Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

7M02314 Орыс филологиясы в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Білім беру бағдарламасы зерттеу, оқытушылық және баспа қызметімен айналысуға қабілетті маманның жеке басын қалыптастыруға бағытталған. Теориялық және практикалық дайындық түлектерге ғылыми және білім беру саласында, сондай-ақ баспа, журналистика, мәдениет және өнер саласында жұмыс істеуге мүмкіндік береді.
  • Академиялық дәреже Магистратура
  • Оқыту тілі Русский
  • Оқу мерзімі 2 года
  • Кредиттер көлемі 120
  • Білім беру бағдарламаларының тобы M060 Филология
  • Дайындық бағыты 7M023 Тілдер және әдебиет

Пәндер

  • Сыртқы лингвистиканың жаңа бағыттары

    Пәннің мақсаты: антропоцентризмнің философиялық идеяларымен лингвистиканың ғылыми парадигмасының өзгеруінің тұжырымдамалық көзқарасын қалыптастыру. Оқу курсы лингвистикалық зерттеудің теориялық және әдіснамалық негізін құрайды. Пән сыртқы лингвистиканың пәнаралық бағыттарын зерделеуге, оларды ғылыми зерттеу объектілері, әдістеме және метатіл бойынша саралауға; жоба форматында өзіндік магистрлік зерттеудің ғылыми-әдістемелік тұжырымдамасын әзірлеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Көркем әдебиеттің семиотикасы

    Пәннің мақсаты: мәтінді талдау үшін семиотиканың практикалық әдістері мен әдістерін қолдану қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы мәдени-семиотикалық көзқарас тұрғысынан мәтінді талдау дағдыларын қалыптастырады. Пән коммуникативті жүйелер мен қарым-қатынас процесінде қолданылатын белгілерді (Ю.М. Лотман бойынша), әртүрлі белгілер жүйелерінің ерекшеліктерін, оларды түсіндіруді, семиотикалық талдау әдістемесін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Орыс әдебиетінің мифопоэтикасы

    Пәннің мақсаты: орыс әдебиетінің шығармаларын зерттеуде мифопоэтикалық тәсілді қолдану қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы көркем мәтіндегі мифологем мен символдарды талдау және түсіндіру дағдыларын қалыптастырады. Пән қазіргі әдебиеттанудағы миф пен оның семиотикасын, мифі мен мифопоэтикасын зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Басқару психологиясы

    Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды жеңу, өзін-өзі дамыту және өзін-өзі таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)

    Пәннің мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жүргізу үшін білім мен практикалық дағдылар жүйесін қалыптастыру. Пән ғылыми зерттеулер жүргізу процесін; мақсаттары мен міндеттеріне барабар зерттеу әдістерін таңдауды; ғылыми құжаттамаға қойылатын талаптарды; ғылыми зерттеулерде жасанды интеллектті пайдалану үрдістері мен перспективаларын; ғылыми зерттеулер нәтижелерін коммерцияландыру процесін зерделеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Шетел тілі (кәсіби)

    Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Филологиядағы ғылыми зерттеудің технологиясы

    Пәннің мақсаты: ғылыми зерттеулер жүргізу үшін әдіснаманың заманауи ғылыми бағыттары контекстіндегі филологиялық зерттеулердің ғылыми парадигмасы туралы түсінік қалыптастыру. Пән филологиялық зерттеулерде қолданылатын инновациялық, ақпараттық және цифрлық технологияларды игеруге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Когнитивтік лингвистика

    Пәннің мақсаты: қазіргі лингвокогнитологияда қабылданған әдістерді, әдістер мен әдістерді қолдана отырып, ғылыми лингвистикалық зерттеу жүргізу қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы орыс тіліндегі тұжырымдамалау, тұжырымдаманы вербализациялау процесін түсінудің теориялық негізін құрайды; орыс мәдениетінің негізгі тұжырымдамаларымен, олардың құрылымымен, тұжырымдамалық талдау әдістемесімен таныстырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Коммуникативтік лингвистика

    Пәннің мақсаты: әртүрлі қарым-қатынас жағдайларында тиімді жазбаша және ауызша қарым-қатынас жасау қабілетін қалыптастыру. Пән коммуникативті лингвистиканың теориялық негіздерін; коммуникацияның тиімділігіне қол жеткізуге ықпал ететін тактикалар мен стратегияларды; сөйлеу актілерінің әртүрлі түрлерін; тілдің коммуникативті компоненттерін (физикалық, әлеуметтік, психологиялық, физиологиялық, контекстік) зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Жоғары мектептің педагогикасы

    Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Гендерлік әдебиеттану

    Пәннің мақсаты: әдебиеттану саласында гендерлік зерттеулер жүргізу қабілетін қалыптастыру; әдеби мәтіндердегі «әйел» және «ер» әлеуметтік конфигурацияларын анықтау. Оқу курсы мәтінді талдау дағдыларын ондағы еркектік пен әйелдік, ерлер мен әйелдердің стереотиптері тұрғысынан қалыптастырады. Пән гендерлік теорияның негізгі мәселелері мен ұғымдарын, мәтінді талдау әдістемесін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Ғылым тарихы мен философиясы

    Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Тіл білімінің жаңа парадигмалары

    Пәннің мақсаты: білімнің антропоцентристік парадигмасы аясында лингвистикалық зерттеу жүргізу қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы лингвистикалық зерттеудің теориялық және әдіснамалық негізін құрайды. Пән қазіргі ғылыми бағыттар мен лингвистика мектептері шеңберінде тіл фактілерін талдаудың жаңа технологиялары мен әдістерін, лингвистикалық құбылыстарды талдау принциптерін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Әдебиеттанудың жаңа парадигмалары

    Пәннің мақсаты: білімнің жаңа ғылыми парадигмалары аясында әдеби зерттеулер жүргізу қабілетін қалыптастыру. Пән көркем шығарманы талдаудың жаңа технологиялары мен әдістерін тұрғысынан зерттеуге бағытталған эстетика, нарратология, мәтін герменевтикасы, семиотика және постструктурализм. Оқу курсы әдеби зерттеудің теориялық және әдіснамалық негізін құрайды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Шетелдік орыс әдебиетінің көркем дискурсы

    Пәннің мақсаты: әдеби зерттеу жүргізу үшін орыс шет елдерінің әдебиетіндегі көркем дискурстың алуан түрін бағалау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы орыс эмиграциясының көрнекті өкілдерінің авторлық сана формаларын талдаудың теориялық және әдіснамалық негіздерін қалыптастырады. Пән метрополия мен орыс шет елдерінің әдебиетінің көркем дискурсын салыстырмалы-салыстырмалы аспектіде, орыс эмиграциясының аға буыны прозасының көркемдік дискурсының ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Лингвистикалық имиджелогия

    Пәннің мақсаты: қолданбалы филологиялық зерттеулерде дәстүрлі және инновациялық ғылыми әдістер мен технологияларды қолдану қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы тіл мен сөйлеу арқылы имиджді қалыптастыру процесінің теориялық-әдіснамалық негізін және аспаптық базасын қалыптастырады. Пән сөйлеу имиджін құрудың технологиялық бағдарламасын диагностикалау процесін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Мәтін лингвистикасы

    Пәннің мақсаты: біртұтас мәтінді құрудың заңдары мен механизмдерін білу негізінде мәтіндердің әртүрлі функционалды-семантикалық түрлерін құру қабілетін қалыптастыру. Пән мәтіннің лингвистикасының негізгі ұғымдарын, мәтіннің белгілерін, оның семантикалық категориялары мен коммуникативті-прагматикалық жағын, мәтін құрылымын, мәтіннің функционалды-семантикалық түрлерін (сипаттау, баяндау, пайымдау) зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Модернизмнің философиялық дискурсы

    Пәннің мақсаты: әдеби зерттеу жүргізу үшін орыс модернизмінің философиясы мен поэтикасын сипаттау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы әдебиет тарихындағы модернизмнің орнын түсінудің теориялық негізін құрайды. Пән модернизмнің ХХ ғасырдың жаңа өнері ретіндегі принциптері мен эстетикалық міндеттерін зерттеуге; модернизм мен классикалық әдебиет ұғымдарын салыстыруға; модернистердің шығармаларына талдау жүргізуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Юрислингвистика

    Пәннің мақсаты: тіл мен құқық қиылысындағы мәселелерді шешуде құқықтық нормативтік актілерді, құқықтық мәтіндерді талдау дағдыларын қалыптастыру. Келесі тақырыптар қарастырылады: институционалдық коммуникативтік жағдай үдерісіндегі жалпы және кәсіби құзыреттілік, құқықтық дискурс; нақты жағдайдағы құқықтық дискурс, институционалдық, ақпараттық, аргументативті, орындаушылық, баяндау, сугестивтік, персуазивтік, интертекстуалдық, мәтіндердің конвенциялық критерийлері.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Дискурстың зерттеу технологиялары

    Пәннің мақсаты: лингвистиканың дұрыс таңдалған және дұрыс қолданылатын тұжырымдамалық және әдіснамалық аппараты негізінде қоғамда жұмыс істейтін мәтіндерді әртүрлі көздерден талдау қабілетін қалыптастыру. Пән институционалдық дискурсты әлеуметтік практика құралы ретінде; дискурстық әсер ету технологияларын; бұқаралық санаға әсер ету стратегияларын; әсерді күшейтудің тілдік құралдарын зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Көркем мәтіннің герменевтикасы

    Пәннің мақсаты: әр түрлі стильдегі және жанрдағы мәтіндермен жұмыс жасау қабілетін қалыптастыру: оларды объективті түрде түсіндіру және түсіну. Оқу курсы талданған мәтінге түсініктеме құру, ауызша сөйлеу және желілік коммуникация мәтіндерін түсіну дағдыларын қалыптастырады. Пән мәтін құру процесін, мәтінді түсіну процесін, түсінудің герменевтикалық процедураларын, «мәтін - мағына» ұғымдарының арақатынасын зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Шығыс әдеби Ренессансы

    Пәннің мақсаты: әдеби зерттеу жүргізу үшін Ренессанс дәуіріндегі шығыс әдебиетін сипаттау қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы рухани-эстетикалық тұрғыдан шығыс әдебиетінің даму процесін түсінудің теориялық негізін құрайды. Пән шығыс әдебиеті жанрларының даму жолдарын, шығыс әдебиетінің өзара әсері мен өзара әрекеттесуі контекстіндегі шығармалардың идеялық мазмұнын зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • Филологиялық мәселелерді ғылыми зерттеуде, сондай-ақ оқыту процесінде гносеологияның, ғылымның тарихы мен философиясының және басқару психологиясының теориялық-әдіснамалық принциптерін, тұжырымдамалық-терминологиялық аппаратын қолдану.
  • ЖОО-да оқытудың заманауи инновациялық технологияларын, жоғары мектеп педагогикасының психологиялық-педагогикалық білімдерін пайдалана отырып, филологиялық пәндер бойынша оқу сабақтарын өткізу.
  • Білім, ғылым және инновациялардың интеграциясын ескере отырып, филологиялық пәндер бойынша ғылыми және оқу-әдістемелік материалдарды әзірлеу.
  • Ғылым философиясының принциптерін, гуманитарлық білімнің қазіргі парадигмасын ескере отырып, ғылыми филологиялық мәселелерді дербес және өзіндік шешу.
  • Ғылыми-зерттеу қызметінде тілдік фактілерді талдаудың жаңа лингвистикалық технологияларын, әдістері мен әдістерін қолдану: дискурс-талдау, контент-талдау, логикалық-семантикалық модельдеу, трансформациялық талдау, статистикалық талдау, психолингвистикалық және социолингвистикалық талдау әдістері.
  • Көркем мәтінді талдаудың ең жаңа әдеби технологияларын, методика мен әдістерін қолдану: мәтінішілік (имманентті) және контекстік талдау; өмірбаяндық, психологиялық, психоаналитикалық, архетиптік, феноменологиялық; ресми, құрылымдық; мәдени-тарихи, салыстырмалы, салыстырмалы-тарихи, әлеуметтанулық, мифопоэтикалық, мотивтік, интертекстуалдық; герменевтикалық.
  • Мақсатты аудиторияның қажеттіліктеріне және ғылыми-білім беру, қоғамдық-саяси, жарнамалық, желілік басылымның редакциялық саясатына сәйкес келетін өзекті және мазмұнды контентті дайындау үшін әртүрлі дереккөзден алынған ақпаратты жүйелеу және талдау.
  • Тілдік және стилистикалық нормалардың барлық түрлерін сақтай отырып, әртүрлі дереккөзден деректерді жинау, өңдеу, талдау негізінде баспа материалын жариялауға дайындау.
  • Тіл білімі мен әдебиеттанудың өзекті мәселелерін шешу үшін қоғамдағы дұрыс және толерантты өзара іс-қимылға, әлеуметтік өзара іс-қимылға және ынтымақтастыққа дайын болу.
Top