7M03116 Балалар психологиясы в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Балалар мен жасөспірімдер психологиясы саласында диагностика, кеңес беру, психокоррекция, психотерапия, сүйемелдеу және психопрофилактиканы қоса алғанда, балалармен, жасөспірімдермен және олардың қоршаған ортасымен ғылыми-педагогикалық, ғылыми-зерттеу және психологиялық қызметті жүзеге асыруға қабілетті жоғары білікті психолог магистрлерін даярлау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M066 Психология
-
Білім беру саласы 7M03 Әлеуметтік ғылымдар, журналистика және ақпарат
-
Дайындық бағыты 7M031 Әлеуметтік ғылымдар
Пәндер
-
Басқару психологиясы
Пәннің мақсаты: дамыту менеджмент психологиясының іргелі концепцияларын жүйелі түрде білу, кәсіби даму процесінде менеджмент саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау.Басқару психологиясының негізгі принциптері, басқару әрекетіндегі тұлға, тұлға мінез-құлқын басқару, құндылықтар бойынша басқару туралы заманауи идеялар, топтық құбылыстарды басқару психологиясы қарастырылады
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
Мақсаты: негізгі тарихи аспектілер, теориялық ережелер, технологиялар, операциялар, ғылыми зерттеулерді жүргізудің практикалық әдістері мен тәсілдері бойынша құзыреттілікті қалыптастыру. Пән ғылыми зерттеулердің методологиясы мен әдістемесін меңгеруге, ғылыми ақпаратты іздеуге, жинақтауға және өңдеуге, сондай-ақ эксперименталды зерттеулердің нәтижелерін жүргізуге, өңдеуге және ресімдеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазіргі психологияның тарихы, жағдайы және даму тенденциясы
Мақсаты: психологиялық ой дамуының теориялық және практикалық негіздерін меңгеру үшін құзыреттілікті қалыптастыру. Психологиялық идеялардың дамуындағы сапалы өзгерістер, белгілі бір психологиялық тұжырымдаманың пайда болу тарихы, әртүрлі дәуірлердегі психологияның дамуындағы жалпы және айрықша белгілер, әртүрлі ғылыми тұжырымдамалар мен теориялар, өткен және қазіргі психологиялық ойдың жетістіктері ашылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Психологияның теориялық-әдіснамалық негіздері
Мақсаты: заманауи психологиядағы әдіснамалық дилеммаларды шешу, зерттеу мәселелерін түсіну, зерттеу әдістерін, кәсіби әдіснамалық білімдерді қолдану, сыни талдау және түсіну қабілетін қалыптастыру. Пән категориялық жүйені, түсіндірме принциптері мен тәсілдерін, психологиялық танымның негізгі мәселелері мен ерекшеліктерін білуге мүмкіндік береді; психологиялық теорияның сапасын бағалау үшін әмбебап критерийлерді қолдануға үйретеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шетел тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты: шетел тілінде білім берудің халықаралық стандарт-тарына сәйкес өзінің кәсіби қызметінде шетел тілінде қарым-қатынас жасау үшін тілдік, коммуникативтік құзыреттілікті қалыптас-тыруға, мәдениетаралық, ғылыми коммуникация контексінде кәсіби қарым-қатынас орнатуға, жаңа ақпараттық ресурстарды, технологияларды игеру негізінде ғылыми байланыстарды кеңейтуге және зерттеу қызметін дамытуға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әлеуметтік мінез-құлықты компьютерлік модельдеу
Мақсаты: психологиядағы моделдердің маңызды аспектілерін түсіну, әлеуметтік мінез-құлықты талдауда компьютерлік моделдеуді қолдану, әлеуметтік мінез-құлықты компьютерлік моделдеуді нақты түсіну қабілеттерін қалыптастыру. Әлеуметтік процестердің нақты формализмін қамтамасыз ететін компьютерлік модельдер, әлеуметтік мінез-құлықты модельдеу ерекшеліктері, жүйенің мінез-құлқын болжау, ішкі және сыртқы мінез-құлық параметрлерінің виртуалды комбинациясы ашылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Психологиядағы статистиканың қазіргі әдістері
Мақсаты: статистикалық әдістермен зерттеу нәтижелерін талдаудың құзыреттілігін қалыптастыруға және статистикалық ғылымның әдістемелік арсеналының әртүрлілігін игеруге ықпал ету. Статистиканы ғылым ретінде дамытудың негізгі кезеңдері мен бағыттары; ақпаратты статистикалық талдаудың ережелері, әдістері мен әдістері, деректерді сандық және сапалық өңдеудің нақты әдістері, стандартты формулаларды автоматты қолдану ерекшеліктері зерттеледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Психологиялық қызметтің ұйымдастырушылық-этикалық аспектілері
Пәннің мақсаты: психолог пен психологиялық қызметтің этикалық және ұйымдастырушылық аспектілері туралы жүйелі түсінік қалыптастыру.Курста этикалық дилеммалар және оларды шешу жолдары, "психолог-клиент" қатынастары саласындағы тәуекелдерді бағалау және басқару, арнайы топтармен жұмыс, психологтың әріптестерімен және жұмыс берушілермен қарым-қатынасы қарастырылады. Психологтың кәсіби қызметінің супервизия, басқарушылық және басқа да ұйымдастырушылық мәселелері зерттелінеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Балалар мен жасөспірімдердің психикалық дамуын диагностикалау және бағалау
Мақсаты: балалар психологы жұмысының диагностикалық бағытына дайындық, диагностикалық және бағалау құзыреттерін қалыптастыру. Адам психикасының онтогенезі ерекшеліктерінің диагностикалық аспектілері; жалпы психикалық дамуды және норма мен патологиядағы жеке психикалық функцияларды бағалаудың әдіснамалық тәсілдері мен шкалалары; психодиагностикалық зерттеуді ұйымдастыру және психодиагностикалық қорытындыны тұжырымдау принциптері қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Пәннің мақсаты: жоғары оқу орындарының дидактикасы, білім беру теориясы, педагогикалық іс-әрекетті талдау және өзін-өзі бағалау бойынша білімдер негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық құзыреттілік пен педагогикалық қызмет қабілетін қалыптастыру. Заманауи жоғары білімді дамытудағы мега-тренд, Болон процесі түрлі стратегиялар, оқыту әдістерін қолдана отырып, лекторлық және кураторлық шеберлікті меңгеру мәселелері қарастырылады
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пәннің мақсаты: ғылым философиясы туралы түсініктерді, олардың рационалды-теориялық түсінудегі мәселелерін қамтитын ерекше типтегі білімдер жүйесі ретінде қалыптастыруға бағытталған. Ғылымның идеялық негізі, пайда болуы, қалыптасуы мәселелері қарастырылады. Ежелгі дүниедегі, Орта ғасырлардағы және Қайта өрлеу дәуіріндегі ғылым.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Отбасы мен балаға психологиялық кеңес беру және психотерапия қызметі
Мақсаты: кеңес беру және психотерапиялық қызметке кәсіби дайындық. Курста отбасы мен балаға кеңес беру мен психотерапияның негізгі принциптері мен тәсілдері, кеңес беру және психотерапиялық іс-әрекеттің әдістері мен әдістері жүйеленген; негізгі құбылыстар мен проблемалар жеке тұлға мен отбасы дамуының өмірлік кезеңдерін дамыту логикасында қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Дарындылық пен данышпандықты зерттеу және дамыту
Мақсаты: дарындылық пен данышпандықты зерттеу және дамыту саласында кәсіби құзыреттілікті қалыптастыру. Курс данышпандықты, талантты, дарындылықты және орташалықты түсінудің негізгі бағыттарын ұсынады. Балалардың дарындылығы мен данышпандығының табиғаты, механизмдері, құрылымы, критерийлері туралы заманауи идеялар; осы құбылыстардың даму тұжырымдамалары, модельдері мен технологиялары, дарындылық пен данышпандықты психологиялық сүйемелдеу жүйесінің мазмұны ашылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Психологиядағы зерттеу әдістері мен эксперимент
Мақсаты: маманның практикалық іс-әрекетіндегі зерттеу жұмысының рөлін түсіну, ғылыми зерттеудің негізгі түсініктерін игеру және бекіту, ғылыми танымның, ізденіс және жинаудың әдістері мен логикасы туралы түсініктер құру, ғылыми ақпараттарлы өңдеу және зерттеу нәтижелерін рәсімдеу қабілетін қалыптастыру. Психологиялық зерттеудің әдіснамалық негіздері, эмпирикалық әдістердің жіктелуі мен сипаттамасы, психологиялық эксперименттің процедурасы мен ұйымдастырылуы ашылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Психотренинг және ойын технологиялары
Мақсаты: психотренинг пен ойын технологияларын қолдана отырып, психологиялық араласу мен психологиялық көмекті жүзеге асырудың кәсіби құзыреттерін қалыптастыру. Балалармен және жасөспірімдермен жұмыс істеуге қолайлы негізгі психотехнологиялардың мазмұны, психотренингтің негізгі процедуралары, директивті емес ойын терапиясының негізгі тәсілдері және жаппай қолданылатын ойын технологиялары қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Психологиялық сараптама
Мақсаты: практикалық психологтың сараптамалық қызметіне кәсіби дайындық және әр түрлі жүйелерде (сот-психиатриялық, әкімшілік-құқықтық, әскери, әлеуметтік, саяси және т.б.) сараптамалық процеске қатысу үшін аспаптық құзыреттілікті қалыптастыру. Курс сараптамалық қызметтің негіздерін, негізгі түрлері мен әдістерін, психолог қызметінің құқықтық жақтарын және заңдық жауапкершілігін зерттеп оқуға бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Балалармен және жасөспірімдермен жұмыс жасауда қолданылатын когнитивті-бихевиоралды әдістер
Мақсаты: когнитивті-мінез-құлық тәсілінің теориялық негіздері және когнитивті-мінез-құлық психотерапиясының әдістерін қолдану дағдылары туралы негізгі білімді қалыптастыру. Мазасыздық, депрессиялық, мінез-құлық бұзылыстарымен жұмыс істеу кезінде балалар мен жасөспірімдерге арналған мінез-құлық және когнитивті әдістер мен әдістердің ерекшеліктері, когнитивті-бихевиорлық тәсілдің шығу тегі, пайда болу тарихы, негізгі ережелері мен түсініктері, технологиялық аспектілері қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Бала мен ата-ана қатынасының психологиясы және психотерапия
Мақсаты: балалар мен ата-аналар арасындағы қарым-қатынас психологиясының қолданбалы бағытында кәсіби құзыреттілікті арттыру. Балалары бар отбасылардың ерекшелігі; ата-аналар мен балалардың өзара әрекеттесу саласындағы психикалық заңдылықтар; балалар мен ата-аналар қатынастары баланың жеке басының даму факторы ретінде; тіркеме теориясы арқылы отбасындағы қатынастарды түсіну; балалар мен ата-аналар арасындағы психологиялық жұмыс пен психотерапияның ерекшеліктері, ажырасу кезінде отбасы мүшелеріне көмек болған жағдайда психотерапия қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Балалар клиникалық психологиясы бойынша практикум
Мақсаты: балалар клиникалық психологының жұмысында терең диагностика әдістерін, психикалық дамудың әртүрлі ауытқуларында балалар психотерапиясы мен психокоррекциясын ұйымдастыру әдістерін игеруге ықпал ету. Психологиялық және нейропсихологиялық зерттеу технологиялары, психикалық дамуы бұзылған балалардағы танымдық саланы зерттеу әдістері, психотерапия және психокоррекция процедуралары қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Балалармен және жасөспірімдермен жұмыс жасауда қолданылатын денеге бағытталған әдістер
Мақсаты: денеге бағдарланған психотерапияның теоретикалық негіздері туралы және психологтың балалармен және жасөспірімдермен осы бағыт аясындағы практикалық жұмысының әдістері туралы негізгі білімдерді қалыптастыру. Курс денеге бағытталған психотерапия әдістерін практикалық дамытуға және ресурстық транс күйлерін құру және пайдалану рәсімдерін қолдануға бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Балалар мен жасөспірімдердің аномальды дамуының психологиясы
Мақсаты: магистранттарда балалар мен жасөспірімдердегі аномалды психикалық дамудың мәселелері мен ерекшеліктері туралы жүйелі, тұтас және тұрақты түсініктер қалыптастыру. Курс аномальды дамудың пайда болуы мен дамуының табиғаты, себептері мен механизмдері туралы заманауи түсінік береді; бұзылған даму құбылыстарын, олардың қалыптасу механизмдерін және дизонтогенездің жалпы заңдылықтарын зерттеуге және ықтимал психокоррекциялауға бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Арт-терапиялық технологиялар
Мақсаты: психолог қызметінің түзету-дамытушылық, психотерапиялық және профилактикалық міндеттерін шешу үшін негізгі арт-терапиялық технологиялар мен әдістерді қолдану кәсіби құзыреттіліктерді қалыптастыру. Арт-терапияның әдіснамасы, әдістері, тарихы мен қазіргі жағдайы, бағыттары және проблемалар мен сұраныстарды ескере отырып, жеке тұлғаның дамуының әр түрлі жас кезеңдерінде арт-терапиялық технологиялар мен әдістерді қолдану ерекшеліктері қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Әлеуметтік-гуманитарлық ғылымдардың теориялық-әдіснамалық, қолданбалы, салалық тәсілдерінің тарихи аспектілері мен тұжырымдамалық негіздері және шетелдік және қазақстандық психологиядағы эксперименттік жұмыс негіздері туралы жүйелі көзқарасқа ие болу.
- Балалар мен жасөспірімдердің жоғары психикалық функциялардың даму ерекшеліктері, сенсорлық және гностикалық бұзылулар, психосоматикалық бұзылыстары саласындағы балалар нейропсихологиясы мен психосоматикасы ұғымдарымен жұмыс жасау.
- Аномалияны, дарындылықты, талантты, данышпандықты анықтайтын ғылыми категориялар мен ұғымдар жүйесін; осы құбылыстардың табиғаты мен құрылымын, олардың жас ерекшеліктерінің қалыптасуын, анықтау принциптері мен әдістерін; оларды психологиялық түзету мен қолдауды меңгеру.
- Психодиагностикалық, түзету-дамытушылық, консультациялық және психотерапевтік қызметтің әдістерін, рәсімдерін, әдістемелері мен тәсілдерін отбасылық және жеке практикада (оның ішінде балалар-ата-аналар қатынастары саласында) қолдану.
- Балалармен және жасөспірімдермен психологиялық қызметте диагностикалық деректерді пайдалану бойынша психодиагностикалық, медициналық-психологиялық, сараптамалық қорытындылар мен ұсынымдар жасау.
- Психотренинг, ойын, арт-терапиялық, денеге бағытталған және басқа психотехнологияларды қолдану негізінде психологиялық көмек, сүйемелдеу, психокоррекция және психотерапияны жүзеге асыру.
- Балалық және жасөспірімдік кезеңнің теориялық және қолданбалы әлеуметтік-психологиялық мәселелерін шешу үшін модельдеу әдіснамасы негізінде диагностикалық, түзету, психотерапиялық, тренингтік және профилактикалық іс-шаралардың барабар нысандарын, әдістері мен бағдарламаларын әзірлеу және іске асыру.
- Заманауи зерттеу әдістерін, жабдықтарды, ақпараттық технологияларды, психологиялық деректерді өңдеудің статистикалық әдістерін, зерттелетін объектілердің қасиеттерін болжаудың теориялық модельдерін қолдана отырып, психологиялық зерттеу мен эксперименттің дизайны мен бағдарламасын жасау.
- Шет тіліндегі ақпараттан алынған тәжірибені, оқытудың және дамытудың инновациялық әдістерін, технологияларын, жетістіктерді бақылау мен бағалауды; сабақтарды өткізудің дәстүрлі емес нысандарын (оның ішінде ойын және тренинг түрінде) білім алушының жеке тұлғасың қалыптастыру мен білім берүді табысты ұйымдастыру үшін пайдалану.
- Этикалық қағидаттар, супервизия негізінде әртүрлі ұжымдардың кәсіби қызметі мен жұмысын ұйымдастыру және басқару әдістерін; басқару шешімдерін қабылдау тәсілдерін (оның ішінде стандартты емес жағдайларда) меңгеру.