Қолданыстағы білім беру бағдарламасы

6B02331 Шетел филологиясы: өзбек тілі в М.Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті

Пәндер

  • Әдебиеттануға кіріспе

    Мақсаты: Әдеби ұғымдар мен құбылыс-тарды зерттеу мен саралаудың методо-логиялық заңдылықтарын меңгеру. Мазмұны: Өзбек әдебиеттануда көркемдік әдістердің сипаттамасы. Өз көзқарасын қорғап, әдебиеттану мәселелерін талқылауда ойды толық жеткізе білу. Эксперимент пен көрініске шығармашылық жол таба білу. Әр кезеңдегі ақындар мен жазушылардың шығармаларын түсіну, әдеби шығармаларды сыни тұрғыдан бағалау, зерттелген материалды қорытындылау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Оқытылатын тіл теориясының негіздері

    Мақсаты: Зерттелетін тіл теориясының негіздерін қазіргі өзбек тілінің фонетикалық, лексикалық және грамматикалық жүйесімен таныстыру, өзбек тілінің даму және қалыптасу заңдылықтары, ерекшеліктерін меңгерту. Ғылыми теориялық көзқарастарды, тіл білімі ғылымының даму тенденциясын білу. Мазмұны: Тілді белгі жүйесі ретінде сипаттайды. Әлемнің лингвистикалық картасын, тілдің типологиялық жіктелуін жасау мүмкіндігін дамытады. Тілдердің генеалогиялық жіктелуін салыстыру, жаңа білімдер мен дағдыларды, оның ішінде кәсіп- қой емес салаларда қолдану: кәсіби саладағы мәселелердің ғылыми мәнін сақтау, бағдарламалық қамтамасыз етуді және басқа лингвистикалық, әдістемелік, аударма және басқа кәсіби профильдерді сынақтан өткізуді жүзеге асыру.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әдебиеттану ғылымындағы зерттеулер

    Мақсаты: Көркем әдебиеттің ерекшеліктерін талдай отырып, зерттеу тәсілдерін, негізгі ұстанымдарын, әдебиеттану тарихы мен оны дәуірлеудің өзекті мәселелерін меңгерту. Мазмұны: Шығармашылық үдерістің теориясы мен практикасы туралы негізгі ережелерді қарастыру, бейнелі ойлау мен өнерді қабылдаудың жалпы принциптерін сипаттау, көркем шығармашылықтың адамның шығар-машылық өміріндегі маңыздылығын бағалау. Өнер туындыларын бағалауда эстетикалық талғам мен қабілеттерді білім мен дағдыларды дамыту. Көркем шығармашылық идеясын саналы үдеріс ретінде бағалауға үйрету.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Практикалық өзбек тілі

    Мақсаты: Өзбек тілінің фонетика, лексика, морфология, синтаксис салаларын практикалық тұрғыда меңгертіп, білімды қалыптастыру. Мазмұны: Негізгі тақырыптарды терең меңгеру; тілдік талдаудың әртүрлі түрлерін орындау дағдылары; емле және пунктуация ережелері; өздігінен және өзара тексеруден өткен диктанттарды жазу. Орфография мен пунктуацияның негізгі ережелерін іс жүзінде қолдану дағдылары жасалды, әдеби тілдің жазбаша және ауызша сөйлеу дағдыларын дамыту.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Тілдік деңгейлер бойынша талдау

    Мақсаты: Тіл бірліктерінің тыңдалым, оқылым, жазылым түрлері бойынша, сондай-ақ лексика-грамматикалық құрылым түрлеріне қатысты материалдарды менгерту. Мазмұны: Тілдік талдау немесе лингвистикалық талдау - тіл бірліктерінің сипатамалары заңдылықтарынын ерекшеліктерін, бөліну жолдарын, бір-бірімен байланысу амалдарын ажыратып саралауға үйрену. Тілдік талдаудың маңызды шартттарын, оның негізгі заңдылықтары мен ерекшеліктерімен таныса келе, келесі сатыда тілдік фактілер негізінде өз бетімен ойлауға, сол құбылыстың белгілеріне сүйене отырып өзіндік ереже шығаруға дағдылану.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Абайтану

    Мақсаты: А.Құнанбайұлының шығармашылығы арқылы «Қазақтану» жобасындағы «ұлтық кодты» сақтау мен дәріптеу Мазмұны: ХІХ-ХХғ. Қазақстан тарихына, қазақ әдебиетіне тарихи шолу жасау. Абайта-ну саласының дамуындағы ХХ- ХХІ ғасырдың абайтанушылардың еңбектері. Абайдың шығармашылығының хронологиясы. Абай - қазақ халқының ұлы ақыны, этнограф, қазақ жазба әдебитінің негізін салушы. Абай - «Қарамола Ережесі» заңдар жинағының құрастырушысы, қоғамдық маңыздылығы. Абай - ойшыл, дінтанушы, философ. Абай білім және ғылым саласындағы рөлі, «Толық адамды» қалыптастыру идеясы. Абайдың аудармалары, поэмалары, «Қара сөздері», «Абай жолы» роман-эпопея. Қ.Тоқаев «Абай және Қазақстан ХХІ ғасырда» маңыздылығы

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Балалар әдебиеті

    Мақсаты: Білім алушылар балалар әдебиеті жанрымен, оның тарихи даму кезеңімен, балаларға арналған балалар әдебиеті туралы білім беру, оны тәжірибеде қолдану біліктілігін қалыптастыру. Мазмұны: Қазақ балалар әдебиетінің зерттелуі. Балалар әдебиетінің ерекшеліктері. Қазақ балалар әдебиетінің негіздері. XIX ғасырдағы балалар әдебиеті. XX ғасырдың басындағы балалар әдебиеті. 20-30 жылдардағы балалар әдебиеті. 1940-50 жылдардағы балалар әдебиеті. 1960-80 жылдардағы балалар әдебиеті. Қазіргі қазақ балалар әдебиеті.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Жасанды интеллект негіздері

    Мақсаты: AI-Sana бағдарламасының басымдықтарын ескере отырып, жасанды интеллект құралдары мен әдістерін практикалық қолдану және білімді пайдалану саласында құзыреттіліктерді қалыптастыру. Мазмұны: Жасанды интеллектке (AI) кіріспе. Практикалық дағдылар мен дағдыларды дамыту: AI құралдарын қолдану; үлкен тілдік модельдермен (LLM) жұмыс істеу; кодсыз жасанды интеллект платформаларын пайдалану; генеративті жасанды интеллект құралдары; кескінді тану; табиғи тілді өңдеу (NLP); AI көмегімен деректерді визуализациялау. Әртүрлі салаларда AI қолдану туралы түсінікке ие болу; AI-sana бағдарламасының тәсілдерін интеграциялау арқылы AI әлеуетін ашу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Базалық шетел тілі

    Мақсаты: Оқытылытын шет тілі негізінде студенттердің қарым-қатынастық және мәдениетаралық біліктігін қалыптастыру, тілдік қарым- қатынастар мәдениетіне оқытудың негізігін менгерту. Мазмұны: Негізгі шет тілі – оқушылардың коммуникативтік құзыреттілік деңгейін қалыптастыру. Студенттердің шет тілінде мәтіндерді оқудағы техникалық дағдылары мен дағдыларын дамыту, оқу және жазу дағдыларын дамыту сияқты коммуникативті мақсаттарды жүзеге асыруды қалыптастыру. Еңбек, әлеуметтік және мәдени салалардағы қарым-қатынас, тұжырымдамалық және категориялық дамуына ықпал ету.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері

    Мақсаты: Сыбайлас жемқорлыққа қарсы дүниетанымды, тұлғаның берік адамгершілік негіздерін, азаматтық ұстанымын, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлықтың орнықты дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: Құқықтық нигилизмді еңсеру, сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнама саласында білім алушылардың құқықтық мәдениетінің негіздерін қалыптастыру. Сыбайлас жемқорлыққа саналы көзқарасты қалыптастыру. Сыбайлас жемқорлық мінез-құлқынан, сыбайлас жемқорлық моралінен, этикасынан адамгершілік тұрғыдан бас тарту. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл үшін қажетті дағдыларды игеру. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлық стандартын жасау. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы насихаттау, заңдылық, заңға құрмет идеяларын тарату. Сыбайлас жемқорлықтың табиғатын түсінуге, оның көріністерінен әлеуметтік шығындарды сезінуге, өз ұстанымын дәлелді қорғай білуге, сыбайлас жемқорлықтың көріністерін еңсеру жолдарын іздеуге бағытталған қызмет. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылда ЖИ қолдану.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Мұхтартану

    Мақсаты: М.Әуезовтің әдеби-тарихи шығармашылығы туралы әдебиет тарихымен патриоттық және мәдени-рухани ұстаным негізінде түсінік қалыптастыру. Шығармашылық ойлауын, өзіндік зерттеу дағдысын дамыту. Мазмұны: М.Әуезовтің Семей, Ташкент, Санкт-Петербург кезеңіндегі өмірі мен шығармашылық жолы. «Шолпан», «Абай» журналдарындағы М.Әуезовтің қызметі. М. Әуезовтің публицистикасы. «Қорғансыздың күні», «Қыр суреттері», «Оқыған азамат», «Көксерек» әңгімелеріне, «Еңлік-Кебек» пьесасына, «Қилы заман», «Қараш-қараш» оқиғасы» повестеріне, «Абай Құнанбаев» монографиясына, «Абай жолы» роман-эпопеясына шолу жасау.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 3
  • Шеттілдік қарым-қатынас негіздері

    Мақсаты: Бүгінгі күндегі заман талабына сай шет тілін оқытудың дыбыстық, лексикалық, грамматикалық қатынастық аспектілерін талдау. Мазмұны: Мәдениетаралық қарым-қатынастың қалыптасқан дағдыларын қолдануға сүйене отырып, өзге тілді қарым-қатынас негіздерін қарастыру; тілдік және сөйлеу жаттығулары кешенін орындаумен өзекті лингво-мәдениеттанулық ақпарат алу мақсатында түпнұсқалық материалдарды талдай білу; әртүрлі коммуникативтік жағдайларда шет тілінде карталармен, буклеттермен, ашық хаттармен жұмыс істеуге және әзірлеуге дайын болу.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Өзбек халқының ауыз әдебиеті

    Мақсаты: Өзбек ауыз әдебиетін тарихи контексте қарастыра отырып, синкретті өнер екендігіне, дәстүрлілігіне, көп варианттылығына мән беру және оның көркем-танымдық, тәрбиелік ерекшеліктерін зор мәдени мұра ретінде зерделеу. Мазмұны: Онда фольклор, фольклорлық жанрлардың негізгі ерекшеліктері және олардың даму кезеңдері сипатталады. Ол ескі өзбек әдебиетінің пайда болу жағдайларын, оның қоғам өміріндегі орны мен функцияларын сипаттайды. Фольклорлық жұмыстардың мәтіндері салыстырылады, фольклор мен әдебиет арасындағы айырмашылық және олардың өзара байланысы түсіндіріледі. Әдеби құбылыстардың негізгі үлгілерін, типтік құбылыстарды және өтпелі жағдайларды анықтайды.

    Оқу жылы - 1
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Ежелгі дәуір және Орта ғасырлардағы әдебиет тарихы

    Мақсаты: Ежелгі дәуір әдебиетіне қатысты мұралардың түпнұсқасын қазіргі аударма нұсқаларымен салыстыра отырып оқу және олардың әр тарихи кезеңге қатысты ортақ және тек өзіне тән ерекшелігін жіктей алу. Мазмұны: Әдебиеттер қозғалысының поэзиялық ерекшеліктерін және олардың көрнекті өкілдерінің, жеке авторлардың, әсіресе кейінгі кезеңдегі өзбек әдебиетінің дамуына әсер еткен тұлғалардың шығармаларын қарастырады. Ол өзбек фольклорының, көне өзбек әдебиетінің VI-VIII ғасыр әдебиетінің, оның идеологиялық, эстетикалық, көркемдік мәні даму ерекшеліктері мен үлгілерін сипаттайды.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Ономастика мәселелері

    Мақсаты: Лексиканың баска салаларымен салыстырғандағы жалқы есім ерекшеліктеріне ыкпал етуші өзіндік ономастикалык белгілерін анықтау, онимдердін әртүрлі топтарын зерттеу. ономастикалық атаулар мен жалқы есім қызмет ерекшеліктерін талдау. Мазмұны: Ономастиканы ғылым ретінде қалыптастыру және дамыту тарихын сипаттау. Тілдік жүйеде тиісті атаулардың және онимикалық лексиканың орнын анықтау. Тиісті атауларды ономастика әдістері мен тәсілдері арқылы талдау. Тиісті атауларды түрлі ерекшеліктермен жіктеу. Заманауи ономастиканың түрлі концепциялары мен теорияларына сыни көзқарас қалыптастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Кәсіби бағытталған шетел тілі

    Мақсаты: Мәтіннен қажетті ақпаратты алу дағдыларын дамыту, оны оқу және кәсіби қарым-қатынаста түсіндіру. Шетел тілінің фонетикалық, орфографиялық, лексикалық грамматикалық нормаларын түсіну. Мазмұны: Кәсіби салада шет тілін білу және түсіну, қарым-қатынас жағдайында ауызша және ауызша аударма дағдыларын қалыптастыру. Сөйлеу әрекетінің әр түрлі дағдыларын (оқылым, жазылым, айтылым, тыңдалым) дамытудың және жетілдірудің негізгі кезеңдерін меңгеру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 3
  • Ежелгі дәуір әдебиетінің тарихы

    Мақсаты: V-ХV ғасырлардағы қазақ әдебиетінің тарихы мен әдеби мұралардың түпнұсқасын қазіргі аударма нұсқаларымен салыстыра зерттеу. Мазмұны: Ежелгі дәуірдегі әдебиетті көне тарихпен, мәдениетпен сабақтастыру. Өзбек әдебиетінің дамуына әсер еткен тұлғалардың еңбектерін қарастыру; өзбек фольклорының, ежелгі өзбек әдебиетінің, оның идеологиялық, эстетикалық, көркемдік мәні ерекшеліктерін сипаттау.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Кәсіпкерлік және қаржылық сауаттылық

    Мақсаты: Қаржылық әл ауқатқа жету үшін маңызы бар жеке және отбасылық қаржылық ресурстарды басқаруды, кәсіпкерлік қызметті ұйымдастыруды дағдыларын оқыту. Мазмұны: Кәсіпкерлік: мәні, мазмұны қалыптасу шарттары. Кәсіпкерліктің ұйымдастыру-құқықтық түрлері. Кәсіпкерліктегі тәукелділік. Кәсіпкерліктегі бизнес-жоспарлау. Кәсіпкерлік келісімдерді ұйымдастыру. Кәсіпкерліктегі мәдениет және этика. Кәсіпкерлік қызметің қаржыландыру. Қаржылық сауаттылық түсінігі, мақсаттары мен міндеттері.Ақша,есеп айырысу және төлемдер. Жеке қаржы: кіріс,шығыс, бюджет. Салықтар және жеке тұлғаларға салық салу. Зейнетақылар және сақтандыру. Халыққа банктік қызмет көрсету. Жеке тұлғалардың банкроттығы және қаржылық тәуекелдер. Қаржылық пирамида және жеке қаржылық қауіпсіздік.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Графика және орфография

    Мақсаты: Графика, орфография- бұл екеуі фонетика ғылымының құрамдық бөлшектері екенін меңгерту. Көне замандардан бастап әр дәуірде қолданған жазу түрлерін үйрету. Мазмұны: Өзбек жазу таңбасының негіздері сипаттау. Орфография және пунктуация ережелерін қолдану, алынған ақпаратты бағалау, ғылыми мәтіндерді өңдеу және талдау, негізгі оқу-ғылыми жанрлардың мәтіндерін құрастыру, емле, айтылу және пунктуация, тілдің жазбаша және ауызша нысандарын меңгеру, өзін - өзі және өзара тексерудің әдістемелік әдістерін қолдану дағдыларын қалыптастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Қазіргі өзбек тілінің фонетикасы

    Мақсаты: Дұрыс сөйлеу мен сауатты жазу заңдылықтарының негізінде студенттерге тілдің дыбыстық жүйесінен, дауысты, дауыссыз дыбыстардан, өзбек тілінің дыбыстық құрамы мен ерекшеліктерінен, үндестік заңынан, орфоэпия мен орфографиядан, сонымен катар өзбек тілінің фонетикалық даму заңылықтары туралы теориялық тұрғыдан жүйелі білім беру. Мазмұны: Фонетиканың ерекшеліктерін тілдік жүйе деңгейі және фонетикасы саласындағы жүйелік құбылыстардың ғылыми білімі ретінде көрсетеді; тілдің фонетикалық құбылыстарын талдайды; мәтінді (фонетикалық және фонемалық транскрипция) транскрипциялау, тілдің интонация құрылымдарын ажырату, зерттелетін мәселелер бойынша қазіргі лингвистикалық әдебиеттермен жұмыс жасау мүмкіндігін қалыптастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Ономастика теориясы мен практикасы

    Мақсаты: Топонимдер мен антропонимдердегі ұлт болмысының антроцентрлік таным түсінігін айғақтайтын тілдік бірліктер қарастыру негізгі мақсат болып табылады. Ономастиканың даму бағыттары мен ғылыми ізденістеріне және нәтіжелеріне талдау жасай отырып негіздеме беру. Мазмуны: Ономастиканың қазіргі заманғы теориялық мәселелеріне, атаулардың нақты жазылуына байланысты ономастикалық зерттеулердің бірегейлігімен танысу. Ономастика адамның тағдырына және елдің болашақ дамуына әсер ететін фактор екенін түсіндіру. Саяси және әлеуметтік жағдайлардан туындаған колониалдық, тоталитарлық топонимдер адам тағдырына әсер ететін теріс идеологияның нәтижесі болып табылатындығынан хабар береді.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Экожүйе және құқық

    Мақсаты:Қоғамның тұрақты дамуына қол жеткізу үшін экономика, құқық, экология және тіршілік қауіпсіздігі, ғылыми зерттеу әдістері саласында интеграцияланған білімді қалыптастыру. Мазмұны:Адам мен табиғаттың қауіпсіз өзара іс-қимылының, экожүйелер мен биосфераның өнімділігінің негіздері. Қазақстанның тұрақты даму мақсаттары шеңберінде ресурстардың шектеулілігі жағдайындағы қоғамның кәсіпкерлік қызметі, бизнес пен ұлттық экономиканың бәсекеге қабілеттілігін арттыру. Экологиялық мәселелер мен тұрақты даму принциптерін жүйелі түсіну. Қазақстандық құқықты, субъектілердің міндеттері мен кепілдіктерін білу, әлеуметтік прогресті қамтамасыз ету үшін қоғамдық қатынастарды мемлекеттік реттеуді білу және сақтау. Инклюзия-халықаралық заңнаманың стратегиясы. Жасанды интеллекттің құқықтық негіздері.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өзбек лексикографиясының қалыптасуы мен дамуы

    Мақсаты: Лексикография ғылыми, осы ғылымдағы сөздіктер, бүл ғылымның қалай және қандай дәрежеде дамуын қалыптастыру Мазмұны: Қазіргі өзбек тілі-өзбек лингвистикасының өзекті аспектілерінің бірі-сөздер, оның негізгі теориялық және практикалық мәселелерін қарастырады. Тілдің морфологиялық жүйесін, сөздердің грамматикалық сыныптарын (сөйлеу бөліктерін) жіктеу бірліктері ретінде бөлу принциптерін сипаттайды. Өзбек тілінің әр бөлігі бойынша білім қалыптастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Өзбек классикалық әдебиеті

    Мақсаты: Ежелгі дәуірде туған әдеби туындыларды стильдік, жанрлық және идеялық ауқымда қарап, саралай алу. Мазмұны: ХVІ ғасырлар мен 20-шы ғасырдың басындағы Хива хандығы өзбек мемлекетшілігінің және үкіметінің тарихында орын алып, экономикалық және мәдени өмірде маңызды орын алады және аймақтағы қоғам дамуының ерекшеліктерін зерттеуде маңызды рөл атқарады. Оның тарихы Өзбекстан тарихының ажырамас бөлігі болып табылуын қарастырады.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • XV-XVIII ғасырлардағы өзбек әдебиетінің тарихы

    Мақсаты: XV-XVIII ғасырлардағы өзбек әдебиетінде өзіндік орны бар жыраулар поэзиясы мен шешендік өнер үлгілерін ғылыми тұрғыдан талдау. Мазмұны: XV-XVIII ғғ. өзбек әдебиетінің тарихы тағдырын қарастырады. Өзбек әдебиетінің өткен жолымен, тағылымға толы тарихи тағдырымен барынша жете танысу Өзбек халқының өмірі, жеке шығармашылықтын болуымен., збек әдебиетінің тарихындағы маңызды бағытымен (15-18 ғасыр) таныстыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Өзбек диалектологиясы

    Мақсаты: Өзбек диалектологиясының зерттеу нысанын белгілеу, диалектілердің пайда болу, қалыптасу жолдарын көрсету, өзбек диалектологиясының зерттелу тарихынан хабардар ету, диалектілердің тілді шұбарлау мен әдеби тілді байытудағы орнын ажырата білу. Мазмұны: Өзбек тілі диалектілерінің жалпы құрылымы сипатталады. Қазіргі өзбек диалектілерінің фонетикалық, лексикалық, морфологиялық, синтаксистік деңгейлерінің ерекшеліктерін анықтайды. Өзбек тілінің белгілі бір кезеңдегі дамуын танысу үшін қазіргі говорлардың фонетикалық, лексикалық, грамматикалық құрылымын сипаттау арқылы өзбек говорларының диалектілік айырмашылықтарын талдау дағдыларын менгерту.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Өзбек тіліндегі жергілікті тіл ерекшеліктерін тексеру

    Мақсаты: Тілдегі жергілікті тіл ерекшеліктерін барынша жиып-теріп зерттеу, оларды тұлғалық және мағыналық жағынан саралап, лингвистикалық тұрғыда тілдік табиғатын, ерекшеліктерін ғылыми тұрғыда зерделеп, сараптап, лексика-семантикалық, тақырыптық, мағыналық т.б. түрлі жақтарынан жіктеп, қарастыру. Мазмұны: Өзбек тілінің тарихымен және оған қосылған диалектілермен танысу. Өзбек тілінің диалектілерінің пайда болуы және қалыптасуы. Өзбек тілінің жалпы дамуы. Оқушыларға түсіндіріңіз тайпалардың тілінде және жергілікті тұрғындар мен көрші халықтар тілінде тілдегі қазіргі диалектикалық ерекшеліктерін қалыптастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Қазіргі өзбек тілінің лексикологиясы мен лексикографиясы

    Мақсаты: Қазіргі өзбек тілінің лексикология-сы мен лексикографиясы негізгі категория-ларын қарастыру. Лингвистика саласындағы лексикология мен лексикографиясының алатын орны меңгерту. Мазмұны: Лексикология мен лексикогра-фияның негізгі категорияларын қарастыру. Мәтiннiң түпнұсқа мәтiндерiнде ақпараттық базаның кеңеюiн көрсету. Сөздік және лексикографиядағы парадигматикалық және синтагматикалық қарым-қатынастарды салыстырады. Лексикалық бірліктердің қарым-қатынасын және өзара тәуелділігін талдайды. Лексикологиялық бірліктердің түрлерін сипаттайды. Өзбек тілінің нақты лексикалық және лексикографиялық құбылыстарын сипаттайды. Кез келген жанрдың толық лексикологиялық мәтіндік талдау жасау дағдаларын қалыптастыру.

    Оқу жылы - 2
    Семестр - 2
    Несиелер - 6
  • Өзбек әдебиетін оқытудағы жаңа технологиялар

    Мақсаты: Ақпараттық технологиямен байланысты әлемдік стандартқа сай мүдделі жаңа білім беру. Өзбек әдебиетін оқу сабағында жаңа ақпараттық технологияларды қолдану арқылы оқушылардың қызығушылығын аттырудың тиімді жолын қалыптастыру. Мазмұны: Қазіргі заманғы білім беру технологиялары мен кәсіптік дағдылардың әртүрлілігі анықталады. Интерактивті әдістер мен оқыту әдістерін қолдану дағдылары әзірлену. Әдебиет сабақтарында дидактикалық материалдарды таңдауға шығармашылық көзқарас дағдылары әрбір сатыға негізделген интерактивті сабақтарды құру; осы мақсатта өзбек әдебиетін оқытудың интерактивті технологиясының артықшылықтарын үйрену.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Білім алушылардың оқу-танымдық құзыреттілігін қалыптастыру технологиясы

    Мақсаты: Университетте педагогика және психология пәндерін оқытуда дамыта оқыту жүйесін негізге ала отырып, білім алушылардың құндылығын және құзіреттілігін қалыптастыру. Мазмұны: Студенттердің білім беру және білім беру компетенциясының компонент-терін сипаттайды. Келесі дағдылар қалыптастырылады: мақсат қойып, оның жетістіктерін ұйымдастыруға, жоспарлауға, талдауға, көрсетуге, өзін-өзі бағалауға және танымдық белсенділікті бағалауға; анықталған фактілерге сұрақтар қою, құбылыстың себептерін іздестіру, зерттелетін мәселеге қатысты сіздің түсінігіңізді немесе түсінбеушілікті белгілеу; өлшеу дағдыларына ие, нәтижелерді сипаттап, қорытынды жасайды; проблемалық жағдайларды жасауды түсіндіру.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Сөйлеу мәдениетінің теориясы мен практикасы

    Мақсаты: Тілдің өміршендігін, тілдік кеңістікті, тілдік ортаны, тілдік тұлғаның ұлттық болмысын сақтау, өзге тілдің басқыншылығына қарсы күресетін ғылымның саласын қалыптастыру Оның тілдік –құрылымдық жүйесін мәтін түзілімінің негізінде қалыптастыру. Мазмұны: Тілді кез келген адам қызметін ұйымдастыру құралы ретінде іскерлік және күнделікті қарым-қатынастың түрлі жағдайларындағы практикалық рөлі ретінде сипаттау. Риторикалық ұғымдар «өзбек тілі мен сөйлеу мәдениеті», «логика», «педагогика және психология»», «философия» және т.б. сияқты оқу пәндерінің негізгі түсініктерімен тығыз байланыста қарастырады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Ғылыми-зерттеу жұмыстарының негіздері

    Мақсаты: Ғылыми-зерттеу жұмыстарының шығу тегі, тарихы, даму барысын бүгінгі жаһандық сұраныстар контекстінде таныту. Мазмұны: Өзбек әдебиетінің классизмін, оның мерзімділігін белгілеу; дамудың негізгі бағыттары, шығармашылық стильдерімен жанрлары; өзбек әдебиетінің даму тарихының ерекшелігімен заңдылығы, қоғамдық өмірдің және әдебиет қозғалыстарының өзара байланысын бейнелейді. Ғылыми-зерттеудің нысаны, түрлері, ерекшеліктері, оның даму тенденциялары әдебиеттану және филология ғылымдары контекстінде қарастырылады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • ХІХ ғасырдағы өзбек әдебиетінің тарихы

    Мақсаты: ХІХ ғасырдағы әдеби мұраларды сол кездегі отаршылдық қалыптағы күрескерлік, реформаторлық құбылыстары арқылы толыққанды тани білу. Мазмұны: Өзбек әдебиетінің ерекшеліктерін, оның кезеңділігін зерттейді; негізгі даму үрдістері, шығармашылық стильдер мен жанрлар; XIX ғасыр әдебиетінің даму тарихының ерекшеліктері мен үлгілері, осы кезеңнің Ресей қоғамдық өмірі мен әдебиет қозғалысы арасындағы байланысты көрсетеді. Пайдаланылатын көркемдік техниканың үздіксіздігін және жаңалығын, суреттерді жасау нысандарын түсіндіреді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Өзбек тілін оқытудағы жаңа технологиялар

    Мақсаты: Уақыт талабына сай оқытудың жаңа әдістерін, ғылыми тілмен айтқанда, инновациялық технологияларды қолдану. Жаңа инновациялық технологияларды қолдану арқылы оқушылардың шығармашылық қабілеттері мен тілге деген қызығушылықтарын арттырып, білім сапасын көтеру. Мазмұны: Заманауи оқыту технологияларын зерделейді. Әртүрлі оқыту әдістерін салыстырады және бағалайды. Жаңартылған бағдарламалардың талаптарын ескере отырып, өзбек тілінде қысқа мерзімді, ұзақ мерзімді бағдарламаларды, өзбек тілін оқытудың заманауи технологиялары бойынша жаңа бағдарламаларды жасау мүмкіндігін қалыптастырады. Өзбек тілін оқытуда заманауи технологияларды жіктейді. Жаңа білім беру технологияларын қолдану арқылы сабақ құру мүмкіндігін дамытады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Қазіргі өзбек тіліндегі сөзжасам мәселелері мен сөзжасамдық тәсілдер

    Мақсаты: Тілдің сөзжасам жүйесін, сөзжасамдық бірліктерді, сөзжасам заңдылықтарын, сөзжасамның амал-тәсілдерін, сөздердің жасалу жолдарын, сөзжасам арқылы жасалған туынды сөздерді, олардың түрлерін, сөзжасамға қатысты мәселелерді түсіндіру. Мазмұны: Өзбек тіліндегі сөзжасамдық және морфологиялық жүйелердің ерекшеліктерін қазіргі кезеңдегі осы жүйелердің даму тенденциясын қарастырады; өзбек тілінің сөздік - морфологиялық құбылыстарын талдаудың практикалық дағдыларын қалыптастырады. Морфологиялық денгейдегі лингвистикалық бірліктердің кіші жүйелерін, сөзді қарастырудін негізгі ұғымдарын сипаттайды; морфологиялық талдау дағдыларын қалыптастырады. Лингвистикалық әдебиеттермен жүмыс істеу қабілетін дамытады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Қазіргі өзбек тілінің сөзжасамы және морфологиясы

    Мақсаты: Қазіргі өзбек тілінің сөзжасамы және морфологиясы жүйесін, сөзжасамдық және морфологиялық бірліктерді, сөзжасамдық заңдылықтарды, туынды сөздердің түрлерін, әр сөз табының сөзжасамға және морфологияға қатысты мәселелері жөнінде студенттерге теориялық, практикалық білімді меңгерту. Мазмұны: Тілдің морфологиялық жүйесін, сөздердің грамматикалық кластарын (сөз таптарын) жіктеуіш бірліктер ретінде ажырату қағидаларын сипаттайды. Теориялық және практикалық мәселелерін қарастыру. Тілдің морфологиялық жүйесін, сөздердің грамматикалық іріктеу қағидаларын сипаттау. Өзбек тілінің сөйлеуінің әрбір бөлігін білу. Өзбек тілінің әр бөлігі бойынша білім қалыптастырады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Бағалаудың өлшемдік технологиялары

    Мақсаты: Бағалаудың өлшемдік технологиялары оқу жетістіктерін бағалаудың әдістері мен негізгі қағидаларын оқып-үйренудің қырымен байланысты түсінігін қалыптастыру. Технологиялық даму барысындағы бағалау жүйесін сабақта тиімді қолдану. Мазмұны: Критериалды бағалау терминологиясын сипаттайды. Оқушылардың оқу жетістіктерін бағалауды үйрету. Ол алынған білімді теориялық және практикалық мәселелерді шешу, диагностикалық бағдарламаларды құру және бағалау түрлерін әзірлеу үшін әдіснамалық мақсаттарға пайдалануды үйретеді. Бағалау жүйесі оқушыларға оқу туралы, жоспарланған нәтижелерге жету үшін жеке жетістіктер туралы толық және әр түрлі ақпаратты алуға мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • ХХ ғасырдағы өзбек әдебиеті дамуының алғашқы кезеңі (1900-1940)

    Мақсаты: ХХ ғасыр дәуіріндегі әдебиеттің саяси-концепциялық мәнін жете ұғып, кітәби ақындар және діни, тарихи, ағартушылық бағыттағы шығармашылық процестерді айқын ажыратып, қабылдау. Мазмұны: ХХ ғасырдағы әдебиеттің тарихи және әдеби процестерін сипаттайды. Жазушылар мен ақындардың стилінің ең маңызды ерекшеліктерін қарастырады; жұмыстарды салыстырмалы талдаудың ерекшеліктерін анықтайды; өнер туындысын оның тақырыптық және формальды аспектілерінің бірлігін талдайды; автордың шығармашылық өмірбаяны және жұмыс мәтіндері туралы деректерді пайдалану арқылы өздерінің көзқарастарын дәлелдеуге мүмкіндік береді.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Өзбек әдебиетін оқыту әдістемесі

    Мақсаты: Өзбек әдебиетін оқытуда жаңа технологияларды қолданудың мәні мен маңызы, тиімділігі, ерекшелігі жайлы түсінік беру. Жаңартылған білім бағдарламасы негізінде өзбек әдебиетін оқытудағы жаңа әдістері мен формаларын меңгерту. Мазмұны: Қазіргі заманғы білім беру технологиялары мен кәсіптік дағдылардың әртүрлілігі анықталды. Онда білім беру үдерісін ұйымдастыру мен дамытудың заңдылықтары, мазмұны, принциптері, әдістері мен формалары сипатталған; қазіргі заманғы педагогикалық технологияларды білім беру мен оқыту міндеттеріне, қазіргі заманғы мектептегі оқытудың интерактивті әдістерінің мақсаттарына, мақсаттарына және мазмұнына сәйкес келеді; негізгі педагогикалық ұғымдар, олардың бірлігі мен айырмашылығын үйрену. Өзбек әдебиеті сабақтарында ЖИ қолдану.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Оқыту әдістемесі мен бағалау (өзбек тілі)

    Мақсаты: Жаңартылған білім бағдарламасы негізінде өзбек тілінің әдістемесі ғылымының зерттеу нысаны мен пәні, методологиялық - теориялық негіздері туралы мағлұмат беру. Әдістемелік мұра және оны талдау әдістері туралы түсінік беру. Мазмұны: Студенттердің зияткерлік, коммуникативтік, лингвистикалық және шығармашылық қабілеттерін сипаттайды. Студенттердің жеке қасиеттерін есепке алу дағдыларын қалыптастыру. Олар жоғары сапалы білім, дағдылар мен қабілеттерді қолдану дағдыларын дамытады, студенттер мен мұғалімдер арасындағы ынтымақтастық ортасын қалыптастырады, материалды мұқият іріктеуді жүргізеді және оларды таныстырады, үй тапсырмасының дәстүрлі емес түрлерін жасайды, инновациялық білім беру пәнінің әдіснамасын түсінеді. Өзбек тілін оқытудағы жасанды интеллект технологиялары.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • Шешендік өнер және мәнерлеп оқу

    Мақсаты: Шешендік өнердің халықтың қасиетті де құнды мұрасы екенін таныту. Өзбек халқының ежелден келе жатқан дәстүрлі тіл өнері екенін дәйектей отырып, өзбектің шешендік сөздері бата- тілектен бастап, бүкіл айшықты-өнегелі сөздерді, өсиет сөздерді танып білуге бағыттау. Мазмұны: Шешендік өнер негіздерін талқылайды; дұрыс сөйлеудің және оны көпшілікке жеткізе білудің негізгі дағдыларын қалыптастыру. Шешендік өнердің дамуы тарихи кезеңдері туралы идеяларды әзірлейді; зерттелген пәннің ерекшеліктерін ғылымның әр түрлі салаларындағы білімнің бірыңғай кешені ретінде түсіндіру; сөйлеу сөзін қабылдату үшін ауызша және ауызша емес компоненттерді сипаттау.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 4
  • ХІХ ғасырдағы жаңа жазба әдебиет

    Мақсаты: ХІХ ғасырда пайда бола бастаған жаңа жазба әдебиеттің үлгілерін ғылыми зерттеу Мазмұны: Он тоғызыншы ғасырда өзбек әдебиетін оқытудың негізгі мақсатымен студенттерді таныстыру. Он тоғызыншы ғасырдың әдебиеті – үлгі, үлкен әртүрлілік, әдебиет жанры. Бұл курстың негізгі мақсаты XIX ғасыр әдебиетінің көркемдік сипаты мен әлеуметтік негіздерін зерттеу, он тоғызыншы ғасыр әдебиетімен байланысты өзбек әдебиетінің тарихы бойынша бұрын жасалған және зерттелген зерттеулер нәтижелерін зерттеу болып табылады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • ХХ ғасырдағы 60 жылдардан кейінгі өзбек әдебиеті (1960-2000)

    Мақсаты: 1960-2000 жылдардағы әдебиеттің дамуын қандай дәрежеде меңгергенін тексеріп, бағалауды үйрету. Мазмұны: 1960-2000 жылдардағы өзбек әдебиетінің ақын- жазушылары: С.Зунунова, О. Якубов, П.Кадыров, Э.Вахидов, А.Орипов, У.Умарбеков, С.Холмирзаев, У.Хашимов, Х.Тоқтабаев, О.Матжон шығармаларының мәтіндерін талдайды. Оқу жұмыстарын зерттеп, өнер туындысының тақырыптық идеясын анықтайды. Студенттер ақындар мен жазушылар шығармаларының мәтіндерін талдайды.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Қазіргі өзбек тілінің синтаксисі

    Мақсаты: Қазіргі синтаксистік теорияның негізгі ережелерін, тілдің синтаксистік деңгейінің негізгі ұғымдарын, жай және құрмалас сөйлемдерді саналы түрде білу. Тілдің өзекті теориялық мәселелері, қазіргі ғылымның озық жетістіктері, әдеби ағым тенденциялары туралы хабардар ету. Қазіргі заманғы оқулықтардағы өзбек тіліндегі синтаксис теориясының негізін ажырата білуге үйрету. Мазмұны: Заманауи өзбек тілінің күрделі фразасы мынада, бұл тақырып өзбек тіліндегі сөздерді, сөйлемнің шығу тегінің, түрлерін және қисық сөйлемдерін білу. Қазіргі синтаксистік теорияның негізгі ережелерін, тілдің синтаксистік деңгейінің негізгі тұжырымдамаларын бағалайды, фразаны саналы, қарапайым, күрделі сөйлемдерді саналы білу дағдыларын дамытады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Өзбек әдебиетінің алтын ғасыры (2000 ж)

    Мақсаты: Өзбек әдебиеті-өзбек халқының ғасырлар қойнауынан ұрпақтан ұрпаққа жеткен рухани, мәдени мұрасы, сөз өнерiнiң асыл қазынасы екенін үйрету. Осы дәуірдегі шығармалары және тарихи тақырыптартармен таныстыру. Мазмұны: Cтуденттер халықтың өткен өмірін, бастан кешірген тағдырын суреттеуге арналған шығармалары және тарихи тақырыпқа қалам тартқан жазушылардың өмірі мен шығармашылығы жөнінде мағлұматтар алады. Студенттер тарихи шығармалардың өмір танытқыштық мәнін түсінеді,өзбек халқының өткені мен бүгінгісін, адами табиғаты мен азаматтық тағдыры туралы тарихи шығармалармен танысады.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • ҰОС және соғыстан кейінгі жылдардағы өзбек әдебиетінің тарихы (1941-1960)

    Мақсаты: Өзбек әдебиетінің тарихындағы маңызды да күрделі кезең болып табылатын ХХ ғасырдың орта тұсындағы (1941-1960) әдеби процесс пен әдебиет тарихы жөнінде хронологиялық ұстанымның сақталуын қалыптастыру. Мазмұны: Ұлы Отан соғысы және соғыстан кейінгі жылдардағы өзбек әдебиетінің тарихы. Ұлы Отан соғысының тақырыбын көркемдік дамыту. Соғыс кезеңінде әдебиеттер мен трагедияларды, достық пен араздықты көрсету. Жанр, прозадағы стилистикалық сипаттамалары соғыс туралы: әңгіме, роман, мемуар, монолог, диалог. Тарихи деректер тұжырымдамасы және шығармашылық жүйесін талдау.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • 1941-1956 жылдардағы өзбек әдебиеті

    Мақсаты: Ұлы Отан соғысы мен соғыстан кейінгі жылдарда өзбек әдебиетінде соғыс туралы: әңгіме, роман, мемуар, монолог, диалог жанрындағы шығармаларды зерттеуды үйрету. Мазмұны: XX ғасырдың 41-56 жылдары өзбек халқының қоғамдық өмірінде өткен ең үлкен тарихи кезеңді қамтиды. ХХ ғасырдың 1941 және 56-шы жылдарындағы әдебиетпен студенттерді таныстыру. Бұл кезең өзбек халқының қоғамдық өмірінің ең маңызды тарихи оқиғасын қамтиды. Ұлы Отан соғысының және соғыстан кейінгі ұлттық экономиканың қалпына келтірілу кезеңдерін ажырату. Бұл соғыс бүкіл одақ пен оның провинциясының халқы үшін қиын уақыт болды.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Мәтіннің лингвистикалық сараптамасы

    Мақсаты: Мақсаты - біртұтас түсінікті қалыптастыру: - қолданбалы филология саласы ретінде даулы мәтінді лингвистикалық сараптаудың ерекшелігі және лингвистикалық зерттеу түрі туралы; -даулы (жанжал) мәтіннің ерекшеліктері, оны талдау әдістері мен тәсілдері, мәтінге сараптамалық зерттеу жүргізу тәртібі туралы; - сөйлеудің құқық бұзушылықтары туралы. Мазмұны: Лингвистикалық сараптама лингвистикалық зерттеудің бір түрі ретінде. Лингвистикалық сараптама түрлері. Лингвистикалық сараптама жүргізу тәжірибесінде БАҚ мәтінін талдау. Сөйлеу мен мәтіннің арақатынасы мәселесі тұрғысынан интернет желісіндегі диалогтар. Электрондық пошта мен мәтіннің авторлық мәселесі. Лингвистикалық сараптама жүргізу тәжірибесінде жарнамалық мәтінді талдау. Лингвистикалық сараптама жүргізу тәжірибесіндегі саяси мәтінді талдау. Лингвистикалық сараптама жүргізу тәжірибесіндегі діни мәтінді талдау.

    Оқу жылы - 3
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Қазіргі өзбек әдебиет теориясындағы жаңашылдық

    Мақсаты: Әдебиеттану ғылымының теориялық және практикалық ерекшеліктерін анықтау негізінде аналитикалық ойлауды қалыптастыру. Қазіргі өзбек әдебиеттану ғылымындағы жаңашылдықты меңгерту. Мазмұны: Дәстүрлер мен инновациялар – диалектикалық бірлік, ескі және жаңа жалғасы, тарихты дамыту, өндірістің негізі ретінде өзгереді. Инновация әрдайым әдебиет пен өнер саласын кеңейтетін үлкен шеберлік пен таланттың нәтижесі болып табылады. Мұнда дәстүрлер мен инновациялар-дың заманауи әлем талаптарына сай болуы, әдебиет пен өнердегі ұлттық сәйкестікті сақтау қағидалары үйретіледі.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Өзбек тілінің стилистикасы

    Мақсаты: Жалпы лингвистикалық стилистика туралы мәлімет беру. Стилисти-каның негізгі ұғым-категориялары, қазіргі өзбек әдеби тілінің стильдер құрамы және оларды топтастырудың принциптері туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: Мәтіннің стилистикалық ерекшелігін зерттейді, нақты стилистикалық құбылыстарды талдайды. Тиісті түсіндірме және фразеологиялық сөздіктерді қолдануға, мәтінді тұтас стилистикалық талдауды жүргізуге, сөйлеу ахуалының сипатын ажырата білуге, әдеби тілдің тілдік және стилистикалық нормаларына және коммуникативтік параметрге сәйкес әр түрлі тілдік бірліктерді таңдауға үйрету.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Теориялық және қолданбалы лингвистика

    Мақсаты: Теориялық және қолданбалы аспектлерін қоса алганда, лингвистикалық білім жүйесін білу. Тілдік құбылыстармен әртүрлі бағыттарда дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: Теориялық және қолданбалы лингвистиканың негізгі ережелерін меңгереды. Студенттер тіл қолдану аймағы кең және әртүрлі екенін біледі. Әлемнің ежелгі саласын: тілдік, лексикология, ана тілін үйрету, жазбаша аудару, аударма әдістері, типография, емле, транслитерация және терминологияны қамтиды. лингвистикалық талдау .

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Әдебиет теориясы мен өзбек әдебиеті сынының тарихы

    Мақсаты: Әдебиет теориясы ауқымындағы поэтика, стиль, жанр, әдебиет тарихын зерттеу аялары мен жолдары, историография, библиография пәндерінің мән, сыры, текстология мен әдебиет сынының теориялық, практикалық ерекшеліктерін түсіндіру. Мазмұны: Әдеби ұғымдар жүйесін қарастырады. Әдебиеттің өнер түрі ретіндегі жалпы ерекшеліктерін және оның тарихи даму заңдылықтарын тереңірек және жан-жақты зерттеуді дамытады. Рецептивті әрекеттің ерекшеліктерін ашады: көркем мәтінді оқу және толық қабылдау, шығарманың сюжетін, онда бейнеленген оқиғаларды, кейіпкерлерді және шындықты түсіну (репродуктивті сипаттағы сұрақтарға жауап, әр түрлі қайталау түрінде жүзеге асырылады).

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 6
  • Салыстырмалы типология

    Мақсаты: Тілдерді туыстығына, өмір сүрген уақытына, территориялық орналасуына байланыссыз зерттеп, олардың бәріне тән және ерекше зандылықтарын анықтауды меңгеру. Мазмұны: Студенттер, әдетте, типология екі жақты (формасы мен мағынасы) болмауы керек, бірақ лингвистикалық бірліктермен немесе салыстырмалы тіл немесе мағыналық формамен шектелуі тиіс екенін түсінеді. Әдетте типологиямен салыстырмалы аймақтық лингвистика және салыстырмалы тарихи лингвистика қарастырылады. Нысанға байланысты зерттеу типологиясы функционалды типологияға (әлеуметтік лингвистика) және құрылымдық типологияға бөлінетіндігі қарастырылады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Стилистика және тіл мәдениеті

    Мақсаты: Лингвистикалық стилистиканың бағыттары және негізгі ұғымдары туралы, әсіресе функциональдық стильдер мен тіл ярустарының стилистикалық мүмкіндіктері туралы білім беру, кез-келген мәтіннің қай стильге жататынын ажырата білуге үйрету. Мазмұны: Қазіргі өзбек әдеби тілінің стилистикалық нормалары қарастырылады. Өзбек тілінің стилистикалық ресурстары тіл жүйесінің барлық деңгейлерінде сипатталған. Мәтінді стилистикалық талдаудың негізгі принциптерін қолдануға үйретеді. Мәдениетаралық қарым-қатынас мәтіндерін жасау және редакциялау, тілдік талдау жүргізу, түрлі функционалдық стильдердің мәтіндерін түсіндіру, сөйлеу түрлерін сыныптау, модель бойынша стилистикалық талдау жасау.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 1
    Несиелер - 5
  • Іскерлік корреспонденция тілі

    Мақсаты: Іскерлік корреспонденция кәсіпкерлік қызмет үдерісі үшін жазбаша түрде ақпарат алмасуды уйрету. Іскерлік хат алмасу ұйымдар арасында, ұйымдардың ішінде немесе тұтынушылар мен ұйым арасында болуы мүмкіндігімін меңгеру. Мазмұны: Іскерлік қарым – қатынас тілі-бұл қызметтік саладағы адамдардың арасындағы байланыстарды дамытудың күрделі көпжоспарлы процесі екендігін таныстыру. Аталған процестің ерекшелігі регламенттелуін, ұлттық және мәдени дәстүрлермен, кәсіби этикалық принциптермен анықталатын белгіленген шектеулерге бағынуын осы пән барысында меңгерту. Корреспонденция журналистиканың зерттейтін әлеуметтік мәні бар мәселе жайлы туындысы, уақытпен шектелген публицистиканың жанры екендігін меңгерту.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Қазіргі өзбек әдебиеті

    Мақсаты: Халықтың қоғамдық өмірін, арман-мүддесін танытуда, оларға идеялық-саяси, рухани-адамгершілік, этикалық-эстетикалық т.б. тәрбие беруде, дүниеге көзқарасын, мінезін, жалпы мәдениетін қалыптастыруда көркем әдебиет қуатты құралдардың бірі ретінде пайдалану. Мазмұны: ХХ-ХХІ ғасырлардағы өзбек тілінің тарихи, мәдени және әдеби үрдістерінің заңдылықтарын сипаттайды. Көркем шығарманы зерделеу ерекшеліктері: көркем мәтінді оқу және шығарманың сюжетін түсінеді, ондағы бейнеленген оқиғаларды, кейіпкерлерді және шындықты айқындайды. Әдеби шығармаларды талдау арқылы ұлттық құндылықтардың әдеби процеспен байланысымен, оның идеялар тұжырымдамасымен танысады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 7
  • Риторика және спичрайтинг негіздері

    Бұл курс студенттерде қарым-қатынастың педагогикалық мәдениетін қалыптастыруға және дамытуға көмектеседі және болашақ филологтарда көпшілік алдында сөйлеуге мәтіндерді кәсіби дайындау дағдыларын дамытуға бағытталған. Болашақ мұғалімдерде бұқаралық адресатпен аффективті вербальды өзара әрекеттесу дағдылары, сондай-ақ сөйлеуге арналған мәтіндерді құрудың стандартты әдістері және дайындалған сөзді көпшілікке жеткізу дағдылары бар.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Жалпы тіл білімі

    Мақсаты: Студенттерге жалпы тіл білімінің зерттеу нысаны және пәні, анықтамасы, тіл білімінің тарихы бойынша теориялық мәлімет беру. Студенттердің дүниетанымын кеңейту. Мазмұны: Жалпы тіл білімі пәнінің орны басқа да тілдік пәндер қатарында айтылуы заңды. Жалпы тіл білімі мәселесі, оның құрылымы мен тілі, оның тілі табиғатқа қол қою, тілдердің өзара әрекеттестігі және оларды дамытудың негізгі заңдары, тілдерді жіктеу принциптері және т.б. Терминология, ғылыми ұғымдарды, дағдыларды анықтау, лингвистикалық талдау дағдылары және тілдік құбылыстарды зерттеу.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Медиа сауаттылық және жасанды интеллектті қолдану

    Мақсаты: студенттердің медиа ақпаратпен саналы және тиімді өзара әрекеттесуі үшін медиа сауаттылығын, сыни ойлауын дамыту. Мазмұны: медиа сауаттылық және жасанды интеллект. Қазіргі ақпараттық қоғамдағы медиа сауаттылықтың маңызы. Жасанды интеллект дәуіріндегі digital және киберқауіпсіздік негіздері. Медианың түрлері мен жанрлары. Медиа және қоғамдық пікір. Сыни тұрғыдан ойлау ақпаратты медиа сауатты тұтынудың негізі ретінде. Медиадағы жалған ақпарат түрлері. БАҚ-та фактчекинг негіздері. Манипуляция және онымен байланысты категориялар. Этикалық аспект. Қастандық теориялары, стереотиптер мен мифтер. Тілдік механизмдер және медиаманипуляция құралдары. Медиа сауаттылықты дамыту үшін жасанды интеллект құралдары.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 4
  • Түркі тілдерінің салыстырмалы грамматикасы

    Мақсаты: Түркі тілдерінің фонетикалық және грамматикалық құрылымы, түркі тілдерінің жіктелуі, салыстырмалы талдау әдістері туралы білім жүйесін қалыптастыру Мазмұны: Түркі тілдерін салыстырмалы түрде зерттеу. Түркі тілдерінің фонетикалық ерекшеліктері. Дауысты фонемалардың ерекше белгілерін талдау. Түркі тілдеріндегі дауыссыз дыбыстарға талдау жасау. Түркі тілдеріндегі сөзжасам. Түркі тілдеріндегі зат есімнің лексика-семантикалық, морфологиялық және синтаксистік айырмашылықтары. Зат есімнің негізгі грамматикалық категориясы. Түркі тілдеріндегі сапа. Сан түрлерінің мағынасы. Түрік тіліндегі есімдіктер. Түрік тіліндегі көмекші етістіктер. Қазіргі түркі тілдеріндегі етістіктің шақтық формалары. Түрік тіліндегі синтаксис және сөйлем құрылысы.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 5
  • Өзбек әдебиетінің қазіргі дәуірі

    Мақсаты: Тәуелсіздік кезеңіндегі әдебиетті отарсыздандыру процесі аясында зерделеу. Мазмұны: Әдеби процесті дамытудың әртүрлі мәселелері. Ұлттық құндылықтардың әдеби процесімен байланысы. Шығармашылық психологияны талдай білу. Идеялар тұжырымдамасын түсіну. Пішіннің ерекшеліктерін дифференциациялау. Жинақталған интеллектуалды қорды таңдап алған курста қолдана білу, әдеби шығармаларды талдай білу.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 7
  • Тіл біліміндегі жаңа бағыттар

    Мақсаты: Жаңа оқыту технологияларын пайдалана отырып, білім, білік, дағды деңгейін қалыптастыру. Мазмұны: Зерттеу жүргізудің дайындығы, зерттеу жұмыстарын жүргізудің міндеттері, құралдары процедуралары мен ткхнологиялары бойынша жүйелі білім қалыптастырылады. Ақпараттық-коммуникациялық кеңістікті қамтамасыз етудегі талдамалық қызметтің рөлі, үкімет пен азаматтық қоғам арасындағы өзара іс-қимыл механизмінің тиімді жұмыс істеуі анықталды. Мемлекеттік ақпараттық саясатты іске асыру және коммуникативтік тапсырмаларды шешу бойынша ақпараттық-аналитикалық іс-шараларды іске асыруда пайдаланылатын тұжырымдамалық және категориялық қалыптасуына үлес қосады.

    Оқу жылы - 4
    Семестр - 2
    Несиелер - 5

Оқыту нәтижелері

  • Кәсіби ортада және қоғамда академиялық жазу қағидаларын қолдана отырып қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде еркін сөйлесу.
  • Дүниетанымдық, азаматтық, рухани және әлеуметтік жауапкершілікті, академиялық адалдық пен парасаттылықты қалыптастыру негізінде әлеуметтік-мәдени, кәсіби дамуды, ғылым және эксперименттік зерттеулердің әдістерін көрсету.
  • Ақпараттық және есептеу сауаттылығы болуы тиіс, ақпараттарды жалпылау, талдау және қабылдай алу, мақсат қою және оған жету жолдарын таңдай білу.
  • Филологиялық пәндерін жаңарту мен дамытуға мүмкіндік беретін заманауи ақпараттық технологияларды, ЖИ инновациялық жүйелерін және жаңа компьютерлік бағдарламаларды, смарт технологияларды тиімді пайдалану.
  • Әдебиет тарихын зерттеу, олардың адамзат тарихы мен халық мәдениетіне қосқан үлесін, сөйлеу мәдениетін қалыптастыру дағдыларын көрсету.
  • Кәсіптік оқытудың педагогикалық технологияларын, қолданыстағы әдістемелік материалдарды, педагогикалық қызметтің оң тәжірибесін зерделеу және талдау.
  • Өзбек әдебиеті тарихының ғасырлар бойы жинақталған көркем әдебиет үлгілеріне салыстырмалы және сыни ойлау тұрғысынан талдау жасау.
  • Бұқаралық ақпарат құралдарының тілі мен стиліне тән стильдік тілдік құралдарды, тілдік құралдардың мағыналық-стильдік және формальді-стильдік ерекшеліктерін, газет жанрларының лингвистикалық-әдістемелік ерекшеліктерін меңгеру.
  • Мәдени ойлау қабілетін көрсете отырып, ақпараттарды жинақтау, талдау.
  • Қазіргі өзбек тілі жүйесіндегі фонетикалық, лексикалық және грамматикалық жүйелердің бірегейлігін зерделеу, қазіргі әдеби тілдің грамматикалық құрылымын талдай алу.
  • Экономика, экология, психология, басқару және қаржыны сауатты бөлу саласындағы пәнаралық білімдерді тұлғалық қасиеттерді қалыптастыруға, академиялық адалдық принциптері мен мәдениетінің маңыздылығын түсіну үшін өмір бойы білім алуға біріктіру.
  • Жеке және топтың мүшесі ретінде тиімді жұмыс жасау, өз көзқарасын дұрыс жеткізу, өзінің ісін тузете білу және әр түрлі әдістерді қолдану.
Top