7M01710 Қазақ тілі мен әдебиеті в Halyqtar dostyǵy
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты БББ - ның мақсаты: жоғары білім беру мекемелерінде, білім беру мекемелерінде, білім беру ұйымдарында, ғылыми-білім беру ұйымдарында ғылыми, білім беру, кәсіптік және тәжірибелік қызметті жүзеге асыру үшін іргелі біліммен, инновациялық тәсілдермен, жаңа ғылыми білім беру шеберлерін, магистрлерін даярлау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M017 Қазақ тілі мен әдебиетінің педагогтерін даярлау
-
Білім беру саласы 7M01 Педагогикалық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M017 Тілдер және әдебиет бойынша педагогтарды даярлау
Пәндер
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пәннің мақсаты: Ғылым философиясының басты мәселелерінің мазмұны мен мағынасы; ғылымның негізгі теориялық және қолданбалы аспектілері; Тарихи контекстегі ғылыми білім; адам мен қоғам өміріндегі ғылымның рөлі мен маңызы; қазіргі қоғамдағы ғылымның рөліне, ғалымның әлеуметтік және моральдық жауапкершілігіне байланысты этикалық мәселелер; ғылыми зерттеудің әдістері мен заңдылықтары. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: жоғары оқу орындарында оқытылатын тарихи философиялық және жалпы теориялық пәндерді қорытындылайды білімінің жаңа бағыттарының қалыптасуы мен дамуы туралы пән.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Пәннің мақсаты: Қоғамның заңдарын зерттеу және түсіну; мотивацияның негізгі ұғымдарын, басқарушылық мәселелерді шешуге көшбасшылық пен билікті қолдану, оқытудың әдістері мен әдістерін игеру, кәсіби білім негізінде топтық жұмысты ұйымдастыру. Педагогикалық коммуникативтік қарым-қатынастың негізгі түрлерінің болуы. Ойлау мәдениетін меңгеру, ақпарат жинақтау, талдау, қабылдау, мақсат пен жетістіктерді белгілеу, жеке күшті және әлсіз жақтарын сыни бағалау. Жоғары мектеп оқытушысының кәсіби-педагогикалық мәдениетінің негіздерін меңгеру, жоғары мектеп дидактикасы, тәрбие теориясы және білім беру менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде ЖОО мен колледждердегі педагогикалық іс-әрекет қабілетін, педагогикалық құзыреттілікті қалыптастыру. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: - педагогикалық ғылым және оның адам туралы ғылым жүйесіндегі орны; - жоғары білім берудің заманауи парадигмасы, білім беруді дамытудың мегатенденциясы және болон процесі; - Қазақстандағы жоғары кәсіптік білім беру жүйесі. Педагогикалық ғылымның әдіснамасы; - жоғары мектеп оқытушысының кәсіби және коммуникативтік құзыреттілігі; - жоғары мектептегі оқыту теориясы (дидактика); - жоғары білім беру мазмұны т.б.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Функционалды грамматиканың метатілі және қазақ тілінің функционалды-семантикалық категориялары
Пәннің мақсаты: функционалды грамматиканың негізгі ұғымдары туралы мәлімет беру, тілдік құбылыстарды функционалды аспектіде зерттеу қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Пәнді өту барысында: функционалды грамматиканың негізгі ұғымдары; грамматикадағы әртүрлі зерттеу әдістері; құрылымдық грамматика мен функционалды грамматиканың зерттеу әдіс-тәсілдерінің айырмашылығы туралы түсінік беріледі. Пән: тілдің грамматикалық құрылымы бірліктерінің қызметін, олардың әр деңгейлік тілдік бірліктермен арақатынасын, грамматикалық категориялардың функционалды тұрғыдан қалыптасуы мен құрылымының заңдылықтарын қарастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Лингвоелтану
Пәннің мақсаты: тілді зерттеудің жаңа антороөзектік бағыты ретіндегі лингвоелтанудың негізгі теориялық және әдістемелік ереже-ұстанымдарын меңгерту арқылы магистранттардың ғылыми лингвистикалық эрудициясын, ғылыми ұғымдық аппаратын арттыру; магистранттарды лингвоелтанудың өзекті мәселелерімен жан-жақты хабардар ету. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: «лингвоелтанымдық зерттеулердің міндеттері мен бағыттары»; «Елтану» мен «Лингвоелтану» пәндерінің ортақ және айырым тұстары»; «Лингвоелтанудың жаңа антропоөзектік парадигма аясындағы басқа лингвистикалық сала-бағыттармен байланысы»; «ұлттық-мәдени семантика»; «реалийлер мен лакуналар, олардың түрлері»; «лингвомәдениеттанымдық бірліктер мен лингвоелтанымдық бірліктер айырмашылығы» т.б. меңгереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ономастикалық зерттеулердің теориясы мен әдістемесі
Пәннің мақсаты: ономастикалық зерттеулердің теориясы мен әдістемесін меңгерту. Ономастика ғылымы туралы базалық теориялық, әдістемелік негіздері, құрылымдық ерекшелігі, қолданбалы және ортологиялық мәселелері, саяси-әлеуметтік, этномәдени аспектісі, антропоөзектік бағытта даму ерекшелігі оқытылады. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Жалқы есімдерді стандарттау, транслитерациялау, жер-су атауларын өзгерту және т.б. өзекті ономастикалық мәселелері магистранттарға меңгертіледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Тіл және ойлауды когнитивті тұрғыдан зерттеу
Пәннің мақсаты: когнитивизм ғылымы аясында тіл мен ойлау дамуының философиялық негізін қарастыру, әр дәуір кезеңіндегі отандық және шетелдік философ, лингвистердің осы мәселеге қатысты тұжырымдарын жүйелеу. Ғылым мен білімге қатысты жоғары білікті ғылыми және ғылыми-педагогикалық кадрларды дайындау. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: когнитивтік ғылымдар шеңберінде тіл мен ойлаудың байланысын сипаттау; когнитивтік ғылымның әдістері мен тармақтарын сипаттау; когнитивтік семантика ұғымдарын (концептуалдау, әлемді категориялау, концепт, стереотип, бейнелі схема) айқындау; метафора теориясын когнитивтік ғылым аясында зерттеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Лингвомәдениеттанымдық аспектіде тілді зерттеу мәселелері
Пәннің мақсаты: Магистранттарды мәдениаралық коммуникацияның қазақи үлгісі бойынша зерттеулер жүргізудің әдіс тәсілдерін меңгерту. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Мәдениаралық коммуникация теориясының негізгі ұғымдары, тіл, мәдениет, адам, этнос, этникалық бірегейлік, этникалық менталдылық, аксиологиялық лингвомәдени бірліктер, толеранттылық, өзім өзге семантикалық оппозициясы, лингвомәдени бірлік, лингвомәдени бірлік типологиясы, мәдени шок ұғымы, мәдениаралық коммуникация процесінің этаптары, этникалық топты сипаттайтын лингвомәдени бірліктер, ҚР дағы мәдениаралық коммуникация процесінің тенденциялары, мәдениаралық коммуникацияның қазақи моделі т.б. мәселелерге қатысты материалдармен меңгертеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шет тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты: Шет тілін меңгеру деңгейін, шетел әріптестерімен және серіктестермен қарым-қатынаста кәсіби және ғылыми саладағы әр түрлі әлеуметтік-коммуникативтік міндеттерді шешу үшін, сондай-ақ шет тілінде ресурстарды пайдалана отырып когнитивтік және зерттеу іскерліктерін дамыту үшін шет тілін меңгеру деңгейін, шет тілді коммуникативтік құзыреттілік деңгейін арттыру. Магистранттарға кәсіби (өндірістік және ғылыми) қызмет барысында, сондай-ақ өз бетімен білім алуда шетел тілін пайдалануға мүмкіндік тудыратын деңгейдегі коммуникативтік құзыреттілікті игерту. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: грамматика (герундий, есімше, сөзжасам) терминология; ақпараттық технологиялар саласындағы төңкерістер (АҚ саласындағы жақындағы зерттемелер, ашылымдар, АҚ-ның болашақтағы бағыттары); мәдениаралық қарым-қатынастар; кәсіби-іскери пікір алмасулар; шешендік өнер және көпшілік алдындағы сөз және т.б.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Корпустық лингвистиканың теориясы мен тәжірибесі
Пәннің мақсаты: Корпустық лингвистика теориясы мен корпус құрастыру тәжірибесі, әдіс-тәсілдері туралы мағлұмат беру; әр түрлі лингвистикалық белгіленімдер әзірлемесін жасаудың әдіс-тәсілдерін меңгеру, корпусты пайдалану қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Курс лингвистикалық (морфологиялық, семантикалық, синтаксистік және т.б.) және экстралингвистикалық (метамәтіндік) белгіленімдер әзірлеу әдістемесін және Ұлттық корпустар құрастыру әдістемесін үйретуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Әлеуметтік лингвистиканың зерттеу теориясы мен әдістері
Пәннің мақсаты: социолингвистика теориясымен және оның негізгі әдістерімен таныстыру, тілді игерудің әлеуметтік аспектілері туралы білімді жетілдіру, көптілділік, тілдік жоспарлау қағидалары, тіл саясаты туралы білімдерін кеңейту. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: - әдеби тілді нормалау және қалыптандыру мәселелері мен ұлттық тілдің басқа жүйелерімен қатынасын сипаттау; - тілдік бірегейлік аясындағы мемлекеттік тіл мәртебесін қалыптастыру процесстерін зерттеу; - бір әлеуметтік ортадағы тілдердің тоғысуы мен ықпалын игеру, тілдің кірігу, интерференция құбылыстарын зерттеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Психолингвистика
Пәннің мақсаты: сөйлеу әрекетін адамзатқа тән арнайы әрекет ретінде зерттеудің тәсілдерін үйрету, оның психологиялық болмысы мен құрылымын, түрлерін меңгерту, сөздің қалыптасуы мен жетілуін қоғам мен тұлға дамуындағы негізгі қызметтермен байланыста зерттеу. Тіл психологиясы саласындағы негізгі түсініктердің қалыптасуы. Психолингвистика тарихы, тіл мен сана, хабарлау әрекетінің мәні мен деңгейі, ойды қабылдау және түйсіну, ішкі сөз. Тілдік қатынас және коммуникация психологиясы, БАҚ психологиясы, медиа-психология. Балалар тілі. Сөйлеудегі ауытқулар. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: - сөз өнімі мен сөз қабылдау әрекеттерінің құрылымы мен оның тілдік жүйедегі қатынасын сипаттау; - сөйленістің пайда болу әрекеттері мен оның тіл арқылы жарыққа шығу тетіктерін айқындау; - магистранттарды қазіргі психолингвистика тарихымен, негізгі бағыттарымен таныстыру, тілдік құрылымдағы психикалық тетіктердің ықпалын зерттеу жолдарымен таныстыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Дәстүрлі грамматиканың өзекті мәселелері
Пәннің мақсаты: магистранттарға қазақ грамматикасындағы шешімін таппай келе жатқан құрылымдық грамматикада айтыла бермейтін өзекті мәселелерінен хабардар ету. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Қазақ тіліндегі өзекті мәселелерді зерттеудің жаңа әдіс-тәсілдерін үйрету және оларды шешудің жолдарын көрсету. Қазақ тілінде грамматикалық категориялар жеткілікті зерттелді дегенмен, құрылымдық грамматиканың өзінде дау туғызатын өзекті мәселелері бар. Мысалы, қазақ тілінде, сол сияқты басқа да түркі тілдерінде кейбір қосымшалар сөзжасамға да формажасамға да жатқызылады. Оларды функционалды қосымшалар деп атайды. Осы пәнде қазақ грамматикасындағы осындай өзекті мәселелер қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
Басқару психологиясы
Пәннің мақсаты: Басқару мен басқару психологиясының теориясы мен практикасының эволюциясы және қалыптасу мәселелерін білу, ұйымның жұмыс істеуін қамтамасыз етудің психологиялық аспектілерін меңгеру, ұйымдағы кадрларды басқарудың психологиялық аспектілері, ұйымдағы қақтығыстарды басқару, менеджмент процесін келісу, маркетингтік зерттеулер, басқарудағы қоғамдық қатынастар. Кәсіби қарым-қатынасты және корпоративтік басқаруды көрсету. Басқару психологиясының іргелі ұғымдарын меңгеру негізінде жоғары білікті мамандардың ғылыми дайындығын қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу үрдісінде басқару саласының ең маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық пайдалану үшін алғышарт жасау. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: заманауи менеджменттің негізгі бағыттарының білімін береді. Бизнес технологиялардағы және басқарудағы психологиялық талаптарды ашады. Адамдармен өзара әрекеттестікпен байланысты басқару іс-әрекеті тиімділігінің психологиялық негіздерін анықтайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Мәдениетаралық коммуникацияның қазақи үлгісі
Пәннің мақсаты: Магистранттарды мәдениаралық коммуникацияның қазақи үлгісі бойынша зерттеулер жүргізудің әдіс-тәсілдерін меңгерту. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Мәдениаралық коммуникация теориясының негізгі ұғымдары, тіл, мәдениет, адам, этнос, этникалық бірегейлік, этникалық менталдылық, аксиологиялық лингвомәдени бірліктер, толеранттылық, өзім өзге семантикалық оппозициясы, лингвомәдени бірлік, лингвомәдени бірлік типологиясы, мәдени шок ұғымы, мәдениаралық коммуникация процесінің этаптары, этникалық топты сипаттайтын лингвомәдени бірліктер, ҚР дағы мәдениаралық коммуникация процесінің тенденциялары, мәдениаралық коммуникацияның қазақи моделі т.б. мәселелерге қатысты материалдармен меңгертеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Әдебиеттанудың жаңа бағыттары
Пәннің мақсаты: «Әдебиеттанудың жаңа бағыттары» пәні кәсіби әдебиетіміздегі жаңа бағыттарды көркемдік ізденістер негізінде қарастырады. Магистранттардың теориялық білімін, әдеби-эстетикалық түсінігін нығайта отырып, меңгерген білімін әдебиеттану саласындағы ізденістерін зерттеуде қолдануға үйретеді. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Әдебиеттанудың ғылыми пәндер жүйесіндегі алатын орнын, сөз өнерінің өзіндік ерекшелігін, шығарманың көркемдік құрылымын меңгереді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Ұлттық әдебиеттану ғылымының тарихы
Пәннің мақсаты: Ұлттық әдебиеттану ғылымының тарихы ғылыми-әдіснамалық, теориялық көзқарастарды, осы бағыттағы жетістіктер мен іркілістерді жан-жақты зерделеп, меңгерту. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Ұлттық әдебиеттану ғылымының тарихы әдеби мұраны игеру, зерттеу, дәстүр мен жалғастық, тарихи сабақтастық сынды күрделі ғылыми мәселелерді меңгертуге негізделеді. Ұлттық әдебиеттану ғылымының тарихы, арғы-бергі әдебиет үлгілері, отандық әдебиеттанудың тарихының тәжірибелерін білуге, өзара ұқсастықтары мен айырмашылықтарын ажыратуға дағдыланады. Ұлттық әдебиеттану ғылымы тарихының теориялық мәселелерін меңгеру арқылы білімдік құзыреті қалыптасады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Қашықтықтан білім беру жағдайында кәсіби құзыреттілік негіздерін оқыту
Пәннің мақсаты: кәсіби білікті, өз ісінің шебері, бәсекеге қабілетті, жан-жақты дамыған маманның бойында кәсіби құзыреттіліктердің негіздері жайлы білім жүйесін қашықтықтан оқыту жағдайында қалыптастыруға бағытталған. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: қазақ тілі мен әдебиеті маманының моделі, құзіреттілік тәсіл идеясы, мамандардың кәсіби құзыреттіліктерін қалыптастырудың деңгейлері, пәндiк, аналитикалық бақылау, ұйымдастырушылық, коммуникативтiк, бейiмділік, ынталық немесе психологиялық, жекетұлғалық, ғылыми-iзденiстiк деңгейлер, маманның құзырлығы мен тұлғалық сапалары туралы білімді қашықтықтан оқыту жағдайында меңгереді. Пән оқыту мен әлеуметтену үдерістері барысында меңгерген білім мен тәжірибеге негізделген, оның жалпы қабілеті мен іс-әрекетке даярлығы ретінде айқындалатын, тұлғаның кіріктірілген қасиеттерін қалыптастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Қазіргі қазақ прозасының поэтикалық жүйесі
Пәннің мақсаты: прозалық көркем шығармалардың бейнелеуші – көркемдеуші құралдары мен түрлерін, жанр табиғаты мен құрылымын, портрет пен пейзажды, ішкі монолог пен диалогті, авторлық баяндаудың типтері мен түрлерін қарастыруға бағытталған. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: әдеби шығарманың құрылымын, жазушы стилін, шеберлігін айқындаудағы ғылыми-практикалық мәнін меңгереді. Шығармалардағы қамтылып отырған кезеңнің әлеуметтік-психологиялық жай-жағдайы, халықтың тұрмысы мен этнографиясы арқылы поэтика мәселелерін қарастыруды қалыптастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Академиялық дискурс
Пәннің мақсаты: құрылымында дискурстық, тектік және түрлік институционалды ерекшеліктері бар академиялық дискурстың жүйелі сипатын түсіну және талдай алу қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Пән дискурстың бір түрі ретіндегі академиялық дискурстың сөйлеу кезінде көрінетін жүйелі-құрылымдық ерекшеліктерін тануға бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әлем әдебиетінің тарихы
Пәннің мақсаты: Магистранттарға батыс елдері халықтары әдебиетінің тарихы, даму кезеңдері, әдеби бағыты, әлем әдебиетіндегі құнды көркем мұралар, шетел әдебиетіндегі проза мен поэзияның, драманың өзіндік ерекшеліктері, тақырыптық, идеялық, жанрлық, көркемдік тұрғыдан жаңа биіктерге көтерілу құбылыстары туралы білім беру көзделеді. Әлем әдебиетінің материалдарын, ұлттық әдебиеттану ғылымының жетістіктерін таныту үшін салыстырмалы-типологиялық талдаулар жасауды көздейді. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: әлем әдебиетіндегі құнды көркем мұралары сипатталады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Әдебиетті оқытудың инновациялық технологиялары
Пәннің мақсаты: Жоғары оқу орындарында әдебиетті оқытуға қажетті әдістемелік, теориялық, тәжірибелік ұғым-түсініктерді тереңнен меңгерте отырып, заманауи технологияларды, оқыту әдіс-тәсілдерін меңгерту. Оқу үдерісінде бағдарлама мазмұнын жасауға қажетті материалдарды білу, әдебиетті оқытудың озық педагогикалық тәжірибелері мен жаңаша әдістерді тәжірибе жүзінде қолдануды қалыптастыру. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: - кәсіби педагогикалық құзіреттіліктерді меңгеру; - ғылыми шығармашылық белсенділіктерін дамыту.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Бұқаралық әдебиет
Пәннің мақсаты: Қазақстандағы қазіргі бұқаралық әдебиеттің бейнесі туралы түсінік беру. Оның эстетикалық мәдениеттанушылық ерекшеліктері туралы дәйектеу. Оқу курсы қазақ әдебиетінде мәдени парадигманың өзгеруі туралы негіздеу, көркем әдебиетті әдебиеттанушылық және тарихи- мәдени аспектілерде талдау дағдыларын қалыптастыру. Пән қазіргі қазақ жазушыларының, бұқаралық әдебиет өкілдерінің өмірбаяндары мен шығармашылығын зерделеу, сыни бағалауға бағыттау. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: қазіргі қазақ жазушыларының, бұқаралық әдебиет өкілдерінің өмірбаяндары мен шығармашылығын меңгереді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Әдебиет тарихын дәуірлеудің теориялық негіздері
Пәннің мақсаты: Қазақ әдебиеттану ғылымын, дәуірлеу кезеңдерін, бүгінгі әдебиеттану мәселелерін талдау, ақын-жазушылардың мол мұрасы мен шығармашылық зерттеулеріндегі тұжырымдарды саралау. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: - ұлт әдебиетінің тарихын тың тұжырымдармен нақтылап, әдеби теориялық аспектіде қарастыруды үйренеді. - қазақ әдебиетінің тарихы, орта ғасырлық, көне дәуір әдебиеттері туралы жан-жақты мәлімет алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Жалпы және компьютерлік лексикография
Пәннің мақсаты: магистранттарға компьютерлік лексикография теориясы мен практикасын меңгерту болып табылады, нақтырақ айтқанда, бакалаврда көбінесе лексикология құрамында жалпы мәселелердің бірі ретінде қарастырылатын лексикография саласын, оның ішінде компьютерлік лексикография бөлімін тереңдете оқыту және автоматты сөздік түзудің теориялық прициптерін үйретіп, сонымен қатар тәжірибелік әдістерін меңгерту, болашақ сөздікші маман болып қалыптасуға бағыттау. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: магистранттарға компьютерлік лексикографиясының теориялық ұғымдары, метатілі туралы түсінік беру; - компьютерлік лексикография теориясын, сөздік жасаудың әмбебап ұстанымдары туралы сипаттау; - компьютерлік лексикографиялық жұмыстардың өзіндік ерекшеліктерін, сөздік жасаудың теориялық және практикалық маңыздылығына назар аударту; - сөздіктердің макро және микроқұрылымын, сөзтізбе жасау, стильдік белгілердің қызметін, мағына ашудың әдіс тәсілдерін игерту; - сөздіктердегі әртүрлі ақпарат көздеріне (грамматикалық ақпарат, стильдік ақпарат, иллюстративтік ақпарат, танымдық ақпарат, мәдени ақпарат, энциклопедиялық, тілдік ақпарат т.б.) нақты сөздіктер бойынша талдау жасап, сөздік жасау жұмыстарына үйрету.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ономастикалық зерттеулер теориясы мен практикасы
Пәннің мақсаты: ономастиканы зерттеулердің теориясы мен әдістемесін меңгерту. Ономастика ғылымы туралы базалық теориялық, әдістемелік негіздері, құрылымдық ерекшелігі, қолданбалы және ортологиялық мәселелері, саяси-әлеуметтік, этномәдени аспектісі, антропоөзектік бағытта даму ерекшелігі оқытылады. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Жалқы есімдерді стандарттау, транслитерациялау, жер-су атауларын өзгерту және т.б. өзекті ономастикалық мәселелері магистранттарға меңгертіледі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеуді ұйымдастыру және жоспарлау
Пәннің мақсаты: Магистрантты өз бетімен ғылыми-зерттеу жұмыстарын жоспарлауға, зерттеу кезеңдерін ұйымдастыруға, жалпы зерттеу үдерісін, магистрлік диссертациясы бойынша ғылыми ізденіс жүргізуге, зерттеу нәтижелерін тілдік және техникалық тұрғыдан рәсімдеуге қабілетті, білікті маман ретінде қалыптастыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Грамматикадағы функционалды бағыт және зерттеу әдістері
Пәннің мақсаты: функционалды грамматиканың негізгі ұғымдары туралы мәлімет беру, тілдік құбылыстарды функционалды аспектіде зерттеу қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: функционалды грамматиканың негізгі ұғымдары; грамматикадағы әртүрлі зерттеу әдістері; құрылымдық грамматика мен функционалды грамматиканың зерттеу әдіс-тәсілдерінің айырмашылығы туралы түсінік беріледі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ әдебиетіндегі дәстүр және жаңашылдық
Пәннің мақсаты: Қазақ әдебиетіндегі дәстүр және жаңашылдық» таңдау пәні аясында соңғы онжылдықтар белестерінде жазылған романдарды тарихи шындық пен дәстүр және жаңашылдық, көркемдік шешім поэтикасы заңдылықтары бойынша саралап қарастыру – басты мақсат. Қазақ романдардағы өмір шындығының тарихи шындықпен бейнеленуі, тарихилықтың көркемдік шындыққа негіз болуының ерекшеліктері, реалистік сипат пен көркемдік қиял жинақтауларының сабақтастығы, тарихи тұлғалар мен оқиғалардың көркемдік шешіммен жинақтала бейнеленуі т.б. мәселелерді білу. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Қазіргі қазақ әдебиеті, әдебиет теориясы, қазақ әдебиетінің тарихы, қазақ әдебиеті сынының тарихы пәндерінен білім құзыреттілігін меңгереді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Ұлттық паремиологиялық қор: генезис және прагматика
Пәннің мақсаты: паремиологияның тіл жүйесіндегі орнын анықтау; паремиологиялық бірліктердің өзге тілдік бірліктерден өзіндік ерекшеліктерін айқындау. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Ұлттық паремиологиялық қор өзге деңгейлердің тілдік бірліктерімен (сөз, сөз тіркесі, сөйлем) ұқсас және айырым белгілерін анықтау; ғаламның тілдік бейнесінің прагматикалық фрагментін сипаттау; сөзжұмсамдағы қолданыстық ерекшеліктерін айқындау; магистранттардың лексика-фразеологиялық қорын байыту.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ХХ-ХХІ ғасырлар межесіндегі қазақ әдебиеті
Пәннің мақсаты: Ғасырлар тоғысындағы қазақ әдебиетінің жаңа даму бетбұрысын меңгереді. Әдеби ағымдар мен бағыттардың сыр сипатын, қамтылып отырған кезеңдегі қаламгерлер шығармаларының поэтикасы мен стиль ерекшелігін меңгерту. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Хронологиялық жүйені сақтай отырып, әдеби-теориялық тұрғыдан ғылыми, жүйелі талдаулар жасауға дағдыланады. Дүниетаным мен эстетизмді тани білу, талдау жасай алу құзыреті кемелденеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Әлемдік әдеби процесс
Пәннің мақсаты: белгілі бір дәуірде ұлттар мен елдердің, аймақтардың, әлемнің күллі тарихи кезендерінде өмір сүріп келе жатқан әдебиеттің тарихи - заңды қозғалысын меңгерту. Сонымен қатар жиі жарық көретін басылымдар, әдеби сын жанрларда жазылған оқырмандардың үн қатысуымен таныстыру. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Әдеби процесс термині XX ғасырдың, 60 жылдары кеңінен қолданыла бастады. Осыған байланысты қазіргі әдебиеттану ғылымының әлемдік әдеби үрдістегі орны айқындалады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Тәуелсіздік кезеңдегі қазақ прозасы мен поэтикасы
Пәннің мақсаты: Тәуелсіздік кезеңіндегі қазақ прозасы мен поэтикасының мазмұны мен құрылымын түсіндіру. Проза қаламгерлері мен ақындарының көркемдік кеңістігі жан-жақты талданады. Көркемдік сипаттары ашылады. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: Өнер тегінің жанрлық түріне қарай теориялық әдістердің қолданылу ерекшелігі, яғни, проза, поэзия композициясындағы ой сабақтастығы мен тұтастығын жүйелі түрде тануға баулиды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Фоносемантика
Пәннің мақсаты: магистранттарды тіл туралы ғылымдағы фоносемантикалық бағыттың даму тарихымен; Фоносемантикалық зерттеулердің негізгі мәселелерімен таныстыру; Фоносемантикалық талдау жасау қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: көркем мәтінге фоносемантикалық талдау жасау әдістерін игеруге қабілетті болуға тиіс.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақ тіліндегі функционалды-семантикалық өрістер
Пәннің мақсаты: тілдің универсалды категорияларының функционалды-семантикалық өрістерін зерттеу қабілеттерін қалыптастыру. Пәнді оқыту үдерісінде келесі мәселелер қамтылады: тілдің грамматикалық құрылымы бірліктерінің қызметін, олардың әр деңгейлік тілдік бірліктермен арақатынасын, грамматикалық категориялардың функционалды тұрғыдан қалыптасуы мен құрылымының заңдылықтарын қарастырады. Қазақ тіліндегі функционалды-семантикалық категориялардың мазмұндық-құрылымдық жүйесі айқындалады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Ғылым мен білім беру тарихындағы білім беру парадигмаларының негізгі даму кезеңдерін және алмасуын сипаттау, психологиялық-педагогикалық ғылымдардың дүниетанымдық әдіснамалық ерекшелігін дәлелдеу, ақпараттық-талдамалық жұмысты қазiргi ақпараттық технологияларды қолданып жүргізе алу; ғылыми зерттеулер жүргізуге және арнайы пәндер бойынша сабақ жүргізуді жүзеге асыруға мүмкіндік беретіндей кәсіптік деңгейде шет тілін меңгеру, диссертация, ғылыми мақала жазу, ғылыми-зерттеу нәтижелерін өндіріске ендіру.
- Қазақ тілін тұлғааралық қарым-қатынаста, кәсіби қызметте, ғылыми мақалаларды жазуда көрсете білу.
- Әдебиет тарихын дәуірлеудің теориялық мәселелерін жетік меңгеру, олардың байланысын зерделеу, қазіргі қазақ әдебиетінің жаңа бағыттарын, негізгі концепциялары мен даму тенденцияларын білу.
- Академиялық грамматика теориясының ғылыми таным құрылымын, формасы мен әдісін, оның дамуын, жалпы қағидаларын, қазіргі филологияның негізгі бағыттарын, қазіргі ғылымда қолданылатын зерттеу әдістері мен олардың тәсілдерін меңгеру.
- Лингвомәдениеттану ғылымының теориялық жетістіктерін қолдану, мәдениет феномендерін тілдік талдау, ұлттық құндылықтар арқылы этностың тілдік әлемін меңгеру және ұлттық тіл мен ұлттық болмыстың тұтастығын айқындау.
- Білім берудің инновациялық әдістері мен технологияларын, оқытудың классикалық, заманауи және интербелсенді әдістерін, ақпараттық, қашықтықтан оқыту технологиялары мен платформаларын пайдалана отырып, қазақ тілі мен әдебиеттен алған теориялық білімдерін кәсіби қызметте қолдану.
- Тәуелсіз жылдардағы әдебиетте жаңа жанрлардың пайда болуы мен өркендеуінің мән-маңызын білу; ХХ-ХХІ ғасырдағы қазақ әдебиетінің даму жетістіктерімен танысу, ғасырлар тоғысындағы әдебиеттің өркендеуіне негіз салған қоғамдық-санаткерлік, көсемсөздік (публицистік) міндеттерді игеру. Әдебиеттегі ірі әдеби тұлғалардың романтизм мен реалистік әдіс-тәсілдерін қатар ала жүріп, өмір шындығын ашудағы өзіндік қолтаңбасын бағамдау.
- Қазақ тілі мен әдебиетін оқытуда ғылыми ойлар мен теорияларды салыстыру. Қазіргі заманғы әлеуметтік-гуманитарлық ғылымның даму үрдістері мен жетістіктерін сыни бағалау және талдау, алған білімдерін қазақ тілі мен әдебиетін оқытуда пайдалану.
- Лингвистикалық теория мен қазіргі заманғы білім беру тәжірибесін дамытудағы генезисін, негізгі жетістіктері мен үрдістерін білу, білім беру жүйесінің өзекті мәселелерін шешуде мәдени, тарихи және қызметтік тәсілдерді қолдану.
- Командада жұмыс істеу қабілетін көрсету, кәсіби қызметте стандартты емес жағдайларда техникалық басқаруды және техникалық шешімдерді дәлелдеу және бағалау.