7M02309 Әдебиеттану в Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Әдебиет теориясы мен әдеби ескерткіштерді текстологиялық дайындау саласында әдебиеттанулық зерттеулер жүргізу дағдыларын меңгерген және педагогикалық қызмет саласындағы әлеуметтік маңызды міндеттерді қазіргі заманғы ғылыми-практикалық деңгейде жоғары кәсіби шешу, сондай-ақ жоғары әлеуметтік және азаматтық жауапкершілік бар әдебиеттанудағы жоғары білікті кадрларды даярлау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M058 Әдебиет
-
Білім беру саласы 7M02 Өнер және гуманитарлық ғылымдар
-
Дайындық бағыты 7M023 Тілдер және әдебиет
Пәндер
-
Әдеби мектептер мен бағыттар: ілімдер мен тұлғалар
Мақсаты: Әдебиет теориясы ғылым ретінде дүниеге келгеннен бергі әдебиеттанудағы тарихи мектептерді қамту. Мазмұны: Мифологиялық мектеп. Өмірбаяндық мектеп. Мәдени-тарихи мектеп. Ресми мектеп. Салыстырмалы тарихи мектеп. Психологиялық мектеп. Рухани-тарихи мектеп. Салыстырмалы зерттеулер. Американдық жаңа сын. Структурализм. Постструктурализм. Қабылдаушы сын. Нарратология. Генетикалық сын. Феминистік сын. Танымдық әдеби сын. Жаңа тарихшылдық. Көпмәдениеттілік. Стилистикалық сын. Психоаналитикалық сын.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы және философиясы
Мақсаты: ғылыми білімнің тарихи дамуын және оны меңгеру әдістерін зерттеу, сонымен қатар ғылыми қызметтің философиялық аспектілерін талдау. Мазмұны: Магистранттар ғылыми ойлаудың дамуының негізгі кезеңдерін, негізгі ғылыми теориялар мен концепцияларды, сонымен қатар ғылыми дүниенің қалыптасуына әсер еткен тарихи жағдайларды зерттейді. Пән студенттерге ғылымның қалай қызмет ететінін және ғылыми білімнің қалай қалыптасатынын түсінуге көмектеседі, сонымен қатар сыни ойлау мен ғылыми дереккөздерді талдау қабілетін дамытады. Құзіреттіліктер: 1. Ғылыми білімнің тарихи дамуын және оны алу әдістерін түсіну. 2. Ғылыми қызметтің философиялық аспектілері мен мәселелерін талдау және бағалау қабілеті. 3. Ғылым тарихы мен философиясындағы негізгі ұғымдар мен теорияларды білу. 4. Алған білімдерін ғылыми дереккөздерді сыни талдау үшін қолдана білу. 5. Тарихи-философиялық мәтіндермен жұмыс істеу дағдыларын дамыту. 6. Ғылымның философиялық және әдіснамалық мәселелері бойынша өз ұстанымын тұжырымдап, дәлелдей білу. 7. Сыни тұрғыдан ойлау және тарихи деректерді ғылыми әдіснама тұрғысынан талдай білу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Көркем шығарманы талдаудағы психоаналитикалық көзқарас
Мақсаты: Психоанализ көркем шығармашылықтың бір түрі және әдеби талдау түрі ретінде танысу. Мазмұны: Курсты оқу барысында психоаналитикалық әдеби сын және оның ерекшеліктері зерттеледі. Психоаналитикалық әдеби сынның даму кезеңдері. Психоанализ және оның әдебиеттанудағы қолданылуы, психоаналитикалық әдебиеттану саласындағы атақты зерттеулер, психоаналитикалық әдеби сынның даму перспективалары. С.Фрейд мұрасы және әдебиеттанудағы психоаналитикалық әдістердің қолданылуы. Психоанализ арқылы сюжеттік схемаларды қайта құру. Көркем шығармадағы кейіпкерлердің психоанализі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектеп педагогикасы
Мақсаты: магистранттарды жоғары оқу орындарында оқытудың негізгі принциптері мен әдістеріне үйрету. Мазмұны: болашақ жоғары оқу орындарының оқытушыларын оқу үдерісін тиімді басқаруға, әртүрлі типтегі магистранттармен жұмыс істей білуге, заманауи білім беру технологиялары мен әдістеріне дайындау. Пән сонымен қатар оқу процесін жоспарлау, студенттің білімі мен дағдыларын бағалау, сонымен қатар өзінің педагогикалық іс-әрекетіне рефлексия жасау дағдыларын дамытуға бағытталған. Құзыреттері: 1. Жоғары оқу орындарының студенттері үшін білім беру бағдарламалары мен оқыту әдістемесін әзірлеу және бейімдеу қабілеті. 2. Жоғары оқу орнында оқу процесін жүргізу және бағалау дағдылары. 3. Магистранттар үшін тиімді білім беру ортасы мен жағдайын жасау мүмкіндігі. 4. Оқушылардың жеке мәдениетін дамыту дағдылары. 5. Жоғары оқу орындары оқытушыларының кәсіби дағдылары мен өзіндік рефлексиясын дамыту саласындағы құзыреттері. 6. Жоғары оқу орындарында оқытудың инновациялық әдістері мен технологияларын қолдана білу. 7. Жоғары оқу орындарында құндылықтарды және оқу мәдениетін тәрбиелеу саласындағы құзыреттер.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Көркем мәтінді түсіну және түсіндіру
Мақсаты: мағынаны түсіну және жасау ерекшеліктерін зерттеу, көркем мәтінді түсіндіру ерекшеліктерін анықтау. Мазмұны: Көркем мәтін теориясы. Түсіну. Талдау. Түсіндіру. Жанрология. Композиция поэтикасы. Хронотоп теориясы. Кейіпкер бейнесінің типологиясы. Көркем дүние және көркем мәтін туралы түсінік. Ішкі әлем және сыртқы әлем. Бинарлылық көркем ойлаудың негізгі принципі ретінде.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Әдеби білім берудің заманауи технологиялары
Мақсаты: Қазақстан Республикасының жоғары оқу орындарында әдебиетті оқыту саласындағы білім мен дағдыларды тереңдету. Мазмұны: Технология туралы түсінік. Тәрбие технологиясы. Технологиялардың түрлері. Магистратура үлгісі. Оқушылардың құзыреттілігі мен құзыреттіліктері. Құзыреттілік дескрипторлары. Университеттегі формативті бағалау. Әдістеме. Әдістер мен тәсілдер. Дәріс. Семинар. Коллоквиум. Студенттердің өзіндік жұмысы.Онлайн курс құру. Емтихан бланкілері. Сандық білім беру ресурстары, нұсқаулық дизайны, жасанды интеллект. Әдебиет және медиа технологиялар. Әдебиетті оқытудың әлемдік білім тәжірибесі. Мектепте және университетте жобалық жұмыс және ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру. Әдеби мектеп шығармашылық кеңістіктің бір түрі ретінде.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы
Мақсаты: басқару қызметінің психологиялық мазмұны мен құрылымы, басшының жеке басының психологиялық ерекшеліктері және ұйымдық мақсаттарға жету үшін адамдардың бірлескен іс-әрекетінің психологиялық заңдылықтары туралы білімді қалыптастыру; халық шаруашылығының әртүрлі салаларындағы басқару қызметін психологиялық қамтамасыз етудің практикалық дағдыларын қалыптастыру. Мазмұны: Басқару психологиясы – басқару қызметінің заңдылықтары туралы психологияның бір бөлімі. Психологиялық жағдайларды талдау, басқару іс-әрекетінің ерекшеліктері. Басқарудың ішкі жүйесінің күйі мен өзгерістерін диагностикалау және болжау; белсенділік бағдарламасын қалыптастыру бағыныштылар; шешімнің орындалуын ұйымдастыру. Басшының басқарушылық қажеттіліктері мен қабілеттері. Диагностикалық құралдарды құру, менеджерлерді оқытудың белсенді әдістерін әзірлеу және басқарушылық кеңес беру түрінде тәжірибелік енгізу. Құзыреттіліктер: Өзіңізді және эмоцияларыңызды басқара білу, әріптестермен және бағыныштылармен қарым-қатынас орнату және қолдау. Қақтығыстарды шешу және келеңсіз жағдайларды жеңе білу. Басқару стратегияларын әзірлеу және шешім қабылдау дағдылары. Өзіңізді және басқаларды ынталандыру мүмкіндігі. Ұйымдағы адамдардың мінез-құлқын талдау және түсіну дағдылары. Топты басқара білу және алға қойған мақсатқа жету. Уақыт пен ресурстарды басқару дағдылары. Өзгерістермен жұмыс істей білу және оларға бейімделу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Шет тілі (кәсіби)
Мақсаты: магистранттардың кәсіби салада шет тілінде коммуникативті дағдыларын дамыту. Мазмұны: Магистранттардың кәсіптік саласына сәйкес терминология мен тіл ерекшеліктерін меңгеру, сонымен қатар кәсіби қажеттіліктерді ескере отырып жазу, сөйлеу, тыңдау және оқу дағдыларын дамыту. Құзыреттері: 1. Шетел тіліндегі кәсіби лексика мен грамматиканы білу. 2. Кәсіби сипаттағы мәтіндерді құрастыру және түсіну қабілеті. 3. Кәсіби ортада ауызша сөйлеу дағдылары. 4. Мәдени бейімделу және кәсіби деңгейде ана тілінде сөйлейтіндермен қарым-қатынас жасау қабілеті. 5. Кәсіби құжаттамамен және ақпаратпен жұмыс істеу үшін шет тілін пайдалана білу. 6. Алған білім мен дағдыларды кәсіби іс-әрекетте тәжірибеде қолдана білу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 4
-
Ғылыми әдебиеттану негіздері
Пәннің мақсаты: қалыптасуы, проблемалары туралы әдеби ғылым, зерттеумен байланысты әдебиет ретінде тірі, динамикалық дамып келе жатқан жүйесі, және тұжырымдау дағдыларын өз бетінше талдау көркем мәтіндер. курсында жүзеге асырылуда келесі мазмұны: беріледі ұсыну туралы өтпелі үдерістер әдіснамасын қазіргі әдебиеттану, динамикасы туралы суреттер әлем ретінде жалпы мәдени процесінде және оның заңдылықтары. Ғылыми аппараты әдебиеттанудың зерттеу. Ұйымдастыру негіздері педагогикалық экспериментті литературоведческом зерттеу. Іздеу ықтимал платформалар үшін нәтижелерін жариялау литературоведческих зерттеулер. Құру әдеби сайт, электрондық кітапханасында. Шолу өзекті литературоведческих (докторы) ғылыми журналдар.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Табиғаттың поэтикалық әлемі құрылымдық-семантикалық кешен ретінде
Мақсаты: Поэзиядағы жүйелі құбылыс үлгісі ретінде табиғат әлемінің құрылымдық-семантикалық кешенін зерттеу. Мазмұны: ХХ ғасыр ақындары: М.Мақатаев, Ю.Мориц, Шәкәрім, Б.Пастернак, А.Ахматова шығармаларындағы табиғат әлемі. Н.Гумилева және т.б. поэтикалық шығарманың құрылымдық-семантикалық талдауы. Поэтикалық кеңістіктердің үлгілерін жасау жолдары.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақстанның орыстілді әдебиетіндегі жанрлық трансформация
Мақсаты: Қазақстанның қазіргі орыс тілді әдебиетіндегі жанрлар ауқымын анықтау. Мазмұны: жанр, жанрлық трансформация, жанраралық формалар, көркем мәтінді талдау, жанрлық түрлендіру. Қазақ әңгімесінің жанры. А.Арцишевскийдің және басқа авторлардың әңгімелері. Қазақстанның орыстілді әдебиетіндегі роман. Әдібаевтың, М.Симашконың, Ә.Жақсылықовтың романдары. Жанрдағы аралық. Е.Тұрсыновтың шығармашылығы. Қазақстанның интернет әдебиеті.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазіргі салыстырмалы зерттеулердің негізгі аспектілері
Мақсаты: халықаралық әдеби процесті көрсету үшін халықаралық әдеби байланыстарды анықтау. Мазмұны: Салыстырмалы әдебиет. Салыстырмалы зерттеулер. Салыстырмалы мифология. Қабылдау эстетикасы. Интертексталдық теориясы. Классикалық және қазіргі әдебиеттанудағы аударма феномені. Делдалдық туралы түсінік. Имагология әдебиеттану ғылымының салыстырмалы бағыты ретінде. Түркі халықтарының фольклорлық және әдеби байланыстары.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Орыс және қазақ әдебиеттануының тарихы
Мақсаты: әдеби сын шығармаларының материалын меңгеру. Мазмұны: Бірқатар филологиялық пәндердегі әдебиеттану теориясы. Сыни мектептер. Орыс әдеби сынының тарихы. Тұлғалар. Сыни жанрлар жүйесі. Қазақстанның әдеби сыны. Сын және билік. Интернеттегі сын. Сын шығармасын құру. Шығармашылық жазу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Танымдық әдеби сын
Мақсаты: танымдық поэтика тұрғысынан әдебиеттің қалыптасуы мен дамуының тарихи көрінісін сипаттау. Мазмұны: Әдебиет ойлау ретінде. Қазіргі әдебиеттанудағы танымдық көзқарастың негіздерін анықтау. Көркем мәтін, көркем шығарма, таным, когнитивизм, әдебиеттегі дүние суреті. Көркем мәтінге когнитивтік талдау жасау. Когнитивтік база. Когнитивтік кеңістік. Когнитивтік ғылым – пәнаралық зерттеу саласы. Әртүрлі ұлттық мәдениеттердегі таным.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Көркем мәтінге мифопоэтикалық талдау жасау
Мақсаты: белгілі бір көркем шығармаға мифопоэтикалық талдау жасау дағдыларын меңгерту. Мазмұны: мифопоэтика, миф, көркем мәтінге мифопоэтикалық талдау. Кеңістіктің мифопоэтикалық ұйымдастырылуы. Көркемдік уақыт және мифопоэтика. Символ және миф. Мифопоэтика және драма. Заттың семантикасы және мифопоэтика призмасы арқылы тақырыптық код. Мифопоэтика және проза. Мифопоэтика және поэзия.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Поэтикалық мәтінге жүйелі талдау жасау
Пән теориялық, тарихи және мәдени сипаттағы мәселелердің кең ауқымын зерттеуге, орыс поэзиясының мәдениетінің ерекшеліктерін ашуға бағытталған курстар жүйесінде өз орнын алады. Нәтижесінде, осы курсты оқу барысында студенттерде зерттелетін құбылыстар мен процестердің ерекшеліктерін анықтауға, орыс өлеңі мен поэтикалық стиліндегі дәстүрлер мен жаңалықтардың өзара байланысын орнатуға тұрақты қызығушылық қалыптасады. Мазмұны: Әдебиеттегі жүйелілік және жүйелілік туралы түсінік. Жүйе және ішкі жүйе. Элемент. Денотация және коннотация. Конвергенция.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Мәтін автор мен оқырманның ішкі дүниесінің көрінісі ретінде
Мақсаты: мәтінді автор мен оқырманның ішкі дүниесінің көрінісі ретінде анықтау, мәтін мазмұны мен түсіндіру арасындағы байланысты анықтау. Мазмұны: автор бейнесі, кейіпкер бейнесі, оқырманның қызметі, ішкі дүниелері, интерпретациясы. Мағынасы. Автордың ұстанымы және оны білдіру тәсілдері. «Көзқарас» ұғымы. Авторлық сана теориясының қазіргі концепциялары. Прозалық шығармадағы автор мен қаһарман образдарын өзара байланыстыра талдау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Поэтикалық мәтінге поэзиялық талдау жасау
Мақсаты: поэтикалық талдаудың негіздерін үйрету. Мазмұны: өлең, метр, ырғақ, мотивтік кешен, көркем образ. Поэтикалық шығарманың талдаудың жалпы тәсілдері, ерекшеліктері. Лирикалық өлең құрастыру. Поэтикалық синтаксис. Мәтіннің синтаксистік және өлеңдік бөлінуінің арақатынасы.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Заманауи орыс әдебиеті
Мақсаты: ХХ ғасырдың 90-жылдарынан кейінгі әдеби үдерісті қамту. Мазмұны: постмодернизм, поэтика, әдеби ағымдар, «автордың өлімі» ұғымы, проза, поэзия, эмигрант әдебиеті. Қазіргі авторлардың шығармалары. Шетелдегі орыс әдебиеті. Әдеби марапаттар танымалдық белгісі ретінде. Орыс интернет әдебиеті.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Академиялық жазу
Мақсаты: магистранттарға магистратура деңгейінде академиялық мәтіндерді жазу дағдыларын дамытуға көмектесу, соның ішінде ақпаратты талдау және сыни тұрғыдан бағалау, өз ойын анық және логикалық түрде тұжырымдау, грамматика мен жазу стилін дұрыс қолдану, сонымен қатар жұмыс істеу қабілетін дамыту. дереккөздермен және оларды дұрыс келтіріңіз. Мазмұны: Академиялық жазу дегеніміз не және оның негізгі сипаттамалары. Академиялық мәтіннің құрылымы: кіріспе, негізгі бөлім, қорытынды. Дереккөздерге сілтеме жасау және пішімдеу ережелері. Өз ойларыңыз бен дәлелдеріңізді қалай дамытуға болады. Ғылыми мақалалармен және басқа да академиялық дереккөздермен жұмыс. Сыни шолулар мен аналитикалық мәтіндерді қалай жазуға болады. Академиялық жұмыстарда тіл мен жазу стилін қолдану. Ғылыми мақалалар мен эсселерді дайындау және ресімдеу. Құзыреттіліктер: магистратурада және одан әрі ғылыми зерттеулер немесе оқу орындарында жұмыс істеу кезінде академиялық жұмыстарды сәтті жазуға көмектесетін практикалық дағдылар мен білімдерді, ғылыми мақалаларды, диссертацияларды жазу және жобалау және эмпирикалық зерттеу деректерін ұсыну дағдыларын алады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Көркем мәтінді аралық талдау
Бұл пәннің мақсаты – аралық феноменмен танысу. Мазмұны: негізгі ұғымдар: аралық, аралық талдау, өнердің өзара байланысы, мәдени трансферт. Бейімделу: мәтіндер, экрандар, мәдениет. Көркем мәтінге әртүрлі ақпарат құралдарын енгізу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Орыс, шетел және отандық балалар әдебиеті
Мақсаты: орыс, шетел және қазақ әдебиетінің шығармаларымен оның тарихи, теориялық, әдістемелік аспектілерімен таныстыру. Мазмұны: балаларға арналған әдебиет тудырушы жазушылардың шығармалары, зерттелетін шығармалардың поэтикалық ерекшеліктерін қамту. Орыс балалар әдебиеті. Негізгі жанрлар. Кейіпкерлер. Идеялар. Шетелдік балалар әдебиеті: тарихи-мәдени аспект. Қазақстан балалар әдебиеті. Балалар фольклоры. Автор ертегісі. Ертегі, әңгіме. Балаларға арналған өлеңдер. Қазақстанның қазіргі балалар әдебиеті.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- теориялық және әдістемелік талдау дағдыларын меңгеру, болжау және жоспарлау әдістерін тәжірибеде қолдана білу, сонымен қатар оқу, зерттеу және практикалық мәселелерді шешу үшін кәсіби және пәнаралық білімдерді синтездей білу
- жоғары білім берудің қазіргі жағдайына әсер ететін стратегиялық сыртқы және ішкі факторларды сыни тұрғыдан бағалау және жаңа идеяларды тудыру қабілетіне ие болу;
- орта және жоғары білімді дамытудың әлемдік трендтері мен стратегияларын ескере отырып, ұлттық және халықаралық деңгейдегі басылымдар арқылы ғылым мен білім саласындағы білім шекарасын кеңейтуге өзіндік ерекше зерттеулермен үлес қосу;
- ғылыми-зерттеу және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды/шығармашылық жобаларды жүзеге асыруға қатысу;
- ғылыми-зерттеу дағдыларының диагностикасын жүргізу, студенттердің ғылыми-зерттеу/ғылыми-шығармашылық қызметі мен басылымдық қызметін дамыту және қолдау стратегияларын қолдану;
- әртүрлі көздерден алынған ақпаратты талдау, мемлекеттік, орыс және шет тілдерінде тиісті қорытындыларды дұрыс тұжырымдау және академиялық жазу дағдыларын қолдану;
- сбілім беру қызметінде озық технологияларды пайдалану, өзінің кәсіби қызметінде әдебиеттану саласында терең білімді қолдану;
- оқытуды даралау және дербестендіру құралдарын әзірлеу және пайдалану, цифрлық қызметтер мен құралдарды пайдалана отырып, білім беру жобаларын жасау және енгізу;
- оқытуды даралау және даралау құралдарын әзірлеу және пайдалану, цифрлық сервистер мен құралдарды пайдалана отырып, білім беру жобаларын құру және іске асыру;
- сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл қағидаттарын сақтау;