7M05213 География в Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Бағдарламаның мақсаты - география және геоэкология саласындағы ғылыми мекемелер мен жоғары оқу орындары үшін жоғары білікті зерттеушілерді дайындау. Бағдарлама иеленген мамандығына сәйкес география және геоэкология салаларындағы ғылыми-зерттеу міндеттерді шешумен байланысты кәсіби қызметті жүзеге асыруға; қазіргі геоақпараттық жүйелерді қолдана отырып теориялық-әдіснамалық, далалық және есептеу зерттеулерін ұйымдастыруға және жүргізуге қатысуға; географиялық және геоэкологиялық зерттеулердің әдіснамасын, жаңа әдістері мен технологияларын, география ғылымы саласындағы нормативтік және әдістемелік құжаттарды жетілдіруге және құрастыруға дайын мамандарды әзірлеуге бағытталған.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M084 География
-
Білім беру саласы 7M05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 7M052 Қоршаған орта
Пәндер
-
Экономикалық, әлеуметтік және саяси географияның ғылыми-теориялық негіздері
Оқу пәнінің қажеттілігі: Курс магистранттарды экономикалық, әлеуметтік және саяси географияның ұғымдық-категориялық аппаратымен, табиғат пен қоғам туралы қазіргі ғылыми біліктегі рөлімен, экономикалық-географиялық зерттеулердің қазіргі әдістерімен және әлемнің әлеуметтік-экономикалық дамуындағы қолданбалы аспектілерді пайдаланумен және әлемнің, аймақтардың, елдердің әлеуметтік-экономикалық және саяси географиясының негізгі заңдылықтарымен таныстыруға бағытталған. Оқыту мақсаты: экономикалық, әлеуметтік және саяси географияның ғылыми-теориялық негіздерін зерттеу және талдау, әртүрлі елдердің әлеуметтік-экономикалық дамуындағы экономикалық-географиялық ғылымның қолданбалы аспектілерін пайдалану, әлемдік экономикалық кеңістік елдерінің әртүрлі типологиясының әлеуметтік-экономикалық дамуының статистикалық көрсеткіштерін өңдеу негізінде әртүрлі картографиялық материалдарды орындау дағдыларын бекіту. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): экономикалық, әлеуметтік және саяси географияның ұғымдық-категориялық аппаратын және ғылыми-теориялық негіздерін, экономикалық-географиялық зерттеулердің қазіргі әдістерін және әлемнің әлеуметтік-экономикалық дамуындағы қолданбалы аспектілерді пайдалануды зерттеу, уақыт пен кеңістікте қарастырылатын Үлкен жетілік елдерінің мысалында әлемдік экономикалық кеңістік елдерінің әртүрлі типологиясындағы әлеуметтік-экономикалық дамудың қазіргі тенденцияларын талдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Геожүйе зерттеудің тұжырымдамасы
Оқу пәнінің қажеттілігі: "Геожүйе зерттеудің тұжырымдамасы" пәні географияның өзекті теориялық және әдіснамалық мәселелерін зерттеуге бағытталған. Берілген курс магистранттарда Жердің географиялық саласының барлық табиғи үрдістерінің ажырамас бірлігі туралы түсініктерін қалыптастыруға, оның құрылымын құрайтын табиғи және табиғи-антропогендік геожүйелер туралы білім жүйесін қалыптастыруға бағытталған. Оқыту мақсаты: Географиялық жүйе, табиғи территориялық кешендер мен антропогендік ландшафттарды кешенді зерттеу дағдылары туралы теориялық білім жүйесін қалыптастыру . Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдері): Географияда теориялық идеялардың даму тарихы және кешенді география ғылымының әдіснамалық мәселелері. Қазіргі ландшафтық зерттеулерге негізгі әдіснамалық тәсілдер. Геожүйе ұғымы. Геожүйелердің құрылымы мен қасиеттері. Географиялық қабықтың аймақтық және жергілікті дифференциациясы. Ландшафт және әртүрлі деңгейдегі геожүйелер. Геожүйелердің уақытша құрылымы. Геожүйелердің антропогендік өзгерістері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Табиғи ортаны зерттеудегі интеграцияланған әдістер
Оқу пәнінің қажеттілігі: «Табиғи ортаны зерттеудегі интеграцияланған әдістер» пәні географияның теориялық және әдіснамалық негізі, табиғи ортаны зерттеудің заманауи әдістері мен тәсілдері бойынша білімді қалыптастыруға бағытталған. Оқыту мақсаты: Пәннің мақсаты табиғи ортаны зерттеуде интеграцияланған әдістерді қолдану бойынша теориялық білім мен практикалық дағдыларды меңгеруден тұрады. Қысқаша мазмұны (Негізгі бөлімдер): Географиядағы теориялық идеялардың даму тарихы және кешенді география ғылымының әдіснамалық мәселелері. Геожүйелердің кеңістіктік-уақыттық қатынастарын зерттеуге арналған тұжырымдамалық идеялар. Табиғи ортаны зерттеудің интеграцияланған тәсілін қолданудың теориялық және әдіснамалық мәселелері. Геожүйелерді зерттеу әдістері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Геоэкологиялық мониторинг және табиғи ортаның сапасын бағалау
Оқу пәнінің қажеттілігі: «Геоэкологиялық мониторинг және табиғи ортаның сапасын бағалау» курсы магистранттарды табиғатты қорғау қызметінің негізі ретінде геоэкологиялық мониторинг жүйелері мен кіші жүйелері туралы түсінік кешенімен таныстыруға бағытталған. Оқыту мақсаты: магистранттарды қоршаған орта мен оның компоненттерінің жай-күйі туралы объективті ақпарат алу үшін геологиялық мониторинг жүргізу бойынша жалпы әдіснамалық ережелермен, геоэкологиялық бағалаудың өлшемдері мен көрсеткіштерімен таныстыру. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): геоэкологиялық мониторингтің әдіснамалық негіздері. Кешенді геоэкологиялық мониторинг. Жердегі қамтамасыз етуді бақылау әдістерінің жүйесі. Мониторинг жүйесін құрудың ұйымдастыру мәселелері. Кері байланыс және басқару. Бақылау әдістері. Әртүрлі табиғи ортаның мониторингін ұйымдастыру ерекшеліктері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Табиғатты пайдаланудың географиялық негіздері
Оқу пәнінің қажеттілігі: «Табиғатты пайдаланудың географиялық негіздері» курсы қоғам мен табиғаттың өзара әрекеттестігінің ерекшеліктері мен кезеңдері, табиғатты пайдаланудың географиялық негіздері, табиғатты тиімді пайдаланудың принциптері мен әдістері туралы білімді игеруге бағытталған. Оқыту мақсаты: магистранттарда табиғатты пайдаланудың географиялық негіздері және табиғи ортаны өзгертумен байланысты қызметті бағалауға жүйелік көзқарас саласында білім қалыптастыру. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): Табиғи жүйелер. Қоғам мен табиғи жүйелердің өзара әрекеттесуінің тарихи кезеңдері. Қоғам мен табиғаттың өзара әрекеттесу заңдары. Табиғи ресурстық әлеуеті. Табиғатты пайдаланудағы зерттеу әдістері. Табиғатты тиімді пайдаланудың негізгі принциптері. Табиғатты пайдалануды басқару. Табиғатты пайдаланудың әртүрлі түрлерінің геоэкологиялық мәселелері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ҚР экономикалық географиялық дамуының қазіргі заманғы тенденциялары
Оқу пәнінің қажеттілігі: курс магистранттарды индустриалды-инновациялық даму жолына көшу жағдайында елдің әлеуметтік-экономикалық дамуының қазіргі үрдістерімен, экономикалық аудандардың тұрақты дамуы мақсатында аймақтық экономикалық саясатты әртараптандыру ерекшеліктерімен, экономика секторларындағы үшінші өнеркәсіптік революцияның мемлекеттік бағдарламаларын жүзеге асыру тетіктерімен таныстыруға бағытталған. Оқыту мақсаты: жалпы елдің және экономикалық аудандардың әлеуметтік-экономикалық даму бағдарламаларын зерттеу және талдау дағдыларын қалыптастыру және бекіту, статистикалық көрсеткіштерді өңдеу негізінде әртүрлі картографиялық материалдарды орындау және қалалар мен ауылдық елді мекендердің мысалында аймақтық және жергілікті сипаттағы әлеуметтік-экономикалық даму бағдарламаларын болжаудың қазіргі заманғы әдістерімен таныстыру. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): 2030 және 2050 жылдарға арналған ҚР әлеуметтік-экономикалық дамуының ұзақ мерзімді стратегиялық бағдарламасының мазмұнын зерттеу. ҚР индустриялық–инновациялық дамуының 2014 - 2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасын, еліміздің облыстары мен қалаларының әлеуметтік-экономикалық дамуының ұзақ мерзімді және қысқа мерзімді бағдарламаларын зерделеу және талдау. Дамудың қазіргі тенденциялары мен перспективаларын анықтау мақсатында өңірлер мен қалаларды әлеуметтік-экономикалық дамытудың мемлекеттік және өңірлік бағдарламаларын іске асыру есептерін талдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Мақсаты: магистранттардың кәсіби-педагогикалық мәдениетінің негіздерін қалыптастыру, қазіргі педагогика ғылымының теориялық негіздерін меңгерту. Мазмұны: жоғары мектеп педагогикасы: пәні, міндеттері, қызметтері, педагогикалық ғылымдар жүйесіндегі орны. Жоғары білім құбылыстары мен процестерінің мәні, оның негізгі даму тенденциялары. Жоғары мектептің педагогикалық үдерісінің құрылымы. Студенттерді оқыту мен тәрбиелеуді ұйымдастырудың технологиялары, әдістері мен формалары. Жоғары білім беру жүйесіндегі педагогикалық менеджмент.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Жоғары мектепте экономикалық географияны оқыту әдістемесі
Оқыту мақсаты: қазіргі заманғы коммуникациялық технологияларды қолдану және экономикалық-географиялық цикл пәндерін оқыту әдістерін меңгеру және бекіту. Оқу пәнінің қажеттілігі: «Жоғары мектепте экономикалық географияны оқыту әдістемесі» пәні жоғары мектепте экономикалық географияны оқыту әдістемесін және кредиттік оқыту технологиясы жағдайында ЖОО-ның білім беру процесінің ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): Жоғары мектептегі дидактика негіздері. Жоғары мектепте оқытудың ерекшеліктері. ЖОО-да оқыту және оқыту теориясы. Географиялық пәндерді оқытудың инновациялық әдістері. Әлеуметтік-экономикалық білім берудегі компьютерлік технологиялар. Жоғары мектептегі білімді бақылау (экономикалық-географиялық цикл пәнінің формалары, ерекшеліктері). ЖОО-дағы оқу сабақтарының түрлері және оларды өткізу әдістемесі. География оқытушысының кәсіби құзыреттілігі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Жоғары мектепте физикалық географияны оқыту әдістемесі
Оқу пәнінің қажеттілігі: «Жоғары мектепте физикалық географияны оқыту әдістемесі» жоғары мектепте физикалық географияны оқыту әдістемесі мен оқытудың кредиттік технологиясы жағдайында ЖОО-ның білім беру процесі құрылымының ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған. Оқыту мақсаты: Пәннің мақсаты физикалық-географиялық цикл пәндерін оқыту әдістері мен оқытудың қазіргі коммуникативтік технологияларын қолдану дағдыларын меңгеру және бекіту болып табылады. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): Жоғары мектептегі дидактика негіздері. Жоғары мектепте оқытудың ерекшеліктері. ЖОО-да оқыту және оқыту теориясы. ЖОО-дағы оқу сабақтарының түрлері және оларды өткізу әдістемесі. Географиялық пәндерді оқытудың инновациялық әдістері. Жоғары мектептегі білімді бақылау (физика-географиялық цикл пәндерінің түрлері, ерекшеліктері).
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Басқару психологиясы
Пән қазіргі заманғы отандық және шетелдік ғылымдағы басқару психологиясын оқыту әдістемесінің негізгі теориялары мен тұжырымдамаларын, теориялық және практикалық бағыттағы психологиялық пәндерді оқытудағы басқарудың әдістемелік және технологиялық ерекшеліктерін игеруге мүмкіндік береді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Жоғары мектепте оқыту әдістемесі
Оқу пәнінің қажеттілігі: "Жоғары мектепте географияны оқыту әдістемесі" пәні жоғары мектепте географияны оқыту әдістемесін және кредиттік оқыту технологиясы жағдайында ЖОО-ның білім беру үдерісінің ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған. Оқыту мақсаты: қазіргі коммуникативтік оқыту технологияларын және географиялық цикл пәндерін оқыту әдістерін қолдану дағдыларын меңгеру және бекіту. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): Жоғары мектептегі дидактика негіздері. Жоғары мектепте оқытудың ерекшеліктері. ЖОО-да оқыту және оқыту теориясы. Географиялық пәндерді оқытудың инновациялық әдістері. Жоғары мектептегі білімді бақылау. ЖОО-дағы оқу сабақтарының түрлері және оларды өткізу әдістемесі. География оқытушысының кәсіби құзыреттілігі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Су ресурстарын интеграциялы басқару
Оқу пәнінің қажеттілігі: су ресурстарын интеграциялы басқару бойынша алынған білімдер негізінде су ресурстарын интеграциялы басқару мен су ресустарын тиімді пайдалану мен қорғау саласындағы білімдер мен икемділіктерді меңгерген болашақ маман ретінде су ресурстарын пайдалану тиімділігін арттыру әдіснамасы мен тәжірибесімен танысу. Оқыту мақсаты: магистранттарда халықаралық және мемлекеттік стандарттарға сай су ресурстарын интеграциялы басқару саласы бойынша жүйелі білімдер қалыптастыру; су ресурстарын тиімді пайдалану және қорғау мақсатында су ресурстарын басқарудың барлық деңгейлерінде шешім қабылдау құзыреттіліктерін дамыту; ҚР тұрақты әлеуметтік және экономикалық дамуының негізі ретіндегі су ресурстарын басқарудың кешенді тәсілдемесін құруға қажетті үрдістерді интеграциялы басқару ретінде түсіну, тұрақты даму, сушаруашылық іс-әрекетті жоспарлау. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдері): Пәннің мақсаты мен міндеттері. Су ресурстарын басқару саласындағы нормативтік база: отандық және халықаралық тәжірибе. Су директивасының негізгі ережелері. Халықаралық және аймақтық деңгейде су ресурстарын басқару. Трансшекаралық басқару ұстанымдары. Беткі сулар: түрлерге бөліну, антропогендік қысымды бағалау (гидрологиялық режимнің өзгеруі, ластаушы заттардың түсуі), технологиялық және ішу мақсатында су алу, су тасқынына қарсы шаралар, су нысандарын экоморфологиялық сыныптарға бөлу. Су нысанына антропогендік жүктеменің деңгейі мен экологиялық мәртебесін бағалау индикаторлары. Нақты өзен алабындағы су нысандарының экологиялық жағдайы мен сушаруашылық іс-әрекетін бағалау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пән ғылым тарихын, ғылыми танымның философиялық негіздерін және ғылыми зерттеу әдіснамасын зерттеуге бағытталған. Курстың мақсаты – магистранттарда ғылымның әлеуметтік институт ретінде дамуы туралы тұтас түсінікті қалыптастыру, сонымен қатар қазіргі ғылымның әдіснамалық негіздері мен мәселелерін меңгеру. Курс ғылым мен философияның өзара байланысының тарихымен, оның ішінде нақты онтологиялық және гносеологиялық проблемалармен, сонымен қатар нақты ғылымдардың қазіргі жағдайындағы философиялық мәселелерімен таныстырады. Курс заманауи ғылыми жетістіктерді сыни талдауға және ғылыми зерттеу жұмысының әдіснамалық мәдениетін дамытуға ықпал етеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Ландшафттық-геоэкологиялық зерттеулердің сандық әдісі
Оқу пәнінің қажеттілігі: «Ландшафттық-геоэкологиялық зерттеулердің сандық әдісі» курсы ықтималдықтар теориясы және статистикалық талдау бойынша білімді қолдана отырып, эксперименталды деректерді математикалық өңдеудің жалпы мәселелерімен магистранттарды таныстыруға бағытталған. Алынған білім негізінде магистранттар қазіргі заманғы компьютерлік технологияларды қолдана отырып, табиғи объектілерге қатысты деректерді математикалық өңдеу бойынша есептерді шешеді. Оқыту мақсаты: қазіргі сандық және сапалық әдістер мен ландшафтардың жағдайын кешенді бағалау, аумақтың табиғи-ресурстық потенциалын зерттеу, табиғатты пайдалануды басқарудың методологиялық әдістерінің қазіргі арсеналдарын игеру. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): халықты қоныстандырудың ұғымдық-категориялық аппаратын және ғылыми-теориялық теориясын, халықты қоныстандыру саласындағы географиялық зерттеулердің қазіргі әдістерін, ҚР тірек қалаларындағы халықтың тірек-қаңқалы бөлініс механизмдерін, елдің әртүрлі өңірлерінің әлеуметтік-экономикалық даму деңгейіндегі айырмашылықтармен байланысты халықты аймақтық және жергілікті аумақтық қоныстандырудың қазіргі тәсілдерін зерттеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Су ресурстарын басқарудағы инновациялық тәсілдер
Оқу пәнінің қажеттілігі: су ресурстарын басқарудағы инновациялық тәсілдемелер бойынша алынған білімдер негізінде су ресурстарын басқарудағы инновациялық тәсілдемелердің әдіснамасы мен тәжірибесімен танысу; жаңашыл инновациялық тәсілдемелерді қарастыру және су ресустарын тиімді пайдалану мен қорғау саласындағы білімдер мен икемділіктерді меңгерген болашақ маман ретінде су ресурстарын пайдалану тиімділігін арттыру әдіснамасы мен тәжірибесімен танысу Оқыту мақсаты: магистранттарда халықаралық және мемлекеттік стандарттарға сай су ресурстарын басқарудың инновациялық тәсілдемелері саласы бойынша жүйелі білімдер қалыптастыру; су ресурстарын тиімді пайдалану және қорғау мақсатында су ресурстарын басқарудың барлық деңгейлерінде инновациялық тәсілдемелерді қолдану арқылы шешім қабылдау құзыреттіліктерін дамыту Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдері): «Су ресурстарын басқарудағы инновациялық тәсілдер» пәніне кіріспе. Су ресурстарын басқару саласынының нормативтік базасы: су ресурстары мәселелерін шешудегі отандық және халықаралық тәжірибе мен инновациялық тәсілдемелер.Су ресурстарын басқару саласындағы заңшығарушылық саясат. Алаптық ұстаным бойынша су ресурстарын басқару. Су ресурстарының мониторингі
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
ҚР шаруашылық құрылымы салаларының географиясы
Оқу пәнінің қажеттілігі: Курс магистранттарды елдің ұлттық шаруашылығының жетекші салаларының кеңістіктік-аумақтық орналасу географиясымен және қазіргі құрылымымен, өндіруші және өңдеуші өнеркәсіп салаларының аумақтық орналасуына ықпал ететін географиялық факторлар жүйесінің ерекшеліктерімен, өңірлердің салалық даму бағдарламаларын жүзеге асыру тетіктерімен таныстыруға бағытталған. Оқыту мақсаты: еліміздің ұлттық шаруашылығының жетекші салаларын, соның ішінде экономикалық аудандарды аумақтық араластыру салалық бағдарламаларын зерттеу және талдау дағдыларын қалыптастыру және бекіту, шаруашылықтың әр түрлі салаларын дамытудың статистикалық көрсеткіштерін өңдеу негізінде әртүрлі картографиялық материалдарды орындау және моноқалалар мен республикалық және облыстық маңызы бар қалалар үлгісінде әлеуметтік-экономикалық дамудың салалық бағдарламаларын модельдеу мен болжаудың қазіргі заманғы әдістерімен таныстыру. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): шаруашылықтың өндіруші және өңдеуші салаларының әлеуметтік-экономикалық дамуының салалық бағдарламаларының мазмұнын зерттеу және талдау, аргоөнеркәсіптік және инфроқұрылымдық кешен, елдің табиғи-ресурстық әлеуетін игеру бойынша шаруашылықтың салалық бағытының аумақтық орналасу географиясы. Дамудың қазіргі тенденциялары мен перспективаларын анықтау мақсатында ұлттық шаруашылықтың жетекші салаларын дамытудың мемлекеттік және өңірлік бағдарламаларын іске асыру есептерін талдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Климаттың өзгеруі жағдайында қоршаған орта проблемалары
Оқу пәнінің қажеттілігі: курс табиғат, қоғам және шаруашылық арасындағы қарым-қатынастардың кеңістіктік және уақытша даму ерекшеліктерін зерттеуге бағытталған. Магистранттарда қоршаған ортаның қазіргі мәселелерін талдау мен шешуге кешенді тәсілдерді қолдануға мүмкіндік беретін экологиялық ойлауды қалыптастыруға ықпал етеді. Оқыту мақсаты: Магистранттарда климаттың өзгеруі жағдайында қоршаған орта мәселелері саласында жүйеленген білімді қалыптастыру және кәсіби есептерді шешуде алған білімдері мен дағдыларын қолдана білу. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): Климаттың өзгеруі және оның табиғи жүйелерге әсері. Қазақстандағы климаттың өзгеруі. Климаттың жаһандық өзгеруі және энергия тиімділігі. Жаңартылатын энергия көздері. Экологиялық проблемаларды шешу үшін "жасыл технологиялар".
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Географияның теориялық және әдістемелік мәселелері
Оқу пәнінің қажеттілігі: Курс магистрлерді дайындауда өзінің әдіснамалық және пәндік-мазмұнды маңыздылығы бойынша базалық болып саналады. Курс магистранттарды қазіргі географияның теориялық және әдіснамалық мәселелерімен таныстыруға бағытталған. Оқыту мақсаты: географияның негізгі ұғымдарын, категорияларын, теорияларын қалыптастыруға ықпал ету; оларды жаңа өзекті мәселелер мен географиялық ғылымдар жүйесінің ары қарайғы прогресінің бағыттарын адекватты қабылдауға дайындау; олардың географиялық процестер мен құбылыстардың мәніне енуіне үйрету. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): ғылымның теориясы мен әдістемесі: бастапқы негіздері. Географиялық ғылымның объектілі-пәндік мәні. Географиядағы теориялық мәселелер. Географияның әдіснамалық мәселелері. Географияның гносеологиялық мәселелері. Географиялық зерттеу әдістерінің мәселелері. Географиядағы қолданбалы мәселелер. Геоверсумның геокеңістіктегі қоғам мен табиғаттың өзара әрекеттесу мәселелері. Табиғи және техногенді көріністер тәуекелінің концепциясы.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 6
-
ҚР аймақтарындағы халықтың территориялық қоныстануы
Оқу пәнінің қажеттілігі: Курс халықты қоныстандырудың әртүрлі теориялары мен тұжырымдамаларымен, халықты қоныстандыру саласындағы географиялық зерттеулердің заманауи әдістерімен, ҚР тірек қалаларындағы халықтың тірек-қаңқалы бөлініс механизмдерімен, еліміздің әр түрлі өңірлерінің әлеуметтік-экономикалық даму деңгейімен байланысты халықты аймақтық және жергілікті аумақтық қоныстандырудың заманауи тәсілдерімен магистранттарды таныстыруға бағытталған. Оқыту мақсаты: халықты қоныстандырудың әртүрлі теориялары мен концепцияларын, халықты қоныстандыру теориясы саласындағы географиялық зерттеулердің қазіргі әдістерін зерттеу және талдау дағдыларын бекіту, ҚР тірек қалаларында халықтың тірек-қаңқалы бөлінуінің механизмдерін, еліміздің экономикалық аудандарының әлеуметтік-экономикалық дамуының әртүрлі деңгейімен байланысты халықты аймақтық және жергілікті аумақтық орналастырудың қазіргі тәсілдерін таныстыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Шет тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты еңбек нарығында бәсекеге қабілетті болашақ магистрдің табысты кәсіби және ғылыми қызметі үшін қарым-қатынас құралы ретінде шет тілін (жоғары-базалық стандарттылық деңгейінде (С1) пайдалануға мүмкіндік беретін шет тілін оқытудың халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді игеру және жетілдіру болып табылады. Оқыту курсы білім беру бағдарламасына сәйкес кәсіби және академиялық контексте ағылшын тілін үйретуді қамтиды. Кәсіби және ғылыми саламен байланысты арнайы терминдерді үйретуге және оны белсенді қолдануға, сыни оқуға, мәтіндерді талдауға, тыңдау арқылы алынған ақпаратты қабылдауға, ғылыми жұмыстарды жазуға қажетті академиялық жазу дағдыларын дамытуға, сондай-ақ академиялық ортада қарым-қатынас жасау үшін ауызша сөйлеу дағдыларын дамытуға баса назар аударылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
ҚР қазіргі геоэкономика мәселелері
Оқу пәнінің қажеттілігі: Курс магистранттарды геоэкономика ғылымының негізгі категорияларымен және пәндік алаңымен, жаһандық, аймақтық және жергілікті сипаттағы экономикалық байланыстарды реттеудегі геоэкономиканың орны мен рөлімен, алыс және жақын шетелдердегі Қазақстан Республикасының Ұлттық геоэкономикалық мүдделерімен және халықаралық және аймақтық маңызы бар қазіргі экономикалық одақтарындағы геоэкономиканың рөлімен таныстыруға бағытталған. Оқыту мақсаты: халықаралық және аймақтық сипаттағы геоэкономикалық стратегиялық бағдарламалардың пәндік өрісінің ғылыми-теориялық негіздерін, ОАӨ, ЕАЭО, ШЫҰ мысалында экономикалық блоктардың геоэкономикалық бағдарламаларын және ОАӨ елдеріне арналған жаңа сілтілік жол бағдарламасын жүзеге асырудың статистикалық көрсеткіштерін өңдеу негізінде әр түрлі картографиялық материалдарды орындау дағдыларын бекіту. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): геоэкономика ғылымының ғылыми-теориялық негіздерін зерттеу, ЕО, ЕАЭО, ШЫҰ мысалында экономикалық блоктардың геоэкономикалық бағдарламаларының мазмұнын талдау және ОАР елдері үшін жаңа сілтілік жол бағдарламасы, әлемдік геоэкономикалық кеңістіктің жаһандануы жағдайында Қазақстан Республикасының Орталық Азиядағы геоэкономикалық жағдайы, геоэкономикалық дамудың қазіргі тенденциялары мен перспективаларын анықтау мақсатында шекаралас мемлекеттермен қазіргі заманғы геоэкономикалық қатынастар.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Жерді қашықтықтан зондтауда өңдеу әдістері
Оқу пәнінің қажеттілігі: «Жерді қашықтықтан зондтауды өңдеу әдістері» курсы магистранттар үшін ЖҚЗ деректерін алу көздерімен, оларды өңдеу принциптері мен әдістерімен және олардың негізінде тақырыптық карталарды алу, сондай-ақ географиялық жүйелердің жағдайын сандық және сапалық бағалаумен таныстырады. Оқыту мақсаты: жоспар мен карталарды құрастыруда, жер бетін үлгілеуде, аумақтың деформациялық жағдайын бағалауда, Жерге орналастыруды жүргізуде, жер кадастрын құрастыруда және басқа да табиғи ресурстарды тиімді пайдалануға бағытталған іс-шараларды жасауда қажетті ғарыштық суреттерді өңдеу бойынша теориялық білім мен практикалық дағдыларды меңгеруден тұрады. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): Жерді қашықтықтан зондтау деректері. Спутниктік бейнелерді өңдеудің бағдарламалық және техникалық құралдары. Суреттерді алдын ала өңдеу және жақсарту әдістері. Спутниктік бейнелерді жіктеу әдістері. Зерттеу объектілерінің картографиялау және мониторингі міндеттерін шешу үшін спутниктік бейнелерді тақырыптық өңдеудің әдістемелік негіздері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Табиғи-антропогендік жүйелерді зерттеуде ГАЖ-ды қолдану
Оқу пәнінің қажеттілігі: Пән табиғи-антропогендік жүйелерді зерттеуде ГАЖ қолдануды зерттеуге бағытталған. Пәнді оқу барысында магистранттар табиғи-антропогендік жүйелерді зерттеулерде қолдану үшін ГАЖ заманауи әдістерін меңгереді, ЖҚЗ деректер базасы мен ақпараттардың негізінде ГАЖ қолдануды зерттейді. Оқыту мақсаты: Пәннің мақсаты табиғи-антропогендік жүйелерді зерттеуде ГИС-технологияларды қолданудың практикалық білімі мен дағдыларын меңгеруден тұрады. Қысқаша мазмұны (Негізгі бөлімдер): Геожүйелерге антропогендік әсерді талдау мен бағалаудың теориялық және әдіснамалық негіздері. Табиғи-антропогендік жүйелердің жіктелуі (жалпы сипаттама). Табиғи-антропогендік жүйелерді басқару. Геожүйелерді компоненттік талдауды зерттеу әдістері. Антропогендік әсер ету жағдайындағы геожүйелер динамикасының болжанатын үрдістері және табиғат пайдалану құрылымын оңтайландыру бойынша ұсыныстар.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Өзен алабының эрозиялық үрдістерін үлгілеу негіздері
Оқу пәнінің қажеттілігі: магистранттарға арналған «Өзен алабының эрозиялық үрдістерін үлгілеу негіздері» курсы өзен алабындағы эрозиялық үрдістерді үлгілеу негіздерімен таныстырады. Оқыту мақсаты: пәннің негізгі мақсаты өзен алаптарында топырақтың шайылун бағалай алатын, алаптық аймақтарды үлгілеу білімдері мен дағдыларын меңгерген мамандар ұрпағын дайындау үшін магистранттарды алаптық аймақтарды үлгілеудің әдіснамалық және тәжірибелік негіздерімен таныстыру болып келеді. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдері): Ғарыштық түсірімдердің қолданылуымен өзен алабының аумағын анықтау. Экспедициялық зерттеулер жүргізу. Өзен алабындағы жер пайдалану түрлерін идентификациялау. Жауын-шашын коэффициентін есептеу үшін метеорологиялық бекеттердің жауын-шашын мөлшерін алу. Топырақ эрозиясына әкелетін факторды есептеу үшін топырақ түрін, механикалық құрамы мен топырақтағы органикалық заттарды анықтау. Топырақ эрозиясының жылдамдығына әсер ететін жер пайдаланудың әрбір түріндегі беткейдің ұзындығы мен құлама бұрышын анықтау. Өсімдік факторын есептеу үшін әрбір жер пайдалану түріндегі өсімдік жамылғысын анықтау. Егін егу факторын айқындау үшін қолданыстағы эрозиялық шаралар түрлерін анықтау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Геоэкологиядағы ғарыштық түсірілімдерді дешифрлеу
Оқу пәнінің қажеттілігі: магистранттарға арналған «Геоэкологиядағы ғарыштық түсірілімдерді дешифрлеу» курсы ЖҚЗ деректерін алу көздерімен, оларды өңдеу және олардың негізінде геоэкологиялық карталарды алу принциптері мен әдістемелерімен таныстырады. Оқыту мақсаты: пәнді оқытудың мақсаты-қашықтықтан зондтау деректерін алу, өңдеу және интерпретациялау, геоэкологиялық мониторинг және табиғатты тиімді пайдалану мақсаттары үшін қазіргі заманғы әдістер, жүйелер мен технологиялар туралы магистранттарда кәсіби білімді қалыптастыру. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): аэроғарыштық түсірудің техникалық құралдары мен технологиялары. Геоэкологиялық зерттеулердегі Жерді қашықтықтан зондтау материалдары. Жерді қашықтықтан зондтау материалдарын дешифрлеудің әдістемелік негіздері. Қашықтықтан зондтау материалдарын геоэкологиялық дешифрлеу. Геоэкологиялық карталау кезінде Жерді қашықтықтан зондтау материалдарын қолдану.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Интеграциялық үрдістердің теориясы мен тәжірибесі
Оқу пәнінің қажеттілігі: Курс магистранттарды интеграциялық үдерістердің әртүрлі теориялары мен тұжырымдамаларымен және халықаралық интеграциялық бірлестіктердің қызметімен, интеграциялық үдерістердегі елдердің бәсекелестік және бәсекеге қабілеттілік теориясымен, XX ғасырдың 50-80 жж.аралығында және 2000-шы жж. басындағы экономикалық интеграция үдерістерін зерттеу тәсілдерінің эволюциясымен, Қазақстанмен шекаралас мемлекеттердің мысалында экономикалық интеграция үдерістерін жүзеге асыру механизмдері мен формаларымен таныстыруға бағытталған. Оқыту мақсаты: халықаралық интеграциялық бірлестіктер мысалында интеграциялық процестерді зерттеу және талдау дағдыларын қалыптастыру, Қазақстанмен шекаралас мемлекеттердің мысалында экономикалық интеграция процестерін жүзеге асыру механизмдері мен формалары. Қазақстан Республикасы мен ЕО және ЕАЭО елдері мысалында экономикалық интетеграция үрдістерінің статистикалық көрсеткіштерін өңдеу негізінде әр түрлі картографиялық материалдарды орындау. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): ұғымдық-категориялық аппаратты және ғылыми-теориялық интеграциялық процестерді және экономикалық интеграцияны, интеграциялық процестердің теориялары мен концепцияларын зерттеу, ЕО және ЕАЭО елдерінің мысалында экономикалық интеграцияның қазіргі тенденцияларын және ОАӨ елдерінің Қазақстанмен шекаралас мемлекеттерінің мысалында талдау. Қазақстанның әлемдік геоэкономикалық кеңістікке экономикалық интеграциясы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Экономикалық географиядағы ЖҚЗ деректерін өңдеу әдістері
Оқу пәнінің қажеттілігі: пәнді оқу кезінде магистранттар есептерді қою және дистанциялық зерттеулердің оңтайлы әдістері мен материалдарын таңдау технологияларын, сандық экономикалық карталарды құруды үйренуі керек. Оқыту мақсаты: қашықтықтан зондтау деректерін цифрлық өңдеу құралдары мен әдістері туралы қазіргі заманғы түсініктерді қалыптастыру. Аумақтық жүйелердің бейнелерін алу жүйелерінің негізгі типтері, шешу типтері бойынша суреттерді жіктеу, бейнелердің жарқын қасиеттерін жақсарту тәсілдері, геометриялық түзету және таңдалған координаттар жүйесіне трансформациялау, Экономикалық география объектілерінің бақыланатын және бақыланбайтын жіктелуі, радиолокациялық түсірілімдерді поляриметриялық өңдеу, ДДС деректерін геоақпараттық жүйелермен интеграциялау қарастырылады. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдер): Жерді қашықтықтан зондтау туралы Бастапқы мәліметтер. Жерді қашықтықтан зондтау жүйелері. Жерді қашықтықтан зондтау деректерін өңдеу. ЖҚЗ деректерін интерпретациялау әдістері. ЖҚЗ деректерін өңдеу және түсіндіру жүйелері. Қолданбалы міндеттерді шешудегі ЖҚЗ деректері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
ГАЖ және экологиялық картографиялау
Оқу пәнінің қажеттілігі: пән магистранттарды экологиядағы зерттеулердің картографиялық әдістерімен таныстыруға, табиғи жүйелердің геоақпараттық моделдеуіне және геожүйелердің экологиялық-географиялық талдауына арналған ГАЖ жобасын әзірлеуге бағытталған. Оқыту мақсаты: магистранттарда қазіргі картографиялық әдістер, динамикалық табиғи геожүйелерді геоақпараттық модельдеудің құрылымы және геожүйелердің жағдайын талдау және мониторингі үшін ГАЖ жобасын әзірлеу әдістемесі туралы білімді қалыптастыру. Қысқаша мазмұны (Негізгі бөлімдер):Картографиялық туындылардың жіктелуі. Интеграцияланған геоақпараттық жүйе– экожүйелерді зерттеу құралы. Динамикалық табиғи экожүйелерді геоақпараттық үлгілеу құрылымы. Экожүйелердің жағдайын талдау және мониторингі үшін жобаның ГАЖ әзірлеу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Тақырыптық карталар жасау үшін ГАЖ-ді қолдану
Оқу пәнінің қажеттілігі: Курс қазіргі заманғы ГАЖ және жасанды интеллект (ЖИ) әдістерін географиялық жүйелерді зерттеуде қолдануды үйренуге бағытталған. Магистранттар дерекқорлар, ЖЖЗ материалдары және ЖИ әдістері негізінде ГАЖ қолдануды зерттейді; картографиялық бейнелерді құру, деректерді автоматтандырылған жіктеу, ландшафттардың өзгеруін болжау және кеңістіктік талдау үшін ГАЖ-технологиялар мен ЖИ-ді қолданудың практикалық дағдыларын меңгереді. Оқыту мақсаты:магистранттарда геоақпараттық жүйелерді қолдану бойынша тәжірибелік дағдыларды қалыптастыру. Қысқаша мазмұны (Негізгі бөлімдер): Геоақпараттық технологиялар ұғымы. Электрондық карталар. Деректерді кеңістіктік-уақыттық талдау. Қашықтықтан зондтау және спутниктік позициялау жүйелері. Тақырыптық карталарды құру. Қазіргі геоақпараттық жүйелер.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Географиялық жүйелерді үлгілеу негіздері
Оқу пәнінің қажеттілігі: «Географиялық жүйелерді үлгілеу негіздері» курсы магистранттарға географиялық жүйелерді үлгілеудің заманауи әдістерін, ГАЖ-технологияларын, математикалық модельдерді және кеңістіктік талдау әдістерін меңгеруге бағытталған. Оқыту мақсаты: Пәнді оқытудың негізгі мақсаты – магистранттарға географиялық жүйелерді үлгілеу бойынша білім мен дағдыларды қалыптастыру, кеңістіктік талдау әдістерін, Жерді қашықтықтан зондтау деректерін өңдеу және оларды ГАЖ-платформаларға интеграциялау әдістерін меңгерту. Курс география, экология және табиғатты пайдалану салаларында үлгілеу әдістерін ғылыми зерттеулерде және тәжірибелік қызметте қолдана алатын мамандарды даярлауға бағытталған. Қысқаша мазмұны (негізгі бөлімдері): Географиялық үлгілердің негізгі ұғымдары мен классификациясы. Кеңістіктік деректерді жинау, өңдеу және талдау әдістері. Географиялық үдерістерді үлгілеуде ГАЖ-технологияларды қолдану. Сандық жер бедері үлгілерін құру және талдау. Геожүйелерді үлгілеуде қашықтықтан зондтау әдістерін пайдалану. Табиғи үдерістерді кеңістіктік үлгілеу: топырақ эрозиясы, өсімдік жамылғысының динамикасы, су ресурстарының өзгеруі. Географиялық үлгілерді валидациялау және калибрлеу. Үлгілеу нәтижелерін негізінде картографиялық материалдар жасау және визуализациялау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 1
Несиелер - 6
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Негізгі дүниетанымдық және әдістемелелік мәселелерді, соның ішінде ғылым дамуының заманауи кезеңінде пайда болатын пәнаралық сипаттағы мәселелерді талдау және кәсіби қызметте пайдалану.
- Қолданыстағы оқыту әдістерін талдай білу, тиімді педагогикалық технологияларды анықтау және дамыту, оларды кәсіби қызметке қолдану.
- Аналитикалық сипаттама жасау, негізгі мәселелерді анықтау, олардың негізінде тиісті қорытындылар жасау қабілеті
- Геожүйелердің құрылымын, қызмет етуін зерттеу мен болжау үшін қазіргі заманғы тәсілдер мен технологияларды, соның ішінде интеграцияланған әдістер қолдану
- Индустриалды-инновациялық даму жолына көшу жағдайында елдің ұлттық шаруашылығының жетекші салаларының әлеуметтік-экономикалық дамуының қазіргі тенденцияларын талдай білу, сонымен қатар еліміздің әртүрлі өңірлерінің тұрақты экономикалық даму міндеттерін шешу үшін ҚР әлемдік геоэкономикалық кеңістікке енуінің геоэкономикалық жағдайын бағалау.
- ЖОО-да географиялық цикл пәндерін оқытуда білім беру қызметінің заманауи әдістемелері мен технологияларын қолдану
- Географиялық ғылымдар жүйесіндегі қазіргі әлеуметтік-экономикалық географияның теориялық және әдіснамалық мәселелерін зерттеудегі заманауи бағыттар мен тәсілдерді талдай білу, экономикалық аудандардың әлеуметтік-экономикалық даму үрдістерін моделдеу және ҚР әлемдік экономикалық кеңістікке кіруінің интеграциялық үрдістерінің тәжірибесін талдау үшін экономикалық географияның объектісі мен пәнін зерттеуде алынған дағдыларды қолдану
- Халықтың қоныстануына әсер ететін факторларды анықтау және талдау және кешенді демографиялық саясат үшін ғылыми негізделген өңірлік бағдарламаларды әзірлеу.
- Табиғи-аумақтық кешендер мен олардың құрамдас бөліктерін зерттеу барысында табиғи ресурстарды пайдаланудың оңтайлы шешімдерін қабылдау үшін геохимиялық және геофизикалық зерттеу әдістерін, геоэкологиялық картографиялау тәсілдерін, сондай-ақ далалық және зертханалық геоэкологиялық ақпаратты өңдеу, талдау және синтездеу әдістерін қолдану.
- Қазіргі заманғы әдістер мен технологияларды, соның ішінде су ресурстарын имитациялық моделдеу және интеграцияланған басқару үшін геоақпараттық әдістерді қолдану және экспорттық талдау негізінде оңтайлы су шаруашылығы шешімдерін анықтау.
- Қолданбалы міндеттерді шешу үшін географиялық жүйелерді модельдеу, болжау және басқаруда заманауи әдістер мен технологияларды қолдану қабілеті, соның ішінде жасанды интеллект технологияларына негізделген автоматтандырылған талдау мен модельдеу, бұл кеңістіктік деректерді өңдеуді қамтамасыз етіп, географиялық зерттеулердің дәлдігі мен тиімділігін арттырады.
- Арнайы бағдарламалық өнімдерді пайдалана отырып, жердегі және ауадағы қашықтықтан зондтау нәтижелерінің негізінде кеңістіктік модельдерді жасау.