынша теориялық есептерді шешу, - фазалық жазықтықта және үшөлшемді фазалық кеңістікте динамикалық жүйелерді аналитикалық және сандық зерттеу есептерін құрастыру және оларды шешудің барабар теориялық және сандық әдістерін таңдау. - тірі жүйелер модельдерінің тепе-теңдік күйлерінің тұрақтылығына талдаудың аналитикалық әдісін меңгеру, модельдік жүйенің фазалық кеңістігіндегі орнықтылықты талдаудың компьютерлік әдістерін меңгеру. - ғылыми-зерттеу және қолданбалы міндеттерді шешу. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: динамикалық жүйе түсінігі, сызықтық және сызықты емес динамикалық жүйелер, шешімнің бар болуы және жалғыздығы, фазалық кеңістік, фазалық траектория және жартылай траектория, ерекше нүктелер, екі өлшемді және үш өлшемді жүйелердегі тепе-теңдік күйлерінің орнықтылығын іздеу және талдау, тірі жүйелердегі тепе-теңдік жағдайын анықтау, бифуркация теориясының элементтері, құрылымдық тұрақтылық және бифуркация.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Деформацияланатын орталардың сызықты емес теориясы
Пәннің мақсаты: докторанттардың жаңа сапалы деңгейде процестер мен құбылыстарды моделдеуде практикалық қолдану үшін сызықты емес деформацияланатын орта теориясы бойынша білімін қалыптастыру. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: - деформацияланатын орталардың сызықты емес теориясының ұғымдық аппаратын қолдану қабілетін және терең түсінігін көрсету.; - деформацияланатын орталардың сызықты емес теориясының негізгі теңдеулері; - сызықты емес міндеттерді, шекаралық жағдайларды, сыртқы және ішкі күштерді жіктеу; - бейсызық тұрғыдағы әртүрлі деформацияланатын ортаның кернеулі-деформацияланған жағдайына сыни талдау жүргізу; - В. В. Новожиловтың бейсызық теориясының негізгі арақатынасын, принциптері мен әдістерін қолдана отырып біртұтас ғылыми еңбек жасау. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: В. В. Новожиловтың сызықты емес теориясының негіздері, сызықты емес қойылымдағы ортаның кернеулі-деформацияланған жағдайы; сызықты емес теорияның негізгі жорамалдары; орта теңдеулері және жиектік жағдайлар; В. В. Новожиловтың оңайлатуларының физикалық мәні; әртүрлі процестер мен құбылыстарды модельдеу үшін сызықты емес теорияны қолдану.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Студентке бағдарланған оқыту және оқу саласындағы бағалау принциптерін ескере отырып оқу сабақтарын ұйымдастыру және өткізу, сондай-ақ білім, ғылым және инновация интеграциясын ескере отырып оқытылатын пәндер бойынша оқу-әдістемелік материалдарды әзірлеу.
- Студенттерге арналған тәрбиелік және сыныптан тыс іс-шараларды өткізу, білім беру ортасы мен ұйымдық мәдениетті қолдау және дамыту, сондай-ақ академиялық адалдық пен адалдық принциптерін сақтау, мамандықтағы (жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру саласындағы) жаңалықтарды білім беру жүйесіне экстраполяциялау процесс.
- Ғылыми зерттеулерді жүргізу және жаңа іргелі және қолданбалы нәтижелерді алу, мамандандыру саласындағы зерттеулердің бекітілген бағытына сәйкес ғылыми-аналитикалық зерттеулерді жоспарлау.
- Ғылыми мәселелер мен есептердің концептуалды және теориялық үлгілерін жасауда әртүрлі физикалық процестердің мазмұны, механизмдері мен заңдылықтары туралы түсініктерді пайдалану.
- Қолданбалы және инженерлік есептерді талдау және шешуде ақпараттық және білім беру технологиялары негізінде білімдерін кеңейту дағдыларын көрсете отырып, математикалық, сандық және компьютерлік модельдеу әдістерін қолдану.
- Өңдеу өнеркәсібінде және басқа салаларда математикалық модельдеу және сандық тәжірибелерді қолдану арқылы зерттеу нәтижелерін енгізу бойынша жобаны құру және ұсыныстар әзірлеу.
- Есептерге терең талдау жасау, есептерді тұжырымдау және негіздеу, ғылыми-зерттеу іс-әрекеті барысында олардың ғылыми мәнін анықтау және оларды шешу үшін сәйкес математикалық аппаратты пайдалану.
- Физикалық химия, кинетика, қатты дене динамикасы және турбуленттік ағындар динамикасының процестерін сипаттайтын есептерді шешу үшін математикалық және компьютерлік модельдер жасау.
- Өндірістік, технологиялық, стационарлы емес физикалық процестердің құрастырылған математикалық үлгілерін талдау, жобалау және сандық тәжірибелерді жүргізу.
- Қолданбалы есептерді шешу үшін сандық әдістер, есептеу сұйықтығының динамикасы, турбулентті модельдеу, физикалық, сызықтық емес технологиялық процестер және күрделі жүйелер бойынша іргелі білімді қолдану, ғылыми зерттеулер мен эксперименттер жүргізу.
- Математикалық модельдеу, математика және механика саласындағы мемлекетаралық бағдарламаларды іске асыру мақсатында шетелдік серіктестермен бірігіп ғылыми зерттеулер жүргізу, ғылыми семинарлар мен конференцияларға қатысу, ғылыми қоғамдастықпен халықаралық байланыстар орнату.
- Әлеуметтік, этникалық, діни және мәдени ерекшеліктерді шыдамдылықпен қабылдай отырып, ұжымда жұмыс жасаңыз, өз іс-әрекетіңізді, ұжымның қызметін сыни тұрғыдан бағалаңыз, өзіңізді дамытудың, біліктілігіңізді арттырудың жолдарын белгілеңіз және құралдарды таңдаңыз.