7M05203 География в Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Географияның қазіргі ғылыми және практикалық мәселелерін тұжырымдауға және шешуге, кәсіби қызмет түрлерін табысты жүзеге асыруға қабілетті жоғары мектептің талаптарына жауап беретін географиялық ғылым саласында іргелі және базалық білімі бар магистрлерді дайындау.
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M084 География
-
Білім беру саласы 7M05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 7M052 Қоршаған орта
Пәндер
-
Қазіргі заманның жаһандық мәселелері
Мақсаты: қазіргі замандағы адамзаттың жаһандық мәселелерін ашу. Мазмұны: ХХІ ғасырдың басындағы әлем дамуының сандық және сапалық сипаттамалары. "Жаһандық проблемалар" немесе "әлемдік мәселелер"түсінігі. Жаһандық проблемалардың шиеленісуі мен динамикасы. Саяси глобализм. Жаһандық азық-түлік мәселесі. Әлемдік энергетикалық теңгерім. Ғаламдық көлік жүйесі. Құзыреттер: заманауи жаһандық проблемаларды талдау және шешу жолдары.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау
Мақсаты: магистранттарды ғылыми-әдістемелік зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау саласындағы әдістемелік білімдерді меңгерту Мазмұны: Ғылыми зерттеудің әдіснамалық принциптері мен әдістері. Зерттеу үдерісі кезеңдерінің құрылымы мен мазмұны. Магистрлік диссертацияны дайындау әдістемесі. Маңызды проблемалар бойынша бәсекеге қабілетті шешімдерді жоспарлау, зерттеу нәтижелерін іске асыру түрлері мен салалары Құзыреттіліктер: кешенді зерттеулерді орындау реттілігін бағдарламалау
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Дүниежүзі елдерінің бәсекеге қабілеттілігінің географиялық негіздері
Мақсаты: дүниежүзі елдері мен аймақтардың бәсекеге қабілеттілігін талдау, бәсекеге қабілеттіліктің параметрлерін, индикаторларын және интегралдық көрсеткіштерін анықтау. Мазмұны: Дүниежүзі елдерінің бәсекеге қабілеттілігінің негізгі қағидаттары, индикаторлары мен механизмі. Бәсекеге қабілеттілік түрлері. Елдердің бәсекеге қабілеттілігіне әсер ететін факторлар. Қазақстанның сыртқы нарықтағы бәсекеге қабілеттілігі. Бәсекеге қабілеттіліктің көрсеткіштері мен индикаторлары, дүниежүзі елдерінің бәсекеге қабілеттілігінің интегралдық көрсеткіштері. Жаһандық бәсекеге қабілеттілік деңгейі бойынша дүниежүзі елдерінің рейтингісі. Индекс бойынша әлем елдерінің салыстырмалы талдауы. Қалыптасатын құзыреттіліктер: дүниежүзі елдері мен аймақтардың бәсекеге қабілеттілігін талдау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Географиялық зерттеулердің теориясы мен практикасы
Ғылыми зерттеудің негізгі ұғымдары. Географиялық зерттеулердің әдіснамалық негіздері. Табиғи және табиғи-антропогендік геожүйелер зерттеу нысаны ретінде. Физикалық-географиялық зерттеулер әдістерінің жіктелуі. Зерттеудің ландшафтық әдістері. Зерттеудің ұйымдастыру сұлбасы. Зерттеудің ландшафтық-геохимиялық, ландшафтық-геофизикалық әдістері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Шет тілі (кәсіби)
Шет тілі (кәсіби) пәні әртүрлі салалардағы кәсіби қызмет үшін қажетті тілдік дағдыларды дамытуға бағытталған. Курс нақты лексиканы, кәсіби терминдерді, сондай-ақ тілді Кәсіби коммуникация контекстінде практикалық қолдануды қамтиды. Студенттер кәсіби ортада қарым-қатынас дағдыларын үйренеді, соның ішінде іскери хаттар жазу, келіссөздер жүргізу, есептер мен презентациялар жасау. Шет тілі (кәсіби) пәні әртүрлі салалардағы кәсіби қызмет үшін қажетті тілдік дағдыларды дамытуға бағытталған. Курс нақты лексиканы, кәсіби терминдерді, сондай-ақ тілді Кәсіби коммуникация контекстінде практикалық қолдануды қамтиды. Студенттер кәсіби ортада қарым-қатынас дағдыларын үйренеді, соның ішінде іскери хаттар жазу, келіссөздер жүргізу, есептер мен презентациялар жасау.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясы
Жоғары мектептің педагогикасы мен психологиясы пән ретінде болашақ мамандарды даярлау мен тәрбиелеудің теориялық және практикалық аспектілерін қамтиды. Ұсынылып отырған курс болашақ оқытушы ретінде магистрдің педагогикалық ұстанымын қалыптастыруға, педагогикалық қызметтің әртүрлі түрлеріне: кәсіптік-білім беру бағдарламалары мен оқу жоспарларын іске асыруға; заманауи білім беру технологияларын әзірлеуге және қолдануға, студенттердің дайындық деңгейіне және оқыту мақсаттарына байланысты оқытудың оңтайлы стратегиясын таңдауға бағытталған; Жоғары мектептегі ғылыми-зерттеу және оқу процестерінің өзара байланысын анықтау. Пән магистранттардың негізгі теориялық түсініктерін, психологиялық және педагогикалық заңдылықтар туралы білімдерін, адамның қызметінің механизмдерін және психикалық шындықтың мазмұнын игеруге бағытталған. Ғылыми психологиялық-педагогикалық зерттеулердің негізгі әдістерін, тұлғаның даму факторларын, оқытушы қызметінің психологиялық ерекшеліктерін, білім беру технологиялары мен педагогикалық коммуникациялардың негіздерінен білімді тереңдетеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылымның тарихы және философиясы
Ғылым философиясы. Мәдениеттегі ғылым, өркениет. Ғылымның пайда болуы, дамуы. Ғылыми білімнің құрылымы. Ғылыми революциялар. Ғылыми ұтымдылық. Қазіргі ғылымның ерекшеліктері. Ғылым әлеуметтік институт ретінде жаратылыстану ғылымдары. Әлеуметтік-гуманитарлық ғылымдар тарихы. Ғылыми қызметті ұйымдастыру. Қазіргі ғылымның этикалық аспектілері. Коммуникативтік технологиялар, қазіргі ғылымдағы ақпараттық процестер. Жаратылыстану және әлеуметтік-гуманитарлық ғылымдардың өзекті мәселелері.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
ГАЖ жобаларды басқару
ГАЖ жобаны басқару үдерісінің негізгі мазмұны мен құрылымы. ГАЖ жобаларды әзірлеу және енгізу үшін өлшемдер. ГАЖ жобаны басқарудың орны мен рөлі. ГАЖ жобаның техникалық-экономикалық негіздемесі және бюджеттеуі. Халықаралық ГАЖ жобаны жүзеге асырудың әдістері мен технологиялары. ГАЖ жобаның өмірлік циклі. ГАЖ жобаның геокеңістік деректерін жүйелеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Географияның теориялық және әдіснамалық мәселелері
Мақсаты: географиялық ғылымның іргелі ғылым ретінде қалыптасуының негізгі кезеңдерімен, географиялық зерттеулердің әдіснамалық тәсілдері мен әдістерін таныстыру. Мазмұны: ғылымның дамуының тарихи кезеңдері, ғылымның теориясы мен әдіснамасын қалыптастыру. Ғылыми білім жүйесіндегі география жағдайы. Географиядағы қолданбалы мәселелер. Экономикалық және әлеуметтік география құрылымының мәселелері. Құзіреттіліктің қалыптасуы: география бойынша теориялық білімді жинақтау және жүйелеу, ғылымның түйінді проблемалық аспектілерін есептеу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жердің дамуы және географиялық заңдылықтар
Жер Күн жүйесінде. Географиялық қабықтың дамуы. Энергия және зат айналымы. Географиялық қабықтың дифференциациясы. Ландшафт құрушы процестер. Космогониялық гипотезалар. Жердің ғаламдық эволюциялық теориясы. Мобилизм. Зоналық, азоналық және инразоналық заңы және олардың көрініс беруі. Секторлық.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Ғылыми жобаларды басқару
Мақсаты: ғылыми жобаны іске асыру процесін ұйымдастыру мен басқаруда түсініктерін қалыптастыру. Мазмұны: Қазіргі кезеңдегі ғылыми жобаларды басқарудың мақсаты мен міндеттері. Жоба типтерінің жіктелуі. Жобаларды басқарудың ұйымдастырушылық құрылымы. Жобаларды басқарудағы стандарттар. Жобаны іске асыру, мониторинг және бақылау. Жоба командасын қалыптастыру. Жоба менеджерінің функциялары. Ресурстарды басқару. Жобаның жабылуы. Жобаның табыстылық критерийлері. Құзіреттіліктің қалыптасуы: ғылыми жобаны жүзеге асыру процесін ұйымдастыру және басқару.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Географиялық орта құрылысы және даму заңдылықтары
Мақсаты: географиялық ортаның құрылысы мен даму заңдылықтары туралы білімді меңгеру. Мазмұны: Географиялық орта - қазіргі географияның басты ұғымдарының бірі. Уақыт пен кеңістікте дамитын ашық динамикалық жүйе. Қоғамның материалдық даму базасы. Географиялық ортаның функционалдық модификациясы. Табиғи-географиялық орта мен қоғамның өзара іс-әрекеті - маңызды әдіснамалық проблема. Құзіреттілігі: географиялық ортаның дамуын болжау және сақтау үшін заманауи технологияларды қолдана білу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Табиғи-аумақтық кешенді жүйелі талдау
Мақсаты: табиғи-аумақтық кешенді жүйелі талдаудың негізгі бағыттарын теориялық және практикалық мәнімен танысу. Мазмұны: Табиғи-аумақтық кешенді жүйелі талдаудың теориялық негіздері, геожүйелерді зерттеудің әдістемелік тәсілдері және оларды тәжірибеде қолдану. Табиғи және табиғи-антропогендік жүйелердің функциялары мен маңызы. Техногендік әсер ету кезіндегі геожүйелерді басқару және қалпына келтіру әдістері. Табиғи-аумақтық кешенді жалпы талдау. Қалыптасатын құзыреттіліктер: табиғи және табиғи-антропогендік жүйелердің функциялары мен мәнін аша біледі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жер геосфералары және адам әрекеті
Атмосфераға адам әрекетінің әсері. Қазіргі климаттың мәселелері. Гидросфераға адам әрекетінің әсері. Жер үсті су мәселелері. Топырақ және жер ресурстарын геоэкологиялық мәселелері. Адам және литосфера. Адам және биосфера. Табиғи және техногендік жүйелердің геоэкологиялық аспектілері. Антропогендік ландшафт.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Жаратылыстану пәндерін оқытудың технологиясы
Мақсаты: жаратылыстану пәндері бойынша заманауи білім беру технологияларын меңгеру және зерделеу. Мазмұны: Жалпы орта білім беретін мектеп және ЖОО-ның географиялық білім беру мазмұны. Қазіргі педагогикалық технологиялардың тұжырымдамалық негіздері. Педагогикалық технологиялардың заманауи үлгілері. Географияны оқытудағы инновациялық технологиялар. Оқу үдерісін ұйымдастырудағы шығармашылық тәсіл. Құзіреттіліктің қалыптасуы: Географияны оқытуда инновациялық технологияларды қолдануға дайын болу.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Табиғатты пайдалануды аумақтық жоспарлау және басқару
Аумақтық жоспарлаудың түсінігі және мәні. Аумақтық жоспарлаудың негізі ретінде аумақты кешенді бағалау. Табиғатты пайдалануды аумақтық жоспарлаудың негізгі аспектілері. Табиғатты пайдалануды басқару механизмінің негізгі құраушылары. Аумақтың табиғи-ресурстық әлеуеті. Су және топырақ-жер ресурстары, оларды орналастыру және пайдалану мүмкіндіктері. Жер қойнауы ресурстары, өсімдіктер ресурстары және жануарлар дүниесінің ресурстары, оларды орналастыру және пайдалану мүмкіндіктері.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Геокикілжің
Мақсаты: саяси қақтығыстардың пайда болуы мен дамуына әсер ететін географиялық, саяси және басқа да өзара әрекеттесетін факторларды бірлікте зерделеу. Студенттер: • геосаяси мәселелерді шешудегі елдердің өзара іс-әрекеттерін түсіндіреді; • саяси қақтығыстардың пайда болуы мен дамуына әсер ететін факторларды анықтайды; • географиялық ойлау арқылы геосаясаттың, саяси географияның және геоконфликтологияның заманауи мәселелерін қабылдау дағдыларын қолданады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
ҒЗЖ геоақпараттық қамтамасыз ету
Мақсаты: мәліметтерді картографиялаудың негізгі принциптерін, ГАЖ қолдану перспективасын, қазіргі заманғы ГАЖ бағдарламаларды пайдалана отырып ғылыми зерттеулерді орындау барысында картографиялау дағдылары туралы білімді қалыптастыру. Мазмұны: ГАЖ аппараттық және бағдарламалық құралдарын әзірлеу әдістері. Деректер базасын, сандық карталарды, қосымшаларды құру. ArcCatalog және ArcMap қосымшаларын пайдалану. ҒЗЖ визуализациялау үшін ГАЖ-дың мүмкіндіктерін пайдалану. Құзіреттіліктің қалыптасуы: ғылыми және қолданбалы міндеттерді шешу үшін картографиялық шығармаларды жасай білу және қолдана білу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Жасыл экономика және тұрақты дамуды басқару
Мақсаты: жаһандану және оларды басқару жағдайында жасыл экономиканың даму үрдістерімен танысу. Мазмұны: Энергия, жасыл экономика. Жаңартылатын энергетика. Энергия үнемдеу және энергия тиімділігі. Экологиялық таза көлік. Қалдықтарды басқару. Тұрақты және тиімді органикалық ауыл шаруашылығын дамыту. Су ресурстарын және басқа да жаңартылатын ресурстар түрлерін ұтымды пайдалану. Қалыптасатын құзыреттіліктер: «экологиялық қосымшасын», ресурстық тиімді технологияларды енгізу және бағалай білу.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Географиядағы болжау және үлгілеу
Мақсаты: географиядағы зерттеудің негізгі әдістерінің бірі ретінде модельдеу принциптерімен таныстыру. Мазмұны: Географиядағы модельдеу негіздері. Географиялық модельдер және модельдеу процестері. Модельдердің жіктелуі. Математикалық-картографиялық модельдеудің ерекшеліктері. Моделдеуде геоақпараттық жүйелерді қолдану. Қалалар географиясының модельдері. Өнеркәсіпті орналастыру моделі. Табиғи-аумақтық жүйелердің құрылымдық талдауы. Географиялық болжамдаудағы тәуекелді бағалау. Модельдерді тәжірибелік құру және талдау. Құзіреттіліктің қалыптасуы: болжамда себеп-салдарлық байланыстарды модельдеу және талдау тәсілдерін меңгеру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Қазіргі геоэкономика және геосаясат
Мақсаты: орталық пен әлемдік периферияның геосаяси және геоэкономикалық өзара қатынастары тұрғысынан жекелеген елдер мен аймақтардың даму мәселелерін талдау. Мазмұны: Геоэкономиканың теориялық негіздері. Әлемдік экономиканың геоэкономикалық қаңқасы. Қазіргі әлемдегі геосаяси процестер. Көпполярлы әлемдік құрылымға көшу кезіндегі геосаяси және геоэкономикалық процестердің өзара байланысы. Әлемдік қауымдастық дамуының геосаяси сценарийлері. Қалыптасатын құзыреттіліктер: геоэкономикалық және геосаяси процестер заңдылықтарының географиялық негіздерін білу және дамуды болжау.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- заманауи педагогикалық технологияларды меңгерген және оларды білім беру мекемелерінің теориясы мен тәжірибесінде қолданады;
- дүниежүзі елдері мен аймақтарының бәсекеге қабілеттілігін талдайды, бәсекеге қабілеттіліктің параметрлерін, индикаторларын және интегралдық көрсеткіштерін анықтай алады;
- OpenSource, ArcGIS, Post GIS және т.б. сияқты ГАЖ қазіргі бағдарламалар мен технологияларды қолданады, ГАЖ бағдарламаларында жобалау және әдістерді талдайды;
- ғылыми жоспарлау және зерттеу әдістерін меңгерген; табиғатты ұтымды пайдалану және тұрақты дамудың өзекті міндеттерін шеше алады;
- қоршаған ортадағы, қазіргі геоэкономикалық және геосаяси процестерді талдайды; дүниежүзі жекелеген елдер мен аймақтардың шаруашылық құрылымындағы өзгерістерді бағалайды;
- өзінің кәсіби құзыреттілігі саласындағы міндеттерді шешеді; географиялық ортаның қызмет атқаруына әсер етуші факторларды анықтайды;
- жобаларды басқарудың қазіргі әдіснамаларын, ғылыми жоба жоспарының негізгі бөлімдерін құрастыру дағдыларын қолданады;
- географиялық орта және оның құрамбөліктерінің қалыптасуы процестері туралы білімді меңгереді; Жердің қалыптасуы туралы мәселелерді өз көзқарас тұрғысынан түсіндіреді және баяндайды, Жердің географиялық заңдылықтарының себептері мен салдарларын түсіндіреді және түсінеді, алынған білімді кәсіби қызметте қолданады;
- заманауи білім беру парадигмасына сәйкес педагогикалық ғылымның даму бағыттары мен жаңа концептуалды идеяларды интерпретациялайды;
- ғылыми ойлау мен дүниетанымды қалыптастырады және дамытады; мақалаларды, баяндамаларды және диссертацияларды жариялау түрінде зерттеулер мен әзірлемелердің нәтижелерін қалыптастырады;
- шет тілін өзінің кәсіби қызметінде пайдаланады;
- психологиялық басқару қызметінің заңдылықтарын тәжірибеде меңгереді және қолданады.