7M05203 География в әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық университеті
-
Білім беру бағдарламасының мақсаты Білім беру бағдарламасының мақсаты – география саласында терең білімі мен дағдысы бар, ғылыми зерттеулер жүргізуге, талдауға және болжауға қабілетті жоғары білікті мамандарды даярлау. Жаһандық және аймақтық мәселелерді жан-жақты түсіну және шешу үшін географиялық білімді басқа ғылыми салалармен интеграциялауға және физикалық, әлеуметтік-экономикалық география, демография салаларында терең теориялық білімдерді қалыптастыруға мүмкіндік беретін пәнаралық зерттеулерге қатысу, бұл түлектерге сыни тұрғыдан қарауға мүмкіндік береді. кәсіби және ғылыми қызметтегі жаңа ақпаратты талдау және синтездеу. Бағдарламаның түлектері география және қоршаған ортаны қорғауға байланысты әртүрлі секторларда оқытушылық және кәсіби мансапқа қабілетті болады, сонымен қатар өз жұмысының нәтижелерін ғылыми мақалалар, баяндамалар және ғылыми коммуникацияның басқа нысандары түрінде тиімді ұсынатын болады
-
Академиялық дәреже Магистратура
-
Оқыту тілі Русский, Қазақша, Ағылшын тілі
-
Оқу мерзімі 2 года
-
Кредиттер көлемі 120
-
Білім беру бағдарламаларының тобы M084 География
-
Білім беру саласы 7M05 Жаратылыстану ғылымдары, математика және статистика
-
Дайындық бағыты 7M052 Қоршаған орта
Пәндер
-
Ландшафттық-экологиялық жобалау
Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді: - аумақтың маңыздылығы мен сезімталдығының параметрлерін бағалау тұрғысынан картографиялық және әдеби материалдарды өңдеу; - әртүрлі орындардағы геожүйелер генезисінің заңдылықтары туралы жүйелі түсінікке ие болу; - картографиялық материалдарды интерпретациялау, топографиялық және ландшафтық карталар негізінде геожүйелердің маңызы мен сезімталдығының картасын, аумақты дамытудың салалық және интегралдық мақсаттарының картасын, іс-шаралар картасын және жанжалдарды шешудің баламаларын жасау; - табиғи немесе ішінара антропогендік өзгерген аумақтағы жағдайды дамытудың әртүрлі сценарийлерін модельдеу, олардың оң және теріс әсерін бағалау және өтемақылық іс-шаралардың үлгі тізбесін құру дағдыларын меңгеру. Магистрант ғылыми дәрежесі иелерінің қоршаған ортаға сараптама жасау сапасының дағдыларын зерттейді. Осы саладағы ғылыми-қолданбалы білімнің даму тенденциясы мен қазіргі жағдайын елестету, түлектерді ҚОЫБ мен экологиялық сараптама жұмыстарына белсенді қатысуға дайындауды көздейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Экономикалық-географиялық зерттеулер мен талдаудағы ГАЖ
Пән экономикалық процестер мен құбылыстарды талдау және модельдеу үшін экономикалық географияда ГАЖ технологияларын қолдануды зерттеуге бағытталған. Магистранттар ГАЖ-ны нарықтарды, көлік желілерін талдау және аумақтарды дамытуды жоспарлау үшін пайдалануды үйренеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Адам капиталын кеңістіктік талдау
Пәннің мақсаты - адами капиталды қалыптастыру, дамытудың теориялық негіздерін, бағалаудың геоақпараттық әдістерін, адами капиталды талдау. Пән адами капиталдын, қалыптастыру факторларын анықтау, кеңістіктік талдау, бағалау, жүйелеу, ГАЖ және әртүрлі мәліметтер базасында дамыту дағдыларын қалыптастырады. Пән кеңістіктік мәліметтер негізінде адам капиталын дамыту процестерін болжау, жоспарлау дағдыларын қалыптастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Географияны оқытудағы инновациялық әдістер
Пәннің мақсаты-студенттерді оқыту процесінде инновациялық әдістер мен әдістерді енгізу, дамыту және қолдану қабілетін қалыптастыру. Оқу курсы оқытушының алдыңғы қатарлы және заманауи инновациялық құралдарын, оқытудың инновациялық әдістерін, сараланған оқыту технологияларын, географиялық пәндерді оқу мен оқытуда ГАЖ технологияларын қолдануды түсінудің теориялық-әдіснамалық негізін құрайды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Демографияға кіріспе
Курс демография туралы негізгі білімді, соның ішінде демографиялық деректерді жинау және талдау әдістерін ұсынады. Магистранттар популяция теорияларын, көші-қонды, туу мен өлімді және олардың қоғамға әсерін зерттейді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Демографиядағы ГИС технологиялары және статистикалық деректерді талдау
Курс демографиялық процестерді зерттеу үшін ГАЖ мен статистикалық талдауды біріктіреді. Магистранттар демографиялық деректерді визуализациялау және талдау, халықты модельдеу және әлеуметтік қызметтерді жоспарлау үшін ГАЖ қолдануды үйренеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Физика-географиялық зерттеулердегі ГАЖ
Пән студенттерді табиғи ландшафттар мен процестерді талдау үшін физикалық географияда ГАЖ қолдану арқылы таныстырады. Курс картаға түсіру, геоморфологияны талдау және экологиялық мониторинг бойынша практикалық тапсырмаларды қамтиды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Табиғатты пайдалану экономикасы
Пәннің мақсаты табиғатты пайдалану экономикасының негізгі әдіснамалық мәселелерін зерттеу қабілетін қалыптастыру. - Табиғи ресурстарды экономикалық бағалаудың теориялық негіздері. - Экономиканың әртүрлі салаларының табиғи ортасына әсер ету сипаты. - Табиғатты пайдалануды басқару әдістері, басқару механизміндегі экономикалық құралдардың орны. - Минералды, су, орман, жер ресурстарын дөңгелектенген экономикалық бағалауды анықтау. - Табиғи ресурстарды пайдаланғаны үшін төлемдер мен қоршаған табиғи ортаны ластағаны үшін төлемдер мөлшерін есептеу. - Табиғатты пайдалануда экономикалық тиімділікті анықтау. Курс табиғат ресурстарын экономикалық бағалау, табиғат пайдалану саласындағы төлем және салық салу жүйесін белгілеу мәселелерін шешуде түсінудің негізін қалыптастырады. Пән ресурстарды бағалауда және табиғатты пайдалануды жоспарлауда теориялық білімдер мен практикалық дағдыларды меңгеруге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Қазақстандағы табиғи апаттардың аймақтық мониторингі
Курс Қазақстандағы табиғи апаттарға мониторинг жүргізу және ден қою үшін ГАЖ және Жерді қашықтықтан зондтау әдістеріне арналған. Оқыту салдарын азайту шараларын оңтайландыру үшін жер сілкінісі, су тасқыны және басқа да табиғи құбылыстар туралы деректерді талдауды қамтиды.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Жоғары мектептің педагогикасы
Пәннің мақсаты: жоғары мектептің дидактикасы, білім беру теориясы мен менеджменті, оқытушылық қызметті талдау және өзін-өзі бағалау негізінде жоғары оқу орындары мен колледждерде педагогикалық қызметке қабілеттілікті қалыптастыру. Оқу курсы білім беру мен Болон процесінің даму тенденцияларын зерттеуге бағытталған. Курс оқытушылық және кураторлық шеберлікті, оқыту мен тәрбиелеудің әртүрлі стратегиялары мен әдістерін меңгеруге көмектеседі.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Глобалдық миграциялық мәселелер
Пән жаһандық көші-қон ағындарына, олардың себептері мен шығу және қабылдау елдері үшін салдарына бағытталған. Көші-қон саясаты, мигранттардың құқықтары және интеграция мәселелері талқыланады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 5
-
Ғылым тарихы мен философиясы
Пәннің мақсаты: философия жайлы әлемді танудың ерекше формасы ретінде, оның негізгі бөлімдерін, проблемалары мен олардың болашақ кәсіби қызмет аясында зерттеу әдістері туралы тұтас жүйелі көзқарас қалыптастыру. Оқу курсы ғылыми-зерттеу жұмысының теориялық және әдіснамалық негізін қалыптастырады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 1
Несиелер - 3
-
Ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау (ағыл.)
Пәннің мақсаты – дербес ғылыми зерттеулерді жоспарлау, дайындау, ұйымдастыру және жүргізу қабілетін қалыптастыру. Бұл курсты оқу барысында ғылыми жарияланымдардың халықаралық жүйесі; халықаралық ғылыми жарияланымдар жүйесіндегі авторлық құқықтар; ғылыми зерттеудің әдіснамасы мен әдістері; журналға арналған түпнұсқа мақаланың мәтінін ұйымдастыру; ғылымның даму заңдылықтары; зерттеу нәтижелерін тіркеу және қорғау ережелері; рецензиялау рәсімі; ғылыми әзірлемелерді коммерцияландыру және оны құқықтық сүйемелдеу; ғылыми зерттеулерді енгізу және олардың тиімділігін үйренеді.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Табиғи ресурстар мен экожүйелерді тұрақты басқару
Курс табиғи ресурстарды тұрақты басқарудың принциптері мен әдістерін қамтиды. Биоәртүрлілікті сақтау стратегиялары, ресурстарды ұтымды пайдалану және экожүйелерді бағалау әдістері қарастырылады.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Шетел тілі (кәсіби)
Пәннің мақсаты: шетел тіліндегі сөйлеу мәнерінің әртүрлі түрлерінде практикалық дағдыларды қалыптастыру. Оқу курсы қазіргі жаһандық кеңістіктегі ақпаратты қабылдау, түсіну және аудару, өз зерттеулерін сынақтан өткізу үшін ғылыми іс-шараларға қатысу қабілетін қалыптастырады. Пән шетел тілін білім берудің халықаралық стандарттарына сәйкес құзыреттерді жетілдіруге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Қазақстан Республикасының халықтар географиясы және еңбек ресурстары
Пәннің мақсаты – Қазақстан Республикасының еңбек ресурстарының бөлінуін, олардың құрамы мен пайдалануындағы аймақтық айырмашылықтарды зерттеу. Пән өндіргіш күштердің таралуын талдау, демографиялық, миграциялық, этникалық процестердің, халықтың қоныс аудару процестерінің жалпы және аймақтық ерекшеліктерінің еңбек нарығына әсерін ашу бойынша бакалавриат дағдыларын дамытуға бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 5
-
Басқару психологиясы
Пәннің мақсаты: басқару психологиясының іргелі ұғымдарын зерделеу негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми даярлауды қамтамасыз ету, кәсіби қалыптасу процесінде басқару саласының маңызды аспектілерін теориялық түсіну және практикалық қолдану үшін алғышарттар жасау. Курс психикалық процестердің дамуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, тиімді өзара әрекеттесу және қақтығыстарды жеңу, өзін-өзі дамыту және өзін-өзі таныстыру негіздерін зерттеуге бағытталған.
Оқу жылы - 1
Семестр - 2
Несиелер - 3
-
Қоршаған ортаға әсерді бағалау және экологиялық тәукелдерді басқару
Пән адам қызметінің қоршаған ортаға әсерін бағалау және экологиялық тәуекелдерді басқару әдістеріне арналған. Магистранттар әсерді және тәуекелдерді басқаруды бағалаудың заңнамалық және практикалық аспектілерін зерттейді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Девиантты әлеуметтік-экономикалық қатынастар географиясы
Пәннің мақсаты қазіргі қоғамдағы девиантты әлеуметтік- экономикалық қатынастардың негізгі түрлерінің кешенін қарастыру болып табылады. - осы аналитикалық құралдардың күшті және әлсіз жақтарын анықтау және оларды әлеуметтік мәселе ретінде девиантты әлеуметтік- экономикалық қатынастардың феноменін түсіндіруде қолдану мүмкіндігін бағалау мақсатында шетелдік және отандық әлеуметтанулық ғылымдағы девиантты әлеуметтік- экономикалық проблемаларды зерделеудің негізгі әдіснамалық және теориялық тәсілдерін анықтау және қарастыру; - девиантты девиантты әлеуметтік- экономикалық қатынастардың аса маңызды санаттарының мазмұнын қарастыру және нақтылау; - әлеуметтік мәселе ретінде девиантты әлеуметтік- экономикалық қатынастардың мәнін зерттеу және осының негізінде соңғысының пайда болу және даму механизмін ашу; Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді: - Аумақтық әлеуметтік жүйелердің даму ерекшеліктерін және халық шаруашылығы салалары туралы мәліметтерді теориялық негіздеуді біледі және табиғат туралы жалпыланған деректер негізінде экономикалық-географиялық жағдайды талдай біледі; - Географиялық шындықтың әр түрлі жақтарын зерттеуде бар халықаралық тәжірибені талдай білу және мәліметтерді рефераттау. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: Бұл пән отандық әлеуметтік-экономикалық географияда бірінші рет маңызды проблемалық-елтанушылық сипаттамалар ретінде әлеуметтік девиацияларға көзқарас берілген пәндердің бірі. Қоғамдық девиациялардың анықтамасы беріледі, теріс және позитивті девиантты әлеуметтік маңызды құбылыстардың негізгі түрлері көрсетіледі. Ең аз латенттілігі бар қоғамдық девиациялардың таралуына - кісі өлтіру мен өзіне-өзі қол жұмсаудың аймақтық талдауға ерекше назар аударылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Геосаясат және жаһандық қауіпсіздік
Пәннің мақсаты – әлемнің геосаяси жағдайын, оның даму заңдылықтары мен тенденцияларын, жаһандану процесінің мазмұнын және оның халықаралық және ұлттық қауіпсіздік жағдайына әсер етуінің саяси салдарын бағалау. Пән әлемдік жаһандық дамудың негізгі тенденциялары мен заңдылықтарын зерттеуге, қауіптер мен сын-қатерлерге мониторинг жүргізуге, сенімді қауіпсіздікті қамтамасыз ету бойынша саяси институттар үшін ұсыныстар әзірлеуге бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Географиялық зерттеудің теориясы мен әдіснамасы
Пән географиядағы іргелі теориялар мен әдіснамалық тәсілдерді зерттеуді қамтиды. Курс ғылыми талдау және географиялық зерттеулерді жоспарлау дағдыларын дамытуға бағытталған.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Ғаламдық логистика
Пәннің мақсаты магистранттарды төмендегі ұғымдармен таныстыру - логистикаға кіріспе, логистиканың ғылыми негіздері, логистика концепциясы, сатып алу логистикасы, өндірістік логистика, тарату логистикасы, қойма логистикасы, көлік логистикасы, ақпараттық логистика. Логистика қызметі, ғаламдық логистика, қойманы басқару. Шығындарды анықтау және оңтайландыру. Логистикалық менеджментін ұйымдастыру. Материалдық ағынның оңтайландыру әдістері. Логистикада болжау әдістерін қолдану. Курсты оқу барысында студент төмендегідей білімдерді меңгереді: - жабдықтау, жинау, өндіру, тасымалдау және өткізу негіздерін біледі және осы процестер арасындағы байланыстарды көруді; - логистикалық әкімшілендіруді жүзеге асыра алады, жабдықтау мен тасымалдауды, жүк өңдеу мен қоймалауды басқаруды; - қорларды басқаруды. Пәнді оқу нәтижесінде студенттер төмендегі мәселелерді қарастырады: Әлемдегі қазіргі заманғы университеттік және мектеп географиясының дамуының заңдылықтары мен негізгі үрдістері, Қазақстанда және әлем елдеріндегі географияның және экономиканың даму ерекшелігіне талдау жасап, экономикалық-әлеуметтік географияны оқытуда пайдаланатын жаңа технологияларды қарастырады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Адами капитал және ұлттық қауіпсіздік
Курс адами капиталдың даму деңгейі мен ұлттық қауіпсіздік арасындағы байланысты талдайды. Ұлттық қауіпсіздікті нығайту контекстінде білім беруді, денсаулық сақтауды және әлеуметтік саланың басқа аспектілерін дамыту стратегиялары қарастырылады.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Демографиялық модельдеу және болжау
Пән демографиялық өзгерістерді модельдеу және болжау әдістерімен айналысады. Магистранттар тууды, өлімді, көші-қонды және халық құрылымындағы өзгерістерді болжау үшін сандық талдау әдістерін меңгереді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Жер ресурстарын басқарудағы цифрландыру
"Жер ресурстарын басқарудағы цифрландыру" пәні жер ресурстарын тиімді басқару үшін ақпараттық технологиялар мен цифрлық құралдарды қолдану дағдыларын дамытуға бағытталған. Студенттер цифрлық картография, жер учаскелерінің деректер базаларын құру және басқару, сондай-ақ геоақпараттық жүйелерді пайдалануды үйренеді.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Әлеуметтік-демографиялық саясат және жоспарлау
Курс әлеуметтік-демографиялық мәселелерді шешуге бағытталған саясатты әзірлеу мен іске асыруды қарастырады. Оқыту халықты жоспарлауды, әлеуметтік инновацияларды және демографиялық өзгерістерді басқаруды қамтиды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Экожүйелік қызметтер үшін төлемдер
Бұл пәннің мақсаты – биосфераны және оның экожүйелік қызметтерін зерттеу, олардың экономикалық бағасына сүйене отырып, экожүйе қызметтеріне ақы төлеу жүйесін енгізу. Пән елдер мен аймақтар жағдайында табиғатты пайдалану саласында тұтас дүниетанымды қалыптастыруға бағытталған. Табиғи капиталды экономикалық бағалаудың теориялық және практикалық мәселелерін түсіну, экожүйе қызметтері үшін төлем жүйесін құру.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
-
Антропогендік ландшафттар: трансформация және тұрақтылық
Курс адам қызметінің ландшафттарға әсерін және оларды тұрақты пайдалану әдістерін зерттейді. Магистранттар Ландшафттардың өзгеру жағдайларын және оларды қалпына келтіру стратегияларын талдайды.
Оқу жылы - 2
Семестр - 3
Несиелер - 5
Профессии
Оқыту нәтижелері
- Географиялық зерттеулер мен талдауда геоақпараттық жүйелерді (ГАЖ) және қашықтықтан зерделеуді (ҚЗ) кәсіби пайдалану.
- Табиғатты пайдалану экономикасы саласында талдау және басқару әдістерін қолдану, экономикалық және табиғи жүйелердің өзара әрекеттесуін түсіну.
- Тұрақты табиғи және қалалық жүйелерді құру үшін ландшафттық-экологиялық жобалаудың әдістерін жіктеу.
- Демографиялық талдау және болжау әдістерін меңгеру, демографиялық үдерістерді талдау үшін ГЖ технологияларын пайдалану.
- Адам капиталының кеңістіктік талдау дағдыларын дамыту, түрлі аумақтардағы еңбек ресурстарының таралуы мен әлеуетін зерттеу.
- Ғаламдық көші-қон үдерістерін және олардың өңірлердің әлеуметтік-экономикалық дамуына әсерін талдауды меңгеру.
- Экологиялық тәуекелдерді бағалау және басқару, қоршаған ортаға әсерді азайту стратегияларын әзірлеу.
- Географияны оқытуда инновациялық әдістерді әзірлеу және енгізу, білім беру процесінің сапасы мен тиімділігін арттыру.
- География және сабақтас пәндер саласындағы жетекші ғылыми журналдарда ғылыми зерттеулер жүргізу және нәтижелерді жариялау.
- Географиялық ақпараттың кешенді талдауына негізделген өңірлік жоспарлау және басқару әдістерін меңгеру.
- Табиғи ресурстар мен экожүйелерді тұрақты басқару қағидаттары мен әдістерін меңгеру.
- Геосаяси үдерістер туралы білім алып, олардың жаһандық және өңірлік қауіпсіздікке әсерін түсіну.