6B02210 Археология в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Археологиялық ғылымның іргелі негіздерін түсінетін, әртүрлі тарихи кезеңдерде археологиялық мәдениеттер, егіншілік және көшпелі өркениеттер туралы білімі бар мамандар даярлау. Археологиядағы пәнаралық және заманауи сандық әдістер туралы түсінік қалыптастыру.
-
Академиялық дәреже Бакалавриат
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 4 года
-
Кредиттер көлемі 240
-
Білім беру бағдарламаларының тобы B134 Археология және этнология
-
ҰБТ-дағы пәндер Дүниежүзі тарихы және География
-
Білім беру саласы 6B02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 6B022 Гуманитарлық ғылымдар
Пәндер
-
Абай ілімі
Мақсаты – болашақ мамандардың бойында өзін-өзі тану қабілетін қалыптастыру, Абай ілімін қазіргі Қазақстанның руханилығы мен зиялылығының негізі ретінде пайдалану, ел бірлігін және қоғамның азаматтық ынтымағын нығайту мақсатында өзінің кәсіби білімін, түсінігі мен қабілеттерін гуманизм және білім беру призмасы арқылы қолдана білу. Оқытылатын болады: Абай ілімі туралы түсінік; оқыту қайнары; Абай ілімінің құрамдас бөліктері; Абай ілімінің категориялары; Абай бағалау құралдары; Абай ілімінің мәні мен мағынасы.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеудің әдістері
Мақсаты: әдіснамалық және ғылыми мәдениетті қалыптастыру; ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру мен жүргізуде білім, білік және дағдылар жүйесін қалыптастыру. Зерттеудің жалпы ғылыми әдістері, оның ішінде ғылыми білімнің объективті мазмұнын табу үшін ғылыми ақпаратты іздеу, өңдеу, жүйелеу, талдау, синтездеу, жалпылау және дәлелдеу әдістері зерделенеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әл-Фараби және қазіргі заман
Пәннің мақсаты – студенттердің әлемдік және ұлттық мәдениеттің даму контекстіндегі ұлы түркі ойшылы Әбу Насыр әл-Фарабидің ғылыми және философиялық мұрасы туралы түсініктерді қалыптастыру. Әл-Фараби мұрасының ерекшеліктері және оның түркі философиясының қалыптасуына тигізген әсері; шығыс философиясының Еуропалық Ренессансқа әсер ету сипаты; ұлттық және әлемдік философия тарихының дәстүрлі және қазіргі заманғы мәселелері қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Экология және тұрақты даму
Пән студенттерде экологиялық дүниетанымды қалыптастыруға, табиғат пен қоғам арасындағы өзара байланысты ғылыми тұрғыда түсіндіруге және тұрақты дамудың мақсаттары мен принциптері жөнінде кешенді білім беруге бағытталған. Пән аясында жаһандық және өңірлік экологиялық мәселелер, қоршаған ортаны қорғау, табиғи ресурстарды тиімді пайдалану жолдары қарастырылады. Студенттер тұрақты даму саласында ғылыми негізделген, жауапты шешімдер қабылдау дағдыларын меңгереді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Инклюзияға кіріспе
Пәннің мақсаты: инклюзивті білім беру негіздерінің ғылыми-теориялық білімдер жүйесін меңгеру, ерекше білім беру қажеттіліктері бар тұлғалармен өзара әрекеттесуді ұйымдастырудың құндылық бағдарларын қалыптастыру, инклюзивті ортада кәсіби қызмет саласындағы құзыреттерді меңгерту
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Адамзаттың тарихилыққа дейінгі эволюциясы
Пәннің негізгі мақсаты – адамзат қоғамының даму заңдылықтарын түсіндіру, оның шаруашылық және қоғамдық қызметтерінің ерте кезеңдегі дамуын объективті-тарихи түрде қалыптастыру. Пәнді оқу барысында келесі аспектілер қарастырылады: антропологиялық, этнографиялық, археологиялық деректер бойынша адамзаттың даму тарихын зерттеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Адам тіршілігі қауіпсіздігінің негіздері
Пән адамның өмір сүру ортасында туындайтын қауіпті және зиянды факторлардан қауіпсіздікті қамтамасыз етудің теориялық және практикалық негіздерін, төтенше жағдайларда төнетін қауіп-қатерлерден қорғану ережелерін білуге студенттерді даярлау, зардап шеккендерге алғашқы көмек көрсету бойынша практикалық дағдыларды меңгеруге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қаржы сауаттылығының негіздері
Пәннің мақсаты: қаржылық ақпаратты түсіну мен олардың жеке қаржы мәселелеріне қатысты сауатты және негізделген шешімдер қабылдау үшін студенттерде ұтымды қаржылық мінез-құлықты қалыптастыру, сонымен қатар сыни тұрғыдан бағалау қабілетін арттыру, қаржылық құралдарды, оның ішінде цифрлық технологияларды пайдалану арқылы қаржылық қызметтерді тұтынушылар ретінде олардың құқықтары мен мүдделерін қорғауға байланысты процестерді талдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Кәсіпкерлік
Пән студенттердің экономикалық ойлауын қалыптастыруға және кәсіпкерлік құзыреттерін дамытуға бағытталған. Курстың аясында нарықтық экономиканың негізгі заңдылықтары мен кәсіпкерлік қызметті ұйымдастырудың негіздері қарастырылады. Студенттер экономиканың жұмыс істеу механизмін, бизнестің әлеуметтік-экономикалық дамудағы рөлін, кәсіпкерлікті құру және жүргізу кезеңдерін зерттейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың құқықтық негіздері
Пәннің мақсаты: Мемлекеттік билік органдарының, саяси және қоғамдық ұйымдардың сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саласындағы қызметін талдау қабілетін қалыптастыру. Қазіргі қоғамдағы сыбайлас жемқорлық мәселелері туралы объективті білім беру. Жасанды интеллектінің (ЖИ) сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау, алдын алу және талдау үдерістеріндегі рөлін көрсету. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнаманың негізгі ережелерін түсіндіру. Қазіргі заманғы цифрлық технологиялар мен ЖИ-дің талдамалық құралдарын ескере отырып, сыбайлас жемқорлықты еңсеру дағдыларын үйрету.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Археологияға кіріспе
Пәннің мақсаты: студенттердің археология туралы, негізгі зерттеу әдістері, ғылыми бағыттар мен мектептер туралы білімдерін қалыптастыру, ежелгі мәдениеттер тарихының жалпы заңдылықтарын, тарихи кезеңдер бойынша ежелгі қоғамдарды археологиялық сипаттау дағдыларын қалыптастыру. Пәнді зерделеу кезінде келесі аспектілер қарастырылады: археологиялық ғылымды дамыту; археологияның даму тарихы, негізгі әдістері; жаратылыстану ғылымдары және археология.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 6
-
Археологиялық зерттеу әдістері
Пәннің мақсаты студенттерді адамзаттың тарихи-мәдени кезеңдері бойынша археологиялық зерттеу әдістері негізінде тарихи шынайылықты сипаттауын қалыптастыру және жұмыс істеуге дағдыландыру. Пәнді оқыту кезінде келесі аспектілер қарастырылады: Археологиялық ескерткіштер және оның түрлері. Мәдени қабат және стратиграфия. Археологиялық барлау және оның түрлері. Археологиялық қазба. Қорымдарды қазу әдістері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Кәсіби бағыттағы ағылшын тілі
Пәннің мақсаты – аудиториялық ағылшын тілін игеру; сөздік қорын молайту; мамандық бойынша үйренуге қажетті сөйлесу, оқу, және жазу дағдыларын қалыптастыру. Оқытылады: лексикология; аудиториялық және мамандыққа байланысты терминдер; тыңдау, сөйлеу, оқу және және жазу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Физикалық антропология негіздері
Пәнді оқудың мақсаты-студенттерді адамдар мен адам нәсілдерінің физикалық қалыптасу үдерісімен, дамуымен таныстыру. Пәнді оқу кезінде келесі аспектілер қарастырылады: адам денесінің морфологиясы, генетика, антропогенез, нәсілдер, адам биологиясын зерттеудің заманауи әдістері, физикалық антропология мен археологияның байланысы, екі пәннің өзара әрекеттесу әдістері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Геология негіздері
Мақсаты: жер бетіндегі тіршіліктің пайда болуы мен дамуын және органикалық әлем эволюциясының негізгі кезеңдерін зерттеу. Пәнді оқу кезінде келесі аспектілер қарастырылады: геологиялық жас туралы түсінік, шөгінді, магмалық және метаморфтық жыныстардың салыстырмалы жасын анықтау әдістері, халықаралық геохронологиялық (стратиграфиялық) шкала, жердің геологиялық жасы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Тас ғасыры археологиясы
Пәннің мақсаты - студенттердің тас ғасырына тән археологиялық мәдениеттер мен ескерткіштердің пайда болған кезеңдерін, сол дәуірде пайда болған археологиялық мәдениеттер мен ескерткіштер туралы көз-қарастарын қалыптастыру. Пәнді оқу барысында келесі аспектілер қарастырылады: Тас ғасырының кезеңделуі мен хронологиясы. Кезеңнің зерттелу тарихы мен маңызды ашылулары. Тас ғасырының мәдениеттері мен археологиялық ескерткіштері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қола дәуірі
Пәннің мақсаты: студенттерді қола дәуірінің археологиялық ескерткіштері мен мәдениеттерімен таныстыру. Пәнді оқыту кезінде келесі аспектілер қарастырылады: Қола дәуірі кезіндегі Еуразия. Кезеңдеу мен мерзімдеу мәселелері. Қола дәуірі өнері. Қола дәуірі кезінде Еуразия территориясын мекендеген тайпалардың локалді мерзімдік ерекшеліктері. Еуразия мен көршілес аймақтардағы қола дәуірі мәдениеттерінің ұқсастықтары мен айырмашылықтары мәселелері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Геодезия және топография негіздері
Пән мақсаты: жер бетінің тұтас, жекелеген аумақтары мен учаскелерінің картографиялық кескінін топографиялық-геодезиялық қамсыздандыру туралы ой қалыптастыру. Пәнді оқытуда келесі аспектілер қарастырылады: топографиялық және тақырыптық карталарды құрастыру мен жаңарту; ҚР мемлекеттік геодезиялық жүйесі; Картографиялық шығармалардың түрлері; Географияда қолданылатын координаталар жүйесі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 6
-
Қолданбалы ағылшын тілі курсы
Кәсіби және қолданбалы қызметте ағылшын тілін қолдану дағдыларын қалыптастыру. Оқытылатын болады: есептерді құрастыру, нұсқаулар, процестерді сипаттау, сонымен қатар нақты кәсіби мәселелерді шешу үшін жазбаша және ауызша сөйлеу дағдыларын дамыту.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 5
-
Антикалық археология
Пәннің мақсаты: студенттердің антикалық дәуір тарихы туралы түсініктерін қалыптастыру: тайпалардың шаруашылығы, тұрмысы, өнері. Сонымен қатар, археологиялық мәдениеттері және кезеңдеу мәселелерін саралауға дағдыларын қалыптастыру. Пәнді оқыту кезінде келесі аспектілер қарастырылады: Антика дәуірінің зерттелу тарихы. Аппенин түбегінің ерте темір дәуірі.
Оқу жылы - 2
Семестр - 4
Несиелер - 6
-
Еуразияның ортағасырлар археологиясы
Пәннің мақсаты-археологиялық дереккөздер контекстінде Еуразия аумағындағы ортағасырлық археологиялық ескерткіштерін түсіну және зерттеу қабілетін қалыптастыру. Пән студенттердің ортағасырлық археология, халықтардың материалдық және рухани мәдениеті, ортағасырлық қалашықтарды және осы кезеңдегі басқа археологиялық орындарды зерттеу тарихы туралы түсініктерін қалыптастыруға бағытталған.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Орталық Азияның ежелгі және ортағасырлар архитектурасы
Пәннің мақсаты: қазақ және басқа да көршілес этностардың ежелгі және ортағасырлық монументалдық өнері мен архитектурасы, ауданның әлеуметтік- мәдени өміріндегі ролі туралы негізгі түсінік беру. Пәнді оқыту кезінде келесі аспектілер қарастырылады: Ежелгі және ортағасырлық Орталық Азияның зерттелу тарихы. Самарқанд, Бұқара, Хиуа, Шахрисабз архитектуралық ескерткіштері, Орталық Азиядағы архитектура және қала салу ісі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
IELTS: стратегиялар мен тәжірибелер
Стратегиялық тәсілге сүйене отырып, IELTS емтиханының барлық тапсырмаларын орындау дағдыларын қалыптастыру. Пән негізінде оқытылады: Емтихан құрылымы, тапсырма түрлері, оқу, тыңдау, жазу және сөйлеу тактикасы.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Трасология және трасологиялық сараптама
Пәннің мақсаты археология аясында материалдық іздер мен заттарды зерттеу кезінде студенттердің трасология саласында арнайы білімдерін, ғылыми-әзірленген әдістемелер мен техникалық құралдарды қолданудағы біліктері мен дағдыларын қалыптастыру болып табылады. Пәнді оқу кезінде білім алушы трасологияның міндеттері, ғылыми негіздері мен әдістері, трасологиялық сәйкестендіру сараптамасы әдістемесінің негізгі ережелері, керамиканы трасологиялық сараптау туралы білім алады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Археологиядағы керамика
Пәннің мақсаты - археологиядағы қыш өндірісін зерттеу мәселелері туралы түсінік қалыптастыру, қыш бұйымдарын зерттеу әдістерін, ежелгі қыш өндірісінің технологияларын, мерзімдеудің өзекті мәселелерін және далалық жағдайда қыш бұйымдармен жұмыс істеу әдістерін қарастыру. Пәнді оқыту кезінде келесі аспектілер қарастырылады: Зерттелу деңгейі, қыш жасау технологиялары, қыш бұйымдарының уақытын анықтау мәселелері, далалық және камералдық жағдайдағы керамикамен жұмыс істеу, реставрация және консервация.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Дүниежүзі тарихы
Пәннің мақсаты әлем елдерінің тарихи дамуын оқыту болып табылады. Оқыту барысында басты тарихи оқиғалар олардың себептері мен жүргізулері қазіргі халықаралық системаның даму тенденцияларын маңызы оқытылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Қазақстан петроглифтері
Пән мақсаты: жартас бетіндегі суреттер және олардың салыну уақыты мен гегографиялық орналасу ерекшеліктері туралы ой қалыптастыру. Осы пәнді оқыту аясында Қазақстан мен Еуразия аумағында кеңінен таралған жартас бетіндегі суреттер туралы түсінік беріледі. Пәнді оқыту барысында келесі аспектілер қарастырылады: Қазақстан петороглифтерінің зерттелу тарихы; әр түрлі уақыт аралықтарына жататын петроглифтер ерекшеліктері; жартас бетіндегі суреттерді салыну техникасы мен күрделілігіне қарай ажырату.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Археогенетика
Пәннің мақсаты: пәнаралық зерттеулер барысында археологиялық қалдықтардың молекулалық-генетикалық мәліметтерін зерттеу негізінде адам, өсімдік және жануарлар дамуының эволюциясын сипаттау және бағалау қабілеттерін қалыптастыру. Пәнді оқытуда келесі аспектілер қарастырылады: археогенетиканың қысқаша тарихы; ДНҚ молекулаларын сүйектен, өсімдік қалдықтарынан және басқа биологиялық материалдардан бөліп алуға арналған технологиялар; заманауи адамдардың ДНҚ-ның ежелгі ДНҚ-мен салыстыру ерекшеліктері; өсімдіктер мен жануарлар биотүрлілігінің эволюциясын түсіну үшін археогенетиканың негізгі қағидаттары; адам гендерінің тарихын және географиясын түсіну үшін археогенетиканың негізгі қағидаттары.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Музейтану
Пәннің мақсаты студенттердің музейтану және музейлерді жіктеу саласындағы негізгі ұғымдары туралы білімдерін, музейдегі ғылыми жұмыс типтері мен негізгі түрлерін, құрылымын, музейлік экспозицияларды құру ерекшеліктерін және мазмұнын, музейлердің қызметіндегі мәдени-білім берудің мәні мен ерекшелігін қалыптастыру болып табылады.
Оқу жылы - 3
Семестр - 5
Несиелер - 5
-
Археологиялық ескерткіштерді қорғау, реставрациялау және консервациялау
Пәннің мақсаты студенттерге археологиялық және этнографиялық материалдарды консервациялау және қалпына келтіру туралы түсініктерді мәдени мұраның түпнұсқалығы қағидасы негізінде түсіндіру, қалпына келтіру қызметінің тарихын білу. Пәнді оқыту кезінде келесі аспектілер қарастырылады: Заманауи реставрацияның түрлері мен бағыттары. Керамикалық бұйымдар реставрациясы. Архитектуралық ескерткіштерді реставрациялау және консервациялау. Ағаш бұйымдар реставрациясы.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Тарихнама және деректану негіздері
Тарихи деректер бойынша тарихи шындықты сипаттау және бағалау дағдыларын қарастырады. Тарихи дереккөздердің табиғатын, олардың толықтығын, дұрыстығын түсінудің теориялық және әдіснамалық негізін, тарихи шындықты талдау мен бағалауды және оның тарихи-ақпараттық әлеуетін анықтауды қалыптастырады. Тарихнама мен деректанудың принциптерін, жіктелуін және жүйеленуін, тарихи деректерді сынаудың негізгі кезеңдерінің мазмұнын зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Палеонтология негіздері
Пәннің мақсаты көне организмдердің түрлік құрамы, олардың морфологиясы, көне организмдердің өмір сүруі және олардың қоршаған ортамен қарым-қатынасы, бактериялар мен цианобионттардың, өсімдіктердің және жануарлардың ірі топтарының дамуының негізгі бағыттары туралы түсінік қалыптастыру. Пәнді оқу кезінде келесі аспектілер қарастырылады: палеонтологияны зерттеу әдістері, палеогенетика, қазба жануарларының түрлері, ежелгі орнанизмдердің жіктелуі, палеоботаника, палеозоология.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 6
-
Археологиядағы сандық әдістер мен технологиялар
Пәннің мақсаты: археологиялық зерттеулер жүргізу барысында заманауи технологияларды пайдалану туралы білімді қалыптастыру болып табылады. Пәнді оқу кезінде келесі аспектілер қарастырылады: географиялық ақпараттық жүйе, аэрофототүсірілім, цифрлық карталар, 3D модельдеу, виртуалды шындық, спутниктік түсірілім.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Тарихи өлкетану
Пәннің мақсаты - студенттердің өлкетану жұмыстарын өз бетінше орындау дағдыларын қалыптастыру. Келесі мәселелер қарастырылатын болады: өлкетану тарихы, өлкетану ғалымдарының өлкені археологиялық, этнографиялық, жаратылыстану тарихын зерттеуге, тарихи-мәдени мұраны сақтауға, алғашқы музей қорларын құруға қосқан үлесі. республика аумағы; ең көрнекті өлкетанушылардың тұлғалары мен қызметі.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Палеоэкологиялық археология
Пәннің мақсаты: алғашқы адамдардың тіршілік ету ортасы, флора, фауна және көне табиғатты зерттеу әдістері туралы түсінік қалыптастыру. Пәнді оқу барысында келесі аспектілер қарастырылады: палеонтология, ежелгі ағзалар, экологиялық факторлар, ландшафт, ежелгі қоғамдарды қайта қалпына келтіру, тафономия.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Мәдени антропология
Пәннің мақсаты: этностың рөлі мен маңыздылығын, әлем халықтарының дәстүрлі өмір салтының этномәдени ерекшеліктерін, этникалық қауымдастықтар және олардың мәдениетке қосқан үлесін бағалау қабілетін қалыптастыру. Пәнді оқу кезінде келесі аспектілер қарастырылады: әлемнің этникалық көрінісі, антропологиялық, тілдік және шаруашылық-мәдени жіктелуі, этногенез және этникалық тарих, әлем халықтарының дәстүрлі және қазіргі заманғы мәдениетінің сипаттамасы.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Ұлы Жібек жолы бойындағы мәдениет пен өркениет
Пәннің мақсаты: Ұлы Жібек жолы бойында қалыптасқан мәдениет пен өркениет туралы, тармақтары жайында білімдерін қалыптастыру. Пәнді оқыту барысында келесі аспектілер қарастырылады: Ерте ортағасырлық мемлекеттердің зерттелу тарихы. Түрік қағанаты. Ұлы Жібек Жолы бойындағы ортағасырлық қалалар. Оңтүстік Қазақстан және Жетісу ортағасырлық қалалары. Керуен сарайлар.
Оқу жылы - 3
Семестр - 6
Несиелер - 5
-
Тарихи география
Пәннің мақсаты: болашақ археологтарды Қазақстандағы тарихи-географиялық зерттеулермен таныстыру. Пән жалпы Қазақстанның және оның жекелеген аудандарының тарихи географиясын зерттеуге бағытталған. Пәнді оқыту кезінде келесі аспектілер қарастырылады: Тарихи географияның зерттеу әдістері және нысандары. Ежелгі өркениеттік тарихи-географиялық аймақтар. Әлем халықтарының нәсілдік ерекшеліктері.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Тарихи-археологиялық зерттеулердегі жасанды интеллект
Пәннің мақсаты: археологиялық және тарихи зерттеулердегі жасанды интеллекттің рөлі туралы түсінік қалыптастыру. Деректерді талдау мен модельдеуде жасанды интеллекттің қолданылуын зерттеу. Пәнді оқу кезінде келесі аспектілер қарастырылады: Машиналық оқыту алгоритмдері, өткен оқиғаларды модельдеу, археологиялық олжаларды талдау және жіктеу, археологиялық объектілерді визуализациялау, геокеңістіктік деректерді талдау.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Теориялық археология
Пәннің мақсаты: пәндік деректер негізінде қоғам тарихын зерттейтін дербес ғылым ретінде археологияның әдіснамалық негіздерін зерттеу. Пәнді оқу кезінде келесі аспектілер қарастырылады: археологиялық мектептер, археологиялық зерттеу процедурасы, археологиялық зерттеу әдістері, процессуалды археология, постпроцессуалды археология.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Археозоология
Мақсаты: адамдар мен олардың айналасындағы фауна қалай болғандығы туралы түсініктер қалыптастыру, археологиялық қазба кезінде жануарлардың сүйектерін зерттеу әдістерімен танысу. Пәнді оқу кезінде келесі аспектілер қарастырылады: ежелгі жануарлардың түрлері, доместикация, диета, адамдармен бірге жануарларды жерлеу рәсімдері, жануарлардың қалдықтарының макроскопиялық, микроскопиялық және молекулалық сипаттамалары.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 6
-
Этноархеология
Пәннің мақсаты – мәдени генезис және этногенез процестерін зерттеу мақсатында мәдени құбылыстардағы аналогтардың ерекшеліктерін қалыптастыру. Археологиялық және этнографиялық білімдерін біріктіре отырып, мәдениет пен қоғам туралы ғылыми білімнің ерекшеліктерін түсіну. Зерттеу барысында мыналар қарастырылады: археология ғылымының дамуы; археологиялық зерттеудің негізгі әдістерін; этнографиялық бақылаулар, кейінгі ескерткіштерді қазу, этнографиялық ақпаратты қазба материалдарымен салыстыру және байланыстарды ашу.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Қазақстанның палеометалл дәуірі археологиясы
Пәннің мақсаты – қола дәуiрi заманында Қазақстан жерiн мекендеген тұрғындардың шаруашылығы, материалдық және рухани мәдениетiн оқып үйрету. Қола дәуiрiнiң қоғамдық-экономикалық қатынастарын түсiне бiлу және қола дәуiрi мәдениетінің теоретикалық мәселелерін меңгеру. Пәнді оқыту барысында келесі аспектілер қарастырылады: Қазақстан қола дәуірінің жерлеу ғұрпы. Қола дәуірі ескерткіштерінің түрлері. Қазақстан қола дәуірінің зерттелу тарихы.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Қазақстанның ерте темір дәуірі
Пәннің мақсаты - студенттерде Қазақстанның ерте темір дәуірінің зерттелу тарихын білуді, басты-басты археологиялық мәдениеттерді саралауды, кезеңделу мәселелерін талдауды және ерте темір дәуірі жұртшылығының шаруашылығы мен тұрмысы, өнері мен идеологиялық көзқарастары туралы білімді қалыптастырады. Пәнді оқыту кезінде келесі аспектілер қарастырылады: Қазақстанның ерте темір дәуірінің зерттелу тарихы. Шығыс Қазақстанның ерте темір дәуірі. Майемер мәдениеті. Тасмола мәдениеті. Ерте темір дәуірі ескерткіштерінің ерекшеліктері.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Эпиграфика және нумизматика
Пәннің мақсаты студенттердің мәтіндік жазбаларды зерттеу тарихы, монета тарихы туралы түсініктерін қалыптастыру. Пәнді оқу кезінде келесі аспектілер қарастырылады: мәтіндік жазуларды жіктеу және зерттеу, ескерткіштерді мерзімдеу, монета ісінің тарихы, нумизматикалық материалмен жұмыс істеу әдістері.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Қазақстанның ежелгі және ортағасырлар тарихы
Оқытылып отырылған пән Қазақстан тарихының ежелгі дәуірден ортағасырларға дейінгі кезеңін қамтиды. Тас ғасыры, қола, ерте темір дәуірі, сақ, үйсін, қаңлы, ғұндар тарихы, сонымен қатар Түркі қағанатының құрылуынан бастап қазақ хандығының құрылуы кезеңіне дейінгі тарихи дәуір қамтылады.Қазақстан территоориясындағы тарихи оқиғалар көршілес халықтар тарихымен тығыз байланыста қарастырылады. Әлеуметтік-саяси өзгерістердің тарихи шарттылығын білу;
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
-
Алғашқы қауым өнері
Пәннің мақсаты алғашқы бейнелеу өнері, ежелгі суретшілер қолданған материалдар мен техникалар туралы түсінік алады. Студенттер ежелгі өнер ескерткіштерінің классификациясы жөнінде, туындыларды, сюжеттерді, материалдарды құру әдістері туралы ежелгі адам үшін өнердің маңызы туралы түсінік алады. Пәнді оқыту барысында келесі аспектілер қарастырылады: Алғашқы қауым өнерінің зерттелу тарихы. Тас ғасырының жартас бетіндегі суреттері.
Оқу жылы - 4
Семестр - 7
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Заманауи зерттеу әдістерін сипаттау және талдау мақсатында археология мәселелері бойынша пәнаралық әдістерді зерттеу процесіне интеграциялау; қоғамдағы ғылым мәселелерін шешу үшін әлеуметтік өзара ынтымақтастыққа, әріптестікке, қоғамдағы сыпайы және толерантты өзара қарым-қатынасқа дайын болу; Қазақстанның тарихи дамуының негізгі кезеңдерін, заңдылықтары мен өзіндік ерекшелігін терең түсіну және ғылыми талдау негізінде азаматтық ұстаным таныту;
- Археологиядағы трасологиялық, геологиялық, геодезиялық, топографиялық, археогенетикалық, зооархеологиялық, сандық әдістерді сипаттау; археологиялық зерттеудегі социологиялық, саяси, экологиялық процестердің рөлін түсіндіру
- Зертханалық-камералдық жұмыстарды жүргізу кезінде пәнаралық зерттеулер және жасанды интеллект әдістерін пайдалану
- Археологиялық зерттеудің негізгі әдістерін сипаттау; археологиялық мәдениеттердің ерекшеліктерін, қалыптасу процесі және ыдырау немесе өркендеу себептерін түсіндіру
- Идеялық-тақырыптық мазмұн тұрғысынан әдебиеттерге кешенді талдау жүргізу, шетелдік ғалымдардың ғылыми әдебиеттерін пайдалану және салыстырмалы талдау жасау
- Шетелдік археологиялық мектептер туралы ой қалыптастыру, шетелдік мемлекеттердегі археологиялық ғылымның даму тарихын жүйелі бағалай алу
- Зертханалық-камералдық жұмыстарды жүргізе алу; археологиялық қазба жұмыстар кезінде табылған керамика фрагменттеріне трасологиялық сараптама жасай алу
- Түрі, құрылысы, кезеңдік ерекшеліктері негізінде ғұрыптық жерлеу ескерткіштерін талдауды жүзеге асыру; тұрмыстық, әскери заттар, жерлеу-ғұрыптық рәсімдер негізінде ескерткіштердің мәдени тиесілігін анықтау
- Шетелдік ғылыми әдебиеттерді сараптау қабілеттерін көрсете алу, теориялық, процессуалдық, постпроцессуалдық археологияның қалыптасу кезеңін сараптау
- Далалық зерттеу жұмыстары кезінде археологиялық барлау немесе қазба жұмыстарын жүргізу әдістері бойынша білімді пайдалану; археологиялық табылымдарды негіздей отырып, адамның шығу тегі туралы негізгі теорияларды сипаттау
- Еуропа және Азия елдерінде қолданылатын археологиялық қазба жүргізу әдістерін жіктеу, қазба жүргізу әдістері және археологиялық ескерткіштерді реставрациялау мен консервациялау тәсілдерін саралау
- Ежелгі және ортағасырлық тайпалардың рухани және материалдық мәдениетіне қатысты ғылыми пікірталас жүргізе алу, ғылыми ойлау қабілеттерін көрсету