Жаңа білім беру бағдарламасы

7R01119 Пульмонология (ересектер, балалар) в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Ересектер мен балалардың ауруларын дәлелді медицина қағидаттарына сәйкес диагностикалау, емдеу, заманауи медициналық технологияларды қолдану бойынша кәсіби білімі мен дағдылары бар, пульмонологиялық бейіндегі науқастарға жоғары деңгейде көмек көрсетуді және тиімді профилактикалық іс-шараларды ұйымдастыра алатын, денсаулық сақтау саласында жаңа білімдерді саралай отырып, пациенттер мен жалпы халыққа үздіксіз медициналық көмек көрсетуді қамтамасыз ете алатын бәсекеге қабілетті, білікті пульмонолог-дәрігерді даярлау.
  • Академиялық дәреже Резидентура
  • Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
  • Оқу мерзімі 2 года
  • Кредиттер көлемі 140
  • Білім беру бағдарламаларының тобы R007 Пульмонология ересектердің, балалардың
  • Дайындық бағыты 7R011 Денсаулық сақтау

Пәндер

  • Стационардағы пульмонология-1, ересектер (Пульмонологиядағы диагностиканың визуалды әдістері; Пульмонологиядағы патоморфология; Пульмонологиядағы фармакотерапия; Стационардағы тыныс алу органдарының респираторлық аурулары)

    Сәулелік әдістердің (КТ, УДЗ, МРТ) деректерін қолдану және түсіндіру алгоритмдерін егжей-тегжейлі зерделеу. Патоморфологияны терең түсіну негізінде биопсиялық материалды зерттеудің гистологиялық және иммуногистохимиялық әдістерінің нәтижелерін түсіндіру. Ауыр және асқынған пневмония, ХОБЛ, өкпе гипертензиясы және т.б. нысандарымен ауыратын пациенттерді емдеу кезінде жеке құрамдастырылған терапияны, оның ішінде фиброзға қарсы және биологиялық препараттарды таңдау

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 22
  • Амбулаториялық-емханалық пульмонология -1, ересектер (Пульмонологиядағы функционалды диагностикалық әдістер; Бронхолитикалық және бактерияға қарсы терапияның жалпы қағидалары; Амбулаториялық кезеңде тыныс алу органдарының респираторлық аурулары)-1 /2 Модуль

    Тыныс алу жеткіліксіздігін функционалдық диагностикалаудың кеңейтілген әдістерін игеру: дифференциалды диагноз қою, науқастың жағдайын бағалау, қатар жүретін ауруларды ескере отырып біріктірілген емдеу тәсілдерін дәлелді түрде тағайындау, тыныс жолдарының үдемелі ауруларымен ауыратын науқастарды ұзақ мерзімді бақылау және оңалту. Қауіп топтарына профилактикалық шаралар жүргізу. Созылмалы респираторлық патологиясы бар ересек пациенттердің жағдайын динамикалық бақылау, мониторинг жүргізу және оны ақпараттық технологияларды қолдану арқылы заңнама талаптарына сай құжаттандыру, пациенттер мен олардың туыстарын оқыту. Профилактика және оңалту шараларын жүргізу, салауатты өмір салтын насихаттау, денсаулық мектебі аясында ағарту жұмыстарын ұйымдастыру.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 12
  • Амбулаториялық-емханалық пульмонология -1, ересектер (Пульмонологиядағы функционалды диагностикалық әдістер; Бронхолитикалық және бактерияға қарсы терапияның жалпы қағидалары; Амбулаториялық кезеңде тыныс алу органдарының респираторлық аурулары)-2 / 2 Модуль

    Ауыр және/немесе рефрактерлі ағымдағы аурулары бар, сондай-ақ коморбидті пациенттер үшін жеке фармакотерапия схемаларын әзірлеу, жағымсыз әсерлерді басқару, қоздырғыштардың резистенттілігін талдау арқылы антибиотиктерді ұтымды таңдау. Амбулаториялық тәжірибеде ресурстарды фармакоэкономикалық бағалау және оңтайландыру, кәсіби әдебиеттер мен зерттеу нәтижелерін талдау және сыни тұрғыдан зерделеу негізінде клиникалық практикаға инновациялық препараттарды қолдануға арналған ғылыми негізделген ұсынымдарды енгізу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Стационардағы пульмонология-1, балалар (Балалар пульмонологиясындағы диагностиканың визуалды әдістері; Балалар пульмонологиясындағы фармакотерапия; Әр түрлі патогенді факторлармен байланысты аурулар; Тыныс алу жолдарының аллергиялық аурулары)

    Балаларда өкпе патологиясын диагностикалау және дифференциалды диагностика, жас ерекшеліктерін ескере отырып, тиімді коммуникация мен коллаборация негізінде жүргізіледі. Визуализация әдістерін (төмен дозалы КТ, МРТ, ультразвук) меңгеру, олардың диагностикалық құндылығы мен шектеулерін түсіну, соның ішінде тұқым қуалайтын және сирек кездесетін ауруларды диагностикалау кезінде қолдану. Жасқа бейімделген фармакотерапевтік стратегияларды, аллергендерге арнайы иммунотерапия (АСИТ) бағдарламасын, иммунопрофилактиканы, реабилитацияны әзірлеу, мультидисциплинарлық тәсіл негізінде, интеллектуалды технологияларды пайдалана отырып, созылмалы және күрделі патологияларды (оның ішінде астма мен муковисцидозды) емдеу, Қазақстан Республикасының клиникалық протоколдарына сәйкес, жоғары жауапкершілік стандарттарына сәйкес жүзеге асырылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 18
  • Амбулаториялық-емханалық пульмонология-1, балалар (Бронх-өкпе ауруларды диагностикалаудың функционалды әдістері және дифференциальды диагностикасы; Амбулаториялық кезеңде балалар пульмонологиясындағы кең таралған аурулар; Балалардағы бронх-өкпе ауруларды диспансерлеу; міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру, тегін медициналық көмектің кепілдік берілген көлемі шеңберінде бойынша қызмет көрсету)

    Респираторлық патологиясы бар балаларды уақтылы диагностикалау, мониторингілеу және катамнестикалық бақылау үшін функционалдық әдістерді игеру. Амбулаториялық кезеңде стандарттар мен нормативтік-құқықтық база шеңберінде мамандар командасындағы пульмонологиялық көмектің толық көлемі. Ата-аналармен тиімді өзара іс-қимыл жасай отырып, дербестендірілген тәсілді енгізу, күрделі үйлескен ауруларды емдеуге халықаралық стандарттарды сыни пайымдау және енгізу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 12
  • Стационардағы пульмонология-2, ересектер (Фтизиопульмонология; Онкопульмонология; Өкпенің интерстициальді және орфандық аурулары; Бронхо-өкпе жүйесінің дамуындағы ауытқулар және өкпедегі іріңді процестер; Қарқынды пульмонология; Интервенциялық пульмонология)-1/Модуль 1

    Туберкулездік процесс, оның ішінде мультирезистентті формалар мен латентті туберкулез күдігі туындағанда диагностика және дифференциалды диагностика, сондай-ақ метатуберкулездік процесс мультидисциплинарлық топ құрамында фтизиатрлармен, радиологтармен, зертханалық диагностика мамандарымен бірлесе отырып жүргізіледі. Асқынуларды басқару (өкпелік каверналар, қан кетулер, свищтер, өкпеден тыс туберкулез). Емдеуде персонализирленген тәсіл, (әсіресе коморбидті жағдайларда) тиімді және қауіпсіз жүргізу принциптерін сақтай отырып, инновациялық технологиялар мен емдеу құралдары мен әдістерін қолдану. Профилактикалық бағдарламалар мен іс-шаралар, эпидемиологиялық бақылау, әсіресе қауіп тобындағы науқастар арасында.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 4
  • Клиницистке арналған медициналық генетика

    Тұқым қуалайтын патологиясы, геномдық синдромдар, молекулярлық диагностика, иммуногенетика. Медициналық-генетикалық кеңес беру, генетикалық диагностиканың құқықтық және заңдық аспектілері, генетикалық төлқұжат. Молекулалық диагностикаға перспективалық тәсілдер: WES, WGS (геномды секвенирлеу, экзомды секвенирлеу, транскриптомды секвенирлеу, метаболомды талдау), IT-технологияларды қолдана отырып, диагностикаға интеграцияланған тәсіл

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 4
  • Стационардағы пульмонология-2, балалар (Бронх-өкпе жүйенің туа біткен ауытқулары және балалардағы генетикалық анықталған аурулар; Балалардағы өкпенің интерстициальды аурулары; Бала жасындағы қарқынды пульмонология)

    Сирек генетикалық негізделген интерстициальды ауруларды диагностикалау және емдеу, генетикалық зерттеулер мен протеомика негізінде. Балаларды шұғыл және ауыр жағдайларда реанимация және жан сақтау бөлімшесінде емдеу, заманауи технологияларды (оның ішінде AI-мониторинг) қолдану, пациентпен және оның туыстарымен сенімге негізделген қарым-қатынас орнату; мамандар тобымен жұмыс істеу, заманауи технологияларды қолдану, дәлелді медицина қағидаттарына және медициналық көмек көрсету стандарттарына, сондай-ақ медициналық құқықтың принциптеріне сәйкес, ауыр жағдайларда гемодинамиканы бақылау, тыныс алу қолдауын қамтамасыз ету, инфекциялық асқынулардың алдын алу. Ауыр жағдайларда кәсіби жауапкершілік пен моральдық-этикалық нормаларды сақтай отырып, жоғары стандарттарға сәйкес әрекет ету.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 16
  • Экологиялық пульмонология

    Қоршаған орта факторларының тыныс алу жүйесінің денсаулығына әсерін зерттеу. Ауа ластануы, аллергендер, токсиндер және климаттың өзгеруі салдарынан туындайтын ауруларды диагностикалау және алдын алу. Ерте диагностикаға, қорғау шараларын әзірлеуге, пациенттерді реабилитациялауға және тыныс алу денсаулығына экологиялық тәуекелдерді азайту стратегияларын енгізуге ерекше назар аудару. Пациенттерге арналған мектептердің жұмысын ұйымдастыру және оған қатысу. Әдебиетті сыни бағалау, талдау жасау, халықаралық дерекқорлармен жұмыс істеу, ғылыми зерттеулерге, соның ішінде халықаралық зерттеулерге қатысу.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 4
  • Пульмонологиядағы жасанды интеллект

    Респираторлық патологияны неғұрлым дәл және/немесе ерте диагностикалау үшін жасанды интеллектті қолдану. Аурудың даму тәуекелдерін, пациенттің жай-күйінің нашарлауын және/немесе асқынулардың дамуын бағалау үшін болжамдық модельдер, өмір сүру болжамы. Оңалтудың және емдеудің оңтайлы бағдарламаларын таңдау. Клиникалық шешiмдер қабылдауға, сондай-ақ респираторлық медицина саласында ғылыми зерттеулер жүргiзуге арналған құрал ретiнде нейротораптардың үлкен деректерiн талдау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 4
  • Сирек кездесетін және жаңа аурулар

    Казуистика: сирек кездесетін (сирек тұқым қуалайтын иммун тапшылықтары, аутоиммунды аурулар, альвеолярлық протеиноз) және жаңа пайда болған аурулары бар (IgG4-тәуелді ауру, EVIL, МВС) пациенттердің клиникалық жағдайларын талдау. Әдебиеттерге сыни баға беру және талдау, зерттеу сұрақтарын тұжырымдау, халықаралық дерекқорлармен жұмыс істеу, ғылыми зерттеулерге соның ішінде халықаралық зерттеулерге қатысу. ДДҰ мен CDC ұйымдарының стратегиялары мен ұсынымдары.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 4
  • Амбулаториялық-емханалық пульмонология-2, балалар (Балалардағы орфандық аурулар; Балалардағы бронх-өкпе жүйенің туа біткен ақаулары; Балалардағы өкпе мен бронхтың тұқым қуалайтын аурулары; Бронх-өкпе аурулары бар балаларды оңалту)

    Молекулярлық диагностика әдістерін пайдалана отырып, кешенді аспаптық және зертханалық диагностика негізінде сирек кездесетін генетикалық аурулар мен ақауларды своеврмеменді диагностикалау; пәнаралық команда құрамында респираторлық жүйенің сирек, ауыр, асқынған патологиясы бар балаларды жүргізу, диспансерлеу, қайталама алдын алу, оңалту. Жіті жағдайлардан кейін өкпе функциясын қалпына келтіру, асқынулардың алдын алу, өмір сүру сапасын арттыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 3
    Несиелер - 10
  • Стационардағы пульмонология-2, ересектер (Фтизиопульмонология; Онкопульмонология; Өкпенің интерстициальді және орфандық аурулары; Бронхо-өкпе жүйесінің дамуындағы ауытқулар және өкпедегі іріңді процестер; Қарқынды пульмонология; Интервенциялық пульмонология)-2/ 1 Модуль

    Диагностикалық жағынан күрделі, сирек кездесетін патологиялар мен онкопатологиялар кезінде жоғары технологиялық инвазивті және инвазивті емес диагностикалық әдістерді, сондай-ақ инновациялық фармакотерапияны қолдану дағдылары мен білімдерін біріктіру негізінде ғылыми дәлелденген практика мен медициналық көмектің жоғары стандарттарына сай толық көлемде емдеу-диагностикалық іс-шараларды жүзеге асыру.Пульмонология саласындағы шұғыл және ауыр жағдайлар кезінде диагностика жүргізу және мамандандырылған көмек көрсету, бұл ретте құқықтық және этикалық нормаларды сақтау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 22
  • Амбулаториялық-емханалық пульмонология-2, ересектер (Өкпенің аллергиялық және кәсіби аурулары; Ұйқыдағы тыныс алудың бұзылуы; Өкпені оңалту; Амбулаториялық кезеңде тыныс алуды қолдау)

    Аллергиялық (астма, альвеолиттер) және кәсіби өкпе ауруларын, түнгі апноэны уақтылы диагностикалау және емдеу. Жеке емдеу бағдарламаларын әзірлеу, заманауи технологияларды енгізу, пациенттерді ұзақ мерзімді бақылау, стационарды алмастыратын технологияларды қолдана отырып, пациенттерді жүргізу, бастапқы және қайталама профилактика мен пульмореабилитация шараларын жүзеге асыру, тыныс алу функциясын жеткілікті деңгейде қолдау. Бұл шаралар дәлелді медицина қағидаттарын, кәсіби стандарттарды, пациент құқықтарын қорғауды сақтау және өмір сүру сапасын жақсарту негізінде әртүрлі бейіндегі мамандармен бірлесіп жүзеге асыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 4
    Несиелер - 12

Оқыту нәтижелері

  • Балалар мен ересектерге ғылыми дәлелденген тәжірибеге, жаңа ақпаратты сыни тұрғыдан ойлауға және көмек көрсету стандарттарына сүйене отырып, респираторлық аурулар кезінде мамандандырылған медициналық көмек көрсету, емдеу және алдын алу құралдарының тиімділігі мен қауіпсіздігін бағалау.
  • Емдеу және оңалту жоспарын және жас ерекшеліктерін ескере отырып, пульмонологиялық бейіндегі пациенттің мәселелерін шешуге дербестендірілген тәсілді айқындау мақсатында стандарттар мен дәлелді тәжірибені ескере отырып, заманауи медициналық технологияларды қолдану арқылы отырып кешенді тексеру жүргізу.
  • Шұғыл және өмірге қауіп төндіретін жағдайларда, сондай-ақ індеттер, пандемиялар, табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайлар мен апаттар кезінде пульмонология тәжірибесінде мамандандырылған медициналық көмекті уақтылы және тиімді көрсету.
  • Диагностика, емдеу және аурулардың, соның ішінде шұғыл жағдайлардың алдын алу кезінде, диагностикалық процедураларды орындау және тиісті араласуларды бастау кезінде пациенттермен, балалармен және олардың отбасыларымен (немесе заңды өкілдерімен) оң және сенімді қарым-қатынасты орнату үшін коммуникациялық дағдыларды тиімді пайдалану.
  • Пациент үшін оңтайлы нәтиже алу мақсатында междисциплинарлық/мамандар аралық топ құрамында тиімді әрекеттесіп, әріптестердің пікіріне құрметпен қарап, уақытты тиімді басқару дағдыларын сақтай отырып жұмыс істеу.
  • Дәрігер мен пациенттің құқықтарын қорғау, денсаулық сақтауды қорғау саласындағы құқықтық білімдерді қолдану және пульмонологиялық қызметтің айқындайтын нормативтік-құқықтық актілерді басшылыққа алу.
  • Медициналық құжаттаманы жүргізу, кәсіби міндеттерді шешу, медициналық көмектің қауіпсіздігі мен сапасын қамтамасыз етуде олардың тиімділігін арттыру үшін заманауи ақпараттық-цифрлық және инновациялық технологияларды, оның ішінде жасанды интеллект мүмкіндіктерін және денсаулық сақтаудың ақпараттық жүйелерін пайдалану.
  • Балалар мен ересектер үшін салауатты өмір салтын насихаттау қағидаттары мен әдістеріне және халықтың денсаулығын сақтау негізінде респираторлық жүйе ауруларының бастапқы және қайталама алдын алу шараларын ұйымдастыру және жүргізу.
  • Пациенттермен, отбасылармен, әріптестермен және жалпы қоғаммен барлық кәсіби өзара әрекеттесулерде этикалық стандарттар мен моральдық қағидаттарды көрсету және жүзеге асыру және дәрігерлерден күтілетін жауапты мінез-құлық.
  • Денсаулық сақтау жүйесінің аясында тиімді жұмыс істеу, сонымен қатар осы жүйелерді жетілдіру – пациенттерге көрсетілетін көмектің дер уақыттылығына, сапасына, қауіпсіздігіне, маңыздылығы мен құндылығына ерекше назар аудара отырып, медициналық көмектің барлық әлеуметтік топтарға тең қолжетімді болуын қамтамасыз ету.
  • Кәсіби әдебиеттерді талдау және сыни бағалау, зерттеу сұрақтарын тұжырымдау, күнделікті қызметте халықаралық деректер базасын тиімді пайдалану.
  • Адам денсаулығы саласындағы білімді ілгерілетуге және өмір сүру сапасын жақсартуға бағытталған ғылыми зерттеулерге қатысу.
Top