8D02303 Филология в ABU
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Мақсаты – филология ғылымының өзекті мәселелерінен жан-жақты хабардар, лингвистика және әдебиеттанудың теориялық мәселелерін бағамдай білетін, өз беттерінше ой қорытып, ізденуге қабілетті ғылыми және ғылыми-педагогикалық кадрлар даярлау; білім алушыларды мазмұны филология ғылымдарының жаңа жетістіктері болып саналатын лингвистиканың және әдебиеттанудың іргелі теориялық негізіне бағытталған негізгі курстар бойынша жүйелі біліммен қамтамасыз ету.
-
Академиялық дәреже Докторантура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
ЖОО атауы Alikhan Bokeikhan University
-
Оқу мерзімі 3 года
-
Кредиттер көлемі 180
-
Білім беру бағдарламаларының тобы D060 Филология
-
Білім беру саласы 8D02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 8D023 Тілдер және әдебиет
Пәндер
-
Академиялық хат
Бұл пәнді оқу барысында академиялық жанрлардың (аннотациялар, рефераттар, аналитикалық шолу, сонымен қатар ғылыми оқиға туралы хабарламалар (конференциялар)) теориялық мәселелері қарастырылады. Пәнді меңгеруге мәтінді аналитикалық өңдеудің негізгі мақсаттарын түсіну, кәсіби тақырыптағы мәтіндерді талдау, мәтінді талдау әдістемесі мен анықтамалық, арнайы әдебиеттер мен компьютерлік желілердегі ақпаратты іздеудің түрлі әдістерін, ғылыми, ғылыми-техникалық және ғылыми-көпшілік мәтіндерге стильдік талдау және т.б. оқып үйрену кіреді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Сөз мәдениеті мен жалпы сөзтану мәселелері
Пәннің мақсаты: докторанттарға интегративтік типті зерттеудің жаңа бағыты ретінде сөзтану ғылымының тұтас жүйелік тұжырымдамасын таныстыру; білім алушылардың тілдегі қарым-қатынастың әртүрлі формаларының даму тенденциялары туралы жүйелік көзқарастарын қалыптастыру. Курсты оқу барысында докторант төмендегідей білімдерді меңгереді: - сөзтану ғылымының негізгі ұғымдары мен категориялары бойынша теориялық және әдістемелік мәселелерді меңгереді; - тілдегі қарым-қатынастың түрлі даму тенденцияларын пәнаралық бағытта (психолингвистикамен, философиямен, нейролингвистикамен, логикамен) игереді; - лингвистикадағы әртүрлі тілдесім түрлеріне экстралингвистикалық және лингвистикалық факторлардың ықпал ету дәрежесін ажырата алады; - тілдік бірліктердің нақты сөйлеу жағдаятындағы және белгілі бір тілдесу аясындағы қызметінің нақты фактілерін талдайды; - тілдегі әртүрлі тілдесім формаларының даму үдерістерін болжай алады; - тілдегі тіл бірліктерінің қызметінің нақты фактілерін талдау мен бағалау нәтижелерін дәйектейді; - сөзтанудың көкейкесті мәселелері бойынша тезис, докторлық диссертация, филологиялық комментарийлер, ғылыми жобалар жазуға дағдыланады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеу әдістері
Бұл пәнді оқып үйренуде ғылымның тарихи дамуы, қазіргі ғылыми зерттеулердегі филологияның негізгі әдіснамалық тұжырымдамалары мен өзекті аспектілері түсіндіріліп, қарастыру көзделеді. Докторанттар теориялық және эксперименттік зерттеулер жүргізу әдістемесін оқып үйреніп, ғылыми білімді (материалдарды) жинау және өңдеумен айналысады. Пәнді меңгеру барысында ғылыми зерттеудің заманауи әдістері қолданылады, ғылыми зерттеу қызметінің нәтижелерін жүйелеу және өңдеу, салыстырмалы талдау дағдылары қалыптасады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдебиеттанымдық зерттеулердің теориялық және методологиялық негіздері
Білім алушыларды әдебиеттанымдық зерттеулердің теориялық-әдіснамалық негіздерімен таныстыру, әдебиеттану ғылымының даму заңдылықтарын, әдеби құбылыстардың қазіргі заманғы әдіснамалық тұжырымдамалары мен зерттеу бағыттарын анықтау, заманауи оқыту әдістерін тәжірибеде қолдануға үйрету және кәсіби дамуына ықпал ету. Пәнді оқытуда білім алушыларға әдебиеттанудың ғылыми теориялық негіздерінің зерттелуі, мәдени идеологиялық парадигмалар ауысымы жағдайындағы кезеңдері, әдебиеттанудың теориялық ұғымдары туралы толық мәлімет беріледі. Теориялық жұмыстарды талдау барысында қазіргі заманғы әдебиеттанымдық зерттеудің негізгі бағыттарының теориялық мен әдіснамалық тұжырымдарын қолдану дағдыларын дамытады
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ЖОО-да филологиялық пәндерді оқытудағы жаңа технологиялар
Пән филология пәндерін оқыту үдерісіне цифрлық және инновациялық білім беру технологияларын біріктіру саласында білім алушылардың жүйелі теориялық-әдіснамалық білімдерін қалыптастыруға және практикалық құзыреттерін дамытуға бағытталған. Ерекше назар жасанды интеллект құралдарын, цифрлық платформаларды, мультимедиялық ресурстарды, электрондық білім беру ресурстарын (ЭББР), бейімделмелі және аралас оқыту технологияларын, жобалық-зерттеу форматтарын, EdTech-шешімдерді меңгеруге аударылады. Бұл құралдар метапәндік құзыреттер мен білім алушылардың академиялық ұтқырлығын қалыптастыруға ықпал етеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазіргі тіл білімінің негізгі параметрлері: антропоцентризм; функционализм; экспансионизм; когнитивизм.
Қазіргі тіл білімінің антропоцентризм, функционализм, экспансионизм, когнитивизм сияқты бағыттары және олардың теориялық мәселелерімен таныстыру, білім алушылардың теориялық лингвистикадағы мамандандырылған ғылыми көкжиегін бүгінгі лингвистикалық парадигмаға жақындату. Пәнді оқытуда теориялық лингвистикадағы жаңа үрдістер, антропоцентризм, функционализм, экспансионизм, когнитивизм бағыттарының қалыптасу, даму тарихы мен зерттеу әдістері, негізгі теориялық тұжырымдары қамтылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Лингвистикалық аспектідегі мәтін және дискурс
Лингвистикалық аспектідегі мәтін және дискурс пәні мәтін және дискурс ұғымдарына тіл білімінде берілген анықтамаларды, олардың зерттелу деңгейін, мәтін түрлері мен типтерін, дискурс типологиясын, мәтінді зерттеу бағыттары мен әдіс-тәсілдерін, мәтінді талдау мен мәтінді тану оның түзілімі мен құрылымын саралау, мәтінжасам барысындағы тілдік бірліктердің қызметін анықтау, дискурс пен мәтіннің айырмашылығы, дискурстық талдау сияқты мәселелерді қамтиды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Тіл білімі мен әдебиеттану саласындағы қазіргі отандық және шетелдік ғылыми жетістіктерді сын тұрғысынан бағалау.
- Инновациялық технологияларды қолдана отырып, ББ бойынша педагогикалық және оқытушылық қызметті жүзеге асыру; жеке кәсіби және жеке даму міндеттерін жоспарлау және шешу, жоғары оқу орындарындағы оқу процесін басқару; білім беру процесін және мамандарды кәсіби даярлау процесін жобалау.
- Әдебиеттану және тіл білімі пәндерінен алған білімдерін біріктіру, сабақ барысында жасанды интеллект технологияларын, дәстүрлі, инновациялық, ақпараттық-коммуникациялық технологияларды, сондай-ақ педагогикалық ғылымдар саласындағы оқытудың заманауи және инновациялық (оның ішінде цифрлық) технологияларын қолдану.
- Шығармашылық, сенсорлық - бейнелік және көркемдік дүниетанымы бар заманауи маман-филологтың кәсіби мәдениетінің көрінісі ретінде гуманитарлық ойлауды дамыту. Түрлі деңгейдегі бұқаралық ақпарат құралдарында, әлеуметтік желілерде өзекті мақалалар жариялау.
- Ғылыми салада жазбаша және ауызша сөйлеу дағдыларын қалыптастыру, ғылыми сөйлеуді түсіну және ғылыми бағыттағы әдебиеттерді оқу, ғылыми зерттеудің заманауи әдістемелері мен әдістерін ғылымның жаңа жетістіктерімен сәйкестендіру және байланыстыру, эксперимент нәтижелерін өңдеу және түсіндіру дағдыларын меңгеру.
- Білім алушылардың ең маңызды шығармалармен танысу барысында зерделенетін өнер түрлері мен жанрларын анықтау, эстетикалық қажеттіліктерді, эстетикалық сана және қызмет түрлерін жіктеу және сипаттау.
- Жоғары әлеуметтік және эстетикалық құндылықтарға, гуманистік педагогика идеяларына бейімділігін растау.
- Өзінің азаматтық ұстанымын қалыптастыру үшін қазақстандық және әлемдік қоғамның тарихи және ғылыми дамуының негізгі кезеңдері мен заңдылықтарын талдау, білім алушылардың мәдени және тілдік қажеттіліктерін іске асыру үшін қолайлы білім беру ортасын дамытуға ықпал ету.