Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

7M08401 Балық шаруашылығы және өнеркәсіптік балық аулау в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті

Пәндер

  • Жоғары мектептің педагогикасы

    Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Гидробионтарды өсіру биотехнологиясы

    Курста омыртқасыз гидробионттардың құнды кәсіптік түрлерінің: шаяндар, асшаяндар, мидиялар, моллюскалар биологиясы қарастырылады. Гидробионттардың таралуы, жіктелуі, бағалы омыртқасыз гидробионттардың популяцияларының қазіргі жағдайы туралы мәліметтер келтіріледі. Гидробионттардың кең тараған түрлерінің негізгі биотехникалық процестерінің технологиялық параметрлері зерттеледі. Өнеркәсіптік шаруашылықтардың типтері қарастырылады, құрылғылар мен техникалық жабдықтар, тағамдық және қоректік маңызы бар омыртқасыз гидробионттарды өсіру бойынша техникалық жабдықталуы толық сипатталады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ғылым тарихы мен философиясы

    Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Суқоймалардың экологиялық экспертизасы

    Пәннің мақсаты-омыртқасыз гидробионттардың бағалы кәсіптік түрлерінің биологиясы мен экологиясын, гидробионттардың бағалы түрлерінің таралуын және қазіргі заманғы жай-күйін, гидробионттардың фондық түрлерінің негізгі биотехникалық процестерінің технологиялық параметрлерін, құрылғылар мен құрылғыларды, азық-түлік, жемдік омыртқасыз гидробионттарды өсірудің техникалық жабдықталуын егжей-тегжейлі сипаттау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазақстанның су биоресурстарын тиімді пайдалану проблемалары

    Пәннің мақсаты - Қазақстан Республикасы cу ресурстарының экологиялық және экономикалық проблемаларын шешуге бағытталған, Қазақстанның су биоресурстарын ұтымды пайдалану проблемаларын қарастыру, халық тұтынатын тұщы су мәселелерін зерделеу, сол табиғи су айдындары – өзендер мен көлдер болып табылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Балық шаруашылығындағы биотехнология

    Бұл курста балық өсіру кәсіпорындарында өндірістік процестерді жақсартудың заманауи әдістері мен тәсілдері қарастырылады. Ғылыми – техникалық және инновациялық жұмыстардың нәтижесіне негізделген жаңа технологиялардың толық сипаттамалары беріледі. Мәселелердің шешілуінің экономикалық жақтары қарастырылады, өнімнің өзіндік құнын төмендетіп, аквакультураның жоғары технологиялық әдістері арқылы әр түрлі типтегі балық өсіру кәсіпорындарында экономикалық кірісті ұлғайтудың мысалдары беріледі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Гидробионттардың даму заңдылықтары

    Пәннің мақсаты-гидробионттардың эмбриональды және эмбрионнан кейінгі даму заңдылықтары, гидробионттардың өсуі мен дамуына әсер ететін факторлар, Ұрықтың даму ерекшеліктері, бастапқы жыныс жасушаларының жеке бағыттары, гаметогенез, балықтардың жыныстық циклі, гидробионттардың ұрықтану және көбею түрлері, сперматогенез, онтогенез кезеңдері, балықтардағы эмбриональды және эмбрионнан кейінгі кезеңдерді анықтау әдістері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Гидробионт түрлері мен популяцияларының экологиялық құрылымы

    Пән гидробионттар популяциясының классификациясы мен типтерін, олардың экологиялық, статикалық, динамикалық және этологиялық құрылымын, гидробионттар популяциясының санын реттеу механизмін, популяциялық динамика санының типтерін, сонымен қатар, әртүрлі экологиялық факторлардың әсерінен экожүйелердің сипаты мен тұрақтылығына байланысты динамикалық көрсеткіштерді модельдеуді қарастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Су экожүйелерінің іс-әрекет заңдылықтары

    Пән су экожүйелері іс-әрекетінің теориясының негізгі элементтерін қарастырады: экожүйелер ұйымдасуының және оның компоненттерінің құрылымдық бағалануын, биомассаның маусымдық және көпжылдық динамикасын және олардың орта факторларымен байланысын, заттар мен информацияларды және олардың суқойма ерекшелітерімен, өнімділігімен, орта факторларымен байланысын. Су экожүйелерінің негізгі сипаттамаларын, тұрақтылығы мен төзімділігін және іс –әрекет заңдылықтарын қарастырып бағалайды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Балық ресурстарын қорғау

    Бұл пән балық ресурстарын тиімді пайдалану сұрақтарын қарастырады; Республика суқоймаларында кәсіптік балық аулауды реттеудің және қорғаудың заңдылық аспектілері бойынша негізгі білімдерді береді. Балықшаруашылық маңызы бар суқоймаларда балық қорғау шараларын ұйымдастырудың маңызы мен тиімділігін анықтауды үйретеді. Адамның қарқынды іс - әрекеттерінің және браконьерлердің іс – әрекеттерінің нәтижесінде балық шаруашылығына немесе нақты бір суқоймаға тиген зияндылықтардың көлемін есептеу әдістерін үйретеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау

    Пәннің мақсаты: ғылыми-зерттеу міндеттерін қою және шешу үшін теориялық және практикалық білімдерін пайдалана білуді және биологиялық білім беру саласында студенттердің оқу-зерттеу іс-әрекетін бақылауды қалыптастыру. Келесі мәселелер қарастырылады: оқу және ғылыми-зерттеу қызметі; дағдылар мен құзыреттілік; биологияны оқытуда студенттердің зерттеушілік дағдыларын дамыту әдістемесінің үлгілері; студенттердің ғылыми-әдістемелік жұмысын ұйымдастыру және жоспарлау ерекшеліктері.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Шетел тілі (кәсіби)

    Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Балық аулау теориясы және практикасы

    Пәннің мақсаты-өнеркәсіптік балық аулау мәселелерін және ашық, жағалау суларында және ішкі су айдындарында балық аулау ерекшеліктерін талдау, балық аулауды қамтамасыз етудің техникалық құралдарын, балық аулау құралдарын және басқа да гидробионттарды қоса алғанда, балық аулау жүйелерін ғылыми зерттеу, құру және пайдалану процестерін, сондай-ақ гидробионттарды іздеу мен өндіруді, балық аулауды реттеу мен инспекциялауды басқару процестерін зерделеу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Басқару психологиясы

    Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды жеңу, өзін-өзі дамыту және өзін-өзі таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Балықтардың паразитологиясы

    Пән паразиттердің әртүрлі аспектілерін, соның ішінде олардың биологиясын, өмірлік циклін, иесіне патологиялық әсерін, диагностика мен емдеу әдістерін зерттейді. Зерттеу барысында паразиттерді морфологиялық және молекулалық анықтау, сондай-ақ олардың таралуы мен балық популяцияларына әсерін бағалау жүргізіледі.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Табиғи суқоймалардың биологиялық өнімділігі

    Пән табиғи суқоймалардағы биологиялық өнімділік түсініктерін, осы суқоймалардағы өнімділікті анықтайтын негізгі факторларды, өнімділікті, деструкцияны, олардың суқоймадағы қатынасын, біріншілік және екіншілік өнімді анықтау әдістерін қарастырады. Табиғи суқоймалардың ластануы, су биологиялық өзін-өзі тазартуы, гидросфераны қорғаудың экологиялық негіздері қарастырылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Жасанды суқоймалардың биологиялық өнімділігі

    Пән жасанды суқоймалардағы биологиялық өнімділік түсініктерін, осы суқоймалардағы өнімділікті анықтайтын негізгі факторларды, өнімділікті, деструкцияны, олардың суқоймадағы қатынасын, біріншілік және екіншілік өнімді анықтау әдістерін қарастырады. Суқоймлардың уытты және биогендік заттармен ластануы, су сапасының қалыптасуы мен биологиялық өзін-өзі тазартуы, гидросфераны қорғаудың экологиялық негіздері қарастырылады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Тауарлы албырт балықтарын өсіру биотехникасы

    Пәннің мақсаты-тауарлық лосось өсірудің негізгі және перспективалы объектілерінің балық өсіру-биологиялық сипаттамаларымен таныстыру, тауарлық лосось өсіру объектілерінің жөндеу-аналық табындарын қалыптастыру және пайдалану, жыныстық өнімдерді алу әдістерін, уылдырықты ұрықтандыру және инкубациялау, лосось эмбриогенезі, личинкаларға төтеп беру, отырғызу материалын өсіру, тауарлық объектілерді өсіру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Бекіре өсіру биотехникасы

    Пәннің мақсаты-Қазақстанда бекіре тұқымдас балықтарды дамыту мәселелері бойынша негізгі мәселелерді қарастыру, бекіре тұқымдас балықтардың негізгі биотехникалық процестерін зерделеу, өнеркәсіптік бекіре тұқымдас балықтарда қолданылатын балық түрлерінің жүйелі жағдайын анықтау, бекіре балықтарының биологиясы мен экологиясы бойынша толық сипаттама беру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Популяция жайлы ілім

    Пән популяциялардың экологиялық-генетикалық сипаттамаларын, табиғи популяцияларды зерттеудің негізгі бағыттарын, популяцияны басқару ьірлігі ретінде, популяцияның минимады тірі қалу мүмкіндігінің концепиясын, табиғи популяцияларды эксплутациялаудың экологиялық принциптерін, популяцияның жағдайы мен болашаұта пайдалану мүмкіндіктерін, популяцияның эффективті санын, қауіпті түрлердің жасанды жағдайда көбеюі, интродукция мен интродукцияның жетістіктерін қарастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Аквакультура объектілерінің гибридизациялау проблемалары

    Пәннің мақсаты – белгілердің тұқым қуалау заңдылықтары, тұқым қуалау түрлері, биомолекула деңгейінде генетикалық ақпаратты сақтау, көбейту, тасымалдау және жүзеге асыру механизмдерін түсіну; нуклеин қышқылдары мен белоктардың қасиеттері мен қызметі, қазіргі молекулалық-генетикалық зерттеу әдістері туралы тұтас және жүйелі білім қалыптастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5
  • Балықтардың таксономиялық ревизиясы және салыстырмалы морфологиясы

    Пән балық түрлерінің биологиялық әртүрлілігі мен жіктелуінің маңызды аспектілерін зерттейді. Таксондарға дәл жіктеу үшін балықтардың систематикасы, морфологиясы, анатомиясы, генетикасы және экологиялық сипаттамалары мәселелерін қарастырады. Бұл процесс таксономиялық жүйенің құрылымын нақтылауға және жаңа ғылыми деректерді ескере отырып, оның өзектілігін қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • Зияткерлік дамудың жоғары деңгейін, ана және шет тілдерінде сауатты және дамыған сөйлеуді, еңбекті ғылыми ұйымдастырудың ойлау мәдениеті мен дағдыларын, жаратылыстану ғылымдарының өзекті әдіснамалық және философиялық мәселелері туралы білімді, сондай-ақ психология мен педагогика бойынша білімді көрсетеді.
  • Табиғи және жасанды су қоймаларының өнімін қалыптастыруға экономикалық қызметтің әр түрлі түрлерінің әсерін бағалайды, балық аулаудың балықтар мен гидробионттардың табиғи популяцияларына әсерін болжайды, аквамәдениетті жүргізудің әр түрлі әдістерінің экономикалық тиімділігін талдайды.
  • Гидробионт ауруларының алдын алу және емдеу бойынша ұсынымдар әзірлеп, гидробионттар, балық шаруашылығы және басқа да су объектілері үшін профилактикалық және емдеу іс-шараларының тиімділігін бағалай отырып, балық шаруашылығы шаруашылығында профилактикалық, емдеу-сауықтыру және эпизоотияға қарсы іс-шаралар жоспарын жасайды
  • Әр түрлі типтегі аквакультураның өндірістік кәсіпорындарының техникалық-экономикалық есептеулерін (бизнес-жоспарын) жасай отырып, балық өсіру шаруашылықтарының қызметін жоспарлайды, биотехника және өнеркәсіптік будандастыру бойынша білімді пайдаланып, сыртқы орта параметрлерін ескере отырып, бекіре және албырт балықтарын өсірудің жаңа технологияларын таңдайды және шығарылатын өнімнің сапасын бақылауды толық жүзеге асырады
  • Балық ресурстарын ұтымды пайдалану мақсатында адамның қарқынды қызметі және браконьерлердің іс-әрекеттері нәтижесінде балық шаруашылығына немесе нақты су айдынына келтірілген залал көлемін есептеу әдістерін пайдалана отырып, балық шаруашылығы маңызы бар белгілі бір су айдындарында балық қорғау іс-шараларын жүргізу жоспарын әзірлейді
  • Балық аулауды қамтамасыз етудің техникалық құралдарын, ғылыми зерттеу процестерін зерделей отырып және бағалы кәсіпшілік омыртқасыздар гидробионттарының биологиясы мен экологиясы бойынша білімді пайдалана отырып, балық аулау құралдары мен басқа да гидробионттарды қоса алғанда, балық аулау кәсіпшілік жүйелерін пайдалану, сондай-ақ гидробионттарды іздеу мен өндіруді басқару процестерін пайдалана отырып, өнеркәсіптік балық аулау мәселелерін және ішкі су айдындарында балық аулау ерекшеліктерін талдайды.
  • Гидробионттардың эмбриональды және эмбрионнан кейінгі даму заңдылықтарын ескере отырып және балық өсіру кәсіпорындарының экономикалық көрсеткіштерін жақсарту үшін молекулалық-генетикалық және ғылыми – техникалық және инновациялық әзірлемелер туралы білімді пайдалана отырып, аквакультурада жаңа технологияларды енгізеді
  • Кәсіптік балықтарды сәйкестендіру әдістерін қолданады; табиғи популяциялардың жай-күйін зерттеу және экологиялық-генетикалық сипаттамаларын бағалау мақсатында балықтарды кәсіптік барлау картасын жасай отырып, пайдаланылатын түрлердің биологиялық, кәсіптік-биологиялық параметрлеріне талдау жүргізеді
  • Бакалавр студенттері үшін қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде оқу – әдістемелік қызметті жүзеге асырады , зертханалық сабақтар өткізеді, пәндер бағдарламасын жасайды, СӨЖ үшін тапсырмалар әзірлейді, кәсіби және педагогикалық қызмет саласында ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру дағдыларын пайдаланады.
  • Ғылыми есептер, ұсынымдар, Жарияланымдар, анықтамалар мен талдамалық шолулар жасайды және ресімдейді, ана және шет тілдеріндегі кәсіби қызмет мәселелері бойынша заманауи тұжырымдамаларды, әдіснаманы, ғылыми танымдарды талдайды, мәтіндерді рефераттайды, өзінің кәсіби және педагогикалық қызметін дербес жоспарлайды, ғылыми зерттеулер жүргізеді, басымдықтар қояды, жұмыстарды орындаудың қойылған мерзімдерін сақтайды.
  • Әр түрлі типтегі су экожүйелерінің жұмыс істеу заңдылықтарын анықтау мақсатында балықтардың систематикасы, морфологиясы, генетикасы, балық ресурстарын қорғау және ұтымды пайдалану туралы теориялық білімді қолдана отырып, биологиялық әртүрлілік пен таксономия саласындағы проблеманы бағалайды.
  • Логика мен шығармашылық ойлауды пайдалана отырып, ғылыми әдебиеттерді талдайды, балық шаруашылығы су айдындарының экологиялық және гидрохимиялық жай-күйін бағалау үшін әртүрлілік, су биологиялық ресурстарының жай-күйі саласындағы бастапқы деректерді жинау, жүйелеу және қорыту дағдыларымен балық шаруашылығы және аквамәдениет саласындағы басқару қызметінің тиімділігінің психологиялық негіздерін қолданады
Top