Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

6B02306 Филология (орыс) в ҚарУ Е.А.Бөкетов

Пәндер

  • Қазіргі орыс тілінің фонетикасы және лексикологиясы

    Пән қазіргі орыс тілінің фонетикалық және лексикалық бірліктерін сипаттаудың негізгі бағыттары мен теориялық тәсілдері, сондай-ақ орыс тілінің фонетикалық және лексикалық жүйесі туралы білім қалыптастырады. Сөздердің фонетикалық, лексика-семантикалық талдауын жүргізу, қазіргі орыс тіліндегі лексикалық өзгерістерді анықтау және түсіндіру дағдылары меңгеріледі.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Әдебиеттану пәніне кіріспе

    Пән әдебиеттанудың теориялық негіздері, негізгі ұғымдар, категориялар мен әдеби талдау әдістері жүйесі туралы базалық түсініктерді қалыптастырады; сөз өнерінің түрлері мен жанрлары, әртүрлі жанрлық-типологиялық табиғаттағы көркем мәтіндердің поэтика ерекшеліктері туралы; әдебиеттің басқа өнер түрлері мен гуманитарлық ғылым салаларымен өзара байланысы жөнінде білім береді. Пән арнайы әдебиеттану курстарын одан әрі оқудың іргетасын қояды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Орыстың ауызша халық шығармашылығы

    Пән орыс фольклорының табиғаты мен жанрлық әртүрлілігі туралы теориялық түсініктерді қалыптастыруға бағытталған; орыс фольклорының ерекшеліктері, жанрлық құрамы, фольклорлық шығармалардың поэтикасы, оларды жинау, жариялау және фольклористика ғылымының даму кезеңдеріндегі зерттеулері қарастырылады. Пән аралық байланыстарды қамтиды және орыс халқының тарихи және әлеуметтік-мәдени дамуына, дінтану мен этнография негіздеріне қатысты контексті қамтиды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Әдеби герменевтика

    Пән көркем мәтінді түсіндірудің негізгі герменевтикалық тәсілдерін меңгеру арқылы интерпретациялау дағдыларын қалыптастыруға, әртүрлі дәуірлер мен мәдени контекстегі әдеби мәтіндерді талдау, көркем мағыналарды философиялық және мәдени негіздермен байланыстыру, көркем мәтінді интерпретациялаудың түрлі стратегияларын қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • ХІ-ХVIIІ ғасырлардағы орыс әдебиетінің тарихы

    Пән XVIII ғасырға дейінгі орыс әдебиетінің дамуы процесі туралы теориялық түсініктерді қалыптастыруға, мәдени дүниетаным контекстінде орыс әдебиетінің қалыптасу кезеңдерін, көне орыс әдебиетінің ерекшеліктерін, Просвещение дәуіріндегі орыс әдебиетін зерттеуге бағытталған. Пән XI–XVIII ғасырлардағы орыс әдебиетінде барокко, классицизм, сентиментализм әдеби әдістерінің мәнін түсінуге, жанрлық жүйенің даму үдерісін зерделеуге мүмкіндік береді; пән аралық байланыстарды қамтиды және Орта ғасырлар мен Жаңа дәуірдегі Ресейдің тарихи және әлеуметтік-мәдени контекстін меңгеруді қарастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Қаржылық сауаттылық негіздері

    «Қаржылық сауаттылық негіздері» пәні студенттердің жеке қаржылық шешімдер қабылдау кезінде қаржылық басқару дағдыларын дамыту мақсатында оқытылады. Курс аясында студенттер әртүрлі қаржылық құралдарды пайдаланудың тәжірибелік дағдыларын меңгереді, салықтарды есептеу және төлеу және салық есептілігін дұрыс толтыру, жеке қаржыларын үнемдеу және ұлғайту, бюджетті жоспарлау қабілетін дамытады. Оңтайлы инвестициялық стратегияны таңдау үшін қаржылық ақпаратты талдауға және қаржылық өнімдерді бағалауға ерекше назар аударылады. Пән заманауи қаржылық технологияларды бағалау және тиімді қолдану үшін қажетті дағдыларды және қаржылық алаяқтықты тану қабілетін дамытады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Экология және тіршілік қауіпсіздік негіздері

    Пән білім алушыларда табиғи ресурстарды ұтымды пайдалану, тұрақты даму негіздері, тіршілік әрекетінің қауіпсіздігін құқықтық реттеу туралы білімді қалыптастыру, сондай-ақ жағымсыз әсерлерді болжау және төтенше жағдайлардың салдарын бағалау қабілеттерін қалыптастыру мақсатында зерделенеді. Курс шеңберінде білім алушылар қоршаған ортаны қорғауға және күнделікті өмірде қауіпсіздікті қамтамасыз етуге байланысты мәселелерді шешудің жүйелі тәсілін меңгереді. Пән қоршаған ортаны қорғаудың практикалық дағдыларын дамытуға мүмкіндік береді, оны өмірдің әртүрлі салаларында қолдануға болады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Құқық және кәсіпкерлік негіздері

    Пән кәсіпкерлік қызметтің құқықтық негіздерін, кәсіпкерлер мен тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелерін; ұлттық экономика жағдайындағы экономикалық өсім мен тұрақтылықтың негіздерін; инклюзия қағидаттары мен құндылықтарын зерттейді. Пәнді оқу экономикалық ғылым әдістерін сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саласында қолдануға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, шағын және орта бизнесті жобалау саласында дағдыларды қалыптастырады.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Әлем әдебиетінің тарихы (Антика - XVIII ғасыр)

    Пән Батыс Еуропа әдебиетінің тарихи-әдеби кезеңдерін, оның қалыптасуы мен әр түрлі дәуірлердің негізгі өкілдерінің көркем шығармашылығын (ерте замандар, орта ғасырлар, Қайта өрлеу, Ағарту дәуірі) және әдеби әдістерін (барокко, классицизм, сентиментализм) зерттеуге бағытталған. Әдеби шығарманы нақтылы-тарихи тәсіл тұрғысынан талдау қабілеті қалыптасады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Еуропа драматургиясының тарихы

    Пән еуропалық драматургиядағы негізгі драматургиялық стильдердің және жетекші бағыттардың эволюциясын, драма өнеріне әсер еткен маңызды театр концепцияларын зерттеуге бағытталған; әртүрлі дәуірлердің драмалық шығармаларын стильдік және жанрлық ерекшеліктері тұрғысынан талдау дағдыларын меңгеруге арналған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Мәтін лингвистикасы

    Пән тілді және коммуникацияны құрайтын бірлік ретінде мәтін туралы тұтас түсінік қалыптастырады, мәтіннің құрылымдық-мағыналық, прагматикалық және когнитивтік параметрлерін қарастырады; мәтіндік когезия мен когеренттіліктің тетіктерін, дискурс пен мәтін жанрларының ұйымдасу қағидаттарын ашады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Күрделі емле мен пунктуация мәселелері

    Пән орфограммалар мен пунктограммаларды тану қабілетін дамытады, анықтамалық материалдармен жұмыс істеуге үйретеді, әдеби тілдің жазбаша формасын еркін меңгеру дағдыларын жетілдіреді, мәтінді құрылымдық-семантикалық және лингвистикалық талдауға қабілеттілікті арттырады, мәтінді қабылдауға байланысты жазбаша сөйлеудің пунктуациялық безендіруінің ең қолайлы нұсқаларын таңдауға дағдыландырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазіргі орыс тілінің сөзжасамы мен морфологиясы

    Пән қазіргі орыс тілінің сөзжасам және морфологиялық жүйесі туралы білім қалыптастырады, сөздің морфемдік құрылымын талдау дағдыларын дамытады; сөзжасам тәсілдері мен үлгілерін анықтау; сөз таптарын морфологиялық белгілері бойынша жіктеу; грамматикалық формаларды және олардың мәтіндегі қызметін ажырату; тілдік бірліктерді құрылымдық ұйымдасуы мен мағынасы тұрғысынан интерпретациялау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • ХІХ ғасырдың бірінші жартысындағы орыс әдебиетінің тарихы

    Пән орыс классикалық әдебиетінің ерекшеліктері мен жаңашылдықтарын зерттеуге бағытталған; орыс романтизмі мен реализмі түрлеріне, орыс романының типологиялық ерекшеліктеріне қатысты түсініктерді қалыптастыруға; ХІХ ғасырдың бірінші жартысындағы орыс жазушыларының әртүрлі идиостильдерін түсінуге, тарихи-мәдени контекстте көркем шығарманы талдауға; көркем әдістің, стильдің, жанрлық жүйенің эволюциясын меңгеруге арналған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Тіл біліміне кіріспе

    Пән лингвистиканың негізгі бөлімдерін, қазіргі кезеңдегі әлемдік және отандық тілтанудың даму тенденцияларын; тілтанудың ұғымдық-терминологиялық аппаратын; тілдердің типологиялық жіктелуін, тілдің дамуы мен қызмет ету механизмдерін зерттеуге бағытталған; тілді белгі жүйесі ретінде, оның парадигмалық және синтагмалық қасиеттері туралы түсінік қалыптастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ғылыми зерттеу негіздері

    Пән студенттердің ғылыми-зерттеу қызметі дағдыларын қалыптастырып, ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізуге дайындықтарын қамтамасыз етеді; ғылымның қоғамдық қатынастар жүйесіндегі орнын ашады; ғылыми танудың әдістері мен деңгейлері, ғылыми зерттеуді жүзеге асырудың негізгі кезеңдері туралы түсінік береді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • XIX ғасырдағы әлем әдебиетінің тарихы

    Пән XIX ғасырдағы дүниежүзілік әдебиеттің негізгі бағыттары — романтизм мен реализміне жетуге, жазушылардың дүниетанымын олардың ұлттық, әлеуметтік-саяси, философиялық көзқарастары контекстінде зерттеуге, ұлттық әдебиеттердің жанрлық жүйелерін салыстыруға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • ХІХ ғасырдың екінші жартысындағы орыс әдебиетінің тарихы

    Пән орыс классикалық әдебиетінің ерекшеліктері мен жаңашыл сипаттарын зерттеуге бағытталған; орыс реализмінің түрлері, орыс романының типологиялық ерекшеліктері туралы түсініктерді қалыптастыруға; ХІХ ғасырдың екінші жартысындағы орыс жазушыларының әртүрлі идиостильдерін түсінуге, көркем шығарманы тарихи-мәдени контексте талдауға; көркем әдістің, стильдің және жанрлық жүйенің эволюциясын ұғынуға бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Сөйлеу және стиль мәдениеті

    Пән әдеби тіл мен оның функционалдық түрлері, сөйлеу мәдениеті, қазіргі орыс әдеби тілінің стильдер жүйесі туралы теориялық түсініктерді қалыптастыруға бағытталған; белгілі бір функционалдық-стильдік бірлік аясында тілдік құралдарды ұйымдастыру принциптерін, сөйлеу мәдениетінің аспектілерін, әдеби нормалар мен олардың кодификациясын, тілдік бірліктердің стилистикалық әлеуетін зерделеуге арналған. Пән стилистика, риторика және сөйлеу мәдениетінің өзара байланысын, сондай-ақ лексикалық, сөзжасамдық, морфологиялық және синтаксистік стилистиканың мәнін ұғынуға мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Орыс диалектологиясы

    Пән қазіргі орыс ұлттық тілінің ажырамас және құрамдас бөлігі ретінде орыс халық ауызекі тіл жүйесін зерттеуге, орыс халық тілдерінің фонетикалық, лексикалық жүйесін, диалектологиялық сөздік қорын, морфологиясын, синтаксисін және диалекттік бөлінісін меңгеруге бағытталған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Славян филологиясына кіріспе

    Пән славян этногенезінің мәселелерін, славян тілдері мен әдебиеттерінің тарихи өткенін және қазіргі жағдайын, славян жазба мәдениетінің тарихын (глаголица, кириллица), славян филологиясының тарихын, славян тілдерін жіктеу принциптерін зерттеуге бағытталған; тарихи және салыстырмалы лингвистика саласындағы кәсіби құзыреттерді дамытуға арналған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Қазақстанның орыс тілді әдебиеті

    Пән Қазақстандағы көпэтносты және көпмәдениетті орта феномені ретінде орыс тіліндегі әдеби процестің тұтас бейнесін қалыптастыруға бағытталған; аймақтағы орыс тіліндегі әдебиеттің қалыптасу тарихы мен мәдени негіздерін, жанрлық-стильдік ерекшеліктерін, әлеуметтік және саяси контекстегі поэтиканың және тақырыптық басымдықтардың трансформациясын талдауға арналған.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • ХХ ғасырдағы әлем әдебиетінің тарихы

    Пән ХХ ғасыр дүниежүзілік әдебиетінің негізгі тенденциялары, бағыттары мен эстетикалық ізденістерін жүйелі түрде таныстырады, әдеби ағымдар мен мәдени-тарихи өзгерістер контекстінде ең ірі авторлардың шығармаларын талдау дағдыларын дамытады; көркем мәтіндерді философиялық, әлеуметтік-мәдени және саяси шындықтармен байланыстыру қабілетін қалыптастырады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазіргі орыс тіліндегі жай сөйлем синтаксисі

    Пән синтаксистік бірліктер ретінде сөз тіркесі мен сөйлем туралы дәстүрлі және қазіргі заманғы түсініктерді, синтаксистік дәстүрдегі сөйлемдерді классификациялау принциптерін зерттейді; сөйлемнің семантикалық құрылымы мен оның коммуникативтік ұйымдастырылуы туралы түсінік қалыптастырады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Латын тілі

    Пән латын тілінің грамматикасы, жалпығылыми интернационал лексикасы және афористік қорына қатысты құзыреттерді қалыптастыруға, сөздің морфемдік талдауын, септік және жіктелу парадигмаларын меңгеруге, сөздікпен аудару, мәтінді грамматикалық талдау дағдыларын игеруге бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • XX ғасырдың бірінші жартысындағы орыс әдебиетінің тарихы

    Пән ХХ ғасырдың бірінші жартысындағы әдеби қозғалыстар туралы түсініктерді қалыптастыруға бағытталған; реализм, неореализм, символизм, футуризм, акмеизм, имажинизм және басқа әдеби бағыттар мен мектептердің эстетикалық және көркемдік ерекшеліктерін ескере отырып, көркем шығармаларды талдау дағдыларын меңгеруге арналған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазіргі тіл біліміндегі дискурстық зерттеулер

    Пән қазіргі лингвистикада дискурсты түсінудің ғылыми тәсілдері туралы теориялық түсініктерді қалыптастырады: коммуникативтік-сөйлеу және құрылымдық-мәтіндік бағыттар. «Дискурс», «сөйлеу», «мәтін» ұғымдарының мазмұны қарастырылады, сондай-ақ «сөйлеу – сөйлеу әрекеті – коммуникативтік жағдаят», «мәтін – экстралингвистикалық факторлар» ұғымдарының шектес шекаралары сарапталады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Мәтін теориясы

    Пән мәтінді зерттеудің теориялық тәсілдері, мәтіннің негізгі құрылымдық-семантикалық және прагматикалық параметрлері, мәтін түрлерінің классификациясы, автордың коммуникативтік стратегияларын түсіндіру заңдары, сондай-ақ мәтіннің әртүрлі теориялық модельдері (структуралистік, когнитивтік, функционалдық-семантикалық) туралы түсінік қалыптастырады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Орыс тілінің коммуникативтік грамматикасы

    Пән қарым-қатынас мақсатына, жағдайына және сөйлеу контексіне сәйкес тілдің грамматикалық құралдарын пайдалану дағдыларын қалыптастырады, грамматикалық құрылымдарды коммуникативтік қызметінде танып, түсіндіру, сөйлеушінің ниетін іске асыру үшін грамматикалық тәсілдерді дұрыс таңдау, сөйлемдерді сөйлеу жанрына, интонациялық безендірілуіне және прагматикалық жүктемесіне сәйкес сауатты құрастыру қабілеттерін дамытуға ықпал етеді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Поляк тілі

    Оқушылардың жалпы лингвистикалық дайындығын кеңейту, славян тілдерінің туыстық қатынасы және құрылымының бірегейлігі туралы түсініктерін байыту мақсатында оқытылады; тарихи байланыстар мен орыс тілінің славян емес туыстас тілдер ортасындағы орны, оның типологиялық ерекшеліктері мен өзіндік ерекшеліктері туралы білімдерін тереңдету.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Теориялық және қолданбалы лингвистика

    Пән теориялық және қолданбалы лингвистиканың негіздерін, қазіргі психолингвистика, математикалық лингвистика, паралингвистиканың когнитивті-функционалдық қағидаттарын зерттейді. Курсты меңгеру нәтижесінде тілдік құрылымдарды әртүрлі деңгейде (дыбыстықтан дискурстыққа дейін) талдау дағдылары бекітіледі; тілдік бірліктерді талдау барысында білім алушылар формалды сипаттау әдістерін, корпус, компьютерлік және эксперименттік лингвистиканың негізгі әдістерін бағалап, таңдайды.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • ТМД елдерінің әдебиеті

    Пән ТМД елдеріндегі әдеби үдерістер туралы тұтас түсінік қалыптастыруға; қазіргі кезеңдегі ұлттық әдебиеттердің дамуының өзекті мәселелерін зерттеуге; негізгі көркем мәтіндерді мәдениетаралық әдеби талдау, ұлттық әдеби дәстүрлерді, әдебиеттің дамуына әсер ететін әлеуметтік-мәдени және тарихи факторларды салыстыру дағдыларын дамытуға бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазіргі орыс тіліндегі күрделі сөйлем синтаксисі

    Пән күрделі сөйлем теориясының өзекті мәселелері, қазіргі орыс тілінің семантико-құрылымдық негізіндегі синтаксистік құрылымы туралы түсінік қалыптастырады; синтаксистік құбылыстарды бағалау мен күрделі сөйлемді синтаксистік талдау дағдыларын, сондай-ақ орыс тілінің синтаксисінің жүйелік сипатын анықтау қабілетін дамытады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Кәсіби қызметтегі жасанды интеллект

    Пәнді игерудің мақсаты жекелендірілген оқыту үшін жасанды интеллект саласындағы зерттеулер туралы білімді жүйелеу арқылы болашақ педагогтың кәсіби құзыреттілігін қалыптастыруға жәрдемдесу; мәтіндік, графикалық және мультимедиялық ақпаратпен, білім берудегі зияткерлік жүйелермен жұмыс істеу үшін нейрондық желілерді пайдаланудың практикалық дағдыларын қалыптастыру болып табылады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Орыс тілі мен әдебиетін оқыту әдістемесі

    Пән орта білім беру мекемелерінде орыс тілі мен әдебиетін оқытудың әдістемелік ғылыми негіздерін меңгеруге; орыс тілі мен әдебиетін оқытудың дидактикалық негіздерін қолдануға; оқушылардың жазбаша және ауызша сөйлеуін дамытуға арналған заманауи әдістерді пайдалануға бағытталған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Әдеби шығармашылық

    Курс әдеби шығарманы жасау және қабылдаудың жалпы және жеке қағидаларын, шығармашылық процестің негізгі кезеңдері мен оқырманның қабылдау динамикасын зерттеуге бағытталған — шығарманы жасау мен аяқтаудан бастап оның оқырман ортасындағы қызметіне дейін; берілген тақырып бойынша жанрлық шектеусіз шығармашылық жұмыстарда теориялық білімді бекітуге; студенттің шығармашылық әлеуетіне байланысты әдеби шеберліктің кейбір кәсіби дағдыларын қалыптастыруға немесе жетілдіруге арналған.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • XX ғасырдың екінші жартысындағы орыс әдебиетінің тарихы

    Пән екінші дүниежүзілік соғыстан кейінгі кезеңнен бастап ХХ ғасырдың соңына дейінгі әдеби процестің негізгі сатыларын зерттейді. Курс көркем ойлау бағыттарының басты тенденцияларын анықтайды, поэтика мен жанрлық жүйенің трансформацияларын зерттейді, әдеби шығармашылықтың идеологиялық, мәдени және тарихи контекстін ашады; ХХ ғасырдың екінші жартысындағы жетекші бағыттар мен мектептерді анықтау дағдыларын қалыптастырады (социалистік реализм, «ауыл прозасы», «алпысыншы жылдар өкілдері», диссиденттік және эмигрант әдебиеті, постмодернизм).

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Көркем мәтінді өңдеу

    Пән әртүрлі жанрлық-стильдік профильдегі мәтіндерді талдау, бағалау және түзету саласында кәсіби құзыреттіліктерді қалыптастырады; әдеби түзету және стилистикалық редакциялау принциптерін үйретеді, автормен кәсіби диалог аясында редакциялық шешімдерді дәлелдеу дағдыларын дамытады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Лингвистикалық сараптама

    Пән филолог-практиканың аналитикалық-сараптамалық қызмет дағдыларын, сыбайлас жемқорлық істеріне қатысты мәтіндердің лингвистикалық сараптамасын қалыптастырады; құқықтық және жеке тұлғалардың абыройы мен қадір-қасиетіне қарсы бағытталған сөздік қылмыстарды талдау қабілетін дамытады; дау тудырған мәтіндегі фактілік және бағалау ақпараттарын айыра білуге мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әдебиет теориясы

    Пән әдебиет теориясының негізгі ұғымдары, категориялары мен терминдері туралы түсініктерді қалыптастырады; философиялық және эстетикалық ой контекстінде теориялық-әдеби көзқарастардың тарихи дамуын қарастырады; әртүрлі мектептер мен әдебиеттану әдістерінің методологиясына сәйкес әдебиеттанулық талдау дағдыларын дамытады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • ХХ ғасырдың аяғы - ХХІ ғасырдың басындағы орыс әдебиетінің тарихы

    Пән әртүрлі әдеби үдерістерді, «жаппай әдебиеттің» жанрлық ерекшеліктерін, Желілік әдебиет пен компьютерлік прозаны меңгеруге бағытталған; модернизмнің, постмодернизмнің, реализмің жаңа формаларын, синтетизм, көркем сананың, ұлттық тұлғаның, гендер мен жаппай мәдениеттің концепцияларын зерттеуге арналған.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Орыс тілінің тарихи грамматикасы

    Пән орыс тілінің грамматикалық құрылымының тарихи даму динамикасы туралы жүйелі түсінік қалыптастыруға бағытталған; әртүрлі тарихи кезеңдердің тілдік фактілерін салыстыру, тілдік архаизмдерді түсіндіру және олардың қазіргі кездегі қызметін талдау, тарихи-тілдік ерекшеліктерді ескере отырып мәтіндерді талдау дағдыларын дамытады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Орыс әдеби тілінің тарихы

    Пән әдеби тіл нормасының қалыптасуы мен эволюциясының негізгі кезеңдерін зерттеуге арналған, әртүрлі кезеңдерде әдеби және ауызекі элементтердің байланысын анықтайды, тіл саясаты мен тіл қызметіне әлеуметтік-мәдени, діни және саяси факторлардың әсерін қарастырады; әдеби тілдің Пётрге дейінгі дәуірдегі жай-күйі, Пётр дәуіріндегі тіл реформалары және XVIII–XX ғасырлардағы тіл нормасының дамуы туралы түсінік қалыптастырады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әлеуметтік лингвистика

    Пән тіл мен қоғамның өзара әрекетін зерттеуге бағытталған; әлеуметтік факторларға (жыныс, жас, мәртебе, этникалық тиістілік), тіл саясатына, әлеуметтік өзгерістердің тіл процестеріне әсер ету дәрежесіне байланысты тілдік вариацияларды талдау дағдыларын қалыптастыруға арналған; тілдің тұлғаның өзін-өзі танытуы мен әлеуметтік стереотиптердің қалыптасуындағы рөлін қарастырады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Жалпы тіл білімі

    Пән тілдің онтологиялық және гносеологиялық қасиеттері, тіл мен ойлау, тіл мен қоғам арасындағы қарым-қатынас, тілдің ішкі құрылымы туралы білім қалыптастыруға бағытталған; тіл білімінің тарихын әдістемелік басымдықтар контекстінде, сондай-ақ қазіргі экстралингвистикалық бағыттарды (психолингвистика, социолингвистика, когнитивті лингвистика және т.б.) зерттеуді көздейді. Салыстырмалы-тарихи және типологиялық тәсілмен тілдік құбылыстар мен деректерді талдау дағдылары меңгеріледі.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Көркем мәтінге филологиялық талдау жасау

    Пән көркем мәтінді филологиялық тұрғыдан талдау саласында құзыреттілікті қалыптастыруға бағытталған; көркем шығармаларды түсіндіруде лингвистикалық және әдебиеттанушылық тәсілдерді біріктіретін кешенді талдау теориясы мен практикасын меңгеруге арналған. Пән әдебиеттану, лингвистика негіздері, орыс (дүниежүзілік) әдебиеті тарихы сияқты пәндермен пәнаралық байланысты қарастырады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әбедиеттану ілімінің тарихы

    Пән әдебиеттану тарихын, әдеби бағыттар мен мектептердің негізгі тұжырымдарын, академиялық және қазіргі әдебиеттанудың әдістерін (салыстырмалы-тарихи әдебиеттану, формализм мектебі, психоанализ, социология, структурализм, постструктурализм, герменевтика және т.б.) зерттейді; әртүрлі әдістемелік тәсілдер аясында шығарманы талдау дағдыларын қалыптастырады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Бұқаралық ақпарат құралдары мен интернеттің тілі мен стилі

    Пән медиақауымдастық пен сандық ортадағы тілдің ерекшеліктерін түсінуді қалыптастырады; БАҚ және интернет-коммуникацияның түрлі жанрларының тілдік және стильдік ерекшеліктерін талдау, медиатехнологиялардың ықпалымен тілдік трансформация тенденцияларын анықтау, прагматикалық және әлеуметтанулық-мәдени факторларды ескере отырып мәтіндерді интерпретациялау дағдыларын дамытады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ескі славян тілі

    Пән ескі славян тілінің фонетикалық жүйесін, дифтонгтердің монофтонгизациясының кеш кезеңдегі дыбыстық процестерін зерттейді; дауыссыздардың палатализациясы мен тілдің лексикалық қорының дамуы туралы түсінік қалыптастырады; ескі славян тілінің синтаксисінің негізгі ерекшеліктерін қарастырады; тарихи мәтінді лингвомәдени талдау дағдыларын дамытады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Лингвистикалық конфликтология

    Пән қақтығыстық жағдайлардағы сөйлеу әрекетін, вербалды қақтығыстардың туындау, өршу және шешілу механизмдерін зерттейді; сөйлеу қақтығысы теорияларын (сөйлеу актілері теориясы, Грайс пен Личтің ынтымақтастық және сыпайылық теориясы, Браун мен Левинсонның «бет-бейне» сақтау теориясы, коммуникациялық агрессия теориясы) қарастырады. Пән ашық (директивалар, айыптаулар, қорқыту) және жасырын (ирония, сарказм, тұспалдау) конфликті тудырушы факторлардың түрлерін жіктеу, сондай-ақ шынайы қақтығыстық дискурстарға (медиа, саяси, тұлғааралық дискурс) лингвистикалық талдау әдістерін қолдану дағдыларын қалыптастырады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • Салыстырмалы тарихи тұрғыдан тілге ғылыми сипаттама береді; лингвистикалық зерттеудің салыстырмалы-тарихи әдісін меңгереді, мәтіндерге тарихи түсініктеме бере алады, славян және латын тілдерінің лексикалық-грамматикалық жүйесі туралы түсінігі бар. Тіл біліміндегі қазіргі ғылыми ағымдарға сәйкес тілдік материалды жүйелей алады. тілдерінің лексикалық-грамматикалық жүйесі туралы түсінігі бар. Тіл біліміндегі қазіргі ғылыми ағымдарға сәйкес тілдік материалды жүйелей алады.
  • Лингвистика саласындағы категориялық-ұғымдық аппаратқа, мәтінді лингвистикалық талдаудың әдістері мен тәсілдеріне ие, әлемдік және отандық тіл білімінің негізгі даму тенденцияларын біледі, дискурстық талдаудың негіздерін меңгерген. Тіл біліміндегі қазіргі заманғы бағыттар: психолингвистика, математикалық лингвистика, прагмалингвистика, салыстырмалы лингвистика.
  • Қазіргі орыс тілінің барлық бөлімдері бойынша жүйелі лингвистикалық білімге ие: фонетика, сөзжасам және морфология, лексикология, синтаксис. Орыс грамматикасының өзекті тұжырымдамаларына сәйкес тілдік бірліктерді талдаудың практикалық дағдылары бар. Сөйлеу мәдениеті мен стильдік сауаттылықтың негіздерін біледі.
  • Орыс тілі мен әдебиетін оқытудың дәстүрлі және инновациялық әдістерін меңгерген; Қазақстандағы білім беруді модернизациялаудың негізгі стратегиялық идеялары туралы білімді қолданады; өзін-өзі дамытуға, өзін-өзі жүзеге асыруға, шығармашылық әлеуетті жаңа білім беру форматтарында пайдалануға дайындалған. Кәсіби және ғылыми-зерттеу қызметінде заманауи білім беру, ғылыми және инновациялық технологияларды, жасанды интеллект қолданады.
  • Әдеби үдерістің мәнін, оның қоғамдық-тарихи және мәдени мазмұнмен өзара байланысын анықтайды; ауызша халық шығармашылығынан бастап қазіргі әдебиетке дейінгі орыс әдебиетінің әр түрлі кезеңдеріндегі жазушылардың шығармашылық ерекшеліктерін айқындайды; көркем шығарманың нақты-тарихи және мәнмәтіндік талдауын жүзеге асырады; әдеби шығармаларды олардың тұтастығында талдау үшін теориялық білімдерді қолданады.
  • Әдебиет теориясы, көркем шығармашылық, қазіргі әдебиеттанудың әдіснамасы салаларындағы дәстүрлі және заманауи тұжырымдамаларды пайдаланады; теориялық әдебиеттану терминологиясын жетік меңгерген; теориялық ұғымдарды нақты әдеби шығармаларды талдау барысында шебер қолданады; әдеби шығарманы жүйелі-тұтас бірлік ретінде зерттейді.
  • Қолданбалы экономика, құқық, жаратылыстану ғылымдары салаларындағы білімін меңгергенін көрсетеді, құқықтық, қаржылық және экологиялық сауаттылыққа қатысты білімін кәсіби қызметте де, күнделікті өмірде де қолдана алады. Инклюзия құндылықтарын түсінеді, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет, қоршаған ортаны сақтау және өмір тіршілігінің қауіпсіздігі қағидаттарын басшылыққа алады.
  • Әлеуметтік-лингвистикалық факторларды ескере отырып, тілдік бірліктерді білікті лингвистикалық талдау дағдыларына ие, мәтінді лингвоконфликтологиялық талдаудың негіздерін, БАҚ тілінің стильдік ерекшеліктерін біледі, әр түрлі көлемдегі сөйлеу әрекетінің өнімдерін лингвистикалық талдаудың жалпы және жеке әдістерін қолдануға дайындалған, әдеби редакциялау дағдыларын меңгерген.
  • Әлемдік әдеби үдеріс туралы түсінігі бар, түрлі көркемдік жүйелердің негізгі өкілдерін біледі, тарихи-әлеуметтік үдерістер мен әдеби құбылыстар арасындағы байланысты көре алады.
  • ТМД елдерінің ұлттық әдебиеттерін, ұлттық болмысты ескере отырып, Қазақстанның орыс тілді әдебиетін біледі, әдеби процестің кезеңділігін, негізгі өкілдерін, ұлттық әдебиеттің жанрлық және стильдік ерекшелігін біледі.
Top