7M10123 Денсаулық сақтаудағы сапаны басқару в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Бағдарламаның мақсаты медициналық қызметтердің сапасын басқару саласында білікті мамандарды даярлау болып табылады, кәсіби теориялық білімі және практикалық дағдылары игерген, халықтың денсаулығын жақсарту үшін қазіргі заманауи менеджменттің инновациялық бағыттарын ілгерілетуге қабілетті.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M139 Денсаулық сақтау саласындағы менеджмент
-
Білім беру саласы 7M10 Денсаулық сақтау
-
Дайындық бағыты 7M101 Денсаулық сақтау
Пәндер
-
Жанжал жағдайындағы мінез-құлық стратегиясы
Күйзеліс және қақтығыс туралы түсініктер. Қақтығыстар мен күйзелісті басқару. Қақтығыс жағдайындағы тұлғаның мінез-құлқы. Қақтығыстардағы мінез-құлықтың дәстүрлі стратегиялары. Қақтығыс кезіндегі мінез-құлықтың тиімді стратегиялары. Бәсекелестік. Бейімделу. Болдырмау. Ымыра. Ынтымақтастық. Қақтығыстағы мінез-құлық стратегиясын таңдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
Мақсаты: ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру мен жоспарлауда практикалық дағдыларды қолдану, ғылыми зерттеу бағыттары туралы білімдерін жүйелеу және қолдану қабілеттерін қалыптастыру. Пән зерттейді: ғылыми мақалалар мен диссертацияларды жоспарлау, ұйымдастыру және ресімдеудің нысандары мен әдістері; презентацияларда, баяндамаларда, жобаларда, мақалаларда ғылыми зерттеу нәтижелерін қорытындылау түрлері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Коммуникативті дағдыларды оқыту және бағалау әдістері
Коммуникацияның негізгі дағдылары: науқаспен қарым-қатынас жасау кезінде байланыс орнату дағдыларын қолдану, ақпарат жинау, белсенді тыңдау, түсініктеме беру, ақпараттандыру және эмпатияны қолдану. Еңбек ұжымында коммуникацияны қалыптастыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ересектер аудиториясын оқыту принциптері
Ересектерді оқыту ерекшеліктері: практикадағы андрагогика. Андрогика мен педагогиканың айырмашылығы. Ересектерді оқытудың принциптері. Оқуға мотивация. Тәжірибеде ересектерді оқыту принциптерін қолдану. Білімді қолдануға назар аудару. Ересектерді оқыту әдістемесі: теорияны практикамен қалай ауыстыруға болады
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтаудағы менеджмент
Менеджментке кіріспе. Менеджменттегі ғылыми мектептер мен бағыттар. Басқару процесінің циклі және басқару функциялары. Ұйымдар басқару объектісі ретінде. Медициналық ұйымдардың ұйымдық құрылымдарының түрлері. Басқарудың түрлері мен әдістері. Ұйым менеджері: уақытты басқару (тайм-менеджмент) және өзін-өзі басқару (жеке басқару). Денсаулық сақтау жүйесіндегі ұйымдық мәдениет және өзгерістерді басқару.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтау жүйесіндегі оқыту және бағалау әдістері
Денсаулық сақтау саласындағы жоғары оқу орнынан кейінгі және үздіксіз кәсіби дамуды ұйымдастыру қағидалары. Үздіксіз білім беру түсінігі – өмір бойы білім алу (lifelong learning). Ересектерге білім берудің ерекшеліктері. Денсаулық сақтау жүйесінде оқыту және білімді бағалау әдістері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтаудағы пәнаралық командалар
Денсаулық сақтаудағы пәнаралық ұжым түсінігі. Көпсалалы және пәнаралық ұжымдардың айырмашылығы. Пәнаралық ұжымның негізгі функциялары, қалыптасу кезеңдері және мәселелері. Пәнаралық ұжымның қызметін ұйымдастыру. Іс-қағаздарын жүргізу. Пәнаралық ұжым мүшесіне қойылатын негізгі талаптар. Пәнаралық топтың кураторы-үйлестірушісі. Пәнаралық өзара әрекеттесудегі бақылау. Топтық бақылауды жүргізу ережелері. Пәнаралық ұжым мүшелерін қатыстырумен жүргізілетін әлеуметтік оңалту кезеңдері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтаудағы көшбасшылық
Көшбасшы стильдері. Менеджер мен басшы арасындағы басқару қарым-қатынасы. Денсаулық сақтаудағы өкілдік, жауапкершілік және өкілеттік. Көшбасшылық және басқару: көшбасшылық теориялары. Көшбасшылықтың мінез-құлық теориялары. Көшбасшылықтың ситуациялық теориялары. Топтық көшбасшылық теориясы. Денсаулық сақтау жүйесіндегі көшбасшылыққа транзакциялық және трансформациялық тәсілдер
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтаудағы сапаны басқару
Сапа туралы түсінік. Сапа менеджменті жүйесі: эволюциясы, тұжырымдамалары, принциптері. ISO 9001:2008 сапа менеджменті жүйесінің стандарты. Отандық және халықаралық тәжірибе. Денсаулық сақтау субъектілерін нормативтік реттеу. Қазақстан Республикасында медициналық қызмет көрсету сапасына сыртқы және ішкі сараптаманы ұйымдастыру ережесі
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шетел тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы
Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды жеңу, өзін-өзі дамыту және өзін-өзі таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Жұмыс орнындағы этика және деонтология
Денсаулық сақтаудағы этика және деонтология түсінігі. Денсаулық сақтаудағы этика және деонтология принциптері: толық медициналық көмек көрсету принципі, автономия принципі, әділеттілік принципі, мейірімділік принципі. Қарым-қатынас орнату ережелері. Этика және деонтология: мәселелерді шешу
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Зерттеу әдістемесі және биостатистика
Ғылыми зерттеулердің анықтамасы. Денсаулық сақтаудағы зерттеу түрлері: іргелі/қолданбалы, сапалық/сандық. Ғылыми зерттеу жұмысын жүргізудің кезеңдері. Ғылыми жаңалығы мен практикалық маңыздылығын тұжырымдау. Зерттеу дизайнын анықтайтын негізгі сұрақтар. Теориялық және эксперименттік зерттеулерді жүргізу әдістері. Ғылыми жобаларға қатысу, грантқа өтінім беру негіздері. Биостатистика. Мәлімет-терді ұсыну. Сипаттамалық статистика. Статистикалық гипотезаларды тексеру негіздері. Аналитикалық статистика.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтау жүйесіндегі экономика және қаржыландыру
Медициналық ұйымның негізгі қорлары мен айналым қаражаты. Шығындар мен кірістерді есепке алу, талдау. Шығындарды бөлудің қағидалары мен әдістері. Тұрақты және айнымалы шығындар. Қаржыландыру көздері. Тегін медициналық көмектің мемлекеттік көлемін қаржылық қамтамасыз ету. Медициналық қызметке ақы төлеу әдістері. Медициналық қызметтерге тарифтің құрылымы және міндетті медициналық сақтандыру бойынша медициналық көмекке ақы төлеу тарифтерін есептеу әдістемесі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтаудағы кәсіпкерлік
Денсаулық сақтаудағы кәсіпкерліктің мәні мен функциялары. Денсаулық сақтау саласындағы ұйымдық-құқықтық нысандары. Денсаулық сақтауда шағын кәсіпорындарды құру механизмі. Денсаулық сақтаудағы шағын кәсіпкерлік субъектілерінің қызметін мемлекеттік реттеу. Денсаулық сақтаудағы экономика және бизнес тиімділігі
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтаудағы сапа әдістемесі
Басқару объектісі ретінде қызмет көрсету сапасы. Ұлттық сапа стратегиясының/саясатының ұсынылатын 8 құрамдас бөлігі. Сапаны жақсарту әдістері (интервенциялар): ДДҰ ұсынған жеті әрекет бағыты. ISO 9001:2008 сапа менеджменті жүйесінің стандарты. Ішкі және сыртқы сапаны бағалауды ұйымдастыру және әдістемесі. Медициналық қызмет көрсету сапасы жөніндегі бірлескен комиссия. Медициналық қызметтің сапасын қамтамасыз етудегі рөлі, мақсаттары, міндеттері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтаудағы сапаны үздіксіз басқарудың құралдары мен әдістері
TQM (сапаның жалпы менеджменті) енгізу қағидалары, стратегиялары, әдістемесі. Сапаны басқаруды 4 сатыға бөлетін Шухарт-Деминг – PDCA (жоспарлау-әрекет-тексеру- түзету) циклін қолдану. Донабедиан үлгісін қолдану, қызмет көрсету сапасын бағалау: құрылымын, үрдісін, нәтижесін. Ишикава диаграммасы - бұл көрсетілетін қызметтердің сапасына әсер ететін факторларды себеп-салдарлы талдауы. Сапа мәселелерін тудыратын себептерді анықтайтын Парето кестесі. Инциденттерді талдаудың негізгі құралдары түбірлік себептерді талдау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтаудағы стратегиялық менеджмент
Стратегиялық менеджмент түсінігі. Стратегиялық басқарудың кезеңдері. Стратегиялық басқару процесінің моделі. Ішкі стратегиялық факторлардың синтезі. Стратегияның түсінігі және мәні. Стратегиялардың түрлері. Аумақтардың сыртқы және ішкі ортасын стратегиялық талдау. Денсаулық сақтау саласындағы ұйымдарды стратегиялық басқару процесінің технологиясы. Стратегияны іске асыру және оның орындалуын бақылау
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Сапа менеджментін ұйымдастыру
Басқару объектісі ретінде қызмет көрсету сапасы. Ұлттық сапа стратегиясының/саясатының ұсынылатын 8 құрамдас бөлігі. Сапаны жақсарту әдістері (интервенциялар): ДДҰ ұсынған жеті әрекет бағыты. ISO 9001:2008 сапа менеджменті жүйесінің стандарты. Ішкі және сыртқы сапаны бағалауды ұйымдастыру және әдістемесі. Медициналық қызмет көрсету сапасы жөніндегі бірлескен комиссия. Медициналық қызметтің сапасын қамтамасыз етудегі рөлі, мақсаттары, міндеттері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Аккредиттеу жүйесі арқылы медициналық көмектің сапасын бақылау
Қазақстан Республикасындағы аккредиттеу жүйесі. Ұлттық аккредиттеу стандарттары, құрылымы. Принциптері, бағалау әдістері, дәлелдемелер. Медициналық ұйымдағы «ізбасар» әдістемесі. JCI халықаралық аккредитациясының негіздері. JCI басшылығының құрылымы. Пациенттерге бағытталған стандарттар. Медициналық көмектің қолжетімділігі және үздіксіздігі. Пациентке бағытталған күтім. Медициналық ұйымды басқару стандарттары. Талаптар құрылымы (мысалдар). Операциялық процедуралардың стандарттары Әзірлеу, бекіту және қолдану ережелері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Медициналық қызметтердің сараптамасы
Пәннің мақсаты: Пациенттерге көрсетілетін медициналық көмектің сапасын, тиімділігін және қауіпсіздігін бағалау процесін қолдану. Көрсетілетін медициналық қызметтердің белгіленген стандарттар мен хаттамаларға сәйкестігін бағалау. Барлық науқастарға тең және сапалы көмекті қамтамасыз ету. Жүйелік мәселелерді анықтау және оларды шешу. Денсаулық сақтау ресурстарын ұтымды пайдалануды бағалау
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтаудағы адам ресурстарын басқару
Персоналды бағалау жүйесін жетілдіру, KPI жүйесін пайдалану ерекшеліктері, еңбек өнімділігін арттыру, қолда бар еңбек ресурстарын ұтымды пайдалану; персоналды дамыту; тиімді жұмыс істеу үшін ұйымдастырушылық және экономикалық жағдай жасау, қызметкерлердің кәсіби құзыреттілігін арттыру; ынталандыру әдістері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Денсаулық сақтаудағы жобаны басқару
Денсаулық сақтау саласындағы жобаларды басқару негіздері. Жобалау терминологиясы. Жобаның мақсаттары. Негізгі жобалық құжаттар. Жобаға қойылатын талаптарды талдау. Жоба күнтізбесі. Шығындар құрылымы, сметаны және жобаның қаражатын әзірлеу. Денсаулық сақтау саласындағы жобаның тәуекелдері мен өзгерістерін басқару.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Ғылым философиясының ережелері мен категорияларын қазіргі даму кезеңінде ғылымда туындайтын негізгі дүниетанымдық мәселелерді, оның ішінде пәнаралық сипаттағы мәселелерді талдау және бағалау үшін пайдалану.
- Жоғары оқу орындарының педагогикалық-психологиялық дағдыларын іс-тәжірибеде іске асыру, оқытудың және бағалаудың жаңа әдістерін талдау оны бағалау және оқытуда, оның ішінде шет тілінде одан әрі пайдалану үшін.
- Адам ресурстарын басқару үшін психологиялық әсер ету әдістері мен коммуникациялық байланыс құралдарын қолдану және денсаулық сақтау саласындағы жанжалды жағдайларды шешуге және үнемі кәсіби және сыни ойлау дағдыларын дамыту.
- Денсаулық сақтау ұйымдарында көмек көрсету сапасын басқару және жақсарту үшін жоспарлау, ұйымдастыру технологиясының жаңа стратегияларын жүзеге асыру.
- Денсаулық сақтау жүйесін жақсарту үшін денсаулық сақтау ұйымдарында әлеуметтік және пәнаралық инновацияларды ілгерілетуде көшбасшылық таныту.
- Медициналық көмек көрсетуді ұйымдастыруда менеджмент құралдары мен әдістерін қолдану және денсаулық сақтау саласында сапаны дамыту үшін жобалық менеджмент қағидаттарын пайдалану.
- Ғылыми зерттеулердің нәтижелерін талдау, бағалау және ықтимал қауіптер мен зерттеу мәселелерін шешу жолдарын болжау үшін ғылыми деректер қорымен жұмыс істеу кезінде ғылыми зерттеу әдістемесін пайдалану.
- Денсаулық сақтау саласындағы медициналық қызметтер мен зерттеулердің сапасын талдау кезінде заманауи цифрлық технологияларды пайдалана отырып, статистикалық деректерді өңдеу мен түсіндіруді қолдану.
- Медициналық қызметтердің сапасын арттыру және кәсіпорынның ағымдағы және перспективалық қаржылық жағдайын бағалау бойынша негізделген шешімдерді қабылдау үшін қажетті медициналық ұйымның қаржылық экономикалық қызметін талдау.
- Сапаны үздіксіз басқару құралдары мен әдістеріне иелік ету, көрсетілетін медициналық көмектің сапасын бағалауды және денсаулық сақтау жүйесіндегі пациенттердің қауіпсіздігін, оның ішінде аккредиттеу жүйесі арқылы бақылауды жүзеге асыру.