7M10105 Медико-профилактикалық іс в Оңтүстік Қазақстан медицина академиясы
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Жұқпалы және жұқпалы емес аурулар эпидемиологиясы, сондай-ақ халықтың санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылығын қамтамасыз ету саласындағы міндеттерді кешенді шешуге қабілетті жоғары білікті мамандарды даярлау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
ЖОО атауы Оңтүстік Қазақстан медицина академиясы
-
Оқу мерзімі 1 год
-
Кредиттер көлемі 60
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M145 Медициналық-профилактикалық іс
-
Білім беру саласы 7M10 Денсаулық сақтау
-
Дайындық бағыты 7M101 Денсаулық сақтау
Пәндер
-
Жұқпалы және паразиттік ауруларды санитарлық-эпидемиологиялық қадағалау
Адамның негізгі жұқпалы ауруларының эпидемиологиялық ерекшеліктері. Жұқпалы аурулар мен аса қауіпті жұқпалардың алдын-алу мәселелері бойынша ведомстволық бағынысты нысандарға ағымды санитарлық-эпидемиологиялық бақылау. Талдаудың статистикалық әдістері. Зертханалық диагностика. Эпидемиологиялық ошақты тексеру. Паразиттік аурулардың қоздырғыштарын анықтау үшін топырақтың қоршаған орта нысандарын санитарлық-паразитологиялық зерттеу. Жұқпалы және паразиттік аурулар ошақтарында алдын-алушы және індетке қарсы іс-шараларды ұйымдастыру және жүргізу. ҚР-да жұқпалы және паразитологиялық жағдайға эпидемиологиялық талдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Жұқпалы емес ауруларды эпидемиологиялық қадағалау
Эпидемиологияның заманауи мәселелері және олардың халық денсаулығын қорғаудағы маңызы. Жұқпалы емес патологияның ерекшелігі. Қолайсыз факторлардың әсерінен халықтың жұқпалы емес ауруларының алдын-алу мақсатында мемлекеттік санитарлық қадағалау жүргізу. Халық денсаулығын сақтау және өмір сүру, еңбек және демалыс жағдайларын сауықтыру мақсатында санитарлық-гигиеналық, санитарлық-техникалық, санитарлық-індетке қарсы және медициналық-алдын-алушы іс-шараларды ұйымдастыру мен оларды жүргізу. Эпидемиологиялық, этиологиялық ерекшеліктері, қауіп-қатерді бағалау және кейбір маңызды созылмалы аурулардың алдын-алу: жүрек-қан тамырлары, онкологиялық және созылмалы обструктивті өкпе аурулары және т. б.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Ғылыми зерттеулер этикасы мен әдістемесі
Биоэтикалық нормалар. Медициналық қызметтердің этикалық аспектілері. Эпидемиология және санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылық саласында ғылыми зерттеулер жүргізу, зерттеу нәтижелерін тәжрибеге біріктіру. Денсаулық сақтаудағы биоэтиканың теориялық негіздері мен тәжірибелік қосымшаларымен байланысты зерттеу мәселелері. Ғылыми зерттеулер әдістемесі. Ғылыми зерттеулердің әдістері, формалары, құрылымдық компоненттері және жаңашылдық мәселелері. Цифрлық технологиялар мен жасанды интеллектті пайдалана отырып, халықтың аурушаңдығына ретроспективті және жедел эпидемиологиялық талдау жүргізу және эпидемиологиялық диагнозды тұжырымдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Шет тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты: ғылыми-зерттеу, білім беру, клиникалық-фармацевтикалық және халықаралық қызметте шет тілін тиімді пайдалану, сондай-ақ одан әрі кәсіби өсу және жаһандық фармацевтикалық қоғамдастыққа қатысу қабілетін қамтамасыз ететін кәсіби-коммуникативтік құзыреттілікті дамыту. Мамандандырылған мәтіндерді талдау және түсіндіру, іскерлік хат алмасу және кәсіби пікірталастарға қатысу қабілетін қалыптастыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Халықты дезинфекциялық қамтамасыз ету
Індетке қарсы іс-шаралар жүйесіндегі дезинфекция орны. Дезинфекция түрлері: алдын-алу, ошақтық (ағымды, қорытынды). Дезинфекциялау әдістері. Дезинфекциялық құралдар ретінде пайдаланылатын химиялық заттардың негізгі топтары. Дезинфекцияны, стерильдеуді ұйымдастыру. Халықты дезинфекциялық қамтамасыз ету індетке қарсы қызмет көрсету жүйесінің бөлігі ретінде. Ұйымдық құрылым. Үй жағдайында, балалар мен жасөспірімдер мекемелерінде індет ошақтарында дезинфекциялық іс-шараларды ұйымдастыру. ЕПМ-де дезинфекция және стерильдеуді ұйымдастыру.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Денсаулық сақтаудағы менеджмент
Пәннің мақсаты: менеджерлер мен бағыныштылар арасындағы өзара әрекеттесудің психологиялық аспектілеріне, сондай-ақ психологияның басқару шешімдері мен ұйымдастырушылық мәдениетке әсеріне назар аудара отырып, денсаулық сақтау ұйымдарын тиімді басқару үшін қажетті білім мен дағдыларды қалыптастыру. Пәннің мазмұны: менеджмент жүйелері, жоспарлау, SWOT талдау және болжау. Басқару процестері: мақсат қою және жағдайды бағалау, басқару шешімдерін қабылдау. Денсаулық сақтаудағы менеджмент механизмі. Денсаулық сақтауды цифрландыру. Басқару контекстіндегі психология негіздері. Көшбасшылық пен мотивацияның психологиялық аспектілері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Мемлекеттік санитарлық-эпидемиологиялық қызметтегі IR-менеджмент
Халықтың санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылығы, жұқпалы және жұқпалы емес аурулардың алдын-алу мәселелері бойынша басқарушылық мақсатты негіздеу және қалыптастыру. Халықтың санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылығын қамтамасыз ететін іс-шараларды жоспарлау және орындауды ұйымдастыру кезіндегі басқару шешімдері. Халықтың санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылығын қамтамасыз ету бойынша жүргізілген профилактикалық іс-шаралардың тиімділігін бағалау және ұйымдастыру. Нәтижелілік, тиімділік және жедел белсенділік көрсеткіштерін пайдалана отырып, эпидемиолог қызметінің тиімділігін бағалау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Иммундық профилактика
Иммундық профилактиканы ұйымдастыру. Профилактикалық егулердің күнтізбесі, оның негіздемесі. Егілуге жататын контингенттерді есепке алу және іріктеу. Егуді жоспарлау тәртібі. Бактериялық препараттарды тасымалдау және сақтау шарттары – «суық тізбек». Егу материалын есептеу. Иммундық профилактика жүргізу шарттары. Бір реттік егу құралдарын зарарсыздандыру. Есепке алу-есеп беру құжаттамасы. Екпеден кейінгі асқынулар және оларды тексеру тәртібі мен алдын-алу. Иммундық профилактиканың кеңес беру кабинеттерінің рөлі мен міндеттері және инклюзия қағидаттарын сақтау. Иммундық профилактиканың жағдайын эпидемиологиялық қадағалау. Цифрлық технологияларды пайдалана отырып, иммунопрофилактика бойынша ретроспективті және жедел эпидемиологиялық талдау жүргізу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Экологиялық эпидемиология
Халықтың медициналық-экологиялық қауіпсіздігінің өзекті мәселелері. Экологиялық эпидемиология саласындағы халықаралық және ұлттық бағдарламалар. Экологиялық-эпидемиологиялық зерттеулер жүргізудің қағидалары мен әдістері. "Қоршаған орта - адам денсаулығы" жүйесін кешенді зерттеу. Биомониторинг. Денсаулық және экологиялық қауіп ұғымдары. Халық денсаулығы үшін қауіп тудыратын экологиялық жағдайларды жою шараларын әзірлеу. Экологиялық денсаулық көрсеткіштері. Цифрлық технологияларды пайдалана отырып, халықтың аурушаңдығына ретроспективті және жедел эпидемиологиялық талдау жүргізу және эпидемиологиялық диагнозды тұжырымдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
-
Төтенше жағдайлар эпидемиологиясы
Төтенше жағдайлардың жіктелуі. Апаттардың таяу және алыс санитарлық-гигиеналық және эпидемиологиялық салдары. Төтенше жағдайлар аудандарында жұқпалы аурулардың індет ошақтарының медициналық-тактикалық сипаттамасы. Төтенше жағдай туындаған жағдайда індетке қарсы іс-шараларды ұйымдастыру кезінде санитарлық-эпидемиологиялық қызметтің негізгі төрт кезеңі. Дүлей зілзалалар, технологиялық апаттар, әлеуметтік күйзелістер, радиациялық және биологиялық зақымдану аймақтарында індетке қарсы іс-шараларды ұйымдастыру және жүргізу ерекшеліктері. Санитарлық-эпидемиологиялық барлаудың (СЭБ) міндеттері мен ұйымдастырылуы. Төтенше жағдайлар аймағына жұқпалардың енуін және шығарылуын ескерту.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 4
Оқыту нәтижелері
- Мемлекеттік және салалық статистикада көзделген есепке алу және есеп беру құжаттары негізінде эпидемиологиялық жағдайды және оны анықтайтын факторларды бағалауға және талдауға қабілетті.
- Цифрлық технологиялар мен жасанды интеллектті пайдалана отырып, халықтың аурушаңдығына ретроспективті және жедел эпидемиологиялық талдау жүргізуге және эпидемиологиялық диагнозды тұжырымдауға қабілетті.
- Қадағалау нысандарының санитарлық-эпидемиологиялық жағдайын, эпидемияға қарсы іс-шаралардың тиімділігін бағалау, мемлекеттік санитарлық-эпидемиологиялық қадағалауды ұйымдастыру және жүргізу бойынша ғылыми-тәжірибелік жұмыстарды жүргізеді.
- Кәсіби міндеттерді шешу кезінде мемлекеттік басқару органдарымен, емдеу-профилактикалық және санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылық және халықтың денсаулығын қорғау мәселелерімен айналысатын басқа да мекемелермен өзара іс-қимылды жүзеге асырады.
- Эпидемиология және халықтың санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылығы саласындағы зерттеу, кәсіби қызметінде қолданбалы сипаттағы білім мен дағдыларды көрсетеді.
- Халықтың санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылығы мүддесінде басқару қызметін жүзеге асыруға қабілетті. Кәсіби коммуникацияларды пайдалана және инклюзия қағидаттарын сақтай отырып, халықпен және әріптестермен тиімді өзара іс-қимыл жасайды.
- Эпидемиялық процеске, халықтың тіршілік ету ортасы мен тіршілік ету жағдайларына эпидемиологиялық қадағалауды ұйымдастырады және жүргізеді.
- Ошақты эпидемиологиялық тексеру, оның шекарасын анықтау, инфекция қоздырғышының көзін, берілу жолдарын анықтау және эпидемиялық ошақты оқшаулауға және жоюға бағытталған іс-шаралар жоспарын құру дағдыларын көрсетеді.
- Коммуникация мен цифрлық технологияларды пайдалана отырып, эпидемиялық және пандемиялық таралуының алдын алу бойынша жұқпалы және жұқпалы емес аурулардың әртүрлі топтары кезінде профилактикалық және эпидемияға қарсы іс-шараларды жоспарлайды және жүргізеді.