7R01126 Физикалық медицина және оңалту (ересектер, балалар) в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Заманауи медициналық технологияларды қолдану негізінде балалар мен ересектерге медициналық оңалтуды жоғары деңгейде алдын алу, ұйымдастыру және жүргізу бойынша кәсіби білімге, дағдыға және құзыреттерге ие, денсаулық сақтау саласында жаңа білім қалыптастыру арқылы тиімді әрі үздіксіз медициналық көмекті қамтамасыз ете алатын бәсекеге қабілетті, білікті реабилитолог-дәрігерді даярлау.
-
Академиялық дәреже Резидентура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 140
-
Білім беру бағдарламаларының тобы R040 Физикалық медицина және реабилитация ересектердің, балалардың
-
Білім беру саласы 7R01 Денсаулық сақтау (медицина)
-
Дайындық бағыты 7R011 Денсаулық сақтау
Пәндер
-
Физикалық медицина және реабилитация негіздері
Пациентті кешенді тексеру, оңалту әлеуетін анықтау, бағалау шкалаларын қолдану және оңалтудың деңгейі мен кезеңіне байланысты жоғалтылған функцияларды барынша қалпына келтіру мақсатында оңалту бағдарламасын жоспарлау, бейінді мамандардың консультациясын ұйымдастыру. Медициналық құжаттаманы жүргізу, тиімді коммуникация және кәсіпаралық ынтымақтастық, уақытты басқару, пациенттерге тиімді психологиялық қолдау көрсету және қолданыстағы нормативтік құқықтық актілерге (НҚА) сәйкес құқықтық нормаларды сақтау дағдыларын жетілдіру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 16
-
Функционалдық диагностика
Функционалдық тексеру деректерін (пикфлоуметрия, плантография, физикалық жүктеме кезіндегі электрокардиография, электронейромиография және т.б.) жүргізу және интерпретациялау, антропометриялық және соматометриялық өлшемдер, гониометрия, кешенді зертханалық және аспаптық диагностика толық көлемінде функционалдық диагностика әдістерін клиникалық жағдайға сәйкес негізделген таңдау арқылы жүзеге асыру, пациенттерді тиімді жоспарлау, дер кезінде және қауіпсіз жүргізу мақсатында, ҚР клиникалық хаттамалары мен халықаралық ұсыныстарға, ғылыми негізделген практикаға сәйкес, жоғары жауапкершілік пен сапа стандарттарына сай болу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 8
-
Эрготерапия
Пайда болған шектеулер, ерекше қажеттіліктерді ескере отырып, пациенттердің өмір сүру сапасын арттыру үшін жеке тәсілді және қоршаған ортаны бейімдеуді пайдалана отырып, өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын, күнделікті дағдыларды, кәсіби, әлеуметтік бейімделуді, белсенділікті қалпына келтіруді жақсартуға бағытталған оңалту бағдарламасын жасау. Пациенттер, олардың отбасы мүшелерін оқыту. Профилактикалық іс-шаралар және салауатты өмір салтын насихаттау, денсаулық мектебі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 10
-
Емдік физикалық факторлар
Табиғи (климаттық емдеу, бальнеоемдеу) және жасанды физикалық факторларды (электр, магниттік, жарық терапиясы, механикалық, гидротерапия, жылу процедуралары) пайдалану негізінде пациенттің ғылыми негізделген тәжірибесі негізінде ағза функцияларын қалпына келтіру, тіндердің регенерациясын жеделдету, ауырсынуды бақылау, ағзаны нығайту және пациенттің өмір сүру сапасын арттыру олардың патофизиологиялық процестерге, айғақтарға әсерін, олардың қолданылуын шектеуді түсінумен
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 18
-
Емдік дене шынықтыру (кинезиотерапия)
Дозаланған физикалық жүктемемен функционалдық сынамаларды жүргізу және бағалау, кинезотерапияны жеке жоспарлау үшін теңгерім мен жүрісті және басқа да әдістерді бағалау. Организм функцияларын қалпына келтіру және алдын алу үшін емдік гимнастиканың дозаланған жаттығуларын қолдану. Медициналық массаж жүргізу. Пациентті жағымды көңіл-күйді, өз күшіне сенімділікті, өткізілетін сабақтарға саналы түрде қарауды және комплаенттілікті қалыптастыра отырып оқыту. Емдік дене шынықтыруды қолдану арқылы балалар мен ересектерде дене және психикалық дамудың үйлесімді мақсаттарына жету және патологиялардың алдын алу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 18
-
Тірек-қимыл реабилитациясы
Травмаларды, оперативті емдеуді, буындардың эндопротезін, реконструктивті операцияларды, қаңқалы-қозғалыс аппараты ауруларын (буындардың дегеративті және қабыну аурулары, омыртқа аурулары, остеопороз), дәнекер тіндердің жүйелі ауруларын өткерген пациенттерді оңалту, кешенді пациент-орталықтандырылған тәсілге, инновациялық технологияларды, оның ішінде ақпараттық технологиялар мен роботтандырылған жүйелерді қолдануға негізделген, сондай-ақ оңалту қызметін реттейтін нормативтік құқықтық актілерге сәйкес жүзеге асырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 18
-
Геронтологиялық оңалту
Жүйелік интеграцияланған тәсіл, инволюциялық процестердің ағымын, мультинозологиялық және патологияның түрлендірілген ағымын, функционалдық бұзылулардың ерекшеліктерін және жасы-ассоциацияланған патологияның дамуын, сондай-ақ психо-эмоциялық проблемаларды түсіну негізінде егде және қарт жастағы адамдарды медициналық-әлеуметтік оңалтудың ерекшеліктері. Оңалту бағдарламаларын әзірлеу кезінде дербестендірілген тәсіл мақсатында биологиялық жасты анықтау және геронтологиялық бағалау. Ғылыми-зерттеу жобасына қатысу. Белсенді ұзақ өмір сүру мектебі аясында профилактикалық шараларды жүзеге асыру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 4
-
Физикалық реабилитациядағы жасанды интеллект
Пациентті және оның оңалту әлеуетін дәлірек бағалау үшін жасанды интеллектіні қолдану, болжамды модельдер арқылы пациенттің жағдайы нашарлауының және/немесе асқынулардың даму тәуекелдерін бағалау. Персонализацияланған оңалту бағдарламаларын таңдау. Телемедицина үшін IoT және смарт-технологиялар жоғары мамандандырылған көмекке қолжетімділікті және тиімділікті арттыру үшін қолдану. Когнитивті функцияларды қалпына келтіру үшін виртуалды және толықтырылған виртуалды шындықпен жаттығу құралдарын қолдану. Нейрожелілер арқылы үлкен деректерді талдау — клиникалық шешімдер қабылдау құралы ретінде, сондай-ақ медицина саласындағы ғылыми зерттеулер жүргізуде, құқықтық және этикалық нормаларға (әсіресе ақпараттың құпиялылығын сақтау принциптерін) сәйкес, жасанды интеллектіні қолдануды құқықтық реттеу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 4
-
Онкореабилитациядағы инновациялық тәсілдер
Онкологиялық ауруларды (сүт безі обыры, жатыр мойны обыры және т.б.) өткерген пациенттерді кешенді, персонализацияланған және прецизионды оңалту саласындағы білім мен дағдыларды тереңдету, қазіргі заманғы технологияларды, соның ішінде генетикалық тестілеу, биомаркерлер мен ақпараттық технологияларды қолдана отырып, физикалық, психологиялық қалпына келтіру, әлеуметтік бейімделу, өмір сүру сапасын жақсарту, көмек көрсету шараларының дер кезінде және құндылығын ескере отырып. Хроникалық ауырсынуды бақылаудың инновациялық әдістерін әртүрлі мамандықтағы мамандармен ынтымақтастықта ғылыми негізделген практикаға сүйене отырып қолдану және ғылыми зерттеуге қатысу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 4
-
Педиатриядағы реабилитация
Орталық және перифериялық нерв жүйесі ауруларымен, нейробұлшық ет ауруларымен, бас және жұлын жарақаттарымен, дәнекер тіннің дисплазиясы, остеохондропатиялармен, туа біткен аурулармен ауыратын балаларды оңалту процесінің психологиялық жағына назар аудара отырып және бала құқықтарын сақтай отырып, халықаралық ұсынымдарға сәйкес ағзалар мен жүйелер дамуының туа біткен кемістіктерін хирургиялық түзетуден кейін оңалту пациент ретінде
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 12
-
Пульмонологиялық реабилитация
Өкпе аурулары бар пациенттерде тыныс алу функциясын қалпына келтіру, физикалық төзімділікті арттыру, өмір сүру сапасын жақсарту ғылыми негізделген практикаға, ақпаратты сын тұрғысынан талдауға, халықаралық деректер базаларымен жұмыс істеу дағдысына негізделген. Онкологиялық аурулары бар пациенттерді (өкпе рагы және т.б.) оңалту, тиімді және қауіпсіз басқару принциптерін сақтай отырып, мамандардың командасымен жүзеге асырылады. Өмір сүру сапасын жақсарту, әлеуметтік бейімделу, оңалту шараларын өткізудің дер кезінде және құндылығын ескере отырып, физикалық және психологиялық қалпына келтіру үшін заманауи технологияларды (оның ішінде ақпараттық технологияларды) қолдану.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 8
-
Нейрореабилитация
Орталық және шеткері нерв жүйесінің аурулары мен жарақаттары бар, нейрохирургиялық ем алған, нерв- бұлшықет аурулары бар пациенттерді оңалту, функцияларды қалпына келтіру, өмір сүру сапасын жақсарту және бейімделуді қамтамасыз ету, әртүрлі мамандықтағы мамандармен ынтымақтастықта, дәлелді медицина принциптерін (халықаралық деректер базалары), кәсіби стандарттарды (ҚР НҚА), инновациялық әдістер мен цифрлық технологияларды қолдану арқылы пациент үшін оңтайлы нәтижелерге жету. Шұғыл көмек көрсету кезінде командалық жұмыс, қажет болған жағдайда медициналық құқық принциптерін сақтай отырып, критикалық жағдайларда көмек көрсету.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 18
-
Кардиологиялық реабилитация
Жүрек-қан тамырлары патологиясы бар пациенттерді, кардиохирургиялық операциялардан кейін оңалту. Оңалту процесінің барлық кезеңдерінде пациенттерді тиімді және қауіпсіз жүргізу, тәуекелдерді бағалау, физикалық және психологиялық қалпына келтіру, әлеуметтік бейімделу үшін заманауи технологияларды қолдана отырып, командалық жұмысты ұйымдастыру. Шұғыл көмек көрсету кезінде командалық жұмыс, қажет болған жағдайда. Зерттеу сұрақтарын қалыптастыру, ғылыми зерттеулер нәтижелерін сын тұрғысынан талдау, оқу және кәсіби даму үшін халықаралық деректерді зерттеу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 8
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Адам ағзасындағы қызметтер мен құрылымдардың бұзылуын және соның салдарынан туындаған өмір тіршілігінің шектелуін анықтау мақсатында, аурулар мен (немесе) жай-күй жағдайларында, сондай-ақ жедел жағдайлардан, хирургиялық араласулар мен жарақаттардан кейін (ересектер мен балаларда) медициналық технологияларды қолданып, стандарттар мен дәлелді практикаға сүйене отырып кешенді тексеру жүргізу, сонымен қатар науқастың мүддесі үшін мамандардың кеңесін ұйымдастыру.
- Медициналық оңалтудың мақсаттары мен міндеттерін шешуге бағытталған, науқастың (ересек немесе бала) мәселелеріне жекешелендірілген тұрғыда қарап, оның оңалту әлеуетін ескере отырып, оңалту, емдеу және алдын алу құралдарының тиімділігі мен қауіпсіздігін бағалау негізінде жеке медициналық оңалту бағдарламасын құрастыру.
- Ересектер мен балаларға медициналық оңалтуды ұйымдастыру және жүргізу, негізгі ауруды емдеу аясында асқынулардың алдын алуды ғылыми негізделген тәжірибе, жаңа ақпаратты сыни тұрғыдан пайымдау және көмек көрсету стандарттары негізінде тиімді жүзеге асыру.
- Дәрігер-реабилитологтың тәжірибесінде кездесетін шұғыл және өмірге қауіп төндіретін жағдайларда, сондай-ақ медициналық оңалту барысында пайда болған асқынулар, жағымсыз әсерлер, оның ішінде күрделі және күтпеген реакциялар кезінде медициналық көмекті уақтылы және тиімді көрсету.
- Реабилитациялық әлеуетті бағалау, оңалту және аурулардың алдын алу үдерісінде, сондай-ақ шұғыл жағдайларда пациенттермен, балалармен және олардың отбасыларымен (немесе заңды өкілдерімен) жағымды әрі сенімді қарым-қатынас орнату, тиімді психо-эмоциялық қолдау көрсету үшін коммуникативтік дағдыларды тиімді пайдалану.
- Оңалту үдерісінің барлық кезеңінде пациент үшін оңтайлы нәтижеге қол жеткізу мақсатында әріптестердің пікіріне құрметпен қарап, уақытты тиімді басқару дағдыларын сақтай отырып, мамандардың пәнаралық/кәсіпаралық командасы құрамында тиімді өзара әрекеттесу.
- Денсаулық сақтауды қорғау, дәрігер мен науқастың құқықтарын қорғау саласындағы заңнамалық білімді қолданып, оңалту қызметін реттейтін нормативтік-құқықтық актілерді басшылыққа алу.
- Медициналық құжаттаманы жүргізу, кәсіби міндеттерді шешу, медициналық оңалтудың қауіпсіздігі мен сапасын қамтамасыз етудегі тиімділікті арттыру мақсатында заманауи ақпараттық-цифрлық және инновациялық медициналық технологияларды, оның ішінде жасанды интеллект мүмкіндіктері мен денсаулық сақтау ақпараттық жүйелерін пайдалану.
- Балалар мен ересектердің денсаулығын, сондай-ақ жалпы халықтың денсаулығын нығайту мақсатында аурулар мен жарақаттардың, асқынулардың алдын алу, ағза функцияларын қалпына келтіруді жеделдету бойынша іс-шаралар жүргізу, санитарлық-ағарту жұмыстарын және салауатты өмір салтын қалыптастыруды жүзеге асыру.
- Денсаулық сақтау жүйесі аясында тиімді жұмыс істеу, сондай-ақ бұл жүйелерді жетілдіру – көмек көрсетудің уақыттылығы, сапасы, қауіпсіздігі, маңыздылығы мен құндылығына назар аудара отырып, барлық әлеуметтік топтарға медициналық көмекті тең негізде көрсету қағидаларын сақтау, кәсіби өзара әрекеттесулердің барлық түрлерінде этикалық стандарттарды ұстану және дәрігерлерден күтілетін жауапты мінез-құлықты сақтау.
- Кәсіби әдебиетті талдау және сыни тұрғыдан бағалау, зерттеу сұрақтарын тұжырымдау, өзінің күнделікті қызметінде халықаралық дерекқорларды тиімді пайдалану.
- Адам денсаулығы және өмір сүру сапасын жақсарту саласындағы білімін дамытуға бағытталған ғылыми зерттеулерге қатысу.