Жаңа білім беру бағдарламасы

7M02314 Шетел филологиясы (түрік тілі) в Қ.А.Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті

  • Білім беру бағдарламасының мақсаты Қазіргі заманғы тіл білімі мен әдебиеттанудағы озық ғылыми жетістіктерді, сондай-ақ цифрлық технологиялар мен жасанды интеллект мүмкіндіктерін тиімді пайдалануға қабілетті және қазіргі филологияның жаңа бағыттары бойынша ғылыми деректерді жүйелі түрде жинау, талдау, интерпретациялау және тәуелсіз бағалау дағдыларына ие сыни әрі шығармашылық ойлауды меңгерген жоғары білікті мамандарды даярлау
  • Академиялық дәреже Магистратура
  • Оқыту тілі Қазақша,
  • Оқу мерзімі 2 года
  • Кредиттер көлемі 120
  • Білім беру бағдарламаларының тобы M059 Шетел филологиясы
  • Дайындық бағыты 7M023 Тілдер және әдебиет

Пәндер

  • Жаңа түрік әдебиетінің даму кезеңдері

    Пән түрік әдебиетіндегі Танзимат кезеңінен бастап қазіргі заманға дейінгі маңызды өзгерістерге назар аударады. Танзимат дәуірі, Сервети Фюнун кезеңі, Феджри Ати, ұлттық әдебиет, Республика дәуірі және постмодернизм дәуірі сияқты негізгі кезеңдер қарастырылады. Магистрант түрік әдебиетінің соңғы кезеңдері мен сипаттамаларын анықтайды, әдеби әдістер мен олардың өкілдерін бағалайды, әдеби шығармаларды, тарихи және әлеуметтік-мәдени ортаны қарастырады, көркем мәтіндерді талдайды және түрік әдебиетін модернизациялау процесін зерттейді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Жаңа түрік әдебиетіндегі модернизм және постмодернизм

    Пән магистранттарда ХХ ғасырдың басынан бастап қазіргі заманға дейінгі түрік әдебиетінің модернизмі мен постмодернизмі туралы түсінік қалыптастырады. Пән аясында модернистік және постмодерндік дүниетанымның пайда болуының алғышарттары мен даму кезеңдері, негізгі эстетикалық көзқарастар, жанрлық трансформациялар, әр бағытқа тән көркемдік әдістер зерттеледі. Магистрант жаңа түрік әдебиетіндегі модернизм мен постмодернизмнің көріністерін егжей-тегжейлі ашып, көркем мәтіндерге сыни талдау жүргізеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Семантика ғылымы (Семантика) және түрік тілінің семантикалық ерекшеліктері

    Пән жүйелі түрде тілдің семантикалық аспектілерін, соның ішінде сөздердің, сөйлемдер мен мәтіндердің мағыналарын, семантикалық қатынастарды, мағынаның өзгеруін және контекстік қолдануды зерттейді. Пән аясында полисемиялық, синонимдік, антонимдер, идиомалар, мақал-мәтелдер, түрік тілінің терминдері және олардың семантикалық құрылымы, түрік мәдениетіндегі мағыналық өзгерістер мен семантикалық қабаттар сияқты тақырыптар қарастырылады. Магистрант тарихи және мәдени контекстті ескере отырып, тілдегі мағынаның қалыптасуын негіздеуді үйренеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Шетел филологиясын оқытудың қазіргі әдістемесі

    Пән магистранттарда шетелдік филология саласындағы заманауи әдіснамалық тәсілдер туралы тұтас түсінік қалыптастыруға бағытталған. Пән аясында филологиялық бағыттарды талдаудың теориялық және әдіснамалық негіздері, сондай-ақ ғылыми және кәсіби қызметте қолданылатын заманауи технологиялар, интерактивті және инновациялық әдістер қарастырылады. Пәнді оқу нәтижесінде магистрант филология ғылымының өзекті басым бағыттарын және оқытудың заманауи тәсілдерін меңгереді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Сөздік туралы ғылым және түрік лексикографиясы

    Пән сөздіктерді зерттейтін лексикография ғылымының теориялық негіздерін, әдіснамасы мен принциптерін қамтиды. Лексикографияның өткеннен бүгінге дейінгі дамуы мен эволюциясы, түркі әлемінде сөздіктер құрастырудың тарихи аспектісі, туындайтын проблемалар мен болашақ үрдістер қарастырылады. Магистрант лексикографияның негізгі ұғымдары мен принциптерін меңгереді, түрік сөздіктерінің құрылымы мен контекстін талдауды үйренеді, түркі әлемінің лексикографиясын терең түсінеді және түрік лексикографиясы саласында туындайтын мәселелерді шешеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Түрік халық әдебиеті зерттеулері

    Пән заманауи ғылыми зерттеулер мен әдіснамалық тәсілдерге сүйене отырып, түрік халық әдебиеті шығармаларын жан-жақты талдауға бағытталған. Пән фольклорлық мәтіндердің құрылымдық және контекстік ерекшеліктерін, олардың белгілі бір әлеуметтік-мәдени ортадағы шығу жағдайларын, орындаушылардың рөлін, аймақтық бөліністегі трансформация және вариация процестерін, сондай-ақ ауызша халық дәстүрінің жазбаша әдебиеттермен өзара әрекеттесуін зерттеуді қамтиды. Магистранттар түрік халық әдебиетінің байлығы мен мәдени маңыздылығын терең зерттейді, сонымен қатар оны талдау мен түсіндірудің теориялық тәсілдерін меңгереді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Түрік халық әдебиетінің дерек көздері

    Пән аясында магистранттар түрік халқының ауызша халық шығармашылығының маңызды дерек көздерімен танысады, олардың ерекшеліктерін, олардың арасындағы қатынастарды, дәстүрлі халық әдебиетінің рөлін, оны зерттеудің негізгі әдістерін, сондай-ақ тарих, әлеуметтану, антропология, дінтану және психология сияқты пәндердің фольклорды зерттеуге қосқан үлесін зерттейді. Магистранттар түрік халық шығармашылығының дерек көздерін сыни талдау және осы саланы терең зерттеу дағдыларын дамытады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Зерттеулердің қолданбалы әдістері

    Пән магистранттарға ғылыми зерттеудің әдістемелік негіздерін меңгертуді, эмпирикалық және қолданбалы зерттеу жүргізу дағдыларын қалыптастыруды көздейді. Курста зерттеу жоспарын әзірлеу, гипотеза құру, әдістерді негіздеу, деректерді талдау және интерпретациялау қарастырылады. Сонымен қатар, ғылыми ақпаратты өңдеу және талдау үдерісінде жасанды интеллект технологияларын қолдану жолдары меңгеріледі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Шет тілі (кәсіби)

    Пән магистранттың кәсіби салада шет тілінде ауызша және жазбаша сөйлеуін дамытуға, сондай-ақ мәдениетаралық коммуникативтік құзыреттілігін қалыптастыруға бағытталған. Пәнді оқу барысында магистрант ғылыми мақалалар, есептер мен басқа да академиялық материалдарды дайындау үшін ғылыми идеяларды жазбаша түрде баяндау дағдыларын меңгереді, сондай-ақ зерттеу нәтижелерін ғылыми қауымдастық алдында ауызша түрде ұсыну қабілетін дамытады. Шетелдік авторлардың түпнұсқа ғылыми мәтіндерін оқып-түсіну және кәсіби ақпаратты аудару машықтарын жетілдіреді, бұл халықаралық ғылыми тәжірибені игеруге мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Классикалық түрік әдебиетіндегі мәтін талдау және әдеби сын

    Пән Анадолыда қалыптасқан XII–XIX ғасырлардағы түрік әдебиетінің классикалық мәтіндерін тіл, стиль, сөз шеберлігі және әлемді көркем түсіну тұрғысынан зерттеуге бағытталған. Пән классикалық түрік әдебиетін сыни оқудың әдістері мен тәсілдерін дамытуды қарастырады. Магистрант мәтіндердің лингвистикалық ерекшеліктерін талдау, сөздердің мағынасын түсіну, көркемдік әдістер мен риторикалық фигураларды анықтау, тарихи, діни, мифологиялық және мәдени сілтемелерді түсіндіру дағдыларын игереді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Басқару психологиясы

    Пән басқару психологиясының негізгі ұғымдары мен теорияларын, сондай-ақ ұйымдық мінез-құлықтың тиімді стратегияларын зерттейді. Оқу барысында магистрант басқару процестерін психологиялық талдау әдістерін меңгереді, ұжымда тиімді қарым-қатынас жасау, команда құру және оның жұмысын ұйымдастыру дағдыларын дамытады. Ерекше назар көшбасшылық қасиеттерді дамытуға және қақтығыстарды басқаруда психологиялық әдістерді қолдануға аударылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Көне түркі тілін зерттеу

    Пән VI–XI ғасырлардағы ежелгі түркі және көне үңгір диалектілерінің даму кезеңдерін, осы кезеңге жататын жазбаша ескерткіштерді, олардың лингвистикалық ерекшеліктерін және түркі тілінің кейінгі дамуына әсерін зерттеуге бағытталған. Пән дәуірдің тарихи және мәдени контекстін игеруге, мәтіндердің тарихи, әдеби және мәдени аспектілерін бағалауға, ежелгі түркі жазбаларын зерттеуге және мәтіндерді түсіндіруге бағытталған. Магистрант түркі тілінің дамуының ең көне кезеңі туралы білім мен ежелгі жазба ескерткіштерді талдау дағдыларын меңгереді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Академиялық ғылыми жазба

    Пән академиялық жазылым талаптарын меңгеру, ғылыми этика және академиялық адалдық қағидаттарын сақтау негізінде ғылыми мақалалар дайындау тәсілдерін игеруге бағытталады. Мәтін құрастыру әдістері, академиялық жазбалардың түрлері, халықаралық ғылыми дерекқорларды пайдалану жолдары және ғылыми журналдардың құрылымдық әрі мазмұндық талаптарына сай мақала рәсімдеу дағдылары қалыптастырылады. Мақаланы журналдардың онлайн жүйелері арқылы ұсыну тәртібі үйретіледі. Ғылыми деректерді талдау мен библиографиялық ақпаратты өңдеу үдерісінде жасанды интеллект технологиялары қолданылады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Жоғары мектептің педагогикасы

    Пән жоғары мектептегі тұтас педагогикалық үдерістің әдіснамалық негіздері мен қазіргі білім беру парадигмалары туралы білімдерді зерттейді. Пәнді оқу барысында магистрант жоғары кәсіби білімнің ролі мен маңыздылығын және жоғары мектеп оқытушысына қойылатын негізгі талаптарды меңгере отырып, жоғары оқу орындарында ғылыми-зерттеу әдістерінің түрлерін пайдалануды, нақты ғылыми-педагогикалық зерттеуді ұйымдастыру мен жүргізудің әдістемесін қолдануды үйренеді.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Ғылым тарихы мен философиясы

    Пән ғылыми ойлаудың тарихы мен философиясы, ғылымның философиялық негіздері, эмпирикалық және ғылыми танымның генезисі, мәні, болашағы туралы білімді қалыптастырады, білімгерлердің ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізуіне қажетті әдістемелік аппаратты дамытады. Проблемалық оқыту, тақырыптық талқылау, жоба әдісі сияқты оқытудың белсенді әдістері қазіргі заманғы ғылым жетістіктерін сыни тұрғыдан бағалау дағдыларын меңгеруге, өзіндік этикалық ұстанымын қалыптастыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Фольклор материалдарын жинақтау және зерттеу әдістері

    Пән фольклордың негізгі ұғымдарын және халық мәдениетінің өнімдерін — ауызша дәстүрлерді, материалдық мәдениетті және орындаушылық өнерді қарастырады. Фольклордың іргелі тұжырымдамалары, теориялары, халық ғылымдарын зерттеу әдістері, материалдарды жинау әдістері және оларды практикалық қолдану, деректерді талдау және түсіндіру, сондай-ақ цифрлық технологиялар мен фольклор мұрағаттары зерттеледі. Магистрант зерттеу құралдарын, талдау дағдыларын және ғылыми этикалық нормаларды сақтауды меңгереді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Материалдық емес мәдени мұраны қорғау және басқару

    ЮНЕСКО-ның "материалдық емес мәдени мұраны қорғау туралы" Конвенциясы (2003) шеңберіндегі пән мұра ұғымын, оның маңыздылығын, сақтау және басқару принциптерін, туындайтын қиындықтар мен тұрақтылықты қамтамасыз ету стратегияларын зерттейді. Магистрант материалдық емес мәдени мұраны құжаттау және зерттеу, оның тұрақтылығын сақтау стратегияларын әзірлеу және осы саладағы мәселелерді анықтау және жеңу үшін білім алады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Қазіргі түркі диалектілері және олардың таралу аймақтары

    Пән қазіргі түркі диалектілерін, олардың өміршеңдігін, бір-бірімен және стандартты тілмен байланысын кешенді әлеуметтік, лингвистикалық және географиялық зерттеуге, сондай-ақ өзгерістер мен таралу аймақтарын анықтауға бағытталған. Магистрант түркі диалектологиясы саласында заманауи білім алады, диалектілердің әлеуметтік, мәдени және тарихи маңыздылығын түсінеді, далалық әдістерді қолданады және диалектілік әртүрліліктің болашағы туралы өз пікірін қалыптастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 7
  • Қазіргі лингвистикалық теориялар және түрік тілі

    Пән ХХ ғасырдың екінші жартысында қалыптасқан генеративті грамматика, функционалды, когнитивті және әлеуметтік лингвистика сияқты лингвистикалық теорияларды қарастырады. Бұл теориялардың грамматикалық құрылымды, дыбыстық жүйені, семантикалық мазмұнды, синтаксисті және түрік тілін қолдануды талдау үшін қолданылуы зерттелуде. Магистрант теориялардың негізгі принциптері мен қолдану салаларын меңгереді, түрік тілінің құрылымына талдау жүргізеді және ғылыми зерттеулер жүргізеді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Жаңа түрік тілі зерттеулері

    Пән түрік тілінің қазіргі лингвистикалық құрылымының әртүрлі аспектілерін, соның ішінде фонетика, морфология, синтаксис және семантиканың өзекті мәселелерін қамтиды. Пән аясында тіл мен қоғамның өзара іс-қимылы, тіл идеологиясы, сөйлеудің бұзылуы, аударматану, заңтану қарастырылады. Магистранттар заманауи зерттеулерді, тілдік технологияларды, сондай-ақ лингвистикалық деректерді талдаудың сапалық және сандық әдістерін меңгереді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Түркі тілдерінің жазу жүйелері және палеографиясы

    Пән әртүрлі аймақтардағы түркі тілдері үшін қолданылатын әртүрлі жазу жүйелерін, сондай-ақ осы тілдерде жазылған мәтіндерді зерттеуге бағытталған. Пәнге Орхон-Енисей, ұйғыр, араб, латын, кирилл және грек алфавиттерін, әріптердің графикалық формаларын, аббревиатураларды, дыбыстық негіздерді және емле ережелерін зерттеу кіреді. Магистрант түркология зерттеулеріне үлес қоса отырып, түркі мәтіндерін дұрыс оқу, талдау және түсіндіру үшін қажетті палеографиялық білім мен дағдыларды алады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 7

Оқыту нәтижелері

  • Алынған теориялық білімдерін ғылыми-зерттеу іс-әрекетінің әртүрлі нысандарында қолдана отырып, ғылым тарихы мен философиясы дамуының негізгі мәселелері мен қазіргі даму тенденцияларын талдайды
  • Кәсіби қызметінде шет тілінде ауызша және жазбаша қарым-қатынас орнату дағдыларын қолданады
  • Педагогикалық такт және этика ережелерін сақтап, кәсіби саладағы көшбасшылық және басшылық іс-әрекеттері мен дағдыларын көрсете отырып, ЖОО-да білім беру іс-әрекетін нәтижелі ұйымдастырады
  • Заманауи аналитикалық әдістер мен жасанды интеллект құралдарын қолдана отырып, ғылыми-зерттеу нәтижелерін кешенді түрде талдайды
  • Халықаралық ғылыми дерекқорлар өнімдерін және жасанды интеллект технологияларын қолдана отырып, ғылыми зерттеу нәтижелерін ғылыми этика талаптары мен академиялық адалдық қағидаттарына сай рәсімдеп, ғылыми еңбектерді әзірлейді
  • Түрік тілі, әдебиеті мен мәдениетін талдау үшін қазіргі заманғы филологиялық зерттеу әдістерін қолданады
  • Дербес филологиялық зерттеулер жүргізіп, олардың нәтижелерін ғылыми түрде ұсынады
  • Пәнаралық жобаларға белсенді қатысып, кәсіби этика мен жауапкершілікті ұстанып, филологиялық білім мен дағдыларын тіл үйрету және ғылыми-зерттеу жұмыстарында пайдаланады
  • Мәтінді әдеби, көркемдік және риторикалық тұрғыдан талдап, түрік әдебиетінің дәстүрлі және заманауи үлгілерін тарихи-мәдени контексте бағалайды
  • Шет тілінің негізгі бағыттарын, тұжырымдамалары мен заманауи әдіс-тәсілдерін кәсіби тәжірибеде жүйелі түрде қолданып, оқытудың тиімді стратегияларын пайдалану, оқу үдерісін жобалау, ұйымдастыру, басқару және жеке ерекшеліктерін ескеріп, оқыту мен бағалауды жүргізеді
Top