6B02304 Филология: қазақ тілі және түрік тілі в Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Филологиялық білімнің жалпы негіздерін, мәдени құндылықтарын меңгерген, филологияның даму мәселелерін шығармашылықпен шеше алатын, мәдениетаралық коммуникация саласында және әлеуметтік-гуманитарлық қызметтің басқа да салаларында ауызша және жазбаша аудармаларды жүзеге асыра білетін, ғылыми-гуманитарлық білім беру салаларында және ғылыми мекемелерде қызмет ете алатын кәсіби білікті мамандарды даярлау.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B037 Филология
-
ҰБТ-дағы пәндер Қазақ/Орыс тілі және Қазақ/Орыс әдебиеті
-
Білім беру саласы 6B02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 6B023 Тілдер және әдебиет
Пәндер
-
Экономика негіздері, кәсіпкерлік және қаржылық сауаттылық
Студенттер экономика мен кәсіпкерлік негіздерін, бизнесті жүргізудің негізгі нысандарын оқып, қаржылық сауаттылық деңгейін арттырып, оның ішінде жеке қаржылық жоспарлау саласында теориялық және практикалық білім алады. Олар мемлекеттің ақша-несие, фискалдық және әлеуметтік саясатының негіздерімен танысады. Тәжірибелік сабақтарда студенттер бизнес-жоспар құрастыру, жеке қаржылық жоспарды құру әдістері мен жинақтарды инвестициялау тәсілдерін, қаржы ұйымдарының қызметтерін пайдалана отырып кірісті арттыру әдістерін, қаржылық алаяқтықтан қорғау әдістерін, зейнетақы жүйесін, сақтандыру, банктер және банк ісі, ақша және қаржы әлеміндегі құқықтық қорғау дағдыларын игереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеулер және академиялық жазылым негіздері
Бұл курстың мақсаты зерттеу тәсілдері мен дағдыларын дамыту болып табылады. Курс барысында зерттеу этикасы қағидаттарын сақтай отырып, ақпаратты іздеу, сақтау, өңдеу, қорғау және тарату үшін түрлі ақпараттық-коммуникациялық технологиялар мен сервистерді пайдалана отырып, ғылыми зерттеудің негізгі әдістері игеріледі. Студенттер ақпаратты талдауды және жүйелеуді, өз идеяларын нақты құрылымдалған түрде жеткізуге, логикалық реттелген мәтін түрінде ұсынуды, академиялық жазудың ерекшеліктерін, академиялық адалдық қағидаттарына сәйкес жұмыстардың жазбаша түрлерін дұрыс жазу және ресімдеу тәсілдерін меңгереді. Академиялық адалдық қағидаттарына сәйкес жазбаша жұмыс түрлерін дұрыс жазу және рәсімдеу тәсілдерін үйренеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Түрік тіл (І деңгей)
Пәннің мақсаты: түрік тілінің фонетикалық және грамматикалық құрылымының негізгі ұғымдарын қалыптастыру, интонация, артикуляция және интонация ережелерін үйрету. Курс төрт негізгі тілдік жаттығуларда (айтылым, тыңдалым, оқылым және жазылым) коммуникативті дағдыларды дамытуға бағытталған. Пәнді оқу нәтижесінде студент сөйлеу әрекетінің төрт негізгі формасын қалыптастырады (айтылым, тыңдалым, оқылым және жазылым).
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Әдебиеттануға кіріспе
Курс әдеби шығармалардың мәнін, шығу тегі мен дамуы туралы, оның әдеби шығарылымы, оның принциптері мен әдістері туралы ғылыми пәннің негіздерімен танысу, әлемдік әдебиеттің заманауи даму үрдістерін түсінуге арналған материалды анықтайды, әдеби мәтінді барабар түсіндіру тетіктерін талқылайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Экология және өмір сүру қауіпсіздігі
Тірі ағзалардың, әртүрлі ұйымдастыру деңгейлеріндегі экожүйелердің, жалпы биосфераның негізгі өмір сүру заңдары, олардың тұрақтылығы. Биосфера компоненттерінің әрекеттестігі және адамның шаруашылық қызметінің, әсіресе, табиғатты қарқынды пайдалануды жағдайындағы экологиялық салдары. Әртүрлі елдерде және Қазақстан Республикасында тұрақты даму тұжырымдамалары, стратегиялары мен практикалық тапсырмаларының заманауи түсінігі. Өмір сүру қауіпсіздігі, оның негізгі ережелері. Тәуекелдер, төтенше жағдайлар. Тәуекелдерді талдау, тәуекелдерді басқару. Адам қауіпсіздігінің жүйелері. Заманауи тепе - теңсіздік факторлары. Әлеуметтік, діни, саяси, экономикалық қауіптер, күнделікті өмірдегі қауіптер Қауіпсіздік мекемелерінің жүйесі және олардың қызметін құқықтық реттеу
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Базалық түрік тілі A1, A2
Курстың мақсаты – түрік тілінің бастапқы деңгейін оқып-үйрену, студенттерді түрік тілімен (фонетика, негізгі грамматика, оқу, лексика, аударма) таныстыру, сонымен қатар әлеуметтік-коммуникативтік мәселелерді шешу үшін тіл негіздерін, зерттелетін тақырыптар аясындағы мәселелерді меңгеру. Курс барысында студенттер грамматикалық материалдармен, тақырып бойынша тапсырмалар және тақырыпты бекітуге арналған жаттығулармен жұмыс жасайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазіргі әдеби процесс
Қазіргі әдеби процесс пәнінің мақсаты - әдебиеттің ерекшеліктері мен даму заңдылықтарын, көркемдік әдіс, стиль, жанр мәселелерін, көркем туындының құрылысын, сюжетін қарастыру, әдебиет туралы ғылымның көркемөнер теориясы, эстетика ғылымдарымен байланысын талқылау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Дінтану
Діннің мәнін, оның құрылымын, функциялары мен қоғам мен адам өміріндегі рөлін, оның тарихи даму ерекшеліктерін, Қазақстан дінінің қалыптасуы мен динамикасын, дін саласындағы мемлекеттік саясаттың мәнін зерттеу. Конфессияаралық диалог, діни жағдайды талдау және бағалау, сыни ойлау дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Әдістері: проблемалық оқыту, салыстыру, талдау, герменевтикалық әдістер, эссегерменевтикалық әдістер, эссе
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Құқық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері
Курс барысында студенттер заңнаманың негізгі теориялық ережелері саласындағы білімді игереді, қолданыстағы заңнаманың күрделі жүйесін саралауды үйренеді, сондай-ақ құқықтық мәдениет деңгейін арттырады. Пәнді зерделеу барысында сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрестің себептері, алғышарттары, негізгі әдістері мен нысандары, қазіргі қоғамда сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру мәселелері, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың әлеуметтік, экономикалық, құқықтық, адамгершілік-этикалық әдістері мен нысандары қарастырылады
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Цифрлық технологиялар мен жасанды интеллект
Бұл курстың мақсаты академиялық және болашақ кәсіби қызмет міндеттерін шешуде цифрлық ақпараттық-коммуникациялық технологияларды, жасанды интеллектті, Интернет желісінің ресурстарын қауіпсіз және тиімді пайдалану үшін қажетті құзыреттерді қалыптастыру болып табылады. Студенттер заманауи технологиялар мен жасанды интеллекттің, оның ішінде Интернет-технологиялар мен қоғамның даму үдерістеріндегі өтпелі цифрлық технологиялардың орны мен рөлі, оқу-танымдық және болашақ кәсіби қызметтің міндеттерін шешу құралы ретінде цифрлық технологиялар мен ЖИ-ті қолданудың практикалық дағдыларын қалыптастыру тәсілдері туралы біледі
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Түрік фольклоры
Пәннің мақсаты – студенттерде түрік фольклорының қалыптасуы, дамуы, таралуы мен сақталуының көп қырлы табиғаты мен ерекшеліктері туралы түсінік қалыптастыру. Пән түрік әдебиетіндегі фольклорлық шығармалардың мазмұны мен жанрлық ерекшеліктерін талдауға бағытталған. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер түрік фольклорының қалыптасуы мен даму кезеңдерінде жіктеуді үйренеді, түрік фольклорының негізгі спецификалық ерекшеліктерін айқындай алады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Базалық түрік тілі B1, B2
Курс мақсаты түрік тілінде сөйлеу мәдениетінің коммуникативтік дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Пәнді оқу кезінде білім алушылар түрік тілінің нормативтік, әдеби айтылуы мен фразалық интонациясын және олардың қарым-қатынас процесінде қолданылуын, коммуникативті жағдайларда қолдануға мүмкіндік беретін негізгі әлеуметтік-мәдени және елтанулық мәліметтерді үйренеді. Курс барысында диалог, әр түрлі жанрдағы мәтіндермен жұмыс жасау және композициялар мен презентациялар жасау арқылы түрік тілінің жазбаша және ауызша сөйлеуін жетілдіру көзделеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Түрік тілі (ІІ деңгей)
Пәннің мақсаты: студенттердің түрік тілінің грамматикалық құрылымы туралы білімдерін қалыптастыру, грамматикалық ережелерді үйрету, жазбаша тапсырмаларды орындау дағдыларын дамыту. Студенттердің белсенді және пассивті сөздік қорын кеңейту. Пән түрік тілінде күрделі сөйлемдердің қалыптасуын зерттеуге бағытталған; әр түрлі тақырыптағы күрделі мәтіндерді қолдана отырып, түрік тілін меңгеруге бағытталған. Пәнді оқу нәтижесінде білім алушы сөйлеу мен жазуда түрік тілінің грамматикалық ережелерін қолдана алады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қазіргі қазақ тілі фонетикасы мен лексикологиясы
Курста дыбыстық құрам, дыбыстардың акустико-артикуляциялық сипаттамасы, дыбыс тіркесімі, буын, екпін, сөз просодикасы, лексикологияның негізгі салалары: семантика, этимология, ономастика, фразеология т.б қарастырылады. Пәнді оқытуда баяндау, сұрақ-жауап, тестілік және деңгейлік тапсырмалар жүргізу, компонентті талдау әдістері қолданылады. Материалды меңгеру студентке қазақ тіл фонетикасының дыбыстары, сөз просодикасы, лексикологияның басты салалары: семантика, этимология, ономастика, фразеология, терминология т.б. туралы жүйелі білім береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Түрік әдебиетіне кіріспе
Пәнді игерудің мақсаты – студенттердің түрік әдебиетінің негізгі алғышарттары, түрік әдебиеті саласындағы алғашқы түсініктерін қалыптастыру; түрік әдебиетінің қалыптасуы мен тарихи даму жолдарының негізгі заңдылықтары, әдеби процесс мәселесі, әлемдік әдебиет жүйесіндегі орны және әртүрлі тарихи кезеңдердегі басқа да әдеби дәстүрлермен байланысы туралы түсінік алу болып табылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Халық ауыз әдебиеті
Қазақ фольклорын жеке пән ретінде оқыту арқылы халқымыздың сан ғасыр бойына жасаған рухани мәдениеті – фольклорлық мұраларды терең, жан-жақты таныстыру мақсат етіледі. Мазмұн-мәні терең, әрі көркем халық әдебиетін аса бағалы байлық ретінде оқыта отырып, оның өзінше сыр-сипатын танытып, жастарға тағылым беру көзделеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Орта ғасырлардағы қазақ әдебиеті
Курстың мақсаты – ХҮ ғасырға дейінгі әдебиет туралы ұғым қалыптастыру, әдебиеттің қалыптасу кезеңдерін жүйелеу, осы дәуір әдебиетінің өз ерекшеліктерін аңғарту, қазақ әдебиетінің кейінгі дәуірлермен байланысын ашу және ортақ ұқсастық-бірліктерін айқындау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Түркі тілдерінің салыстырмалы грамматикасы
Түркі тілдерін салыстыра зерттеу дамыған, жетілген, теориялық негізі қалыптасқан, белгілі бір жүйеге келген ғылым саласы екенін студенттерге түсіндіре отырып, оларға оны меңгерудің жолдары үйретіледі. Бұл студенттердің шығармашылық тұрғыдан ізденуіне, ғылыми жұмыстың әдіс-тәсілдерін меңгеруге көмектеседі, лингвистикалық талдауға, оны игеруге мүмкіндік туғызады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Коммуникативтік практикум
"Коммуникативтік практикум" пәнін меңгерудің мақсаты әртүрлі жағдайларда өз мінез-құлқын сезінуге және қолда бар жеке ресурстарды тиімді пайдалануға негізделген коммуникативті оқытуды жетілдіру болып табылады. Студенттердің коммуникативтік құзыреттілігі оқу, күнделікті және болашақ кәсіби қызметінде атқаратын әлеуметтік рөлдердің ерекшеліктерімен тікелей байланысты.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Түркітану
Курста түркі тілдері мен түркі халықтары, түркі жазуы және түркі тілдерінің классификациясы қарастырылады. Пәнді оқытуда баяндау, сұрақ-жауап, тестілік, деңгейлік тапсырмалар жүргізу әдістері қолданылады. Материалды меңгеру студенттерге түркі тілдері мен түркі халықтары, түркі жазуы және түркі тілдерінің классификациясы туралы жүйелі білім береді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Ежелгі және хандық дәуіріндегі әдебиет
Ежелгі және хандық дәуірдегі әдебиет пәні – әдебиеттану ғылымының құрамдас, негізгі бөлімі, қазақ халқының этникалық құрамына енген тайпалардың көне дәуірдегі әдебиеті, сондай-ақ ақын-жыраулардың әдебиеті, олардың ежелгі түркі ру-ұлыстармен бірге жасаған көркем сөз өнері. Пәнді меңгеру студенттерге аталған кезеңнің болмысын, сол уақыттағы әдебиет үлгілерін терең білуге ықпал етеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Базалық түрік тілі C1, C2
Курс академиялық деңгейде дайындалуға бағытталған және тілді кәсіби меңгерудің көрсеткіші болып табылады. Курс мақсаты-студенттерге түрік тілін кәсіби іс-әрекетте қолдануға үйрету, яғни оларда түпнұсқа тарихи әдебиеттерді түсіну дағдысын дамыту, оқылған материалды қысқаша және жалпылама түрде баяндау, аудару, сондай-ақ студенттерді мамандық бойынша әңгіме жүргізуге үйрету.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Орфография және пунктуация практикумы
Орфография және пунктуация практикумы практикалық тұрғыдан құнды. Болашақ тілші, журналист мамандарын сауатты жаза білуге, мәдениетті сөйлей білуге дағдыландыратын пәнді орфографиялық ережелер, тілдік норма, пунктуацияны оқытуға арналған. Пәнді оқыту барысында жаңа орфографиялық ережелерді меңгерту жоспарланған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазіргі қазақ тілі сөзжасамы мен морфологиясы
Курста қазақ тілінің сөзжасам жүйесі, сөз таптары, грамматикалық құрылысы қарастырылады. Пәнді оқытуда баяндау, сұрақ-жауап, тесті, деңгейлік тапсырмалар жүргізу, морфологиялық талдау әдістері жүргізіледі. Студенттер қазақ тілінің сөзжасам мен морфология мәселелерін, грамматикалық тәсілдер, сөз таптарын және морфологиялық талдауды меңгереді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ тілінің сөз тіркесі және жай сөйлем синтаксисі
«Қазіргі қазақ тілінің сөз тіркесі және жай сөйлем синтаксисі» пәні сөздік тұлғалардың бір-бірімен байланысу амалдарын, сөз тіркесі мен сөйлемді, олардың құрамы мен түрлерін ажыратуды, сөйлемдердегі синтаксистік синтагманы табуды, сөйлемдердің ірі бірліктерге бірігу тәсілдерін, ондағы жеке сөйлемдердің бір-бірімен қарым-қатынасын, оның тарихы мен нақты теориясын оқытады. Білім алушылар осы курстан алған білімін әдеби тіл нормасына сай сөйлеу мен жазу, тыңдау мен оқу дағдысында қолданады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Шығыс әдебиетінің тарихы
Пәнде өркениеттегі лайықты орындары белгіленген шығыс халықтарының әдебиеті, қазақ әдебиетінің тарихындағы шығыс әдеби үлгілерінің алар орны оқытылады. Пән тәуелсіз Қазақстан мен шығыс халықтарының әдебиеттерін сабақтастыра оқытып-үйрету арқылы сөз өнерінің жалпы адамзатқа ортақ көркемдік тереңдіктерін игерту мақсатын көздейді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Түрік тілінің фонетикасы мен лексикологиясы
Түрік тілінің фонетикасын зерделеу үшін қажетті негізгі ұғымдар мен терминологиялық аппараттарды қарастырады; мәдениетаралық коммуникациядағы қарым-қатынас мақсаттарын жүзеге асыруға мүмкіндік беретін деңгейде түрік фонемаларының ана тілінің фонемаларымен салыстырудағы артикуляциясының ерекшеліктері; түрік тілінің интонациялық дизайнының ана тілінің интонациясымен салыстырудағы ерекшеліктері; алған білімдерін ауызша сөйлеуді ауызша ресімдеуде және талдауда және шет тіліндегі мәтіндерді оқуда қолдануға, есту-айту дағдыларын меңгеруге үйретеді. Сонымен қатар студенттерде қазіргі түрік тілінің сөздік қоры мен құрылымы туралы түсінік қалыптастыру. Түрік тілінің лексикологиясы, сөздің салыстырмалы лексикалық мағынасы және олардың семантикалық құрылымының түрлері туралы түсінік беру. Пән түрік тіліндегі кірме сөздерді, қазіргі түрік тілінің семантикасын және оның түрлерін, мақал-мәтелдер мен сөз тіркестерін зерттеуге бағытталған. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер түрік тілінің сөздік қорын үйренеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
ХІХ ғасырдағы қазақ әдебиеті
ХІХ ғасырдағы қазақ әдебиеті – ұлттық сөз өнері тарихының елеулі бір кезеңін қамтитын пән. Пәннің мазмұнында ауызша дәстүрлі жыраулық және ақындық поэзияның табиғи сабақтастығы, көркемдік, стильдік сабақтастық мәселелері, кезең әдебиетінің қоғамдық-әлеуметтік оқиғалармен, құбылыстармен байланысы, ХІХ ғасырдағы қазақ әдебиетінің әлемдік озық көркемдік әдістермен, жанрлық-стильдік шеберлік үлгілерімен үндестігі, шығармаларындағы көркемдік шеберліктер оқытылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Академиялық түрік тілі
Курстың негізгі мақсаты студенттерді ғылыми жұмысқа дайындау, ғылыми мәтіндерді оқу, академиялық жазу, дәрістерді тыңдау және конспекттеу, іскерлік қарым-қатынасқа жетілдіру дағдыларын, көпшілік алдында сөз сөйлеу, келіссөздер, кеңестер өткізу, іскерлік хат алмасу, электрондық коммуникациялар және т.б., презентациялар мен семинарлар өткізуге, жалпы білім беру, ғылыми және халықаралық стандарттарға сай түрік тілін білудің кәсіби деңгейін қалыстастыру.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Лингвомәдениеттану
Курс лингвистика мен мәдениеттану ғылымдарының тоғысқан тұсы ғылымның жаңа саласы лингвомәдениеттанымды оқытуға бағытталады. Халық мәдениетінің тілдегі көрінісін зерделеу студенттерге үйретіледі. Курс барысында мәдениеттің тілдік тұлға қалыптастырудағы рөлі, тілдік категориялар мен концептілер, тілдің мәдениетті құру, сақтау, дамыту, тасымалдау құралы ретіндегі қызметі қарастырылады. Курс ғылымның жаңа саласындағы лингвомәдениеттануды зерттеуге бағытталған. Студенттерді оқыту тілінде халықтық мәдениеттің мәнерлілігін зерттеу. Курс барысында тілдік тұлғаны қалыптастырудағы мәдениеттің рөлі, тілдік категориялар мен концептілер, мәдениетті жасау, сақтау, дамыту, тасымалдау құралы ретінде тілдің қызметі қарастырылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ жазуының тарихы
Бұл курстың мақсаты филолог мамандарға өткен заманнан бері дамып келе жатқан түркі тілдерінің, атап айтқанда, қазақ тілінің графикалық жүйесінің қалыптасу тарихынан түбегейлі білім беруді көздейді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Шешендіктану
Курс кәсіби ұжымдағы коммуникация дағдыларын және коммуникативтік біліктерді қалыптастыруға бағытталған. Курстың міндеттері: сөйлеу ережелері мен нормалары туралы, әртүрлі коммуникативтік-сөйлеу жағдайларындағы тілдік мінез-құлыққа қойылатын талаптар туралы білімдерді меңгеру; практикалық сөйлеуге, сондай-ақ коммуникативтік-сөйлеу міндеттерін шешуге үйрету; студенттердің шешендік идеалын мәдениет компоненті ретінде тану.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Түрік тілінің морфологиясы
Пәннің мақсаты: түрік тілінің морфологиялық ерекшеліктері туралы ақпарат беру. Пән түбір сөздерінің, жұрнақтардың, туындылардың ерекшеліктеріне негізделген. Пәнді оқу нәтижесінде студент сөзжасамның ерекшеліктері мен тәсілдерін және түрік тіліндегі түбір мен қосымшалардың байланысын зерттейді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Іскерлік түрік тілі
Курс жоғары курс студенттерінің кәсіби қызметті жүзеге асыруы үшін қажетті түрік тілінде іскерлік қарым-қатынас дағдыларын дамытуға бағытталған. Курстың мақсаты - халықаралық іскерлік салада кәсіби міндеттерді іске асыру, іскерлік кездесулер, келіссөздер, презентациялар жүргізу үшін қажетті және жеткілікті деңгейде коммуникативтік дағдыларды дамыту.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Мәнерлеп оқу
Курс кәсіби ұжымдағы коммуникация дағдыларын және коммуникативтік біліктерді қалыптастыруға бағытталған. Курстың міндеттері: сөйлеу ережелері мен нормалары туралы, әртүрлі коммуникативтік-сөйлеу жағдайларындағы тілдік мінез-құлыққа қойылатын талаптар туралы білімдерді меңгеру; практикалық сөйлеуге, сондай-ақ коммуникативтік-сөйлеу міндеттерін шешуге үйрету; студенттердің шешендік идеалын мәдениет компоненті ретінде тану.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазіргі орфоэпия
"Қазіргі орфоэпия" курсында тіл біліміндегі орфоэпия саласының дамуы мен зерттелу деңгейі, орфоэпиялық заңдылықтар, соңғы жылдардағы тілдік қолданыстағы өзгерістер мен өзекті мәселелер қарастырылады. Курстың негізгі мақсаты - студенттерді орфоэпиялық норма бойынша сөз бен қосымшаның шегіндегі, сөз бен сөздің аралығындағы дыбыстар бір-біріне үндесіп айтылуын, орфоэпиялық норма заңдылықтарын сақтап тіл мәдениетін дамыту.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазіргі қазақ тілінің құрмалас сөйлем синтаксисі
«Қазіргі қазақ тілінің құрмалас сөйлем синтаксисі» курсы білім алушыларға қазіргі қазақ тілінің құрмалас сөйлем синтаксисі саласының қалыптасуы мен дамуы, зерттелуі жайынан түсінік беріп, құрмалас сөйлемнің түрлерін, олардың айырмашылықтары мен ұқсастықтарын көрсетеді, құрмалас сөйлемнің грамматикалық құрылысымен таныстырады және сөйлемнің актуалды мүшеленуін, суперсинтаксистік парадигмалар мен мәтін, оның негізгі ерекшеліктерін меңгертеді. Нәтижесінде студенттер әдеби тіл нормасына сай сөйлемдер түзіп, олардың қатысымдық қызмет атқарып отырғандығын түсінеді, білім алушылардың ауызша және жазбаша сауатты сөйлеу, жазу дағдылары жетіледі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
ХХ ғасыр басындағы қазақ әдебиеті (1900-1940)
ХХ ғасыр басындағы әдеби процестің, әдебиет пен тілдің тарихы әрі теориялық мәселелері зерделеніп, әдебиеттанудың қалыптасып дамуы сараланады. ХХ ғасыр басындағы әдебиеттің өркендеуіне негіз болған қоғамдық-санаткерлік, көсемсөздік міндеттердің нәтижелері салыстырмалы талдау арқылы түсіндіріледі. ХХ ғасыр басындағы қазақ әдебиетінің қалыптасу және даму кезеңдері, ақын-жазушылардың шығармашылығы меңгеріледі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ әдеби сынының тарихы
Бұл курста әдеби сынды әдебиет тарихының салалары, әдебиет теориясы сынды пәндермен тығыз байланыста оқыта отырып, студенттердің кәсіптік біліктілігін арттыру көзделеді. «Қазақ әдеби сынының тарихы» пәнінен студент-жастар қоғамдық, әлеуметтік, саяси, рухани т.б. өмір деректерінің ең бір қайшылықты, күрделі дәуірлерінен, қазақ әдеби сынының кәсіби тұрғыда қалыптасуы мен қазіргі жай-күйінен, сын жанрының теориялық негіздерінен жан-жақты мәлімет алып шығады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі қазақ әдебиеті және әдеби өлкетану
Бұл курста 1941-1990 жылдардағы қазақ әдебиетіндегі әдеби ахуал, поэзия, проза, драма, әдеби сын, көркем аударма және белгілі қаламгерлердің шығармалары, оқу-ағарту, мәдениет саласының түрлі мәселелеріне арналған еңбектері жан-жақты талданылады. Студенттер 1941-1990 жылдардағы қазақ әдебиетінің көркемдік дамуын айқындап, көркем шығармаларды талдай, әдебиетті қоғамдық ой-санамен қабаттастыра зерделей алады, олардың әлеуметтік көзқарастары қалыптасады. Пән жергілікті ақын-жазушылардың әдеби-шығармашылық мұрасын айқындайды. Поэзиялық, прозалық, драмалық шығармалар осы пәнде сарапталады. Білім алушылар жалпы қазақ әдебиетінің құрамдас бір бөлігі ретінде белгілі бір аймақтың, өлкенің әдеби шығармалары мазмұнымен танысу нәтижесінде рухани, мәдени өмір деректерімен танысады, қоғам дамуында орны бар белгілі адамдардың, өлкенің тарихи тұлғаларының көркем әдебиетте сомдалуымен, көркем шығарма арқауына айналған кейіпкерлер әлемімен танысуға мүмкіндік алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Қазіргі түрік прозасы
Түрік халықтарының заманауи көркем прозасының даму бағыттарын ашу, белгілі түркі прозашыларының шығармашылығын зерттеу. Қазіргі әдеби дамуды талдау бойынша теориялық еңбектерді игеру. Көрнекті жазушылардың өмірбаяндарын, шығармашылық ізденістерін, қазіргі түркі халықтарының әдебиеті кезеңінде жазылған және жарияланған, әдебиет тарихы мен процесінде ерекше орын алатын көркем шығармаларды, олар туралы іргелі зерттеулер мен еңбектерді қарастырады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Шетел әдебиетінің тарихы
Шетел әдебиетінің даму тарихын, әр кезеңдердегі әдебиеттің өркендеуіне үлес қосқан көрнекті өкілдердің, әдебиет қайраткерлерінің өмірі мен шығармашылығын жете таныстыру. Осы пәнді жүргізу барысында ақын-жазушылардың шетел әдебиеті классикасына енген шығармаларын студенттерге оқыту басты назарда ұсталады. Сол сияқты, шығармаларды мазмұндап қана қоймай, оны теориялық тұрғыдан жан-жақты талдау қарастырылған.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Түрік тілінің синтаксисі
Осы пәннің теориялық негіздерін, оның негізгі бірліктерін, олардың арасындағы байланыстар мен қатынастарды, түркі тілдерінде синтаксистік құрылымдарды қолдану ерекшеліктерін зерттеу. Түркітілдес сөз тіркестері мен сөйлемдерде ерекше белгілер, құрылым, құрам, байланыс әдістері мен байланыс формалары, құрмалас сөйлемнің негізгі белгілері, оның жай сөйлемнен айырмашылығы, құрамалас сөйлем түрлері қарастырылады. Күрделі синтаксистік конструкцияларды құрастырады, күрделі сөйлемді талдауды қарастырады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Мәтінтану
Текстологияның ғылым ретіндегі негізгі аспектілері, оның дамуының маңызды кезеңдері, негізгі категориялары мен ұғымдары, мәтінді зерттеу әдістері, мәтінді жариялау техникасы туралы түсінік беру. Мәтінді филологиялық оқу және сыни талдау ерекшеліктері туралы түсініктерін кеңейту. Әр заман мен халықтардың әдеби ескерткіштерін зерттеудегі мәтін тарихының маңыздылығын көрсету.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Көркем мәтінді лингвистикалық талдау
Бұл пән көркем шығарма, ондағы тілдік құралдардың көркем мазмұнды бейнелеуге қатысын, көркем мәтінде қолданылған тілдік құралдардың мағынасын, мәнін, эстетикалық қызметін айқындауды мақсат етеді. Курсты оқу барысында студент мәтінді тілдік талдау әдістерін, мәтін талдаудың лингвистикалық категорияларын, көркем мәтінді лексикалық-стилистикалық тұрғыдан зерттеудің әдістерін, ондағы грамматикалық тұлғалардың қызметін, бейнелеуіш тәсілдердің тілдік табиғатын меңгеру арқылы лингвистикалық талдаудың жолдарын, практикасын үйренеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Орыс әдебиетінің тарихы
Орыс әдебиетіне тарихи шолу жүргізіледі, әдеби шығарма жазу ерекшеліктеріне (көркем сурет, әдеби стиль, әдістеме), үздік үлгілі шығармаларға назар аударылады. Дәрістерге түсініктеме, әңгіме, сұрақтар мен жауаптар, сұрақтар, эксперименттер, статистика және т.б. кіреді. Студенттер орыс халық әдебиетінің қалыптасу және даму кезеңдерін, әдеби теория тұрғысынан орыс ақындары мен жазушыларының шығармаларының мазмұнын талдауды үйренеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Түркі халықтарының әдебиеті
Бұл курста түркі халықтары әдебиеті тарихының кезеңдері, қалыптасуы, әлем әдебиетіндегі алатын орны меңгертіледі. Студенттер пәнді оқу барысында ақын-жазушылардың шығармаларын кеңінен қарастыра отырып, өз ойларын қорытып айтуға, белсенді ойлауға, алған білімдерін жетілдіруге, ғылыми көзқарастарын кеңейтуге, іздене білуге үйренеді.
Оқу жылы - 3
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Этнолингвистика
Пәнді оқу барысында болашақ филолог маман болатын білім алушылар этнолингвистика ғылымының теориялық негіздерін меңгереді. Пәннің мазмұны студенттерді келешекте тілді этнос болмысымен сабақтастыра зерттейтін ғылыми бағытта ізденіс жасап, шығармашылық қабілеттерін ұштауға, біліктіліктерін шыңдауға бағыттайды, тіл білімінің жаңа саласымен, тың ғылыми дерек көздерімен таныстырады. Пән студенттерді тілдің терең мазмұндық құрылымын тануға, тілдің ұлттық табиғатын, ұлт өміріндегі рөлі мен қызметін әр қырынан сараптауға бағыттайды.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Қазіргі қазақ сатирасы
Пәнде қазіргі сатираның қоғамдық мәні мен кеңестік сатирадан айырмашылығы оқытылады. Студенттер сатираның мысал, эпиграмма, памфлет, фельетон, пародия, шарж, карикатура, анекдот сияқты жанрларын меңгереді, драматургиядағы сатиралық шығармаларды, көркем прозадағы сатиралық әңгіме, повесть, романдарды талдай алады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Когнитивті лингвистика
Пән когнитивті лингвистиканың зерттеу нысаны, міндеттері жайлы мағұлмат беріп, когнитивтік лингвистикаға тән категориялар, ғылым ретінде танылуы, оның ғылымдар арасында алатын орны, басқа ғылым салаларымен байланысы, оның зерттеу әдістері жайлы түсініктерін қалыптастыра отырып, студенттерді тілдің танымдық рөлін тануға, көркем шығарма тіліне концептуалдық талдау жасауға дағдыландырады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Түрік тілінің көркем аудармасы
Негізгі функциясы оқырманға көркем және эстетикалық әсер ететін көркем аударманың өзекті мәселелерін, тәсілдерін, мәтіндерді аудару ерекшеліктерін меңгеру. Бір тілден екінші тілге аударылған көркем шығармаларды қарау, дәл аударма, еркін аударма, оларды тиісті аударма түрлерінен ажырата білу. Аударма ісінің теориялық және әдіснамалық негіздерін ашу, түркі халықтарының мәдениетаралық коммуникациялары контекстіндегі аударманың ерекшеліктерін зерттеу.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Жалпы тіл білімі
Жалпы тіл білімі пәні студенттерді теориялық лингвистиканың ең негізгі, өзекті мәселелерімен таныстырады. Оларға жалпы тіл білімі ғылымның өткен тарихынан, қазіргі күйінен, негізгі бағыт-бағдарынан, ғылым алдында тұрған басты мәселелерінен жүйелі білім береді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Тіл теориясының негіздері
Курстың мақсаты-тіл теориясының негізгі түсініктері мен терминдерін және оның негізгі теориялық мәселелерін оқыту. Курсты оқу барысында студенттер нормативті және жиі кездесетін фонетикалық, лексикалық, грамматикалық құбылыстар енгізілген жаттығу жұмыстарын, А1, А2, В1, В2, С1 деңгейлерінде қарастырылатын тыңдалым, айтылым, лексико-грамматикалық жаттығулар мен жағдаяттар негіздерін практикалық түрде қарастырады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Филологияның қазіргі даму бағыттары
«Филологияның қазіргі даму бағыттары» пәнінде қазіргі тіл білімі мен әдебиеттану ғылымының салалары оқытылып, олардың даму бағыттары жетік меңгертіледі. Студенттер әдебиет пен тілді дәуірлерге бөлу теориясымен танысады,оларға тіл мен әдебиеттің қалыптасу тарихы, даму заңдылықтары мен қазіргі өзекті мәселелерінен жүйелі білім беріледі.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Қазақ тілінің стилистикасы
Курста қазақ тілі стилистиканың қалыптасуы, стилистиканың негізгі ұғымдары, функционалдық стильдер түрлері қарастырылады. Пәнді оқытуда баяндау, сұрақ-жауап, тесті, деңгейлік тапсырмалар жүргізу, стилистикалық талдау әдістері қолданылады. Материалды меңгеру студенттерге қазақ тілі стилистиканың қалыптасуы, негізгі ұғымдары, функционалдық стильдер түрлерін білуге мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдебиет теориясы
Курстың мақсаты - студенттерді әдеби тілдің даму заңдылықтарымен және көркем мәтіннің ерекшеліктерімен таныстыру, қазіргі заманғы әдебиет теориясының өзекті мәселелерін зерттеу. Курстың міндеттеріне әдебиет түрлері мен жанрларының жіктелуі, арнайы терминологиямен танысу кіреді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Драма поэтикасы
Драмалық поэтиканы оқытудың мақсаты: драматургиядағы көркемдік тәсілдердің жасалу тәсілдерін, мағынасын, драмалық түрлерге бөліну шарттарын оқып-үйрену. Студенттер драма жанрының дамуын әдебиет тарихымен ұштастыра талдаудың ғылыми принциптерін меңгеруге, драматургия жанрын құрайтын ұғымдар мен категориялармен танысуға, олардың сыншы шығармаларындағы қолданыс ерекшеліктерін оқып, зерделеуге үйренеді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ әдеби тілінің тарихы
«Қазақ әдеби тілінің тарихы» пәнінің мақсаты - әдеби тілге тән негізгі белгілер мен нормаларды, әдеби тілдің тарихи кезеңдерде қалыптасу, даму дәрежесі мен оның стильдік тармақтарын меңгерту. Пәнді меңгеру барысында білім алушыларда әдеби тіл ұғымы, сипаты, оның арналары, нормалары, қоғамдық қызметі, әдеби тілдің функционалдық стильдермен арақатынасы жөнінде білім және әдеби тілдің ерекшеліктеріне талдау жасай білу, коммуникативтік, әдеби тіл нормасына сай сөйлеу, әдеби тілдің стильдеріне сай тілдесім т.б. дағдылар қалыптасады. Пәнді оқытуда креативті оқыту, витагендік, проблемалық, дамыта оқыту т.б. оқыту технологиялары пайдаланылады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Мәтін лингвистикасы
"Мәтін лингвистикасы" курсы студенттердің тіл жүйесі туралы білімін жаңа объектіні оқу саласына қосу, тілдік бірліктердің иерархиясын-мәтінге айналдыру арқылы кеңейтуді мақсат етеді. Курс мәтіндік проблематиканың даму тарихымен және осы ғылыми бағыттағы қазіргі кезеңдегі мәтін лингвистикасының негізгі жетістіктерімен танысуды көздейді.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Әлеуметтік лингвистика
"Әлеуметтік лингвистика" пәні бойынша студенттер этнос аралық, тіл аралық қатынастарының тең әрі тұрақты дамуына ықпал ететін демократиялық бағыттағы тіл саясатымен, этнолингвистикалық, тілдік жағдаяттарымен танысады. Әлеуметтік лингвистиканың пәндік және теориялық ұғымдарынан, қазіргі проблемаларынан, сондай-ақ оның өзіндік зерттеу әдістерінен хабардар болады. Оқу пәннің мақсаты - қазақ тіл біліміндегі әлеуметтік лингвистиканың лингвосаяси сипаты мен маңызы тіл білімінің ғана емес, мемлекеттің де өзекті мәселесіне айналып отырғандығы саралау, қазіргі зерттеу бағыттарына назар аудару. Сонымен қатар, пән мазмұны бойынша студенттер қазақ тіл білімінде әлеуметтік лингвистиканың басты зерттеу бағыттары (мемлекеттік тілді ұлттық дамудың басты құралына айналдыруы, қостілділік, тіл саясаты, гендерлік лингвистика, тіл экологиясы, т.б.) мен қазіргі тіл білімінің антропоөзектік бағыттағы тың зерттеулермен танысады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Тәуелсіздік кезеңіндегі қазақ әдебиеті (1991 ж. кейінгі кезең)
Тәуелсіздік жылдарындағы қазақ әдебиеті пәні ХХ ғасырдың 90-жылдарынан бастап қазақ әдебиетін тереңдеп оқып үйренуді, осы дәуірдегі әдебиет өкілдерінің көркемдік ойлау жүйесін, ұлттық әдебиеттегі тарихи сабақтастықты, көркемдік мәселесін жан-жақты, ғылыми негізде меңгертеді. Студенттер шығармалардың басты идеялық бағыты, тақырыптық, мазмұндық мақсатын саралай алады.
Оқу жылы - 4
Семестр - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Әлеуметтік-саяси, экономикалық және құқықтық білім негіздерін пайдаланып және сыбайлас жемқорлыққа қарсы қағидаттарды ұстанып, қазақстандық қоғамның әлеуметтік, іскерлік, мәдени, құқықтық және этикалық нормаларына, принциптерге сәйкес әрекет ете отырып, адамгершілік және азаматтық ұстанымды дамыту.
- Қоғам мен табиғаттың тұрақты дамуын, толыққанды әлеуметтік және кәсіби қызметті қамтамасыз ету үшін салауатты өмір салтын ұстану.
- Нақты зерттеу міндеттерін шешу үшін академиялық адалдық принциптерін, деректерді жинау және талдау әдістерін пайдалана отырып, филология саласында зерттеулер жүргізу.
- Қазақ, орыс, шет тілдерін академиялық, кәсіби және арнайы мақсаттарда қолдану.
- Арнаулы кәсіби салаларда тіларалық аударма жасауды жүзеге асыру.
- Филология саласындағы мәтіндер мен зерттеу жұмыстарын сыни тұрғыдан талдау, ғылыми жобаларды әзірлеу және іске асыру, сондай-ақ ғылыми мақалалар мен баяндамалар жазу үшін филологиялық зерттеулердің тарихы мен әдістемесі туралы білімді және академиялық жазу мен ғылыми зерттеу дағдыларын қолдану.
- Көркем мәтіндерге лингвистикалық және әдеби талдау жүргізу, сондай-ақ мәтіндерді құру және түсіндіру барысын зерттеу үшін әдебиет теориясы мен мәтінтану салаларындағы білімді қолдану.
- Қазақ және түрік халықтарының ауыз әдебиетін талдап, мәдени-тарихи ерекшеліктерін анықтау және түсіндіру.
- Қазақ және түрік тілдеріндегі мәтіндерді, соның ішінде олардың фонетикалық, морфологиялық, синтаксистік және лексикалық аспектілерін талдау және түсіндіру үшін тілдік білімді қолдану.
- Қазақ және түрік тілдерін оқыту мақсатында дерекқорларды, электрондық ресурстар мен қосымшаларды құру және басқару, тілдік деректерді талдау және өңдеу, арнайы қолданбалар мен құралдарды әзірлеу үшін цифрлық технологиялар мен жасанды интеллектті қолдану.
- Қазақ және түрік әдебиетіндегі көркем шығармаларды ежелгі, хандық дәуірдегі және қазіргі заманғы мәдени-тарихи контексті ескере отырып түсіндіру.
- Оқытудың заманауи әдістері мен технологияларын пайдалана отырып, қазақ және түрік тілдерінің орфографиясы мен тыныс белгілері бойынша сабақтарды әзірлеу және өткізу.