8D07302 Сәулет және қала құрылысы в Satbayev University
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Сәулет және қала құрылысы саласындағы бейін бойынша докторды дайындау іргелі білім беру, әдіснамалық және зерттеу дайындығын және ғылымның келесі бағыттары бойынша пәндерді тереңдетіп оқытуды ұсынады: тұрғын және қоғамдық мақсаттағы сәулет объектілерінің типологиясы мен тарихы, тұрғын үйдің әлеуметтік/мәдени антропологиясы, қазақстандық сәулет тарихы, қала құрылысы/урбанистика.
-
Академиялық дәреже Докторантура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 3 года
-
Кредиттер көлемі 180
-
Білім беру бағдарламаларының тобы D122 Сәулет
-
Білім беру саласы 8D07 Инженерлік, өңдеу және құрылыс салалары
-
Дайындық бағыты 8D073 Сәулет және құрылыс
Пәндер
-
Архитектурадағы жаһандық концепциялар мен парадигмалар
Мақсат: Курс шеңберінде докторант өзінің ғылыми зерттеуінің нақты тақырыбы тұрғысынан көп тақырыпты талдау әдістерін практикалық қолдануды меңгереді, сондай-ақ «парадигма» ұғымдарының ерекшеліктерін (ғылым мен философия ұғымдардың немесе ойлау үлгілерінің белгілі бір жиынтығын, соның ішінде теорияларды, зерттеу әдістерін, постулаттар мен стандарттарды білдіреді, соған сәйкес салада кейінгі конструкциялар, жалпылаулар мен эксперименттер жүзеге асырылады) және «концепция» (көзқарастардың жиынтығы) бір нәрсе туралы, өзара байланысты және өзара байланысты жүйені құрайтын;кез келген құбылыстарды түсінудің, түсіндірудің белгілі бір тәсілі;оларды жарықтандырудың негізгі көзқарасы, жетекші идеясы;құбылыстарға – дүниедегі, табиғаттағы, қоғамдағы көзқарастар жүйесі). Сәулет процесін концептуалды және парадигмалық түсіну саласындағы негізгі білім мен дағдылар ұсынылады. Мазмұны: Курс барысында сәулеттік процестің әртүрлі концепциялары мен парадигмаларының мысалында шығармашылық талдау әдістері зерттеліп, тәжірибе жүзінде жүзеге асырылады. Әрбір зерттеу тапсырмасы материалдардың жинақталуын және олардың жалпы объектінің де, оның жеке бөлімдерінің де сәулеттік шешіміндегі интерпретациясын және түптеп келгенде жалпы шешімді толықтыратын бөлшектерді қамтиды. Осы курс барысында әзірленген материалдар диссертациялық зерттеу процесінде ескеріледі деп болжануда.
Оқу жылы - 1
Несиелер - 5
-
Қоғамдық ғимараттардың архитектурасын қалыптастырудың перспективалық бағыттары
Пәнді оқудың мақсаты – қаладағы қоғамдық ғимараттардың отандық сәулет өнерін дамыту тәсілдерін қалыптастырудағы қазіргі тенденцияларды талдау және отандық қала құрылысының қазіргі заманғы тұжырымдамаларын әзірлеудің негізгі бағыттарын, принциптерін және жолдарын анықтау. Курс отандық қала құрылысы тәжірибесінен қазіргі заманғы қоғамдық ғимараттардың мысалдарына аналитикалық шолу жасайды, қоғамдық сәулет объектілерін жобалаудың сәулеттік принциптерін талдайды және жалпылайды, оларды одан әрі дамытудың перспективалық бағыттарын анықтайды. Курсты аяқтағаннан кейін докторант қалалық қоғамдық ғимараттардың отандық сәулетіне қойылатын іргелі талаптарды, оларды жобалауға экологиялық көзқарас әдісі, ғимараттардың көп функционалдығы және ғимараттар сәулетінің әлеуметтік бағытын білуі керек. Курсты оқудың негізгі нәтижелері ретінде докторанттар қоғамдық қалалық ғимараттардың сәулетіндегі заманауи отандық тәсілдерге жүйелі шолуды ұсынуы және қазіргі заманғы қалалық ғимараттарды жобалаудың принциптерін қалыптастыруы, кеңістіктің, функционалдылықтың байланысын анықтай алуы, қоғамдық ғимараттарды ішкі және сыртқы безендіру, Қазақстан Республикасындағы қоғамдық қалалық ғимараттардың қазіргі заманғы құрылыс тенденцияларының өзіндік ерекшелігін анықтау.
Оқу жылы - 1
Несиелер - 5
-
Тұрғын үй ғимараттарының архитектурасын қалыптастырудың перспективалық бағыттары
Мақсат: Курс шеңберінде докторант өзінің ғылыми зерттеуінің нақты тақырыбы тұрғысынан көп тақырыпты талдау әдістерін практикалық қолдануды меңгереді. Тұрғын үйлердің перспективалық түрлерін жобалау саласындағы негізгі білім мен дағдылар ұсынылады. Мазмұны: Курс барысында тұрғын үйлердің перспективалық түрлерінің нұсқалары мысалында шығармашылық талдау әдістері зерттеліп, практикалық тәжірибеде жүзеге асырылады. Әрбір зерттеу тапсырмасы материалдардың жинақталуын және олардың жалпы объектінің де, оның жеке бөлімдерінің де сәулеттік шешіміндегі интерпретациясын және түптеп келгенде жалпы шешімді толықтыратын бөлшектерді қамтиды. Осы курс барысында әзірленген материалдар диссертациялық зерттеу процесінде ескеріледі деп болжануда. 2.2 Курстың қорытынды кезеңі әрбір өтілген тақырыптар бойынша рефераттар жинағы түріндегі курстық жұмыс болып табылады. Курсты аяқтағаннан кейін докторант меңгеру қабілетін көрсетуі керек: ғылыми-бейнелі талдауды; функционалдық талдау; қоршаған ортаны талдау; мәтінді түсіндіру әдістері; концепцияның фактілік таныстырылымы. 2.3 Докторант мыналарды білуі керек: - политематикалық талдау процесін ұйымдастыру; - қажетті ақпаратты іздеу; - шығармашылық талдау әдістерін тәжірибеде қолдану; - талдау нәтижелері бойынша зерттеулердің шешімдері мен ұсыныстарын әзірлеу; Курстың соңында докторант білуі керек: - тұрғын үйдің әртүрлі перспективалы түрлерін түсіндіру тәсілдері; - баяндамалар мен мақалалар түрінде өзіндік талдауды ұсыну тәсілдері
Оқу жылы - 1
Несиелер - 5
-
Академиялық хат
Мақсаты: инженерлік және жаратылыстану ғылымдарының докторанттарында академиялық жазу дағдылары мен жазу стратегиясын дамыту. Мазмұны: академиялық жазудың негіздері мен жалпы принциптері, соның ішінде: тиімді сөйлемдер мен абзацтар жазу, дерексіз жазу, кіріспе, қорытынды, талқылау, қорытынды, пайдаланылған әдеби көздер; мәтінде дәйексөз келтіру; плагиаттың алдын алу, сондай-ақ конференцияда презентация жасау.
Оқу жылы - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеу әдістері
Мақсаты: ғылымометрияның заманауи әдістерін қолдана отырып, ғылыми зерттеулерді ұйымдастырудың және басқарудың заңдары, принциптері, тұжырымдамалары, терминологиясы, мазмұны, ерекшеліктері туралы білімді игеруден тұрады. Мазмұны: техникалық ғылымдардың құрылымы, ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру принциптерін, қазіргі ғылымның әдіснамалық ерекшеліктерін, ғылым мен ғылыми зерттеулердің даму жолдарын, техникалық ғылымдардың, информатиканың және инженерлік зерттеулердің теория мен практикадағы рөлін жалпы ғылыми, философиялық және арнайы ғылыми зерттеу әдістерін қолдану.
Оқу жылы - 1
Несиелер - 5
-
Зияткерлік меншік және әлемдік нарық
Мақсаты: зияткерлік меншік құқығы саласындағы оның әлемдік нарықтағы даму тенденцияларын талдай және болжай алатын, зияткерлік меншікті қорғау және коммерцияландыру стратегиясын әзірлей алатын мамандарды даярлау. Мазмұны: зияткерлік меншіктің жаһандық аспектілері және оның халықаралық сауда және экономикадағы рөлі, халықаралық келісімдер мен конвенцияларды талдау, интеллектуалдық меншікті басқару стратегиялары, әртүрлі юрисдикциялардағы зияткерлік меншік құқықтарын қорғау және бұзу жағдайлары.
Оқу жылы - 1
Несиелер - 5
-
Тұрақты сәулет және урбанистика қағидасы
Мақсат: Курс шеңберінде докторант сәулет және қала құрылысы салаларындағы тұрақты даму феномені, елді мекендердегі тұрақты даму көрсеткіштеріне қол жеткізудің әдістемелері мен әдістері, ғимараттар мен құрылыстардың сәулет өнері туралы білімдерін практикалық қолдануды меңгереді. Мазмұны: Экологиялық бағыттағы қала құрылысы объектілерін, ғимараттар мен құрылыстарды жобалау саласындағы негізгі білім мен дағдылар ұсынылады. 2.2 Курстың қорытынды кезеңі талдау объектісіне сараптамалық-әлеуметтік бағалау әдістерін пайдалана отырып, тұрақты даму критерийлері бойынша нақты қала аумағының аумағын кешенді қала құрылысы талдауы тақырыбы бойынша курстық жұмыс болып табылады. Курсты аяқтағаннан кейін докторант теориялық ақпаратты талдау, синтездеу және оны аймақтық климаттық және әлеуметтік-экономикалық жағдайлардың ерекшеліктерін ескере отырып, тұрақты энергия үнемдейтін экоауылдарды жобалауда қолдану қабілетін көрсетуі керек. 2.3 Докторант мыналарды білуі керек: - тұрақты қала құрылысын, тұрғын үй және қоғамдық ғимараттарды жобалау әдістерін қолдану; - аумақтар мен құрылыс объектілерін тұрақты даму критерийлері бойынша бағалау. 2.4 Курстың соңында докторантура білуі керек: - сәулет және қала құрылысы салаларындағы тұрақты дамудың негізгі тұжырымдамаларын; - тұрақты даму критерийлері бойынша экологиялық бағытталған энергия тиімді ғимараттар мен құрылыстарды жобалау қағидаттары; - Қазақстандағы сәулет және қала құрылысының аймақтық ерекшеліктері; - «жасыл экономика» және «жасыл қала құрылысы» тұжырымдамасының негізгі ережелері; - ғимараттардың табиғи ортамен әрекеттесу заңдылықтары, қоршаған ортаны қорғау әдістері - дамыған аумақтардың қала құрылысын халықтың өмір сүру ортасының сапасы тұрғысынан бағалау әдістері Тұрақты даму критерийлері бойынша экологиялық бағдарланған энергия тиімді шешімдерді ескере отырып жобалау. Жобалық шешімдердегі Инклюзия: кедергісіз, қол жетімді орта құру және әмбебап дизайн.
Оқу жылы - 1
Несиелер - 5
-
Сәулет әлеуметтануы
Мақсат: «Сәулет социологиясы» пәні бойынша ол «әлеуметтік» және «материалдық» байланыстарды, белгі жүйелерінің байланысын және жеке ғимараттар мен құрылыстардың мысалында нақты архитектуралық шешімдерді зерттейді. Бір жағынан, әлеуметтік құрылымдар мен ұжымдық өкілдіктердің архитектуралық нысандарда қалай «басылғанын» көрсету, екінші жағынан, әлеуметтік өзара әрекеттестіктің жаңа формаларының пайда болуына сәулеттің қосқан үлесін түсіндіру. Мазмұны: Сәулет әлеуметтануы қала әлеуметтануының құрамдас бөлігі болып табылады, бірақ қалалық әлеуметтану дербес зерттеу саласы ретінде 19 ғасырдың аяғынан бастап бар. Қала бастапқыда курста егжей-тегжейлі талқыланатын технологиямен, экономикамен және дінмен қатар социологиялық қарастырудың артықшылықты объектілерінің қатарында болды. Сонымен қатар, қаланың әлеуметтік құбылыс ретіндегі концепциясы, қаланың «миниатюрадағы қоғам» ретіндегі, кеңістіктік формадағы әлеуметтік шындықтың үлгісі ерекше назар аударуды қажет етеді. Ішкі пішіні де (мойынтірек құрылымдары, төбелер, инженерлік шешімдер) және сыртқы пішіні (ою-өрнектер мен декор) талданады - оны оқылатын, түсінікті және қоғамға қолайлы ететін эстетикалық қабық. Сәулеттің қазіргі батыс әлеуметтануы. Семиология В.Эко. Постструктурализм П.Бурдье. Сәулет өнеріндегі антропометризм. Постмодерндік сәулет және әлеуметтану.
Оқу жылы - 1
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Білуі керек: ғылыми зерттеулер процесін ұйымдастыру, жоспарлау және іске асыру; өзінің одан әрі кәсіби дамуын жоспарлау және болжау; зерттеудің заманауи әдіснамасын таңдау және тиімді пайдалану
- Құзыретті болу: ақпараттық ағындардың тез жаңаруы мен өсуі жағдайында ғылыми және ғылыми-педагогикалық қызмет саласында; мамандарды ЖОО-да даярлау мәселелерінде; теориялық және эксперименттік ғылыми зерттеулер жүргізуде; ғылыми зерттеуде теориялық және қолданбалы міндеттерді қоюда және шешуде; тиісті саладағы проблемаларға кәсіби және жан-жақты талдау жүргізуде; ғылыми жобалар мен зерттеулерді сараптама жүргізуде
- Дағды болуы тиіс: шешендік өнер және халықаралық ғылыми форумдарда, конференциялар мен семинарларда көпшілік алдында сөз сөйлеу; ғылыми хат және ғылыми коммуникация; шет тілінде еркін қарым-қатынас жасау.
- Түсінікке ие болу: білімнің тиісті саласының ғылыми мектептері, олардың теориялық және практикалық әзірлемелері туралы; тиісті саладағы әлемдік және қазақстандық ғылымның ғылыми тұжырымдамалары туралы; ғылыми әзірлемелерді практикалық қызметке енгізу тетігі туралы; ғылыми қоғамдастықтағы өзара іс-қимыл нормалары туралы; ғалым-зерттеушінің педагогикалық және ғылыми этикасы туралы
- Меңгеруі керек: зерттеу саласындағы әртүрлі теориялық концепцияларды талдау, бағалау және салыстыру және қорытынды жасау; әр түрлі дереккөздерден алынған ақпаратты талдау және өңдеу; қазіргі теориялар мен талдау әдістері негізінде академиялық тұтастықпен сипатталатын өзіндік ғылыми зерттеу жүргізу; өзінің жаңа ғылыми идеяларын генерациялау, өзінің білімі мен идеяларын ғылыми қоғамдастыққа, ғылыми танымның шекарасын кеңейте отырып, хабарлау
- Білу және түсіну: жаһандану және интернационализация жағдайында отандық ғылымның дамуының қазіргі үрдістері, бағыттары мен заңдылықтары; ғылыми таным әдіснамасы; тиісті саладағы әлемдік және қазақстандық ғылымның жетістіктері; ғылым мен білімнің әлеуметтік жауапкершілігін сезіну және қабылдау; ғылыми коммуникация мен халықаралық ынтымақтастықты жүзеге асыру үшін шетел тілін жетілдіру
- Түсінікке ие болу: ғылым эволюциясындағы дамудың негізгі кезеңдері мен парадигмалардың өзгеруі туралы; жаратылыстану (әлеуметтік, гуманитарлық, экономикалық) ғылымдардың пәндік, дүниетанымдық және әдіснамалық ерекшелігі туралы
- Дағдыларға ие болу: әр түрлі ғылыми теориялар мен идеяларды сыни талдау, бағалау және салыстыру; аналитикалық және эксперименттік ғылыми қызмет; зерттеу саласын жүйелі түсіну және таңдалған ғылыми әдістердің сапасы мен нәтижелілігін көрсету; ғылыми және ғылыми-педагогикалық қызметке жауапты және шығармашылық қатынас жасау;заманауи ақпараттық және инновациялық технологияларды пайдалана отырып, патенттік іздестіру және ғылыми ақпаратты беру тәжірибесін жүргізу; ғылыми жаңалықтар мен әзірлемелерге зияткерлік меншік құқықтарын қорғау
- Құзыретті болу: тұлғааралық қарым-қатынас және адам ресурстарын басқару мәселелерінде; тұрақты кәсіби өсуді қамтамасыз етуде
- Дағды болуы тиіс: зерттеу нәтижелерін жоспарлау және болжау; ғылыми зерттеулер процестерін жоспарлау, үйлестіру және іске асыру; ұжымды басқару және жетекшілік ету; ғылыми іс-шараларға, іргелі ғылыми отандық және халықаралық жобаларға қатысу
- Тұрақты даму саласындағы 11 мақсатқа қол жеткізу: қалалар мен елді мекендердің ашықтығын, қауіпсіздігін, өміршеңдігін және экологиялық тұрақтылығын қамтамасыз ету. Халықтың барлық топтары үшін қолжетімді және кедергісіз инклюзивті орта құру.