7M05118 Зоология в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Бағдарлама зоологияның іргелі және қолданбалы аспектілері саласындағы ғылыми мәселелерді ғылыми-білім беру, табиғат қорғау мекемелерінде, сондай-ақ ауыл шаруашылығында, медицинада және денсаулық сақтауда жұмыспен қамтыла отырып, заманауи әдістер мен ақпараттық технологияларды пайдалана отырып шеше алатын жоғары білікті, бәсекеге қабілетті мамандарды даярлауға бағытталған.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M080 Биология
-
Білім беру саласы 7M05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 7M051 Биологиялық және сабақтас ғылымдар
Пәндер
-
Зоологиялық объектілерді зерттеудің қазіргі әдістері
Зоологияның әртүрлі бағыттарында мәліметтерді статистикалық өңдеу, жануарларға бақылауды және далалық тәжірибені жоспарлау, жануарларды есепке алу – маршруттық, қашықтық (телеметрия, фототұзақ, белгілеу) зерттеу әдістерін жүргізу туралы зерттеулерді қамтитын құзыретті түсінікті қалыптастыру; омыртқалылардың миграцияларын зерттеу әдістері, майда омыртқалы жануарлардың популяциялық құрылымдарын генетикалық әдістерді пайдаланумен және ғылым дамуының қазіргі кезеңіндегі ерекшеліктері арқылы зерттеу әдістері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Омыртқалы жануарлардың салыстырмалы морфологиясы
Мақсаты - жануарлардың салыстырмалы анатомиясы мен морфологиясының даму тарихы туралы білім қалыптастыру; омыртқалы жануарлардың салыстырмалы морфологиясының әдістерін игеру, әртүрлі жүйелі топтардағы омыртқалылардың құрылымдық жоспарын зерттеу, жүйелеу мен жіктеуді басшылыққа алу, органдар мен аппараттардың жекелеген жүйелеріне салыстырмалы талдау жүргізу, өмір сүру жағдайларына бейімделуге байланысты органдар мен функциялардың эволюциялық өзгерістерін қадағалау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Зоологиялық систематиканың принциптері
Мақсаты - жануарлардың биологиялық әртүрліліктегі орны, оларды жіктеу және жүйелеу принциптері туралы, табиғи жүйені құру үшін филогенездің маңызы туралы, әртүрлі дәрежедегі таксондардың түрлері (стандарттары), ережелерді реттеу туралы білімдерін қалыптастыру, жаңа таксондарды сипаттау, зоологиялық жүйелерді құрудың иерархиялық принципі және кладистиканың негізгі принциптері туралы.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қауымдастықтардың құрылымын сараптау әдістері
Мақсаты – Түрлі экожүйелер мен (топырақ, орман, дала, шөл, су) омыртқалы жануарлар қауымдастықтарының құрылымын интерпритациялау, нәтижелерді өңдеу жолдары, негізгі принциптер мен өңдеудің заманауи және классикалық әдістер туралы үсініктерді қалыптастыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Зоологиядағы геоақпараттық жүйелер
Мақсаты – зоологиядағы географиялық ақпараттық жүйелердің (ГАЖ) заманауи әдістерін қолданудың маңыздылығын, қоршаған ортаның жай-күйін, кеңістіктік мәліметтерді локализациялау әдістерін, экологиялық ақпараттың табиғатын, ерекшелігін және қасиеттерін, геоақпараттық әдістеменің картографиялық аспектілерін бақылауда маңыздылығын қалыптастыру, олардың құрылымы, құрамы, функционалдығы және ГАЖ-ға қойылатын талаптар.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Омыртқалылардың таксономиясы, эволюциясы және филогенезінің мәселелері
Мақсаты – омыртқалылардың әртүрлі кластарының систематикасы бойынша заманауи білімдерді пайдалану, омыртқалылардың әр класындағы негізгі таксондардың филогенезі мен өзара байланысты қатынастары бойынша проблемалық және даулы мәселелерді қарастыру, таксондардың анамнияда да бейімделгіш сәулеленуін көрсету тобында және амниот тобында.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Популяциялық биология
Мақсаты - популяциялық биология концепциясының тұтас ұғымы, табиғи популяциялардың морфологиялық, экологиялық, генетикалық, биохимиялық аспектілері: жас және жыныстық құрылымы, сан динамикасы, мөлшері, түрішілік және түраралық байланыстар және жануарлардың су және жер үсті популяцияларын зерттеудің әдістемелік тәсілдері туралы түсінік беру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы
Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды жеңу, өзін-өзі дамыту және өзін-өзі таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Шетел тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
Мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру мен жоспарлауда практикалық дағдыларды қолдану, ғылыми зерттеу бағыттары туралы білімдерін жүйелеу және қолдану қабілеттерін қалыптастыру. Пән зерттейді: ғылыми мақалалар мен диссертацияларды жоспарлау, ұйымдастыру және ресімдеудің нысандары мен әдістері; презентацияларда, баяндамаларда, жобаларда, мақалаларда ғылыми зерттеу нәтижелерін қорытындылау түрлері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Фенетикалық алуантүрлілік пен оны бағалау
Мақсаты - фенотип, жануарлардың түрлі популяцияларындағы фенетикалық алуантүрлілік, популяциялық зерттеулерде фенотиптік өзгергіштікті анықтайтын факторлар туралы түсінік қалыптастыру негізінде микрофилогенез, жануарлар тұқымдарына, түрдің популяциялық құрылымына баға беру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Омыртқалылардың салыстырмалы эмбриологиясы
Мақсаты – омыртқалы жануарлардың әртүрлі топтарының эмбриональды дамуының негізгі кезеңдері мен кезеңдері, жасуша, тін, организм деңгейлеріндегі орган жүйелерінің даму заңдылықтары туралы түсінік қалыптастыру, омыртқалы жануарлардың әртүрлі топтарындағы орган жүйелеріне салыстырмалы талдау жүргізу және нәтижелерді онто - және филогенетикалық аспектілерде түсіндіру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Кәсіптік жануарлардың популяциялары мен қауымдастықтары
Мақсаты – кәсіптік құстар мен сүтқоректілердің қауымдастықтары мен популяциялары туралы ұғымды жүйелеу арқылы аңшылық-кәсіптік жануарлардың биологиялық ерекшеліктерін, олардың систематикасын, географиялық және биотоптық таралуын, популяциялық құрылымын, санын, биологиялық мониторинг пен ғылыми негізделген аулау жүргізуді сараптау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазақстанның жануарлар әлемін қорғау мен сақтаудың заңдық негізі
Мақсаты – жануарлар әлемін және оның тіршілк ету ортасын глобальды, региональды, жергілікті деңгейде рационалды қолдану мен қорғау, құқықтық реттеу, заңнамалық актілер, нормативтік-құқықтық құжаттарды, халықаралық құқықтық көздерді биологиялық алуантүрлілікті сақтауда сауатты қолдана алу туралы ұғым қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Салыстырмалы зоопсихология
Мақсаты – жануарлар мен адамдардың психикалық түрлі топтарының эволюциялық заңдылықтары, механизм мен негізгі этаптары туралы, сонымен қатар адамдар мен жануарлардың генетикалық туыстылығы, сапалы психикалық ерекшеліктері, мінез-құлықтық паттерннің қалыптасуы, жануарлар психикасын ғылыми зерттеу әдістері туралы ғылымды жүйелеу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Омыртқасыздардың тіршілік циклдары
Мақсаты – еркін тіршілк ететін омыртқасыздардың (қарапайымдылар, жалпақ құрттар, шаянтәрізділер, толық және шала түрленіп дамитын насекомдар) жеке таксосномиялық топтарының тіршілік циклдары мен оларды биоалуантүрлілікті сақтауда, табиғатты қорғау саласында қолданбалы және эволюциялық биологияның фундаментальды негізінде практикалық қолдану туралы түсініктерін жүйелеу
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Зоологиялық ресурстар, оларды бақылау мен басқару
Мақсаты - зоологиялық ресурстарды құраушы түрлердің таксономиялық орны, биологиялық сипаттамалары, тіршілік ету ареалдары, тәуліктік, маусымдық миграциялар, кеңістік-уақыттық динамикалар және кәсіптік аулауды ескере отырып зоологиялық реусрстарды қолдану, көбейту, сақтау бойынша ғылыми негізделген әдістер туралы ұғымды қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазақстанның ерекше қорғалатын табиғи аумақтарын ұйымдастыру және жоспарлау
Мақсаты – ерекше қорғалатын табиғи аумақтардың негізгі түрлері (қорықтар, ұлттық парктер, резерваттар, қорықтар және т.б.), оларды қорғау және аймақтарға бөлу режимінің ерекшеліктері, жер үсті және су экожүйелерінің фауналық және флористикалық кешендері және ЕҚТА ұйымдастыру мен жұмыс істеуінің нормативтік-құқықтық негізі, экологиялық проблемалар және табиғатты ұтымды пайдалану туралы білімді жүйелеу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Биоиндикация және экодиагностика
Мақсаты – топырақ экодиагностикасында және қоршаған ортаның экологиялық жағдайын анықтау үшін топырақта тіршілік ететін биоиндикаторлық түрлер туралы (фототрофты микроорганизмдер, мезо-, макрофауна) биоиндикацияның формалары мен әдістері туралы түсінік қалыптастырып, бұзылған топырақ жамылғысын қалпына келтіруде кәсіби шешім қабылдауды үйрету.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Медициналық зоологияның таңдамалы бөлімдері
Мақсаты – медициналық зоологияның кейбір аспектілерінің саласындағы, паразиттердің тіршілік циклдерінің, паразитік қарапайымдылар мен буынаяқтылар, зооноздық инфекцияларды қоздырушы, иесі мен тасымалдаушылардың санының динамикасы, оларды реттеу факторлары, жануарлар мен адамдардың табиғи-ошақтық аурулардың өз-өзін реттей алуы туралы жүйелік ұғымды қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Философия және әдіснама, жоғары мектеп педагогикасы, шет тілі бойынша білімді мәдениетаралық, кәсіптік және ғылыми қызметте қолдану.
- Басқару психологиясының, дидактика білімінің, тәрбие теориясының және білім беру менеджментінің іргелі ұғымдарын оқытушылық қызметте және кәсіби қалыптасу процесінде қолдану.
- Зоология саласындағы жүйелік іргелі білімді жетілдіру.
- Диагностика мен талдаудың заманауи әдістерін қолдана отырып, зоология саласындағы іргелі және қолданбалы зерттеулерді сыни тұрғыдан бағалау.
- Жануарлардың биологиясы мен таралуын зерттеуде геоақпараттық жүйелердің (ГАЖ), экологиялық ақпараттың заманауи әдістерін қолдану.
- Зоологиялық ғылым саласындағы зерттеулердің заманауи әдістемесін түсіндіру.
- Жануарлар санын сапалы және сандық есепке алу әдістерін қолдана отырып, биологиялық әртүрліліктің сақталуы мен тұрақты дамуын болжау.
- Бұзылған экожүйелерді қалпына келтіру үшін тірі организмдердің табиғи мекендеу орындарын биоиндикациялау және экодиагностикалау әдістерін жіктеу.
- Ғылыми-техникалық ақпаратты, биоәртүрлілікті сақтау жөніндегі заңнамалық базаның ережелері мен нормаларын пайдалана отырып, ғылыми және ғылыми-техникалық бағдарламалар мен жобаларды әзірлеу.
- Мақалаларды, есептерді есептер және магистрлік диссертацияны рәсімдеу кезінде ғылыми зерттеулерді, әдіснаманы талдау.