Жаңа білім беру бағдарламасы

7M02204 Конфликтологиядағы діни бірегейлік в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті

Пәндер

  • Діни ілімдердегі әлеуметтік мәселелер

    Пәннің мақсаты: діннің қазіргі мәселелері, қоғамдағы діни ахуал, қазіргі әлемдегі діни ілімдердің рөлі мен орнын талдау. Пәнді игеру барысында қарастырылатын тақырыптар: діни қауымдастықтардың типологиясы: конфессиялар, шіркеулер, секталар; діннің әлеуметтік қызметі; діни ілімдердегі қоғамдық ұйымдардың және әлеуметтік жобалардың моделі, қазіргі заманғы Қазақстанда таралған ЖДА.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Этникалық және конфессияаралық қатынастардың қазақстандық үлгісі

    Пән мақсаты – этникалық және конфессияаралық қатынастарды реттеудің заманауи қазақстандық үлгісінің негізгі бағыттарын зерттеу. Пәнді игеру аясында қазақстандық қоғамның әлеуметтік-экономикалық және саяси өзгеруі жағдайында өзекті болып табылатын факторлар мен этноконфессиялық қатынастар, материалды жетістіктің критерийлеріне сай халықтың қабаттарға бөлінуі, діннің рөлі мен этностың маңызының артуы және миграциялық ағындарды күшеюі сияқты мәселелер қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Шетел тілі (кәсіби)

    Пәннің мақсаты – мәдениетаралық, кәсіби және ғылыми қызметте қарым-қатынас құралы ретінде шет тілін қолдану қабілетін қалыптастыру. Курс қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шет тілді білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Этно-діни бірегейлік мәселелері

    Пән мақсаты: мамандықтың біліктілік талаптары контекстінде құзіреттілік жүйесін қалыптастырудағы этно-діни бірегейлену мәселесін жүйелі түрде зерттеу. Пән аясында бірегейленудің теориялық-методологиялық жақтары; діни және этникалық бірегейлік; этникалық және конфессионалдық бірегейліктің өзара байланысы; исламдағы бірегейлену мәселесі; жаңа діни ұйымдардағы діни бірегейлену мәселесі; Қазақстандағы жаңа діни ұйымдар және бірегейлену мәселесі бойынша тақырыптар оқытылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Дінтанушының кәсіби қызметіндегі қақтығыс шешу

    Пәннің мақсаты - әлеуметтік-конфессиялық және басқа да қақтығыстардың мәні мен түрлерін ашу және сараптама жасау ісінде қақтығыстарды арбитражды шешу технологиясын игеру. Пәнді игеру барысында келесі аспектілер анықталатын болады: діни сипаттағы қақтығыстардың өзіндік, эмпирикалық зерттеулері, рухани мәдениет қақтығыстары; қазақстандық қоғамның рухани саласы, рухани саладағы қақтығыстарды талдаудың әдіснамасы мен әдістемесі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Мемлекеттік-конфессиялық қатынастардың құқықтық негіздері

    Пән мақсаты – мемлекеттік-конфессионалды қатынастардың құқықтық негіздері туралы бірегей білімдерді қалыптастыру. Пән отандық мемлекеттік-конфессионалды құқық тарихын, әлемнің түрлі елдерінде мемлекеттік-конфессионалды қатынастарды құқықтық реттеу туралы деректерді, түрлі құқықтық жүйелердегі ар-ождан бостандығы принципін іске асыру, діни сенім төзімділігі мен ар-ождан бостандығының Қазақстандағы құқықтық реформаларды жүзеге асырудағы талпыныстарын нақтылауға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Басқару психологиясы

    Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды шешу, өзін-өзі дамыту және таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағылшын тілінде)

    Пәннің мақсаты ғылыми зерттеу проблемалары мен міндеттерін тұжырымдау, тиісті әдіснаманы таңдау, зерттеу кезеңдерін анықтау, ұйымдарды, бөлімшелерді, қызметкерлер топтарын, жобаларды және желілерді басқару қабілеттерін қалыптастыру; ғылыми процестерді басқару және олардың тиімділігін бағалау үшін талдамалық материалдар дайындау, ғылыми бағыттар шеңберінде қоғам өмірінің әртүрлі салаларындағы процестерді талдау үшін эксперименттік әдістемелерді пайдалану.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Конфликтологияның тарихы және теориялық негіздері

    Пәннің мақсаты қазіргі қоғамдағы орын алған қақтығыстарды, оның тарихы мен теориялық негіздерін білу және түсіну. Курс барысында келесі тақырыптар қарастырылады: конфликтологияның пайда болуының тарихы; қақтығыс ұғымы, оның құрылымы; қақтығыстың пайда болуының қажетті және жеткілікті шарттары; қақтығыс динамикасы, даму кезеңдері; қақтығыстардың эскалациясы заңы; қақтығыстағы тұлғаның мінез-құлық стратегиясы; қақтығыстағы рационалды мінез-құлық.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Мәдениетаралық коммуникациялардағы қақтығыстар

    Пәннің мақсаты: мәдениетаралық коммуникацияның теориялық ережелері туралы түсініктерді қалыптастыру және мәдениетаралық қақтығыстардың себептерін түсіну және түсіндіру. Пәнді игеру барысында мәдениетаралық коммуникация теориясының негізгі ұғымдары мен түрлері; мәдениетаралық қарым-қатынасты шешу тәсілдері; адами қызметтің түрлі салаларындағы мәдениетаралық коммуникацияның рөлі; мәдениетаралық саладағы ғылыми-зерттеу қызметінің методологиясы және технологиясы қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Жоғары мектептің педагогикасы

    Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық құзыреттілікті, педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беруді дамытудың мегатенденцияларымен және Болон үдерісімен, оқытудың/тәрбиенің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін пайдалана отырып, дәріс, кураторлық шеберлікті меңгерумен танысуға бағытталған.нысуға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Ғылым тарихы мен философиясы

    Пәннің мақсаты – ғылымның тарихы мен философиясы, әлеуметтік-гуманитарлық білім әдіснамасы негізінде қазіргі теорияның шындықтарын талдау қабілетін қалыптастыру. Курс ғылыми білім жүйесі ретінде қазіргі ғылым философиясының терең түсінігін қалыптастырады. Пән өзінің тарихи динамикасына сай ғылыми білімнің даму заңдылықтары мен тенденцияларын зерттеуге және тарихи өзгеріп отыратын әлеуметтік-мәдени контексте қарастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Конфликтологиялық зерттеулердің әдіснамасы мен әдістемесі

    Пәннің мақсаты –конфликтологияның теориялық-әдіснамалық негіздерін түсіндіре отырып, халықтың қақтығысқа бейімдік потенциалының ғылыми зерттеу әдістемесі туралы түсінік беру және тәжірибеде қолдана алу дағдысын қалыптастыру. Курс қоғамдағы түрлі этникалық және діни конфликтологиялық құбылыстардың жағдайы туралы білімдер алуға бағытталған эмпирикалық конфликтологиялық зерттеулерді өткізудің әдіснамалық, әдістемелік және ұйымдастырушылық негіздерін оқытады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Дінтанулық сараптама әдістемесі

    Курстың мақсаты - діни сараптаманың негізгі қағидаттарына және заңнамалық базасына талдау жасау қабілетін дамыту. Курсты игеру барысында дінтаулық сараптама жүргізудің заңнамалық базасы, сараптама жүргізушілерге қойылатын талаптар және этикалық аспектілері, сараптама жүргізудің принциптері мен әдістері қарастырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Конфликтологиядағы діни бірегейлікті теологиялық негіздеу және түзету

    Пәннің мақсаты: діни бірегейлік феноменін, оның қалыптасу процесін, діни әлеуметтенуді, қайта әлеуметтенуді түсінуді қалыптастыру, ауытқыған діни мінез-құлық жағдайында діни бірегейліктің деструктивті нысандарын түзету әдістерін меңгеру. Курсты игеру аясында келесі тақырыптар қарастырылады: діни бірегейлік түсінік ретінде: ғылым және теология; діни сәйкестендіру; діни бірегейлікті құраушылар; діни бірегейлікті түзету.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Қазіргі заманғы геосаяси жағдайдағы діни үрдістер

    Пәннің мақсаты қазіргі заманғы геосаяси жағдайдағы діни үрдістерді әлеуметтік-философиялық талдау мен түсіндіру. Пән діни процестерді құрайтын негізгі қағидаттарды, қарастырылып отырған діни ұйымдардың айырмашылықтарына байланысты конфессиялық ерекшеліктерді есепке ала отырып олардың арақатынасы мен өзара шарттылығын; тұрақтылықты сақтаудағы дінаралық диалогты оңтайландырудың негізгі бағыттарын зерделеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Медиа, дін және қақтығыс

    Пәннің мақсаты діни бірлестіктер мен идеологияларға байланысты қақтығыстардағы медианың рөлі туралы түсініктерді қалыптастыру. Пән бұқаралық ақпарат құралдарындағы жарияланымдардың діни қақтығыстарды қалай ушықтыратынын немесе шешетінін түсіну үшін тарихи және заманауи зерттеулерді, сондай-ақ діни қақтығыстар туралы хабарлау этикасын, бұқаралық ақпарат құралдарының біржақтылығының әсерін, діни топтарды жұмылдыруда әлеуметтік медианы пайдалану ерекшеліктерін қарастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Қазіргі Қазақстандағы діни бірегейлік

    Пән мақсаты: ғылыми-теориялық зерттеулер барысында алынған нәтижелер бойынша өз бетінше эмпирикалық ұсыныстар бере алу қабілеттерін қалыптастыру. Пән аясында этносаяси үрдістер мен қазақстандық халықтың бірегейлену стратегиялары контекстіндегі этникалықты зерттеудің теориялық-әдіснамалық аспектілері, қазақстандық бірегейлену иерархиясы құрылымындағы этностық феномены, этникалық және ұлттық құндылықтарды когнитивті талдау бойынга тақырыптар қарастырылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Әлемдік діндердің медиативтік әлеуеті

    Пәннің мақсаты - ғылыми проблемаға технологиялық шешімдерді табу, «діни қақтығыстар» және «діни компонент» ұғымдарының анықтамаларын ажырату. Курс діни медиациядағы қақтығыстарды реттеудің негізгі тәсілдері мен әдістерін, діни көзқарастармен байланысты даулы жағдайларды шешу ісіндегі медиация институттарын, діни құрамы бар қақтығыстардың даму мүмкіндіктерінің пайда болу үрдістерін, діни қақтығыстар аясында медиация мүмкіндіктерін талдауға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Радикализация және дерадикализацияның ғылыми-әдістемелік аспектілері

    Пәннің мақсаты радикали-зацияның теориялық тәсіл-дері мен модельдерін, терро-ризмге қарсы құндылықтар-ды қалыптастыру принцип-терін, қоғамның зорлық-зомбылық идеологиясын тұрақты қабылдамауын түсіну. Пән радикалданудың субъектілерін, формалары мен белгілерін, радикалды насихатқа қарсы бағытталған тиімді контрнарративтерді, жастарды, оның ішінде әлеуметтік желілердегі радикалдану процесін зерделеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Діни қақтығыстарды шешу теориясы мен практикасы

    КурстыҢ мақсаты діни және конфессияаралық түсініктердің тұтас жүйесін қалыптастыру және қақтығыстарды шешу практикасын меңгеру. Пән діни қақтығыстарды шешудің негізгі заңдылықтарын, діни-саяси өзара іс-қимылдың түрлі үлгілерінің жұмыс істеу тетіктерін, діни жүйелер арасындағы өзара қарым-қатынастардың теориясы мен практикасын, дін және мемлекет арасындағы қатынастардың негізгі нысандары мен типтерін меңгеруге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Діни қақтығыстарды талдау және басқару әдіснамасы/ /

    Пәннің мақсаты әлеуметтік, кәсіби, полимәдениетті, полиэтникалық, поликонфессиялық қатынастарда қақтығыстарды шешу, реттеу және басқару тәжірибесін қалыптастыру. Пәнді игеру барысында келесі мәселелер қарастырылады: конфессияаралық толеранттылық ғаламдық мәселе ретінде, діни қақтығыстар түрлері, конфессияаралық қақтығыстардың себеп-салдарлары, діни фундаментализм, терроризм, экстремизм, сепаратизм себептері мен салдары, ХХ ғасырда орын алған ірі қақығыстар, діни қақтығыстарды реттеу.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • Қақтығыстардың сипатын, оның туындау себептерін және олардың әртүрлі әлеуметтік институттардағы ерекшеліктерін негіздеу;
  • Этностық саясаттың жалпы заңдылықтары мен өзіндік ерекшеліктерін логикалық талдау негізінде этносаралық және конфессияаралық проблемалар мен жанжалдарды шешу жолдарын болжау;
  • Шет тілдеріндегі діни, философиялық, мәдени-саяси, әлеуметтік-психологиялық әдебиеттерді талдау;
  • Дiни мәселелерде де, қоғамда да да диалогқа, толеранттылық пен ымыраға қол жеткiзу үшiн жағдайлар жасауға бағытталған әлеуметтiк бағдарламаларды iске асыру;
  • Ғылыми зерттеулер жүргізу әдістері мен стратегиялары және ғылымның даму заңдылықтары туралы негізгі мәселелер мен пікірталастарды жүйелеу;
  • Жанжал туралы түсініктердің эволюциясы, жанжалдың табиғаты, оның құрылымы, түрлері, себептік факторлары, динамика ерекшеліктері, әртүрлі салалардағы жанжалдардың ерекшеліктері, олармен жұмыс істеудің ықтимал тәсілдері, олардың берік шешілуін қамтамасыз ететін жағдайлар туралы білімді жіктеу;
  • Қоғамдағы жанжалдардың жай-күйін төмендетуге, қоғамның барлық салаларында тұрақтылық пен бейбітшілікті арттыруға бағытталған тиісті бағдарламалар дайындауға қатысу;
  • Этникалық және діни ұйымдардағы жанжалдар туралы өз тұжырымдамасын әзірлей отырып, жанжалдық әлеуетке қатысты сараптамалық рәсімдерді жүргізу;
  • Білім, ғылым және инновациялардың интеграциясын ескере отырып, оқытылатын дінтанулық пәндер бойынша оқу-әдістемелік материалдарды әзірлеу;
  • Зерттеудің қазіргі заманғы әдіснамалық қағидаттары мен әдістемелік тәсілдерін пайдалана отырып, дін саласындағы өзекті мәселелер бойынша оқу және әдістемелік әзірлемелер, ұсынымдар жасау.
Top